Alesi fórum hozzászólásai

Alesi Elküldve: 2012-06-12 14:01 320d Motor

Coyote írta:
Alesi írta: Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .


csekkolnivaló, saját tapasztalat alapján (nem csere, ha nem kell):
Ékszíjak, ékszíjtárcsa állapota (ha csere, akkor görgőkkel persze)
Fékek
szilentek
akkufeszültség (tipikus "sose nézek rá, egyszercsak beszarik" kategória)
én a hűtővizet nem bolygatnám, de ez csak az én véleményem.

Irigyellek, hogy 120ezernél jársz csak


Az ékszíj az jó tipp, köszi! A tárcsa állapotát szemmel meg lehet mondani?

Fékeim újak, szilenteket eddig egyszer cseréltem, kicsit nyomvájús már a lelkem, de amíg nem kopog, addig nem nyúlok hozzá.

Hűtővizet azért gondoltam, mivel még gyári...nem érdemes cserélni?

50.000-el vettem kb 4,5 éve Persze, mivel anyuka autó volt, ezt inkább csak a műszaki állapot mutatta, egyébként ahova csak kéz nyúlhat, mindenhol gyűrűnyomok, karcolások vannak/voltak, kormányt is emiatt újrabőröztettem.

Kérdés: vízpumpát ne cseréljek?

Alesi Elküldve: 2012-06-12 13:39 320d Motor

Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, kartergázszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .

Alesi Elküldve: 2012-06-06 09:05 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta: Textar betétek hátra betéve 7700volt a szett (nagy kevezménnyel) kopásjelző nem volt épp raktáron az majd utólag lesz betéve.


Szia! Nekem van egy Textar hátsó kopásjelzőm eladó ha kell

Alesi Elküldve: 2012-06-04 11:02 Gyári telefonkihangosító

csbalu írta: Tegnap egy picit nézegettem a vasat.
Bal hátul van egy lenyitható ajtó a csomagtartóban. Ahol lejön a rádió antennája ott van egy mobiltelefon antenna csatlakozó ami szintén az hátsó ablaktól jön le. Ez azt jelenti hogy valószínűleg volt beépített telefon az autómban csak kiszerelték? Vagy mindegyikben megvan az antenna csak a készülék opciós?
(Esetleg lehetséges hogy GPS antenna?)


A középkonzolodnál van telefon csatlakozó?

Alesi Elküldve: 2012-06-04 09:46 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta:
Alesi írta:
Coyote írta: ATE lett a vége, ami még mindig olcsóbb, mint a GYÁRI szett.

Ha 85k a két első komplett szett (tárcsával, betéttel, kopásjelzővel), akkor az jó árnak számít?


Nekem a Textar szett elöl hátul tárcsákkal, betétekkel, kopásjelzőkkel 80 körül volt emlékeim szerint...


na jó, de a Textar nem ATE
A gyári mondjuk lehet, hogy Textar vagy jurid lett volna, csak ha benne van a BMW emléma, rögtön megduplázzák az árát.


Igaz, de akkor annyit még elmondok, hogy amikor a szettet vettem, M. Attila 100at mondott ugyanerre a szettre ATE-ban, bár asszem a tárcsák OpenParts-os lyuggatott extrémsportosok lettek volna

Amúgy a gyári az ATE, de a Textar/Brembo sem rossz, csak érdemes rendszerben venni őket.

Alesi Elküldve: 2012-06-04 09:41 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta: ATE lett a vége, ami még mindig olcsóbb, mint a GYÁRI szett.

Ha 85k a két első komplett szett (tárcsával, betéttel, kopásjelzővel), akkor az jó árnak számít?


Nekem a Textar szett elöl hátul tárcsákkal, betétekkel, kopásjelzőkkel 80 körül volt emlékeim szerint...

Alesi Elküldve: 2012-06-04 09:17 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

Robesz írta: Én ITT rendeltem, darabonként.


Köszönöm!

Természetesen mindkettőtöknek

Alesi Elküldve: 2012-06-03 22:48 Valaki segítsen

Coyote írta: HELP!!!
Tegnap Pesten bolyongtam, és a milliomodik indulástól kezdve minden induláskor a kuplung felengedésekor remegni, rángatni kezdett az autó. Próbáltam hosszabban vagy rövidebben csúsztatva, máshogy elindulni, de a remegés mindig jelentkezik, amikor engedem fel a kuplungot, de még nem szálltam le róla.
Ma reggelre úgy tűnt, hogy "megjavult" de Pestről indultam, és 200 kuplungozás után megint előjött a rángás.
Magasabb fokozatokban nem jelentkezik, csakis az indulásnál. Valamikor régen kijött már, akkor is ilyen városi derbi közben. Mivel elhagyta (többnyire autópályázok) nem fordítottam rá extra figyelmet.

Mire készüljek??


Nekem is igy kezdodott, hogy eloszor csak random, aztan csak nagy dugoban, aztan mostmar majdnem midnen elindulaskor, ha nem adok nagyobb gazt, akkor rangat.

Erre a szerelo annyit mondott, hogy kopott a tarcsa, cserelni kellene, en mondtam hogy majd akkor, ha csuszik is.

Viszont ez az utanallitasos dolog lehet nalam is veletlenul osszejott, megpedig egyik este asszony vezette az autot kb. 1 honapja (ritkan szokta), es azota egyertelmuen kellemesebb a kuplungom, lehet tudtan kivul (vagy tudatosan, ki tudja) elvegezte a muveletet

Alesi Elküldve: 2012-06-03 22:38 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

Nem tudja valaki, hogy egy csomag ilyen patent mennyibe kerul markaszervizbe (vagy barhol mashol, ahol be lehet szerezni)??

Ma sikeresen eltortem 2-t, 1-iket a jobb legszelen ugy, hogy a fem "szeg" ki is szakadt a helyerol, ugyhogy ott valami ragasztosdis kokanyolas lesz a megoldas A masik meg pont a jobb oldali lec bal patentja, ugyh az most ott gyonyoruen elall...

Alesi Elküldve: 2012-06-03 20:50 Megvegyem? Vegyek ilyet?

kempelen írta:
YELLOW írta:

jut eszembe, ami qrvára bosszant, hpogy E46-ba mér nem tudták úgy megoldani a szellőző rostélyt, mint az E38-ban, hogy totál le lehet zárni, (mint a fábiában is). úgy sokakl szebb.



Az autók már csak ilyenek....

Azon bosszankodom én is minden nap, miért nem lehet letölteni a netről E46-ra E91 vagy F31 upgrade-et.


Hat meg egy F16 milyen durva lenne!

Alesi Elküldve: 2012-06-02 18:41 Társalgó

En nagyon kivancsi vagyok, hogy hosszu tavon ezek az uj turbo-benzinesek hogy teljesitenek (16i, 20i, 28i). Szeretem a turbo-benyas autokat es ha mar fogyasztasban sem annyira horribilisek, meg megbizhatosagban is jobbak a dizeleknek, akkor legkozelebb tuti befutok nalam.
Foleg, hogy pl. a 116i mar ugy megy, mint a mostani 20d-m, iyen alapon egy uj 320i-t el tudnek fogadni ugy 4 ev mulva

Alesi Elküldve: 2012-06-02 12:45 Megvegyem? Vegyek ilyet?

vasorban írta: Üdv mindenkinek !

Használtautó.hu - n nézegettem BMW 320D ket amik úgy tetszenek is csak nem tudom megvegyem e szeretnék 2 hónapon belül autót venni és pontosan ezért tanácsokra segítségekre volna szükségem konkrétan ezt a hirdetést nézegettem : http://www.hasznaltauto.hu/aut...ny-5823081
Mi a véleményetek nem akarok hoppon maradni válaszokat előre is köszönöm.


Az a szellozo helyere epitett navigacio mifelefajta? Sose lattam ilyet E90-ben.

Amugy korrektnek tunik az auto, nem latok kirivo hibat, elotte egy szervizben atnezetni persze kotelezo.

Alesi Elküldve: 2012-06-02 12:39 Egr szelep

lorand007 írta:
ute107 írta:
lorand007 írta:
vivaladiesel írta:
lorand007 írta: Tiszteletem, lent van az egr szelep, levettem a szivó csonkot is, az lenne a kérdése, hogy azt is fujam ki a tisztitoval? mondjuk en felek hogy nem tudom kipucolni rendesen mert nagy ureges az egesz nem lehet beleférni, koszonom


Fontos lenne kitisztítani de inkább bízd szakemberre!



Hello, nagyon ritkan csinalnak ilyet inkabb cserelnek az alkatreszeket, ha csinalt mar v.ki ilyet , elkelnenek az otletek, a valvoline egr turbo cleaner csak az egr re let eleg, kiszeretnem a turbot is pucolni meg ezt a szivocsonkot, koszonom


Brigiciol...mind a szivósornak, mind az EGR-nek. Megázik, majd egy kis nagynyomású víz... Kipipálva!


Beszerzem a cuccot mert egy egesz egr turbo cleaner ra ment csak az egr szelepre, csak azt banom hogy allhatok neki megent szetszedni...turbonal is hasznalhatom ezt? es a pillango szelepetket erdemes megpucoljam vagy csak akkor nyuljak hozza amikor cserelem? koszonom


A pillangokat kulon sajnos nem lehet cserelni, ha lehetne, en is igy tettem volna. Meg kell venni a cserehez az egesz szivosort, amire nekem asszem 140e penz korul mondtak.
Egyebkent ha mar szetszeded, es bent akarod hagyni a pillangokat, akkor mindenkepp tisztitsd ki a szivosort, meg a pillangokrol a trutyit, hiszen pont ez lehet az egyik fo oka a beleszakadasnak!

Alesi Elküldve: 2012-06-01 13:52 Egr szelep

vivaladiesel írta:
Alesi írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
pillangszelepek kiherélése


Ne csináld! Alacsony fordulaton el fog gyengülni az autó. Sajnos bizonyos időközönként le kell cserélni, nincs mese.



Nekem ki vannak szedve a pillangók, és egy cseppet sem gyengült az autó semmilyen fordulaton...


Nekem nincs tapasztalatom vele. Ezt a topikot olvasgattam és ezért írtam. (igaz, itt e60-ról írnak)
http://www.e39.hu/viewtopic.php?f=24&t=1326





Itt is csak egy kommentelő írja ezt, akinek E39-e van, tehát gondolom szintén nem személyes tapasztalat.
Mindegy, nem kötekedésből, csak eddig mindenhol azt olvastam, hogy teljesen ártalmatlan a kiszedés, típustól függetlenül. Az újabbakban meg ugye már megerősítették, ott nincs ez a para.

Alesi Elküldve: 2012-06-01 13:08 Egr szelep

vivaladiesel írta:
csbalu írta:
pillangszelepek kiherélése


Ne csináld! Alacsony fordulaton el fog gyengülni az autó. Sajnos bizonyos időközönként le kell cserélni, nincs mese.



Nekem ki vannak szedve a pillangók, és egy cseppet sem gyengült az autó semmilyen fordulaton...