BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2013-04-29 21:41 Autóvásárlás

K_Gergo írta:
keptondzsekk írta: Aham hát E36-ok hulladékok 10 éves autó alá nem adok. E46 ami nagyon tetszik és 1,3-ba szeretnék megállni, annyiért már valszeg lehet jót kapni. És amúgy ahogy BarG írta irreális az, hogy még most is annyiba kerülnek ezekhez az alkatrészek, mint fénykorában.

reménykedj, ne hallgass a jószándékú szavakra, vegyél valami eladásra kikozmetikázott csodát olcsón, mert már NAGYON akarod - aztán költs rá míg meg nem unod, meg nem utálod, hogy a pénzed elment, a kocsin meg ezt, meg ezt, meg ezt is meg kellene még csinálni, hogy legalább a veszteséget minimlizálva szabadulni tudj tőle.

erőltess magadra egy kis józanságot, mert így könnyen elvesztegeted a pénzed, és a megkeresésére fordított időt/energiát. sok türelmet és szerencsét kívánok!


Hmm, az autón valamit mindig meg kell csinálni. Főleg 10 év környékén. Bármi akár csak meg is rezdül, vagy érzek olyan hangot, rezgést, bármit, máris megyek a szerelőhöz. Használom rendesen a gépemet, pár nap múlva lesz 9 éves és azt hiszem, a fórum egyik leginkább karbantartott gépe az enyém, így 270e km-esen. De ha valaki megvenné, nem tudnám garantálni, hogy egy fél évig nem kell rá költeni. Mert valami mindig jön. Ezért kerülne most a TIZEDÉBE, mint újkorában.

BarG Elküldve: 2013-04-26 23:57 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
nickname írta:
Nem nagyon hiszem hogy 1 gyári tárcsa 240e km menne el



Szia!
Pedig igen, ha nem fékkel vezetik az autót. Az elsőt most cseréltem 220K-nál, a hátsó még marad. És még gyáriak.....
bye:hil



Elől az 5. készlet van fenn..... , csak hátul bír kimenni a világból.

BarG Elküldve: 2013-04-26 20:03 Féktárcsa és fékbetét

veszkoo85 írta:
BarG írta: Tavaly, nagyjából januárban cseréltem hátsó féktárcsákat és fékbetéteket. Mivel a gyári elment nagyjából 240e km-t, ezért nem ragaszkodtam a gyárihoz, mert úgy véltem, hogy olyan kicsi terhelést kap, amit kibír egy gyengébb is. Lemfördert vettem, mert az mégiscsak egy nagy név. Hát, rosszul tettem!!!
Egyrészt gyenge a kidolgozás minősége, mert nem galvánozott, a kopófelületek kivételével rozsdásodnak a nyomorultak, amik rosszul festenek a Styling 119 felnik mögött. Másrészt mindkét tárcsa úgy néz ki, mintha zárványos rozsdafoltok lennének a fékező felületen is, ha esik egy kis eső, durván sokáig ráz az autó fékezéskor! Aztán persze a rozsda lekopik és elmúlik a rázás, dehát könyörgöm, a gyári tárcsával ilyen nem volt! Szinte alig kopott valamit, de megy a kukába.

Szóval LEMFÖRDER FÉKTÁRCSÁKAT NE VEGYEN SENKI!


hát egy első osztályú autóra egy harmad osztályú féket rakni,már ha igaz a profilod


Ez elég gyenge volt barátom, mert a Lemförder az első osztályú futóműalkatrészek forrása csak fékben minősültek 3-ad osztályúnak.

A profilom valódi, sőt azon nagyon kevesek egyike vagyok, akik szalonból újonnan gördítették ki a járművüket. Akkor még elit dolog volt E46 kupéba ülni, ma már zsák bolháért bárki beleülhet egybe. És ezeken az oldalakon a kocsi szervíztörténete is megvan precízen dokumentálva, ha valakit érdekel.


BarG Elküldve: 2013-04-26 17:42 Féktárcsa és fékbetét

Tavaly, nagyjából januárban cseréltem hátsó féktárcsákat és fékbetéteket. Mivel a gyári elment nagyjából 240e km-t, ezért nem ragaszkodtam a gyárihoz, mert úgy véltem, hogy olyan kicsi terhelést kap, amit kibír egy gyengébb is. Lemfördert vettem, mert az mégiscsak egy nagy név. Hát, rosszul tettem!!!
Egyrészt gyenge a kidolgozás minősége, mert nem galvánozott, a kopófelületek kivételével rozsdásodnak a nyomorultak, amik rosszul festenek a Styling 119 felnik mögött. Másrészt mindkét tárcsa úgy néz ki, mintha zárványos rozsdafoltok lennének a fékező felületen is, ha esik egy kis eső, durván sokáig ráz az autó fékezéskor! Aztán persze a rozsda lekopik és elmúlik a rázás, dehát könyörgöm, a gyári tárcsával ilyen nem volt! Szinte alig kopott valamit, de megy a kukába.

Szóval LEMFÖRDER FÉKTÁRCSÁKAT NE VEGYEN SENKI!

BarG Elküldve: 2013-04-25 18:40 Kuplung__

K_Gergo írta:
BarG írta: Első felindulásból majdnem megmondtam, melyik alkatrészedet cseréld le

ECU?


BarG Elküldve: 2013-04-24 20:06 Kuplung__

vidarene1991 írta: Hali!Volt egy kis gumi füstöltetés...hát és kapott a kuplung :/ nagyon puha a pedál,padlóig meg nem tudom lenyomni mert az utolsó pár centinél meg nagyon kemény!a füstöltetés után még ment 1 km utána egyre nehezebben vette a sebességet,végén meg már mikor meg álltam egyáltalán nem vette be az 1 est...de ha ki nyomom nincs semmi zörgés semmi hang csak nem tudok sebességet rakni...szerintetek mit kell cserélnem???


Első felindulásból majdnem megmondtam, melyik alkatrészedet cseréld le

BarG Elküldve: 2013-04-23 21:34 320d Motor

jlaci74 írta:
ZoleeSRB írta:
zolfek írta:
ZoleeSRB írta:
zolfek írta: Sziasztok Kedves Fórumozók!

Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.




Eladó???


Igen ELADÓ. Teljesen felújított motorral!



Akkor engem érdekelne, írtam privátot!


... minden rosszban van valami jó ...


Ezerszer leírtuk, hogy a pillangókat ki kell szedni. Hát így jár, aki nem hallgat a kollektív okosságokra, csak akkor ír már ide, amikor megvan a baj. Aztán meg szidja azt a drága jó bmw tervező mérnököt.

BarG Elküldve: 2013-04-23 19:32 Autóvásárlás

A lehető legrosszabb tanács, hogy vegyen valaki egy öreg E46 helyett egy még öregebb E36-ot. Ha valamivel baj lesz, az biztos, hogy az E36-tal lesz. A legfiatalabbak is 15 évesek, mit is várunk tőlük? De én már kezdem kicsit másképp látni az öreg bmw-k esetét. Meg lehet nézni a bontókat, mindent lehet olcsón venni. Egy probléma van csak, az, hogy ezekkel az autókkal nem garantált, hogy minden reggel 100%-osan el tudsz menni dolgozni, meg egy spanyol utat se biztos, hogy bevállalnék tutira. De ha ezek a tulajdonságok nem létfontosságúak, akkor be lehet vállalni 10-15 éves autókat is.
De azt továbbra is veszélyesnek tartom, hogy kicsi pénzből megvesz valaki egy újkorában tízmillás gépet, aminek az alkatrész árai az újkori árral arányosak, nem a vételárral. Egy komolyabb javítás kiteheti az autó értékét is akár.

BarG Elküldve: 2013-04-18 21:09 Társalgó

nickname írta:
b_imi írta:
hetykepityke írta: halihó

Volna egy fura kérdésem!
Autó eladáskor előny, vagy inkább hátrány (gyanakvás, bizonytalanság stb.), ha frissen van polírozva a kocsi? Vágom, hogy totál szubjektív a kérdés és lesz aki leszól, de mégis érdekelne, mert nyáron valószínűleg eladom és mindenképp felpolíroztatnám eladás előtt.

Köszi!


Miért lenne hátrány?
Egyrészt könnyebb tisztítani, másrészt szebb is.
Ha valaki gyanakvó, visz magával egy rétegvastagság mérőt. Ezt a polírozás nem befolyásolja.


a pofám leszakad, hogy már a polírozás is gond lehet.



Az a leggyanúsabb, ami nem gyanús!

BarG Elküldve: 2013-04-15 21:59 Motorolaj

anubisz írta: akkor én csak ilyet rakhatok bele.
M54: LL-04; LL-01


Így van.
Nem viszkozitást kell nézni elsődlegesen, hanem teljesítményszintet. Amikor az rendben van, akkor lehet válogatni a neked szimpatikus viszkozitások között.
Az S-es "M" motorok külön állatfaj.

BarG Elküldve: 2013-04-15 19:03 Motorolaj

valter320d írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta: Van 10-40 es Mobil 1 motorolajom,ingyen. Ha ezzel csinálok egy olajcserét az nem gond, nem? elvégre már nincs hideg, 10 es nem vészes, ha egyszer lenyomok vele 15 ezret.
Most minek vegyek olajat, ha itt van ez ingyen.

A 10-es olaj sztem melegben is vastag, én nem tenném bele



Ne tegyem? szivattyúnak már sok?


Anubisz
Hidegben vastag lassabb az átkenési idő...kicsit jobban kopik de 15000töl még nem lesz motorcserés Jobban támaszt! Melegen meg ugyanolyan mint a többi 40 es olaj!
Te tudod!
Dieselbe biztos nem raknám!
Benzines meg hamarabb melegszik!


Ki van csukva, hogy elérje az autódhoz szükséges teljesítményszintet! 10W-s olaj nem kapott LL01 vagy LL04 minősítést, ami szükséges a 2001 utáni kiadású autóban való használatához.

BarG Elküldve: 2013-04-14 20:15 Autóvásárlás

Umberto írta: ...tehát akkor (szokás szerint) kilyukadtunk oda, hogy a dízelek fenntartása jóval többe kerül mint egy bármilyen szívó benzinesé. :S
Mi erre a jó megoldás? Ezzazzz vegyük a dízelt hátha majd pont mi fogjuk ki a tutijót!!! Az se számít hogy az emberek 80%-ának hót felesleges bármilyen dízel, de nem baj vegyétek, vegyétek csak mert az a menő





Nem. A válasz az, hogy gondolkodjunk és kalkuláljunk. Mert sok km esetén a nagyobb javítási költségekkel együtt is megéri a dízel. Kevésnél meg nem. A másik üzenet meg az, hogy addig nyújtózzunk, amíg a takarónk ér. Csak olyan autót vegyünk meg, amit fenn is tudunk tartani. Számoljunk azzal, hogy nem mi leszünk a szerencsés kisebbség, hanem azzal, hogy mi leszünk az átlag, ahol bizony lesznek problémák. És ha tényleg beüt a baj, akkor ne lehetetlenítsen el bennünket teljesen, legyen némi tartalékunk. Szóval ez lenne az inkább észérvekre alapozott filozófiám, nem úgy, mint a legtöbb leírt érzelmi mondandó. Ami azon alapszik, hogy ki mit útál, szeret, vagy mitől fél.



BarG Elküldve: 2013-04-14 13:23 Autóvásárlás

YELLOW írta:
nickname írta:
BarG írta: Hmmm,
Néha úgy tűnik, mintha a topik népe nem ebben a valóságban élne, náluk aztán meg nem hibásodik semmi, fékbetétet is csak a biztonság kedvéért cserélnek, nem azért mert kell.
Voltam már olyan szervízben, hogy több salgópolc tele volt a leesett turbókkal, néhány szétment 2d meg 3d motor ott rozsdált az esőn. Meg meg lehet nézni, hogy a bontósok milyen ütemben hozzák a leendő donorokat. Pörög a biznisz, mert kelendőek az alkatrészek.
Szóval, ha félre akarjátok vezetni a betévedő újoncokat, akkor hajrá, írjátok csak, hogy a 10 éves bmw nem kér alkatrészeket, csak ez általánosságban nem igaz. A 300e-et azért írtam, mert ennyiből kijön egy zsírúj turbó, egy kéttömegű lendkerék kuplunggal, egy bontott motor. VW-nél nem kell ennyi tartalék, mert feleakkora alkatrészárak vannak, suzihoz meg még kevesebb. Akinél szereltetni szoktam, a kertjében néha hónapokig állnak megjavított, de ki nem fizetett bmw-k, meg olyanok, amik arra várnak, hogy a tulaj összeszedje azt a 300e-et, amit írtam, mert túl nagy volt a mellény az autóvásárlásnál. Volt rá precedens, hogy 6-8 ilyen gép is állomásozott nála. És néha bizony 3-5 éves gépek is ilyen sorsra jutnak, mert a gazdiknak nagyobb az arca, mint a zsebe.
Higgyétek el, mindenki jobban jár, ha bízik Istenben, de szárazon tartja a puskaport.


Na te is kifogtál, egy jó darabot ha ez az objektív véleményed.


de Ő zsír újonnan vette szalonból... tehát neki még csak az sem volt, hogy valaki leharcolta előtte. és ez a lényeg.


Igen, 10km-nél kevesebb volt benne, amikor átvettem. Átvettem és pár km után jött az első motorolajszint szenzor sárga lámpa. Hát nem bedöglött? Az első olajcseréig - 10e km - jártam így. Gariban cserélték, de a bmw hibamentesség illúziója kicsit odalett. 75e km-nél meg jött a gumirozott ékszíjtárcsa. És még valamit észrevettem. Azt, hogy azok mondják, hogy hibamentes a gépük, akik a kezdődő meghibásodásokat nem veszik észre és nem is zavarja őket, a legtöbb kis hibával simán még tízezreket el lehet menni. Meg az az átkozott vízpumpa. Akárhányszor valamiért megnéztem, mindig lötyögött a tengelye, ami után aztán rövid időn belül vettem is újat bele. Már vagy a 4. pumpa van benne, de ez is lötyög. Már megvettem a következőt, egy ventilátor lapáttal együtt, de most nem rakatom be, kíváncsi vagyok, hogy meddig megy úgy, hogy tudom, már nem teljesen egészséges.
A fenti dolgok viszont mind olyan alkatrészek, amikre nem lehet vigyázni. Hogy figyelsz oda egy vízpumpára? (természetesen betartva a 3 éves fagyálló csere periódust) Vagy egy olajszenzorra? Nyilván sehogy. Aztán olvasom a fórumot, hogy kis odafigyeléssel egyesek milyen szuper hibamentesen tudnak élni. Lehet, hogy 1000-ből van egy ilyen is, de én a saját tapasztalataim alapján nem hiszek ebben. A másik meg az a dolog, hogy mivel járogatok szervízbe, látom, hogy mi folyik ott. Azt látom, hogy fényesen megélnek a bmw javítók, mert bőven van munkájuk. szóval lehet valakinek hibamentes gépe, de nem ez a jellemző és az jár jól, aki tisztában van a helyzettel és felkészül a lehetőségekre, mert nem biztos, hogy ő a kevés szerencsés közt lesz.

BarG Elküldve: 2013-04-13 23:33 Autóvásárlás

Hmmm,
Néha úgy tűnik, mintha a topik népe nem ebben a valóságban élne, náluk aztán meg nem hibásodik semmi, fékbetétet is csak a biztonság kedvéért cserélnek, nem azért mert kell.
Voltam már olyan szervízben, hogy több salgópolc tele volt a leesett turbókkal, néhány szétment 2d meg 3d motor ott rozsdált az esőn. Meg meg lehet nézni, hogy a bontósok milyen ütemben hozzák a leendő donorokat. Pörög a biznisz, mert kelendőek az alkatrészek.
Szóval, ha félre akarjátok vezetni a betévedő újoncokat, akkor hajrá, írjátok csak, hogy a 10 éves bmw nem kér alkatrészeket, csak ez általánosságban nem igaz. A 300e-et azért írtam, mert ennyiből kijön egy zsírúj turbó, egy kéttömegű lendkerék kuplunggal, egy bontott motor. VW-nél nem kell ennyi tartalék, mert feleakkora alkatrészárak vannak, suzihoz meg még kevesebb. Akinél szereltetni szoktam, a kertjében néha hónapokig állnak megjavított, de ki nem fizetett bmw-k, meg olyanok, amik arra várnak, hogy a tulaj összeszedje azt a 300e-et, amit írtam, mert túl nagy volt a mellény az autóvásárlásnál. Volt rá precedens, hogy 6-8 ilyen gép is állomásozott nála. És néha bizony 3-5 éves gépek is ilyen sorsra jutnak, mert a gazdiknak nagyobb az arca, mint a zsebe.
Higgyétek el, mindenki jobban jár, ha bízik Istenben, de szárazon tartja a puskaport.

BarG Elküldve: 2013-04-13 15:43 Autóvásárlás

nickname írta:
MattM325 írta:
A benzin-dízel összehasonlításhoz szólnék hozzá. A kollégák arról szoktak megfeledkezni, hogy ha összehasonlítanak egy agyonbonyolított turbódízelt egy egyszerű benzinessel, akkor bizony a dízel sokkal problematikusabb, sokkal többet kell javítgatni. De ha a mai turbós benzineseket nézzük, azok tök ugyanúgy túlbonyolítottak, nagy nyomatékúak lettek, ezzel megkapták ugyanazokat a problémákat is, nagyjából kiegyenlítődnek a szervízdolgok. Egy pici különbség talán még van a dízelek korom által okozott bajai miatt, de arra meg ott van válaszként a vanos vagy mi a rák. Szóval ezek nem a megbízhatóság szobrai típusu motorok.


Igazad van, tényleg túl vannak már bonyolítva a benzinesek is. De még ami a dízel "hátránya", az a magyarországi gázolajminőség és ugye az üzemanyagrendszer a lelke.

Sword: Ha esetleg benzines mellett döntesz, valószínűleg jobban jársz valami turbó nélküli modellel.




Soha nem volt gondom a dizel BMW 320 al,pedig elég sokat megyek, odafigyelés és karbantartás kérdése, na meg persze egy megfontolt vásárlásé

Vásárlás előtt olyanhoz kell vinni aki csak BMW vel foglalkozik, vagy márkaszervizbe, inkább bukj el 3-4 autó átvizsgálásán 40-50e forintot minthogy százezreket keljen később szervizre.
[/quote]

Csak ez nem így múködik. A meghibásodások nagy része beépített tulajdonság, amit semmiféle odafigyeléssel sem lehet elkerülni. Vagyis el lehet, nagyfokú szerencsével. Én is azt hittem, hogy engem aztán el fog kerülni minden bajság, mert félidőben cserélek olajat mindig márkás folyadékra, jó minőségű olaj, levegő szűrőket rakattam be, ha megrezdült valami, egyből cseréltettem. Aztán mégis lett egy dugattyúgyűrű lágyulásom, ami miatt szét kellett szedni a gépet. Ez aztán megtanított két dologra. Egyrészt a dolgokat meg lehet javítani, másrészt ha tartasz a javítástól, 300e pénzért komplett motort lehet venni. Akkor mi a tökömnek rágódjak ezeken? Ha meg nincs 300e zsebben, akkor hogy mert az illető bmw-t venni?!