Coyote írta:
Nincs ebben semmi meglepő.
5-öst (és felette) csak az vesz, akinek sok pénze van.
Akinek sok pénze, van, az 3-5 év után lecseréli.
A 3-5 éves 5-ösöket még azok veszik meg, akik sajnálnának milliókat bukni rajta, de pénzük még van rá, és fenn is tudják tartani. Aztán kb. 7-8 évesen ők is továbbadják.
Aztán jön a kispénzű polgár, akinek legfeljebb egy új Fiestára futná hitel nélkül - na ezek veszik meg a 8-10 éves felső-középkategóriás BMW-ket, amiket még mindig BMW áron lehet szervízelni, de a problémák száma már megszaporodik - azaz, itt már okoskodni kell a szervízeléssel.
Az okos, takarékos szervízkedés következő lépése a szervíz elhanyagolása --> így jutunk el a tizenéves autókhoz, amelyeknél ha nem tudod az előéletet, vagy nem vagy autószerelő, esetleg alkatrész-kereskedő, jobb, ha bele sem vágsz.
Én így látom, de szerintem a legtöbben ti is egyetértetek ezzel. Kivétel mindig lesz, de azt ki kell fogni, VAGY (hozzám hasonlóan) meg kell fizetni. Valakinek megéri, valakinek nem...
Én végigélveztem a fenti történetet. Amikor elhoztam a gépem a szalonból, SEMMIT sem lehetett venni hozzá független kereskedőktől, csak a márkaszervízből aranyáron. Ez eléggé demoralizálóan hat az emberre, amíg családtag 1500 Ft-ért vett légszűrőt, addig én 16-17000 Ft-ért. Aztán múlt az idő és bennem is megkopott a márkaszervíz utáni vágy, főleg hogy csak 2 év garanciám volt, meg még két év valamiféle jótállás. Ahogy ez eltelt, de már eőtte is arra szoktam rá, hogy egy olyan szerelőhöz járjak, aki lehúzott a szalonban 5-6 évet, majd elege lett a minimálbér+zsebbe ahogy jut-ból és otthon nyitott először "magánszervízt", majd hivatalossá is tette a vállalkozását. Aztán még párszor voltam a márkaszervízben, de már csak a szervízkönyves pecsétért, majd úgy 150e km táján elhányták a szervízkönyvemet és mire pótolták volna, addigra jól megszűntek a válságból fakadóan. Az utóbbi évek megtanítottak arra, hogy ha szükséges valami, akkor véigkérdezem az itt is előforduló alkatrészmágusokat és töredék áron megveszem a gyári alkatrészt.
És a válság megtanított arra, hogy autót csak úgy fogok venni, ha a teljes ára itt lesz a zsebemben, én banktól pénzt sose fogok kérni. Ez sajna néhány évvel megdobja a mostani gép futamidejét, ha nem rombolják le a pénzügyi bizalmamat a rendszerben, akkor már egy E92-ben ülnék. Vagy ha nincs a családban végtörlesztési igény ... Ez a 125d - na nem a csapottseggű, hanem a kupé most megragadta a fantáziámat, bár abba még csak 123d van ....