BMW0926 Elküldve: 2019-04-28 16:50 Lengéscsillapitó
YELLOW írta:BMW0926 írta: Üdv urak!
Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.
Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html
Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?
ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.
Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.
TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.
Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.