Arpad Elküldve: 2017-01-17 18:05 Hûtõvíz
Másik szerelőhöz vittem most az autót, aki gyorsan megállapította, hogy a cserélt termosztát rossz, illetve a kiegyenlítőtartály repedt. Kicserélte mindkettőt. Egy kicsit kemény a hűtőcső, de azt mondta szerinte nem hengerfejes.
A másik két probléma is alakul. A check engine lámpa a benzin keverék problémája a diag szerint. Gyertya csere lesz, hátha megoldja a dolgot.
Az olajfolyás elég sokrétű lehet. Azt mondja szerinte minden tömítést cserélni kéne a motoron, és érdemes lenne elgondolkodnom rajta, hogy kicserélem egy másik motorra. Állítólag már 40 000-ért lehet venni bontott motort bele. Lehet hogy jobban járok, mert ezeket a tömítéseket nagyon munkaigényes cserélni, illetve kissé kopott a tengelyem is, és elég sok olajsár van a motorban. Nekem az a véleményem, hogy inkább megtartom ezt, és megcsináljuk a tömítés cserét, esetleg valami nagyon prémium olajat rakunk bele. Ha most veszek egy másik motort, ki tudja annak milyen bajai lehetnek.. Szerintetek?
A másik két probléma is alakul. A check engine lámpa a benzin keverék problémája a diag szerint. Gyertya csere lesz, hátha megoldja a dolgot.
Az olajfolyás elég sokrétű lehet. Azt mondja szerinte minden tömítést cserélni kéne a motoron, és érdemes lenne elgondolkodnom rajta, hogy kicserélem egy másik motorra. Állítólag már 40 000-ért lehet venni bontott motort bele. Lehet hogy jobban járok, mert ezeket a tömítéseket nagyon munkaigényes cserélni, illetve kissé kopott a tengelyem is, és elég sok olajsár van a motorban. Nekem az a véleményem, hogy inkább megtartom ezt, és megcsináljuk a tömítés cserét, esetleg valami nagyon prémium olajat rakunk bele. Ha most veszek egy másik motort, ki tudja annak milyen bajai lehetnek.. Szerintetek?
Arpad írta:Pocses írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta: Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.
kipugáz még kerülhet a rendszerbe.
de érdemes a kiegyenlítő tartály kupakját kicserélni. bár általában hamarabb nyomja szét a tartályt, ha az rossz.
Köszönöm a javaslatot. Ismét elvittem a szerelőhöz. Kicserélték a hűtőcsövet, járatták, figyelgették. Elvileg ok, Használjam. Használtam, mentem autópályán, jól kihúztattam, derüljön ki tényleg okés-e. Nem volt vele baj. Aztán egyik nap megint kivillant a check engine lámpa. Megint szerelő, megint diag. Üzemanyag ellátási probléma. Sok minden lehet, kiütjük a jelzést, hozzam vissza jövő héten. Közben észrevettem, hogy olajfolt van a kocsi alatt. Nem sok, de minden nap egy kicsi, illetve a motortér alján lévő lemezen rendszeresen láttam vizet, nem sokat, de minden alkalommal ment el víz belőle. Megint szerelő, méregetik, az adatok jók, de mostmár ne cicózzunk vegyük le a hengerfejet, de csak az ünnepek után, mert már nincs idő rá. Mondom jó, de azért használhatom, karácsonykor kellene a kocsi. Persze használjam. Na hát tegnap megint autópálya 5 km. Leérve a benzinkúton megint gőzöl a motor. Félreállok, orrán száján folyik. Szerintem a tágulási tartálynál folyhatott leginkább. Igazából a véleményeket szívesen fogadom, de inkább csak leírtam a kálváriám. Őszintén, kicsit kezdek kiábrándulni a BMW-ből. Imádom meg minden, de ha nem tudok megbízni az autómban, akkor rég rossz.
Az egyik legjobb blokk az öreg 16 évig gyártott 1.9L szerelőm szerint. Elporladhat körbe maga az autó, ha van még hová bedugni a kulcsot elfordítod és indulni fog.
Olajszivárgás elsősorban az olajszűrőház tömítése szokott, meg a vezérműláncház na ott még nekem is nyáladzik de nem sokáig mert tavaszi olajcserénél komplett cseréltetem a vezérműház tömítéseit Reinz olyan 10papír körül lesz unixból, +ban mire rájöttünk hol fogy a hűtővizem, a kiegyenlítőtartály mellett van egy nagyon pici lyuk a hűtőn az pedig Nissens 23papír a gyári az 89156 jó magyar forint.
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, a linkek is nagyon hasznosak voltak, főleg a titkos menüs videó volt hasznos. Tanulság képpen leírom, hogyan áll a dolog.
Az ünnepek alatt nem tudta bevállalni a szerelőm a javítást, hát itt, meg még pár fórumon kérdezősködtem a dolgok után. Megjárattam az autót, és mikor már üzem meleg volt a motor, néztem hol folyik a víz. Közben néztem a titkos menüben a hőmérsékletet. Egészen 103 fokig engedtem melegedni. Jól tippeltetek, a kiegyenlítő tartály sarkán egy nagyon vékon vízsugár sprickolta kifele a vizet. Ok, szétnyomta, legalább ez kiderült. De mi miatt..
Észre vettem, hogy a tartálytól a motorig a vastag cső frankón meleg, azonban a másik cső ami a hűtőbe megy, az teljesen hideg. Ergo nem jut víz a hűtőbe, nem csoda, ha túlmelegszik. Kis távon nyilván nem volt észrevehető a dolog, de autópályán szépen tette is a dolgát a nyomás. Úgy gondolom a termosztát nem nyit ki a nagy körre. Az már más kérdés, hogy a műszerfalban lévő mutató miért nem megy középnél tovább, ha meleg a víz. Illetve azt nem tudom említettem-e, de a termosztátra azért nem gyanakodtunk eddig, mert 2 hónapja lett kicserélve. Az olajfolyás még nem derült ki, honnan ered, valószínűleg olajszűrő, vagy ez a láncháztömítés. De a korábbiaktól független a dolog.
A check engine lámpa is rejtély egyelőre, de úgy gondolom a hűtő melegedéssel nicns összefüggésben. Szerintetek?