YELLOW írta:
nickname írta:
BarG írta:
Hmmm,
Néha úgy tűnik, mintha a topik népe nem ebben a valóságban élne, náluk aztán meg nem hibásodik semmi, fékbetétet is csak a biztonság kedvéért cserélnek, nem azért mert kell.
Voltam már olyan szervízben, hogy több salgópolc tele volt a leesett turbókkal, néhány szétment 2d meg 3d motor ott rozsdált az esőn. Meg meg lehet nézni, hogy a bontósok milyen ütemben hozzák a leendő donorokat. Pörög a biznisz, mert kelendőek az alkatrészek.
Szóval, ha félre akarjátok vezetni a betévedő újoncokat, akkor hajrá, írjátok csak, hogy a 10 éves bmw nem kér alkatrészeket, csak ez általánosságban nem igaz. A 300e-et azért írtam, mert ennyiből kijön egy zsírúj turbó, egy kéttömegű lendkerék kuplunggal, egy bontott motor. VW-nél nem kell ennyi tartalék, mert feleakkora alkatrészárak vannak, suzihoz meg még kevesebb. Akinél szereltetni szoktam, a kertjében néha hónapokig állnak megjavított, de ki nem fizetett bmw-k, meg olyanok, amik arra várnak, hogy a tulaj összeszedje azt a 300e-et, amit írtam, mert túl nagy volt a mellény az autóvásárlásnál. Volt rá precedens, hogy 6-8 ilyen gép is állomásozott nála. És néha bizony 3-5 éves gépek is ilyen sorsra jutnak, mert a gazdiknak nagyobb az arca, mint a zsebe.
Higgyétek el, mindenki jobban jár, ha bízik Istenben, de szárazon tartja a puskaport.
Na te is kifogtál, egy jó darabot ha ez az objektív véleményed.
de Ő zsír újonnan vette szalonból... tehát neki még csak az sem volt, hogy valaki leharcolta előtte. és ez a lényeg.
Igen, 10km-nél kevesebb volt benne, amikor átvettem. Átvettem és pár km után jött az első motorolajszint szenzor sárga lámpa. Hát nem bedöglött? Az első olajcseréig - 10e km - jártam így. Gariban cserélték, de a bmw hibamentesség illúziója kicsit odalett. 75e km-nél meg jött a gumirozott ékszíjtárcsa. És még valamit észrevettem. Azt, hogy azok mondják, hogy hibamentes a gépük, akik a kezdődő meghibásodásokat nem veszik észre és nem is zavarja őket, a legtöbb kis hibával simán még tízezreket el lehet menni. Meg az az átkozott vízpumpa. Akárhányszor valamiért megnéztem, mindig lötyögött a tengelye, ami után aztán rövid időn belül vettem is újat bele. Már vagy a 4. pumpa van benne, de ez is lötyög. Már megvettem a következőt, egy ventilátor lapáttal együtt, de most nem rakatom be, kíváncsi vagyok, hogy meddig megy úgy, hogy tudom, már nem teljesen egészséges.
A fenti dolgok viszont mind olyan alkatrészek, amikre nem lehet vigyázni. Hogy figyelsz oda egy vízpumpára? (természetesen betartva a 3 éves fagyálló csere periódust) Vagy egy olajszenzorra? Nyilván sehogy. Aztán olvasom a fórumot, hogy kis odafigyeléssel egyesek milyen szuper hibamentesen tudnak élni. Lehet, hogy 1000-ből van egy ilyen is, de én a saját tapasztalataim alapján nem hiszek ebben. A másik meg az a dolog, hogy mivel járogatok szervízbe, látom, hogy mi folyik ott. Azt látom, hogy fényesen megélnek a bmw javítók, mert bőven van munkájuk. szóval lehet valakinek hibamentes gépe, de nem ez a jellemző és az jár jól, aki tisztában van a helyzettel és felkészül a lehetőségekre, mert nem biztos, hogy ő a kevés szerencsés közt lesz.