BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-06-01 22:48 Ékszíj tárcsa

lorand007 írta: Tiszteletem midnenkinek, amikor leallitom az autot ver egy nagyot , szerelo szerint generator mert v.mi kuplungos olyasmi mint a kettostomegu lengkerek, es azt is mondta hogy nem erdemes cserelni mert eleg hamar me krepal megent, volt v.kinek ilyen gondja?koszonom


Ne halgass erre a szerelőre. Ha odaüt egy nagyot, akkor valami elromlott. Ha hagyod, akkor ott szét fog menni más is, és többet fogsz fizetni. Vagy ott maradsz valahol, ahol nem tervezted.

BarG Elküldve: 2012-06-01 16:24 Egr szelep

Alesi írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
pillangszelepek kiherélése


Ne csináld! Alacsony fordulaton el fog gyengülni az autó. Sajnos bizonyos időközönként le kell cserélni, nincs mese.



Nekem ki vannak szedve a pillangók, és egy cseppet sem gyengült az autó semmilyen fordulaton...


Nekem is ki van szedve és nem gyengült semennyit se.
És legalább olyasmiről nyilatkozok, amiről vannak tapasztalataim.

BarG Elküldve: 2012-05-31 18:28 Gumi

zsolti85 írta:
BarG írta:
zsolti85 írta: Sziasztok,

Gumi vásárlás előtt vagyok és a 17"-os felnikre szeretnék gumikat venni és a következő kérdésem lenne:

Az autom ajtajában feltüntetett méretek alapján a 17-es felnihez a következő gumikat kellene feltenni:

225/40
illetve
245/40

NA most ebbol a mocskos /40-es gumibol nagyon kevés van illetve egy két oldalon találtam a következő gumiméreteket is amik szintén jók(az oldal állítása szerint):

225/45
205/50

VAlaki hozzáértő tudna tanácsot adni h csak azokat tehetem fel amik a kocsiban fel vannak tüntetve vagy ez imént felsorolt két méret is megfelelő (ezekből már sokkal nagyobb a választék...)

Azt is jo lenne tudnom h hátulra mindig vastagabbat(245) kell tenni vagy elbirja ha elől és hatul is 225?

A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,


225/40-et felejtsd el - ez 18 collon lenne jó. Meg a 245/40 R17-et is, bár ez elvileg jó méret, de nem a magyar utakra.
A 225/45 az egyik gyári méret és elég gyakori is, bár olcsónak nem nevezhető. Úthibák szépen vezetik az ilyen gumis autót.(nekem ez a gyári nyári méret) A 205/50 is váltóméret, szintén nem olcsó, ezt keskenyebb felnire szokás tenni. (téli méretem - acél felnin) 7-8"-os felnire a 225 a javallott, 6-7"-ra meg a 205. Milyen felnid is van?


Igazából még nincs meg a felni de majdnem biztos h ezt fogom megvenni:

http://www.rozsadombgumi.hu/al...7-alufelni

ehhez szeretnék venni használt gumikat (mert az ujra idén nincs már keret )
Ezért is kérdem h akkor előre 225/45 hátulra pedig 245/45 lenne jo? vagy előre és hátulra is mehetne a 225/45?

225/50 -es az nagy már rá ...vélemény?



Előre hátra menjen a 225/45R17. Ha hátra 245/45 menne, szegény abs megbolondulna az átmérő különbség miatt, mert a 245/45-nek nagyobb az átmérője. Megnéztem a shopot, ahonnan a felnit veszed, a gumiáraik átlagosan egy 5000-ft-tal magasabbak a többi bolténál. Nemrégiben láttam valahol Pirelli P7-et 29900-ért, de lehet, hogy ez egyedi eset volt. Szóval érdemes kicsit kutatni, új felnire ciki használt gumit venni!!!
225/50 az E60-as, meg E90-es bmw-k gumija. Nagy.

BarG Elküldve: 2012-05-31 16:09 Autóvásárlás

Coyote írta:
vfeca írta: Ezzel esetleg találkozott már vki?

vivaladiesel: esküszöm, nem pécéztelek ki, véletlenül találtam megint Békésben...


Figyi, mindenképp halálra akarod szopatni magad egy ismeretlen múltú, öregecske, olcsó dízellel?
Segítő szándékkal kérdezem... ha kevés rá a pénzed, miért nem választasz inkább benyást? Sokkal kisebb a rizikó...


Hmmm...
Szétnéztem és kicsit átértékelnék néhány dolgot. Mindenki be van szarva a korosabb dízelektől, hogy úristen, mi lesz, ha baja van ..... Aztán 2-300e-ért komplett motort lehet venni hozzájuk, még válogathatsz is a "porszáraz", kevesett futott, még indítható motorokból.
Szóval nem olyan nagy a rizikó, csak bármilyen vásárláskor nem szabad lenullázni a zsebet, hogy fussa a váratlan kiadásokra.

BarG Elküldve: 2012-05-31 15:46 Gumi

zsolti85 írta: Sziasztok,

Gumi vásárlás előtt vagyok és a 17"-os felnikre szeretnék gumikat venni és a következő kérdésem lenne:

Az autom ajtajában feltüntetett méretek alapján a 17-es felnihez a következő gumikat kellene feltenni:

225/40
illetve
245/40

NA most ebbol a mocskos /40-es gumibol nagyon kevés van illetve egy két oldalon találtam a következő gumiméreteket is amik szintén jók(az oldal állítása szerint):

225/45
205/50

VAlaki hozzáértő tudna tanácsot adni h csak azokat tehetem fel amik a kocsiban fel vannak tüntetve vagy ez imént felsorolt két méret is megfelelő (ezekből már sokkal nagyobb a választék...)

Azt is jo lenne tudnom h hátulra mindig vastagabbat(245) kell tenni vagy elbirja ha elől és hatul is 225?

A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,


225/40-et felejtsd el - ez 18 collon lenne jó. Meg a 245/40 R17-et is, bár ez elvileg jó méret, de nem a magyar utakra.
A 225/45 az egyik gyári méret és elég gyakori is, bár olcsónak nem nevezhető. Úthibák szépen vezetik az ilyen gumis autót.(nekem ez a gyári nyári méret) A 205/50 is váltóméret, szintén nem olcsó, ezt keskenyebb felnire szokás tenni. (téli méretem - acél felnin) 7-8"-os felnire a 225 a javallott, 6-7"-ra meg a 205. Milyen felnid is van?

BarG Elküldve: 2012-05-30 18:00 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Tudja valaki ki a fékbetét/tárcsa beszállítója a BMW-nek? (esetleg Textar?)



tudja.
ATE.


nem feltétlen. a fékrendszer tőle van, de a legtöbb típust JURID betéttel és tárcsával szerelték. legalábbis E46-nál. én pont azért vettem ATE-t, hogy legyen full az a fékrendszer. és még a gyári volt fent.


Azt áruld már el légy szíves, hogy honnan vetted, hogy a gyári féktárcsa az Jurid? Nálam már a 4. garnitúra első féktárcsa van fenn, ami gyári és soha, sehol semmi nyomát se láttam, hogy ki a gyártója. A fékbetétbe be volt ütve, hogy Jurid, abban semmi kétségem sincs. De az első féktárcsa nekem rejtély. A hátsó nem túl érdekes, mert 245e km-t kibírt, így szerintem alig van valami terhelése, Lemfördert vettem igen ócsóért - 10900 pénz volt darabja.

BarG Elküldve: 2012-05-29 17:37 Autóvásárlás

vfeca írta:
Coyote írta:

Rád bízom a döntést: érdekes módon mindegyik autónál elveszett a szervízkönyv, említést sem tesznek a visszakövethetőségről (félretett számlák, stb). Az önmagában nem lenne baj, hogy 300.000 van az autóban (de inkább több), viszont korrekt nyomonkövetés nélkül teljesen zsákbamacska. Én ezekkel nem foglalkoznék, mert nagy eséllyel a gatyád rámehet. Ezek már sokat látott, viseltes példányok. Ne vedd meg csak azért, mert BMW!



Akkor inkább legyen neppernél szervizkönyves, mint magánembernél anélkül?

Csak a kereskedőktől viszolygok...


Nekem lenyúlták a szervízkönyvem. A kocsiban tartottam, aztán a 150e-es szervíznél tudatosult bennem, hogy hiába keresem, nincs a pakkban.
Szóval most van valakinél egy szép eredeti szervízkönyv, ami lopott. Nyugodtan vegyétek meg a szervízkönyves autókat, de valamelyikőtök szervízkönyve bizony nem arra az autóra szól, amihez adták. Nyilván ilyen szándékkal tette az aki elvette.

(Sajnos mire pótoltam volna - mert a pótlást megrendeltem - bezárt az a szalon, ahonnan az autóm van. )

BarG Elküldve: 2012-05-28 12:44 Motorolaj

YELLOW írta: mondjuk most kiváncsiságból megnéztem az autó könyvét, és olajból nem ír viszkozitást. viszont ami meglepett, hogy LL-01 és LL-98-at ír, vagy ugye ACEA A3. én eddig LL-04 ACEAC C3-at raktam bele. a C elvileg dízelhez való. ennek viszont van ami ellentmond, főleg Castrol-éknál.


LL04 attól 04, hogy 2004-ben lépett érvénybe. Régebben kezdett motorsorozatokra miért írták volna elő?

BarG Elküldve: 2012-05-27 19:06 Turbo

csbalu írta:
BarG írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már


Néha érdemes önteni a gázolajba egy kis rendszertisztítót (pl: metabond megasel, stp ) utána pedig:




Hehe. Tudsz élni Na majd nyomok egy flakon csodaszert aztán megjáratom a paripát.

OFF: Tegnap belémbotlott a pályán egy nagyontuning civic, nem ismerte a követési távolság fogalmát. Növeltem a tempót, de csak integetett meg bemutatott hogy menjek már le előle... hát megmutattam neki hogy mit tud egy gyári bajor. Röhögtem magamban amikor 190nél ő már 100méterre volt tőlem, én pedig fél kézzel fogva a kormányt hallgattam a petőfi rádióban egy kellemes muzsikát




A sok streetracinges majmot kötelező megalázni. Fogalmuk sincs, milyet "lép" egy igazi sváb verda! Amikor már tiltáson gyilkolja a rizsrakétát, csak akkor nyomok padlót... Fél perc múlva már csak egy kicsi pont lesz a visszapillantóban.

A rendszertisztítónál viszont figyelj az adagolásra! Egy tank gázolajhoz 30-35ml körül kell önteni. (többet ne)


Úgy van!
Mekkora életérzés lealázni egy 1.4-es Hondát! Megfizethetetlen.Csak nehogy összeakadj egy olyannal, amire az van írva, hogy GT-R , mert a feliratot se fogod tudni rendesen leolvasni a seggéről.


Igen csak én nem akarok a GT-R-el versenyezni és ő sem velem, ez a különbség a Civichez képest aki úgy érzi ő a világ közepe.


Értem én amit mondasz, de akkor is.... Ha odajön hozzám egy 10 éves gyerek és belém rúg, nem fogom beleverni a földbe, mégha megérdemelné is. Mert nem vagyunk egy kategóriában.
Ha ütést váltasz más 2 literes gépekkel, vagy hasonlókkal, az OK. De van olyan szint, amivel méltóságon aluli küzdeni. Ezt magyaráznám .....

BarG Elküldve: 2012-05-27 13:47 Turbo

vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már


Néha érdemes önteni a gázolajba egy kis rendszertisztítót (pl: metabond megasel, stp ) utána pedig:




Hehe. Tudsz élni Na majd nyomok egy flakon csodaszert aztán megjáratom a paripát.

OFF: Tegnap belémbotlott a pályán egy nagyontuning civic, nem ismerte a követési távolság fogalmát. Növeltem a tempót, de csak integetett meg bemutatott hogy menjek már le előle... hát megmutattam neki hogy mit tud egy gyári bajor. Röhögtem magamban amikor 190nél ő már 100méterre volt tőlem, én pedig fél kézzel fogva a kormányt hallgattam a petőfi rádióban egy kellemes muzsikát




A sok streetracinges majmot kötelező megalázni. Fogalmuk sincs, milyet "lép" egy igazi sváb verda! Amikor már tiltáson gyilkolja a rizsrakétát, csak akkor nyomok padlót... Fél perc múlva már csak egy kicsi pont lesz a visszapillantóban.

A rendszertisztítónál viszont figyelj az adagolásra! Egy tank gázolajhoz 30-35ml körül kell önteni. (többet ne)


Úgy van!
Mekkora életérzés lealázni egy 1.4-es Hondát! Megfizethetetlen.Csak nehogy összeakadj egy olyannal, amire az van írva, hogy GT-R , mert a feliratot se fogod tudni rendesen leolvasni a seggéről.

BarG Elküldve: 2012-05-22 20:25 riasztó?

bmw320d4 írta:
badboy1980 írta: Szia.

Nincs semmi a tetőn bár belülről van egy feher doboz,Bogár sincs bent legalább is gondolom.Egyre sűrűbb a jelenség bezárom,riaszt kinyitom megint be ha szerencsém van akkor nem riaszt újra.Valami más gond
nem lehet gondolok valami érzékelőre vagy ilyesmi?




http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...=88098#p88


Tudnál képet feltenni, hogy ez hol van? Csak mert nekem is ugyanez a problémám kezd lenni, holnap meg elrepülök néhány napra és biztos örülni fognak a cégnél, mert bennhagyom. Bár megpróbálom árnyékos helyen hagyni, úgy vettem észre, nekem is akkor indul a móka, ha bemelegszik rendesen.

BarG Elküldve: 2012-05-21 20:45 Hûtõvíz

Coyote írta:
BarG írta:
És a válság megtanított arra, hogy autót csak úgy fogok venni, ha a teljes ára itt lesz a zsebemben, én banktól pénzt sose fogok kérni.


Ezzel én is pontosan így voltam - ez az első autóm, amit full kápéra vettem, pedig eredetileg az volt a tervem, hogy felveszek még 1, max 2 milliót egy E90-hez. Aztán az E46 népszerűsége, alkatrészkínálata, kiforrottsága - és nem utolsósorban a tény, hogy az E90 facelift előtti eleje/hátulja nem igazán tetszik, hálistennek meghozta az eszem, és józan döntést hoztam.

Már amennyire a BMW vásárlás józan döntés ugyebár A legjózanabb döntés még mindig egy használt Swift lenne, ami szinte már fenntartja önmagát, de tény, hogy ennek még a gondolatától is ordítva hányok.



A józan, racionális döntés kb a Ford Mondeóig tart, de inkább a Golf kombiig.

BarG Elküldve: 2012-05-21 19:33 Hûtõvíz

Coyote írta: Nincs ebben semmi meglepő.
5-öst (és felette) csak az vesz, akinek sok pénze van.
Akinek sok pénze, van, az 3-5 év után lecseréli.

A 3-5 éves 5-ösöket még azok veszik meg, akik sajnálnának milliókat bukni rajta, de pénzük még van rá, és fenn is tudják tartani. Aztán kb. 7-8 évesen ők is továbbadják.

Aztán jön a kispénzű polgár, akinek legfeljebb egy új Fiestára futná hitel nélkül - na ezek veszik meg a 8-10 éves felső-középkategóriás BMW-ket, amiket még mindig BMW áron lehet szervízelni, de a problémák száma már megszaporodik - azaz, itt már okoskodni kell a szervízeléssel.

Az okos, takarékos szervízkedés következő lépése a szervíz elhanyagolása --> így jutunk el a tizenéves autókhoz, amelyeknél ha nem tudod az előéletet, vagy nem vagy autószerelő, esetleg alkatrész-kereskedő, jobb, ha bele sem vágsz.

Én így látom, de szerintem a legtöbben ti is egyetértetek ezzel. Kivétel mindig lesz, de azt ki kell fogni, VAGY (hozzám hasonlóan) meg kell fizetni. Valakinek megéri, valakinek nem...


Én végigélveztem a fenti történetet. Amikor elhoztam a gépem a szalonból, SEMMIT sem lehetett venni hozzá független kereskedőktől, csak a márkaszervízből aranyáron. Ez eléggé demoralizálóan hat az emberre, amíg családtag 1500 Ft-ért vett légszűrőt, addig én 16-17000 Ft-ért. Aztán múlt az idő és bennem is megkopott a márkaszervíz utáni vágy, főleg hogy csak 2 év garanciám volt, meg még két év valamiféle jótállás. Ahogy ez eltelt, de már eőtte is arra szoktam rá, hogy egy olyan szerelőhöz járjak, aki lehúzott a szalonban 5-6 évet, majd elege lett a minimálbér+zsebbe ahogy jut-ból és otthon nyitott először "magánszervízt", majd hivatalossá is tette a vállalkozását. Aztán még párszor voltam a márkaszervízben, de már csak a szervízkönyves pecsétért, majd úgy 150e km táján elhányták a szervízkönyvemet és mire pótolták volna, addigra jól megszűntek a válságból fakadóan. Az utóbbi évek megtanítottak arra, hogy ha szükséges valami, akkor véigkérdezem az itt is előforduló alkatrészmágusokat és töredék áron megveszem a gyári alkatrészt.
És a válság megtanított arra, hogy autót csak úgy fogok venni, ha a teljes ára itt lesz a zsebemben, én banktól pénzt sose fogok kérni. Ez sajna néhány évvel megdobja a mostani gép futamidejét, ha nem rombolják le a pénzügyi bizalmamat a rendszerben, akkor már egy E92-ben ülnék. Vagy ha nincs a családban végtörlesztési igény ... Ez a 125d - na nem a csapottseggű, hanem a kupé most megragadta a fantáziámat, bár abba még csak 123d van ....

BarG Elküldve: 2012-05-21 19:11 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Coyote írta:
BarG írta: Láttátok már, hogy megjelent az új 125d, 2 literes 218 LE 450Nm-es dízel motorral?! Szabványkörös fogyi 5,1 liter/100km.


Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km


Nem is a fogyasztás itt a lényeg, mert ha nem nyomod neki, akkor ugyanúgy keveset is fogyaszthat a kisköbcentis gép. Ami - szerintem legalábbis - a legdöbbenetesebb, azok a műszaki paraméterek, a LE és a Nm. Hova a t@k@mbe emelik még?

2018-ban pont aktuális lesz ennél a 2d-nél a főtengelycsere

BarG Elküldve: 2012-05-20 22:02 Hûtõvíz

m_attila írta:
jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen


Támogatom az előttem szólót!
Aki nyitott szemmel olvassa a fórumot, annak yilvánvaló, hogy egy rakás típushibával terhelt az E46 széria, de sajnos az utánuk következők is.
De hogy szép legyen a történet, személyes ismerettséget kerestem a bmw minőségügyiseinél, ami áttétellel sikerült is. Egy másik nagy német, müncheni illetőségű cégnél van ismerettségem, akinek van ismerőse a bmw-nél. Egy tavalyi problémámmal kapcsolatban rá lett kérdezve az E46-os szériánál előforduló típushibákra és az a válasz érkezett, hogy NEM TARTANAK NYILVÁN típushibákat ennél a sorozatnál. Pedig a cikkszámváltozások garantáltan megmutatják, hogy mik azok az alkatrészek, amik elsőre nem sikeredtek valami jól és a gyár megváltoztatta őket. Na hát ezek a típushibák. És van belőlük jócskán.