Adriano98 fórum hozzászólásai

Adriano98 Elküldve: 2021-11-05 13:37 320d Motor

Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.






Adriano98 Elküldve: 2021-10-30 21:15 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.


Igen, ábra szerint az egy tömítés. Eléggé furcsállom hogy miért lemezből, bár lehet a hő miatt.


hát más is bírná a hőt... az a baj, most nincs előttem ez a motor.


Itt látszik a 4-es számmal jelölve. Csak én is furcsálltam hogy fémből tömítés, mikor tőle pár centire ott a műanyag szívósor. De akkor minden rendben, csak szeretem alaposan körbe járni ezt a motort főleg a kigyulladás miatt.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-30 19:17 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.


Igen, ábra szerint az egy tömítés. Eléggé furcsállom hogy miért lemezből, bár lehet a hő miatt.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-30 13:22 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.





Adriano98 Elküldve: 2021-10-26 17:57 320d Motor

Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után

Adriano98 Elküldve: 2021-10-25 21:39 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. vagy nem.


Amúgy ezzel a témával kapcsolatban a külföldi fórumokon sem bőszavúak, szóval érdekes lesz a megoldása




Adriano98 Elküldve: 2021-10-25 18:58 Fûtés - Klíma

Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-24 11:11 Fûtés - Klíma

peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Hú de sokan lettünk ezzel a problémával
Én magam sem jöttem még rá, Facebook csopikban is csak tippeket tudtak adni, külföldi fórumokon is elég szűkszavúak ezzel a problémával kapcsolatban viszont több oka lehet, nekem ezeket javasolták:
1. a középső "tekerőnél" ahol a hideg-meleget állítod kiakadt a bowden
2. fűtéscsap
3. eldugult a rendszer
4. elektromos tehát vezérlés gond
5. még javasolták nekem a termosztátot is
Végig kell menni mindegyiken és megnézni hol a hiba, de először egy diagnosztika is javasolt hát ha valamit be ír amiből lehet következtetni.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-10 21:46 Segítsetek!

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?


pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha.


szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.


Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.


mondjuk én nem értem, hogy nincs. arra kíváncsi lennék én is.


Mondjuk ha fel tekerem maxra mindkét oldalon a hőfokot akkor van fűtés ahogy kell. Csak ha konkrét hőmérsékletre állítom pl 22 fokra akkor csinálja ezt. Facebook csopikban mondták már azt is hogy csak újra kell tanítani a klímapanelt diaggal esetleg resetelni. Javasolták már a termosztát cserét is. Aztán egyszer történt olyan, hogy a kocsi erősen balra dőlve volt leparkolva a ház előtt, következő indítás után be jelzett hogy alacsony a hűtőfolyadék szintje. Vízszintbe parkoltam és hidegen ellenőríztem, maxon volt a hűtőfolyadék, ekkor vetették fel hogy talán levegős a rendszer, bár erre meg azt írták hogy automata a légtelenítése. Na mindegy, nemsokára talán már lesz időm elvinni szerelőhöz hogy nézzen utána, remélem meg úszom a műszerfal szétbombázása nélkül.

Mód.: Úgy látszik meg lett a "hiba". A középkonzolon ugye van az a tekerő a kék-piros üzemmód között vagy minek nevezzem. Hátul a kéken maradt, úgy látszik ez miatt nem fűtött annyira jobb elől.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-10 11:00 Segítsetek!

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?


pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha.


szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.


Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.



Adriano98 Elküldve: 2021-10-09 21:27 Segítsetek!

Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?

Adriano98 Elküldve: 2021-10-08 19:42 Társalgó

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
kérdezem, hogy M verziót gyártottak gázolajos motorral?
Köszi: hil


NEM!
ha láttál, akkor az átépítés volt.
ha nem E46-ról van szó, hanem újabb típus, akkor van dízel M competition vagy mi...


Nem nem, a BMW-nél az ilyen szentségtörés. A leg "M"-esebb gyári az M550d az F10 óta. Illetve ugyanezzel a motorral X5, X6, X7 modellekben.

Adriano98 Elküldve: 2021-09-24 19:14 Fûtés - Klíma

Sziasztok!

Abban esetleg tudna segíteni nekem valaki, hogy 2011-es E91-ben, N47D20C motornál hol találom a fűtéscsapot? Mert vagy vak vagyok vagy rossz helyen keresem
Neten sem igazán találok képet vagy videót a konkrét motorról. Én úgy tudom a bal oldalt kellene lennie közvetlen a tartály mögött de ott nincs semmi csak a szimpla cső, ellenben ha be nézek közvetlen a tűzfal előtt van valami. Az lenne?



Adriano98 Elküldve: 2021-09-19 08:59 BMW navi

Bitu79 írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 az alany, CIC nagy navival.
Sehol sem találom, hogy hol lehet beállítani a navigáció hangerősségét. Navi beállításokban nincs, hangzás beállításokban szintén nem találom. A rádió mellett nagyon halk, nem lehet érteni semmit.
Valaki esetleg tudja hol lehet beállítani? Vagy én vagyok vak vagy nem lehetséges a navi hangerejét beállítani?
Amikor beállítod a navi útirányt akkor lehet a hangerőt beállítani a rádio hangerőgombjával ahogy olvasom a neten.

Raise the volume with the knob while the Nav voice is playing. That will set the Nav volume independently from the music volume.


Köszi, közben én is találtam online kézikönyvben. Valóban, mikor mondja a magáét a navi akkor a rádió gombjával lehet állítani.

Adriano98 Elküldve: 2021-09-18 20:36 BMW navi

Sziasztok!

E91 2011 az alany, CIC nagy navival.
Sehol sem találom, hogy hol lehet beállítani a navigáció hangerősségét. Navi beállításokban nincs, hangzás beállításokban szintén nem találom. A rádió mellett nagyon halk, nem lehet érteni semmit.
Valaki esetleg tudja hol lehet beállítani? Vagy én vagyok vak vagy nem lehetséges a navi hangerejét beállítani?