BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2014-01-05 22:43 Heeelp...!

szotakdavid írta:
Robinson írta:

Illetőleg a turbód is folytás nélkül pörög majd mint a hülye, idővel jó szerencsével le is égeted.


Ámen!Mi a megoldás???


A csipesek is a plusz levegőmennyiséget a turbónyomás emelésével érik el, ami szintén a turbó túlpörgetésével megy csak. Egy darabig bírni szokták, mert tisztes tervezőmérnök azért épít be tartalékokat. Aztán van, akinél bírja, van, akinél nem. Sőt szériában is leesik sokszor a turbó, minden elővigyázatosság ellenére.
Egy biztos, csúnya hangja lesz a gépnek.

BarG Elküldve: 2014-01-05 15:21 Motorolaj

Neo954 írta:
Részemről a gumi nem tartozik az autó alkatrészei közé, és nálam nem a banán kategóriába sorolható.
Mennyivel jobb egy Michelin papucsos csörgő zörgő, elhanyagolt retkes motorterű BMW?
Szerintem az hogy ki milyen gumit koptat az nem jellemzi a sofőrt.
Ez az én véleményem.
Üdv.:Neo

Ui.: Igen Wanli gumi van az autómon!


Pedig a legfontosabb alkatrésze .... a fék és a kormány mellett.

BarG Elküldve: 2014-01-05 15:18 Motorolaj

Darius írta:
BarG írta:
Darius írta:




Nem értek egyet veled.Szep is lenne egy szarfos Opel Astravsl megjelenni egy Packard előadáson.Ellőtte csak BMW-i voltak miert valtana szar opelra,ha az bevalt...?Az ár/érték et a szerviz minosegre ertettem...kinnt azt teszik bele ami bele valo.itthon meg azt ami epp van...hiaba fizeted ki a dragabbat.A haverom kollegái A8al meg Panamerakkal járnak,mert megtehetik,így ő még lefele lóg ki.Az hogy neked az hogy vki BMW el jár az magamutogatast jelent azt csak sajnalni tudom illetve ha igy gondolod akkor miert vagy itt?


Te a saját gondolataidat se tudod értelmezni?!
Ezt írtad: Tudod egy bizonyos szint felett szàmít hogy milyen autód van,nem mindegy hogy mivel jelensz meg,üzleti protokoll.
Kedves kolléga, ez hol szól az ár/érték arányról???
És én azért vagyok itt, mert IGÉNYEM volt a bmw-re, amit én a megszállottság kategóriába sorolok. És igen, amikor valaki bmw-t vesz, aztán meg teszi rá a matador meg wanli gumit, az szín magamutogatás, semmi egyéb. Meg megy a javítás helyett a "drótozzuk meg, Józsikám", mert másra már nincs zsé. Meg ott áll a szerelő udvarán a gép fél évig, mert nincs keret a javítás kifizetésére. De azért meg kellett venni a bmw-t!





Azért egy értő olvasás óra neked sem ártana.
Az ár/érték arány dolgot arra irtam hogy itthon az SI szolgaltatas nem azt jelenti mint Münchenben..Olvasd el még egyszer.Amit a későbbiekben leírtál azzal maximálisan eggyet értek:"Akinek van pénze majomra,annak legyen banánra is".Holott nem értem ennek mi köze a Service Inclusive szolgaltast jellemzo posztomhoz.Megnyugtatlak az 535d-n nem matador van...



Tegnap Szerbiából hazajövet 4.2 audi A8-on Rockstone gumikat láttam, mikor Röszkénél kb 1 óra volt az átkelés...
Kicsit messzire kalandoztunk a motorolajtól a SI kapcsán, egy kicsit túlzásnak tűnik Münchenig menni az olajcseréért. Ha Mustang-om lenne, akkor nekem Detroit-ba kéne vinnem, hogy beleöntsék az Amsoilt?
De ha már van magánszervíz, aki pecsételhet - elfogadottan - szervízkönyvbe, akkor kezd remény lenni, hogy megtörik a szalonok hegemóniája.

Hogy Münchenben mit kap az ember, meg hogy bánnak vele, az egy jó kérdés. Ott lehet, hogy a defektes N47-es motorokat is ingyér cserélik ..... Már ha Hans-ként tekintenek rád. Mert ha Jusuf-ként ....

BarG Elküldve: 2014-01-05 14:46 Motorolaj

Darius írta:




Nem értek egyet veled.Szep is lenne egy szarfos Opel Astravsl megjelenni egy Packard előadáson.Ellőtte csak BMW-i voltak miert valtana szar opelra,ha az bevalt...?Az ár/érték et a szerviz minosegre ertettem...kinnt azt teszik bele ami bele valo.itthon meg azt ami epp van...hiaba fizeted ki a dragabbat.A haverom kollegái A8al meg Panamerakkal járnak,mert megtehetik,így ő még lefele lóg ki.Az hogy neked az hogy vki BMW el jár az magamutogatast jelent azt csak sajnalni tudom illetve ha igy gondolod akkor miert vagy itt?


Te a saját gondolataidat se tudod értelmezni?!
Ezt írtad: Tudod egy bizonyos szint felett szàmít hogy milyen autód van,nem mindegy hogy mivel jelensz meg,üzleti protokoll.
Kedves kolléga, ez hol szól az ár/érték arányról???
És én azért vagyok itt, mert IGÉNYEM volt a bmw-re, amit én a megszállottság kategóriába sorolok. És igen, amikor valaki bmw-t vesz, aztán meg teszi rá a matador meg wanli gumit, az szín magamutogatás, semmi egyéb. Meg megy a javítás helyett a "drótozzuk meg, Józsikám", mert másra már nincs zsé. Meg ott áll a szerelő udvarán a gép fél évig, mert nincs keret a javítás kifizetésére. De azért meg kellett venni a bmw-t!



BarG Elküldve: 2014-01-05 14:05 Motorolaj

Darius írta:
Neo954 írta:
haka írta:
Darius írta:
Pontosan a fent említett dolgok és az SI miatt hordja az ismerősöm Münchenbe a BMW-hez az E60 535d-jét az időszakos szervízekre,mert mint mondja az az időnkénti kiruccanás megér annyit hogy nem az itthoni kókány (Rack,Wallis,Schneider) tábaszós lehúzos cégekhez hordja az autót.


Kicsit ilyenkor mindig elcsodálkozom, hogy vajon én vagyok-e a hülye, hogy autónak kezelem a kocsit, amiből életem során lesz 15 legalább és jó esetben 3-4 márka lehetőleg folyton egyre jobb
Persze tudom nyilván itt azért vannak teljesen fanatikusok ami rendben is van.
Csak úgy látom, hogy talán sok ember többre tartja a kocsiját a gyerekénél, feleségénél, ami talán már túlzás vagy nekem legalább is fura





BMWFanatics érted?!

Viccet félretéve, én személy szerint úgy állok a dologhoz, hogy az autóm mindig megbízható legyen, és soha ne hagyjon cserbe bármilyen világégés is van.
Ennek megfelelően ha előjön rajta valami hiba, akkor azt úgy akarom megjavítani, hogy többet ne jöjjön elő.
Az olaj meg nem játék, mert ha kikönyököl a hajtókar mondjuk az nem épp szép látvány, és akkor már nem kell aggódni, hogy pl. a feleség hogy megy a boltba a gyerek meg az oviba.

Üdv.:Neo



Teljesen megertem a baratom aki "nős és 2 gyereke van" mert nem azert fizetett ki 10-en x milliot a 535dre főleg SI csomaggal hogy az itthoni kókány márkaszervíznek nevezett BMW kereskedések kárt tegyenek az autójában.Ez nem fanatizmus kérdése pusztán üzletemberként a legjobb ár/érték arànyt válassza.Az hogy münchenbe jár meg jó kirándulás az asszonynak és a gyerekeknek is.



Szerintem meg, aki ár/érték arányban gondolkodik, az sose vesz bmw-t! Az megáll a vw golf meg opel astra szinten, akkor mozdul tovább, ha 120kg vagy 190cm, esetleg pakolási mániája van vagy 2-nél több gyereke. Bmq, audi, merci az vagy megszállottságot jelent, vagy kifelé megmutatkozási igényt, hogy lám nekem mim van, mire telik.

Nagyon jól tudom, hogy a régebben nekem adott márkaszervizes olajat a szervíz nem 8000-ért szerezte be, hanem 2500-ért. Annyiért már netes boltban is lehet venni, csak erre majd jön a HAMISÍTOTT! felkiáltás. Amire meg úgyse tudunk mit mondani, mert nincs otthon egy olajlaborunk.

BarG Elküldve: 2014-01-04 21:37 Motorolaj

bmw320d4 írta:
BarG írta:

Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.



Az SI nincs ingyen! És emelkedik az ára is ezzel a lépéssel.

A Méltányosságról annyit, hogy szinte egy büdös vasat sem fognak kifizetni, tudom mert dolgoztam ilyen helyen. Végigszervizelt, magyarpiacos E92 M3 motorcsere semennyi támogatást nem kapott. Vagy a sok láncszakadt végig szervizelt kocsi sem.

Garis szervizt mi is csinálunk, a BMW rendszerébe rögzített elektronikus szervizkönyvvel, pecsételve számlával.

Márkaszerviz egyvalamire jó: Garis alkatrészcserére!



Igen, a service inclusive-ért fizetni kell, bár nem túl sokat. Ha elhagyom ezt az opciót, akkor 107e Ft-tal lesz kisebb a számla. És tényleg, az előbb rosszul írtam, a SI Plus, amiben benne van az olaj +egyéb kopó anyagok ára is, azért még szép 444,2Ft-ot kell leszurkolni, tehát sajnos nincs ingyen. Viszont most, hogy számolgatok, lehet, hogy megéri az SI Plus is. 100e km-ig van 6db szervíz. Durván 550e Ft, hogy nem hagyom el, meg megveszem a kopó anyagokat előre. Ez kb 90e Ft/szervíz. Anno 120-140 környékén fizettem a kötelező szervizekért. 8000Ft/liter olaj és egyéb nyalánkságok miatt, nem tudom, hogy normalizálódott-e a helyzet azóta. Nem tudom, mi egyebet tartalmaz még a "kopó alkatrész" kategória. Ja és előre kifizeti a vevő a 3 év szervizeit (nálam, 30ekm/év miatt), valamint ha kiszeretsz a boltból, ahol vetted, akkor úszhat a maradék pénz/szervíz - jó paranoiásan nem fogják az olajadat lecserélni.

Anno nekem kifizetődött a brutál drága márkaszervizes járás, mert gari időn túl cserélték a két oldali kéder gumimat, ami akkor vagy 160e Ft lett volna, meg a ground modult, ami szintén nem két fillér. De ez inkább szerencse kérdése, biztosan nem lehet rá építeni. Meg aztán az a szalon be is zárt, ahol ez történt. Szóval jó kapcsolatokat lehet építeni optimális esetben, ahol talán többet is kaphatsz, mint ami a kötelező minimum. De ez nem tuti.

Szóval Ti tudtok garanciális szervízt csinálni, amit elfogad a bmw?

Amúgy a bmw-ről, mint cégről, igen lesújtó a véleményem, az egyetlen szerencséjük, hogy a többi is pont olyan kutyaütő, mint ők. Meg talán a fejlesztőiket nem nyomják el annyira, mint mások, a garanciális irányvonalat meghatározókat kéne fellógatni néhány órácskára csak.

BarG Elküldve: 2014-01-04 20:39 Motorolaj

YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.

BarG Elküldve: 2014-01-03 23:04 Futómû és hibái

ember84 írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.



húúú az elég drága, általában 35ezer körül újítanak/4db.
nekem egyformán kemény a rugó.
prémium gumik igen mások, mint írtam nekem uyganaz a márka, egy pár magyar, egy pár francia gyártású, és a francia a jobb. hiába beszélünk itt minüségi előírásokról, valószínű magyarisztánban minnél olcsóbban kihozni, ezlrt határon táncolni, még benne van a megfelelősségbe, de a legolcsóbban legyártva. számtalan példát tudnék erre mondani. ugye a újvárosi kormot pedig kintre is szállítják. már amúgy a bridgestone-t is gyártják itt. olyan leszónk mint kína, szaré, hugyé dolgoztatnak, hulladék minőségben. ezért jönnek már ide... a gyártók.


Azt tudod, hogy néhány év múlva japó vegyesvállalattal műgumit is fogunk gyártani? Onnantól lesz fullmagyarországi autógumi is, persze nem Taurus, hanem Michelin, Bridgestone, Hankook ....

Szerintem a felújítás ára valahogy arányos annak a lengéscsillapítónak az árával, amit újítanak. Egy újkorában 10e Ft-os lengéscsillapítót valószínüleg senki se fog 20e-ért javíttatni. De ha az újkori árcédulán mondjuk 60e Ft szerepelt, akkor a 20e egy jutányos ár, főleg szereléssel együtt. Egy telefont megérhet a tájékozódás, de ha bemondod, hogy BMW, valószínüleg az enyémhez hasonló ajánlatot fogsz kapni. Az én pár hónapos tapasztalásom még nem mond semmit a tartósságáról. Kaptam olyan ajánlatot topiktárstól, hogyha lengéscsillapítót kellett volna cserélnem most, akkor a felújítás töredékéért meglett volna az új készlet. Csak lehet, hogy néhány előítéletet félre kell tenni.

Én kb évente 20e-et megyek nyári, 10e-et téli gumikon, nyári gumit 1-2 évente veszek újakat. A mondandóm lényege, hogy igen komolyan bele tud szólni a futóműnek tulajdonított dolgokba is. Nálam hamar (túl hamar) váltódik a gumi, a problémák velük együtt jönnek, majd tűnnek el. Az előző garnitúra nyári Pirellijeimet kiegyensúlyozni senki se tudta rendesen, mindig rázott valahol, egyensúlyoztattam, eltűnt pár hétre a baj, majd előjött megint. Aztán elkoptak, vettem másik garnitúrát, amivel nincs ilyen baj. Akkoriban ezzel jártam a gumisokat állandóan. Nálad egy keményebb gumi set örök életre szól ( ) hosszabb ideig kell barátkozni a tulajdonságaival, az esetleges problémáival. Ha még hosszabb ideig akarod használni a géped, akkor lehet érdemes volna váltanod olyan típusra, ami kevésbé kompromisszumos.



Szia!
Nekem nagyon furcsa ez a futómű problémád!Ha kicserélted az egész futóműved,mindenhol mindent átnéznek,és még mindig jó minden,de te instabilnak érzed a kocsit.És ha ezen felül jó a kormányműved,semmi nem lehet rossz,persze a gumik is beleszólnak,de egyik gumival instabil,másikkal atom stabil?Egy Boge csillapító 20 rugó a kocsidhoz,és az jó márka!Sztem már bemagyarázod,hogy baja van a kocsinak!


Nyugodj bele, hogy nekem furcsább, mint neked!
Azt is tudom magamról, hogy nagyon háklis vagyok, az amit én problémának érzek, másnak esetleg semmi se volna. Az is tény, hogy lassan 300e km óta élek együtt ezzel az autóval, elég jól kiismertem, ha azt mondom, hogy valami nem olyan, mint régen, akkor ott van valami különbség. Arról lehet vitatkozni, hogy a különbség megüti-e a baj kategóriáját, vagy csak egy jelenség, ami vele jár az eltérő minőségű/tulajdonságú alkatrésszel. Engem meglepett, hogy egy szimpla első-hátsó kerékcsere eltérő gumikkal mekkore mértékben meg tudja változtatni a kocsi viselkedését. Azért is írtam be ide, hátha valaki tapasztalt már hasonlót. Még nagyon friss az élmény, ezért is nem akartam eltúlozni az ítélet hozatalt, azt majd csak több hét múlva. A másik fontos üzenet az lenne, hogy ha elkezdjük keményíteni a futóművet, akkor lehet, hogy elől-hátul egyformán kellene megtenni, nem csak elől, ahogy szinte mind tesszük az olajos szilent tömörre való cseréjekor. Csakhogy hátul annyi szilent van, mint égen a csillag, melyikeket kéne cserélni, melyikekkel kéne kezdeni a csereberét, ha az egyensúlyt fenn akarjuk tartani?

Még egy dolog ugye előkerült, a kormánymű. Tény, hogy már az első vizsgálatoknál, még 100e km alatt azt mondták, hogy picit lötyög, meg azt is, hogy ez ilyen, MÉG nem kell cserélni. Na most 287e km-nél még mindig ugyanezt mondják. Holtjáték nincs, egyenesfutás tökéletes, semmilyen kormányzási hibát nem érzek. Kormányösszekötők is nézegetve, nem kotyognak. Futómű geometria is rendszeresen ellenőrizve. Kezd is egy kicsit sok lenni, el kéne már menni azt befizetni egy 430d-t ....

BarG Elküldve: 2014-01-03 16:03 Futómû és hibái

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.



húúú az elég drága, általában 35ezer körül újítanak/4db.
nekem egyformán kemény a rugó.
prémium gumik igen mások, mint írtam nekem uyganaz a márka, egy pár magyar, egy pár francia gyártású, és a francia a jobb. hiába beszélünk itt minüségi előírásokról, valószínű magyarisztánban minnél olcsóbban kihozni, ezlrt határon táncolni, még benne van a megfelelősségbe, de a legolcsóbban legyártva. számtalan példát tudnék erre mondani. ugye a újvárosi kormot pedig kintre is szállítják. már amúgy a bridgestone-t is gyártják itt. olyan leszónk mint kína, szaré, hugyé dolgoztatnak, hulladék minőségben. ezért jönnek már ide... a gyártók.


Azt tudod, hogy néhány év múlva japó vegyesvállalattal műgumit is fogunk gyártani? Onnantól lesz fullmagyarországi autógumi is, persze nem Taurus, hanem Michelin, Bridgestone, Hankook ....

Szerintem a felújítás ára valahogy arányos annak a lengéscsillapítónak az árával, amit újítanak. Egy újkorában 10e Ft-os lengéscsillapítót valószínüleg senki se fog 20e-ért javíttatni. De ha az újkori árcédulán mondjuk 60e Ft szerepelt, akkor a 20e egy jutányos ár, főleg szereléssel együtt. Egy telefont megérhet a tájékozódás, de ha bemondod, hogy BMW, valószínüleg az enyémhez hasonló ajánlatot fogsz kapni. Az én pár hónapos tapasztalásom még nem mond semmit a tartósságáról. Kaptam olyan ajánlatot topiktárstól, hogyha lengéscsillapítót kellett volna cserélnem most, akkor a felújítás töredékéért meglett volna az új készlet. Csak lehet, hogy néhány előítéletet félre kell tenni.

Én kb évente 20e-et megyek nyári, 10e-et téli gumikon, nyári gumit 1-2 évente veszek újakat. A mondandóm lényege, hogy igen komolyan bele tud szólni a futóműnek tulajdonított dolgokba is. Nálam hamar (túl hamar) váltódik a gumi, a problémák velük együtt jönnek, majd tűnnek el. Az előző garnitúra nyári Pirellijeimet kiegyensúlyozni senki se tudta rendesen, mindig rázott valahol, egyensúlyoztattam, eltűnt pár hétre a baj, majd előjött megint. Aztán elkoptak, vettem másik garnitúrát, amivel nincs ilyen baj. Akkoriban ezzel jártam a gumisokat állandóan. Nálad egy keményebb gumi set örök életre szól ( ) hosszabb ideig kell barátkozni a tulajdonságaival, az esetleges problémáival. Ha még hosszabb ideig akarod használni a géped, akkor lehet érdemes volna váltanod olyan típusra, ami kevésbé kompromisszumos.


BarG Elküldve: 2014-01-03 13:48 Futómû és hibái

YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.




BarG Elküldve: 2014-01-03 00:38 Futómû és hibái

Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?

BarG Elküldve: 2014-01-01 11:46 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
SP_323i írta:
BarG írta:
SP_323i írta: Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény


Az tényleg sok!
Pályán 110, igaz nincs tempomatom, de az nálam 6 alatti fogyi 3d-vel! Nálad valami nincs rendben.



"Nálad valami nincs rendben."
Azt tudom!
És a kocsival?



Lehet szembe szél volt, mostanában sokat fútt a szél. Próbáld meg hátszéllel.


Estleg még jó lehet, ha lejtőn hajtod csak a gépet!

BarG Elküldve: 2013-12-31 15:39 Üzemanyag fogyasztás

SP_323i írta:
BarG írta:
SP_323i írta: Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény


Az tényleg sok!
Pályán 110, igaz nincs tempomatom, de az nálam 6 alatti fogyi 3d-vel! Nálad valami nincs rendben.



"Nálad valami nincs rendben."
Azt tudom!
És a kocsival?



Hát igen, az önkritika megléte egy lépés a gyógyulás felé

BarG Elküldve: 2013-12-30 23:18 Üzemanyag fogyasztás

haka írta: Szerintetek mennyi az elfogadható fogyasztás 150-160 pálya és 90-100 országúti mellett 320td 150le-vel? 7 liter az normális? vagy sok?


150-160-hoz fa&a a 7 liter, 90-100-hoz meg sok.

BarG Elküldve: 2013-12-30 23:15 Termosztát

blogre írta: Sziasztok.

A következő a problémám: Nemrég vettem a kocsit, és a hideg beköszöntével gyanúsan lassan emelkedett a vízhőfok. Kicseréltem a termosztátot gyárira, de nem segített. 50 kilométer után is 65-70 fokos, de ha becsorgok a városba akkor ez még lejjebb megy.
EGR termosztátot nem cseréltem. 45-50 fokig pár kilométer alatt felmelegszik, de utána nagyon lassú a melegedés.
Nem akarok belenyugodni, hogy nem üzemmeleg, pedig azt mondták, hogy jó ez így.

Kérlek segítsetek, hogy mit kellene tennem.

Válaszotokat köszönöm.


Olvass vissza néhány oldalt, átlagosan kétoldalanként le van írva a válasz a kérdésedre.