BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-06-19 21:45 Autóvásárlás

Láttátok már, hogy az új 1-es bömös szélesebb - nagyobb a nyomtávja - mint az E46-os 3-asnak?! Oszt mégis ezt hivjuk kis bmw-nek. (tengelytáv az persze kisebb)
Ugye az elsőkerék hajtású szörnyűség nem az egyes utóda lesz??

BarG Elküldve: 2012-06-18 20:30 Chip tuning

funez írta: Sziasztok

Érdeklődnék hogy tuningbox használatáról mik a tapasztalatok mert most szeretnék venni egy ilyet és hogy érdemes e ennél a cégnél vásárolni ??

http://tuning-box.hu/bmw-tunin...ngbox.html



Olvass itt vissza 10-20 oldalt. Ez a legjobb tanács, amit itt adni lehet. Nagyjából minden le van írva, amit a témáról írni lehet. A dobozka, amiről kérdezel - tizenkettő-egy tucat módon railnyomást csal. És túl sokat ígér. Itt is csal.

BarG Elküldve: 2012-06-10 20:44 Valaki segítsen

Tom_Sawyer írta:
Helioport írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Szerintetek mit lehet kezdeni ezzel az intercoolerrel? Javítható vagy tisztítható még?

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

Bocs, ha rossz minőségűek a képek, per pillanat nem tudtam jobbat...



Mit szeretnél rajta javítani? Az elhajlott lamellákat? Vagy lyukas?


Nem tudom, hogy az elhajlott lamellák mennyire akadályozzák a levegő áramlását. Meg tényleg nagyon koszosnak néz ki...


A behajlott lamellák akár teljesen lezárhatják a levegőt. Nagynyomású mosóval a piszkon lehet segíteni, leginkább a klímahűtő és a vízhűtő közé gyűlik a kosz. Relatíve könnyű kiszedni az interqlert, csavarhúzóval visszahajtogathatod az elgörbült részeket. Azonban hajlamos a lyukadásra, nekem a télen cserélni kellett. Egy 50-es körül volt újban.

BarG Elküldve: 2012-06-04 18:41 Motor-váltó

Tano írta:
RePTaiL írta:
lorand007 írta:
Tano írta:
RePTaiL írta: Hali ute!

milyen olajat kíván?


MTF-LT1, LT2 vagy LT3


Tiszteletem, milyen márka ez? nem leltem a neten igy, esetleg v.mi link? köszönöm


Jaja az engem is érdekelne, mert így csak a fórumos hsz-ket dobja ki


Ez a gyári márka. Ha bemész a szervízbe, ilyennel fogják feltölteni. Kb 1,5 liter kell a cseréhez, csak sajnos ilyen kis kiszerelésben nem kapható.


Manual Transmission Fluid Life Time - a márkája

BarG Elküldve: 2012-06-03 14:35 Autóvásárlás

vfeca írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
de komolyan.
az, hogy az E46 nem hajlamos rohadni... hát láttam már sérülésmenteset mégis.... az enyémen is megjelent, amit most vettem észre az első tavaszi mosásnál, pedig télen is volt mosva. monduk nekem az oldalával volt valami, mert a bal oldala fújva van. cserélve semmi nem volt elemek közül. (kivéve amit én cseréltem, első lökös)



Az E46 nem rohad. A javított lemezek rohadnak E46-on.


havernak, igaz most láttam, de csúnya a hátsó sárvédő ív, pedig sérülés mentes azon a részen. jó csillag garázs van meg sokat jár külföldre. mégis durva.
mondjuk nekem is a küszöbön van azon a vékony kis csíkon.
de amúgy azt nem tudom megérteni, ha valamit javítanak, akkor azt mért nem tudják úgyjavítani, hogy ne rohadjon? itt is van egy srác, aki megorrolt, mert mondtam neki, hogy a sárvédő szélesítésnél neki rohadni fog. de higyjem el az ő embere úgy megcsinálja, hogy az nem fog. én értem a kémiáját, hogy mért fog elkezdeni rohadni, de nem igaz, hogy már nincs erre valami megoldás? valszeg most nyáron én is elviszem azt a kis hibát kijavíttatni.


Nekem a szedán a csomagtartó alsó pereménél kezdett kicsit rozsdásodni, meg a bal küszöb első részén, valszeg a sok ki- és beszállással lerugdosták. Én mindkettőt megcsináltattam, nem kezdtek el újra rozsdásodni.


Alapdefiníció, hogy a korróziót csak lassítani lehet, megállítani nem.
Vagy olyan anyagból készíteni a konstrukciót, ami nem hajlamos a termodinamikailag stabilabb állapotába magától visszatérni - arany, platina, titán, korrózióálló acél, stb....
Néhány éve volt szélvédőcserém. Tavaly azt vettem észre, hogy az új szélvédő mellett az A oszlopon dudorodik a festék. Valószínűleg megsérült a korrózióvédelem és nekiállt rozsdállani. Elvittem karosszériáshoz, jó drágához, a Cascómra kértem egy új szélvédőt, meg a korrózió rendbehozatalát. Eddig nyom nélkül megcsinálták, csak a számla nem tetszett annyira.

Szerintem most már tartunk ott technikailag, hogy az autókat komolyabban lehetne különböző kompozit műanyagokból készíteni, ez igen jót tenne a fogyasztásnak is.

BarG Elküldve: 2012-06-03 13:24 Társalgó

bmw320d4 írta:
BarG írta:
Én bocs .... az ilyen félmondatos kommunikációban néha félre lehet érteni az eredeti szándékot.


Miskolc? Nagyidai megvan?



Persze. Na meg Arnoldék.
+ vagy - ?

BarG Elküldve: 2012-06-03 00:19 Autóvásárlás

bmw320d4 írta:
BarG írta:
vfeca írta:
hil írta:
Szia!
Nem, szó sincs erről, félre értettél minket. Biztosan örül az, aki kérte, hogy nézd meg ezeket az autókat. Írtam is, hogy sok minden a képekről nem jön le. Én magam is örülök az Hozzád hasonló írásoknak, (bár nem tervezek cserét), de jó tudni azt, hogy a képek mennyire ferdítik a valóságot. Ha a Te autód 13 évesen szebb volt, akkor miért adtad el (bár semmi közöm hozzá)?



Én kérek elnézést, ha félreértettem, amit írtatok.
Kérni nem kért senki infót ezekről a kocsikról, magamnak keresek, és megnéztem ezeket is, és úgy gondoltam, leírom a látottakat, ez segítség lehet annak, aki szintén tervezi megnézni ezeket, és van róla több infó, mint pár kép egy "elsőtulajtól+digitklímás+nagyonmegkímélt" című hirdetésben.
Sajnos festést mérni meg diagot olvasni nem tudok, de sztem ez is hasznos lehet.

Az én autóm pedig szép volt ugyan, de nem volt igazán praktikus, valamint lassan időszerű lett volna elég sok kopó dolog cseréje (téli-nyári gumik, fék, futómű, stb. alkatrészek), és úgy voltam vele, hogy eladáskor úgysem fogok annyivel többet kapni érte, amennyit most ráköltenék ezekre, úgyhogy eladom így.


Hát én máris felfedezni vélem a kettős mércét. A Te autód szép volt, cak éppen gatya volt rajta a :
- fék
- futómű
- téli-nyári gumik
- még egy halom stb
Aki a Te autódat megnézi, az ugyanazt írhatja, hogy az autód egy rom, mert a fentebb felsorol dolgok elhullottak belőle, senki rá se nézzen, mert igénytelen ember hajtotta. Nem érzed valahol a helyzet fonákságát? Én nem a jó szándékodat kérdőjelezem meg, amikor megnézted a kollégának a gépek állapotát, csak mi van akkor, ha pont ugyanígy gondolkodott azoknak a gépeknek a gazdája is, mint Te és azért nem lett rendberakva eladás előtt - mert minek, azt úgyse fogja megfizetni senki?


A legrosszabb kocsi a világon, amelyikben soha nem dohányoztak, 2 naponta porszívózva van és csillog villog mindene.
Tapasztalat!

Van olyan E60-as ismerősünk, akinek még a lengőkarok is csillognak, mert sósavval tisztítja minden héten, viszont ráz a fék, lóg a futómű, kéne bele 2 porlasztó, folyik a DD-ből az olaj, szar a váltó, szét van verve a katalizátor (!) és 2004-es gumik vannak rajta (elfekvő készletről olcsón).

A frissen mosott motor meg eleve gyanús, nehogymár észrevegye valaki, hogy folyik a szívósorból az olaj...


Ez nekem is ismerős, sajnos családból. Pénzt nem költ az autójára, de állandóan törölgeti, fényezgeti. Ha nem veszek rá gumit, féket, akksit, etceterét, akkor lehet, hogy az árokból szedték volna már ki, egyszer, többször....

BarG Elküldve: 2012-06-03 00:12 Társalgó

bmw320d4 írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
És Münchenből jön a hír, hogy az e46-os szériánál nem tartanak nyilván típushibákat .....
ezt nevezem én pökhendiségnek.



Dehogy jön Münchenből ilyen hír. Aki ezt állította éppen unatkozott és kitalálta.

Tele van E46 hibákkal a PUMA.


Pedig egy bmw minőségbiztosításán dolgozó f@szkalap mondta ezt, akár hiszed, akár nem. Ezért is neveztem pökhendi *******-nak őket.



Pl ott volt x-től y-ig gyártott diesel motoroknál cserélni kell az összes porlasztót.

Van még nagyon sok...


Most nekem magyarázod a bmw típushibákat?!
Hát nem az elejétől nézted meg a diskurzust. Pont én mondtam, hogy a bmw tele van típushibákkal, de a bmw az ügyfelek felé úgy nyilatkozik, mintha minden rendben lenne, ha mégis elvétve van egy-két hiba, akkor az belefér a statisztikai szórásba. Aztán persze a belső körös javítók-márkaszervizek felé már kimegy a valós infó a betegségekről, akik vagy megtartják maguknak - és igen, inkább megtartják maguknak, hogy a márkaimidzset ne rombolják, merthát ebből élnek. Én meg végigélveztem a hibákat élő egyenes adásban, már legalábbis amik rám érvényesek.

Jó, ez volt a háborgás része a dolognak. A konstruktivitás érdekében azt lenne jó tudni, hogy az igen gyakran változó motorkonstrukcióknál mire lehet számítani, pl a most futó 184 lovas 2d-knél, meg a mostani 23, 25d, 3d-knél. Mire kiderülnek a hibák, addigra már többünk házasságot kötött ezekkel a konstrukciókkal. Szép lenne hinni abban, hogy a gyár majd nem hagy cserben komolyabb hiba esetén, de a gyár eddigi viselkedése nem erre utal.



Nem neked magyarázom, hanem éppen melléd álltam, de bocs...


Én bocs .... az ilyen félmondatos kommunikációban néha félre lehet érteni az eredeti szándékot.

BarG Elküldve: 2012-06-02 23:45 Autóvásárlás

vfeca írta:
hil írta:
Szia!
Nem, szó sincs erről, félre értettél minket. Biztosan örül az, aki kérte, hogy nézd meg ezeket az autókat. Írtam is, hogy sok minden a képekről nem jön le. Én magam is örülök az Hozzád hasonló írásoknak, (bár nem tervezek cserét), de jó tudni azt, hogy a képek mennyire ferdítik a valóságot. Ha a Te autód 13 évesen szebb volt, akkor miért adtad el (bár semmi közöm hozzá)?



Én kérek elnézést, ha félreértettem, amit írtatok.
Kérni nem kért senki infót ezekről a kocsikról, magamnak keresek, és megnéztem ezeket is, és úgy gondoltam, leírom a látottakat, ez segítség lehet annak, aki szintén tervezi megnézni ezeket, és van róla több infó, mint pár kép egy "elsőtulajtól+digitklímás+nagyonmegkímélt" című hirdetésben.
Sajnos festést mérni meg diagot olvasni nem tudok, de sztem ez is hasznos lehet.

Az én autóm pedig szép volt ugyan, de nem volt igazán praktikus, valamint lassan időszerű lett volna elég sok kopó dolog cseréje (téli-nyári gumik, fék, futómű, stb. alkatrészek), és úgy voltam vele, hogy eladáskor úgysem fogok annyivel többet kapni érte, amennyit most ráköltenék ezekre, úgyhogy eladom így.


Hát én máris felfedezni vélem a kettős mércét. A Te autód szép volt, cak éppen gatya volt rajta a :
- fék
- futómű
- téli-nyári gumik
- még egy halom stb
Aki a Te autódat megnézi, az ugyanazt írhatja, hogy az autód egy rom, mert a fentebb felsorol dolgok elhullottak belőle, senki rá se nézzen, mert igénytelen ember hajtotta. Nem érzed valahol a helyzet fonákságát? Én nem a jó szándékodat kérdőjelezem meg, amikor megnézted a kollégának a gépek állapotát, csak mi van akkor, ha pont ugyanígy gondolkodott azoknak a gépeknek a gazdája is, mint Te és azért nem lett rendberakva eladás előtt - mert minek, azt úgyse fogja megfizetni senki?

BarG Elküldve: 2012-06-02 23:34 Társalgó

bmw320d4 írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
És Münchenből jön a hír, hogy az e46-os szériánál nem tartanak nyilván típushibákat .....
ezt nevezem én pökhendiségnek.



Dehogy jön Münchenből ilyen hír. Aki ezt állította éppen unatkozott és kitalálta.

Tele van E46 hibákkal a PUMA.


Pedig egy bmw minőségbiztosításán dolgozó f@szkalap mondta ezt, akár hiszed, akár nem. Ezért is neveztem pökhendi *******-nak őket.



Pl ott volt x-től y-ig gyártott diesel motoroknál cserélni kell az összes porlasztót.

Van még nagyon sok...


Most nekem magyarázod a bmw típushibákat?!
Hát nem az elejétől nézted meg a diskurzust. Pont én mondtam, hogy a bmw tele van típushibákkal, de a bmw az ügyfelek felé úgy nyilatkozik, mintha minden rendben lenne, ha mégis elvétve van egy-két hiba, akkor az belefér a statisztikai szórásba. Aztán persze a belső körös javítók-márkaszervizek felé már kimegy a valós infó a betegségekről, akik vagy megtartják maguknak - és igen, inkább megtartják maguknak, hogy a márkaimidzset ne rombolják, merthát ebből élnek. Én meg végigélveztem a hibákat élő egyenes adásban, már legalábbis amik rám érvényesek.

Jó, ez volt a háborgás része a dolognak. A konstruktivitás érdekében azt lenne jó tudni, hogy az igen gyakran változó motorkonstrukcióknál mire lehet számítani, pl a most futó 184 lovas 2d-knél, meg a mostani 23, 25d, 3d-knél. Mire kiderülnek a hibák, addigra már többünk házasságot kötött ezekkel a konstrukciókkal. Szép lenne hinni abban, hogy a gyár majd nem hagy cserben komolyabb hiba esetén, de a gyár eddigi viselkedése nem erre utal.

BarG Elküldve: 2012-06-02 21:35 Autóvásárlás

hil írta:
vfeca írta: Ma délelőtt megnéztem egy rakás autót Nyh-n, volt benne minden, kombi, szedán, benzin, dízel, hát mint mondjak, elég siralmas volt a felhozatal... :S
Viszont tájékozódni, meg tapasztalni nagyon jó volt.

Kettő volt viszonylag értelmes állapotban, az egyik ez:

2002.09. 318i Touring

Volt vezetett szervizkönyv, nem is volt annyira hihetetlen.
Rendben volt a belseje, kicsit kopottas, de nem vészes, működött benne minden.
A motornak tűrhető hangja volt.
Kicsit viszont az ára nekem sok, meg nem volt vmi segítőkész a kereskedő, ki sem lehetett próbálni, hát nem tudom, hogy gondolja ez az autóeladást.

A másik ez:

2000.12. 320d Touring

Szintén volt a szervizkönyv vezetve, és szintén hihető.
A belseje nem volt nagyon lepusztulva, az ülések eléggé egyben voltak.
Viszont kívül sok helyen találtam rajta rozsdafoltokat, meg felhólyagosodott festéket, küszöb, csomagtartó fogantyúja hosszan, stb...
A motornak elfogadható hangja volt, ami nem tetszett, hogy az egyik ékszíj kicsit visított, és ami még jobban nem tetszett, hogy amikor erre rákérdeztem, a kereskedő ráfújt egy fél flakon WD40-et, aztán elégedetten rámnézett, hogy volt probléma, nincs probléma...

Mindkettőt közepesre értékelném, de egyelőre egyiket sem hajszolom. Talán ha lesz vki, aki nálam szakértőbb, és megnézi nekem, aztán lát bennük fantáziát, akkor esetleg elgondolkodom rajtuk.

Az összes többi hulladék volt, egyikért sem adnék pénzt, sőt, némelyik ingyen sem kéne...
Ha vkit érdekel, ezeket nem érdemes sztem megnézni:

1999 320d Lim Mo-i, GUT-xxx a rendszáma, 2 tulaj, de a szkönyv vhogy elveszett, gané

1999 318i Lim tulajdonostól, de LZx-xxx rendszám, biztos sok boldog kirándulás volt vele, elég lelakott, elöl slick gumik, hátul vmi új gagyi, hát hogy lehet így felgumizni egy autót?

2001 320dA Touring kuka, lepusztult, szakadt, mállott, gané

2000 320d Touring romhalmaz, a motortér gyakorlatilag csupa rozsda, a motor nyikorog, csörög, már ha beindul

2000 320d Touring szintén leharcolt, nem volt szimpatikus, csörgött a motor
Itt megnéztem még egy 320d kombit (rsz: MCx-xxx), a kereskedő ajánlotta, mert aznap jött. Aztán kiderült, hogy a kereskedő már egyszer eladta, és most visszahozta a tulaj. Persze nyilván nagyon elégedett volt vele, de hirtelen nagyon kellett neki pénz, mert telket akar venni...

1998 318i Lim a legalja mindennek, kinyitottam, behajoltam, és azok után, amit láttam meg éreztem, be sem ültem, becsuktam az ajtót, visszaadtam a kulcsot, mondtam, hogy ebből ennyi elég is volt. Kereskedő feje priceless volt, ahogy mondta, hogy "hát igen, ez a kocsi ilyen", rendesen elszégyellte magát...

Konklúzió: Nehéz lesz ez az autóvásárlás. De nem hajt a tatár, nézelődök, hátha ráakadok egy értelmes példányra. Ha más nem, Németországban.



Szia! A képeket nézve egyik sem tűnik rossznak.



Egyetértek veled.
A kollega 12-14 éves autókat fikáz, amiket az eredeti áruk 5-8-ad részéért árulnak. Szóval mit is várunk el ilyen esetben?

BarG Elküldve: 2012-06-02 21:18 Társalgó

bmw320d4 írta:
BarG írta:
És Münchenből jön a hír, hogy az e46-os szériánál nem tartanak nyilván típushibákat .....
ezt nevezem én pökhendiségnek.



Dehogy jön Münchenből ilyen hír. Aki ezt állította éppen unatkozott és kitalálta.

Tele van E46 hibákkal a PUMA.


Pedig egy bmw minőségbiztosításán dolgozó f@szkalap mondta ezt, akár hiszed, akár nem. Ezért is neveztem pökhendi *******-nak őket.

BarG Elküldve: 2012-06-02 18:56 Társalgó

Alesi írta: En nagyon kivancsi vagyok, hogy hosszu tavon ezek az uj turbo-benzinesek hogy teljesitenek (16i, 20i, 28i). Szeretem a turbo-benyas autokat es ha mar fogyasztasban sem annyira horribilisek, meg megbizhatosagban is jobbak a dizeleknek, akkor legkozelebb tuti befutok nalam.
Foleg, hogy pl. a 116i mar ugy megy, mint a mostani 20d-m, iyen alapon egy uj 320i-t el tudnek fogadni ugy 4 ev mulva


Csak nehogy úgy járjunk a turbós benzinesekkel, hogy a nagyobb nyomaték miatt pont azokat a hibákat fogjuk megkapni velük, mint amiket a mostani dízelek is produkálnak.

Amúgy a 28i nekem is elég vonzó, bár a gyári szabványkörös 6,4 liter/100km-es fogyasztása eléggé hihetetlen. 245 lóerő mmmmmmm!

BarG Elküldve: 2012-06-02 18:51 Társalgó

K_Gergo írta: a motormánia is jó vonal, csak nem autóban. valami tökéletesen racionális alapon választott kocsi + motor.

a minőségromlást miben látod? az e60 kapcsán olvastam érdekes dolgokat, de az e46 is meg van már áldva pár érdekességgel.


A minőségromlást én pl az új 2d-k FŐTENGELYCSERÉJÉBEN látom, ezt e90, e60-as szériáknál kell elkövetni akár 70-80e km-nél is(, vagy az új 3d-k vezérműlánc szakadásában). Kis vidéki autószerelő műhely udvarán többet lehet rugdosni és ez nem normális szerintem. De igazán az én problémám az, hogy 12M-ért vettem a 330cd-t, ezért elvártam volna, hogy vagy 5-6 évig NE LEGYEN GONDOM, vagy másképp kb 200e km-ig. Ezzel szemben a megvásárlást követő hónapban már ott világított az olajszintet jelző sárga lámpa - az első hiba 3-4e km-nél. Aztán kb 70e km után alig telt el úgy hónap, hogy valami alkatrészt ne kellett volna cserélni. 12M-ért. Kollégám 3,5M-ós toyota mittudoménmijében 7 éve a KOPÓ ALKATRÉSZEKEN KÍVÜL SEMMIT sem kellett cserélni. Szóval egy prémium autónál azért nem ezt vártam volna. Egy csomó alkatrész egyszerűen nincs elegendően erősre megtervezve, hogy bírja a használatot. Ékszíjtárcsa, lendkerék, vízpumpa, izzítógyertya, izzításvezérlő, kipufogóleömlő, szívósor pillangók, csak hogy a leggyakoribbakat említsem, hiszen másról se szól ez a topik.
És Münchenből jön a hír, hogy az e46-os szériánál nem tartanak nyilván típushibákat .....
ezt nevezem én pökhendiségnek.

BarG Elküldve: 2012-06-02 16:50 Társalgó

K_Gergo írta:
Coyote írta: Amúgy mik a terveitek E46-on túl? Vagy porrá őrlésig használni óhajtjátok? Vélemények?

ezen elgondolkodtam pár hónapja, mikor egy barátom feleségének néztem kocsikat.
a jó áron történő eladáshoz már késő van, hiába tartja relatíve jól az árát még egy jó 330Ci. a keret, amit autóra szánnék szűkös ahhoz, hogy újabb kompromisszummentes szerelemautóm legyen (ami valószínűleg újabb bmw lenne), és mivel a kupéval úgyis kipipáltam már ezt a kategóriát, jó eséllyel használom és élvezem míg arra érdemesnek látom, aztán közlekedőeszközre váltok, amit mindenek előtt nem szeretni/élvezni, hanem használni fogok. a magyar utak, a villogós pénzbeszedők, az üzemanyag árak, az autótulajokra rótt terhek úgy általában, a folyamatos pofára esések a szerelőknél, stb. mind erre sarkallnak.


Hasonló.

Motormániás lennék. De sajna gondolni kell már a fenntartásra is, évi 35000 km környékén nem célszerű 15 litert fogyasztó gépet venni. Izgalmas az új 3d 240 ló fölött, de az új 2d is 218 lóval, igaz, 4 hengerből. Nagy autóra nem vágyom, az 1 és 3-as széria ami szóba jöhet, de az új 1-et még szokni kell, mert ronda. Talán az új 1-es kupé már fog valahogy kinézni.

Az X-eket szerintem pszichés problémások veszik, főleg az 5-6-ot. Azok közt normális embert még nem láttam.

De addig autót nem veszek, amíg kp-ban együtt nem lesz a zsé, vagy max pár hónapos hitelre - mert banknak a környékére se akarok menni. Ezért a mostaninak még szolgálnia kell vagy 1-2 évig. Nem áll távol tőlem, hogy költsek a gépre, eszi is az alkatrészeket rendesen, meg nemrégiben toltam bele egy olyan összeget, amiből 2d-t lehet venni. De ezek ellenére nem tudom, hogyha el kellene adnom, az hogy menne, mert ismerve az itteni paranoiásokat, én nem tudnám produkálni a fő elvárásokat - nincs fullextrám, xenonom, itt-ott újra van festve, meg nincs szervízkönyvem sem - bár 150e-ig nyomonkövethető a történet a bmw hálózatban, eddig hordtam márkaszervízbe. Aztán valakinek megtetszett valamelyik szervízlátogatáson és elvitte. Szóval még csökkenteni kell az értékén, hogy ne érezzem, hogy túl nagy a különbség az elvakult vásárló és az állapotot vásárló által kifizetett vételár között.

DE. Mostanában néha úgy érzem, hogy olyan minőségromlás van a bmw-nél, hogy nézek valami más márkát, ahol nem ilyen pökhendi a hozzáállás és még jobban hajtanak a valós minőség felé és odafigyelnek a vásárlókra.