AdamKiss fórum hozzászólásai

AdamKiss Elküldve: 2013-11-23 17:18 Hidegindításkor "himbál" a motor

YELLOW írta:
AdamKiss írta: Hali!

320i 2002 M54

Hidegen "himbál" a motor, volt már millió helyen szervízben diagnosztikán, gyárin is semmi fejlemény. Keverék hibákat ír be, gyanakodtunk ,hogy szar az üzemanyag nyomás, hát részben jó ötlet volt mert már haldoklott az AC pumpa de most új az AC és az üzemanyag szűrő is, és ki cseréltem az AC reléjét is a kesztyűtartó mögött próba képp. Javult a dolog, de ugyanúgy jelen van a hiba. Szar a keverék arány hidegen reggel el indítom, az első 10 másodpercben olyan 1000/perc a fordulatszám és ahogy elkezdi ejteni vissza felé, na akkor kezd el dadogni, himbálni a motor. Be melegszik egy kicsit és már úgy jár mint a doxa, gyönyörűen simán. Véleményem szerint a keverék részből az üzemanyag rendszer már jó lehet, azonban figyelmes lettem egy másik dologra aminek köze lehet a hibához. üresben gurulok előre és ha hirtelen rá lépek a fékre, akkor elkezd fulladni és le esni az alapjárat 500 ra. Ha kis gázfröccsöt adok neki álló helyben akkor olyan mintha "duplát" szívna a motor. Először teljesen normálisan majd villámgyorsan mintha még egy löketet kapna, olyan mintha valahonnan falsot szívna. És a fékezős mutatványnál is érzem hogy amikor rá taposok a fékre akkor megint le esik a fordulatszám. Lehetséges hogy valahol a fék rásegítő környékén valami Vákum cső vagy hasonló probléma lehet?? Elvégre a keverék aránya rossz nekem, a benzin része már kizárásos alapon jó legalábbis remélem, de erre a levegő dologra gyanakszom most, valahol tud még szívni a légtömegmérő mögött egy kicsit és emiatt túl sok levegőt kap a motor...
Ötlet???

Egyébként kellett már Vákumcső végződésnél a gumi csatlakozásokat cserélni az üzemanyag szűrőhöz csatlakozó vákumcső mindkét fele szét volt porladva. És a Szekunder pumpa vákum csöve is el volt porladva, szintén a csatlakozó gumi vége. Így lehetséges hogy egyéb helyen is meg vannak halva a hasonló Vákumcsövek. 210.000 van az autóban szóval nem lennék meglepődve


egy másik topic-ban pont ma írta egyik kolléga, így tőle idéznék:

"Én még hozzá tenném, hogy ellenőrizd nem szív-e fals levegőt. (mivel azt írtad, hogy fékezésnél esik az amúgy sem magas alapjárat. márpedig akkor a fékrásegítő dobjából plusz levegőt kap, ami szegényíti a keveréket) A túl alacsony alapjárat adódhat a nem a légtömegmérőn keresztül kapott levegő miatt is (mivel a levegőhöz számolja az üzemanyagot)

Ha tehát alacsony az alapjárat és a fék lenyomásakor/pumpálásakor még lejjebb esik, akkor szegény a keverék. (mivel a fékrásegítőből plusz (nem mért) levegőt kap a motor). "
by hancurozo




Na ja!
Jó hozzászólás, köszi hogy be másoltad!

Erősen gyanakodok arra a környékre, fék rásegítő, annak a csöve, szívócsonk könyéke, valahol ott szívhat falsot szerintem. De ha álló helyben nyomom a féket akkor nem veszem észre hogy le esne az alapjárat, viszont ha mozgásban van az autó és üresben gurulok, alapjáraton. És akkor rá fékezek egy nagyobbat, na akkor erősen le esik az alapjárat 450-500 ra. Továbbá ez a szívás, hogy gázt adok és szó szerint kettőt hördül a motor, Duplát szív, nem tudom érthetően írom-e :/ Ötlet mely csöveket érdemes átvizsgálnom? Illetve valami robbantott ábrát tudtok linkelni hozzá?? Köszi előre is

AdamKiss Elküldve: 2013-11-23 16:34 Hidegindításkor "himbál" a motor

Hali!

320i 2002 M54

Hidegen "himbál" a motor, volt már millió helyen szervízben diagnosztikán, gyárin is semmi fejlemény. Keverék hibákat ír be, gyanakodtunk ,hogy szar az üzemanyag nyomás, hát részben jó ötlet volt mert már haldoklott az AC pumpa de most új az AC és az üzemanyag szűrő is, és ki cseréltem az AC reléjét is a kesztyűtartó mögött próba képp. Javult a dolog, de ugyanúgy jelen van a hiba. Szar a keverék arány hidegen reggel el indítom, az első 10 másodpercben olyan 1000/perc a fordulatszám és ahogy elkezdi ejteni vissza felé, na akkor kezd el dadogni, himbálni a motor. Be melegszik egy kicsit és már úgy jár mint a doxa, gyönyörűen simán. Véleményem szerint a keverék részből az üzemanyag rendszer már jó lehet, azonban figyelmes lettem egy másik dologra aminek köze lehet a hibához. üresben gurulok előre és ha hirtelen rá lépek a fékre, akkor elkezd fulladni és le esni az alapjárat 500 ra. Ha kis gázfröccsöt adok neki álló helyben akkor olyan mintha "duplát" szívna a motor. Először teljesen normálisan majd villámgyorsan mintha még egy löketet kapna, olyan mintha valahonnan falsot szívna. És a fékezős mutatványnál is érzem hogy amikor rá taposok a fékre akkor megint le esik a fordulatszám. Lehetséges hogy valahol a fék rásegítő környékén valami Vákum cső vagy hasonló probléma lehet?? Elvégre a keverék aránya rossz nekem, a benzin része már kizárásos alapon jó legalábbis remélem, de erre a levegő dologra gyanakszom most, valahol tud még szívni a légtömegmérő mögött egy kicsit és emiatt túl sok levegőt kap a motor...
Ötlet???

Egyébként kellett már Vákumcső végződésnél a gumi csatlakozásokat cserélni az üzemanyag szűrőhöz csatlakozó vákumcső mindkét fele szét volt porladva. És a Szekunder pumpa vákum csöve is el volt porladva, szintén a csatlakozó gumi vége. Így lehetséges hogy egyéb helyen is meg vannak halva a hasonló Vákumcsövek. 210.000 van az autóban szóval nem lennék meglepődve

AdamKiss Elküldve: 2013-11-05 20:17 Vanos

Üdv!

Vanos problémám van valószínűleg de nem tudom pontosan mi és hogy kell orvosolni :/

Többször volt diagnosztikán de csak keverék eltérést(túl dús) és égéskimaradásokat olvastak ki.
Tünet: Reggel hideg indításkor a motor nagyon dadog alapjáraton, majd ahogy egy picit melegszik, már teljesen kisimul. Kaptam olyan információt hogy a Vanos kipufogó oldala rosszalkodik, mivel hidegindításkor változtat a szelep emelésen hogy gyorsabban melegedjen a motor, és persze az ennek megfelelő többletmennyiségű benzint is kap ilyenkor a motor. Elvileg a Vanos nem tud megfelelő mértékben "állítani" a tengelyen és ezért rosszalkodik a hideg indításnál az alapjárat, mivel többletbenzint megkapja ugyanúgy és ezért túldúsul.

Szóval a Vanosnak ez a funkciója nem működik nálam, csak a többlet benzint kapja a motor ezért túldúsul.
Az lenne a kérdésem hogy pontosan mely alkatrész lehet a hiba okozója nálam? Lejjebb olvastam ezekről a mégnesszelepekről, lehetséges hogy nálam is ezek a szelepek mondták be az unalmast, vagy csak nem megfelelően működnek? Vagy a komplett Vanos tönkre ment?

Ötlet??

AdamKiss Elküldve: 2013-11-05 18:35 Egyenetlen alapjárat

MattM325 írta:
AdamKiss írta:
maestro006 írta:
AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...



Üdv!

Szerintem próbáld meg kicserélni a főtengely jeladót. ugyan ilyen motor van az én autómban is, és hasonló problémám volt. Hol magasabb volt kicsit, hol alacsonyabb az alapjárat, kicserélték és azóta egyenletes.

szerk.: itt a cikkszám 12141709616


Köszönöm a választ!
Tudom miről beszélsz de az más sajnos... nekem nem a fordulatszám ugrál, hanem túl dúsul a keverék hideg üzemben, és emiatt remeg az egész motor.

Kaptam közben egy olyan infót hogy Vanos probléma!!!! A kipufogó oldali tengelyen hideg üzemben állít a Vanos nagy szelepnyitásra, hogy gyorsabban melegedjen a motor, és ennek megfelelően a benzin mennyiséget is növeli ehez. És elméletileg mivel a Vanos nem tud eleget tekerni "állítani" viszont a többlet benzint megkapja, innen ered a keverék túldúsulás. Ezen csak a Vanos felújítás segít, vagy még elvileg más olajjal lehet próbálkozni de nem hiszek abban annyira...

Valaki infót a Vanos felújításról????



Nekem is hasonló gondom van, mégpedig napi első hidegindításnál, kis gázra megugrik a motor, illetve szintén nagyon kis gázadásra (tényleg leheletnyi) hirtelen felugrik 1k rpm környékére és leáll. Ahogy bemelegszik már jó.
Volt már nálam is minden, többek között: olajszeparátor és vele az összes kartercső, fojtó+alapjárati szelep(motor), próbaképp új gyári légtömegmérő, stb..
Disa szelepet találtam hibásnak, erről már írtam itt. Lényeg, hogy több levegőt juttat a motorba annak tudta nélkül. Megoldáskéntezt találtam.Ebből kiindulva rátaláltam arra, hogy a VANOS tömítések nagyon hamar megadják magukat, nem olajálló anyagból készültek, így hát a VANOS-hoz is rendelek felújítókészletet, szintén Ők forgalmazzák. Az meg itt van. Nézz utána ezeknek, szerintem megoldás lehet.


Köszi a gyors választ!!

Már csak azt nem tudom hogy a Vanosban pontosan mi lehet a problémám, két lehetőség van, vagy az amit te linkeltél, tömítések fáradtak el és ott a probléma, vagy a Vanos olajnyomás szabályozó mágnesszelepe. Esetleg mindkettő...

AdamKiss Elküldve: 2013-11-05 17:49 Egyenetlen alapjárat

maestro006 írta:
AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...



Üdv!

Szerintem próbáld meg kicserélni a főtengely jeladót. ugyan ilyen motor van az én autómban is, és hasonló problémám volt. Hol magasabb volt kicsit, hol alacsonyabb az alapjárat, kicserélték és azóta egyenletes.

szerk.: itt a cikkszám 12141709616


Köszönöm a választ!
Tudom miről beszélsz de az más sajnos... nekem nem a fordulatszám ugrál, hanem túl dúsul a keverék hideg üzemben, és emiatt remeg az egész motor.

Kaptam közben egy olyan infót hogy Vanos probléma!!!! A kipufogó oldali tengelyen hideg üzemben állít a Vanos nagy szelepnyitásra, hogy gyorsabban melegedjen a motor, és ennek megfelelően a benzin mennyiséget is növeli ehez. És elméletileg mivel a Vanos nem tud eleget tekerni "állítani" viszont a többlet benzint megkapja, innen ered a keverék túldúsulás. Ezen csak a Vanos felújítás segít, vagy még elvileg más olajjal lehet próbálkozni de nem hiszek abban annyira...

Valaki infót a Vanos felújításról????

AdamKiss Elküldve: 2013-11-04 20:56 Egyenetlen alapjárat

Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...

AdamKiss Elküldve: 2013-11-04 19:52 Egyenetlen alapjárat

Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám