BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2013-10-07 19:49 Gumiabroncs

[quote="Neo78"][quote="veszkoo85"][quote="SirToma"][quote="csbalu"]
SirToma írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Nagyon úgy néz ki hogy veszek 4 új gumit 205/55/16 méretben!

4 versenyző van a láthatáron:

FULDA SP Sportcontrol W (Peremvédős) 17.990Ft (üzemanyagfogyasztás:E ,Nedves tapadás:B, Zaj:67dB)
FULDA EcoControl HP H 17.990Ft (üzemanyagfogyasztás:C ,Nedves tapadás:B, Zaj:68dB)
FULDA EcoControl HP V 18.990Ft
Pirelli P7 Cinturato V (19.000/db)




Saját tapasztalat alapján a FULDA-t nem ajánlom, nekem kagylósra kopott és szabályszerűen darabok szakadtak ki a futófelületből...


Ha belefér a Pirelli, akkor olyat vegyél!
A Cinturato valójában egy hosszú élettartamra tervezett gumi, kicsivel rosszabb tapadással, de bődületesen hosszú futamidővel. Én a tavasszal vettem ilyet 4-et 225/45R17-ben és jó.

BarG Elküldve: 2013-10-04 23:35 Akkumulátor

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Szerintem veszek bele egy 80-100 amperest és akkor a zenét is bírni fogja


jársz vele elég hosszútávot? autópálya tempóban? mondom hiába veszel nagyobbat, ha csak városban szaladgálsz vele. ott leszel ahol a part szakad. 75Ah-stól nem célszerű nagyobbat tenni bele. de te dolgod.


Csak városban használom az autót. 95%-ban és minden nap többször is. De most akkor mit csináljak? Aki városban használja az beszopja vagy mindig töltenie kell? ezt nem értem most...

Én fel szoktam tölteni néha, télen, tél előtt mindenképpen,aki meg keveset jár annak főleg érdemes. Rajtahagyom a töltőt éjszakára, meg rá van kötve egy teszter is ami kijelzi az indítási képességet % ban.


Akkor lehet nekem nem is akksi gondom van,hanem szimplán csak városba járok és nem töltődik? Tegyem rá töltőre és nézzem meg mi újság? Mert eddig mindig pöccre indult,csak amikor zene ment egy darabig akkor dobta be az unalmast! Eddig télen se volt gond..

Tötsd fel teljesen,olyannal ami kikapcsol ha feltöltődik, rajtahagyod éjjelre. Ha utána is szarakodik akkor az aksi szar, mert hamar eldobja a szuflát. Főleg, hogy jön a tél, megy minden, tükörfűtés,űlésfűttés,szélvédőfűtés, lámpa, stb.. zabálja az áramot, és ha nem tölt utána eleget vége a dalnak, na meg a zene.


4 év alatt egyszer sem töltöttem és nem is cseréltem! Ezt viszont kipróbálom,a töltést! Kössz a tippet!


2 éve vettem új aksit, Exide prémiumot. (100Ah)
Néhány hete délután a garázsban matattam,bekapcsoltam a rádiót. Másnap reggel döbbentem tapasztaltam, hogy szól a rádió! Na, mondtam, ma nem érek be dolgozni, mert ezt nem bírhatta ki. Van benne külön erősítő mélyládával is! Beültem, pöccre indult a gép.

BarG Elküldve: 2013-09-30 21:54 Szívócsonk-pillangószelep

bmw320d4 írta:
PallaszE60530DA írta:
ember84 írta:
PallaszE60530DA írta:
ember84 írta:
PallaszE60530DA írta: Helló!

2005ös 530D automata gépállatom van...
Hogy e60/e60LCI azt nem tudom, nemrég vettem még nem tudom mi a kettő között a különbség...
A lényeg, hogy szeretném a pillangó szelepeket kiherélni belőle...

A kérdésem, hogy találtam dugót, de nem tudom melyiket válasszam:

Van a fekete és az alumínium dugó???

http://www.ebay.com/itm/Set-of...232938c782

Mind a kettőből van több méret:
22mm-es
32mm-es
33mm-es

http://www.ebay.com/itm/BMW-Sa...mp;vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/BMW-Sa...mp;vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/6-x-BM...20cc89f956

Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!

Szeva!
Legolcsóbban úgy jársz,ha leveszed a szívócsonkot,megnézed milyen csavar megy bele,azzal menetrögzítővel ledugózod.Filléres megoldás,és jó.Vagy úgy csinálsz,mint márkaszervízekbe,bizonyos km után új szívócsonk,abból nem esik ki a flap.De ez a drága megoldás!


Én azt értem, hogy az az olcsóbb megoldás...
Nem tudom ezek a pillangószelepek mekkora hőhatásnak vannak kitéve, valószínűleg nem túl nagynak, ha műanyag lapkák vannak benne...
Viszont csak fűti alulról a motor és a két különböző fém a hő hatására másképp tágul, nem tudom ez mennyire okozhat benne problémát...
Valamint nem tudom, mekkora csavarral kellene helyettesíteni, mert van aki az 5*10es van aki az 5*15ös és van aki a 6*15ös csavart írta a forumon...

Köszi segítséged előre is!


Nem műanyag lapkák vannak,hanem fém,vedd ki,és késsz,ha leveszed a csonkot és kiszeded,meglátod mekkora csavar kéne,ha nem vagy múszaki beállítotságu,csináltasd meg valakivel,nem nehéz!Nem okoz problémát,amíg le nem törik.Annyi szerepe van,hogy kicsi terhelésnél változtat a levbegő áramlásán,javít a károsanyag kibocsátáson,ez számodra semmi.Dobd ki őket,ha nem akarsz venni másikat 200 ezerért.


Biztos, hogy még a héten kiszedem belőle, mert nálam semmilyen funkciót nem tölt be , ugyanis nem létezik nálam hogy kicsi terhelés
Köszi


Tördeljetek ki belőle mindent, van egy csomó felesleges kacat benne.


Én azért, a biztonság kedvéért, néhány bedolgozó tervező mérnöküknek eltörögetném a kezét.

BarG Elküldve: 2013-09-08 17:12 E46 TÍPUSHIBÁK

Barbajsz írta: Az olajszint max jelzés felett van 3-4mm-rel, az olajcsere után néztem 1 nappal.
Így töltötte fel az autószerelő?!?
A benzines olaj a levegőszűrőben még olajcsere előtt volt. Bár most nem tudom mi lehet odabent.
Mit okozhat az ha nagyobb az olajszint?






Ne foglalkozz vele, ennyi tartalék simán van a rendszerben. Ha azt írtad volna, hogy 1-2cm-rel több a szinted, akkor lehet kezdeni aggódni, de 3-4 mm az semmi gondot nem fog okozni.

BarG Elküldve: 2013-09-08 14:28 Autóvásárlás

YELLOW írta:
zoliika írta:
bojan írta:
nickname írta:
bojan írta: Sziasztok!
Erről vélemény?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-7166569


ez baromi drága.



Szia!
Már láttam élőben, nem tűnt semmi furcsának (az árán kívül) ,szerinted mennyi volna reális?


Mihez képest drága?Egy széthajtott szarhoz képest.......vagy az újkori árához képestJót autót akarunk kis pénzért?Sem németben,sem európában nem kapsz.Ami jó és szép meg kell fizetni.Mennyi volt ez az autó újkorában ennyi extrával?Kb:15milla.........tehát az újkori ár ,egy harmadáért!3 éves autóról beszélünk!Én egyáltalán nem sokkalom,nagyon is reális árVagy venni kell egy fapadost 3 milláért és aztán bontóból összekukázod ami kell hozzá és a 3 millás fapad végül megáll 6 millába


nekem is kicsit durva azért, hogy egy 3 éves autó harmadát éri. valóban új autó vásárlása nem biznisz, még ha használja az ember akkor sem nagyon. de csak amiatt, hogy ennyire elértéktelenedik. én amúgy si ragaszkodó típus vagyok, de ha egyszer sikerül egy új autót vennem, ami BMW-ből csak lottó 5-ös esetén lehetséges én biztos nem adom el, nekem 20 év alatt lesz maximom 100ezer km benne, ami akkor is új. persze ha nyerek a lottón, nem akadály az üzemanyag, max az arabok, meg amcsik szóval, ha tudnék venni, egy 4-5 millás új autót, az nekem sokáig meglenne nem lenne értelme eladni, hacsak nagy bajai nem lennének. hisz azért választanám azt amit, mert tetszik,, mert szeretem, sok év után is. amit szeretek attól meg miért váljak meg? főleg ha ilyen nagyokat lehetne bukni, ha meg pénzem van inkább rokonnak ajándékoznám.


Ez az új autó értékvesztés egy durva dolog, valóban. De csak akkor számít, ha 2-3, 4-6 évesen eladja a tulaj az autót. Ezt ma sem értem, miért teszik, hacsak nem számít a családi költségvetésbe évi 2-3-4 Millió értékvesztés. Mert jónéhány embernek tényleg nem számít. DE AKKO MI A RÁKÉRT VETT 2D-t? Ez számomra rejtély.
Más. Aki napi munkábajárásra használja a gépét, az nemigen tarthatja meg 10 éven túl, mert km-től függetlenül a reggeli indulás biztonsága drasztikusan leromlik. Egy olajos gumicsőnek tökmindegy (majdnem), hogy évi 10 vagy 50e km-t ment vele a gazda, az kémiailag fog lebomlani. Én most tartok 9,5 évnél és 280e km-nél, és bizony hiába tartom maximális állapotban az autót, beláthazó időn belül cserélnem kell. De hogy mire?! De akármi is lesz, én 10 éves használatra építek, az enyémet nem fogják 3 évesen 4-5M-ért fikázni.
Szóljatok le, de 3 éves gépet 4-5M-ért vadászni az olyan hullarablós feelingű valami.

BarG Elküldve: 2013-08-27 22:38 Olajcsere

andree írta:
Tano írta:
andree írta: Sziasztok,
Tudja esetleg valaki hogy pontosan mennyi motorolajat ir elo a gyar a 136 lovas 20d-be?
Koszi!


Hi!
5,5 liter


Köszönöm!
A csere megvolt, mindenből gyári volt benne és nem is régi. De!!!!!! A kartergáz szűrő, azt hittem felrobbanok, 1999 tehát a gyári! És persze a filter is!
Ezek szerint a németek se nagyon cserélik.


Ugyan, ne mond már!!! Azt mindenki tudja, hogy amíg Magyarországon csak szemét hulladék autók vannak, amiket használtan nem szabad megvenni, addig a Németeknél még a 30 éves gépeket is évente 5-ször viszik márkaszervízbe és csakis gyári alkatrészekkel szervizelik, ha csak köhint is egyet.

BarG Elküldve: 2013-08-24 14:40 Társalgó

kempelen írta:
Robin68 írta:
kempelen írta:
anubisz írta:
Tano írta: Most már a korszerű benzinesek is szívhatják a fogukat: http://totalcar.hu/magazin/tec...4_tsi-nel/

80K alatt a mi dízeleinkben nincs ilyen lerakódás...

A mi benzineseink is közvetlen befecskendezésűek? E46 benzinesbe? esküszöm atom ilyen hibajelenséggel szívtam sokáig. Csak a hidegindítás utáni dúsítás fázisába, max 1 percig.
Most, hogy meg lett bontva a henger, azóta nem ír be kimaradást, de hidegen pár mp ig még mindig idegesen jár.
Gondolom nálunk másfajta a befecskendezés, nem értem ilyen pontosan hozzá


Nektek még a szelep elé fecskendez, így lemossa a karter által "visszaböfögött" cuccot, így nincs elméletben lerakódás...



Akkor ha jól értelmezem a kartergázzal visszakerült szmötyi a probléma forrása. Egyszer már volt itt téma és akkor a "jó magyar gányolálos" jelzőt is megkapta ez a kis okosság. Gondozást igényel az igaz, viszont cserébe rengeteg trutyit megfog.


Igen, a szívócsőbe visszakeveredett kartergáz rakódik le idővel a közvetlen befecskendezésű motoroknál. Mivel a befecskendezés a hengerbe történik, nincs ami lemossa a szelep köré rakódott szutykot.

Gondozást igényel valóban. a Kérdés már csak az, kellemes dolog-e 60-80 ezrenként szétborítani egy benzinest és megtisztítani a szutyoktól. Mert ezt a lerakódást nem távolítja el semmiféle csodaszer...

Állítólag vannak motortípusok, ahol korábban rájöttek erre a hibára és a szívócsőbe is szereltek befecskendezőszelepeket, melyek időközönként működve tisztán tartják a szelep környékét...


Esetleg egy utólagos víz/metanol befecskendezés rendszer kiépítése, ami megelőzi az ilyen problémákat. Akár benzin, akár dízel motornál.

BarG Elküldve: 2013-08-23 19:59 Szívósorjeladó

zoli900 írta:
zoli900 írta: Sziasztok!
Hibakiolvasás volt az autón (DIS) és kiírt olyan hibát,hogy Töltőnyomás érzékelőnél (MAP szenzor) valami nem stimmel!
Amikor pucoltuk az EGR-t akkor is láttuk,hogy a szívósor tele van olajsárral,egyszer régebben tisztítva volt ez a szenzor,de gondolom újból bekoszolódott,a szívósor miatt,úgyhogy most,ki foglyuk takarítani mindkettőt,inkább,mint hogy megrendelnénk az új szenzort 35 ezerért plusz a gép még kiírta a nyomás konvertert az EGR-nél és a turbónál,ráadásul ennek a kettő converternek a cikkszáma megegyezik!
13622246977 - MAP szenzor
11747796634 - Nyomás converter

Itt találtam egy képet,az elkoszolódott,MAP szenzorról,külföldi fórumon az írták,hogy náluk is ezek a tünetek voltak,majd amikor megcsinálták,jó lett!
Itt egy kép a MAP-ról: http://www.alfaamore.hu/tagok/...blog/18053
Magasnyomású mosóval lehet tisztítani a szívósort?
Szerintetek is ez a baj?

Kicsit hosszú lett,de ezt most eléggé valószínűnek tartom!
Előre is köszönöm a válaszokat!


Üdv





Senki??


Rátettem a kezem a képernyőre, küldtem kicsi energiát, azóta az egyik vákuumszeleped már meg is gyógyult

Komolyre fordítva a szót. BÁRMELYIK hibád önmagában, vagy kombinációban okozhatja, hogy elerőtlenedett az autód, de még jónéhány egyebet fel lehetne sorolni kicsi agyalás után. Ezt neked senki se fogja tutira megmondani, hiába is akarod. Én elsőre kitakarítanám a szívócsövet. Másodikra kicseréltetném a turbót vezérlő vákuumszelepet. Az EGR-t vezérlővel várnék kicsit, mert annak a hibájánál beszívott levegő mennyiség hibának is kéne lennie talán. De lehet, hogy leginkább keresnék valakit, aki menet közben élő adatokat olvas, mert abból több látszik, mintha csak a hibajeleket nézegetitek. Az elvárt, vagy szokásos adatok és a megvalósult értékek különbségéből sokkal több látszik.

BarG Elküldve: 2013-08-23 19:19 Társalgó

lalada írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Mekkora baromság!

http://hvg.hu/cegauto/20130822...gbunkobbak

Délután melóban meg majd ezt hallgathatom a kollégáktól...


a fekete kopasz bunkó sofőrős BMW-sekről meg nem tudnak nyilatkozni, mert azok lelőtték őket.


Én aztán használom az irányjelzőt, jöttek már belém hátulról igaz az még az Astrával volt.


nekem volt egy kék 320d limuzin, most meg van egy bézs 320d kombi.. ezek szerint már nem vagyok közveszélyes?


Na mit gondoltok, nekem milyen színű a kupém?!
Úgyhogy ez az írás egy hétmérföldes fasság, nálam udvariasabban nem közlekedik senki, akinek más a véleménye, az jobban teszi, ha kussol!

BarG Elküldve: 2013-08-13 14:04 Autóvásárlás

YELLOW írta:
norbeee írta:
YELLOW írta:
lalada írta:
Idézet:

Ez a realitás

Láttam olyan 530 E60 BMw -t amibe 780.000 km volt, ha visszatekertem volna 140.000 Km ig lazán gondolkodás nélkül benyaltad volna hogy ebben tuti kevés kilométer van.

Két fajta autó van.

1. amelyiknek van gazdája
2. amelyiknek csak tulajdonosa és használója van.



nickname után szabadon...:

Két fajta autó van.

1. amelyiknek tekerve volt az órája
2. amelyiknek csak tekerve lesz az órája ...


egy holland 386500 km-es E61 .. mintha kiültebb lenne..


nekem az a durva, hogy világos a belső, és az ajtókárpiton is semmi kosz nyom. pedig a cipő is durva dolgokat tud csináni. sehol egy körömkarc... semmi


Ezeket itthon mennyire tekernék vissza?
X5 1.002.000 km A link neve

320D 1.499.205 km A link neve



1000% hogy el lett írva a km, az E90-nél tutti


Szerintem is elírták .
7 éves az autó, évente van 220 000 km futás. 365 nap egy évben, lejön hétvégékre, ünnepnapokra 140 nap, marad 225 munkanap. Hogy ezek mindegyikén 1000 km-t ment volna, az szerintem kizárt.

BarG Elküldve: 2013-08-13 11:41 Ékszíj tárcsa

ute107 írta:
Robinson írta: Amúgy nem az első eset, 2 éve lett felrakva a Meyle, ennyit bírt Most megy fel a Corteco Nagy Miki és a H&R autó ajánlásával


Hallottam róla, Dávid mondta. Többször már nem kell cserélni!


Én tavaly tettem fel az erősített Corteco-t jlaci közreműködésével, akkor az most már örök, mint a nyomorúság? Gumis alkatrész sose lesz örök, embörök!

BarG Elküldve: 2013-08-13 11:35 Autóvásárlás

norbeee írta:
YELLOW írta:
norbeee írta:
YELLOW írta: BMW 530d (Automata)

445ezer km. 2 dolog merül fel. túl szép a belseje, mintha új korában lett volna fotózva, az egyik képen a vez. ülés támláján látszik egy kicsit a széles hát nyoma. vagy friss képek, de akkor ebbe az autóba nem nagyon mocorogtak az emberek, hanem egyhuzamban mentek vele sokat, max tankolni álltak meg. FB-n aki belinkelte azt írja a km alapján érti miért ennyi az ára. hát ha ennyi km-rel ennyi, akkor nagyon jó ár érte, nézve milyen extrákat, új gumikat ad hozzá. bár furcsa, hogy az van kiírva, hogy elkelt, mégis fent a hirdetés lehet valami reklám, hogy valaki ajánl többet, aztán "inkább bukja a foglaló 2x-esét" de eladja a magasabb ajánlatnak kinézek ezekből a borsodiakból mindent. nekem túl szép a belső, ha ez ilyen 445ezerrel, akkor mennyi lehet abban, amit 150-200ezerrel árulnak, oszt lepukkant szar.


Haha "kinézek ezekből a borsodiakból mindent." nem eszünk embert reggelire Szerintem nincs abban semmi kivetnivaló ha szép a belseje sok kilométerrel. Veregessünk inkább meg a vállát hogy nem tekerte vissza 180 ezerre és nem tette ki egy millával drágábbra mert megtehette volna, és a kereskedők 90% meg is teszi.


persze világos, mivel én is borsodi vagyok, értsd jól a dolgot mondjuk én már hajdú megye határán vagyok...
jajj tegnap voltam miskolciába...


Értem én Amúgy Borsodban kihaltak a "nagy" kategóriák az autókereskedők udvaraiból, alig látni bmwt, mindenki középkategóriát akar venni, meg eladni is. Elvétve látok egyet- kettőt.


Azért a mályi kereskedésben ott van a 330d, 2008-as, ~6M-ért ~80e km-rel!
Borsodban csóróság van, meg félelem, aki megtehetné, hogy vegyen se vesz, mert rátör a NAV, hogy miből is van! Meg aztán ki tudja, mit hoz a holnap, ma még megvan a jó állás, van lé, holnap meg bezár a bazár azt köll a tartalék.

BarG Elküldve: 2013-08-12 22:32 Ékszíj tárcsa

Robinson írta:
szotakdavid írta:
"Cigivel együtt 5 perc"


Te aludjál


Írtad, hogy gagyi volt a szíjtárcsa. Kinek a gyártmánya volt?

BarG Elküldve: 2013-08-12 13:07 Szelepszár szimering

norbeee írta:
BarG írta:
norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Az, hogy 2 liter olaj fogy 10e-en, még nem 100%, hogy szelepszár szimering. Lehet komolyabb baj is. Látom, földim vagy, Arnoldéknál vagy a NIP bmw márkaszervízben mit mondtak a gépről? Ha valamelyikük elvállalja a bontás nélküli szimeringezést, akkor meg lehet csinálni. Ha ők nem, akkor felejtsd el.


Nem tudom ismered-e Olivért, régen Hejőcsabán most Martintelepen dolgozik, ő csinálja a bömöseinket évek óta, elég jó "hatásfokkal" Ő nem vállalta, mondván hogy nem szeretne gányolni... igaza van én is egyetértek, de hát a pénz nagy úr, főleg hogy most kábé még 500 kellene így az autóra hogy végre autó legyen. Meg lesz nézetve Arnoldékkal is, de valószínűbb hogy kerül bele egy bontott motor. Most találtam egy olyat mi kipróbálható kevés kilométeres. Ja és ugye katalizátor se volt benne mikor tesóm megvette, (törjön le a keze szára aki úgy hagyta) valszeg azt is az olaj nyírta ki és ezért nem lett bele másik téve. Nem akarok sajnálkozni de szerencsétlen autó pont fél úton van hogy autó váljék belőle, gerinctelenek nem vagyunk hogy egy füstölésgátló adalékkal eladjuk... meg pocsékba menne az eddig ráköltött több százezer pengő is, így marad a ráköltés.

Ja és még egy fontos kérdés. Furcsa a kipuff. gáz is mert nagyon nem olyan mint némely szarrá kopott autó ami a városban előttem szaladgál és ontja magából az égett olaj szagot. Ezen az autón ilyet nem érezni, inkább trabantos a szaga de gondolom azért mert nincs benne katalizátor.

Szerintetek ha ilyen olajfogyasztós állapotában teszünk bele egyet, az meddig fogja bírni? mert ugye az is kellene bele, gondolom egy kicsit kellemesebb lesz a szaga

Tegyünk bele katalizátor vagy ne míg ilyen a motor?


Amíg eszi az olajat, addig ne tetess bele katalizátort. Úgyis kinyírná.
Olivér légvonalban nincs tőlem 1 km-re sem, de még kapucsengője sincs, ha esetleg beesnél hozzá ismeretlenül valami problémával ....

BarG Elküldve: 2013-08-12 10:48 Üzemanyag fogyasztás

bmw320d4 írta:
BarG írta: Hehehe!
Ma mentem egy fogyasztási kört. Miskolc - Gyöngyös (majdnem odáig, de valójában a nagyúti körforgalomig) - Miskolc a régi 3-as úton. Óra szerinti 80-nal tötymörögtem és leszartam, hogy az 1,2-1,4-1,6 versenyzők most vesznek revansot. Csutka teletöltésről indultam, mentem 175,0km-t, majd tankoltam 7,93 litert, szintén csurigtankig. Ez 4,53 l/100km-nek felel meg. A bc 5,2-t mutatott.
3d, 204LE, ezen az úton léptem át vele a 279e km-t.
(átlagom 6,5-7 vegyesben, 10-12 városban)

Lehet köpködni


Nincs ebben semmi meglepő, legfeljebb annyit tennék hozzá, hogy igaz, hogy mennyiségszabályozós a befecskendezés, de mégis melegszik valamennyit a gázolaj.

Tehát tágul, a kúton meg hideg az anyag, vsz ha álltál volna egy éjszakát, akkor pár decivel több ment volna bele.


A meglepő az, hogy:
- az enyém gyári vegyes fogyasztási adata 6,6 l/100km - normál közlekedéssel hozom is
- az új 3d-é 4,9 !!! ilyen arányban lejjebb menne az a 4,5, amit mértem?
- vagy egyre nagyobbakat lódítanak a gyárak?
- az én bc-n mért fogyasztásom mindig magasabb, mint amit a kúton mérek. Velem ellentétben mindenki másnál ez fordítva van. Miért?

Ilyen tötymörgős utazás után ha gyorsítok egy tisztességeset, olyan fkete koromfelhő van mögöttem, hogy elszégyellem magam. Ha harmadszorra gyorsítok nagyobbat, a korom teljesen eltűnik. Van egy folyamatos OBD olvasóm, amin látom, hogy a gyorsításoknál egyre magasabb turbónyomást állít a gép. Van benne valami öntanuló mechanizmus, ami az elmúlt pár km vezetői szokásaihoz állítja a motorvezérlést?