BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-10-06 16:23 Felni csere

veszkoo85 írta: sziasztok.
egy kis segítség kéne.
46-ra 330xd-re et15-ös felnit fel lehet tenni????minden szarakodás nélkül??
köszi


Hú, ezt elnéztem, bocsi!



BarG Elküldve: 2012-10-05 23:33 Motor-váltó

BalaBMW írta:
YELLOW írta:
tomiho-ho írta: Sziasztok tudnátok segiteni tuning box-on gondolkodok van valakinek tapasztalata vele kapcsolatba?fogyasztás terén érdeklödnék illetve a motorra valo hatása érdekelne?

KÖSZÖNÖM


szerintem hagyd a pitsába.... (persze akinek van és nem meri beismerni magának, az ellenkezni fog)


Osztom Yellow véleményét! A tuning box a chip tuning legalja...


Hát ezzel csak az a baj, hogy a sommás ítéletek szépek, jól hangzanak, megkönnyítik az életet, csak nem igazak.

Kb olyan, mintha megkérdezné valaki, hogy a bor jó?
- hát, az észak-német alföldön termett vinkó az tuti ocsmány (legalábbis, amíg a global warming nem tesz valamit az ügy érdekében)
- de bizony egy kaliforniai vörös igazi élmény tud lenni
- egy vér-alkoholistának minden bor sz@r, csak a pálinka üt igazán

Remélem, elég képszerű voltam.

BarG Elküldve: 2012-10-05 23:16 elektromos üzemanyagszivattyú

Csacsa12 írta:
Meyle esetén felhívom a figyelmedet arra, hogy jó a név marketingje, de igazi alapja nincs, főleg nem német országbeli gyártása. Még ha a minőségbiztosításukkal büszkélkednek is.


Bakker, hát pont ezért kértem az itteni nagyérdeműt, hogy akinek van, ossza meg a tapasztalatát. Mert hát figyelembe venni, meg megfontolni én is baromira tudok, de a lényeg itt a tapasztalás, ami nekem ebben nincs. De hátha másnak van.

A Meyléről én is sok vegyeset hallottam, sokan dícsérik a futómű alkatrészeiket, de pont az autószerelőm a Vito-jában köpködte, mert alig párezer km alatt gajra ment az állítólag erősített verzió.

OFF2:
a minőségbiztosítás amúgy csodákra képes, még nem hallottam szidni a trehány magyarokat, akik pl majdnem az összes audi motort összerakják - pedig a nyugatiak szemében nem, vagy csak egy mikronnal vagyunk jobbak a törököknél/cigóknál.

BarG Elküldve: 2012-10-05 23:03 elektromos üzemanyagszivattyú

jrtom írta: Nekem is elég hangos már a küszöbpumpa én is tervezem a cserét. Én valszeg Pierburgot fogok venni, 33 ezer körül kapom meg.
BarG írta: Úgy látom, jó régen nem akadt senkinek problémája az üzemanyag szivattyúval!

Délután, ahogy kiszálltam a gépből, éktelen zúgást hallottam a vezető ülés alól, úgy hallik, engem is elért a kórság, 257e km-nél.
Még éppen volt időm egy kis péntek délutáni kutatásra és elég durva dolgokat láttam. 60-70 táján gyári minőségűnek tűnő Pierburg, Bosch pumpák vannak, de van Meyle 34-ért, meg Valeo nem tudom mennyiért.

A kérdésem az lenne, hogy vett-e közületek valaki Meylét meg Valeo-t és mik a tapasztalatok? Valaki sz@rnak tartja őket, de valóban azok-e?

Amilyen zúgást hallottam, hétfőn lóhalálában rendelek valamit!




Áruld már el légy szíves a forrásodat, ha nem hétpecsétes! Akár privátba is.

BarG Elküldve: 2012-10-05 21:19 elektromos üzemanyagszivattyú

Úgy látom, jó régen nem akadt senkinek problémája az üzemanyag szivattyúval!

Délután, ahogy kiszálltam a gépből, éktelen zúgást hallottam a vezető ülés alól, úgy hallik, engem is elért a kórság, 257e km-nél.
Még éppen volt időm egy kis péntek délutáni kutatásra és elég durva dolgokat láttam. 60-70 táján gyári minőségűnek tűnő Pierburg, Bosch pumpák vannak, de van Meyle 34-ért, meg Valeo nem tudom mennyiért.

A kérdésem az lenne, hogy vett-e közületek valaki Meylét meg Valeo-t és mik a tapasztalatok? Valaki sz@rnak tartja őket, de valóban azok-e?

Amilyen zúgást hallottam, hétfőn lóhalálában rendelek valamit!

BarG Elküldve: 2012-10-05 17:35 Motorolaj

m_attila írta:
YELLOW írta:
m_attila írta: én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)


Igen

0w-30 hidegen viszkózusabb (tehát úgy viselkedik mint egy picit megmelegített 5w-)
és ez általában magával vonhat egy kis olajfogyasztást, de csak hideg üzemmódban!

Viszont az én autómban új motor van, ezért ezt használom!


Vitatkozok!

viszkózus = nehezebben folyós !!! (méz = viszkózus)
Ezért a 0W-30 olaj a legfolyékonyabb, vagyis a legkevésbé viszkózus olaj a BMW által elfogadott olajok közül - amik megkapták a BMW LL01 vagy BMW LL04 minősítést.

Mivel a BMW LL01-04 hivatalosan elfogadott olajok viszkozitásai 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40, ezért ezekre MINDRE lett a BMW motor tervezve - már legalábbis amik 2001 után lettek tervezve, mert ezek előtt is volt élet, bmw 98 meg még ki tudja milyen minősítési igényekkel.

Mesélsz, mitől lett új motor az autódban?


Ja és még valami - bár ezt nem szokás tovább boncolgatni, de két azonos viszkozitású olaj közt is van viszkozitásbeli különbség. Ugyanis az, hogy pl egy olaj 0W-s legyen, az olajnak nem egy bizonyos viszkozitásúnak kell lenni, hanem egy bizonyos SÁVBA kell esnie. A melegoldali viszkozitásnál ugyanúgy sávok vannak meghatározva az értékadáshoz.

BarG Elküldve: 2012-09-20 19:53 Turbo

Renzo írta:
BarG írta:
Renzo írta: Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.



Hát, Te nagyon eldöntötted, hogy annak ellenére, hogy EGR hibát ír a gép, de mégiscsak a turbód rossz! Ha már olyan mázlid van, hogy mondott valamit a diagnosztika, akkor először ezt ellenőrizd le, ha mégsem ez a hiba, akkor lehet tovább menni.
- igen, ha szájjal megszívod, akkor ki tudod nyitni az EGR szelepet. És ha belenézel a szelepbe, akkor láthatod, hogy nyitva maradt-e.
- ha nyitva marad, akkor igen, tud jelentős teljesítmény vesztést okozni, mert ahelyett, hogy friss levegőt szívna a gép, a kipufogógázt keringeti körbe-körbe
- EGR hibát okozhat a vákuum hiánya, amit lukas cső, vagy elromlott vezérlő is csinálhat
- vákuum hibát vákuum mérővel lehet felderíteni
- ha rossz az EGR szelep, akkor a turbó hibát nem is fogod tudni kideríteni
- ha kevés levegőt nyom a turbód, az lehet még levegőcsövek lyukadása miatt, interqler lyuk miatt is - de ezeknek hangjuk is van, ha szelelnek. Nyomást - szintén meglepetés szerűen - nyomásméréssel lehet ellenőrizni. Elvileg a diagnosztika is látja a szívócső nyomást, adatolvasással kiderül, hogy mit lát. Ha gyanús, hogy jót lát, de az nem a valóság, akkor nyomásmérőt kell felszerelni.
- eza falsot szív! kifejezést mindig mosolyt csal az orcámra, turbós gépek esetén





Köszi a "falsót szív" rész a vákuumcső szakadásra értendő részemről.
-Nem eldöntöttem, hanem találgatok, és nem írtam, hogy a turbom rossz én azt írtam, hogy a turbonál valami
-az EGR csukott állapotban van mindvégig, a diagnosztika alatt is, ha megszívom meg se moccan, még ha behorpad a homlokom, akkor is ezért kérdeztem (valszeg rosszul fogalmaztam meg picit az EGR hiba jelenséget) Zárt állapotban van az EGR, ezért nem értem, hogy ez okozhat e ekkora teljesítmény vesztést. Ha nyitva maradt volna nem kérdem
-a turbo nem fúj ki, nem szelel, nincs szakadás a levegő részen.
-Az EGR szelepváltó jó
-a vákumcsöveket és az EGR tuti kicserélem, aztán folytatom a nyüstölést a fórumon.

nyomás és vákummérő műszerek jogosak




Hát azt nem írtad, hogy zárva maradt az EGR, ezért nem volt jó elsőre a reakció. Az EGR-t én már próbáltam úgy, hogy szájjal egy félméteres cső segítségével megszívtam, és bizony kinyílt - mert le volt csatlakoztatva a levegőcső és jól láttam.

Turbónyomást nem egyszerű nézni, mostanában vettem egy V-Checker nevű kütyüt, az az OBD-ről nézi pl a turbónyomást is, menet közben. Nincs előre kialakított csonk a levegőcsövön, hogy manométert lehessen csatlakoztatni, a diagnosztika így nem egyszerű.

Valóban, a zárt EGR nem okozhat teljesítményvesztést, azt a nyitott EGR csinálja.

A turbó geometria meg tud akadni, vagy elmegy a vezérlése, attól lehet teljesítmény vesztés, ezt turbónyomás mérés ki tudja mutatni. Ha mechanikus , mármint a turbó forgórészét érintő lenne a hiba, az heveny hanghatásokkal járna.

BarG Elküldve: 2012-09-19 20:09 Turbo

Renzo írta: Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.



Hát, Te nagyon eldöntötted, hogy annak ellenére, hogy EGR hibát ír a gép, de mégiscsak a turbód rossz! Ha már olyan mázlid van, hogy mondott valamit a diagnosztika, akkor először ezt ellenőrizd le, ha mégsem ez a hiba, akkor lehet tovább menni.
- igen, ha szájjal megszívod, akkor ki tudod nyitni az EGR szelepet. És ha belenézel a szelepbe, akkor láthatod, hogy nyitva maradt-e.
- ha nyitva marad, akkor igen, tud jelentős teljesítmény vesztést okozni, mert ahelyett, hogy friss levegőt szívna a gép, a kipufogógázt keringeti körbe-körbe
- EGR hibát okozhat a vákuum hiánya, amit lukas cső, vagy elromlott vezérlő is csinálhat
- vákuum hibát vákuum mérővel lehet felderíteni
- ha rossz az EGR szelep, akkor a turbó hibát nem is fogod tudni kideríteni
- ha kevés levegőt nyom a turbód, az lehet még levegőcsövek lyukadása miatt, interqler lyuk miatt is - de ezeknek hangjuk is van, ha szelelnek. Nyomást - szintén meglepetés szerűen - nyomásméréssel lehet ellenőrizni. Elvileg a diagnosztika is látja a szívócső nyomást, adatolvasással kiderül, hogy mit lát. Ha gyanús, hogy jót lát, de az nem a valóság, akkor nyomásmérőt kell felszerelni.
- eza falsot szív! kifejezést mindig mosolyt csal az orcámra, turbós gépek esetén



BarG Elküldve: 2012-09-18 20:42 Valaki segítsen

b_imi írta:
david88 írta:
b_imi írta:
david88 írta:
YELLOW írta:
david88 írta: SOS!

316i 1.9 e46-nál mikor bemelegszik a motor, sípoló hang szól alapjáraton, ami gázadásra elmúlik.Olyan hangja van,mintha a görgő csipogna.
Ékszíjak, görgők jók, ellenőrizve lettek,így nem az a gond.

Valakinek volt már ilyen problémája? Valami ötlet?

Előre is köszönöm a válaszokat.


generátor csapágy, szervo. nézd meg a szervoolajat, meg van-e a szint...



Megtaláltam a probléma forrását.
Itt egy videó róla, igaz ez nem bmw, de a probléma ugyanaz.


PCV Valve problem 2007 VW Passat


Valakinek valami ötlet?



Itt meg tudod nézni ha tényleg ez a baj.


Akkor a kartergáz szűrővel lehet a gond?


Ez jó kérdés. A PCV szelep a kartergáz elvezetésben van, de én nem ismerem a benzines BMW motort, így nem tudom, ott ven-e ilyen. Csak kerestem egy ábrát, hátha segít.



PCV szelep - Yellow neked ezt tudnod kell!!! - direkt fordításban Pressure Control Valve - nyomás szabályzó szelep. A kartergáz vonalon van, első körben szétszedni, tisztítani, ha lehet, ha nem lehet, cserélni.

BarG Elküldve: 2012-09-18 20:36 Motorolaj

enrique80 írta: Üdv mindenki!

Segítséget kérnék, hogy milyen olajat tegyek a Bömbimbe? (E46 compact 2003 1.8i)
Ha valaki úgy gondolná, hogy hülye kérdés ... kb 2 hónapja vettem a kocsit és a neten mindenki mást ír, azt hallottam a Q8 nem rossz, de mittomén

Köszönöm a segítséget előre is!




Mindegy mit választasz , de a dobozán legyen az odaírva, hogy BMW LL01, vagy BMW LL04 - ez a hivatalos követelmény.
Ezen túl a személyes szimpátiád, rögeszméd, összeesküvéselméleted segítsen a kiválasztásban

BarG Elküldve: 2012-09-18 20:29 Autóvásárlás

Jackobonito írta:
brutus20 írta:
Jackobonito írta: Sziasztok!

Eddigi első Bmw-m megvásárlásán töröm a fejem, és szinte már a célegyenesben vagyok. De kissé megakadtam. Ti, mint Bmw tulajdonosok, kik régóta a szakmában vagytok , hátha tudtok nekem segíteni. Korábban Suzukim volt, ami teljesen más kategória...
Az autó egy 2006-os, 5-ös sorozat, sedan, dízel, 150.000 km-el, ár 4 m.
az autó teljesen szervizelt, szervizkönyv csillagos 5-ös, németből behozott autó, motorikusan, mechanikusan, elektronikailag top, leinformáltam mindent.
Kérdésem az lenne, h szerintetek megérné-e ennyiért elvinni az autót, nem túl öreg már, nem e futott túl sokat?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Jack


A válaszok: meg, nem, nem

Az ára meg a motortól és a felszereltségtől is függ, szóval ezeket jó lenne tudni, hogy lehessen mit mondani.

Amúgy meg jó nagy ugrás lesz egy suzukihoz képest, minden percét használd majd ki


525ös,177 Le. Automata,head up-os,navi,6os cd tar,gerinctamaszos ules combtartoval, konyoktamaszban iphone dokkolo, defektmentes abronccsal,plusz teli gumi garnitura felnivel,sportules,kanyarkoveto fenyszorok,stb... Egyszoval mondhatni h full extra)



Akkor vedd meg, ha nem jutsz családi csődbe, ha egy 500e-es javítás teljesen váratlanul beugrik. Mert ha most tökéletes is a gép, pl egy év múlva nyugodtan kifeküdhet a turbó, vagy bármelyik szintén nagyobb tétel. Ha ezt tudod, akkor hajrá!
(de ha van négy milkád, akkor ez nem lehet gond)

BarG Elküldve: 2012-09-13 20:12 manuális váltó

dakocoupe írta:
BarG írta:
hil írta:
vivaladiesel írta:
dakocoupe írta:
Szziasztok!


E46 323 ci-m be cserélnénk holnap váltó szimeringet és ha már ott vagyunk olajat is,kérdésem pedig az lenne hogy milyen olajat ajánlanátok nekem bele,ja és mennyi megy bele?


Segítséget előre is köszönöm


MTF 2 75w-80 típusú olajra lesz szükséged. A feltöltési mennyiséged: 1 liter!


Szia!
1,1 liter, meg amit szétöntesz.



MTF LT2 vagy 3, valamint hiába ír 1,1-1,2 litert, nekem is simán belement az 1,5 liter. Vagyis legalább 2 litert kell venni, ha kapsz kiszerelve. Mert gyakran csak 5 literes kanna van.


És hol tudnék ilyet beszerezni s.o.s-be nagyon gyorsan ? Mert a környékbeli olajdepóba még rendelni sem tudnak :S esetleg más hasonló,de jó minőségű olaj ?


Ne haragudj, de kivel cserélteted a váltó alkatrészeket?! Én olyan szerelőnek a közelébe se mennék, aki nem tudja, hogy milyen olaj kell az általa szerelt akármibe. Aki bmw-t szerel, az egyrészt tudja, hogy mi kell bele, másrészt meg be is tudja szerezni!

Itt a fórumon van M.Attila, a POWER-en jlaci, Pesten Schmiedmann, rhantos, és még egymillióan.

Most nekem is Fuchs Syntopoid vagy mi a csuda nevű olaj van benne, rá van írva a dobozra a bmw minősítés.

BarG Elküldve: 2012-09-13 19:42 Turbo

ember84 írta: Sziasztok!Tudnátok abban segíteni,e46 320d-be,150Le turbót hol lehet legjobb áron beszerezni!Újat szeretnék!Köszi!


Keress egy vagy fuvarozó, vagy autószerelő ismerőst, beszéld meg vele, hogy be tudja-e fogadni a turbód számláját és hajlandó-e visszaadni az ÁFÁ-t, majd vedd meg a turbót, majdnem mindegy hogy hol, csak ne bmw márkaszervízben, számlára, a cég nevére. Így lesz egy 21%-kal olcsóbb turbód.

Én a Felcsikiéknél vettem, de párezer Ft-on belül lett volna a Magyarturbónál vagy az AH-nál is, de ez volt kényelmes, mert épp arra jártam.

bmw márkaszervízben 150e Ft-tal adták volna drágábban a turbót, az ő véleményük szerint nagy kedvezménnyel. Nagyon gyorsan otthagytam őket.

BarG Elküldve: 2012-09-12 19:07 manuális váltó

hil írta:
vivaladiesel írta:
dakocoupe írta:
Szziasztok!


E46 323 ci-m be cserélnénk holnap váltó szimeringet és ha már ott vagyunk olajat is,kérdésem pedig az lenne hogy milyen olajat ajánlanátok nekem bele,ja és mennyi megy bele?


Segítséget előre is köszönöm


MTF 2 75w-80 típusú olajra lesz szükséged. A feltöltési mennyiséged: 1 liter!


Szia!
1,1 liter, meg amit szétöntesz.



MTF LT2 vagy 3, valamint hiába ír 1,1-1,2 litert, nekem is simán belement az 1,5 liter. Vagyis legalább 2 litert kell venni, ha kapsz kiszerelve. Mert gyakran csak 5 literes kanna van.

BarG Elküldve: 2012-09-08 16:48 Akkumulátor

b_imi írta:
brutus20 írta:
b_imi írta: Ma könnyes búcsút intettem a gyári akksinak. Élt 8 évet


milyet vettél helyette?

Az enyém márciusban lesz 8 éves, még bírja...igaz nincsenek nagy mínuszok


Exide Premium 12V 100Ah/900EN EA1000 Ez a legnagyobb méret, ami még befér az eredeti helyre.


Az fasza, én is olyat vettem amikor a gyári elkezdett vacakolni.