BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2013-01-18 17:42 Társalgó

YELLOW írta:
nickname írta:
csbalu írta:
zoliika írta:
nickname írta: ez konkrétan milyen extra

RAPSMETHYLESTER-AUSFUEHRUNG (RME)


Nézd meg légyszíves,hogy szó szerint van-e bemásolva.........


Ha,pontos......... akkor repcéből készült tüzelőanyag ill.biodiesel!


Ergó gyárilag felkészítve E10 tankolására. (németeknél nagy divat)



Igen megkérdeztem a BMW nél ez BIO DIZEL üzemanyag fogadására, használatára is alkalmas.


ez szerintem azért jó, mert aki így rendelte meg az autót, annak fontos volt a környezetkímélés. biztos nem az olcsóbb üzemanyag miatt, hisz németországban ez nem számít, nem úgy mint nálunk. tehát valószínűleg, nem hajtották szét a gépet, ami csak jó dolog lehet.


Yellow,
Ne kombináld túl! Minden külön rendelgetés nélkül én is így kaptam a gépemet, hogy elő van készítve biodízel használatára. Ez azért jó, mert a biodízel télen jobban besűrűsödik, mint a gázolaj, tehát a rendszer izmosabbra van készítve.

Jav: Szerintem az E10-nek semmi köze a dízel üzemanyaghoz. Az E10 az a benzin, amiben 10% etanol van. Ha jól tudom, a biodízeles gázolajat B5-nek hívják, a gázolaj 5%-os biodízel tartalma miatt. És igen, Mo-on az összes gázolaj ilyen.

BarG Elküldve: 2013-01-16 20:31 Autóvásárlás

Matt3er írta:
zoliika írta: Ez ma megnéztemerre mondják,hogy makulátlan.Nagyon egyben van tényleg nincs mit rajta fikázni.Gut Zustand!


Ezzel első ránézésre csak az a baj, hogy rendkívül rondán van összevarva az eleje.


Micsoda izlésficamos állította össze a belselyét

BarG Elküldve: 2013-01-16 20:23 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Na,kidobtak új tárcsát, elég jófajtának néz ki, jó anyagból, biztos aranyárba
http://www.ebcbrakes.com/autom...ndex.shtml


hát nekem még ilyen vágott tárcsákból még mindig a PowerDisc (ATE) a tetszőő. eztcsupán a kinézetre írom.


Valami carbont ír, biztos valami brutális anyagból van. Még elviszed ide a csókához lefagyasztani -200 fokra, utána, 30 évig fogja bírni





szerk.: amúgy azt írja, hogy magas silicon és magas carbon bevonat... a szilikont nem értem de biztos mondjuk inkább ötvözetre utalna nem bevonatra


az nem sílícium, silicon helyett?


Ángliusul a szilícium silicon.

BarG Elküldve: 2013-01-15 21:45 Lambdaszonda - dízelben

Coyote írta:
BarG írta: Hát, megrendeltem a cseredarabot, ha bekerül, kiváncsi leszek, mi fog változni. Csak tudnám, mitől ilyen piszok drága, amikor az általános szondát már 10e-től meg lehet venni. De hát aki bmw-t vesz, az szopjon csak.


Megkérdezhetem mennyi az annyi? Olcsónak sehol sem olcsó, Toyotánál pl. 60.000 Ft volt.


BMW szalon ár 98000 Ft, független kereskedőtől 45e. (gyári)

BarG Elküldve: 2013-01-15 19:18 Lambdaszonda - dízelben

Hát, megrendeltem a cseredarabot, ha bekerül, kiváncsi leszek, mi fog változni. Csak tudnám, mitől ilyen piszok drága, amikor az általános szondát már 10e-től meg lehet venni. De hát aki bmw-t vesz, az szopjon csak.

BarG Elküldve: 2013-01-14 20:42 Lambdaszonda - dízelben

Üdv Mindenki,
Nemrégiben cseréltettem olajat és ha már a szerelőnél jártam, hibaolvasást is csináltattam. Egyrészt örömmel töltött el, hogy 264e km után a befecskendezők korrekciói 0,7-nél kevesebbek voltak, viszont volt egy hibajelem, mégpedig lambdaszonda hiba. Törlés után hamar visszaírta, úgyhogy valami van. A kérdésem az volna, hogy az én kedves öszvér motoromban mit csinál a lambda szonda? A forgalmim szerint EUR3 a besorolásom, viszont lambdaszondát csak EUR4-re ír az álmoskönyv, az EGR-em kiépítése is 4-nek megfelelő, de a befecskendezőim meg a turbóm is 3-as. A gépen nem venni észre, hogy másképp viselkedne, mint azelőtt. Az tény, hogy kicsit jobban füstölgök, mint a gép újkorában, de az már így volt egy éve is, amikor a lambdaszondát még nem hozta ki hibásnak. Szóval milyen sebességgel kezdjek rendelni egyet? Mi van, ha hibás szondával megyek tovább? Check engine lámpa nem világít.

BarG Elküldve: 2013-01-07 21:04 Porlasztó

valter320d írta:
ember84 írta: Ha a e46 320d porlasztóit kiszedem,javíttatom,a helyükre vissza lehet tenni,vagy akkor is kódolni kell?Vagy csak csere esetén??


Valahogy ugy tudom hogy a 150le IMA kód alapján kell,a 136le pedig adagolótérkép és menge adaptáció törléssel.


A felújítás után ÚJ IMA KÓDOT kell kapnia az injektornak.

BarG Elküldve: 2013-01-02 21:26 Autóvásárlás

bbali81 írta: Sziasztok,

Szerintem jópár klubbtárs emlékszik erre a linkre:
M5 touring

0:17-nél szintén itt van. Youtube 2007/7 v 8 hó-ba készült a kocsi és ha nézitek a feltöltés dátumát akkor nem kellet 2-3 hónap, hogy ilyen faszán összetörjék. pfff


írtunk is bőven kommenteket erről,aztán mindig csodálkozok mikor előkerül:

Itt már készen is lett


Nem tudom egy ilyen verdát, látva a sérüléseket meg lehet úgy csinálni, hogy az "megfelelően" működjön?

"GARANTÁLT 25-EZER KILÓMÉTERREL ELADÓ BMW M5 TOURING FEHÉR RITKASÁG!"

nincs olyan ismerősöm aki szeretne ilyen kaliberű verdát vásárolni, de gondoltam szólok hátha Nektek van és jó lesz felhívni a figyelmet erre a pár apró karcolásra ami volt a verdán anno....


Azért csodálatos, hogy milyen csuda-módra helyre lehet állítani egy izzé-porrá tört gépet. Le a kalappal a helyreállító brigád előtt!
Aztán egyesek meg kétségbe vannak esve, ha kiderül a megvásárolandó gépről, hogy egy szilent ki van menve benne!

BarG Elküldve: 2013-01-02 21:02 Motorolaj

YELLOW írta: ezután a videó után.... belinkelném a másik topic-ban írt szövegem. mondjuk ahogy nézem a Castrol hamarabb kezd el forrni. bár a 400 fok az tulzás, ha jól tudom ilyen nem lehetséges üzem közben


YELLOW írta:
csbalu írta:

Nem értem miért nem jó a gyári BMW olaj. Ha a BMW-nek jó nekünk miért nem jó? Ha a mérnökök akik rengeteg munkaórát beleöltek ebbe és figyelembe vették a motorok kopását, működését és az ahhoz passzoló motorolajat írták elő azt mondják hogy jó bele akkor miért kell spekulálgatni meg a Totalcaros cikkek alapján olajat választani (nem pont rátok gondolok). Én eddig minden autómba a gyári olajat tettem és semmi baj nem volt vele...


soha senki nem mondta, hogy ne vegyél bele. én speciel a saját véleményem mondom el, mit tennék bele és mit nem. összevetem az olvasotakkal (nem TC cikk), tapasztalatokkal, majd saját elképzeléseimmel, gondolataimmal.
kicsit valóban túl van lihegve, valszeg ha tudnám, hogy megvétel után max 5 évig tartom meg én is elszarnám lehet (bár nem valószínű), de nekem még innentől kezdve lehet még 10 évig meg lesz. valószínű én évi 5-7ezer km futással különbségeket nem veszek észre.

de BMW dobozos olaj. a BMW mint gyár olajat nem gyárt. akkor mi, mely cég terméke van a dobozban? ezt szerintem a jóisten sem tudjam. találgatni lehet, ha kiindulok a olajbetöltö sapkából, szervíz füzetből, akkor Castrol. Győrben 32 ezernél pl Mobil1-et apott a beragasztott matricán látszik. lehet akkor az van benne gyárilag?
azt tudjuk az olajakat honnan szerzik be, dobozban honnan érkezik. egy dolog a német cimke. egy hasonlatot hoznék. LIDL - olcsó, de hát ha a németek is megeszik, csak nem lehet szar - mondják sokan, pedig valami valóban ritka szar.
én nagyon örülnék, ha valaki mondana konkrétat, pl aki BMW gyárban dolgozik, vagy vanismerőse, hogy az mit mond. de eddig semmi konkrét nincs a kezembe. aoké más márkáknál is lehet az, hogy kitudja mi van benne, de a dobozon a gyártóról tudjuk gyárt olajat. illetve ha azt veszem alapul, hogy pl a gyári GM olaj mekkora egy fosh, akkor... nekem egyenlőre több szól ellene, mint mellette. valószínű nem a BMW gyárban cserpákolják nagy Castrolos hordóból és dobozolják gyári cikkszámmal.
én is másnak rendeltem már BMW dobozos olajat (Atitól), 25d-be, mert őt ez megnyugtatta, mármint a tulajt. nem is akartam lebeszélni, elmondtam mit tennék bele. ő választotta, én csak segítettem a beszerzésben.
az, hogy egy ofrgalmazó boltos mit mond, azt azért fogom fenntartással kezelni, mert úgyis azt mondja, amit a vásárló hallani szeretni, ezt így tanítják. itt van olyan bótos bármiért megyek, az ő kovsijában is az van, higyjem el nem rakna bele szart. neki is VMW-i vannak. na ilyenkor szoktam sarkon fordulni. majd bemegyek később, akkor másik márkára mondja.
szóval ez van a részemről.


A BMW olaj meg faszán odapörkölődött .....

BarG Elküldve: 2013-01-02 16:39 320d Motor

csbalu írta:
si3rrabravo írta: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-...460b3ceb7a

13"pénz postával"



Legközelebb bazki ilyennel megyek kocsit venni egyébként.... ha már 1 autót megúszik az ember amivel valami kis gáz van akkor behozza az árát. Amúgy meg utána el tudom adni mondjuk egy 10-esért és pénzemnél is vagyok.....
Azér ha odafigyel az ember sok hibát ki lehet szúrni vásárlásnál..


Azért azt megnézném, hogy odamégy egy troszkával leszórt autókereskedéshez a kis táskáddal és közlöd a nepperrel, hogy most TE itt motort fogsz szerelni a kis üvegcséiddel, különben elmehet a sunyiba!!! Teljesen életszerű helyzet. Csak vigyél előre jeges borogatást az orcádra, mert kelleni fog.

BarG Elküldve: 2012-12-31 20:41 Autóvásárlás

YELLOW írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Minden autómatán rajta van, hogy lifetime oil. Mi a nyáron cseréltük és olyan szaga volt, hogy a legbüdösebb sajt elbújhat mögötte! Volt 1-2 nyűgöm a váltóval és az olaj + szűrő csere megoldotta. Azóta gond nélkül üzemel (kb 20000 km ment bele a csere óta).


nem csak automatán van rajta.... manuálison is. és ami a legdurvább, hogy főleg az automata igényli a jó és friss olajat. még a manuális annyira nem is kényes erre. automatában célszerű 40ezrenként cserélni, autómárkától függetlenül, manuálisban max 80ezrenként. de sok egyéb gyártó meg is követeli 40ezrenként minden váltóban. az automata meg kényes az olaj nyomására, és ha hazsnálódik, akkor váltorik. persze nem olyan mint a motorolaj, ebbe nem kerül üzemanyag, ez elfárad simán.


Ha egy 6HP váltóban 40e km-enként olajat cseréltet a gazdája, akkor 400.000 km-nél (mire tönkremenne) többet költ mintha venne egy új váltót. Ha az F sorozat 8HP-ját nézzük, abba 16.000 Ft egy liter olaj...


Csak 200e-nél már jönnek a megmagyarázhatatlan jelek, a nem akkor vált, amikor kéne, itt-ott rángat, és ez a szopás eltart az általad jelzett 400e-es cseréig úgy, hogy a gazda a pokolba fogja kívánni a bmw-jét meg saját magát, amiért ilyen szart vett. Ha meg olajat cserélget, akkor ez kitolódik arra a korra, amikor már úgyis kitolják a gépet a darabokra szedő üzemrészbe.
Meg szerencsére a 16e-es olajat egyesek kiderítik, hogy mivel lehet 3-5e környékén helyettesíteni és máris egyszerűbb az élet.


BarG osztom a mondandódat. az a 16ezres ár valószínű szervízár. ahova elvileg úgysem visznek iylen bajjal. vagy ha rossz a váltó, tudják azt mondani, hogy olajat kellett benne cserélni, persze jó drágán. gondolom a szűrő sem véletlen van benne. ha valamit szűr, akkor el is dugul, így a nyomás csökkenthet.
egy őj váltó meg... biztos nem olcsó, a bontott meg rizikós megint. de most én nem is az újakról beszélek, hanem pl egy E46 és kora beli autómatában, még ha nem is 40ezrenként, de 100ezrenként nem hiszem, hogy földhöz vágna valakit, főleg ha sok városi menés van benne. ártani biztos nem árt, ha normális olajat kap.


Nekem ebben a váltóolajcserés történetben két dolog van, ami qrvára nem tetszik.

Az egyik az, hogy miért HAZUDIK egy olyan cég, mint a bmw? Lehet ideológiákat kreálni, meg gazdaságossági számításokkal alátámasztani, hogy miért nem kell olajat cserélni, de műszaki fejjel ez nem elfogadható. Nagyon jó a bmw-nek, hogy ezért nem bünteti meg a piac, de csak azért, mert a többi cég is hasonlóan simlis.

A másik meg, hogy a kinézett újabb autóm elkerülhetetlenül automata váltós lesz, mert egyszerűen nem adják már manuál váltóval. Szóval beszorítanak, akár tetszik, akár nem. Vagy le kell mondanom a kinézett típusról.

BarG Elküldve: 2012-12-31 19:31 Autóvásárlás

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Minden autómatán rajta van, hogy lifetime oil. Mi a nyáron cseréltük és olyan szaga volt, hogy a legbüdösebb sajt elbújhat mögötte! Volt 1-2 nyűgöm a váltóval és az olaj + szűrő csere megoldotta. Azóta gond nélkül üzemel (kb 20000 km ment bele a csere óta).


nem csak automatán van rajta.... manuálison is. és ami a legdurvább, hogy főleg az automata igényli a jó és friss olajat. még a manuális annyira nem is kényes erre. automatában célszerű 40ezrenként cserélni, autómárkától függetlenül, manuálisban max 80ezrenként. de sok egyéb gyártó meg is követeli 40ezrenként minden váltóban. az automata meg kényes az olaj nyomására, és ha hazsnálódik, akkor váltorik. persze nem olyan mint a motorolaj, ebbe nem kerül üzemanyag, ez elfárad simán.


Ha egy 6HP váltóban 40e km-enként olajat cseréltet a gazdája, akkor 400.000 km-nél (mire tönkremenne) többet költ mintha venne egy új váltót. Ha az F sorozat 8HP-ját nézzük, abba 16.000 Ft egy liter olaj...


Csak 200e-nél már jönnek a megmagyarázhatatlan jelek, a nem akkor vált, amikor kéne, itt-ott rángat, és ez a szopás eltart az általad jelzett 400e-es cseréig úgy, hogy a gazda a pokolba fogja kívánni a bmw-jét meg saját magát, amiért ilyen szart vett. Ha meg olajat cserélget, akkor ez kitolódik arra a korra, amikor már úgyis kitolják a gépet a darabokra szedő üzemrészbe.
Meg szerencsére a 16e-es olajat egyesek kiderítik, hogy mivel lehet 3-5e környékén helyettesíteni és máris egyszerűbb az élet.

BarG Elküldve: 2012-12-30 20:17 320d Motor

anubisz írta:
szotakdavid írta:
csbalu írta:
pneurob írta:
Alesi írta:
Lacika1986 írta: Sziasztok!!
Olyan problémám lenne az autommal hogy 1500-as fordulatnál néha elkezd
rángatni. Sem alatta sem fölötte nem csinálja, csak ott!! Nem erösen
rángat de érezhetöen.
Tudna vki segiteni hogy mi lehet a hiba??
Esetleg hogy Györben hova és kihez érdemes vinni??
2005-ös 150le 204 D4.
Elöre is köszönöm


Szia!

Ugyanezt csinalta az en autom is, megpedig hogy 1500 koruli fordulatot tartva, pici rangas volt erezheto. Ezt sem gyorsitasnal, sem lassitasnal nem csinalta, valamint mas fordulatszamokon sem, viszont idorol-idore egyre erezhetobben.

Aztan NT Autonal gepre raktak, kiderult, hogy a 2-es henger porlaszto mar nem tokeletes, de a korrekcios ertek alapjan annyira nem volt gaz (1,6 asszem, a gep szerint -5 es 5 kozott rendben). Azt mondtak, ha kicserelik, tapasztalatuk szerint vagy megjavul, vagy nem. Megcsinaltak, ott hagytam egy valag penzt (izzitasvezerlot, izzitogyertyakat is csereltek, es az EGR-t is kitisztitottak mertn em nagyon volt meg elotte) es voila, jo lett.

A lenyeg, szerintem vidd el egy normalis helyre, ahol gepen megnezik mi baja lehet, en nem vagyok benne teljesen biztos, hogy pont a porlaszto csere oldotta meg a gondot...

Ha sikerult rajonni mi a gond, dobj mar ram egy uzit, mert erdekel


A porlasztók vizsgálatához nincs szükség semmilyen komoly műszerre. Van egy flakonokból és műanyagtömlőkből álló készülék, amit rá kell dugni a résolaj visszavezető csonkokra. Motor indít és amelyik gyorsan megtelik az a hibás. Kb. 10 perces a mutatvány, ha hozzáértő csinálja.





Komoly kis kütyü
Így csinálják a Wallisnál is? Vagy ott inkább cserélik mind a 4-et


Ez tuti nagyon építek egy ilyet a szekrény tetejére






A baj csak az, hogy ez a módszer egyetlen meghibásodási fajta észlelésére alkalmas. Nem kell nagyon megeröltetni a fantáziámat, hogy még legalább kétféle hibát mondjak:
- egyenetlen szórási kép
- "bepisilős" fúvóka
Esetleg keresgéljek még?

BarG Elküldve: 2012-12-29 00:17 730d

lalada írta:
a 2005-ösök többsége már teljesítette a 280-300e-dik km-ét. ha körülnézel mobile-n nagyjából ide tolódik az átlag. azt viszont mutatja, ha jól karbantartják elmegy szépen.
a váltó az tuti hogy neuralgikus pont. a motorja az nagyon durván megy, nekem 20d-m van, az se olyan rossz, de a 30d, az valami iszonyat. sajnos a szívósort nem lehet kipillangózni úgy mint a 20-asnál de érdemes rákérdezni benne van-e még. mert különben bajok lehetnek..

Adam009 írta: Sziasztok!
Látom nem nagyon pörög ez a topic, de azért megpróbálom
Gondolkodom mostanában egy 730d vásárlásán. Mivel még nem volt ilyenem ezért megpróbálok róla informálódni úgy általában. Olvastam róla ezt is azt is de jó lenne ha felhívnátok a figyelmem mit kell feltétlenül megnéznem rajta, mielőtt megvenném.
Nagyjából egy 2005-2006-os faceliftes-t szeretnék, de olvastam, hogy ezt is "hamisítják". Szóval minden tanácsot szívesen veszek, köszi!




Tiszteletteljesen megkérdezném, hogy a 3d-nél miért nem lehet a szívósort "kipillangózni" ?

BarG Elküldve: 2012-12-26 23:57 330d motor

vidarene1991 írta:
ute107 írta:
vidarene1991 írta: Hali!tudna nekem segiteni valaki,szar helyzetben vaok...már 2-cor baszodik el a 320d motrom...és most szeretnék rakni a kocsimba 330d motrot,és azt szeretném kérdezni miket kéne kicserélnem ahhoz hogy passzoljon minden...úgy értem hogy a hütö meg ilyenek azok jók a 330d re is mert nagyon nem értek ehhez,ezért kérdem a ti véleményeiteket???köszönöm a válaszokat!


Egyszerűbb venni egy komplett motort+elektronikát. Olyannal beszélj aki bont 20d és 30d-t, és aki nem lehúzni akar, hogy megvegyél tőle mindent.

Szerintem hűtő és kiegészítői megegyeznek, de a fékeket se feledd.


jaja értem!nekem nem vált be a 20d...szerintem jobban bírná a 30d mert hát nagyobb motor több km...jó lenne ha valaki tudna nekem linkelni ide ahonét tudnék venni 30d+elektronika???


Hogy mi a közös, meg mi nem, azt innen némi munkával kiderítheted.
http://realoem.com/bmw/select.do
A cikkszámokat kiírod és összehasonlítod ......

Legelőször is el kell döntened, hogy a 3d_k közül melyiket célzod meg. Két lehetséges verzió van, az M57 306D1 motorkód, valamint az M57 306D2. Ettől feljebbieket hanyagold, mert E46-ba nem szerelték őket. A 306D1 nagyobb számban van, mert jobban kiöregedőben vannak, 2003-ig szerelték ezeket 3-asokba, 5-ösökbe, 7-esekbe, meg X5-be, 184 és 193 LE-vel. Ilyen motort többet találsz, de öregebbek is. Aztán 2003-tól jöttek a D2-esek, 204 és 218LE-vel. Ezek fiatalabbak, kevesebb van belőlük bontóban, jellemzően még használják őket - én is!
Bontók: http://www.powerfanatics.com/f...12003b97cb
Egy csomó van itt, válogathatsz közülük.