Apus fórum hozzászólásai

Apus Elküldve: 2015-07-02 06:22 Mi lehet a baj?



Sziasztok a képen látható bal és jobb első keréknél a lengéscsillapító aljánál a befogás alatt nem egyenlő a kinyúlás, mintha az egyiket nem jó helyre fogatták volna, ettől előfordulhat hogy ferde a kocsi picit ? ( mert ferde és nem tudom miért ) kb 1-1,2 cm a különbség.
Ha igen, ezt itthon aknából kocsit megemelve helyre tudnám pofozni ?



Apus Elküldve: 2015-06-26 18:33 Mi lehet a baj?

Apus írta:
kalmaristi írta:
Apus írta:
Bitu79 írta:
Apus írta: Sziasztok
Remélem jó helyre írok, nekem ez olyan mint a bankban a cetliautómaták, tuti hogy rossz helyre irányítanak. Na mind1

Olyan problémám van, hogy az autó jobbra dől 1.5 cm-el. Szabad szemmel alig észrevehető, csak a nagyon kukacosokat, engem zavar.
A spirálrugók elvileg újak(mondta az eladó ), én is és szerelő is úgy néztük valóban jók, lengéscsillapítók is jók ( bár a magasságtartáshoz a rugóknak van köze úgy tudom )
Az is lehet azt mondta a fent említett szerelő, hogy lehet hogy elfáradtatk a rugók és csere kéne ( pedig újak, akkor most hogyis ? ) . Azt mondta a jobb hátsója lóg és azért látszik így, de én elöl is 1,4-1,6 cm különbséget mértem a jobb és bal magasság között.
Nincs erre valami házipraktika, hogy megállapítsam magam, hogy melyik rugó gyengülhetett el ( első vagy hátsó ) ? pl lejtön megállós mérés motorral fölfelé-lefelé vagy valami hasonló ?
Remélem nem kapott egy olyan ütést régebben amitől az egész autó "megcsavaradott"

Ugyan itt olyan probléma is felmerült, hogy kiálltam lejtőre motorral fölfelé, leállítottam, bementem a gyerkőcér, 5 percig állt a lejtőn ( kb 25 - 30 fokos )
utána: a kocsi beindul fordulat 500 fölé nem megy, kicsit rötyög, majd leáll. Ezt eljátszottam 3x, mindig ugyan ez, visszatoltam egyenesbe az udvarba és ott pöccre indulás után fordulat normál és indulhattam is.
Erre szaki :" Amíg nem ír ki hibaüzenetet nem tudja".
Benzin több mint félig volt.

Ez jó hosszúra sikerült
A válaszokat előre is köszönöm




Rugós dolgot nem tudom,de a másik dologra írok egy érdekességet.
Volt,hogy autómosás után sok víz ment a kipufogóba,és meg akart halni a motor alapjáraton.Jó nagy gázra(kicsit túráztattam a motort) kiment a sok víz,és minden ment tovább rendesen.
Nagyon rövid távú utak alkalmával is elég sok kondenzvíz összegyűlhet a kipuf. dobban.Ami okozhat ilyen tünetet.
Amúgy sztem amelyik fele alacsonyabb,ott xar a rugó.







Hmm Köszi, akkor lehet átrakatom a rugót jobbról balra elöl hátul és meglátjuk merre dől azután.


Nekem először a hátulja adta meg magát de az tiszta sor mert rúgótörésem volt!!!
Aztán az elejében volt 1 cm külömbség ott meg a jobbos csillapító teljesen halott volt a balos még tartotta magát valamennyire. Új gátlókkal beállt!
A másik gondod talán a holtponti jeladó(nekem hasonlókat produkált)de hibatárolót ki kéne olvastatni!


Köszönöm a segítséget. Voltam szerelőnél ma aki ragszkodik hozzá hogy a jobbra dőlés egy új hátsó rugópárral megoldódik. Engem az aggaszt hogy elöl is másfél centis különbség van

Ha a hátsó rugó elfáradt az így lejteti a kocsit elöl is?


Kimentem, ráemeltem a jobb hatsó keréknél, mire a bal eslő lejebb jobb első feljebb megy. Talán tényleg megoldja a hatsó rugók cseréje a ferdeséget.

Köszi

Apus Elküldve: 2015-06-26 17:35 Mi lehet a baj?

kalmaristi írta:
Apus írta:
Bitu79 írta:
Apus írta: Sziasztok
Remélem jó helyre írok, nekem ez olyan mint a bankban a cetliautómaták, tuti hogy rossz helyre irányítanak. Na mind1

Olyan problémám van, hogy az autó jobbra dől 1.5 cm-el. Szabad szemmel alig észrevehető, csak a nagyon kukacosokat, engem zavar.
A spirálrugók elvileg újak(mondta az eladó ), én is és szerelő is úgy néztük valóban jók, lengéscsillapítók is jók ( bár a magasságtartáshoz a rugóknak van köze úgy tudom )
Az is lehet azt mondta a fent említett szerelő, hogy lehet hogy elfáradtatk a rugók és csere kéne ( pedig újak, akkor most hogyis ? ) . Azt mondta a jobb hátsója lóg és azért látszik így, de én elöl is 1,4-1,6 cm különbséget mértem a jobb és bal magasság között.
Nincs erre valami házipraktika, hogy megállapítsam magam, hogy melyik rugó gyengülhetett el ( első vagy hátsó ) ? pl lejtön megállós mérés motorral fölfelé-lefelé vagy valami hasonló ?
Remélem nem kapott egy olyan ütést régebben amitől az egész autó "megcsavaradott"

Ugyan itt olyan probléma is felmerült, hogy kiálltam lejtőre motorral fölfelé, leállítottam, bementem a gyerkőcér, 5 percig állt a lejtőn ( kb 25 - 30 fokos )
utána: a kocsi beindul fordulat 500 fölé nem megy, kicsit rötyög, majd leáll. Ezt eljátszottam 3x, mindig ugyan ez, visszatoltam egyenesbe az udvarba és ott pöccre indulás után fordulat normál és indulhattam is.
Erre szaki :" Amíg nem ír ki hibaüzenetet nem tudja".
Benzin több mint félig volt.

Ez jó hosszúra sikerült
A válaszokat előre is köszönöm




Rugós dolgot nem tudom,de a másik dologra írok egy érdekességet.
Volt,hogy autómosás után sok víz ment a kipufogóba,és meg akart halni a motor alapjáraton.Jó nagy gázra(kicsit túráztattam a motort) kiment a sok víz,és minden ment tovább rendesen.
Nagyon rövid távú utak alkalmával is elég sok kondenzvíz összegyűlhet a kipuf. dobban.Ami okozhat ilyen tünetet.
Amúgy sztem amelyik fele alacsonyabb,ott xar a rugó.







Hmm Köszi, akkor lehet átrakatom a rugót jobbról balra elöl hátul és meglátjuk merre dől azután.


Nekem először a hátulja adta meg magát de az tiszta sor mert rúgótörésem volt!!!
Aztán az elejében volt 1 cm külömbség ott meg a jobbos csillapító teljesen halott volt a balos még tartotta magát valamennyire. Új gátlókkal beállt!
A másik gondod talán a holtponti jeladó(nekem hasonlókat produkált)de hibatárolót ki kéne olvastatni!


Köszönöm a segítséget. Voltam szerelőnél ma aki ragszkodik hozzá hogy a jobbra dőlés egy új hátsó rugópárral megoldódik. Engem az aggaszt hogy elöl is másfél centis különbség van

Ha a hátsó rugó elfáradt az így lejteti a kocsit elöl is?

Apus Elküldve: 2015-06-22 17:25 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
Apus írta: Sziasztok
Remélem jó helyre írok, nekem ez olyan mint a bankban a cetliautómaták, tuti hogy rossz helyre irányítanak. Na mind1

Olyan problémám van, hogy az autó jobbra dől 1.5 cm-el. Szabad szemmel alig észrevehető, csak a nagyon kukacosokat, engem zavar.
A spirálrugók elvileg újak(mondta az eladó ), én is és szerelő is úgy néztük valóban jók, lengéscsillapítók is jók ( bár a magasságtartáshoz a rugóknak van köze úgy tudom )
Az is lehet azt mondta a fent említett szerelő, hogy lehet hogy elfáradtatk a rugók és csere kéne ( pedig újak, akkor most hogyis ? ) . Azt mondta a jobb hátsója lóg és azért látszik így, de én elöl is 1,4-1,6 cm különbséget mértem a jobb és bal magasság között.
Nincs erre valami házipraktika, hogy megállapítsam magam, hogy melyik rugó gyengülhetett el ( első vagy hátsó ) ? pl lejtön megállós mérés motorral fölfelé-lefelé vagy valami hasonló ?
Remélem nem kapott egy olyan ütést régebben amitől az egész autó "megcsavaradott"

Ugyan itt olyan probléma is felmerült, hogy kiálltam lejtőre motorral fölfelé, leállítottam, bementem a gyerkőcér, 5 percig állt a lejtőn ( kb 25 - 30 fokos )
utána: a kocsi beindul fordulat 500 fölé nem megy, kicsit rötyög, majd leáll. Ezt eljátszottam 3x, mindig ugyan ez, visszatoltam egyenesbe az udvarba és ott pöccre indulás után fordulat normál és indulhattam is.
Erre szaki :" Amíg nem ír ki hibaüzenetet nem tudja".
Benzin több mint félig volt.

Ez jó hosszúra sikerült
A válaszokat előre is köszönöm




Rugós dolgot nem tudom,de a másik dologra írok egy érdekességet.
Volt,hogy autómosás után sok víz ment a kipufogóba,és meg akart halni a motor alapjáraton.Jó nagy gázra(kicsit túráztattam a motort) kiment a sok víz,és minden ment tovább rendesen.
Nagyon rövid távú utak alkalmával is elég sok kondenzvíz összegyűlhet a kipuf. dobban.Ami okozhat ilyen tünetet.
Amúgy sztem amelyik fele alacsonyabb,ott xar a rugó.







Hmm Köszi, akkor lehet átrakatom a rugót jobbról balra elöl hátul és meglátjuk merre dől azután.

Apus Elküldve: 2015-06-22 14:51 Mi lehet a baj?

Sziasztok
Remélem jó helyre írok, nekem ez olyan mint a bankban a cetliautómaták, tuti hogy rossz helyre irányítanak. Na mind1

Olyan problémám van, hogy az autó jobbra dől 1.5 cm-el. Szabad szemmel alig észrevehető, csak a nagyon kukacosokat, engem zavar.
A spirálrugók elvileg újak(mondta az eladó ), én is és szerelő is úgy néztük valóban jók, lengéscsillapítók is jók ( bár a magasságtartáshoz a rugóknak van köze úgy tudom )
Az is lehet azt mondta a fent említett szerelő, hogy lehet hogy elfáradtatk a rugók és csere kéne ( pedig újak, akkor most hogyis ? ) . Azt mondta a jobb hátsója lóg és azért látszik így, de én elöl is 1,4-1,6 cm különbséget mértem a jobb és bal magasság között.
Nincs erre valami házipraktika, hogy megállapítsam magam, hogy melyik rugó gyengülhetett el ( első vagy hátsó ) ? pl lejtön megállós mérés motorral fölfelé-lefelé vagy valami hasonló ?
Remélem nem kapott egy olyan ütést régebben amitől az egész autó "megcsavaradott"

Ugyan itt olyan probléma is felmerült, hogy kiálltam lejtőre motorral fölfelé, leállítottam, bementem a gyerkőcér, 5 percig állt a lejtőn ( kb 25 - 30 fokos )
utána: a kocsi beindul fordulat 500 fölé nem megy, kicsit rötyög, majd leáll. Ezt eljátszottam 3x, mindig ugyan ez, visszatoltam egyenesbe az udvarba és ott pöccre indulás után fordulat normál és indulhattam is.
Erre szaki :" Amíg nem ír ki hibaüzenetet nem tudja".
Benzin több mint félig volt.

Ez jó hosszúra sikerült
A válaszokat előre is köszönöm


Apus Elküldve: 2015-03-11 21:03 Segítsetek!

Apus írta:
YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok
A tank"ajtó" nálam nyitható ha az autó be van zárva. Ez normális ? így bárki odamahet kinyitja, letekeri a tanksapkát és már szippanthatja is a benzint, vagy betömhet valamit, ( persze lehet h soha nem fog előfordulni, de a lehetőség adott )
Ez normális vagy elvileg zárt kocsinál nem lehetne nyitható ?


zárt autónál zárva kell lennie.
csomagtérben van egy vésznyitója, nincs az meghúzódva? le kéne bontani ott a kárpitot és szétnézni. ha a centrál nem húzza be, akkor lehet a motorja rossz.


Köszönöm, holnap megnézem, nem is tudtam, hogy van ilyen.


Néztem egy két videót ,hogy hogy kéne működnie, és nekem a kis záró pöcök aninek ki kéne jönnie a centrál zárásakor, bent marad, szóval nekem behúzódott állapotban van.

Apus Elküldve: 2015-03-11 20:53 Segítsetek!

YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok
A tank"ajtó" nálam nyitható ha az autó be van zárva. Ez normális ? így bárki odamahet kinyitja, letekeri a tanksapkát és már szippanthatja is a benzint, vagy betömhet valamit, ( persze lehet h soha nem fog előfordulni, de a lehetőség adott )
Ez normális vagy elvileg zárt kocsinál nem lehetne nyitható ?


zárt autónál zárva kell lennie.
csomagtérben van egy vésznyitója, nincs az meghúzódva? le kéne bontani ott a kárpitot és szétnézni. ha a centrál nem húzza be, akkor lehet a motorja rossz.


Köszönöm, holnap megnézem, nem is tudtam, hogy van ilyen.

Apus Elküldve: 2015-03-11 20:39 Segítsetek!

Sziasztok
A tank"ajtó" nálam nyitható ha az autó be van zárva. Ez normális ? így bárki odamahet kinyitja, letekeri a tanksapkát és már szippanthatja is a benzint, vagy betömhet valamit, ( persze lehet h soha nem fog előfordulni, de a lehetőség adott )
Ez normális vagy elvileg zárt kocsinál nem lehetne nyitható ?

Apus Elküldve: 2015-03-05 07:57 izzók / izzókészlet

YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok
Tompìtott izzó cseréjéhez szedjem le az akksisarut, vagy nem szükséges. Nem kell félni hibakódtól?
Köszi


ha nincs gyújtás rajta nem lesz hibakód. e mindegy, mert a köv. indításnál úgyis eltűnik. bár az agyába bent maradhat, de műszerfalon nem jelzi majd. szóval nem kell lekötni, de azért gyújtás ne legyen rajta, vagy inkább a kulcs legyen a zsebedbe


Köszi

Apus Elküldve: 2015-03-05 07:18 izzók / izzókészlet

Sziasztok
Tompìtott izzó cseréjéhez szedjem le az akksisarut, vagy nem szükséges. Nem kell félni hibakódtól?
Köszi

Apus Elküldve: 2015-02-19 20:06 E46 Óra

YELLOW írta:
Apus írta:
YELLOW írta:
Apus írta:
YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok!
Az óra beállítással van problémám. Berakom a kulcsot ( elvileg ez a 0 pozíció ) megnyomom az óracsoporton a bal oldali pöcköt, mindjárt föl is villan a kijelzőn az idő mutató, de csak ebben a formában még: --:-- nem villogva, folyamatosan világít, elvileg ez után kell csavargatnom a jobb oldali pöcköt jobbra, vagy balra, hogy beállíthassam az időt ? Mert nekem nem csinál semmit, egy idő után pedig ki is alszik a kijelző, mert úgy érzi, hogy nem piszkálom.
Nem kattog, nem lötyög a pöcök, nem érzem, hogy el lenne törve, vagy mégis ?!
Nincs más módja hogy beállítsam az időt rajta ?

Köszönöm előre is.



a jobb oldali pöcköt próbáltad már benyomni? mert előbb az időformátumot kell kiválasztani lehet, hogy 12 vagy 24H-ás legyen.


Nem mertem erősen nyomkodni, féltem, hogy elpattintok valamit, de meló után kipróbálom.
Köszi


egyébként forgatni is úgy kell, hogy elég erősen. lehet majd érezni, amikor nyom valamit, mikor fordítot és kis kattanás is lesz. kb olyasmi ellenállása lehet, mint az ajtónyitó gomb megnyomásának, csak ugye ezt a pöckön érzed, mármint azt az érzést, amikor kapcsol valami.


Meló után nekiugrok akkor és bátrabban fogom csavargatni. Ez is nagy segítség, hogy erősbben kell, mert féltettem a pöcköt, de így akkor forgatom amíg nem történik valami.
Köszönöm szépen !


ha egy órának vesszük, akokr úgy mondanám, hogy jobbra és balra is kb 10 percet kell tekerni. mintha az órát 10 percre állítanád, vagy 50-re. nem tudom érthető-e? nem kell parázni érezni fogod a billenést, a kapcsolást. én is paráztam anno, emlékszem rá.


Jelentem, sikerült Valóban egy kicsit határozottabb tekerés kell és már megy is.
Köszönöm még1x

Apus Elküldve: 2015-02-19 15:13 E46 Óra

Érthető
Én eddig a képzeletbeli óránk Kb "5 percéig, és 55. percéig tekertem "


Apus Elküldve: 2015-02-19 14:57 E46 Óra

YELLOW írta:
Apus írta:
YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok!
Az óra beállítással van problémám. Berakom a kulcsot ( elvileg ez a 0 pozíció ) megnyomom az óracsoporton a bal oldali pöcköt, mindjárt föl is villan a kijelzőn az idő mutató, de csak ebben a formában még: --:-- nem villogva, folyamatosan világít, elvileg ez után kell csavargatnom a jobb oldali pöcköt jobbra, vagy balra, hogy beállíthassam az időt ? Mert nekem nem csinál semmit, egy idő után pedig ki is alszik a kijelző, mert úgy érzi, hogy nem piszkálom.
Nem kattog, nem lötyög a pöcök, nem érzem, hogy el lenne törve, vagy mégis ?!
Nincs más módja hogy beállítsam az időt rajta ?

Köszönöm előre is.



a jobb oldali pöcköt próbáltad már benyomni? mert előbb az időformátumot kell kiválasztani lehet, hogy 12 vagy 24H-ás legyen.


Nem mertem erősen nyomkodni, féltem, hogy elpattintok valamit, de meló után kipróbálom.
Köszi


egyébként forgatni is úgy kell, hogy elég erősen. lehet majd érezni, amikor nyom valamit, mikor fordítot és kis kattanás is lesz. kb olyasmi ellenállása lehet, mint az ajtónyitó gomb megnyomásának, csak ugye ezt a pöckön érzed, mármint azt az érzést, amikor kapcsol valami.


Meló után nekiugrok akkor és bátrabban fogom csavargatni. Ez is nagy segítség, hogy erősbben kell, mert féltettem a pöcköt, de így akkor forgatom amíg nem történik valami.
Köszönöm szépen !

Apus Elküldve: 2015-02-19 08:54 E46 Óra

YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok!
Az óra beállítással van problémám. Berakom a kulcsot ( elvileg ez a 0 pozíció ) megnyomom az óracsoporton a bal oldali pöcköt, mindjárt föl is villan a kijelzőn az idő mutató, de csak ebben a formában még: --:-- nem villogva, folyamatosan világít, elvileg ez után kell csavargatnom a jobb oldali pöcköt jobbra, vagy balra, hogy beállíthassam az időt ? Mert nekem nem csinál semmit, egy idő után pedig ki is alszik a kijelző, mert úgy érzi, hogy nem piszkálom.
Nem kattog, nem lötyög a pöcök, nem érzem, hogy el lenne törve, vagy mégis ?!
Nincs más módja hogy beállítsam az időt rajta ?

Köszönöm előre is.



a jobb oldali pöcköt próbáltad már benyomni? mert előbb az időformátumot kell kiválasztani lehet, hogy 12 vagy 24H-ás legyen.


Nem mertem erősen nyomkodni, féltem, hogy elpattintok valamit, de meló után kipróbálom.
Köszi

Apus Elküldve: 2015-02-19 06:26 E46 Óra

Sziasztok!
Az óra beállítással van problémám. Berakom a kulcsot ( elvileg ez a 0 pozíció ) megnyomom az óracsoporton a bal oldali pöcköt, mindjárt föl is villan a kijelzőn az idő mutató, de csak ebben a formában még: --:-- nem villogva, folyamatosan világít, elvileg ez után kell csavargatnom a jobb oldali pöcköt jobbra, vagy balra, hogy beállíthassam az időt ? Mert nekem nem csinál semmit, egy idő után pedig ki is alszik a kijelző, mert úgy érzi, hogy nem piszkálom.
Nem kattog, nem lötyög a pöcök, nem érzem, hogy el lenne törve, vagy mégis ?!
Nincs más módja hogy beállítsam az időt rajta ?

Köszönöm előre is.