BMW0926 fórum hozzászólásai

BMW0926 Elküldve: 2019-03-06 21:26 Légtömegmérõ

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Vásároltam légtömegmérőt. Beszereltem a kocsiba, és az lenne a kérdésem, hogy milyen adaptációt kell törölnöm ahhoz, hogy az említett eszköz hibamentesen tegye a dolgát? Ugyanis az alábbi INPA képen én nem találtam meg a légtömegmérőjét:

INPA - adaption clearing


szerintem törölheted az összeset, újratanul mindent. hiszen egy elem cserélve lett, így az hatással van a többire is.


Köszönöm yellow!

BMW0926 Elküldve: 2019-03-06 20:14 Légtömegmérõ

Sziasztok

Vásároltam légtömegmérőt. Beszereltem a kocsiba, és az lenne a kérdésem, hogy milyen adaptációt kell törölnöm ahhoz, hogy az említett eszköz hibamentesen tegye a dolgát? Ugyanis az alábbi INPA képen én nem találtam meg a légtömegmérőjét:

INPA - adaption clearing

BMW0926 Elküldve: 2019-02-26 21:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!





BMW0926 Elküldve: 2018-07-16 17:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok
SOS-be kérnék segítséget, ha lehet

Keresgéltem a topicban, de nem találtam rá a választ, így megkérdezem:

K+DCAN kábelnél a 7 és a 8. lábat minden esetben össze kell forrasztani? Még sosem használtam, teljesen újonnan vásároltam.

Egyébként E46 M54B22-höz szeretném használni, ugyanis valami úton-módon kihagy az 5. henger, és ki akarom olvastatni, mi okozza a hibát

BMW0926 Elküldve: 2018-04-08 09:55 Légtömegmérõ

Sziasztok

Nekem is alapjárati problémám van, viszont a közelbe nem igazán találtam olyan embert(A BMW mania-n kívül), aki rá tudná kötni gépre a kocsit, hogy megnézzük, mi a baja(szeretném, ha más is megnézné a kocsit). Viszont sokat olvastam utána és arra jutottam, hogy nekem is 80%, hogy a légtömegmérő lesz a probléma. Én kiszedtem valamelyik nap és sűrített levegővel(nem fogni a fejeket ) adtam neki, gondoltam szarabb nem lesz, mint volt, hát... Mintha egy kicsivel szarabb lenne a szokásostól is, bár mondhatni indításról indításra egyre szarabb, míg be nem melegszik.

A kérdésem az lenne, hogy 2.2 170LE M54B22-es motorhoz milyen légtömegmérőt ajánlotok? Lecserélném, azzal rosszat úgyse teszek. Kb. 30-at szánnék rá, nagyon max. 40-et, de csak ha muszáj. És még ehhez tartozó kérdésem is lenne:

1. kell-e programozni majd az új légtömegmérőt
2. Lehúzhatom a mostaniról a csatit és mehetek vele úgy pár km-t? Jobb lesz tőle az alapjárat?



BMW0926 Elküldve: 2017-10-13 18:13 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok

ha jól emlékszem, ebbe a topicba ajánlottátok nekem ezt a kábelt, E46-hoz:
A link neve

Nos, a mai nap megjött a kábel, viszont telepítő cdt bsztak hozzá adni. Tudtok nekem olyan oldalt ajánlani, ahonnan le tudom tölteni, lehetőleg ingyen a hozzá való progikat? Vagy ha van valami iso képfájl a hozzávaló CD-ről valakinek, megosztaná velem? Köszi előre is!

BMW0926 Elküldve: 2017-09-07 18:52 Harman / Kardon

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Kb 2 hónapja vásároltam az E46-omat, amibe gyárilag benne lenne a H/K hangrendszer, viszont mikor vettem a kocsit, észrevettem, hogy előle az ajtóból és a hátsó szélvédőnél lévő hangszórók hiányoznak. Természetesen ennek arányában olcsóbban jutottam hozzá az autóhoz.

Most az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e maradni a gyári Harman/Kardon hangszóróknál, vagy helyettesítheti-e őket pl. ez a JBL hangkeltő: JBL STAGE60CE

Ha pedig erősítő kell hozzájuk, akkor ezt venném: JBL GX-A604

Azért ezekre gondoltam, mert ezeket tudom kedvezményes áron megvenni! Engem nem a hangerő érdekel, hanem az, hogy minőségben olyan, vagy jobb legyen, mint a gyári, H/K hangszórói. Szóval a kérdés: Jó választás lehet ez a JBL hangszóró és erősítő?


én azt hallottam, hogy a H/K sem egy akkora nagy szám. de azt mondják a gyáritól fényévekkel jobb. megint csak azt tudom mondani, nekem a gyári business-szel sincs bajom, nem koncert élményt várok el, elég ha zörög valami, pedig azért nem mondanám, hogy eznei téren igénytelen vagyok, de egyszerűen autóban nekem nincs nagyobb elvárásom.
na a rizsa után én csak annyit tudok, hogy arra kell figyelni, hogy a hangszóró ne legyen túl mély fizikai méretben. ajtóba nem igazán fér el, arra szoktak panaszkodni.
pontos méretet nem tudom, de ha itt visszaolvasol, biztos találsz erről bejegyzést.


Nem is értem, miért nem privátban kérdezek Tőled, hiszen minden kérdésemre tudsz választ adni! Respect! Persze azért jobb ha többen olvassák, sose lehet tudni, kinek lesz szüksége a a jövőben!

Majd akkor visszaolvasok, kíváncsi vagyok a véleményekre. Egyébként elég horribilis összegben árulják ezeket a gyári H/K szetteket... A JBL pedig új, és kimagaslóan jó hangzással rendelkeznek hangszórói és hangfalai! Lehet jó lesz nekem a JBL is, karácsonyra meglepem majd a kocsikát, had dünnyögjön szépen a gazdájának

BMW0926 Elküldve: 2017-09-07 07:43 Harman / Kardon

Sziasztok.

Kb 2 hónapja vásároltam az E46-omat, amibe gyárilag benne lenne a H/K hangrendszer, viszont mikor vettem a kocsit, észrevettem, hogy előle az ajtóból és a hátsó szélvédőnél lévő hangszórók hiányoznak. Természetesen ennek arányában olcsóbban jutottam hozzá az autóhoz.

Most az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e maradni a gyári Harman/Kardon hangszóróknál, vagy helyettesítheti-e őket pl. ez a JBL hangkeltő: JBL STAGE60CE

Ha pedig erősítő kell hozzájuk, akkor ezt venném: JBL GX-A604

Azért ezekre gondoltam, mert ezeket tudom kedvezményes áron megvenni! Engem nem a hangerő érdekel, hanem az, hogy minőségben olyan, vagy jobb legyen, mint a gyári, H/K hangszórói. Szóval a kérdés: Jó választás lehet ez a JBL hangszóró és erősítő?

BMW0926 Elküldve: 2017-09-05 19:00 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok

A héten szabadságomat töltöm, és szerelgettem volna a kocsit, ma pl. az ABS jeladót néztem meg és ez a látvány fogadott a jobb hátsó kerék leszedésekor:
A link neve
Mi a jó büdös franc lehet az a lila szigszalaggal odatákolt kábel? Nem hiszem, hogy annak ott kell lennie! Összefüggésbe lehet az ABS-szel? Mert akkor lehet nem csak a jeladó a hibás, hanem az a kábel is... ?

Vannak itt meglepetések, kérem...

BMW0926 Elküldve: 2017-09-02 22:24 Motorolaj

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ráadásul kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet.

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


FL előttiben 170 lovas M54B22? biztos, vagy csak amikor külföldről behozták ezt írták bele. persze éppen lehet benne ilyen motor, ott a váltás határán, olyan július és szeptember közötti hónapokban.

- Milyen márkájú-típusút vegyek? - Castrol, Mobil, Eneos... ki mire.
prémium gyártó legyen, és tudja a követelményeket. BMW LL-01

- 5W40, vagy 10W40 kell bele - igazából 0W-40-et is hoz, de azt javaslom télen 5W-40, 5W-30, ha mész vele annyit, hogy a következő csere tavaszra esik, akkor pedig mehet a 10W-40 bele nyárra. majd ősszel újra az 5W-s ha már eszi az olajat, a sűrűbb olajjal sokra nem mész, és nem is véd annyira. ha csak évente 1x cserélsz olajat én az 5W-40 mellett döntenék
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele? - 6,5 liter kell bele, de mivel ez olajzabálós motor, ezért vehetsz többet is

A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek? - Castrol manuális váltóhoz való,
de a legjobb lenne a gyári, kimérős. nem olcsó. bár automata váltó olaj is be válhat,
nekem most azzal megy az enyém.

- Mennyit öntsek bele? - 1,1-1,3 liter körül kell bele, szóval 2 litert érdemes
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang? - attól függ. lehet a hiba forrása más is. de javulhat. kopott váltón nem segít hosszú távon


Köszi szépen, azt hiszem akkor a Castrol márkánál döntök valószínűleg. Valami jó helyet keresek, ahol az olajon van zárjegy is(bár még ilyen helyet sehol se látta, ahol van rajta) mert állítólag hamisítják, és nem csak ezt. egyébként jól mondtad: Az autó 2001-es, és nem az M52-es, hanem M54-es, facelift előtti széria egyik darabjáról van szó.

bricktopm: Azon gondolkoztam, hogy mivan akkor, ha baromi kevés az olaj a váltóba, és emiatt adja ki azt a szörnyű hangot néha. Am ha nagyon óvatosan váltok, akkor nem hallani. Ha normál sebességgel váltok, akkor hallani általában nem recsegő ropogó hangot, hanem egyetlen fémes kattamást. Remélem nincs igazad, és nincs szétcseszve a szomkrongyűrűje... Nem tudom mennyi újonnan egy olyan, de ha 80, nagyon max 100, akkor nincs gond. Ha ettől többe kerül, akkor tényleg szívás...

(Hát lesz a kocsival szívás... Olajcsere, abs jeladó csere, gyujtótrafó + gyertya csere, jövőre hátsóhíd szilent csere, stb stb... Dehát mindent a kocsiért )

BMW0926 Elküldve: 2017-08-31 22:08 Motorolaj

Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ugyanis kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet. 324.000 KM van benne, de legalább nincs tekerve az óra. Legalábbis remélem nem, Na mindegy

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele?
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


BMW0926 Elküldve: 2017-08-31 21:41 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Nemrég írtam ide, hogy a kocsiban (E46 320i) felvillant az abs, a menetstabilizátor és a motor lámpája. Nos, Múlthét kedden elvittem az autószerelőhöz, hogy nézze meg a kocsit. Mondta, hogy azon a héten nem lesz kész a kocsi, hanem e hét vége felé lesz kész. Oké, otthagytam, majd szólt csütörtökön, hogy kész a kocsi, viszont az abs-szel nem tud mit kezdeni, nem tudja, mi a hiba. A menetstabilizátorral se nagyon... A motort megnézte, szerinte a holtponti jeladóval volt gond, meg az egyik gyujtó trafóval. Kicserélte, majd átnézte a kábeleket, hogy az abs miért világít. Arra gondolt, nem e a nyest megrágta a kábeleket. Nem talált semmi hibát, szerinte az abs kockával lesz gond, azt mondta. Mindegy, legombolt rólam 46.000 ft-ot, és mikor a kocsiba ültem, adtam rá gyultást, a bal első lámpánál piros volt a jel, gondoltam kiégett az izzó, mondom fasza... Indítom az autót, és a sárga motorhibát jelző fény ugyanúgy világított. Modndtam neki, hogy én a semmiért nem fizetek 46.000 ft-ot, de mondta, hogy menjek vele 100 km-t majd eldől, hogy elalszik-e vagy ugyanúgy sárgán világít. Hát mondom köszi... A sárga lámpa a következő indításnál elaludt, gondoltam helyre rázódott legalább ez. Aztán tegnap kocsikáztam vele, indítom, a sárga motorhibát jelző lámpa újra kigyulladt, és az ideg majd meg ölt! Inkább megvettem volna 10-12.000-ért a hibakód olvasót, azt nem vittem volna el szerelőhöz! Mit tudok tenni? Visszakérhetem a pénzt a szerelőtől? Azt mondta, majd rádugja gépre, jövőhéten. De mivan, ha kitaál valami más hibát, fizetek, és a hibakódot meg csak törli? K.va annyát az ilyennek, már elnézést...

Ti mit tennétek a helyemben?

A következő fizetésnél mindenképp beruházok egy hibakód olvasóra! Azért nem vettem most meg, mert gondoltam a szerelő rendes munkát végez, inkább azt a pénzt oda szánom, bár ne tettem volna!


Aljas. Nagyon lehúzott. Még ha a fél motorteret lebontják is(nálam volt rá példa) anyaggal mindennel együtt fizettem 30ezret, és ott olajtól fagyállóig mindenre tölteni kellett...

Az meg hogy 2 hétig szereljenek egy autót külön vicc. Odaviszem aznap kész,meg is várom...max ha olyan másnap.

Az ABS -ednél valszeg egy szenzor ment el, mert ha beáll a kocka nem megy az óracsoport se. Szinte 100%, hogy a jobb hátsó szenzorod állt meg. Egy normális scannerrel ki tudod olvasni Univerzálissal nem. Sokat kipróbáltam már. Annyit tudok neked tanácsolni, hogy vegyél minimum egyet, vagy BMW scanner, vagy K+D can kábelt, hogy legalább tudd mi a gondja a kocsinak. 10ezer alatt megúszod és így nem vernek át legközelebb. Kár, hogy nem előbb láttam amit írtál, augusztus elején jártam egerben, ránéztem volna neked. De mindenképp mielőtt ismeretlen szerelőhöz mész érdemes körbekérdezni tapasztalatokról, meg hogy valakinek nincs e a közelben scannere.




Áhh, kész vicc! Egy igazi rohadék a tag! Szívem szerint viszonzásképpen megparittyáznám a feleségét! De még úgy is sok lenne a 46.000, na mindegy...

Most akarok venni egy BMW-hez való scannert, méghozzá olyat, amit itt ajánlott az egyik fórumtárs.

A másik: Kimutatja vajon azt is a scanner, ha mondjuk nem elektronika hiba van a motorral, hanem (pl.: mivel ráz a kocsi 2, illetve 3. sebesség 2500-3000-res fordulatnál,) a főtengely, vagy féltengely probléma áll fenn?


Ja és egy Yellow, régebbi kérdésére válaszolva: Azért nem vittem egyből BMW szervizbe, mert Egertől kb. 20km-re lakom, és itt helyben van egy magát BMW szerelőnek nevező humanoid, aki elvállalta a kocsi javítását. (Később kiderült, hogy utálja a BMW-ket, az audi a kedvenc márkája! Hogy a nyakára szoruljon mind a négy izzó audi karika...) Szóval sajnos csalódnom kellett benne(már az átíratásnál is minimum 50-nel lehúzott szerintem).

És a legszörnyűbb az, hogy itt a környéken Szinte csak egy megbízható autószerelő van(faterom nagy haverja), aki nemrég nekem azt mondta, hogy nem vállal BMW-ket. Szóval itt a környkünkön nincs senki, akibe megbízhatnék, ha gond van! Marad az egri BMW szerviz.

BMW0926 Elküldve: 2017-08-20 23:02 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: BMW szervízben azért van fogalmuk az autóról.

biztos??? a legtöbb normális szerelő már lelépett, akiket nem tudtak jól megfizetni. kik vannak ott? akik kényszerből autószerelő szakra járt fiatalok. láttam saját szememmel. és beszéltem olyan szerelőkkel, akik a ilyen hivatalos helyeket hagytak ott.
tudod miért? mert önálló emberként jobban tud érvényesülni. a legtöbben elpártolnak a hivatalos szervizektől, a fent felsorolt dolgok miatt, és ők jobban érvényesülnek. ami jó, mert relatíve olcsóbban dolgoznak és jobb munkát végeznek.
anno a miskolciban voltam olajcsere miatt, igazából csak azért mentem oda, hogy kicsit infózzak az autóról is. vittem az olajat, amit le akartak nyúlni, stb. kb 30 perc volt a művelet, ebből 20 percet csöpögött, közben elszívott egy pár szál cigit a srác. ez került nekem 7ezerbe. kis autószerelők 1500-ért teszik ezt meg. az a fél óra alatt egy E60-ban matattak valamit, géppel nézegettek dolgokat, nekem akkor még új volt ez a dolog, és láttam nagyon tanakodnak valamin, de ilyen bagatel problémán, nem is az autóval kapcsolatban. múlatták az időt kb. majd fizetnek a munkaórára.tisztelet a kivételnek,hiszen nem lehet egy kalap alá venni az összeset.de inkább egy BMW-re specializálódott szerviz, mint a hivatalos.

Én hivatalos szervízt ajánlom diagra.Tanuló autószerelők mindenhol vannak.Ez a kimondottan BMW-re specializálódott szervíz is ritka.Sok szervíz csak ezt állítja magáról,miközben holt hülyék az adott típushoz.Tapasztalatból mondom.Inkább menjen hivatalos helyre diagoltatni,mint megint potyára fizessen a kérdező.Lehet fikázni a hivatalos szervízt,de ne csodálkozzon senki,ha csak a pénzt dobja ki az ablakon máshol,ahol nem hivatalosan foglalkoznak BMW-vel.Árakat meg nem tudom honnan veszed Yellow,itt Pécsen kb dupla árban dolgoznak a kis szervízek is,főleg vitt olajjal.


honnan veszem, honnan veszem. biztos kitaláltam... én 1500-at fizettem egy olajcseréért, hogy vittem az olajat. úgy, hogy ha kértem ki is számlázta volna. ez pont olyan, mint az 1000-ért kamion mosós sztori. ennyiért nem kenem össze magam.
az olajcserét már csak azért csinálom meg magamnak, mert így addig csepegtetem, ameddig jól esik. meg szeretek foglalkozni vele. illetve van már jó helyem ahol meg tudom oldani magamnak. nálatok Pécsett minden drágább ez már kiderült, de ez engem nem kell érintsen. itt több helyen is 2ezer körül cserélnek olajat, kis szerelő műhelyek. persze lehet van, ahol meglátják milyen autóval mész, és beficcen egy 2x-es szorzó. én még így nem jártam.
nyilván van, aki spec-nek vallja magát, de szerintem a neten, csoportokban, azért akiknek jó hírük van, az megtalálható.
én tőlem viheti hivatalosba, csak lehet nem kell majd csodálkoznia. persze azon sem kell csodálkozni, hogy sokan megveszik a legolcsóbb uni olvasókat és már valakinek hiszik magukat. de egy laikus ezt nem veszi észre az behúzható, de azt a hivatalos is be fogja az biztos. másképp nem maradnak talpon.


Köszi mindenkinek, aki hozzászólásával segíteni próbált! Eger mellett lakom igazából, emiatt próbáltam egy falubéli BMW szerelővel megoldatni a problémát, mert őt ajánlották. Csak hát én őt nem ismertem előtte személyesen, a feleségét viszont igen(persze nem úgy, bár megnézném szívesen, honnan ered a lába, de ez más téma ) Szóval ez a helyi autószerelő az olajcseréért tuti elkérne alaphangon 5, de inkább 10.000 ft-ot is, gond nélkül! De lehet 15-öt.

És ha már olajcsere: Lehet nem ide kéne írnom, vagyis nem itt kéne kérdeznem, de jövő hónapban esedékes lenne az első olajcsere. Motorba, váltóba + olajszűrő és légszűrőt is. Milyen olajat vegyek? Motorba, és a váltóba milyen márka-típusút, és hány litert? Facelift előtti a gép, E46 320i 170LE-ről van szó. (Tényleg, teszek már ki képet is, mindig elfelejtem )

Ja és még valami: Lehetséges az, hogy az ABS?(sárga kézifék jel) azért világít sárgán, mert a kézifék nem igazán fog? Lehetséges, hogy csak pl a bowdenje szakadt el, vagy állítani kell rajta?

BMW0926 Elküldve: 2017-08-20 15:04 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Nemrég írtam ide, hogy a kocsiban (E46 320i) felvillant az abs, a menetstabilizátor és a motor lámpája. Nos, Múlthét kedden elvittem az autószerelőhöz, hogy nézze meg a kocsit. Mondta, hogy azon a héten nem lesz kész a kocsi, hanem e hét vége felé lesz kész. Oké, otthagytam, majd szólt csütörtökön, hogy kész a kocsi, viszont az abs-szel nem tud mit kezdeni, nem tudja, mi a hiba. A menetstabilizátorral se nagyon... A motort megnézte, szerinte a holtponti jeladóval volt gond, meg az egyik gyujtó trafóval. Kicserélte, majd átnézte a kábeleket, hogy az abs miért világít. Arra gondolt, nem e a nyest megrágta a kábeleket. Nem talált semmi hibát, szerinte az abs kockával lesz gond, azt mondta. Mindegy, legombolt rólam 46.000 ft-ot, és mikor a kocsiba ültem, adtam rá gyultást, a bal első lámpánál piros volt a jel, gondoltam kiégett az izzó, mondom fasza... Indítom az autót, és a sárga motorhibát jelző fény ugyanúgy világított. Modndtam neki, hogy én a semmiért nem fizetek 46.000 ft-ot, de mondta, hogy menjek vele 100 km-t majd eldől, hogy elalszik-e vagy ugyanúgy sárgán világít. Hát mondom köszi... A sárga lámpa a következő indításnál elaludt, gondoltam helyre rázódott legalább ez. Aztán tegnap kocsikáztam vele, indítom, a sárga motorhibát jelző lámpa újra kigyulladt, és az ideg majd meg ölt! Inkább megvettem volna 10-12.000-ért a hibakód olvasót, azt nem vittem volna el szerelőhöz! Mit tudok tenni? Visszakérhetem a pénzt a szerelőtől? Azt mondta, majd rádugja gépre, jövőhéten. De mivan, ha kitaál valami más hibát, fizetek, és a hibakódot meg csak törli? K.va annyát az ilyennek, már elnézést...

Ti mit tennétek a helyemben?

A következő fizetésnél mindenképp beruházok egy hibakód olvasóra! Azért nem vettem most meg, mert gondoltam a szerelő rendes munkát végez, inkább azt a pénzt oda szánom, bár ne tettem volna!


én csak azt tudom mondani, hogy lehet egy mezei unisex olvasót használt, amivel törölte a hibát. azzal te sem sokra mész, ha kiolvasod, mert lehet hülyeséget fog neked fordítani a gép.
BMW spec diag kell, amivel lehet élőadatot nézni. lehet a kormányszög jeladót kell alapba állítani, vagy ki tudja. attól, hogy hibát törölsz még nem javul meg. ha élő adatban minden jónak tűnik, akkor mehet a hibatörlés, esetleg akksi lekötése egy negyed órára, menni vele.
én sajna mostanában nem járok Egerben, bár párom ott tanult, de már a szakdogával szenved. hirtelen a környéken senki nem jut eszembe, aki foglalkozik ezzel.


Van Egerbe egy BMW szerviz, lehet kérek majd időpontot. Inkább fizetek oda 50.000-60.000-ret hibakódonként, de legalább tudni fogom, hogy jó munkát végeznek és megbízhatóak!

BMW0926 Elküldve: 2017-08-20 13:41 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok

Nemrég írtam ide, hogy a kocsiban (E46 320i) felvillant az abs, a menetstabilizátor és a motor lámpája. Nos, Múlthét kedden elvittem az autószerelőhöz, hogy nézze meg a kocsit. Mondta, hogy azon a héten nem lesz kész a kocsi, hanem e hét vége felé lesz kész. Oké, otthagytam, majd szólt csütörtökön, hogy kész a kocsi, viszont az abs-szel nem tud mit kezdeni, nem tudja, mi a hiba. A menetstabilizátorral se nagyon... A motort megnézte, szerinte a holtponti jeladóval volt gond, meg az egyik gyujtó trafóval. Kicserélte, majd átnézte a kábeleket, hogy az abs miért világít. Arra gondolt, nem e a nyest megrágta a kábeleket. Nem talált semmi hibát, szerinte az abs kockával lesz gond, azt mondta. Mindegy, legombolt rólam 46.000 ft-ot, és mikor a kocsiba ültem, adtam rá gyultást, a bal első lámpánál piros volt a jel, gondoltam kiégett az izzó, mondom fasza... Indítom az autót, és a sárga motorhibát jelző fény ugyanúgy világított. Modndtam neki, hogy én a semmiért nem fizetek 46.000 ft-ot, de mondta, hogy menjek vele 100 km-t majd eldől, hogy elalszik-e vagy ugyanúgy sárgán világít. Hát mondom köszi... A sárga lámpa a következő indításnál elaludt, gondoltam helyre rázódott legalább ez. Aztán tegnap kocsikáztam vele, indítom, a sárga motorhibát jelző lámpa újra kigyulladt, és az ideg majd meg ölt! Inkább megvettem volna 10-12.000-ért a hibakód olvasót, azt nem vittem volna el szerelőhöz! Mit tudok tenni? Visszakérhetem a pénzt a szerelőtől? Azt mondta, majd rádugja gépre, jövőhéten. De mivan, ha kitaál valami más hibát, fizetek, és a hibakódot meg csak törli? K.va annyát az ilyennek, már elnézést...

Ti mit tennétek a helyemben?

A következő fizetésnél mindenképp beruházok egy hibakód olvasóra! Azért nem vettem most meg, mert gondoltam a szerelő rendes munkát végez, inkább azt a pénzt oda szánom, bár ne tettem volna!