BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-12-01 13:48 Autóvásárlás

zoley88 írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta: Sziasztok!
Egy kereskedő ismerősöm hirdet egy E60 525D-t:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-6395611




borzasztó, hogy itt tartanak az árak.... engem akivel úgy először ebszélgetek, aztán kiderül, milyen autóm van (pedig nem nagy szám) rögtön az van: "jóóó megy" hiába mondom, hogy most már nem nagy dolog 12-8 éves autót megvenni, szaré dobálják.... 6 évvel ezelőtt volt kemény....
emiatt bánom én is.... ha várok és veszek egy párszázért E30-at most hitel nélkül ülhetnék E90-ben.... tanulópénz megfizetve az biztos.

1,9 tényleg elég durván alacsony igaz itthon 280-al nehéz eladni mert félnek a km-től.
lehet már említettem, de fater 3 éve vette a keveset futott 2 éves Octaviáját 1.6 benzin, 2,5M...




Hát, 2,2 az az 1,9, de így is alacsony az ár. Azért van, mert a tulaj el akarja adni, nem nézegetni hónapokig. Szerintem valami nepper fogja megvenni, kicsit állítgat az órán, majd 3,5M-ért megjelenik újra a piacon.
Sajnos én is így fogok autót eladni.

BarG Elküldve: 2012-11-24 15:51 Hûtõvíz és vízpumpa

jons írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Használj gyári fagyállót és nem kell cserélgetned.

Az első két vízpumpám ezzel a csoda gyári fagyállóval ment galyra, a harmadikat nem tudom. úgyhogy ez nem jött be. És persze 3 évente cserélgetve, előírás szerint.


Csak egy történet:
Nekem volt egy 86-os mazdám, abban a vízpumpa már 450-et futott és gyári volt, kiszereltem, mert nagyon a szivemhez nőtt a kis aranyos pumpedli és beletettem a 89-es bmw-be amikor eladtam a kocsit már több, mint 700k volt benne és köszönte szépen jól van. Amikor eladtam az e34-et is, nem volt szivem a pumpát odaadni. Úgyhogy az új tulaj hozott egy másikat beszerelte én pedig finom rongyokba csomagoltam a szinte már családtaggá vált öreg barátomat és beszereltem később a mostani autómba. 810k km-nél járunk.
1 titka volt a dolognak. Mindig bmw fagyállót vásároltam. Akkor is amikor mazdám volt.


BarG Elküldve: 2012-11-24 15:48 Motorolaj

jons írta:
BarG írta:
Ja, fain 10 évvel ezelőtti teljesítmény mutatókkal - SL - meg mindenféle BMW minősítés hiányával ....


Az autóink is 10 évvel ezelőttiek...


Már akié ...
De a tízévesekhez is kell a bmw minősítés, LL98, meg specialoel vagy mi a fene.

BarG Elküldve: 2012-11-24 12:33 Autóvásárlás

Vett már valamelyikőtök zsírúj bmw-t, nem Mo-on, hanem valahol olcsóbban - pl nem 27% ÁFÁ-val terhelten - külföldön? Hazai forgalomba helyezéssel. Milyen szabályok vonatkoznak az ilyen esetekre?

BarG Elküldve: 2012-11-24 12:27 Hûtõvíz és vízpumpa

bmw320d4 írta:
BarG írta:
Én kb 3* cseréltem már vízpumpát, nem azért, mert szétesett, hanem mert levéve a szíjat, a vízpumpa kereke lötyögött. Lehet, hogy kibírt volna még sokat, de a biztonság kedvéért mentek a kukába. A legfájdalmasabb az volt, amikor legutóbb a bmw dobozos pumpa 60e! km után már lógott. Amúgy 100e környékén szoktam cserélni. Akkorra már a szíj összes görgője is lötyögni szokott.



Az én kocsimon még a gyári pumpa van (540e km)

Használj gyári fagyállót és nem kell cserélgetned.


Az első két vízpumpám ezzel a csoda gyári fagyállóval ment galyra, a harmadikat nem tudom. Úgyhogy ez nem jött be. És persze 3 évente cserélgetve, előírás szerint.

BarG Elküldve: 2012-11-24 12:21 Motorolaj

negativ0001 írta:
b_imi írta:
BarG írta:

A -50°C a 0W-40 olaj hivatalosan deklarált szivattyúzhatósági hőmérséklete alatt van. Ez az összehasonlítás így csal. Ha kerozint öntenél ki, akkor az meg úgy folyna, mint a víz. (a repülők -60°C-ban repülnek vele) A 0W-20-at meg a délisarkon nem tudnád kiönteni a flakonból. De ez nem jelenti azt, hogy rossz, csak azt, hogy azokon a klimatikus viszonyokon nem alkalmazható.



Az a helyzet, hogy itt már egyesek részéről "nagyon komoly" elemzések mennek. Aki meg tényleg ért hozzá, az csak mosolyog. De legalább telnek az oldalak...

Igy van, -60ban repulnek vele, de szigetelt tartalyokkal es ha a kerozin lehul -28 fokra, akkor alabb kell sulyedjenek, hogy ne huljon tovabb, mert akkor gond....
na de itt van a jo hideget biro olaj...
http://xado.hu/pdf/0W40SLCFARCTIC54.pdf
elvegre orosz....


Ja, fain 10 évvel ezelőtti teljesítmény mutatókkal - SL - meg mindenféle BMW minősítés hiányával ....

BarG Elküldve: 2012-11-23 19:39 Hûtõvíz és vízpumpa

Neo78 írta:
brutus20 írta: ok, akkor megnyugodtam, köszi a válaszokat



e46, 2000 évj., 330d 260e km-nél adta meg magát


Szerintem meg minden egyes cikkszámú vízpumpa más és más élettartamot fog mutatni. Normális esetben az ember eljár szerelőhöz, az megnézi pl ezt is.

Én kb 3* cseréltem már vízpumpát, nem azért, mert szétesett, hanem mert levéve a szíjat, a vízpumpa kereke lötyögött. Lehet, hogy kibírt volna még sokat, de a biztonság kedvéért mentek a kukába. A legfájdalmasabb az volt, amikor legutóbb a bmw dobozos pumpa 60e! km után már lógott. Amúgy 100e környékén szoktam cserélni. Akkorra már a szíj összes görgője is lötyögni szokott.

BarG Elküldve: 2012-11-23 19:05 Motorolaj

[quote="valter320d"]
YELLOW írta: 0w-20, 0w-30 -50 fokban, erről beszéltem. viszont a hideg oldali egyforma mégis más. illetve -30 fokon is így folynak a 0w-sek szóval fura


YouTube videó
Ez a videó nagyon komoly.


A -50°C a 0W-40 olaj hivatalosan deklarált szivattyúzhatósági hőmérséklete alatt van. Ez az összehasonlítás így csal. Ha kerozint öntenél ki, akkor az meg úgy folyna, mint a víz. (a repülők -60°C-ban repülnek vele) A 0W-20-at meg a délisarkon nem tudnád kiönteni a flakonból. De ez nem jelenti azt, hogy rossz, csak azt, hogy azokon a klimatikus viszonyokon nem alkalmazható.

BarG Elküldve: 2012-11-23 18:58 Motorolaj

[quote="valter320d"]
YELLOW írta:
negativ0001 írta:

Ott azert hidegebb van, na de kivancsi vagyok, hogy a jo oreg orosz diesel gepek, hogy indulnak, mert itt a dieselek meghaltak, amelyik pedig beindult az kb 1km utan halott volt.
Szerintem az oroszoknal osszel beinditjak es tavasszal kikapcsoljak....




YouTube videó

Itt sem a kocsival van a baj...inkább az üzemanyag.


Azért ez egy picit csúsztatás - mert ez a gép szerintem a gázolaj minősége miatt nem indul, nem a motorolaj miatt.

BarG Elküldve: 2012-11-17 22:13 Porlasztó

jrtom írta: A DIS tesztmodulja szerint ha a porlasztó korrekciósértéke -5 és 4 között van az az elfogadott, de a legjobb ha a nullához közeli. 3 fölött már azért lehet érezni, hogy döcörög alapjáraton. A Te porlasztód a mérés alapján jó.

tbadzs írta: Sziasztok! Megnéztem ma a porlasztókat az INPA-val (selective mass adjustment), egy hengerben -1.00, másikban 1.00, a maradék kettőben 0.00 (alapjáraton). Gázadásnál az 1.00 hengernél már a piros mezőben van 2.80 körül. Elmondaná valaki, hogy ez mekkora gond nekem? Köszi




Én ~70e-nél kicseréltettem 1 befecsit, aminek 1,1-1,2 volt a korrekciós értéke. Egyébként semmi hibajelenséget sem csinált. Ez 6 éve volt. Most elvittem ezt a kiszerelt példányt beméretni - a diagnosztika szerint a gyári értékeket produkálta, tök ugyanazt, mint az új.

Miután kicseréltettem azt a fúvókát, 0,6-nál magasabb korrekciót sose mértek a többinél.

BarG Elküldve: 2012-11-15 17:55 Autóvásárlás

ember84 írta: Sziasztok!Nagyon jó e46-ot szeretnék vásárolni,kítűnő állapotút,de nem csillagászati áron,nekem is van 46-om,ismerem a példányt


A kitűnő állapotú 3-asokat ma F30-nak hívják és BMW szalonok környékén lelhetők fel.
A legutólsó E46-ok 2006-ban kerültek ki az utakra, minimum 6-7 évesek. Kiváló állapotban akkor lehetnek, ha nem használták őket, de akkor meg kérdéses a tulajuk elmeállapota. Ilyen embertől akarsz Te autót venni?!

BarG Elküldve: 2012-11-15 17:48 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

jokerface írta: Van egy jó öreg igaz magyar közmöndás:

"ADDIG NYÚJTÓZKODJ,AMEDDIG A TAKARÓD ÉR"

És ha ezt megérted és elfogadod,nem lesz szükséged hitelre. Nem fogsz ilyen kérdésekkel foglalkozni,mint amilyet most is itt feltettél és megvallom öszintén nem is értem miröl van benne a szó.
Ja és nyugodtabban fogsz aludni. Igaz,nem lesz annyi mindened,mint a szomszédnak (akinek mindene megvan,persze hitelböl),de nem fogsz idö nap elött megzakkanni.



Ebben persze igazad van valamennyire. Csakhogy ha a világ folyása rendben zajlik, akkor a hitel az egyik éltető ereje a gazdaságnak, már Széchenyi is megírta, majdnem kétszáz éve. Akik normális világban, normális hitellel élnek, azok gyorsvonati sebességgel rohannak el azok mellett, akik kuporgatnak. Meg lehet nézni az egész magyar gazdaságot, az egyik legnagyobb visszafogóerő a haladásban, hogy szinte leállt a hitelezés. Amit a bankok adnának, az a pofátlan 20-40%-os THM, azt értelmes ember nem veszi fel (sőt hitelkártyáknál 45%-ot is láttam már) . A tisztességes hitel nem az ördögtől van, csak nem szabad a gazdaságban óriási környezeti változásoknak történniük, mert akkor az addig tisztes hitel átmehet fojtogatóba. Aki most(2008-óta) megégette magát valamilyen hitellel, az kerülni fogja a bankokat még évekig, meg kiveszett az optimizmus az emberekből és mindenki ráült arra amije van, nem költ és ez visszafogja az egész ország gazdaságát. A kormány erre adókat emel, amikre az emberek még jobban visszafogják magukat és máris benne vagyunk a lefele tartó halálspirálban.
Huh.....

BarG Elküldve: 2012-11-14 20:48 manuális váltó

hil írta:
BarG írta:

Egyszer már leírtam, de megteszem még egyszer. Én nem tennék automataváltó olajat a manuál sebváltóba. Igen, egyszer én is hallgattam valamelyik Castrol ajánlóra és belerakattam a váltóba az automata olaját. Aztán vettem Militec-1 csodaadalékot és gondoltam, hogy kieresztetek vagy 1 decit és tetetek bele az adalékból. Kb eltelt vagy 2-3 hónap a csere óta, ami nálam 4-6e km-t jelent. Szerelő kieresztette azt a kb decit és egy tejeskávé színű, állagú valami jött ki a váltóból. Akkor villámsebesen kerítettem MTF LT2 vagy 3 olajat és megcsináltattam a cserét. És megfogadtam, hogy sose teszek automataváltó olajat a manuális helyébe.
Tény, hogy a váltó működésében semmi negatívat nem vettem észre. Az is tény, hogy ahány motor, majdnem annyiféle váltóról is beszélhetünk, eltérő módokon is reagálhatnak.



Szia!
Nem okoskodni, kötekedni akarok, de ezt én is megtapasztaltam: váltóolaj leersztése után én is olyan tejeskávé szerű dolgot láttam az edényben, amin bizony elszörnyülködtem, gondolván, az olaj valóban megérett a cserére. (e36-ban volt, kb 15 év után, még gyári olaj, autó Német országból vásárolva) Aztán megnéztem az olajat kb 1 óra múlva és akkor már olyan volt mint az új! Szerintem az lehetett, hogy a leengedett olaj a váltóban a fogaskerekek által levegővel keveredett és azért volt olyan elborzasztó a látványa, majd állás alatt a levegő kiment belőle és akkor már szép lett. A vadi új olajat, ha pár 10 Km után leengeded, azzal is ugyanazt a látványt fogod kapni: tejeskávé szerű trutyi. Ez személyes tapasztalat, nem hallomás, de próbáld ki, Magad is látni fogod!





Hát én már vagy 4-5 alkalommal cseréltettem olajat a váltóban, meg a difiben is és azoknál szép tiszta volt az olaj, ami lejött, mégha sötétebb is, mint a friss. Ilyen tejeskávé jelleg csak a Castrol Transmax Z-nél volt.

BarG Elküldve: 2012-11-13 21:53 manuális váltó

YELLOW írta:
BarG írta:
zoliika írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).


Élethelyzet: céges kapuhoz gurulok, lassulok, mert le kell húzni a kártyákat. 40!-nél berakom egyesbe, nem azért, hogy motorfékezzek, a kuplungot majd csak akkor engedem fel, ha indulok. A váltó simán veszi az egyest, mert így kell neki. Ha nem, akkor az hibás!
Csóközön


én örülök a válaszodnak Gabi, csak most egyenlőre az a mérleg egyensúlya, hogy több embernek nem veszi be tempónál. megnézhetnéd, hogy pl 80-nál is be tudod tenni 1-be?
egy biztos én lecserélem ATF-re az olajat benne.


Egyszer már leírtam, de megteszem még egyszer. Én nem tennék automataváltó olajat a manuál sebváltóba. Igen, egyszer én is hallgattam valamelyik Castrol ajánlóra és belerakattam a váltóba az automata olaját. Aztán vettem Militec-1 csodaadalékot és gondoltam, hogy kieresztetek vagy 1 decit és tetetek bele az adalékból. Kb eltelt vagy 2-3 hónap a csere óta, ami nálam 4-6e km-t jelent. Szerelő kieresztette azt a kb decit és egy tejeskávé színű, állagú valami jött ki a váltóból. Akkor villámsebesen kerítettem MTF LT2 vagy 3 olajat és megcsináltattam a cserét. És megfogadtam, hogy sose teszek automataváltó olajat a manuális helyébe.
Tény, hogy a váltó működésében semmi negatívat nem vettem észre. Az is tény, hogy ahány motor, majdnem annyiféle váltóról is beszélhetünk, eltérő módokon is reagálhatnak.

BarG Elküldve: 2012-11-12 21:58 manuális váltó

zoliika írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).


Élethelyzet: céges kapuhoz gurulok, lassulok, mert le kell húzni a kártyákat. 40!-nél berakom egyesbe, nem azért, hogy motorfékezzek, a kuplungot majd csak akkor engedem fel, ha indulok. A váltó simán veszi az egyest, mert így kell neki. Ha nem, akkor az hibás!
Csóközön