YELLOW írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta:
Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.
Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....
hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.
"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.
Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?
de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel
Leírhatod akárhányszor, attól még nem igaz! Szoftveresen sok mindent tudsz állítani, bizonyos keretek között. Nyilván nem azt állítom, hogy 1000-es fordulatom betölti az 1bar-t. Mert ennek vannak korlátai, ahogy Tano is írta. Ha kisebb turbót raknánk fel, akkor hamarabb megindulna, de fönt elfogyna. Ha pedig nagyobbat, akkor alul nem menne, viszont fönt brutál lenne. Ez a turbó amit gyárilag rátettek az ideális. Viszont szoftveresen lehet állítani, ha egy hozzá értő átírja a megfelelő táblákat az ecu-ban. Ez már chip tuning, amit nem szeretünk ugye. Enyém is gyári, így használom.