BMW0926 fórum hozzászólásai

BMW0926 Elküldve: 2023-08-18 21:30 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.


ISTA-val esetleg vagy BMW scannerrel be lehet álítani? Úgy emlékszem, hogy az utóbbival nagyon egyszerű volt ilyesmiket állítani.

BMW0926 Elküldve: 2023-08-18 15:44 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?

BMW0926 Elküldve: 2023-06-16 19:03 Segítsetek!

Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket


BMW0926 Elküldve: 2023-04-25 16:52 Segítsetek!

Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket

BMW0926 Elküldve: 2021-07-18 12:11 Mi lehet a baj?_

Sziasztok

Találkozott már valaki közületek ezzel az érdekes hanggal?
A link neve

Ha igen, akkor mi volt rá a megoldás? M54B22-ről van szó (170 LE)

Szerk.: Sajnos 100%, hogy a motorból jön a hang, mert leszedtem mindkét hosszbordás szíjat és akkor is csinálja



BMW0926 Elküldve: 2020-07-08 17:11 Lengéscsillapitó

Sziasztok

E46 Sedan alá szeretnék vásárolni mostanában Sachs lengéscsillapítókat, előre hátra. ugyanis ezt a márkát ajánlottátok, ahogy olvasgattam a múltkor. Viszont ebből több féle típus létezik márkán belül, belinkelem:
A link neve

Ezek közül honnan lehet tudni, hogy melyik típus ajánlott a rossz utakra? Hasonló keménységet szeretnék elérni, mint a gyári megoldások. És nem tudom számít-e, de Eibach Pro Kit rugószetthez lesz.

Szerk.: 2001/5-ös sedanom van, még facelift előtti széria.( M54B22 170LE motorral)






BMW0926 Elküldve: 2020-05-21 19:59 Futómû és hibái

YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.


Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...


múltkor én is ezen akadtam ki. nem a BMW-n, asszony autóját ennyit csináltak, pedig jól futott, csak nem középen állt a kormány, aztán gondolom valamikor úgy állították be. de közben kerékdőlések sem voltak jók, legalábbis nem egyformák voltak. jó nem érezni, látni semmi rendellenest, és tudom egy egyszerű futómű esetén nagyon nincs is mit állítani.
de pl tervezem szétborítani a futóművet és komplett felújítást csinálni. valószínű leteszek az újabb típusról, mert ezeket az N20-as motorokat nem nagyon akarom. de félek nem tudom hol állíttassam be, ahol jól megcsinálják. nekem elég az N42 is, de ha 25i, 30i M54 lenne, nem agyalnék semmit a megtartáson. sajnos bennem is bennem van az erősebb autó utáni vágy. meg szeretem az új technikákat is, de mellé a régit is. annyira egyenlő a mérleg, hogy nem tudok dönteni. csak ennek olyan pataki a belső tere, főleg a többihez képest (mert én ebbe is találok apróságokat), a sok kopottat is valaki megkíméltnek látja, akkor az enyém szalon állapotú. csak előre félek a kínlódástól, hogy nem lesz jól beállítva a futómű.


Egy tanács: M54-et 25i alatt ne vegyél! Sorolhatnám hogy miért, de nem ebbe a topicba illik...

BMW0926 Elküldve: 2020-05-20 21:37 Futómû és hibái

YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.


Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...

BMW0926 Elküldve: 2020-05-19 20:22 Futómû és hibái

Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.






Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.

BMW0926 Elküldve: 2020-05-17 16:47 Futómû és hibái

Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



BMW0926 Elküldve: 2019-11-17 19:44 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok.

Nézegetem a BMW scannereket ebayen... Meg tudja valaki mondani, hogy mit jelent az, hogy unlock version?

Pl itt van egy: https://tinyurl.hu/x2BA/

BMW0926 Elküldve: 2019-09-12 20:09 világításmodul programozása

Sziasztok

Remélem jó helyre írok.

Szeretném programozni a kocsim indexét, hogy ajtó nyitás és záráskor villogjon az index. Ugyanis baromira zavaró, hogy se nyitáskor, se záráskor nem villan semmi, így mindig fülelnem kell ajtó záráskor, hogy bezárta-e. Ami a rendelkezésemre áll: laptop, rajta INPA és egyéb feltelepített progijai, k+DCAN kábel. A kérdésem az lenne, hogy le tudja-e valaki írni nekem, hogy mit hogyan kell módosítanom, és mit hova kell másolni, hogy működjön a dolog. Kerestem volna a neten leírást, de nem találtam olyat, ahol szájbarágósan le lenne írva. A kocsi típusa: e46 sedan, 2001/5 évjáratú.

Segítségetekben bízva,

Üdv

BMW0926 Elküldve: 2019-08-17 07:31 Lámpabúra polírozás

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Ma párban lepolírozták műhelyben az első búráimat viszont elfelejtettem megkérdezni hogy ez mennyire tartós illetve mivel tudnám ápolni őket (Kell-e kenni esetleg bármi pasztával időnként?)


én húzatnék rá egy áttetsző fóliát.

Hol lehet kapni,házilag nem érdemes feltenni?


elvileg lehet kapni fóliákat, lehetőleg UV állósat érdemes. de akik fóliáznak üveget, azoknak tutti van és lámpára is felrakják. kell hozzá gyakorlat.
de olyan fóliát is lehet, ami biztonsági fólia. üvegre szokták, nem törik be úgy, hanem egyben tartja az üveget. szerintem az jó lámpára is.

Köszönöm.Műszakin legutóbb kérdeztek olyat tőlem hogy "Fólia?" mondom neki nincs sehol.Nem tudom mire érthette mert nem sötétített az ablakom sehol, viszont a lámpbarúrán sem szabad fóliának lennie majd vizsgán?


egy átlátszó fóliát nem fog észre venni. van, aki a lámpát is sötétíti. egy átlátszóval semmi probléma nem lesz, de szólni sem kell róla. észre sem fogja venni.

Ok,köszönöm.Még annyit ha leszámítjuk a kavicsfelverődést,karcolódást,érdemes valamivel időnként ápolni ha nincs fóliázva?


nyilván valami UV védős műanyagápoló jót tehet neki. de van aki polír után lelakozza. de a lakk ugyanúgy felválhat, besárgulhat.


UV álló lakkot lehet venni a Pólusban(Homasita áruház), 4000 Ft-ért. 2-3 rétegben adni a lámpabúrának, majd le kell fóliázni, és meg van oldva. Lakkozatlan búra lefóliázva nem lesz túl szép végeredmény, viszont a lakk tényleg sokat dob rajta!

BMW0926 Elküldve: 2019-08-06 23:20 ABS-rõl általában

Sziasztok

Nagy első-hátsó futómű felújításba voltam az utóbbi három hónapban. Múlt héten kerékre állítottam a kocsit, a próbakörön viszont észrevettem, hogy fékezéskor recsegő érzetet ad a fékpedál, pontosan olyat, mint amikor a jeges úton fékez az ember. Természetesen a kézifék jel pirosan világít, illetve előjött az ABS lámpa is(ezek előtt soha nem volt rá példa), ami minden 2. 3. indításkor eltűnik a kipörgésgátló lámpával együtt.
IMPA-t rákötöttem, és megnéztem volna a hibakódot, de nem is tudom... Vagy nem jó helyen néztem, vagy nem írt ki hibát a tároló.?

A kérdésem viszont az lenne ezzel kapcsolatban, hogy előjöhetett a hibakód azért, mert a jobb hátsó kis légtelenítő pöcköt megnyitottuk a féknyergen? Összerakáskor nem tudtuk rátenni a féktárcsára, így próbáltunk 1mm-t nyerni vele. Ebből adódóan lehet hogy levegős lett a rendszer, és azért szórakozik az ABS lámpa?

BMW0926 Elküldve: 2019-04-28 17:23 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.


Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.

TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.

Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.


nem csak a műszaki a lényeg. ha a rendőr megállít és meglátja, hogy állítható futómű, akkor biztos elküld szigorítottra. én is azon agyalok, inkább lefestetem a rugókat.
gátlóban Sachs, Kayaba. mást nem tennék BMW-be. és ebben a sorrendben. de esetleg fel is lehet újítani a gyáriakat, vagy ami benne volt. bármilyen, akár gyári keménységűre is belövik.


Akkor mit lehet tenni, hogy kicsit alacsonyabban legyen az autó, de a rendőr se bsztasson? Az ültetőrugókat pl mennyire engedélyezik? Hátulra mondjuk ezzel le is lenne tudva a jelenlegi kinyúlt rugók cseréje. De elől mit lehet tenni, hogy kb 3cm-rel kisebb legyen a kerék és sárvédő közötti rész?

Ami pedig a sachs és Kayaba lengéscsillapítót illeti: Ezek mennyire vannak engedélyezve? Pl vizsgán nem kötnek bele, hogy nem gyári megoldás?