BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-07-25 18:51 E46 320d kombi porlasztócsúcs

norbeee írta:
vivaladiesel írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata hibás porlasztócsúccsal kapcsolatban? A legutóbbi szerviz alkalmával szól a szerelőm hogy a számítógép jelzett egy porlasztót, most viszont már tünetek is vannak, szeretnék tájékozódni hogy másnál a hibás csúcs milyen hibajelenségeket okozott. Az enyém mostanában reggel (18-20 fokban) kicsit dadogva indul be kb 3-4 mp ig, aztán mély kopogó hangot ad, elindulva pedig recsegő hangja van. Alapjáraton is jobban beremeg, néha jobban néha kevésbé egyenletesen jár. Ami még érdekes 1200-2000 fordulatszámon is furán rázza a kasznit nem egyenletesen megy, pl városban 30-50 között.
Eddig elmúlt ha jobban megjárattam, de most már melegen sem múlik el. Ezek ellenére egyáltalán nem füstöl, és jól megy mint eddig. Félek a következményektől ezért megpróbálom minél hamarabb kicserélteni.

Valakinek hasonló tapasztalat?


Diaggal megállapítható, hogy pontosan melyik porlasztó a hibás. Fontos, hogy csere után "fel legyen programozva"!! (a vezérlőbe be kell írni a sorozatszámot)

M_Attilánál itt a fórumon 50-52 000ft körül kapsz új porlasztót! Nehogy bedőlj valami 110 000ft-os árajánlatnak...


Hali úgy gondolom korrekt szerelőm van, legalábbis nagyon meg vagyok vele elégedve, az összes bömösömet ő szervizelte. Azt mondta először szemrevételezi, egyébként ha porlasztócsúcs akkor 50-90 között az ára ami attól függ hogy most milyen van benne, mert elméletileg több féle létezik. A real oem is 2 variációt hoz
A, Rmfd Injector
B, Rmfd Injector For vehicles with EU4 exhaust emissions standard

hm?


Ha már hangja van, akkor ne nagyon közlekedj vele, mert dugóolvadás lehet belőle! Láttam szerelőnél csomó szétdobott motort, amit hibás csúcs okozott. Aztán a hibás csúcs oka nem egy esetben a tökéletes csiptuning volt, ami ugye nem károsít soha semmit.

BarG Elküldve: 2012-07-25 18:46 Társalgó

norbeee írta:
BarG írta: Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.


Rendben amit írtál egyetértek, de a magyar autópiaccal az a gond hogy mikor autót akarsz venni mindenki elhallgat letagad mindent, illetve kóklerkedik hogy az autó tökéletesnek nézzen ki. A haverommal járom az e46 okat mostanában és mikor megkérdezem hogy van e az autónak valami gyengéje mindenki hallgat. Amikor meg rákérdezek hogy miért süvít a turbó meg miért kopog az eleje, meg miért más színű az ajtó a festés alatt akkor meg csúnyán néznek.

Nem az a baj hogy egy autó nem tökéletes, hanem az hogy tökéletesnek akarják eladni. Megvennék én is egy olyan autót aminek hibái vannak de akkor tudjam már hogy mennyit fogok még rákölteni miután megvettem.

A szerelőm nem győzi elhajtani a "kedves kuncsaftokat" amikor jönnek azzal a dumával hogy eladja az autóját de a szervízintervallumot nullázza már le előtte de olajcsere meg nem kell. Mindenki legyen tisztában azzal hogy valójában mennyit ér az autója, és adja el annyiért....


Ezzel egyet tudok érteni, és azt hiszem, az, hogy 2M-ért van az autó meghirdetve, beismerése annak, hogy nem minden ok vele. Ha minden ok lenne, akkor 3,5 vagy valami hasonló árcédulája lenne.

BarG Elküldve: 2012-07-25 18:43 Társalgó

InsectKiller írta:
BarG írta: Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.


Hát én besírnék, ha nem adnának többet 2M-nál...De lehet, h te is!


Hát a sírás nem igazán segít!
Az enyém eurotax-os értéke 2,4M Ft, a Tiéd hány évvel öregebb? Márpedig az eutotax a vezérfonal mindenkinél, tetszik-nem-tetszik. Plusz még az enyémre került némi plusz festék is az évek során, azt meg nem díjazza a piac. Addig azonban illúzió minden, amíg a piacora ki nincs téve és nincs megméretve.

Kedvencem a debreceni bmw-sek 20M fölött árult 330d kabriója, ami néhány éve eladó, de ilyen áron?! Hiába szalon az autó, 20M-ért ki az az elmebeteg, aki 3d kabriót vesz? Azért már sokkal előkelőbb autók vehetők, nem 3-as sorozatú bmw-k.

BarG Elküldve: 2012-07-25 18:19 Társalgó

Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.

BarG Elküldve: 2012-07-22 13:53 Légtömegmérõ

hil írta:
BarG írta:

Bakker Yellow, még igaza is lehet!
Képzeld, a mostani autómhoz nem sokkal a megvétele után vettem a gyári szűrő helyére betehető sport szűrőt. Aztán elmentem Istvánkóékhoz és megmérettem gyári szűrővel és sport szűrővel is a teljesítményt és nyomatékot is. És képzeld, volt különbség. A teljesítményben szinte semmi, de sportszűrővel a nyomaték hamarabb ébredt és ez érezhető is volt. Aztán, mivel több helyen olvastam a sportszűrők nem tökéletes szűréséről, a kicsipkézett turbólapátokról, eladtam a JR típusú szűrőimet.


Sziasztok!
Még annyit hozzátennék, és itt nem a direkt szűrőről írok: én sem hittem a szűrési képességében. Első autómnál (A Vectra volt, amit újonan vettem) , nem akartam hibázni. Amikor kivettem a papír szűrőt, a szűrő utáni teret végig pucoltam alkoholos lintfee papírral. (persze a papírszűrő berakása előtt is átmostam, nehogy fals eredmény jöjjön ki és úgy használtam papír szűrővel ami eredeti GM szűrő volt) Az bizony koszos lett. Beraktam a JR szűrőt és amikor cserélni, illetve mosni kellett megismételtem az átmosást. A törlő fehér maradt. Ebből az jön le (nekem), hogy az olajos JR szűrő jobban szűr, mert amit a papír szürő átenged, azt az olaj megfogja. Némileg hasonlóan, mint a munkagépek olajos levegő szűrője, bor ott egy "labirintusban" áramlik a levegő és a kosz a gravitáció miatt esik bele az olajba.
Mindezeket nem hallottam, mondták, olvastam, hanem megcsináltam, tapasztaltam!
Számomra az előnye nem a "teljesítmény növekedésben", hanem abban van, hogy akkor mosom ki, amikor úri kedvem úgy tartja és mindezt ingyért, szemben a papír szűrő kb 6000 Ft-os árával. Azt gondolom mindenki megtapasztalta, hogy amikor kicseréli a levegő szűrőt, mintha jobban menne az autó. A különbség minimális, de van, mert a tiszta (új) papírszűrő több levegőt enged be a motorba.

Nem vitának szántam a fentieket, csupán saját tapasztalatomat írtam meg, mindenki kezelje is úgy, olvassa és hallgasson.



Akkor én is hozzátennék még. A 3d-ben úgy van a levegő vezetve, hogy oldalról a relatíve hosszú légszűrő oldalát egy kis ponton bombázza a belépő levegő és a benne lévő szilárd szemcse, szerintem igen durva nagy sebességgel. A gyári papírszűrőre ezért egy vastag szálas anyagból lévő burkot húznak, szerintem a becsapódások erejének csökkentésére. Szinte biztos vagyok benne, hogy a 3d motoroknál a fentiek miatt nem olyan jó a szűrési hatásfok. Régebbi Seatjaimnál én is folyamatosan használtam a betét típusú sportlégszűrőket, de ennél az autónál szerintem nem jó ötlet.
A vita viszont a légtömegmérők vonatkozásában indult el, és emlékeim szerint a Seatoknál kicsit olajos lett a szűrő utáni vezeték, ami idővel vezethet a légtömegmérő halálához.

BarG Elküldve: 2012-07-21 15:53 Légtömegmérõ

YELLOW írta:
zolcsi1117 írta:
YELLOW írta:
zolcsi1117 írta:
hil írta:
zolcsi1117 írta: Sziasztok, van 1 E36 316i-m és sportlégszűrőt tettem bele.Meg tudnátok e mondani hogy okoz e valamit bajt a légtömegmérőbe ha így használom. Eddig még semmi gond nem volt Előre is köszi!


Szia! Én ezt a levegő szűrőt (nem direkt szűrőről beszélek!!) eddig 5 autómon használtam, nem volt velük ez miatt soha semmi gond, egyikben sem kellett cserélni légtömegmérőt. Most is az van benne. Mások azt fogják írni (esetleg), hogy tönkreteszi a légtömegmérőt, de ez bizonyítottan nem igaz.



Köszönöm, már a te kommenteddel is megelégszem Amúgy a szűrő és a sport rendeszerrel elég sokat javítottam a teljesítményen!!! köszi még 1 szer


tudod mit javult? SEMMIT!!!
csak a hanghatások miatt érzed jobbnak, becsapó ám. ilyenkor mindenki rögtön azt hiszi verseny autóban ül.... nem mondom, hogy nem lehetséges, de lehet nem ézed meg valójában... csak a hang...


Gondolj csak amit akarsz,én érzem az autómon hogy jobban fut!


érezd! az erő veled van


Bakker Yellow, még igaza is lehet!
Képzeld, a mostani autómhoz nem sokkal a megvétele után vettem a gyári szűrő helyére betehető sport szűrőt. Aztán elmentem Istvánkóékhoz és megmérettem gyári szűrővel és sport szűrővel is a teljesítményt és nyomatékot is. És képzeld, volt különbség. A teljesítményben szinte semmi, de sportszűrővel a nyomaték hamarabb ébredt és ez érezhető is volt. Aztán, mivel több helyen olvastam a sportszűrők nem tökéletes szűréséről, a kicsipkézett turbólapátokról, eladtam a JR típusú szűrőimet.

BarG Elküldve: 2012-07-20 18:35 Mi lehet a baj?_

troooger írta:
jons írta:
kempelen írta:
troooger írta: Sziasztok.
Elkezdett rázni a kocsi eleje. Elvileg ki vannak centírozva a kerekek, az nem rázhat. Szerintetek mit érdemes még átnéznem? Lehet valami kopás?


Lengőkar alsó-hátsó szilentek....



Első féktárcsák, munkahengerek....


Na egyre hosszabbodik a lista...:S


Kicsi az esélye, hogy egy féktárcsa, ami kiegyensúlyozott volt, egyszercsak kiegyensúlyozatlanná válik. Ahhoz le kell törnie belőle egy darabnak, vagy a belselyébe be kell akadni valami szép, legalább 10 grammos akárminek. Sokkal nagyobb a lehetősége annak, hogy a felniről leesett a súly, vagy a gumin lett egy pukli, esetleg sárdarab(?) akadt meg a felniben. Vagy amit még a többiek írtak, hogy megpusztult valamelyik gumis szilent, etc. Szakember kell hozzá.

BarG Elküldve: 2012-07-19 20:07 Lengéscsillapitó

Van egy dilemmám. Lengéscsillapító cserén gondolkodok, nem azért, mert a gyári tönkrement, hanem csak az élményszerűbb autózásért. Eredetileg sárga - sport - Konit kerestem volna, (egyszer egy régebbi autómba vettem és nagyon jó lett) de szeptemberi szállítást ígértek. A Koninak van egy újabb fejlesztése, aranyszínben (FSD)- ami úgy sportos, hogy komfortos is marad, mert valami trükkel az útminőséghez igazítja a keménységet. Ez volna polcon, kb 170e-ért. Aztán van még a Bilstein, amiről páran azt mondják, hogy "jajj ne, mert román" , és részben igazuk is van, mert az ócsóbb B2, B4 verziók tényleg ott készülnek, de a B6 már igazi germán product, germán árral. Viszont azt is mondják, hogy ettől kiesik az ember fogtömése, vagy szülő nővel nem érünk be a kórházba.
Nos, az volna a kérdésem, van-e valakinek tapasztalata valamelyik típussal?

BarG Elküldve: 2012-07-19 18:50 gumi méretekben kéne help

Tibor77 írta:
YELLOW írta:
ne kérj bocsánatot... még szerencse

szerintem 205/50 R17 lenen jó választás, vagy 205/55 R16 előre és hátra egyaránt. bár nem tudom a 16-os felmegy-e, de elvileg még fel kellene.


Nah akkor a 205/50 R17 már biztos, lévén, hogy a BMW is ezt ajánlja, már csak valami szimpla alufelni kell hozzá, mivel ehhez már hivatalosan nem létezik lemez...meg lehet bután is nézne ki vele...
Viszont a téli készlet az nem RF abroncs lesz. Ez jelenthet gondot a keréknyomás figyelő rendszernek?
Bár az előző 118d-men sem RF volt a téli készlet, kerékcsere után reset-eltem ahogy elő van írva és ment minden tökéletesen, legalábbis hibajelzést nem kaptam.
Mivel a mostani egy 2011-es model, nem tudom, hogy ez változott-e.

Tudtok ajánlani valami bevált spray-t vagy javító készletet esetleges defekt esetére?





Elméleteddel ellentétben létezik 17"-os lemezfelni, nekem ilyenen van a téli kerékkészletem. Legalábbis E46-hoz van, az új 1-esekhez is van ilyen felniméret aluban, lehet, hogy van lemezben is.

Appropo - miért nem várod meg az új 125d-t? 3 és 5 ajtósban már van, remélhetőleg lesz kupéban is idővel.

BarG Elküldve: 2012-07-18 20:18 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

vivaladiesel írta:
norbeee írta:
m_attila írta:
norbeee írta: Gázolaj + 2T motorolaj ????

Sziasztok!

Szeretném a véleményetek kérni az alábbi témában:
Sok helyen olvastam és sokan javasolták már hogy a magyar "szar" minőségű gázolajat 2T motorolajjal érdemes adalékolni 1:100 arányban, mivel a magyar gázolajnak nincsenek olyan kenési tulajdonságai.

Vélemény? esetleg tapasztalat?


És mit szeretnél kenni vele??


Én semmit csak nagyon kíváncsi vagyok a véleményekre, bár az tényleg bosszant hogy itthon sz*rt kapunk a pénzünkért. Akármikor "nyugati" gázolaj volt az autóban, mindig feltűnően szebben járt, pedig itthon is mindig csak omw-t tankolok bele, néha még prémiumot is.


A TDS motoroknál még volt értelme de a CR-nél már szerintem nincs. Inkább vegyél néha metabond megasel rendertisztítót és hajtsd meg a verdát!!



A CR rendszer sokkal kényesebb a kenésre, mint az adagolós volt. Márcsak a sokkal magasabb nyomás okán is. Érdemes egy kicsit odafigyelni a kenés növelésre, de arról erősen megoszlanak a vélemények, hogy ezt mivel lehet elkövetni. A 2T olajok jók lehetnek, de minimum félszintetikust kéne használni, amiből nem keletkeznek larakódások, nincs komoly hamuképző hajlama, meg még katalizátorbarát is. Na ez így együtt már nem egyszerű eset, kezd drága is lenni. Komolyabb olajos fórumon volt szó erről a kérdésről, ott szakértőbbek azt javallották, hagy API TC, JASO FC minősítésű olaj alá ne menjen az, aki nem akar kockáztatni. Ha nincs katalizátor, akkor lehet lejjebb menni a minőségben. Ha sok 2T-t használ valaki, füst lehet az erdménye.
AROL 2T nem jó.

És vannak profi kenésjavító adalékok is, egy csomó cég árul ilyesmiket.

BarG Elküldve: 2012-07-15 19:38 Motorolaj

vivaladiesel írta:
jokerface írta:
De amúgy is a Castrol volt (vagy most is az) a BMW hivatalos olajpartnere. Nagy baj nem lehet vele


Lehet vele baj... Nekem már sikerült befürödni megbízható helyről vett castrollal. Azóta csak Mobil 1-et használok. (teljes megelégedéssel)


Erről a befürdésről bővebben is írhatnál.

Én szinte csak Castrolt használtam, 0W-40-et. Kétszer tettem be Mobil-1-et, de utána hangosabb lett a motor, ezért nem erőszakoskodtam tovább. A hamis Castrolról sokat lehet hallani, olvasni a neten, de még senkit se láttam, akinek valós problémája lett volna, csak olyan hallottam a sógorom munkatársának az anyósától típusút. Mostanában ráhagyom a szerelőmre, ő 60 literes hordóban veszi a Fuchsot, de nincs 0W-40 LL01, vagy LL04-ben, csak 5W-40, ami kevésbé szimpatikus. De a lényeg a plombált hordók, amik ott állnak a műhelyben, tuti eredetiek.

Amúgy a Castrolokat(meg a Mobilt is) mindig olyan netes boltból vettem, ahol van normál bolt is, nem csak egy webcím, ami ma elérhető, holnap meg már nem.

BarG Elküldve: 2012-07-15 18:36 Intenziv Kormolás

szotakdavid írta:
BarG írta:
vivaladiesel írta:
cytromayl írta:
szotakdavid írta:
cytromayl írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, pár napja vettem észre azt hogy az autóm ha odalépek neki vagy dombnak felfelé megyek és "erőlködik" ontja a fekete füstöt, és még az is új jelenség hogy a vezetőülés felőli oldalon a motor térből amikor bekapcsol a turbó mintha kifújna a levegő. Mi lehet a hiba oka??? És ezt a környékemen ki tudja megbízhatóan és jó áron orvosolni,mert fogalmam sincs kihez vigyem az autóm. Előre is köszönöm a segítséget.


Nekem is ez volt a problémám két hete,lyukas valamelyik turbó csöved.

Üdv Dávid


És az okozhatja a füstölést? köszi a választ!
Milyen költségel jár? kb.


Igen ez okozza a füstölést (fals levegőt szív).


Relatíve nem nagy összeg. (10 000alatt)


Vitatkoznék.
Ha a turbócső lyukas, akkor a turbó által szállított levegő KIFELE fog jönni, nem pedig befele fog menni a motorba, ezért kevés lesz a levegő a benyomott üzemanyaghoz, ezért fog füstölni.



Én az árral vitatkoznék 22000ft volt a cső.

Üdv Dávid



Akkor szerencsés vagy. Én a télen cseréltem mindkét turbócsövet, (interqler előtt-után) emlékeim szerint 80 fölött volt az akció.

BarG Elküldve: 2012-07-15 12:12 Intenziv Kormolás

vivaladiesel írta:
cytromayl írta:
szotakdavid írta:
cytromayl írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, pár napja vettem észre azt hogy az autóm ha odalépek neki vagy dombnak felfelé megyek és "erőlködik" ontja a fekete füstöt, és még az is új jelenség hogy a vezetőülés felőli oldalon a motor térből amikor bekapcsol a turbó mintha kifújna a levegő. Mi lehet a hiba oka??? És ezt a környékemen ki tudja megbízhatóan és jó áron orvosolni,mert fogalmam sincs kihez vigyem az autóm. Előre is köszönöm a segítséget.


Nekem is ez volt a problémám két hete,lyukas valamelyik turbó csöved.

Üdv Dávid


És az okozhatja a füstölést? köszi a választ!
Milyen költségel jár? kb.


Igen ez okozza a füstölést (fals levegőt szív).


Relatíve nem nagy összeg. (10 000alatt)


Vitatkoznék.
Ha a turbócső lyukas, akkor a turbó által szállított levegő KIFELE fog jönni, nem pedig befele fog menni a motorba, ezért kevés lesz a levegő a benyomott üzemanyaghoz, ezért fog füstölni.

BarG Elküldve: 2012-07-13 23:50 Termosztát

vivaladiesel írta:
TheMan írta: Sziasztok,

Van valakinek Meyle vízpumpával tapasztalata?

Nekem csak az olajszint értékelővel, de az 2 hónapig bírta.

A vízpumpájuk fémlapátos ezért tartanám vonzónak.


Előre is köszi:
-Man-


Semmit ne vegyél Meyle gyártmányból. Török alkatrészek, németes hangzású névvel, szép csomagolásban!


Tudom, nem ide tartozik, de ha már előkerült, a Meyle gyárt erősített lengőkarokat E46-hoz. Ezek szerint az is átverés?!

És hogy hozzászóljak a témához is, a Graaf vízpumpa is fémlapátos.

BarG Elküldve: 2012-07-10 19:58 manuális váltó

lorand007 írta: Tiszteletem, eredeti bmw valto olaj 2,5 liter lenne 50000 huf, aszem nem gyari kerul bele, max cserelem 2 evente


Azonnal keress másik boltot, mert Téged átvernek!
A rossz olajtól - nem belevaló - akér hetek alatt ronccsá válhat a váltód. Ha nem akarsz utánajárni a gyárinak, attól még ugyanolyan minőséget vehetsz szakértőtől más gyártótól is, kisebb pénzért. Ez azt akarja jelenteni, hogy 5000 Ft/liter árnál nem magasabban. De ha nincs erre időd, én nem erőszakoskodom!