Alesi fórum hozzászólásai

Alesi Elküldve: 2012-08-22 13:51 Társalgó

Thony írta:
Alesi írta:
Thony írta: Azon gondolkodtam, hogy van az egyik régebbi Saab-omban egy 70 ezres xenon szett, amit szervizben rakattam bele és nagyon jól működött az öreg 2001-es fedélzeti compal együtt!
Azon gondolkodtam, hogy esetleg kiveszem belőle ha bele lehet rakni másba.... sajnos a 2005-ös bmw-ben nem tették bele sajnos Nem tudom ,itthon a jogszabályok engedik-e hogy belekerüljön fényszóró mosó nélkül? Vagy mennyi lenne egy kiegészítő szett a mosópanellel a lámpa alatt, és a xenonnal? használtan, esetleg újonnan?
Másik kérdése, a turbó hol helyezkedik el a 320d-nél... hozzáférhető egyáltalán hogy szemrevételezzük, a tengelyt?!

Köszönöm, a segítséget nektek!


Lampamoso es automata magassagallitas szuksegeltetik, kulonben bukik a muszaki vizsgan es a rendor is kiszurhatja.
Arrol meg nem is beszelve, hogy rettento gagyin nez ki egy ilyen kinai xenon szett a halogen lampa helyen, es masokat is vakit, mert keptelenseg jol beallitani...



Mire célzol, azalatt hogy gagyin? Esetleg más lámpatestel gyártották a xenonos verziót?
Nem feltétlen gagyit vettem volna, a Saab-ban mint írtam 70 ezer forintos volt és tökéletesen működött bár volt lámpamosó is. Tudnál mutatni különbséget, a lámpatestek között megköszönném.
Pusztán, azért használnék ilyet mert jobban látok vele... másrészt a gagyi sárga fény számomra zavaró és visszaveti a kocsit a középkorba...


Ahogy BalaBMW kollega kepen is latod, a xenon lampa projektoros vetitolencset kapott, ez garantalja, hogy a xenon altali tobbletfeny csak oda vetul, ahol mondjuk az en szememet nem bantja, amikor veled megyek szembe.
Ha normalis, torvenynek megfelelo xenont szeretnel, akkor szukseged lesz gyari xenon lampakra, lampamoso berendezesre, automata allitasra, valamint asszem a vilagitas-kapcsolot is ki kell cserelned. Az egesz moka emlekeim szerint olyan 120e penz korul kihozhato, felteve, ogy mindent bontottan veszel.

Alesi Elküldve: 2012-08-21 22:01 Társalgó

Thony írta: Azon gondolkodtam, hogy van az egyik régebbi Saab-omban egy 70 ezres xenon szett, amit szervizben rakattam bele és nagyon jól működött az öreg 2001-es fedélzeti compal együtt!
Azon gondolkodtam, hogy esetleg kiveszem belőle ha bele lehet rakni másba.... sajnos a 2005-ös bmw-ben nem tették bele sajnos Nem tudom ,itthon a jogszabályok engedik-e hogy belekerüljön fényszóró mosó nélkül? Vagy mennyi lenne egy kiegészítő szett a mosópanellel a lámpa alatt, és a xenonnal? használtan, esetleg újonnan?
Másik kérdése, a turbó hol helyezkedik el a 320d-nél... hozzáférhető egyáltalán hogy szemrevételezzük, a tengelyt?!

Köszönöm, a segítséget nektek!


Lampamoso es automata magassagallitas szuksegeltetik, kulonben bukik a muszaki vizsgan es a rendor is kiszurhatja.
Arrol meg nem is beszelve, hogy rettento gagyin nez ki egy ilyen kinai xenon szett a halogen lampa helyen, es masokat is vakit, mert keptelenseg jol beallitani...

Alesi Elküldve: 2012-08-18 10:49 Az E46 Üzembentartási költsége.

Ha valakit erdekelne az autom fogyasztasa, feltoltottem amit eddig vezettem a spritmonitor.de-re (kb 1 eve irogatom a telefonomba):

KATT

Alesi Elküldve: 2012-08-18 10:00 Autóvásárlás

Popi0910 írta:
Popi0910 írta:
zoliika írta:
Alesi írta:
YELLOW írta:
Popi0910 írta: Megegy kerdes! az 535i v8 as vagy sor6? es mlyiket eri meg venni? fogyasztasban kulombseg?
520i es 535i kozott mennyi a kulombseg fogyasztasban?


a 35i V8, de készülj fel, mert ~4000cm3. bár érdekes mert a neten van olyan V8, ami 3.5, de van ami 4.4-esnek írja. én eddig amit 35i-ben láttam, az 4.0 volt.

persze a kérdés attól is függ, hogy E34, E39-ről beszélünk, vagy E60-ról???


Ahogy le is irta, E39-rol beszelunk, az pedig 3500 cm3 V8...

Fogyasztas az leginkabb hengerszam fuggo, a 6 hengeresek kozott nincs szamottevi kulonbseg, legyen az 20i vagy 30i, a V8-at viszont barmilyen meglepo, de itatni kell.

Nezz utana pl. nepiteleten masok mit irnak fogyasztasrol, de en 15l alatt nem szamitanek a helyedben.
Masreszrol azt pletykaljak, hogy ha mar V8, akkor az 540i megbizhatobb konstrukcio.


Csak egy gondolat:kint németben ezek a nagy "dögök" v8-ak mind gázosak........és még a kis pénzű emberek is fent tudják tartani gázos formációban!Valóban az 540i (én is csak hallottam)jobb mint a 35i....


koszi! Hat akkor szerintem maradok 30i-nel!

540i ra is irnak 11l-es fogyasztast meg 528i ra is!!


A spritmonitor.de a legjobb forras, ha fogyasztast akarsz tudni (itt barki regisztralhat, es irogathatja mennyit fogyaszt az autoja.

528i fogyasztas 9,06l atlag.
540i fogyasztas 15,72l atlag.

Az a 11l szerintem nem atlagban volt ertendo

Szerk.: hopp, most latom, hogy az 540i amit linkeltem gazos!

Alesi Elküldve: 2012-08-18 08:17 Rugócsere

zoliika írta:
Mindig az első gondolat az "igazi" nem variálokElőször mikor megláttam Alesi autóját megfogadtam vagy ilyen vagy semmi mármint az ültetésre gondoltam......
Megrendeltem ma minden alkatrészt:-Eibach pro kit rugók
-Bilstein gátlók
-pórvédők
-telószár védő gumibak(azt hiszem így hívják)
-toronycsapágyak
-kézifék betétek
-stabilizátor szilentek


Jo dontes!

Alesi Elküldve: 2012-08-17 20:33 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Popi0910 írta: Megegy kerdes! az 535i v8 as vagy sor6? es mlyiket eri meg venni? fogyasztasban kulombseg?
520i es 535i kozott mennyi a kulombseg fogyasztasban?


a 35i V8, de készülj fel, mert ~4000cm3. bár érdekes mert a neten van olyan V8, ami 3.5, de van ami 4.4-esnek írja. én eddig amit 35i-ben láttam, az 4.0 volt.

persze a kérdés attól is függ, hogy E34, E39-ről beszélünk, vagy E60-ról???


Ahogy le is irta, E39-rol beszelunk, az pedig 3500 cm3 V8...

Fogyasztas az leginkabb hengerszam fuggo, a 6 hengeresek kozott nincs szamottevi kulonbseg, legyen az 20i vagy 30i, a V8-at viszont barmilyen meglepo, de itatni kell.

Nezz utana pl. nepiteleten masok mit irnak fogyasztasrol, de en 15l alatt nem szamitanek a helyedben.
Masreszrol azt pletykaljak, hogy ha mar V8, akkor az 540i megbizhatobb konstrukcio.

Alesi Elküldve: 2012-08-17 18:16 Autóvásárlás

Popi0910 írta: sziasztok irtam mar hogy E39 525-535i-t szeretnek venni! Es az a kerdesem lenne hogy ha barmi olyat talalok ami tetszik meg jo abba biztos hogy faberakas vagy nincs benne navi vagy az ulles nem olyan! Szoval mit lehet benne cserelni?? Ha pl nem tetszik a fa berakas vagy a kormany akkor azt tudom cserelni? Elore is koszi a segitseget! Es ha lehet akkor hol es mennyiert?


Mindent lehet, csak penz kell hozza. Legegyszerubben ugy, hogy bemesz egy bontoba, de akar itt az oldalon, vagy szerte az interneten hirdetnek ilyeneket.

Alesi Elküldve: 2012-08-07 09:26 gumi méretekben kéne help

Lehet le fognak ezert szolni, de en Kumho KU21 gumikat hasznalok, ami koreai es raadasul all seasons, de ujonnan 25e volt csak darabja. 2 eve van meg, sem szaraz, sem nedves uton semmi bajom nem volt eddig vele, a futasa/hangja is tokeletes!
Bezzeg a teli 16"-os Bridgestone-ok, amik ugyanennyibe kerultek a kisebb meret ellenere, mar fureszfogasra koptak, olyan a hangjuk mint egy Ikarusnak...

Alesi Elküldve: 2012-08-06 17:57 gumi méretekben kéne help

troooger írta:
SirToma írta:
troooger írta: Sziasztok!
A 8" széles 18"-os felnire melyik gumi méretet ajánljátok? 215/45 vagy 225/45?
HA jól tudom a 225 állna rajta "normálisan", a 215 kicsit feszülősebben.


Szia.

Én ezt a kombót használom, ez a gyári méret rá.

8" 225/45
8.5" 255/35

Üdv:Toma


Köszi! És mi a gumid márkája?


Szia! Nekem a 8" szeles felnin 225/40 R18 van elol-hatul. A 225/45 nem megfelelo meret!

Alesi Elküldve: 2012-07-30 13:00 Ékszíj tárcsa

kempelen írta:
Alesi írta:

Ha a tarcsa lenne, nem kellett volna a gyari szijjal is hangot adnia (amit csereltunk az meg az eredeti gyari volt)? Gorgoket elmeletileg atneztek, es azt mondtak, nem erdemes megcserelni. Az pedig mindenkepp furcsa, hogy a Dayco szijjal sokkal hallhatobban nyikkant, most meg van hogy nem is, van hogy igen, de joval halkabban.

A megoldas akkor az lesz, hogy ha majd egyszer megint megy szervizre, megnezetem a gorgoket, tarcsat is. Addig meg nyikkanjon amikor akar, baja nem lesz tole.


Szia Alesi,

Nos így már tisztábban látok, viszont fogalmam nincs miért nyikoroghat a szíjad. Tárcsát cseréltél, dayco volt, conti jött. Mentél 400km-t vele és megint nyikorog.

Ebben az eseteben még a feszítőd vagy a hűtőfolyadék miatt nyikkanhat, bár a hűtőfolyadék idővel elpárolog, így az nem valószínű.

Nekem is conti van fent, mert előzőleg is az volt, de sem előtte, sem utána nem nyikkant. (nekem a szar tárcsa miatt volt újra cserélve szíj, feszítő, satöbbi)



Tarcsat nem csereltem, az meg a gyari! Csak gondolni tudom, hogy ha annyira rossz allapotban lenne, akkor szoltak volna, hogy csereljuk...

Alesi Elküldve: 2012-07-30 11:26 Ékszíj tárcsa

pomzi írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom



Szia!
Én is most cseréltem szíjat, nekem is nyekkent előtte és Continentalt tettem bele, megszűnt a hang. De mielőtt szíjat cserélsz nézesd át az összes feszítőt és tárcsát, mert azokból is okozhat valamelyik ilyen nyekkenést


Mennyit mentel vele miota csereltek a szijat? Mert egy kb 400 km-ig nekem is jo volt...

Alesi Elküldve: 2012-07-30 11:24 Ékszíj tárcsa

kempelen írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom



Szia, nem igazán ismerem az előzményeket, de nem maga a tárcsa miatt hallasz nyikkanó hangot? Úgy értem tárcsacsere volt a közelmúltban? Ha igen és tuti nem a tárcsa miatt nyikorog, akkor nem volt mostanában például vízpumpa csere vagy termosztát csere amivel hűtővíz kerülhetett a szíjra vagy bármelyik forgó felületre? (szíjtárcsa, generátor, klíma, feszítők) Akkor szokott még nyikorogni, nyikkani ha hűtővíz kerül a forgó alkatrészekre.
(esetleg bár ezt nem feltételezem és nagyon nagyon nagyon halkan mondom nem szivárog valahol a hűtővized?)
Elméletileg a conti gyári beszállító volt nem hiszem hogy nyikkani kellene neki. Én is contira cseréltem és nem nyikkan...



Ha a tarcsa lenne, nem kellett volna a gyari szijjal is hangot adnia (amit csereltunk az meg az eredeti gyari volt)? Gorgoket elmeletileg atneztek, es azt mondtak, nem erdemes megcserelni. Az pedig mindenkepp furcsa, hogy a Dayco szijjal sokkal hallhatobban nyikkant, most meg van hogy nem is, van hogy igen, de joval halkabban.

A megoldas akkor az lesz, hogy ha majd egyszer megint megy szervizre, megnezetem a gorgoket, tarcsat is. Addig meg nyikkanjon amikor akar, baja nem lesz tole.

Alesi Elküldve: 2012-07-28 23:12 Ékszíj tárcsa

Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom

Alesi Elküldve: 2012-07-20 09:47 Lengéscsillapitó

BarG írta: Van egy dilemmám. Lengéscsillapító cserén gondolkodok, nem azért, mert a gyári tönkrement, hanem csak az élményszerűbb autózásért. Eredetileg sárga - sport - Konit kerestem volna, (egyszer egy régebbi autómba vettem és nagyon jó lett) de szeptemberi szállítást ígértek. A Koninak van egy újabb fejlesztése, aranyszínben (FSD)- ami úgy sportos, hogy komfortos is marad, mert valami trükkel az útminőséghez igazítja a keménységet. Ez volna polcon, kb 170e-ért. Aztán van még a Bilstein, amiről páran azt mondják, hogy "jajj ne, mert román" , és részben igazuk is van, mert az ócsóbb B2, B4 verziók tényleg ott készülnek, de a B6 már igazi germán product, germán árral. Viszont azt is mondják, hogy ettől kiesik az ember fogtömése, vagy szülő nővel nem érünk be a kórházba.
Nos, az volna a kérdésem, van-e valakinek tapasztalata valamelyik típussal?


Eibach rugó/Koni FSD gátló kombóról egész jókat olvastam külföldi fórumokon!

Alesi Elküldve: 2012-07-19 14:52 Autóvásárlás

pati2337 írta:
vivaladiesel írta:
pati2337 írta:

Hát az az igazság, hogy a Passat helyére vettünk egy osztrák rendszámos vezetett szervizkönyves Opel Vectra C-t, ami most a Franciaországi nyaralásunkkor halt meg. Eltört a szícócsonk, meg a szívócsonk állító, ami igen csak kellemetlen, és drága a javítása, nem beszélve az egyéb elromlott dologról, amit még meg kellene csinálni rajta. Pedig ezt azért vásároltuk meg, mert "olcsón fent tartható" egyébként az autóban 130000 km van, és 1.9CDTi 150LE. Hát elég nagyot csalódtam benne, és ha hazamegyünk megcsináltatom, és el is adom. Annak a helyére kell egy autó. Addig meg marad a passat. Kimondott autó nincs, csak érdeklődök, eegyáltalán mit érdemes nézni egyáltalán, meg mire kell odafigyelni vásárláskor.



Ha a Vectrát azért vetted mert az olcsó fenntartani akkor neked nem egy használt bmw a megoldás... Egy bmw (főleg dízelben) minden csak nem olcsón fenntartható! Főleg a 7-8000euro-s kategória...
Ezt csak a tisztánlátás végett írtam le és azért, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések.





Itt nem a fent tartással van a gond, hanem azzal, hogy nem azt váltotta be az autó, amit elvártam tőle. Mikor a passatot megvettük mindenki mondta, hogy hűűűű milyen drága fent tartani, ehhet képest ingyen (tank+szivattyú 30000 huf, meg a turbó takarítás+diagnosztika 20000 Huf) volt a olcsó Opelhez ( fényszóró állító vezérlő panel 80000, meg ezek az alkatrészek 180000)képest. Természetes, ha már egy BMW-t vennék, akkor azzal megint úgy készülnék, hogy ez egy minőségi autó, és van karbantartási igénye, de cserébe ad vezetési élményt, és kényelmet. De inkább költök már akkor egy BMW-re, mint egy opelre. Az opel is fullos, bőr, és minden elektronika, ami csak elképzelhető, de a Passathoz képest fapados, és kényelmetlen. De ha találok esetleg megfelelő autót, akkor felteszem ide nektek, és lehet kritizálni, hogy érdemes-e, vagy nem Ti úgy is jobban tudjátok mi is a helyzet.

Hírtelen ezeket találtam:

http://www.gebrauchtwagen.at/d...ug=2556333

http://www.gebrauchtwagen.at/d...ug=1755167

http://www.willhaben.at/iad/ge...d=42424938

http://www.autoscout24.at/Deta...=210090703

http://www.autoscout24.at/Deta...=216938785

http://www.car4you.at/Gebrauch...il/4143393

Hirtelen ezeket találtam, de majd ha hazamegyek jobban nekiülök, és szemezgetek.

Ti meg majd mondotok ezekről addig véleményt

Köszönöm az eddig segítségeket is!!


Én ezek közül konkrétan egyikben sem hiszem el, hogy valós a km...