BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-08-06 16:25 Futómû és hibái

BarG írta: Nos, megesett a műtét. A teljes hátsó futómű le lett szerelve, minden gumis alkatrész le lett cserélve. 17 (!) db szilent, gl szem, etc -t kellett kiszenvedni a helyéből, teljes napi elfoglaltság két embernek, és még nincs vége, mert holnap futóműállítás következik. Ez a bölcső egy igen ronda rozsdás, kézzel hegeszgetett alkatrész, egyáltalán nem tűnik egy minőségi alkatrésznek, a hegesztési fröcsögések ott vannak a varratok mellett, kis golyók formájában. Hát most le lett drótkefézve, festve rendesen.

Már most, a futóműbeállítás előtt érezni, hogy kicsit másként kanyarodik, mint előtte. Sajnos nem az erősített szilentek kerültek be.



Most gyakorlatilag visszakaptam azt a stabilitást, feszességet, amilyen újkorában volt az autóm és igen komolynak érzem a változást. Az évek alatt, amíg használtam, a fokozatos romláshoz szépen hozzászoktam, nem zavart. Amikor igazán tudatosodott bennem, hogy ez már nem olyan, mint fiatal korában, akkor már jó nagy volt a különbség. Szóval aki 200e fölött jár km-ben, az ne sajnáljon időnként egy komolyabb futómű átnézésre áldozni, hozzáértővel.

BarG Elküldve: 2012-08-06 16:01 gumi méretekben kéne help

si3rrabravo írta:
SirToma írta:
troooger írta: Sziasztok!
A 8" széles 18"-os felnire melyik gumi méretet ajánljátok? 215/45 vagy 225/45?
HA jól tudom a 225 állna rajta "normálisan", a 215 kicsit feszülősebben.


Szia.

Én ezt a kombót használom, ez a gyári méret rá.

8" 225/45
8.5" 255/35

Üdv:Toma


Tényleg ez lenne a gyári 18as set?

Én úgy tudom ez: 8Jx18 225/40 és 8,5x18 255/35


Te tudod jól.

BarG Elküldve: 2012-08-03 22:26 Autóvásárlás

YELLOW írta:
BarG írta:

Akkor már én is hadd szaporítsam a szót......

Engem igen mellbevágott, amikor a vadiúj autómban meghallottam a REVERSE rádiós-MAGNÓT! Hát komoly lelki törés volt, a Leonom után, amiben minimum három kategóriával szólt jobban a gyári cucc (a kormányról meg az ülésekről már értekeztünk itt). Villámsebesen kibasztam belőle a gyári magnósrádiót meg a hangszórókat és került bele Blau csúcsrádió meg igényesebb hangszórók, meg mélyerősítő és mélyláda, ami nem sok helyet foglal, de lök egy-két kategóriát a hangzáson. Mondanom se kell, a Blau nem illeszkedik az összképbe, de inkább legyen jó. A világítását össze lehetett hangolni a gyári színekkel, azzal semmi probléma sincs. A gyári naviról inkább nem is szólnék, mert minek, az inkább a rögeszme kategória.


háde Te újonnan vetted, akkor mér nem úgy kérted, hogy HK-val? amúgy sem vót ócsó, nem fért volna bele?


Azért nem vettem HK-t, mert álmomban se jutott eszembe, hogy egy bmw-be alapáron ilyen szart rakjanak!!! Azt hittem, hogy a bmw név AUTOMATIKUSAN jó minőségű dolgokat jelent. Főleg ugye, hogy az egyik csúcsmodellt vettem. Aztán rá kellett jönnöm, hogy alaposan tévedtem - több fronton is.

BarG Elküldve: 2012-08-03 20:00 Autóvásárlás

Coyote írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
Thony írta: Nem szó sincsen erről, pusztán mint írtam szerintem modernebb belsőt varázsol neki és így tetszik... különösebben nem hiszem, hogy tv-ni akarnék a kocsiban, sőt a navit sem hiszem hogy sokat használnám... ellenben a lényeg hogy szép az autó és ezért szerettem bele... olyan kizárásos volt ami a kazetta dekkel vagy tekergetős klimával volt ellátva... visszafelé nem fejlődnék ...
De köszönöm a tapasztalatot



akkor venni kell valami olyan cuccot, ami cak előlap és kész én már mindenképp akkor ezeket a kínai fejeket venném bele. egyrészről olcsóbb, illik a képvilágba, és joval okosabb.


Ha már annyiak fikázzák a gyári cuccot és úgy látom csak azok szólnak akik szerint a gyári a fos, a kínai az isten, engedtessék meg egy ellenvélemény, mielőtt egyenesen felmagasztaljuk ezeket:

Hát azok a kínai vackok még passzolni sem passzolnak és a minőségük is kritikán aluli. Már képen is látszik hogy köze sincs a műanyag előlapnak a minőségi műanyaghoz. A felső légbeömlőt is azért nem lehet rendesen visszatenni (látszik a képen is hogy szarul áll) mert a rádió vagy a navi tartójára kell rátenni a szellőző két alsó lábát és ha szar a fejegység akkor hülyén állhat a szellőző is. Aztán hol passzol maga a fejegység két szélső és alsó része a műszarfalhoz...? Szóval ahogy ezek passzolnak az egyenesen hányinger. Volt szerencsém hozzájuk, köszönöm szépen elég is.


Minden kétséget kizáróan buta a gyári. Elavultnak csak annyira elavult, mint az E46 az E90-hez képest vagy az F30-hoz képest, de az legalább illik az összképbe. A többi egyenesen giccs.
Inkább ránézek minden nap a gyárira még ha egyenesen fos is amit tud, de azért elvisz A-ból B-be, aki meg ezt a ocsmányságot akarja nézegetni és az a lényeg, hogy 23167384626339 darab mp3 ráférjen és még plusz 36423423452 darab mp3 és mp4 a bedugható pendrive-on, lelke rajta vegye és élvezze.



Én megértem mind a két oldalt: az előző autómban a gyári fejegység sem színre, sem alakra nem passzolt az autóba, ezért könnyű szívvel lecseréltem. A mostaniban viszont nem akarom lecserélni a fos kisnavis vackot sem, mert annyit illik bele, és olyan kényelmes a kezelése. Kapott egy Dension ipod/iphone modult, és kész. Persze még így is ótvar szarul szól, és a Dension modul sztereója sem szép és dinamikus, de ez van. Még mindig jobb, mint a 6 CD hátul (na nem minőségre).

Ez az álláspont beleillik mindkét általam támogatott filozófiába: az egyik az "Éljenek a gyári kiegészítők avagy "Árja tuning" " a másik meg "Pusztuljanak a kínaiak"


Akkor már én is hadd szaporítsam a szót......

Engem igen mellbevágott, amikor a vadiúj autómban meghallottam a REVERSE rádiós-MAGNÓT! Hát komoly lelki törés volt, a Leonom után, amiben minimum három kategóriával szólt jobban a gyári cucc (a kormányról meg az ülésekről már értekeztünk itt). Villámsebesen kibasztam belőle a gyári magnósrádiót meg a hangszórókat és került bele Blau csúcsrádió meg igényesebb hangszórók, meg mélyerősítő és mélyláda, ami nem sok helyet foglal, de lök egy-két kategóriát a hangzáson. Mondanom se kell, a Blau nem illeszkedik az összképbe, de inkább legyen jó. A világítását össze lehetett hangolni a gyári színekkel, azzal semmi probléma sincs. A gyári naviról inkább nem is szólnék, mert minek, az inkább a rögeszme kategória.

BarG Elküldve: 2012-08-03 09:30 Hasznos weboldalak

YELLOW írta: egy másik topic-ból ezt is ide rakom már, hátha valakinek nem elég ami van

http://bmwvin.com/


Egy helyen tévedett, mert EU4-nek írta a normámat, holott csak EU3.

BarG Elküldve: 2012-08-01 00:36 Féktárcsa és fékbetét

harmas írta:
BarG írta:
Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.




Ne haragudj, de néhányan már leírtuk, hogy szinte mindegy milyen nem gyári tárcsát választasz, az hamar rázni fog. És lám, igazunk lett.

Bár találhatna már valaki nem gyáriban elfogadható minőségű tárcsát, mert zavaró, hogy ennyire kötve legyünk.


Én az előző 320d-be Jurid tárcsákat tettem (ha jól emlékszem 17E/db), nem rázott, de ezt szerintem a jelenlegi tulaj is megerősítheti.
Az aktuális gépsárkányba nem gyári beszállító, vagy gyári minőségűt, hanem A GYÁRIT tettem bele 20E/db áron. Ez sem ráz. Viszont fékez






Használattól függően fog a rázás hamarabb jelentkezni. Nem azonnal, miután felszerelteti az ember. Hallottam már olyat, hogy elég volt egy nagyobb sebességről való húzósabb fékezés, és a nem gyári tárcsa azonnal hullámos lett, párezer km-es korában. Másoknál úgy jelentkezett a probléma, hogy az elvárt futásteljesítmény rövidült le a hamarabb bekövetkező rázás miatt. Nálam is így jelentkezett, amikor egyszer elcsábultam és Zimmermann tárcsákat vettem. Fogott az rendesen, de amíg a gyári tárcsa kb 70e-ig volt jó, addig a Z csak 30e-ig. A gyári tárcsából már ledaráltam 3 készletet és mindig hozták a 70e-es szintet, elég egyenletesnek látom a minőségét, meg a saját használatom is elég állandó. Mindezt első tárcsákra tartom érvényesnek, hátul szinte nincs is terhelés, oda bármi jó lehet. (Lemfördert vettem 240e! után, 11e-ért)

BarG Elküldve: 2012-07-30 21:46 Futómû és hibái

Nos, megesett a műtét. A teljes hátsó futómű le lett szerelve, minden gumis alkatrész le lett cserélve. 17 (!) db szilent, gl szem, etc -t kellett kiszenvedni a helyéből, teljes napi elfoglaltság két embernek, és még nincs vége, mert holnap futóműállítás következik. Ez a bölcső egy igen ronda rozsdás, kézzel hegeszgetett alkatrész, egyáltalán nem tűnik egy minőségi alkatrésznek, a hegesztési fröcsögések ott vannak a varratok mellett, kis golyók formájában. Hát most le lett drótkefézve, festve rendesen.

Már most, a futóműbeállítás előtt érezni, hogy kicsit másként kanyarodik, mint előtte. Sajnos nem az erősített szilentek kerültek be.

BarG Elküldve: 2012-07-30 21:17 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta: Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:

1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.

Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.



Ne haragudj, de néhányan már leírtuk, hogy szinte mindegy milyen nem gyári tárcsát választasz, az hamar rázni fog. És lám, igazunk lett.

Bár találhatna már valaki nem gyáriban elfogadható minőségű tárcsát, mert zavaró, hogy ennyire kötve legyünk.

BarG Elküldve: 2012-07-27 22:29 Autóvásárlás

lalada írta: nem rossz kocsi, de csak egy dolog: nincs navija. ez később nagyon megnehezíti az eladást. másrészt baromi ronda anélkül a műszerezés.
szerintem aki e90/91-ben filózik ne sajnálja rá a pénzt. meg fogja bánni. ezek csak személyes vélemények.

mutyuru írta: Ehhez mit szoltok:

http://suchen.mobile.de/auto-i...=Limousine






Jó kis szempont, hogy milyen autót vegyünk annak, aki majd egyszer a mi autónkat veszi meg ....

A gyári navinál nincs pénzt pazarlóbb dolog, aki ilyet vesz, az vagy számolatlanul rendelkezik pénzzel, vagy buta, mert a töredékéért sokkal jobbat kaphatna, vagy mérhetetlenül sznob. Vagy már annak vette az autót, akinek majd el akarja adni x év múlva.

BarG Elküldve: 2012-07-27 15:38 Társalgó

Coyote írta:
vivaladiesel írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...io-5979549

Mi a véleményetek róla... 1,2-ért?


A km-t felejtős, nem BMW-rajongó (hozzáértő) a tulajdonos (sport edition? LOL) amúgy korának megfelelő állapotúnak tűnik, meg kell nézni élőben

1.2 millió nem pénz egy 5-ös BMW-ért, de jó ha van pénz a zsebben, esetleges váltóhibára, stb.



Pontosan! kb 500e legyen zsebben, vagy könnyen elérhető, és akkor fájdalommentesen meg lehet venni.

BarG Elküldve: 2012-07-26 23:22 Futómû és hibái

Na jól megkevertem a ..... dolgokat

Bár már meg vannak rendelve a gyári gumi bölcsőtartók, de mi lenne, ha poliuretán powerflex-et tennék be? Ugye ilye tapasztalása nincs senkinek?

BarG Elküldve: 2012-07-25 23:26 Társalgó

InsectKiller írta:
BarG írta:
InsectKiller írta:
BarG írta:
InsectKiller írta:
BarG írta: Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.


Hát én besírnék, ha nem adnának többet 2M-nál...De lehet, h te is!


Hát a sírás nem igazán segít!
Az enyém eurotax-os értéke 2,4M Ft, a Tiéd hány évvel öregebb? Márpedig az eutotax a vezérfonal mindenkinél, tetszik-nem-tetszik. Plusz még az enyémre került némi plusz festék is az évek során, azt meg nem díjazza a piac. Addig azonban illúzió minden, amíg a piacora ki nincs téve és nincs megméretve.

Kedvencem a debreceni bmw-sek 20M fölött árult 330d kabriója, ami néhány éve eladó, de ilyen áron?! Hiába szalon az autó, 20M-ért ki az az elmebeteg, aki 3d kabriót vesz? Azért már sokkal előkelőbb autók vehetők, nem 3-as sorozatú bmw-k.


Enyém, mint láthatod is, 2001. Az eurotax számomra meg 1 vicc kategória. Amikor 2008-ban vettük az autót, az extra lista meg miegymás alapján 4,7 volt az értéke. Hát a piacon már akkor E90-est adtak annyiért. Persze nem is kell mondanom, h 4 alatt volt a hasonló is a piacon...


Csak azért emlegetem az eurotaxot, mert az a sorvezető, átlagos autóért annyit lehet kérni, nem többet. Ha bárhová viszed beszámoltatni, akkor meg az alatt fog csak menni. Néhány hete voltam a pesti wallisban, szétnézni, meg érdeklődni néhány vadiúj modell után, akkor szívtam magamba egy kis friss értékítéleti módszert. Nem örültem túlzottan.


Én akármilyen kereskedésbe voltam, az első dolog, az ár belövéséhez: használtauto.hu.
Ha már ezen van fönt 2M-ért 330ci engem kiröhögnek, h miért akarok az enyémért 3-at?! Az mind1 h M-tech, meg HK, meg navi meg bőr meg automata, mind1, de a ha-hu-n van 2ért is...


A HaHu a vágyálmok tengere. Ott nem azok az árak vannak, amikért az autók elmennek, hanem amit a gazdi gondol, hogy kapni szeretne. Csak szvsz nagyon kevés autó megy azért az árért, amit oda kiírnak. Aki azzal példálózik, hogy ott milyen árakat látott, azt el kell küldeni, hogy akkor vegye azt. Ha mégis nálad próbálkozik, akkor az alacsony áras géppel mégiscsak gáz van.
Bőr: ma ültem egy E90 320d-ben, ami bőrüléses volt - amúgy útálom a bőrüléseket - és fele akkora futásteljesítménynél, mint az enyém - szövet - elképesztően le volt harcolva. Az enyém e mellett szinte újnak tűnt.
Az én masinám pont fordítottja a Tiédnek - extra csak az automata klíma meg a sportfutómű, semmi egyéb, viszont garantált a km

BarG Elküldve: 2012-07-25 23:14 Futómû és hibái

zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
BarG írta: Új story.
8 év, 250e km, és úgy éreztem, hogy mintha a gép nem lenne annyira stabil az úton, mint régebben. Mondjuk vizsgán simán átment áprilisban. Voltam szerelőnél, aki megtaszigálta, megfeszegette a hátsó futóművet és közölte, hogy a segédkeretet tartó gumipogácsák közül kettő meghalt a négyből. Jóvő héten minden gumis alkatrész cserélődik hátul. Még nem kopogott, nem lógott (nagyon), szóval az időnkénti ellenőrzést nagyon javallom mindenkinek.


Segédkeret?Robbantott ábrán megtudnád mutatni?


amiben a diffi is van... 4 ponton van a kasztnihoz fogatva, kettő a hátsó ülések alatt, E36 és régi E46 is hajlamos volt itt kiszakadni.


Ohhh ez nekem új.....Köszöntem





És ezen a négy felfüggesztési ponton lévő gumibakok/szilentek a ludasak ill. meg kell őket nézni.........!?
Bedugok oda egy feszítő vasat és megmozgatom?



Igen, a szerelő meg a segédje lementek az autó alá és egy feszítővassal megmozgatták. Hát ők jobban meg voltak lepődve, mint én, mert én sejtettem hogy valami van, de nem tudtam az okát. Egy sima átnézés az ilyet nem hozza ki, ehhez speciálisan rá kell keresni.
És hogy mitől van? Leginkább a nyomatéktól. Meg az életkortól. Szerelő szerint ritkán kell E46-nál ilyet cserélni, E60 3d-nél elmondása szerint pl néhány hete volt ilyen művelet.

BarG Elküldve: 2012-07-25 19:17 Társalgó

InsectKiller írta:
BarG írta:
InsectKiller írta:
BarG írta: Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.


Hát én besírnék, ha nem adnának többet 2M-nál...De lehet, h te is!


Hát a sírás nem igazán segít!
Az enyém eurotax-os értéke 2,4M Ft, a Tiéd hány évvel öregebb? Márpedig az eutotax a vezérfonal mindenkinél, tetszik-nem-tetszik. Plusz még az enyémre került némi plusz festék is az évek során, azt meg nem díjazza a piac. Addig azonban illúzió minden, amíg a piacora ki nincs téve és nincs megméretve.

Kedvencem a debreceni bmw-sek 20M fölött árult 330d kabriója, ami néhány éve eladó, de ilyen áron?! Hiába szalon az autó, 20M-ért ki az az elmebeteg, aki 3d kabriót vesz? Azért már sokkal előkelőbb autók vehetők, nem 3-as sorozatú bmw-k.


Enyém, mint láthatod is, 2001. Az eurotax számomra meg 1 vicc kategória. Amikor 2008-ban vettük az autót, az extra lista meg miegymás alapján 4,7 volt az értéke. Hát a piacon már akkor E90-est adtak annyiért. Persze nem is kell mondanom, h 4 alatt volt a hasonló is a piacon...


Csak azért emlegetem az eurotaxot, mert az a sorvezető, átlagos autóért annyit lehet kérni, nem többet. Ha bárhová viszed beszámoltatni, akkor meg az alatt fog csak menni. Néhány hete voltam a pesti wallisban, szétnézni, meg érdeklődni néhány vadiúj modell után, akkor szívtam magamba egy kis friss értékítéleti módszert. Nem örültem túlzottan.

BarG Elküldve: 2012-07-25 19:05 Futómû és hibái

Új story.
8 év, 250e km, és úgy éreztem, hogy mintha a gép nem lenne annyira stabil az úton, mint régebben. Mondjuk vizsgán simán átment áprilisban. Voltam szerelőnél, aki megtaszigálta, megfeszegette a hátsó futóművet és közölte, hogy a segédkeretet tartó gumipogácsák közül kettő meghalt a négyből. Jóvő héten minden gumis alkatrész cserélődik hátul. Még nem kopogott, nem lógott (nagyon), szóval az időnkénti ellenőrzést nagyon javallom mindenkinek.