BMW_E90_316i Elküldve: 2014-06-20 10:23 hidegen rángat....
YELLOW írta:BMW_E90_316i írta:YELLOW írta:BMW_E90_316i írta:YELLOW írta:BMW_E90_316i írta: Sziasztok!
2005, e90, 316i, hidegindításnál az alapjárat leesik, pár másodpercig rángat az autó, mint egy traktor aztán beáll az alapjárat 1100-ra. 500 méter megtétele után visszaáll az alapjárat 600 köré, melegen soha nincs baja. Úton, gurulásnál, üresben az alapjárat jó. Néhány óra elteltével, ha újraindítom a kocsit, sincs probléma az alapjárattal. Ez csak a reggeli legelső indításnál jön elő. Akkor be is szokott rángatni a kocsi…Ha csúcsmeleg van(mondjuk éjszaka is 25 fok) akkor kevésbé jön elő a hiba, ha 15 fok körüli az éjszakai levegő akkor inkább, már most félek a téltől… Fogyasztás talán OK, gyári adattól fél literrel eszik többet átlagos vezetési stílusnál.
A nem hivatalos, de BMW-re szakosodott szervíz gyertya + trafócserét mondott 90%-os biztonsággal, állítolag ebben a típusban gyengébb minőségű gyertya van, talán nem Bosch vagy valami ilyesmi…?!?! Valakinek volt hasonló tapasztalata? PLS HELP.
enenk nem sok köze van a gyertyához meg a trafóhoz. valóban lehet vele gond. én bosch gyertyát nem tennék bele, csak NGK. trafóval is volt gond régebben, de szerintem a 2005-ösökbe már nem rakták azokat.
én inkább arra gyanakodnék, hogy hosszabb állás után elejti az üzemanyagnyomást a rendszer. és amikor indítasz, akkor idő kell neki mire feláll a nyomás a rendszerben. ezt meg lehet mérni. 2-3 óra alatt még képes tartani.
a másik, hogy lehet több féle szenzor, amiknek köze van a hideg alapjárathoz. hőfokjeladó, ami false értéket küld, emiatt másképp adja az anyagot, emiatt rángat. esetleg a levegő hőmérsékletét mérő szenzor küld rossz jelet. ami melegen jó, meleg motornál, e hidegen nem, amikor dús a keverék.
szóval diag előbb.
de gyertya, trafó tutti nem.
Köszönöm a gyors választ. Ha az üzemanyagnyomás a baj, azt mivel lehet orvosolni? AC pumpa csere? Üzemanyagszűrő csere? Hogyan kell ezt megméretni és mennyi idő kb? Nyilván a szervíz tudja, csak kíváncsiságból kérdezem…Légtömegmérő nem lehetséges? Pár helyen olvastam, hogy annak a tisztításával is értek el eredményt.
légtömegmérő csak akkor, ha annak a hőfokszenzorja rossz, mert az azt hiszem egyben van és kompletten cserélni kell.
ha elejti a nyomást, akkor az AC-ben van egy szelep, azt is kompletten lehet.
mivel más üzemben jól megy, gyorsításnál nem torpan, nem rángat, így szűrő meg iylenekkel nem lehet gond.
ha nyomást nézik, akkor az hosszabb idő mert rajta kell hagyni a műszert, hogy mikor ejti el a nyomást, lehet csak 4-5 óra múlva. de ezt egy hozzáértő szerelő úgyis tudni fogja.
ha reggel indítom és megyek vele kicsit, utána még késődélután is teljesen jó az alapjárat. nem torpan, bár néha talán erőtlen(önmagához képest nyilván) ha érezhetően torpan csak akkor lehet a szűrő?
akár lehet. de én nem akarom veled kicseréltetni a fél autót, így neten keresztül. majd a szerelő megmondja.
attól félek, hogy a szerelő sem akar mást