BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2014-02-19 21:25 Motorolaj

YELLOW írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta:
jons írta:
negativ0001 írta:
Ma fogok kapni egy olajtesztelo gepet es letesztelem a mar 20.000 km-t futott Xado olajat, na meg a frisset is, majd megirom, ha erdekel.


Ez igencsak érdekel!! Kiváncsi vagyok mi a tapasztalat... mondjuk jó lenne egy kontroll olaj, bmw vagy castrol, mobil1 ilyesmi... de kiindulásnak jó lesz így simán is.



Megvolt a teszt. Holnap mas markakat is osszehasonlitok, de eddig volt egy CAstrol, egy Aral es Xado 5w-40. A motorban XAdo 5w-40 van es nincs benne adalek.

(Szerelo haverom ugy fogalmazott, hogy BP, Aral, Castrol-t... mind egy furdokadban toltik.)

A Castrol es az Aral igen csak egyforman viselkedett. A teszteren a 7 Kg-os beosztasnal (20ig van a skala) a surlodo femek osszeragadtak.
A Xadonal 16 Kg-nal ragadt meg, igaz a surlodott kopas nagyobb volt, mint az elozoke, (gondolom, mert hosszabb ideig ment), de a kopas nyoma nem matt volt, mint a masik ket olaje, hanem fenyesre polirozodott.
A 22.000km-t futott Xado olaj 7Kg-nal ragadt meg es egy kicsivel volt nagyobb a kopasnyom, mint az uj CAstrol/Aral olaje.

Roviden ennyi, holnap lesz letesztelve valami Vat nevu holland olaj es a VeryLube-tol ket fajta adalek.



BP, Aral, Castrol. mind BP csoport tag, de kijelenteni azt, hogy egy kádban/ból töltik azért erős. főleg, hogy 5w-40-ből is van több típus márkákon belül, tehát azon belül sem ugyanaz.
mondjuk egy ilyen tesztet én is elvégeznék, hogy magam is lássam amit mutat, értékel a gép.
mellesleg egy BMW dobozos olajra lennék kíváncsi az mit tud. meg egy Eneos-ra is.


Jo jo, csak viccelodve mondta, hogy furdokadban......
Sajnos meg csak ma lehet nalam a gep, de lehet, cson csinaltatok magamnak egy ilyen gepet, mert egyszerre nem ferek ennyi fele olajhoz hozza.


szivesen küldtem volna mintát a leengedett olajamból,kiváncsi lettem volna. amúgy egy kicsit arra utalt az írásom, hogy én azért azt nem hiszem, hogy egy 22ezret futott akármilyen olaj jobb, mint egy új, ami azért nem a full gagyi márka. mint hil is írta korábban, neki nagy csalódás volt a Xado, azt hiszem vagyunk olyan viszonyban, hogy nem áll szándékunkban félre vezetni vele egymást. ez nem a Xado ellen szól, de nem hiszem, hogy annyival jobb lenne. lehet jobb, de nem ennyivel. persze ez az én véleményem én nem mértem.


Több éve volt egy kollégám, aki olajadalékos képviselő volt mellékesen. Egyszer kölcsönkértem a demonstrációs masináját, szerintem pont olyan volt, mint amiről itt és most szó van. Nálam volt néhány hétig, sok új olajat kipróbáltam vele. A flakonos új motorolajok közt alig volt valami különbség. Csak akkor lett különbség, ha valami csodaadalék került bele, de akkor durván megnőtt a beragadáshoz szükséges erő. A csodaadalékolt olajok közt se volt túl nagy különbség, mindegy, hogy metabond, prolong vagy lubtec volt a delikvens.
Viszont ez csak egy tulajdonsága az olajnak, tíz másik meg homályban marad.

BarG Elküldve: 2014-02-17 22:45 Üzemanyag fogyasztás

negativ0001 írta:
BarG írta:
negativ0001 írta:

Nem kell ahoz japan auto, mert mar az enyemen is erezni, hogy szar benya van benne, vagy jobb, de hat ezt a kopogas-szenzor intezi. 91-98 oktant tud kezelni. Ezert fogom beszerelni a vizbefecskendezest ebbe az automba is.
Viszont megjegyzem, hogy 500ml kek Spurit elhasznaltam es ez a naftalin szagu adalek kurva kurva jo.


Milyen vízbefecskendező rndszered van?


Hat az tulzas, hogy rendszer es hogy befecskendezo. Inkabb beszivo. A regi capara szereltem fel. Megfurtam a fojtoszelep hazat, pontosan a gyujtas-szabalyozo vakumcsonk mellett igy a legkisebb gazadasnal is mar vakum szivta is befele a vizet. A furaot 2.5mm-es furoval csinaltam, amibe benyomtam egy 2.5mm-es csovet aminek a belso keresztmetszete 1mm volt. A csovet nem nyomtam vegig be es igy maradt egy 4mm mely 2.5mm vastag turbulens resz, ami szetporlasztotta a vizet. Volt egy 5L viztartalyom szurovel, egy infuzios csepegteto resz amiben lattam az adagolas mennyiseget, egy visszatarto szelep es egy adagolo csavar, amivel beallitottam a vizmennyiseget.
Az elogyujtast jol eloretoltam, ugy, hogy total detonacios egesem volt, na meg a benzinbol visszavettem (k-jetronic) es addig adtam a vizet neki, mig nem volt detonacios eges. Persze sokaig kellett kiserletezni, amig eltalaltam azt, hogy a langot ne oltsam ki, meg sok viz se menjen be, mert habosodott az olaj stb stb, ehez kellett olajlevalaszto bla bla bla, de a lenyeg, hogy kurvara huzott a masina, foleg ha metanolt is tettem a vizbe...igaz akkor a szivocso lezuzmorasodott...)

Most az "uj" BMWvel addig ertem el, hogy a furat meg van csinalva, s most csak olvasgatok, hogy mi lesz a labdaszenzorral meg a vezerlessel, viszont most nem hideg vizet fogok beszivatni, hanem forro gozt, ami a fojtoszelepnel ugy is visszahul , de legalabb megmarad a szep porlasztott para.



Azt hittem, valami profibb. Szépek ezek a házi megoldások, de csak autóbolondoknak valók, akik hajlandóak pepecselni velük, és nem biztos, hogy nem baszol el valamit.
Vannak erre szakosodott csapatok is, előre kidolgozott megoldásokkal.
http://www.coolingmist.com/

BarG Elküldve: 2014-02-17 21:32 Üzemanyag fogyasztás

negativ0001 írta:

Nem kell ahoz japan auto, mert mar az enyemen is erezni, hogy szar benya van benne, vagy jobb, de hat ezt a kopogas-szenzor intezi. 91-98 oktant tud kezelni. Ezert fogom beszerelni a vizbefecskendezest ebbe az automba is.
Viszont megjegyzem, hogy 500ml kek Spurit elhasznaltam es ez a naftalin szagu adalek kurva kurva jo.


Milyen vízbefecskendező rndszered van?

BarG Elküldve: 2014-02-04 21:25 Autóvásárlás

Totyasrac írta:

Illetve a sárga/fehér lámpák mit mutatnak? Látok 1999-est is fehérrel meg 2004-est is sárgával, és nem értem (azt hittem a ráncfelvarrás előttiek sárgák)?


A sárga vagy a fehér index rendelés kérdése volt. Alapból a sárgát tették, kérésre a fehéret. Mivel akkoriban minden gumicsizmás parasztgyerek LEXUSLÁMPÁT tett még a trabantjára is, én inkább maradtam a sárgánál.

BarG Elküldve: 2014-01-31 19:42 Termosztát

Mivel a hűtővizem csak kb 20 km után lett 80-84°C-os, ezért csak kicseréltettem azt a nyűves EGR termosztátot, bár az autó max áprilisig lesz nálam. Csere után allig mentem vele vagy 2 km-t - persze nem hidegről indult - már meglett a 88°C. Szépsége a dolognak, hogy kb 3 éve volt az előző beépítve. Új állapotában direkt belefújtam, hogy mennyire ereszt át, a mostani beépített alig szivárgott valamit. Emlékeim szerint - mert a múltkor beépítettnél is megcsináltam ezt - annál nagyobb volt az újkori átersztés. Kicsiszolt bmw jelű BEHR lett betéve. De hogy hogyan lehet ilyen fos műszaki produktumot tervezni - gyártani - beépíteni, igazán nem tudom.

BarG Elküldve: 2014-01-19 16:43 Olajcsere

Szemy írta:
tzoli írta:
bmw320d4 írta:

Mindegyik márkaszervizben hasonló lesz az ár.

De miért ragaszkodsz márkaszervizhez?


Szia!

Az autó vezetett könyves, végig márkaszervizben szervizelt , így ragaszkodnék hozzá ha egy mód van rá.

Annyi kérdésem még lenne, hogy a fékfolyadék és fékolajcserre mennyire jogos? Computer szerint 2015-06 lenne az esedékessége, nem értem miért írták bele ezt is az ajánlatba. Annyit tudok, hogy vannak ezek a "kisebb" szervizek, illetve a nagyobb revíziók, amikor több kopó alkatrészt is átnéznek, illetve cserélnek.

Előtte Volvo s40-em volt 2005-ös, megtanultam, hogy igen is van értelme a vezetett szervizkönyvnek. Fontos a követhetősége is, így ezért döntök most a márkaszerviz mellett. Ha mást nem is, de az olaj és a szűrök cseréjét mindenképp itt szeretném elvégeztetni. Értékesítésénél egyre több embernél csak olyan autók jöhetnek szóba, aminek a javításai lekövethetőek.

Egyébként imádom az autót. Régen nem tudtam mi az a BMW érzés, de azt hiszem kezdek ráérezni. : )



Szia!

Elöször is üdvözöllek itt a forumon. A markaszerviznel vezetett szervizkönyvet en teljesen megertem, en is hasonlo megfontolasbol csinalom igy.

Viszont nekem a 108.000 forint eleg soknak tünik egy sima olajcserenek. Mondom ezt ugy, hogy en januar elejen vittem Budapesten szinten markaszervizbe a paripamat (igaz nem BMW, de 3 literes dizelmotor van benne), ahol nekem is olaj-olajszürö illetve a levegöszürök (2db) csereje zajlott. Az egesz összesen 58.000 forintba került, igaz az olajat en vittem, ez tovabbi 80 euro = ca. 24.000 forint volt (2x5 literes). Ha Neked csak sima olaj-olajszüröcsere van (egy 2 literes dizelmotorban) 108.000 forintert, az szerinten igen draga.

De remelhetöleg a BMW-s kollegak többet fognak tudni segiteni Neked.

Szemy


10 évvel ezelőtt én kb 140e-et fizettem az első olajcserémért a 3d-ben, márkaszervízben. 1 liter olajért 8000 Ft-ot kértek ....

BarG Elküldve: 2014-01-18 12:49 Autóvásárlás

Alesi írta:


Szia!

Szerintem erdemes megprobalkoznod vele, en is feltem, a heten adtam el az autom 2M Ft-ert, 2 nap alatt vitte el az elso vevo. Igaz az enyemben 128e valos km volt, de akkor is kevesnek erzem az 1,3-at egy vegig szervizelt 30d coupe-ert. Eleg sok a szemet a piacon, aki olyat keres az ugyse teged fog felhivni.

Az en dragamat is egy tok normalis srac vitte el, lejott Gyorbol, atnezette szervizben es lefoglalozta. Mondta, hogy kozel fel eve keres, de nem talalt normalis allapotut, szerintem biztos sok az ilyen vevo.


Nálam nem ennyire jó a helyzet.
289e km van benne, mégha 1 tulajos is. Volt törve, meg ha voltak karcok, kőfelverődés, etc akkor én azt javíttattam, ezért sok a plusz festék. És valaki lenyúlta 150e km környékén a szervízkönyvemet, hogy teljes legyen a gyönyöröm. Szóval köszönöm a bíztatást, lehet, hogy teszek majd egy bátortalan kísérletet, de túl nagy reményeket nem táplálok. Áprilisig még bőven van időm.

BarG Elküldve: 2014-01-18 12:19 Autóvásárlás

Szemy írta:
BarG írta:
zoliika írta:
ohh,meine Güte!Eladod?Szabad kérdezni az új kiszemelted tipusát "F".. mennyi?




F32, 430d



De kar azert a "d" betüert a vegen!


Generáljunk egy kis vérdízel - vérbenzines vitát?!
Az elmúlt ~400e km-t dízelekkel tudtam le, eddig a magasabb szervízköltségeket bőven kompenzálták az alacsonyabb fogyasztással. Ráadásul a benzinesek épp most erősítenek bele a karbantartási költségigénybe ....

Ami inkább érdekes kérdés, hogy megfussam-e a használtautó eladási próbálkozásokat, hátha egy párszázezerrel többet tudnék kicsikarni a meglévőért. Őszintén semmi kedvem harcolni a magyar használtautó vásárló réteggel. Látva az itteni hozzászólásokat is, hogy a többség hibátlan autót akar 2 fillérért. Majd küzdenek a problémával a szalonosok, bár szerintem nem lesz nehéz dolguk. Tegnap összeírtam, hogy eddig mit cseréltem a gépemen, hát két A4-es oldal tele lett! Magam is megrémültem tőle.

BarG Elküldve: 2014-01-18 00:50 Üzemanyag minõsítés és átverések!

zoliika írta:
ateszka86 írta:
BarG írta:
andree írta: Sziasztok,
Egy kis infó a prémium üzemanyagok tekintetében. Ma a Dunai finomítóba a tankautó töltőben jártam, és ha már ott voltam kérdezősködtem egy kicsit. 3 üzemanyag forgalmazó került szóba, a Mol, OMW és a Shell. Ezek közül is a gázolajok. A Mol Evo diesel és a shell prémium diesel közötti különbség csupán a hozzáadott BASF gyártmányú adalék cikkszámában eltérő 1 db szám. Ugyanaz a Molnál Magyarországon finomított gázolaj az alapja, innen szállítják és itt is keverik be. Az OMW normál gázolaja szintén mol termék. A maxxmotion diesel hajón érkezik Ausztriából és átfejtés után tartálykocsival kerül a kutakra.
A benzines kollégáknak pedig annyi hogy nem olyan rég óta a prémium benzinek is mol alapon nyugszanak és nálunk keverik be. Tehát a V-power benzinek sem kintről vannak.

Üdv!


És kivel beszéltél? Nem név szerint, hanem a beosztásukra gondolok. Csak mert az átlag molos melós azt se tudja, hogy milyen előírások alapján kell tevékenykednie, és ez most nem vicc, nem hiába hal meg évente pár ember az üzemeikben.

Van már vagy 4-5 éve, hogy mindenfajta kútról vettem gázolajokat és vizsgálgattam őket. Akkor a shell prémiumja pont olyan volt mint az omv-é. Az garantáltan nem a molos orosz származékú savas gázolaj volt, hanem vagy északi tengeri, vagy arab. Molnál nem tankolok, mostanság vizsgálódni se vettem semennyit se.
Appropo: az AGIP prémiumja az valóban mol származék, csak jobb adalékcsomagot kap. Egyébként az is jó. A molos prémium meg sokáig úgy nézett ki, mint valami barna színű zavaros moslék.



egy szó mint száz mindenki tankoljon OMW maxxot vajon más országban is u.az az omw max? gondolok pl. Románia

Én nem akarnék bele ugatni,de a Ömv prémiumja származik Ausztriából vagyis osztrák finomítás és Ők a STATOIL nevű norvég állami olajkutató és termelő társaságtól veszik 90%-ban a maradék 10% az saját olajmezőiből nyerik Európában..Közel-keleti "oil-field"-jei mint Pakisztán,Irak .........A Közel-keleten megtermelt"anyagot"általában Kínának adják el nyersolaj formájában ennyit erről..
Az ,hogy itt mindenki Európában főleg a keleti részen,mindenki az orosz "savas" olajat szidjaez egy faszság!Az adott országok finomítói a szarok és nem az orosz olaj.Az alapanyag alapjában teljesen mindegy a finomítás ill. a párlás a lényeg.Na,persze szép zöld színű "Brent" olajból a legkönnyebb csinálni jó üzemanyagot.Az amcsiknak ott van Texasban a jó alapanyag és mégis az ottani gázolaj cetánszáma rendkívűl alacsony és savtartalma 5*-e az európai átlagnak.Még egy gondolat...Német.o is jelentős importra szorul kőolajból és ennek döntő többsége Orosz.o-ból származik .Ott nem savas??????


Ahol dolgozok, ott évente ~1,5 MILLIO TONNA orosz származású olajterméket dolgozunk fel. Durván másképp kell a vele érintkező rendszerek vegyi kezelését végezni, mint a barátibb minőségű olajokkal dolgozó cégeknél. Nekem többek közt ez is a munkám része. Van az arab olajok között is magas kéntartalmú, meg savas is, de az nálunk csak néha jön elő, amikor anyánk kísérletezik. Tudtommal Triestből van Bécs alá kőolaj vezeték, amin az osztrákok tudnak az Adrián olajat venni. Hogy ezt mennyire használják, azt nem tudom. Meg a molnak is van vezetéke az Adriáról, de néhány próba kivételével nincs napi használatban. Szóval az volna a lényeg, hogy az orosz olaj egy kicsit nagyobb figyelmet igényelne, de a mol ezt nem adja meg neki, meg még futtat néhány kifejezetten minőségellenes programot - lásd a Quality Giveaway-t - ami alapján én messzire kerülöm a mol kutakat. Meg lehetne csinálni rendesen, de nem teszik.

BarG Elküldve: 2014-01-18 00:36 Autóvásárlás

zoliika írta:
BarG írta:
Bero írta:
lacaca írta: Sziasztok!

A segítségeteket kérném abban az ügyben, hogy szeretnék venni egy 520D vagy 525D-t (E39), de sehol nem találni jót 1400000-ért. Vagy túl sokat kérnek érte, vagy ha jó árban van, akkor ha odamegyek megnézni kiderül, hogy az egész autó egy hulladék és sok minden nem is úgy van, mint ahogy azt a hirdetésben leírták.

Az igények: 2002 v. 2003-as évjáratú E39, 520D Touring vagy 525D Touring, megkímélt, szép állapotú, műszakilag hibátlan, nem rozsdás, nem törött, minden berendezése hibátlanul működjön, vagy maximum nagyon apró hibával, ha lehet, akkor szervizkönyvvel, 250000-300000 km-rel benne.

Esetleg ha valaki tud valamit ajánlani, akár oldalt (használtautó.hu-n eddig nem sok jó volt), vagy ismerőse által eladni kívánt darabot, kérem írjon üzenetet, vagy hívjon: 30/93-55-621

Köszönöm!


Üdv! Szerintem 1.4 millió nagyon kevés egy hibátlan állapotúért! szvsz.


Elég relatívek ezek a dolgok. Bárki bármit is mond, az, hogy volt-e a karosszéria javítva, az még ilyen korban is 5-700e Ft-ot jelent. A javítás mentesek kb ennyivel kerülnek többe. Az enyém volt javítva és 1,3-ért fogják beszámolni, hacsak addig össze nem csukom



ohh,meine Güte!Eladod?Szabad kérdezni az új kiszemelted tipusát "F".. mennyi?






F32, 430d

BarG Elküldve: 2014-01-17 22:45 Autóvásárlás

Bero írta:
lacaca írta: Sziasztok!

A segítségeteket kérném abban az ügyben, hogy szeretnék venni egy 520D vagy 525D-t (E39), de sehol nem találni jót 1400000-ért. Vagy túl sokat kérnek érte, vagy ha jó árban van, akkor ha odamegyek megnézni kiderül, hogy az egész autó egy hulladék és sok minden nem is úgy van, mint ahogy azt a hirdetésben leírták.

Az igények: 2002 v. 2003-as évjáratú E39, 520D Touring vagy 525D Touring, megkímélt, szép állapotú, műszakilag hibátlan, nem rozsdás, nem törött, minden berendezése hibátlanul működjön, vagy maximum nagyon apró hibával, ha lehet, akkor szervizkönyvvel, 250000-300000 km-rel benne.

Esetleg ha valaki tud valamit ajánlani, akár oldalt (használtautó.hu-n eddig nem sok jó volt), vagy ismerőse által eladni kívánt darabot, kérem írjon üzenetet, vagy hívjon: 30/93-55-621

Köszönöm!


Üdv! Szerintem 1.4 millió nagyon kevés egy hibátlan állapotúért! szvsz.


Elég relatívek ezek a dolgok. Bárki bármit is mond, az, hogy volt-e a karosszéria javítva, az még ilyen korban is 5-700e Ft-ot jelent. A javítás mentesek kb ennyivel kerülnek többe. Az enyém volt javítva és 1,3-ért fogják beszámolni, hacsak addig össze nem csukom

BarG Elküldve: 2014-01-17 21:59 Üzemanyag minõsítés és átverések!

andree írta: Sziasztok,
Egy kis infó a prémium üzemanyagok tekintetében. Ma a Dunai finomítóba a tankautó töltőben jártam, és ha már ott voltam kérdezősködtem egy kicsit. 3 üzemanyag forgalmazó került szóba, a Mol, OMW és a Shell. Ezek közül is a gázolajok. A Mol Evo diesel és a shell prémium diesel közötti különbség csupán a hozzáadott BASF gyártmányú adalék cikkszámában eltérő 1 db szám. Ugyanaz a Molnál Magyarországon finomított gázolaj az alapja, innen szállítják és itt is keverik be. Az OMW normál gázolaja szintén mol termék. A maxxmotion diesel hajón érkezik Ausztriából és átfejtés után tartálykocsival kerül a kutakra.
A benzines kollégáknak pedig annyi hogy nem olyan rég óta a prémium benzinek is mol alapon nyugszanak és nálunk keverik be. Tehát a V-power benzinek sem kintről vannak.

Üdv!


És kivel beszéltél? Nem név szerint, hanem a beosztásukra gondolok. Csak mert az átlag molos melós azt se tudja, hogy milyen előírások alapján kell tevékenykednie, és ez most nem vicc, nem hiába hal meg évente pár ember az üzemeikben.

Van már vagy 4-5 éve, hogy mindenfajta kútról vettem gázolajokat és vizsgálgattam őket. Akkor a shell prémiumja pont olyan volt mint az omv-é. Az garantáltan nem a molos orosz származékú savas gázolaj volt, hanem vagy északi tengeri, vagy arab. Molnál nem tankolok, mostanság vizsgálódni se vettem semennyit se.
Appropo: az AGIP prémiumja az valóban mol származék, csak jobb adalékcsomagot kap. Egyébként az is jó. A molos prémium meg sokáig úgy nézett ki, mint valami barna színű zavaros moslék.

BarG Elküldve: 2014-01-16 19:35 Társalgó

Neo954 írta: Sziasztok!

Ma van az autóm születésnapja!
Kapott is ma 4 alufelnit télire!

Üdv.:Neo


Vannak a világon mágikus dolgok. Elég régen együtt élek már az autómmal, de tavaly ért egy nagy meglepetés. Kiderült ugyanis, hogy az autómat a születésnapomon gyártották!!! Azt eddig is tudtam, hogy az édesanyám szülinapján vettem át, de ez már egy kicsit sok véletlen egybeesés.

BarG Elküldve: 2014-01-12 13:54 320D E46 150Le Hidegen könnyen indúl melegen nehezen!

Motorok22 írta: Sziasztok segítséget szeretnék kérni!

Reggel az autó könnyen indúl,de de miest picit felmelegszik már 5-6 fordulat kell mire elindúl!

Gyári műszerrel megnéztük nincs hibakód,porlasztók-nyomás értéken!

résolajcsövek újak,szűrő,disel pumpa,izzító gyertyák!Tankba szűrő tiszta!

Nem rángat,nem füstől,és jól megy!

De első indítás utánn nehezen indúl!!!

Segítsetek!

Köszönöm!


Főtengely pozíció jeladó.

BarG Elküldve: 2014-01-07 18:41 Motorolaj

bmw320d4 írta:
MattM325 írta:
devility írta: sziasztok,

egy olyan kérdésem lenne, hogy aki benzines e46ot használ, az milyen olajat szokott a kocsiba tenni? 2001es 320as couperól van szó.

Előre is köszönöm!

üdv,

Norbi


Nekem a 0w40 vált be, de tehetsz bele 5w30, 5w40-t is, lényeg tudja a LL01-t, de azt jegyezd meg, ha valamelyik szerelő azt mondja 10w40 vagy vastagabb, akkor menekülj onnan!


Már megint ez a OW-5W-10W dilemma. Miért is a hidegoldali viszkozitás szerint kell olajat választani???


Én nagyon sokat törpöltem már az olajválasztás kérdésén. Arra jutottam, hogy iszonyatosan keveset tudunk ahhoz, hogy jól válasszunk. Akik a csapágyakat tervezték, majd remélhetőleg leelenőrizték a célként kiválasztott olajokkal, ők lehetnek azok, akik igazán tudják, mit lehet beletenni és mit nem.
Na és akkor mi marad nekünk, földi halandóknak? Van egy lista, amin rajta vannak azok az olajok, amiket a bmw engedélyez betenni az autónkba. Hát ebből kell választanunk. De mi alapján? Nézzük először, hogy miben különböznek a különféle amúgy engedélyezett oljok. Pl a viszkozitásukban. És itt látom a folyamatosan visszatérő kérdést, hogy milyen olajat töltsek be az autómba, 0W-30-at? Vagy 10W-40-et? És ez így rossz kérdés, vagyis nem rossz, csak első kérdésként rossz . Az első kérdésnek annak kellene lennie, hogy milyen minősítésű olajat töltsek be? De az egyszerű felhasználó hozzáértés hiányában azt kérdezi, ami nagyobb betűvel van kiírva az olaj dobozára és hát az a viszkozitás.
Szóval első a bmw minősítés, ezt szerintem akik ezzel foglalkoznak, sokkal jobban tudják nálam. LL98, LL01, LL04, amikről én tudok, de biztos van még pár. Amikor én az autómat vettem, lekértem a LL01-es listát, amin az engedélyezett olajok voltak összegyűjtve.
Na most a viszkozitás - az engedélyezett olajok - LL01-re - 0W-30, 5W-30, 0W-40 és 5W-40 viszkozitási osztályokba estek. Ezt jól megnézve kitűnik, hogy 10W olaj egy szál sincs köztük! Tehát 2001 után gyártott bmw-be ilyet önteni TILOS! Aki ilyesmit ajánl, az vagy nem ért hozzá, vagy "tüzet olt", vagyis már elcsesződött autón akarja eltolni a felújítást. Ami persze további elcsesződéseket okoz. Akkor melyik olajat is válasszuk? (az amúgy megfelelő olajokból) Erre szokták azt mondani az okosok, hogy válasszunk a használathoz illeszkedőt. Ha sokat használjuk a gépet hidegen indítgatva rövidebb távokon, akkor inkább a 0W hidegoldali viszkozitásút válasszuk, ha meg hajtjuk az autót, akkor a 40-es melegoldali olajat vegyük. Amúgy meg majdnem mindegy a dolog már ezen a szinten.
Az olajkiválasztás azon részével, hogy melyi olajcéget válasszuk, nem foglalkoznék, mert még annyi mániás hitet, néha parannoid gondolatokat, félelmet a hamisítástól, amit ezen a téren eddig láttam, nem szeretném felbolygatni.
Lehetne még foglalkozni azzal, hogy melyik olaj full szintetikus, azon belül is melyik PAO, melyik poliészter, résszintetikus, hidrokrakk, ásványi, de erről sincs sok infónk, a dobozokon sincs általában hiteles leírás, erre nem kötelezi a gyártót senki. Lehetne azt mondani, hogy válasszunk full szintetikus olajat, mert az jobban, tovább bírja a gyűrődést, de nehéz kideríteni a valóságot.
uff...