BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-11-04 18:42 Társalgó

hil írta:
BarG írta:

Nekem volt esetem KÖBE-s illetővel, ami után nem térítették a káromat, pedig a kezemben volt a hibás fél elismerő papírja.

Ezután én azt kívánom mindenkinek, hogy ha már ütköznie kell , akkor ütközzön olyan biztosításuval, amilyet ő is kötött magának.



Sziasztok!
Én is számolgattam a biztosításomat, évek óta Allianz van, nem a legolcsóbb. Évi 28 000 pénz (B10 E2). A K&H biztosító most 18 000 lenne. Nem vagyok túl gazdag ember, de fillérbaszó sem, ezért maradok az Allianznál, éves szinten az a 10K nem b@szik egy öltést sem. Én azt tartom (de lehet, hogy nekem van valami fejlövésem....), ha már esetleg kárt okoztam másnak (nem szokásom, de a pakliban benne van), minek keserítsem még az életét azzal is, hogy szar biztosítónál kötöttem meg a kötelezőt, aki esetleg nem fizet neki.

Nagyon egyet értek Veled, bár mindenki így gondolkozna!



Köszönöm!
Én is ezért húzom az Allianzzal, már 14. éve.
A köbés esetet azért nem feszegettem tovább, mert a hátsó lökhárítóm volt a kárvallott, amibe a jó Istennek hála 2 hónap múlva belement egy ALLIANZ bitosítású is !!!, bevittem a papírokat hozzájuk és csuklás nélkül kifizették a cserét. Pedig szépen ráírtam a kárbejelentőre az előzetes még meg nem javított sérülést is. Szóval ezért drágábbak, de nekem megéri.

Ez a biztósítózás kicsit hasonlít arra, hogy füstöl-e az autóm. Mert ugye nem én szagolom, engem nem kell, hogy túlzottan érdekeljen. De ha mindenki SZ@rik rá, akkor előbb-utóbb én is nyelem majd másnak a füstjét.

BarG Elküldve: 2012-11-04 18:29 Mi lehet a baj?

ignasow írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a motorba nem jut elég gázolaj, szűrő új ( Bosch) diagnosztika nem mutat semmit, hibatároló üres, a porlasztócsúcsokat újíttattam fel amikor megvettem de már előtte sem ment úgy ahogy kéne, turbót megnézettem de semmi baja, 4000-es fordulatig kipörgetve sem jön ki füst csak forró levegő! Előző gazdája beszélt valamit eladásnál hogy keveset eszik (Bc: 5.2/100Km) mert vissza lett állítgatva valami de nem értem az ilyen miért nem vesz egy 1.6-os szívó dezsőt....

Valaki segítsen hol kezdjem, mert már elegem van, hogy komolyabb Ladák aláznak ? Így csak égetem a márkát Adagolóshoz vigyem? vagy programoztassam újra az ECU-t? Mibe nyúlhattak bele ezek?


Olyannál kezd, aki bele tud nézni az agyába és tudja, hogy mit kéne látnia, valamint ha olyat lát, ami szerinte nem jó, azt át tudja írni olyanra, ami jó.

BarG Elküldve: 2012-11-04 14:03 Társalgó

vivaladiesel írta:
gampetibor írta: KGFB kérdés! Ki mire esküszik? Itt első sorban arra lennék kíváncsi, hogy akinek volt káresete / okozott és elszenvedett / , megfelelően megtörtént e a kárkifizetés, nem volt e gond, kötözködés, szarrágás stb. Direktbiztosítók / iroda nélküliek, csak online ügyintézés /? Megbízhatóak vajon? Káreset esetén mi történik mert hát nincs ki kijöjjön felvenni az esetet és nincs kihez bemenni a jegyzőkönyvvel.


Én biztosítási brókercégnél is dolgozom. Ha bármi kérdésed van vagy segítségre lenne szükséged nyugodtan írj!

Egyébként a tendencia az, hogy a nagy biztosítókkal sokkal kevesebb gond van mint a kicsikkel. Kifizetés, ügyintézés szempontból. Pl: Allianz, Generali
Persze van olyan is amihez nem kötök senkinek. Még ha az ő díja is a legalacsonyabb...

Nekünk van saját irodánk. Leellenőrizhető és korrekt cég. Lehet biztosítást kötni online noname biztosító cégekkel is... utána meg káresetkor meg jön a fejvakarás!


Nekem volt esetem KÖBE-s illetővel, ami után nem térítették a káromat, pedig a kezemben volt a hibás fél elismerő papírja.

Ezután én azt kívánom mindenkinek, hogy ha már ütköznie kell , akkor ütközzön olyan biztosításuval, amilyet ő is kötött magának.

BarG Elküldve: 2012-10-27 22:21 Olajzabálás

Szemy írta:
BarG írta: Jópár oka lehet, hogy egye a motor az olajat, a legegyszerűbb, legolcsóbban orvosolható, ha a karterszellőzésre fogjuk a dolgot. Ez kb 10e ft-ból megvan + munkadíj - úgyhogy egetverő költségekbe nem lovalták magukat. Egyszer egy szerelő azt mondta, hogy a szivacsos karterszűrő jobban olajleválaszt, ha több a kartergáz, akkor a szivacsossal kisebb az olajfogyasztás, az áramlástörőssel több olaj elég.

A megadott olajcsere periódust tényleg nem tudják az olajok, csatlakozok anubiszhoz, cseréld gyakrabban! Volt már rengeteg weboldalon vita arról, hogy mennyi az elfogadható olajfogyasztás, és bizony mindenki mond mindenfélét. Ökölszabályként én azt mondom, hogy egészséges motor 10-15e alatt 1 liter olajat megehet (meg is eszik, csak néhányan azt hiszik, hogy az övék ugyan dehogy - de azok a motorolajukban örülnek az égéstermékeknek, a benzinnek meg a gázolajnak) akkor pont a felső jelről az alsóra csökken a szint, de utánaönteni még nem kell. Ha ettől több a fogyásod, akkor ott valami kezdődik és csak a tűrésedtől függ, hogy meddig hagyod romlani a helyzetet. Most majd nézegetheted a szintedet és vagy 2000 km után meglátod, hogy valóban az volt-e a baj, amit cseréltek, vagy lehet tovább keresgélni.


Szeretnem ezt az olajfogyasztasos dolgot picit tisztazni. Alapvetö tervezesi kriterium minden motornal, hogy a gyar altal megadott csereperiodus alatt (15-20-25-30 ezer km) nem csökkenhet az olajszint a maximum szintröl a minimum szint ala. Maskent megfogalmazva egy csereperioduson belül nem kell utantölteni.

Masfelöl amiota megjelentek a CR dieselmotorok, azota sajnos felerösödött a motorolaj felhigulasa is. A gyartok nem szivesen foglalkoznak nyilvanosan a problemaval, de mar a nemet ADAC is vegzett emiatt tesztet: 25 autot vizsgaltak meg, mindegyiknel 8-22% volt a motorolaj üzemanyagtartalma. Szemelyes elmenyem volt, amikor az egyik csoportvezetö nalunk 15000 km megtetele utan a DEUTZ laborjaban bevizsgaltatta az autoja motorolajat (3 eves BMW 120d): 16% volt dieselolaj.

Ettöl függetlenül sem en, sem a kollegaim köreben nem ismeretes olyan teszteredmeny, ami arra mutatna ra, hogy ha valaki betartja a gyar altal megadott csereintervallumot, akkor annak nagy valoszinüseggel tönkre fog menni a motorja. Termeszetesen ezzel senkinek nem akarok a lelki vilagaba belegazolni, ugyis mindenki ugy cserel olajat, ahogy ö maga jonak latja. Es igy is van ez jol.

Szemy


Az autógyárak kib...ul pökhendien állnak hozzá minden olyan kérdéshez, amiben sárosak valahol. Nem tudok olyan autótípust mondani, ahol valamelyik alkatrész ne lenne súlyosan alultervezve, de a gyárak csak akkor reagálnak, ha már ég a ház. Csak az olyan civil szervezetekben lehet reménykedni, akik kikutatják a problémákat és rábírják a gyárakat a cselekvésre. És mivel mindegyik autógyártó ilyen simlis, ezért a vásárló nem tud mást csinálni, mint választ egy másik simlis bandát. Bár most itt van a feltörekvő koreai ipar, akik nem tudom milyen gépeket csinálnak, de a 7 év garanciával legalább a felelőséget vállalják a szarukért. Talán ez rászorítja a tisztelt prémium európai márkákat is a felelősségvállalásra.

Jó vicc ez a szervízciklus kiterjesztés. Meg hogy a csereperiódus alatt ne kelljen utántölteni az olajat. Ez lehet, hogy elvárás, de hogy nincs teljesítve, az tuti. Sokat szoktak példálózni azzal, hogy a mai motorok, ha hagyják őket futni, akkor millio km-eken keresztül kopásmentesen tudnak menni, dehát ki tudja úgy használni az autóját, hogy sose hűljön ki, ne legyen rövid távokon is használva? A való élet nem erről szól, a motorok aztán 2-3-400e km után feladják a küzdelme, pont azért is, amit írtál. Nem azonnal, csak éppen hamarabb, mint a lehetséges maximum. Az én műszakilag azt hiszem, hogy megalapozott véleményem az volna, hogy rá lehetne szabni a motorokat a valós élet követelményeire, csak éppen a gyáraknak nem érdeke a kétszeres, vagy többszörös futásteljesítmény, meg néhányszáz €-val meg kellene toldani a gyártási költségeket, ami a mai világban elfogadhatatlan egyrészt, másrészt meg a vásárló nem is támasz ilyen követelményeket az áruval szemben, akkor meg minek? Csak a legelvetemültebbek elégedetlenkednek azzal, amit kapnak, a többieknek tökjól van minden úgy, ahogy van.

BarG Elküldve: 2012-10-27 16:16 Autóvásárlás

YELLOW írta:
norbeee írta:

Tudjátok mi a legszomorúbb? Hogy ez a magyar mentalitás...

Egy rövid történet...
A baráti körömben egy tehetős vállalakozó ismerősöm vett egy E klass mercit újonnan 14 milláért anno 2000 környékén. Már amikor megvette röhögött a markában hogy ez majd 5 évesen is jó áron fog elmenni mert nem lesz benne kilóméter.
Így is tett... elment vele átlagosan 60.000 km évente viszont szervízbe csak egyszer vitte az évben. A szervízintervallumok között pedig 20.000 ként cseréltetett olajat valami sufniműhelyben, de olyan is volt hogy otthon magának. Mielőtt minden évben elvitte szervízbe visszatekertette a km-órát, így mire 5 éves lett az autó lett benne 58 ezer kilóméter így a szervízkönyv is annyit mutatott, közben pedig jóval 300.000 felett járt. Még reklámozta is a leendő vevőknek hogy leinformálható az autó, így a szerencsétlen vevő bement a szalonba és persze mondták neki hogy ebben nem csak a szervízkönyv, óraállás alapján hanem általuk regisztrált adatok alapján is csak kevés a kilóméter. Volt hozzá összes szervízszámla miegymás.... Az autó pedig a reális árának 1,5 szereséért ment el.

Na ez a magyar valóság és mentalitás.... hiába van pénz szartig, akkor megy a suskuss meg a csalás, ott spórol az átlag magyar ahol tud.
Tisztelet a kivételnek.


a dolgot kicsit tovább kell gondolni. szartig van pénz, de nézd meg honnan, miből és az ilyen cselekedetek, amit írtál, abból rögtön kiderül, hogy nem tisztességen úton lett az a pénz.



Alapgondolat: a világ kerek
Ha a magyar használtautó vásárló nem lenne ennyire kilométer fetisiszta, hajlandó lenne a magasabb minőségért magasabb árat adni, nem a tuti bulit keresné a kevés km-es hatalmasat értékcsökkent használtautó személyében, ami töredékáron pont olyan, mint az új, akkor nem épült volna ki az ipar arra, hogy ez az igény ki legyen elégítve.

Ha a becsületes eladó a fentiek miatt nem tudja eladni a gépét, csak hazugsággal, akkor bizony ő is hazudni fog - csak max rossz lesz a lelkiismerete. Meg azt fogja gondolni, hogy : kapjátok be!

Ja és ugye van az a nézet, hogy a használtautók 90%-nak tekerve van az órája. Szerintetek a használtautót vásárlók hány %-a gondolja, hogy az ő gépe is tekert órájú? Ugye hogy mindenki kivétel?

BarG Elküldve: 2012-10-27 15:52 kettõstömegü lendkerék

Milan írta:

Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.


Hát nem is tudom, mit vártál.
Olyan kijelentést, hogyha XY cég ZU termékét beteszed, akkor 23 425,63 km múlva kiesik a motorod?
Mások a vezetési szokások, a motorok kopottsága, konstrukciója, teljesítménytartalékai, elhasználódottsága, van akinek a gépe megbicsaklik egy gyenge 10%-os emeléstől, másnál a 40%-os bbrutál tuning is elmegy évekig. A TE eseted bármelyik lehet. Ki fog szerinted biztosra mondani bármit is?!

Egy biztos, a cigány a saját lovát fogja dícsérni.

BarG Elküldve: 2012-10-27 15:41 Olajzabálás

anubisz írta:
mario_k írta: Sziazstok!

Előre is bocsánat ha netán úgy gondoljátok, hogy nem ide való a kérdés még új vagyok az oldalon. Olyan kérdésem lenne hogy a 2007-es 318d-m a 122lovas kb 4000km alatt evett meg egy liter olajat. Mivel vételnél egy év garanciát kaptam rá ezzel a panasszal vissza vittem a szervízbe ők saját költségükre megcsinálták, és azt állíották nekem ,hogy a karterszűrő eldugulása okozta ezt. Ezt mennyire tartjátok lehetségesnek esetleg ha nem ez mi más baj lehet? Nem füstöl az autó egyáltalán. Ja és most van benne 160.00Km.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!


Azért egy kompressziót mérethettél volna, még ha ma nem is nagy divat. Ki tudja, hogy gyilkolták előtte a motort. Valamék nap mértek előttem egy kocsiba, 3 ba jó volt, 1 be még 10 se volt. Már önmagad megnyugtatása végett is.
Természetesen nem törvényszerű,ha valamiért megy az olajad, a motor kopott.
Enni mindig is fog valamennyit. Enyém is eszik,és minden hengerbe 12 felett van egyformán.
Azt mondta, semmiképpen ne várjam meg a kijelző által megadott csere periódus időt, egyszerűen az olajak nem bírnak annyit. Úgy gondolom igaza is van, mert amíg friss az olaj alig eszi, 15 ezer után már sűrűn kell töltögetni, és már fekete ( benzines ) de a műszerfal még 8 ezret ír ,hogy akkor kell cserélni. Aszem 15 ezrenként fogok cserélni.



Jópár oka lehet, hogy egye a motor az olajat, a legegyszerűbb, legolcsóbban orvosolható, ha a karterszellőzésre fogjuk a dolgot. Ez kb 10e ft-ból megvan + munkadíj - úgyhogy egetverő költségekbe nem lovalták magukat. Egyszer egy szerelő azt mondta, hogy a szivacsos karterszűrő jobban olajleválaszt, ha több a kartergáz, akkor a szivacsossal kisebb az olajfogyasztás, az áramlástörőssel több olaj elég.

A megadott olajcsere periódust tényleg nem tudják az olajok, csatlakozok anubiszhoz, cseréld gyakrabban! Volt már rengeteg weboldalon vita arról, hogy mennyi az elfogadható olajfogyasztás, és bizony mindenki mond mindenfélét. Ökölszabályként én azt mondom, hogy egészséges motor 10-15e alatt 1 liter olajat megehet (meg is eszik, csak néhányan azt hiszik, hogy az övék ugyan dehogy - de azok a motorolajukban örülnek az égéstermékeknek, a benzinnek meg a gázolajnak) akkor pont a felső jelről az alsóra csökken a szint, de utánaönteni még nem kell. Ha ettől több a fogyásod, akkor ott valami kezdődik és csak a tűrésedtől függ, hogy meddig hagyod romlani a helyzetet. Most majd nézegetheted a szintedet és vagy 2000 km után meglátod, hogy valóban az volt-e a baj, amit cseréltek, vagy lehet tovább keresgélni.

BarG Elküldve: 2012-10-22 18:33 Autóvásárlás

norbeee írta: Sziasztok!

Ismeri valaki az alábbi autót? Tesóm gondolkozik rajta (komolyan) csak mielőtt elutazik x km-t jó lenne valami infó.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-4296612

Köszi


Senkinek nem tűnt fel, hogy 2005-ös dízel, ami 136 ló???!!! Akkor tuti nem készítettek már ilyet, mert a 150 lovas 2d-k készültek.
- mennyi is 50e x 60 hónap? mióta 2,4M???!!!
- itt vágják el a nyakam, hogy egy !!! 7 éves !!! dízel autóban 120e km legyen

Amúgy én is elég sok hitelt vettem fel a mostani gépemre, mert akkor még optimista világban éltünk, aki most vesz fel hitelt, az lehet kicsit felelőtlen.

BarG Elküldve: 2012-10-20 16:37 kormánymû

zoliika írta:
csatis1 írta:
zoliika írta: Miután MINDEN,de minden új az autó első futóművében:lengőkarok,stabi pálcák,lengéscsillapítók,rugók,hátsó nagy szillent,stabilizátor gumibakok,kormányösszekötő gömbfejek,toronycsapágyak(szerintem nem hagytam ki semmit,fékek,de az nem ide tartozik) tegnap közölték velem,hogy kormányművet is kellene cserélniNem tudom ezek után ,hogy mi a búbánatos tököm jön még!


Vagy a motor, vagy a kasztni!


Na menj a ......Tudod az bánt,hogy ez a 6-dik bajorom és 3-nak ez volt a baja.Rohadt kormánymű!!!


Túl sokat tekered a kormányt!
Te nem tudtad, hogy erre vigyázni kell? Pedig írtad is, hogy volt már bmw-d, aminek ilyen problémája volt, azon nem tanultad meg?
Ejnye....

BarG Elküldve: 2012-10-18 20:51 elektromos üzemanyagszivattyú

BarG írta:
Csacsa12 írta:
Meyle esetén felhívom a figyelmedet arra, hogy jó a név marketingje, de igazi alapja nincs, főleg nem német országbeli gyártása. Még ha a minőségbiztosításukkal büszkélkednek is.


Bakker, hát pont ezért kértem az itteni nagyérdeműt, hogy akinek van, ossza meg a tapasztalatát. Mert hát figyelembe venni, meg megfontolni én is baromira tudok, de a lényeg itt a tapasztalás, ami nekem ebben nincs. De hátha másnak van.

A Meyléről én is sok vegyeset hallottam, sokan dícsérik a futómű alkatrészeiket, de pont az autószerelőm a Vito-jában köpködte, mert alig párezer km alatt gajra ment az állítólag erősített verzió.

OFF2:
a minőségbiztosítás amúgy csodákra képes, még nem hallottam szidni a trehány magyarokat, akik pl majdnem az összes audi motort összerakják - pedig a nyugatiak szemében nem, vagy csak egy mikronnal vagyunk jobbak a törököknél/cigóknál.


Nos, megvan a saját tapasztalat is
Mivel senki semmi használhatót nem írt, ezért végigtúrtam a hazai alkatrészforrásokat és elég széles spektrumon találtam dolgokat. Mivel a gyári küszöb alatti szivattyú Pierburg, ezért ilyet kerestem. Szinte mindenhol találtam is, nagyon különböző árakon. A legdrágábban 80e környékén, a legolcsóbban meg 27e-ért. Telefonon értekeztünk, az eladó megesküdött, hogy gyári bmw csomagolású a cucc. 1 év garancia, meg minden. Megrendeltem, megjött, kibontottam - szépen belegravírozva a Pierburg cimke, meg a bmw logo is. Elvittem a szerelőmhöz, aki amikor meglátta, elkezdte csóválni a fejét, hogy ez szép, csak nem hasonlít a gyárira! Beszerelte, hát, ami kijött, az tényleg nem olyan, mint ami berakódott. De most jön a lényeg: az új szivattyú is zúg. Nem annyira, mint a régi, de bizony nem zajtalan, mint a gyári volt jó korában. Az autó rendben megy, semmi hibajel nincs. Kutatásaim során volt, aki mesélt olyan történetet, hogy valójában a tankban lévő ac pusztult meg nála, a küszöb alatti meg azért hangosodott meg neki, mert szívnia kellett. Hiába cserélte a küszöb alattit, az maradt zúgós, csak a tanki pumpa cseréje hozott megnyugvást. Viszont ennél a problémánál ha a tankban lévő üza szint 15 liter alá csökkent, akkor a középső szivattyú már nem tudta átszívni a dízelolajat és az autó megállt. Én már kétszer 8 liter alá vittem a szintemet és nem álltam le, tehát remélem, hogy a tankszivattyúmnak nincs baja. Most használom így, de nálam van a régi szivattyúm, hogyha megállnék valahol, akkor betéve a régi, még működő, de zajos szivattyút, tovább tudjak menni kicsi szerelői segítséggel.
Az új szivattyúm műanyag zacskóban érkezett, amire kék pecséttel volt rátéve a bmw logó, a feliratok gravírozottak, a szerelőm szerint a gyári szivattyú dobozos, ja és automotiv felirat van rajta, a feliratok mélyen bele vannak ütve az alumínium hengerbe.
És igen, volt már rá példa, hogy valódi gyári bmw dobozos alkatrészt kaptam harmadáron. És ezután törekedni fogok az alkatrész megnézésére, ha ismeretlen helyről veszem.

BarG Elküldve: 2012-10-17 23:38 Autóvásárlás

anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
Magnus írta:
bd93 írta:
anubisz írta: bd93 Itt egy vélemény, sima 330 as, 2007 város 12,5
Csak mert a barátod 335i 8 litert eszik. 300 lóerővel.
http://www.autonavigator.hu/ha...330i-22037
330XD Disel Fogyasztás városban 12,0 l/100 km
540 re már 15 Litert írnak







oké de nem én írtam azt h 8 l eszik városba. szerintem bele kavarodtál a sok összefüggő kommentbe nekem a 320i is 10-12 körül eszik városba ha nem több attól függ hogy nyomod és úgyse bírod h ne nyomd neki mondjuk az enyém 92 es



Nekem a 10 évvel fiatalabb 320Ci-m is így evett nem szép egy 330hoz képest

Én sem hiszem el a nyolc litert, ezért kérdeztem hátha csak én vagyok lemaradva

Sajátomat nem is írtam, 3000 motorral, automata, és xi


Nyúl vagy kiírni!11-13 lityi....


Nehéz kérdés, mert ezt tökéletesen kimérni csak úgy tudod, ha csutkóra tankolod a kocsit, és lenyomsz csak városba valamennyit, és rátankolsz.
amit tudok a lenullázott BC 130 nál tempomattal pályán 9L mutat, átlagba 10,5 11L mutat a BC város,és sokat megyek Országúton. Csak városba ha nyomom is, hát 13 az biztos. Egyszer tényleg kimérem pontosan, mert a műszer nem biztos, hogy pontos.


Ezt nagyon reális értéknek tartom.Anno az Én e-32 735i-m úgy kezdte,hogy 13 lityitől ezt egészen 17-18l-ig képes voltam feltornázni



Úgy gondolom, hogy sima váltóval, hátsókerék hajtással ,biztos kevesebb az érték. Mondjuk egy 7 kasznit kell erő,és nafta cipelni, városba, fel,le,fel,le a fordulat, akkora tömeggel. Nem csoda, hogy zabált.



Mondanivalóm lényege az, hogy ugyanazzal az autóval nyugodtan lehet kétszeres/fele fogyasztást is produkálni, körülményektől függően. Tehát, ha Józsinál 6 litert evett a gép, Pistánál ehet 10-et is nyugodtan. Hazudott valamelyikük? Nem. Csak Pista a pesti belvárosi dugókban araszolgatott vele, Józsi meg Kecskemét és Szolnok közt ingázik nap-mint-nap.
Az enyém Miskolci városi forgalomban 10-12 litert fogyaszt, a napi munkábajáráskor meg 6-6,5 l-t ha csak országúton megyek, 7-7,5 litert, ha autópályázok is közben egy kicsit. Ha meg mindenáron a legkisebb fogyira gyúrok, 5 literrel is el tudok országúton menni.
Akkor most mennyi is a fogyasztásom?!

BarG Elküldve: 2012-10-15 20:19 Futómû és hibái

ember84 írta: Valaki tudna segíteni?
E46 320d-m vanfaceliftes.225/45-ös 17colos kerékvan rajt,35-ös ET.Futómű minden téren jó,és beállított,viszont az autónem úgy viselkedik,mint205/55-ös télivel,ami16-os!Rossz,vályús úton húzza az autót!Ha ez a típus ilyen,akkor miért?Mercedes,vagy Audi miért nem húz?


Nekem is 225/45R17 a gyári gumiméretem. Mindig is vitte a nyomvályú. A 205/50R17-es téliket sokkal kevésbé. De a 225-ösökkel egyre jobban vezette a nyomvályú, és mivel sok km-em is van, átgumiszilenteztettem a hátsó futóművet. Rángatásra semmi problémát sem mutatott, de ahogy le lett szedve a bölcső, egy jópár szilentnél látszott a gyengülés, különösen a gl szemeknél. Egy rakás munkaóra után új állapotúra állt be a futómű. Vagyis viszi továbbra is a nyomvályú a gépet, csak kevésbé, kb annyira, mint a legelején. Nem kívánom, hogy ez legyen a bajod, de nem lehetetlen.

BarG Elküldve: 2012-10-15 20:08 Benzin adalékok

anubisz0718 írta:
veszkoo85 írta:
Scotty írta: Sziasztok!
Apró megjegyzésem lenne a témához.Ha a benzinhez vizet keverünk valóban a fajsúly különbség miatt ugye szétválnak.Ám, ha hozzácsapunk némi alkoholt (pl.denaturált szesz is jó), már szépen elkeverednek.


hali mindenkinek.benzinkútas vagyok ilyen hülyeségeket már rég nem olvastam,köszi jókat nevettem.


Szinte látom, ahogy vödrökbe hordják a vizet a nagy tartályba a benzin mellé, utána meg hordószámra az alkoholt Legyúlnak egy 6 méteres bottal, és jól elkeverik. Hihetetlen az emberi fantázia mire nem képes.


Először is a benzin meg a víz nem a fajsúly különbség miatt válik szét, hanem a poláros-apoláros mivoltuk miatt.
Másodszor, az etil-alkohol is csak nehezen akar homogén elegyet alkotni a benzinnel, adalékolni kell, hogy stabilan menjen nekik. Kíváncsiságból próbáltam pici vizet beoldani benzinbe etanollal, nem ment! Metanollal is próbáltam, azzal még kevésbé ment. Viszont az alkoholok miatt a vízbe bekerült alkohol éghetővé tette a benzintől elkülönült fázist és így a motor csak kevésbé fog köhögni vele, nem úgy, mint a vízzel. Hiszen a benzines motorok némelyike megy pl pálinkábal, rummal.

BarG Elküldve: 2012-10-15 19:55 Autóvásárlás

bd93 írta:
anubisz0718 írta:
bd93 írta:
Alesi írta:
Coyote írta:
Magnus írta: Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni BMW vásárláshoz, illetve érdekelne a véleményetek ezzel kapcsolatban.

Második BMW-m lesz, egy E46 320Ci SE után.

E60-as ötöst néztem ki, 530i vagy ( és én ezt szeretném inkább) 545i lesz, amint megveszem LPG-t tetetek bele.( külföldön élek, itt olcsó, üzemanyaggal oda jövök ki árban hónap végére városi használattal kb mint egy 320D-vel, 15 literrel számolva az 545öt - ennyivel el kell, hogy ketyegjen nem? )
Az, hogy melyik lesz attól függ, hogy melyiket találom majd ár/felszereltség arányban a legjobbnak8 valószínű, hogy 2004-2006 közötti évjárat lesz)
Azt szeretném kérdezni, hogy tudnátok-e valami tanácsot adni, hogy mi az amire figyelnem kell ezeknél a modelleknél, illetve, hogy az SMG illetve az aktív tempomat mennyire necces vagy megbízható.

Másik dolog amit szeretnék megkérdeni azoktól akik jártasabbak a témában az, hogy egy E92 335i-t vett nemrég egy ismerősöm aki szerint városban elmegy 8 literrel. Lehetséges ez? mennyire megbízható az a turbós motor? ( ez egy B opció lehetne, csak azért mert nagyon tetszik a formája, viszont erre még egy fél évet várnom kellene plusz óckodom tőle, mert az E46 ot is azért adtam el többek között mert kicsi volt( plusz a 170 lóhoz sokalltam a 10.5-11 litert )


A válaszokat előre is köszönöm, ha kapok



Szerintem egy E60 545i LPG-vel olyan, mint egy kínai iPhone hamisítvány aranybevonattal.

Ha nincs pénzem az "igazira" akkor inkább lemondok róla.


Ennyi erovel a BMW dizel motorral is ugyanez...


hát szerintem az hogy dizel meg az h gáz nagyon nem ugyanaz nem szeretnék dizel BMW-t de az lpg-t nagyon elítélem magnus vegyél suzuki-t erre ennyit tudok mondani Coyote egyetértek undorító dolog egy pöpec 45i motort "kiherélni" lpg-vel gusztustalan ha nincs pénzed rá ne vegyél 545i-t


Arra van neki, csak etetni nem mindegy, ezeket a 645 Cupékat is szarél, húgyér osszák. 4 milláért kupac számra lehet venni, de a szerviz rutinos látogatói, mindenhol áll vagy 3,4
fogyasztásról meg ugye ne beszéljünk.


én is így gondoltam bocsánat, ha nincs pénze tankolni . de ezt bele kell számolni és nem gázt rakatni bele ha nekem nem lenne pénzem tankolni mert mondjuk eladósodok vagy valami ilyesmi akkor maradna hétvégi autónak de nem raknék bele gázt szerintem nevetséges dolog SZERINTEM


Szerintem pedig elavult álláspontot képviseltek, nagyjából egy évtizeddel vagytok elmaradva. Egy 545i gázzal is többszörösen autóbb, mint az itt hozzászólók büszkeségei. Környezettudatosabb népeknél még meg is dícsérnék a gázos kollégát, hogy alapból tíz besorolással tisztább, mint a húsz év múlva bevezetendő EU62-es besorolású benzines meg dízel gépek, meg aztán néhány év múlva lehet, hogy örülni fogunk, ha bármivel is meg tudjuk moccantani az autóinkat. Úgyhogy lehet visszavenni az arcokból.

BarG Elküldve: 2012-10-08 18:08 Autóvásárlás

Coyote írta:
BalaBMW írta:
jrtom írta: A pepitás srác kicsit rendberakná a vezetőülést és máris visszalehetne csapni egy 500 ezret

YELLOW írta:
zoliika írta: De legalább nem hazudja el mint a német vagy a magyar a valós km futást


erre annyit, hogy ebben az a 785ezer km, ha a belsőt nézem, a 150ezerrel árultak is így néznek ki. konzekvenciát le lehet vonni. jah egy audi a6-ot meg lehet nézni 50 ezer km után... kapcsolókat, váltószoknyát, ilysmiket....






A szomoru valosag az, hogy ez az auto ugyis kelet EU-ban fog kikotni es lesz benne max 180e km... Egyszer lattam mobile.de-n egy gyonyoru e60 530D-t 550e km-el. Masnapra eltunt a hirdetes... Nehany nappal kesobb megjelent a hahun egy gyonyoru e60 530D ami teljesen ugyanugy nezett ki kivul-belul es lass csodat alig volt benne 150e km... Veletlen?


Én most léptem át az ünnepélyes 200.000 km-t. 2015-ig tervezem megtartani, ha így megy tovább, addigra 300.000 körül fog állni az óra. Az autóm most JOBB állapotban van kívül-belül, mint a 150.000-rel árult hulladékok a hahun, és ha ugyanígy tartom karban, akkor simán letagadhat majd 200ezret

Valószínűleg ugyanúgy fogom eladni, ahogy az eddigi autókat:
1. lépés: meghirdetem valós km-rel, szervízkönyvvel, várva a hozzáértő vevőket.
2. lépés: meghirdetem km nélkül, de telefonon bemondom a valósat.
3. lépés: pár hét szünet után újra felrakom, már visszatekert órával, szervízkönyv elveszik...
4. lépés: beszámíttatom.

Eddig 3 autóm volt, és kettőt sikerült eladni 1 lépésből, illetve egyiknél a 2. lépésig értem el, szerencsére senki nem kényszerített arra, hogy a 3. lépésig eljussak.
Mondjuk a 244.000 km-es Mazdámból már pofátlanul sokat kellett engednem, és sztem több százezret spóroltam volna, ha visszatekertetem inkább...
Egy 300ezret futott BMW-t sem tudok majd eladni könnyen, mert a magyar autóvásárlók többsége HÜLYE.



Igazad van!
Én most tartok 257e-nél és még kinéz két év kapcsolat (~60e km) plusz volt egy törésem jobboldalt, ajtócserével, 700e-es javítással, meg csomó apró-cseprő hiba, amit mindig azonnal javíttattam - ezért én arra számolok, hogy max ajándékba kellhet valakinek, ha mindent bevallok. Tehát a következő autómhoz nem veszem figyelembe, hogy ezért kapok valamit is! Ja és 150e-nél elváltak útjaink a szervízkönyvemmel, amit a bmw magyarország faszsága miatt nem tudok pótolni, újabb fekete pont az ellenőrzőmbe!
Esetleg olyan olcsón kell meghirdetni, hogy valami nepper elvigye "feljavíttatni", aztán majd előkerül 180e km-rel, hölgy tulajtól. Csak festékvastagság mérőt ne vigyen a leendő tulaj, mert ott kiderülnek a dolgok.