BarG Elküldve: 2012-10-06 16:23 Felni csere
veszkoo85 írta: sziasztok.
egy kis segítség kéne.
46-ra 330xd-re et15-ös felnit fel lehet tenni????minden szarakodás nélkül??
köszi
Hú, ezt elnéztem, bocsi!
BarG Elküldve: 2012-10-06 16:23 Felni csere
veszkoo85 írta: sziasztok.
egy kis segítség kéne.
46-ra 330xd-re et15-ös felnit fel lehet tenni????minden szarakodás nélkül??
köszi
BarG Elküldve: 2012-10-05 23:33 Motor-váltó
BalaBMW írta:YELLOW írta:tomiho-ho írta: Sziasztok tudnátok segiteni tuning box-on gondolkodok van valakinek tapasztalata vele kapcsolatba?fogyasztás terén érdeklödnék illetve a motorra valo hatása érdekelne?
KÖSZÖNÖM
szerintem hagyd a pitsába.... (persze akinek van és nem meri beismerni magának, az ellenkezni fog)
Osztom Yellow véleményét! A tuning box a chip tuning legalja...
BarG Elküldve: 2012-10-05 23:16 elektromos üzemanyagszivattyú
Csacsa12 írta:
Meyle esetén felhívom a figyelmedet arra, hogy jó a név marketingje, de igazi alapja nincs, főleg nem német országbeli gyártása. Még ha a minőségbiztosításukkal büszkélkednek is.
BarG Elküldve: 2012-10-05 23:03 elektromos üzemanyagszivattyú
jrtom írta: Nekem is elég hangos már a küszöbpumpa én is tervezem a cserét. Én valszeg Pierburgot fogok venni, 33 ezer körül kapom meg.BarG írta: Úgy látom, jó régen nem akadt senkinek problémája az üzemanyag szivattyúval!
Délután, ahogy kiszálltam a gépből, éktelen zúgást hallottam a vezető ülés alól, úgy hallik, engem is elért a kórság, 257e km-nél.
Még éppen volt időm egy kis péntek délutáni kutatásra és elég durva dolgokat láttam. 60-70 táján gyári minőségűnek tűnő Pierburg, Bosch pumpák vannak, de van Meyle 34-ért, meg Valeo nem tudom mennyiért.
A kérdésem az lenne, hogy vett-e közületek valaki Meylét meg Valeo-t és mik a tapasztalatok? Valaki sz@rnak tartja őket, de valóban azok-e?
Amilyen zúgást hallottam, hétfőn lóhalálában rendelek valamit!
BarG Elküldve: 2012-10-05 21:19 elektromos üzemanyagszivattyú
BarG Elküldve: 2012-10-05 17:35 Motorolaj
m_attila írta:YELLOW írta:m_attila írta: én így tudom!
Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!
Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !
Itt egy táblázat!
Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7
Én a saját autómban 0w-30 at használok!
én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)
Igen
0w-30 hidegen viszkózusabb (tehát úgy viselkedik mint egy picit megmelegített 5w-)
és ez általában magával vonhat egy kis olajfogyasztást, de csak hideg üzemmódban!
Viszont az én autómban új motor van, ezért ezt használom!
BarG Elküldve: 2012-09-20 19:53 Turbo
Renzo írta:BarG írta:Renzo írta: Sziasztok
Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:
1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.
Nos a kérdések:
-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?
(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)
ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?
ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.
Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.
Hát, Te nagyon eldöntötted, hogy annak ellenére, hogy EGR hibát ír a gép, de mégiscsak a turbód rossz! Ha már olyan mázlid van, hogy mondott valamit a diagnosztika, akkor először ezt ellenőrizd le, ha mégsem ez a hiba, akkor lehet tovább menni.
- igen, ha szájjal megszívod, akkor ki tudod nyitni az EGR szelepet. És ha belenézel a szelepbe, akkor láthatod, hogy nyitva maradt-e.
- ha nyitva marad, akkor igen, tud jelentős teljesítmény vesztést okozni, mert ahelyett, hogy friss levegőt szívna a gép, a kipufogógázt keringeti körbe-körbe
- EGR hibát okozhat a vákuum hiánya, amit lukas cső, vagy elromlott vezérlő is csinálhat
- vákuum hibát vákuum mérővel lehet felderíteni
- ha rossz az EGR szelep, akkor a turbó hibát nem is fogod tudni kideríteni
- ha kevés levegőt nyom a turbód, az lehet még levegőcsövek lyukadása miatt, interqler lyuk miatt is - de ezeknek hangjuk is van, ha szelelnek. Nyomást - szintén meglepetés szerűen - nyomásméréssel lehet ellenőrizni. Elvileg a diagnosztika is látja a szívócső nyomást, adatolvasással kiderül, hogy mit lát. Ha gyanús, hogy jót lát, de az nem a valóság, akkor nyomásmérőt kell felszerelni.
- eza falsot szív! kifejezést mindig mosolyt csal az orcámra, turbós gépek esetén
Köszi a "falsót szív" rész a vákuumcső szakadásra értendő részemről.
-Nem eldöntöttem, hanem találgatok, és nem írtam, hogy a turbom rossz én azt írtam, hogy a turbonál valami
-az EGR csukott állapotban van mindvégig, a diagnosztika alatt is, ha megszívom meg se moccan, még ha behorpad a homlokom, akkor is ezért kérdeztem (valszeg rosszul fogalmaztam meg picit az EGR hiba jelenséget) Zárt állapotban van az EGR, ezért nem értem, hogy ez okozhat e ekkora teljesítmény vesztést. Ha nyitva maradt volna nem kérdem
-a turbo nem fúj ki, nem szelel, nincs szakadás a levegő részen.
-Az EGR szelepváltó jó
-a vákumcsöveket és az EGR tuti kicserélem, aztán folytatom a nyüstölést a fórumon.
nyomás és vákummérő műszerek jogosak
BarG Elküldve: 2012-09-19 20:09 Turbo
Renzo írta: Sziasztok
Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:
1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.
Nos a kérdések:
-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?
(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)
ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?
ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.
Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.
BarG Elküldve: 2012-09-18 20:42 Valaki segítsen
b_imi írta:david88 írta:b_imi írta:david88 írta:YELLOW írta:david88 írta: SOS!
316i 1.9 e46-nál mikor bemelegszik a motor, sípoló hang szól alapjáraton, ami gázadásra elmúlik.Olyan hangja van,mintha a görgő csipogna.
Ékszíjak, görgők jók, ellenőrizve lettek,így nem az a gond.
Valakinek volt már ilyen problémája? Valami ötlet?
Előre is köszönöm a válaszokat.
generátor csapágy, szervo. nézd meg a szervoolajat, meg van-e a szint...
Megtaláltam a probléma forrását.
Itt egy videó róla, igaz ez nem bmw, de a probléma ugyanaz.
PCV Valve problem 2007 VW Passat
Valakinek valami ötlet?
Itt meg tudod nézni ha tényleg ez a baj.
Akkor a kartergáz szűrővel lehet a gond?
Ez jó kérdés. A PCV szelep a kartergáz elvezetésben van, de én nem ismerem a benzines BMW motort, így nem tudom, ott ven-e ilyen. Csak kerestem egy ábrát, hátha segít.
BarG Elküldve: 2012-09-18 20:36 Motorolaj
enrique80 írta: Üdv mindenki!
Segítséget kérnék, hogy milyen olajat tegyek a Bömbimbe? (E46 compact 2003 1.8i)
Ha valaki úgy gondolná, hogy hülye kérdés ... kb 2 hónapja vettem a kocsit és a neten mindenki mást ír, azt hallottam a Q8 nem rossz, de mittomén
Köszönöm a segítséget előre is!
BarG Elküldve: 2012-09-18 20:29 Autóvásárlás
Jackobonito írta:brutus20 írta:Jackobonito írta: Sziasztok!
Eddigi első Bmw-m megvásárlásán töröm a fejem, és szinte már a célegyenesben vagyok. De kissé megakadtam. Ti, mint Bmw tulajdonosok, kik régóta a szakmában vagytok , hátha tudtok nekem segíteni. Korábban Suzukim volt, ami teljesen más kategória...
Az autó egy 2006-os, 5-ös sorozat, sedan, dízel, 150.000 km-el, ár 4 m.
az autó teljesen szervizelt, szervizkönyv csillagos 5-ös, németből behozott autó, motorikusan, mechanikusan, elektronikailag top, leinformáltam mindent.
Kérdésem az lenne, h szerintetek megérné-e ennyiért elvinni az autót, nem túl öreg már, nem e futott túl sokat?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Jack
A válaszok: meg, nem, nem
Az ára meg a motortól és a felszereltségtől is függ, szóval ezeket jó lenne tudni, hogy lehessen mit mondani.
Amúgy meg jó nagy ugrás lesz egy suzukihoz képest, minden percét használd majd ki
525ös,177 Le. Automata,head up-os,navi,6os cd tar,gerinctamaszos ules combtartoval, konyoktamaszban iphone dokkolo, defektmentes abronccsal,plusz teli gumi garnitura felnivel,sportules,kanyarkoveto fenyszorok,stb... Egyszoval mondhatni h full extra)
BarG Elküldve: 2012-09-13 20:12 manuális váltó
dakocoupe írta:BarG írta:hil írta:vivaladiesel írta:dakocoupe írta:
Szziasztok!
E46 323 ci-m be cserélnénk holnap váltó szimeringet és ha már ott vagyunk olajat is,kérdésem pedig az lenne hogy milyen olajat ajánlanátok nekem bele,ja és mennyi megy bele?
Segítséget előre is köszönöm
MTF 2 75w-80 típusú olajra lesz szükséged. A feltöltési mennyiséged: 1 liter!
Szia!
1,1 liter, meg amit szétöntesz.
MTF LT2 vagy 3, valamint hiába ír 1,1-1,2 litert, nekem is simán belement az 1,5 liter. Vagyis legalább 2 litert kell venni, ha kapsz kiszerelve. Mert gyakran csak 5 literes kanna van.
És hol tudnék ilyet beszerezni s.o.s-be nagyon gyorsan ? Mert a környékbeli olajdepóba még rendelni sem tudnak :S esetleg más hasonló,de jó minőségű olaj ?
BarG Elküldve: 2012-09-13 19:42 Turbo
ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!
BarG Elküldve: 2012-09-12 19:07 manuális váltó
hil írta:vivaladiesel írta:dakocoupe írta:
Szziasztok!
E46 323 ci-m be cserélnénk holnap váltó szimeringet és ha már ott vagyunk olajat is,kérdésem pedig az lenne hogy milyen olajat ajánlanátok nekem bele,ja és mennyi megy bele?
Segítséget előre is köszönöm
MTF 2 75w-80 típusú olajra lesz szükséged. A feltöltési mennyiséged: 1 liter!
Szia!
1,1 liter, meg amit szétöntesz.
BarG Elküldve: 2012-09-08 16:48 Akkumulátor
b_imi írta:brutus20 írta:b_imi írta: Ma könnyes búcsút intettem a gyári akksinak. Élt 8 évet
milyet vettél helyette?
Az enyém márciusban lesz 8 éves, még bírja...igaz nincsenek nagy mínuszok
Exide Premium 12V 100Ah/900EN EA1000 Ez a legnagyobb méret, ami még befér az eredeti helyre.