BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2013-08-02 00:07 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
BarG írta: Na engem is elért a lengéscsillapítók végzete.
Elől mindkét teló krómozása sérült volt, szivárgott az olaj. Szimeringek szét voltak rohadva, a bennük lévő olaj zavaros volt. Én a Raj-éknál történő felújítás mellett döntöttem. Szépen elgyakorlatoztak velük, még egy beszakadt csavarral is meg kellett küzdeniük. Odamentem reggel 8-ra, dél után lett kész, gyakorlatilag újraépítették a telókat. Egy családi ház alatti múhelyekben történt a műtét, olyan igazi agyar kisipari körülmények között. A mester úgy hirdeti magát, hogy a gyárinál jobb minőségű telót tud összerakni, és tényleg jó lett az eredmény, kíváncsi vagyok, meddig fogja bírni.


ez ott miskolcon? vagy a nyíregyháza közelében lévő?


Gödöllő, de csépeld be a gugliba, meglátod, hogyan hirdetik magukat.

BarG Elküldve: 2013-08-01 21:15 Lengéscsillapitó

Na engem is elért a lengéscsillapítók végzete.
Elől mindkét teló krómozása sérült volt, szivárgott az olaj. Szimeringek szét voltak rohadva, a bennük lévő olaj zavaros volt. Én a Raj-éknál történő felújítás mellett döntöttem. Szépen elgyakorlatoztak velük, még egy beszakadt csavarral is meg kellett küzdeniük. Odamentem reggel 8-ra, dél után lett kész, gyakorlatilag újraépítették a telókat. Egy családi ház alatti múhelyekben történt a műtét, olyan igazi agyar kisipari körülmények között. A mester úgy hirdeti magát, hogy a gyárinál jobb minőségű telót tud összerakni, és tényleg jó lett az eredmény, kíváncsi vagyok, meddig fogja bírni.

BarG Elküldve: 2013-07-31 20:14 Motorolaj

m_attila írta:
nagym írta:
m_attila írta:
mutyuru írta: Sziasztok!

Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.

Kosz,
M


Szia

Inkább a vezérműlánc cserére fókuszálj...

Még olvasni is rossz volt, hogy 30.000 km-t egy olajtöltettel. Évenként, vagy max. 15.000 km olajcsere, Mobil1 0w40 ESP FORMULA (kékmatricás), alternatívaként az arany színű Mobil1 0w40 is tökéletes. Kettő között a külömbséget a kipufogó rendszerekre gyakorolt hatásukban kell keresni. Vezérműlánc probléma (átugrik) a 2008 után gyártottaknál orvosolva lettek.


Sajnos rosszul tudod... de akkor sok szerencsét hozzá..

most van nálunk egy 2008 as 20d lánccserén


Motorkiszerelés - főtengelycsere?

BarG Elküldve: 2013-07-29 20:50 Társalgó

Szemy írta:
Robin68 írta: BMW 435i

kezdhetek spórolni


Igen, azt a 435i-t mar en is kineztem, nagyon szimpatikus. De sajnos az en szubjektiv listamon a Mercedes-Benz rancfelvarrott E400 Coupe-ja megelözte. Es meg az sincs kizarva, hogy "gyari lizing" kereteben kiprobalnek a jövöben egy 911-et. Hogy a fene egye meg, lehet a következö autom sem BMW lesz???

Szemy


Ha oldalhelyes akarsz maradni, akkor költöznöd is kell!!!

BarG Elküldve: 2013-07-28 19:56 320d Motor

nemethgeza írta:
wizzaerr írta:
nemethgeza írta: Sziasztok!!
Nemrég vásároltam egy 2004-es 320d e46-ot 6 sebsséges, és szeretném hozzáértők segítségét kérni, mivel van egy olyan problémám, hogy az autó szépen gyorsul és egyszercsak elfogy az erő belőle.. Ha menet közben leállítom és újraindítom az autó megint megy szépen, húz rendesen.. Olvastam hogy esetleg nyomásszabályzó a turbónál, de olvasottak alapján nem lehet mert elektromos turbós.. Tudnátok esetleg valamit hozzászolni vagy akinek volt esetleg hasonló jelensége, annak megköszönném a hozzászólását..
Kipucoltam az EGR-t, a szívósort is, és még a pillangószelepek sincsenek bennt a szívósorban.. kicseréltem az összes vákumcsövet.. Nagyon megköszönném a válaszokat!!!
Üdv.: Géza


Sárga színű motort ábrázoló led világít a műszerfalon? Magyarul beírt valami hibát?

amikor vettem le volt kötve az egr vákumcsöve, akkor viágított, de kipucoltam és leellenőrittem és müködött, tehát viiszakötöttem és kitöröltettem a hibát mivel írta elööte az egr-t.. utánna jó is volt egy darabig a jel sem világít, de egyszer csak elkezdte hogy egyik pillanatról a másikra elment az erő belőle olyankor mint egy szivódízel.. abszolút nem gyorsul csak tartani tudja a sebességet.. esetleg légtömegmérő??



Turbó lesz ott a ludas. Vagy megkormolódott a geo és túltölt, erre vészüzemre kapcsol és visszaveszi az erőt, vagy a turbó geometria mozgató egység krepált be. Szerelő élőadat olvasással menet közben percek alatt diagnosztizálhatja a hibát. Mi meg találgatunk itten bőszen, meg távgyógyítunk. Én speciel telefonon műteni is tudok

BarG Elküldve: 2013-07-28 17:53 Társalgó

Szemy írta:
BarG írta: Voltam tesztvezetni a héten. Egy F30-as sorozatú 320dA volt az áldozat, 8 fokozatú automatával.
Hogy mekkorát nőtt a legújabb 3-as az E46-hoz képest! Akkora, mint egy 2 generációval ezelőtti 5-ös. Szép, elegáns, drága. Amibe beleültem, , több, mint 14M volt. Persze a mai igényeknek megfelelően automata f@szvakaró se hiányozhatott belőle. Nagyon furcsa volt nekem a magas üléspozíció, a saját kupémban én szinte a földön ülök.
Fantasztikus jószág ez a 8 sebességes automata. Katalógus adatokat nézve alig gyorsabb az én 3d-m, mint ez a 2d. 7,2 - szemben a 7,4-gyel, mármint 0-100km-h gyorsulást nézve. De ha azt nézem, hogy a gázpedálra az automata az ideális gyorsító fokozatba teszi a 2d-t, én meg gyakran lusta vagyok visszaváltani, akkor bizony megeshet, hogy a való életben az új 2d gyorsabbnak fog tűnni! Plusz még a kb 200kg-mal kisebb súly ....
Brutális a 18-as kerék (jó, ez része a sportline felszereltségnek, lehet sőt célszerű 17-essel venni inkább a csodás magyar utak miatt) , amin egy kicsit billegett a gép. Vagy lehet, hogy csak én szoktam hozzá az E46 kupé közvetlenségéhez?!
Szóval fel van téve a kérdés rendesen, ráugorjak-e valami ilyesmire, vagy várjak a 4-es kupéra?


Az egy nagyon szuper auto, amit kiprobaltal. En magam is nezegettem nem reg az F30-as szeriat, technikailag borzasztoan tetszett, de sajnos nekem kivülröl az eleje (az elsö 30 cm) es a belsö kialakitasa sem nött a szivemhez. Ez persze izles dolga, minden ember maskepp latja. Ha eddig nem okozott problemat a coupe forma, akkor en most is ennel maradnek: a 4-est vennem meg.

Egyebkent öszinten becsüllek, hogy hajlando vagy kiadni 10 millio forint felletti összeget egy autoert!

Szemy


Ízlések-pofonok - nekem pont az első 30 centi az, ami igazán bejön, előlről nézve. Kicsit oldalról már "érdekes" látvány a púpos motorháztető, de az még megszokható szerintem. A belseje a sportline kivitelnél nekem teljesen OK, a modern, meg luxury-tól meg mentsen meg a Jóisten. Nekem az autó használati tárgy (is ) egy vajbőr, fehér vagy más divatbelső igen taszító, mert nem praktikus. Ha az operába járnék vele, akkor jó lehetne, de a való világba ilyesmi nem célszerű.
A 4-es képeken super, de még senki se látta élőben. A kupé szinte minden előzetes szériánál egy kategóriával jobban nézett ki, mint a limo, ezért remélem ez most sem lesz másképp.

Van egy E90 330d 6M-ért, ami mozgatja a fantáziámat, de 2008-as, meg 80k km-t ír az órája, ami egyrészt hihetetlen, másrészt éve áll a kereskedésben, és egyáltalán látom, hogy hogyan bánnak az emberek az autóikkal itt Mo-on, semmi kedvem mást anyázni, ha belefutnék valami rejtett hibába. Bár minden megjavítható, mint sokszor írtam már. Jobb tiszta lappal indítani, és ha balul üt be valami, akkor csak én leszek a felelős érte. De még a 420d sem igazán az én autóm Ezek az autók NAGYOK. Nekem bőven elég lenne mondjuk egy 225d, ha lenne.

BarG Elküldve: 2013-07-28 12:12 Társalgó

Voltam tesztvezetni a héten. Egy F30-as sorozatú 320dA volt az áldozat, 8 fokozatú automatával.
Hogy mekkorát nőtt a legújabb 3-as az E46-hoz képest! Akkora, mint egy 2 generációval ezelőtti 5-ös. Szép, elegáns, drága. Amibe beleültem, , több, mint 14M volt. Persze a mai igényeknek megfelelően automata f@szvakaró se hiányozhatott belőle. Nagyon furcsa volt nekem a magas üléspozíció, a saját kupémban én szinte a földön ülök.
Fantasztikus jószág ez a 8 sebességes automata. Katalógus adatokat nézve alig gyorsabb az én 3d-m, mint ez a 2d. 7,2 - szemben a 7,4-gyel, mármint 0-100km-h gyorsulást nézve. De ha azt nézem, hogy a gázpedálra az automata az ideális gyorsító fokozatba teszi a 2d-t, én meg gyakran lusta vagyok visszaváltani, akkor bizony megeshet, hogy a való életben az új 2d gyorsabbnak fog tűnni! Plusz még a kb 200kg-mal kisebb súly ....
Brutális a 18-as kerék (jó, ez része a sportline felszereltségnek, lehet sőt célszerű 17-essel venni inkább a csodás magyar utak miatt) , amin egy kicsit billegett a gép. Vagy lehet, hogy csak én szoktam hozzá az E46 kupé közvetlenségéhez?!
Szóval fel van téve a kérdés rendesen, ráugorjak-e valami ilyesmire, vagy várjak a 4-es kupéra?

BarG Elküldve: 2013-07-25 19:58 Füstprobléma!

zolibmw írta:
Csacsa12 írta:
BarG írta:
zolibmw írta: Sziasztok!
Észrevettem, hogy amikor egy kis ideig nem vezetek dinamikusan vagy magas fokozatban alacsony fordulatról gyorsulok és azután rányomok a gázra, akkor egy pillanat alatt fekete füstfelhő jön ki a kipufogón keresztül. Viszont azután nem tapasztalható semmi, ha húzatom vagy ha nem. Viszont ha megint egy ideig kis a fent leírtak szerint vezetek akkor megint ez történik.

Mitől lehet ez? Régen nem volt? Mit kell kicserélni vagy kitisztítani? (olaj, szűrők, kartelágáz... volt cserélve) Tisztító adalékanyagot tegyek bele? Ha igen milyen?

Köszi!


Hello,
Az enyém is pont így működik! Ha sokat megyek kis gázpedál nyomással, akkor ha jól rálépek a gázra, szép fekete füstfelhőt lövelek ki. Ilyenkor a computer alacsonyabb turbónyomást állít (én ezt látom V Checker-rel)majd a nagyobb gázpedál nyomásokra megemeli a turbónyomást és akkor már nem füstöl, tőgázra sem. Új korától így megy, kicsit lehet befolyásolni prémium üzemanyagokkal, néhány üza adalékkal.



Sziasztok!

Ennek így kell működnie! Még ha röhejes is, de így tartja magát karban, tisztán. Pillanatnyi és megelőző időszak terhelésétől függően, időnként egy plusz adag üzemanyag segítségével, ami persze füstel jár, tisztítja magát a motort+kipufogó rendszert. Különösen a DPF-el szerelteknél látványos a jelenség (húha, pont ennél!). "Nesze neked marketing és rakás előírás." Sok minden más sincs leírva a katalógusokban, marketing kiadványokban.



Ezeket megértem meg el is fogadom, de akkor régebben, miért nem csinálta ezt? Ezt csak nem olyan régen vettem észre?


Hány km van a gépedben? Mert nekem is füstölt nagyobbat, de a lambdaszondacsere segített ~260e km környékén.

BarG Elküldve: 2013-07-24 19:38 Füstprobléma!

zolibmw írta: Sziasztok!
Észrevettem, hogy amikor egy kis ideig nem vezetek dinamikusan vagy magas fokozatban alacsony fordulatról gyorsulok és azután rányomok a gázra, akkor egy pillanat alatt fekete füstfelhő jön ki a kipufogón keresztül. Viszont azután nem tapasztalható semmi, ha húzatom vagy ha nem. Viszont ha megint egy ideig kis a fent leírtak szerint vezetek akkor megint ez történik.

Mitől lehet ez? Régen nem volt? Mit kell kicserélni vagy kitisztítani? (olaj, szűrők, kartelágáz... volt cserélve) Tisztító adalékanyagot tegyek bele? Ha igen milyen?

Köszi!


Hello,
Az enyém is pont így működik! Ha sokat megyek kis gázpedál nyomással, akkor ha jól rálépek a gázra, szép fekete füstfelhőt lövelek ki. Ilyenkor a computer alacsonyabb turbónyomást állít (én ezt látom V Checker-rel)majd a nagyobb gázpedál nyomásokra megemeli a turbónyomást és akkor már nem füstöl, tőgázra sem. Új korától így megy, kicsit lehet befolyásolni prémium üzemanyagokkal, néhány üza adalékkal.

BarG Elküldve: 2013-07-24 19:29 Futómû és hibái

AteszE46 írta:
anubisz írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Most vettem egy E46 320D-t, 1999-es. Alulról iszonyú rázkódást lehetett hallani, ezért felemeltük az autót. A bal hátsó futómű felfogatás ki van szakadva a kaszniból

Utánaolvasva, ez típushiba. Számíthatók egyéb meglepetésekre? Az első szilenteken már túl vagyok

Attila

Vidd vissza, mert csak szívni fogsz vele. 1999 évjáratnál ez típushiba, ha előbb utána olvasol akkor megnézted volna. Ha későbbi évjáratot veszel ott már ez nem gond.
Te voltál könnyelmű.


Nem tudom visszavinni, mert Svájci a verda. Már a nevemen van.


Megkímélt, svejci kevés km-es verda
Talán még az öreg orvos 2. verdája szöveg is beugrott, esetleg hölgy tulajdonostól ....

BarG Elküldve: 2013-07-18 20:43 Motortartó gumibak

jrtom írta:
YELLOW írta:
jrtom írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta:

ahol néztem webáruház ott nem hozott jobbosat Lemförderből...
én csak azt nézem az a menetes szár van legalább 2,5cm jól meg kell hozzá emelni a blokkot ahogy nézem ráadásul mindkét oldalon van az má 5cm. tutti nem fog engedni valami...


Rossz helyen nézed vagy rosszul nézed,
gyári progi, N42 motor, gyári szám, majd forgat amire kell...


tudom hogy nem hozza ott, nem vagyok enniyre hülye még csak elírás sem lehet, mert a cikkszám is ugyanaz a helyen. max ráírok.

szerk.: elvileg úgy volt, hogy Mikiék is dobnak egy ajánlatot, de hát...


Yellow, mit csinálsz te az autóddal, hogy szét ment a motortartó? Benzinesnél elég ritkán szokott főleg nem 100 ezernél! Van egy ismerőnek olyan mint a tied és van benne 350 ezer, semmi baja.


hát nah, az enyémbe akkor 500ezer van


Ja boccccsss . Az enyémben 280 van és még gyári bakok vannak, ráadásul diesel. Mondjuk 6 hengeres . Tuti az a baja a tiednek?


Azért annyira ne bízd el magad Az enyém se volt repedt, szakadt, etc... de amikor kicseréltettem, a motor néhány cm-t megemelkedett, visszament a régi helyére. Meg kisebbet tekeredik indítás/leálláskor.

A gumialkatrészek km nélkül is öregednek, ez már csak ilyen.

BarG Elküldve: 2013-07-14 13:33 Chip tuning

Szemy írta:
squierbandi írta:
ateszka86 írta: nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,


a turbó forgórésze egy tökéletesen kiegyensúlyozott alkatrész.
Innentől elvileg a végtelenségig lehet emelni a fordulatszámát,gyakorlatilag meg addig amíg a centrifugális erő szét nem tépi molekuláira de ekkora fordulatszámra a kipufogógáz nem tudja emelni.


Siklócsapágyakkal rendelkezik.
elvileg fém a fémhez nem ér hanem olaj film van köztük.

szerintem 10-20 százalékos emelés belefér ha a megfelelő olajat teszed bele és mindig időben.
ha komolyabban meghajtod akkor leállítás előtt 1 perc járatás hogy lehűljön a turbó,illetve hidegen nem aprítod neki.

Bár a legideálisabb az lenne a turbónak ha saját olajzása lenne teljesn külön olajhűtővel és maga a turbó is hűthető lenne.
A hiba általában a felhasználókban van és nem a turbókban,ha tönkremennek.
Ezt egy neves turbófelújítással foglalkozó cég honlapján olvastam,nem én találtam ki.

Kétségtelen hogy más alkatrészek is jobban igénybe lesznek véve ha nyomást emelsz de itt most nem erről folyik beszélgetés.
Ez csak az én szerény véleményem és én sem cukrász vagy szobafestő vagyok.


Csak egy apro eszrevetelem lenne, termeszetesen a legnagyob tisztelet mellett: tökeletesen kiegyensulyozott forgo alkatresz nem letezik, mindegyiknek van egy gyartasi/szabalyozasi türese. A sikloagyazas temaba pedig inkabb bele se megyek...

Szemy


Balett táncosoknak és kőfaragóknak magyarázol !

BarG Elküldve: 2013-07-10 21:53 Chip tuning

ateszka86 írta:
ateszka86 írta:
valter320d írta:
BarG írta:
ateszka86 írta: ma emelünk 1-2 tized bárt a turbonyomason


Én ezt nem így mondanám. Hanem úgy, hogy "emeltünk néhány TÍZEZRET a TURBÓ FORDULATSZÁMÁN" , mert ez a véres valóság. Ha a konstrukcióban benne van ez a tartalék, akkor OK. Ha nincs, akkor RECCS.




Öööööö>.....igen és lerövidítetted a turbó csere intervallumokat!


1tized lett, emelve,a gyárirol


egyébbként motoroptimalizalasnak is hívják. ha normálisna ahzsnálod akkor semmi baja nem lesz, nem taposom meg rugom neki, előzésnél ha kell legyen ott az erő


Igen, motor optimalizálásnak hívják, mert az olyan divatos. Tanárok, fodrászok, ács-álványozók meg elhiszik.

BarG Elküldve: 2013-07-10 20:50 Motorolaj

dbtibi írta:
zoliika írta:
jons írta:
Tano írta: Ismét egy tanulságos cikk a Totalcaron.


Igen! Nagyon tetszett a cikk. 10-12 ezrenként cserélt olajból még nem származott baj sosem.



Nagyon jó cikk!Itt jön az aggodalmam........aki megteheti,hogy új Bmw-t vesz ,garancia bla-bla 30e km-s szervizek,ami lent leírtak alapján talán nem a legegészségesebb 200-250e km-el eladja aztán ....Szóval értitek?Sokszor felteszem magamnak a kérdést.Jó-jó ez az autó bevált,de ha le kell majd cserélnem.Akkor vegyek egy használtat a maga 30e km-s szervízintervallumával?És az az 30e km-s szervíz sokszor félig lecserélt olajjal?(Walliszos technológia)Vagy vegyek egy újat 15m huf-ért és azonnal bukok 4 millát


A cikk tényleg nagyon jó.
Sokaktól hallottam hogy nem volt lecserélve az olaj a márkaszervízben, persze ez valami hibánál jött ki, mikor már nem a márkaszervízbe vitte az ember az autót, hanem egy jobb féle szerelőhöz. Jártunk már így több céges Ducatoval, Jumperrel, kollegám Skoda Fabia-val. Mi a céges autókba is magunk vesszük az olajat(és a többi alkatrészt) és visszük saját szerelő ismerőshöz aki bevált, márkaszervízt hírből sem lát az autó mióta nem garis, még a főnököm új A8-a sem.


De persze minden s@@@@@j elsőre a szervízkönyvet kéri használtautó vételnél ....
A második pedig az, hogy ha valaki a bűvös 100-200e közt eladja az autóját és már az elején is így tervezte, az miért is foglalkozna az olajcserével? Azt a km-t étolajjal is letudják ezek a gépek.

Szerintem az, hogy 15M-ért újat veszel, vagy bepróbálkozol egy ˇjó állapotú használttal" az úgyis a lehetőségeken áll vagy bukik. Ha lesz 15M-m, akkor úgyis újat veszek, mert nem bízok más levedlett dolgaiban, hány "jól karbantartott" gépet láttam már, amit szigszalag tartott össze, de a gazdája valóban meg volt győződve róla, hogy Ő aztán mindent megadott a gépének, amit csak lehet. Olyan mértékű agyi zavarokat láttam már, hogy el sem lehet mondani.

Olyan helyre nem viszem az autóm, ahol nem állhatok mellette a karbantartás alatt. Ha nem állhatok ott az új autóm mellett, akkor az új autóm se fog márkaszervízbe járni!!!

Szerk: 4-5-6M bukta az új autón nem fáj annyira, ha 10 évig használod utána. Ha kevesebb évig nyűzod, akkor durvább lesz az éves értékcsökkenés, bár elég különbözőek lehetnek a havi bevételeink ....

BarG Elküldve: 2013-07-10 20:23 Chip tuning

ateszka86 írta: ma emelünk 1-2 tized bárt a turbonyomason


Én ezt nem így mondanám. Hanem úgy, hogy "emeltünk néhány TÍZEZRET a TURBÓ FORDULATSZÁMÁN" , mert ez a véres valóság. Ha a konstrukcióban benne van ez a tartalék, akkor OK. Ha nincs, akkor RECCS.