BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-05-20 21:47 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Láttátok már, hogy megjelent az új 125d, 2 literes 218 LE 450Nm-es dízel motorral?! Szabványkörös fogyi 5,1 liter/100km.

BarG Elküldve: 2012-05-16 19:39 Motorolaj

hancurozo írta:
BarG írta: Ültél Te már taxiban?!
Szinte el sem hagyja a fordulatszámmérő az alapjáratot, és mégis millió km-eket elmennek motorhiba nélkül. Nem adnak tőgázt, csak kihasználják, hogy a tervező úgy összerakta a kocsit, hogy akár alapjáraton is lehessen közlekedni vele 6.-ban. Valamelyik topikon volt téma pár napja, hogy fel lehet gyorsítani egy dízelt egyesével kapcsolgatva a fokozatokat, óvatosan, a gázpedált nem is érintve.
Továbbra is fenntartom, hogy egyoldalú a cikk.
A vezérműtengelyen semmiféle terhelésváltozást nem okoz, ha tőgázt nyomsz, vagy motorfékezel.


Ültem taxiban. Melyik autók mennek el millió km-t?
Igen valóban fel lehet kapcsolgatni, mert az a hülye elektronika gázt ad ha az alapjárati fordulat alá akar esni a fordulat
A vezérműtengelyen nincs? Akkor a hidrotőkékben sem változik az olajnyomás? Ha kisebb az olajnyomás biztos, hogy marad a szelephézag?
Én inkább abban a fordulatszám tartományban használom, amire tervezték. Ez is olyan téma, mint az olaj, az adalék, stb. Mindenki (én is!!! ) a saját igazáról próbálja meggyőzni a másikat.


Hogy melyik autók mennek millió km-t? Dízel SDI, TDI Skodák, CDI Mercik, mondjuk BMW taxit még nem túl sokat láttam, még Münchenben sem, pedig erre direkt kíváncsi voltam. Na vajon miért?!
Persze hogy a saját igazamat hajtogatom, ha nem így lenne, nem beszélgetnénk. Mondjuk én kifejezetten örülök, hogy Te tudod, hogy milyen fordulatra tervezték a géped motorját, mert nekem ezt így közvetlenül nem mondta senki. Én csak abból indulok ki, hogy a tartomány egyik végén van az alapjárat, a másikon meg a piros tartomány. Ebből azt a merész következtetést vontam le, hogy ezek között akár használhatom is az autómat. Azt nem tudom, hogy Te hogyan ugrod át a tiltott tartományt?
Szerény véleményem szerint vannak autók, amik úgy vannak méretezve, hogy elviseljék az alacsonyabb fordulaton ébredő nagyobb nyomatékokat, más autók meg nem így vannak méretezve. Az én 3d-m 1500 ford/percen már produkálja a 410 Nm-t, az új 3d-k meg akár 560Nm-t is tudnak, tervezés kérdése az egész. Néztem az új 2d főtengelyt, hát igen hurka egy konstrukció - nem véletlenül heverészik néhány a fűben.

BarG Elküldve: 2012-05-15 21:23 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Egy jó cikk a Totalcar-on.


kis részben egyet értek. de a tervező úgy tervez, hogy minden körülmények között meg legyen a megfelelő kenés. ők is tudják ezeket.
egy jól szivattyúzható olajnál nem lehet gond az alacsony fordulat. ezért kell megfelelő viszkozitású olajat is választani.
az alapjárat nem számít terhelésnek, mert az autó hajtása nincs ellenhatással a motornak.
eleve azért TC-npn is tudnak néha nagy baromságokat írni. lemerem fogadni ennek a cikknek már korábban megjelent egy oylanja, ami ellent mond ennek.


Alapjáratról elgyorsítva is meg van a megfelelő kenés, de a terhelés az elvártnál nagyobb ha ezt nem csak 1-es fokozatban teszi az ember. A tervező nem gonondol arra, hogy van olyan barom aki 5-ben alapjárat közelében használja a kocsit. Ő abból indul ki, hogy megtanultak vezetni azok akik a kocsit hajtják.


Ültél Te már taxiban?!
Szinte el sem hagyja a fordulatszámmérő az alapjáratot, és mégis millió km-eket elmennek motorhiba nélkül. Nem adnak tőgázt, csak kihasználják, hogy a tervező úgy összerakta a kocsit, hogy akár alapjáraton is lehessen közlekedni vele 6.-ban. Valamelyik topikon volt téma pár napja, hogy fel lehet gyorsítani egy dízelt egyesével kapcsolgatva a fokozatokat, óvatosan, a gázpedált nem is érintve.
Továbbra is fenntartom, hogy egyoldalú a cikk.
A vezérműtengelyen semmiféle terhelésváltozást nem okoz, ha tőgázt nyomsz, vagy motorfékezel.

BarG Elküldve: 2012-05-15 19:27 Motorolaj

Tano írta: Egy jó cikk a Totalcar-on.


Azért kicsit egyoldalú ez a cikk. Abban tökéletesen igaza lehet, hogy kis fordulaton ne nyomjunk tőgázt, de ha teljesen igaza lenne, akkor nem volna szabad alapjáraton se járatni a motort.
Mondjuk nincs benne tapasztalatom, de az olajszivattyú elkopása (ami a gép legjobban olajozott alkatrésze!!!)a legdurvábban hangzó valami.

BarG Elküldve: 2012-05-13 22:41 Autóvásárlás

BMW_0902 írta:
BarG írta:
Coyote írta:
BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.


Az alábbi kérdésre:
"10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?!"

az alábbi egyszerű válasz adható:
Pl.: a németek.

(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)


Lehet, hogy a németeknél nincs akkora különbség a márkaszervizek meg a független szervizek között?! Amúgy a németeknél is igen komoly minőségi zuhanás van az elmúlt 10 évben - a szegényedésnek meg a törököknek, közép, meg kelet európaiaknak köszönhetően. Én kb ezen időszakban tudok erről nyilatkozni, céges kapcsolatok okán.

BarG Elküldve: 2012-05-13 13:09 Piros olaj lámpa!!

SYA85 írta:
YELLOW írta:
SYA85 írta:
YELLOW írta:
SYA85 írta: Sziasztok!

Hasonló problémával szenvedek én is. Remélem tudtok segíteni mert eléggé kétségbe vagyok esve miatta.

Szóval egy pár napja elvittem a szerelőmhöz a kocsit, mert menet közben többször előfordult hogy a piros olaj lámpa kigyulladt az autó pedig leállt (el tudjátok képzelni mikor 120-nál elment szervó, fékrásegítés). Mikor állt be a szerelőm a garázsba akkor is leállt a motor és kicsit visszagurult a lámpáról a vas. Ezek után már többet be sem indult.

Másnap jött a telefon hogy a vezérléssel van a baj, valószínű valamelyik jeladó, sorra csere , de nem az volt a gond.

Kiderült hogy a lánc ugrott odább pár szemet, a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok. Lényeg hogy vissza lett állítva a lánc nagy nehezen a helyes pozícióba.És kész vihetem az autót.

A gond az hogy hazafelé ismét leállt, nem is egyszer, akkor jelentkezik ha fékezek, kigyullad a piros és a motor leáll. Az autó nem úgy megy mint előtte, nem gyorsul úgy, és a vég sebességre sem megy annyit. Az előbb kipróbáltam és beindítottam a motort, már álló helyzetben is be-be villant a piros főleg alacsony fordulaton.

A szerelőm azt mondja a motorban lesz a baj, de készüljek ha meg kell bontani akkor 200.000 Ft körül biztos benne lesz.

Most nem merek nagyon menni se vele, még is csak balesetveszélyes hogy bármikor leállhat.

Szerintetek mi lehet vele a gond???



nem ennél a motornál a típushiba ez, hanem az N40B16-nál. nár lehet neked ez van benne.

ezt a részt nem értem:
"a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok"


Nem értek hozzá milyen motor van benne pontosan, de azt tudom hogy ezeket anno visszahívták motorcserére olyan 2 éves korába, én használtam vettem 3 évesen.

Amit írtam úgy értem hogy ha az autó le van állítva és sebsebégben van akkor nem szabad hogy hátrafelé guruljon mert a lánc akkor átugrik a fogaskeréken és lehet megint visszaállítani.


hmmm.... én mindig sebességben hagyom, van hogy megmozdul. ha meg olyan meredek a lejtő, akkor előtte kézifék.

a forgalmiban a motorszám utolsó része megmutatja miylen motor van benne.


Igazad volt a 1707A095N40B16A03A A MOTORSZÁM. Döbbenet hogy egy BMW-nél ilyen típus hiba van, mint ha ez lenne az első láncos autó, inkább maradtak volna az ékszíjnál.

Ma mentem a verdával egy kis kört, jól húzott, a lámpa sem villant föl. Most azon aggódok egyszer megáll és ott hagy az út szélén valahol.


Márpedig a bmw-nél egy halom elbaltázott motorkonstrukció van. A rengeteget ajnározott 184 LE 2d-k sorra dőlnek ki főtengelyhiba miatt. Az a jó kérdés, hogy a piac erre miért nem reagál?

BarG Elküldve: 2012-05-12 18:58 Motor-váltó

gampetibor írta:
csbalu írta:
20d-nél az alapjárat 3.-ban ilyen 30km/h-t jelent. én is szoktam 3.-ban alapjáratok kanyarodni de olyankor már nem nyomok semmilyen pedált, szépen elkanyarodik és húz. Én városban is szoktam használni araszolásnál a 3.-at alapjáraton, gyönyörűen viszi a kocsit 30-al és 4L-t ir ki a computer. 20d elinduláson kívül gyönyörűen húz alapjáraton majdnem minden fokozatban. 4. alapjáratot még nem próbáltam annak valahol 40 körül kéne lennie. 5. alapjárat már kizártnak tartom hogy elvigye a kocsit magától de annak ilyen 50-55 körül kéne lennie.



Na jó de a tiéd nagyobb moci, ráadásul diesel, tehát a nyomaték is sokkal nagyobb, tehát jobban bírja az alacsony fordulaton autózást. Mondjuk nekünk van 20d e90 is de azzal se járok alapjáraton soha.


Nem attól függ, hogy nagy-e a motor vagy kicsi. A dízeleknek olyan a szabályzása, hogy minden körülmény között megpróbálja tartani az alapjáratot - az alapjárati fordulatszámot. Ha 6.-ban vagy, akkor 6.-ban. Én alapjáratban, finom kuplunggal egészen 6.-ig gyorsítottam az 1,9pdtdi-vel, meg a 3d bmw-vel is, 1-gyel kezdve, majd végig az összes fokozaton. Ez nem azt jelenti, hogy így kell járni vele, de ha van időd, kipróbálhatod, hogy a dízel így működik. És az se biztos, hogy ez nem árt az erőátvitelnek!

BarG Elküldve: 2012-05-12 17:23 Autóvásárlás

Coyote írta:
BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.

BarG Elküldve: 2012-05-12 14:46 Autóvásárlás

Coyote írta:
melina írta:
Helioport írta:
melina írta: Sziasztok!

Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ


Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...


Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek


Teljesen egyetértek Helioporttal.

A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe: te ne tartozz a hülyék közé
Egyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.

Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.

Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.

A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.

A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.



10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.
Én azt mondom, hogy igen, az autó gazdája alapján kell autót venni, ennek az egyik legjobb megítélési módszere a GUMIK megnézése. Ha kínai gumit látsz az autón, akkor egyből el kell szaladni, mert Teskós olaj lesz aa gépben, meg mindenből a leggagyibb. Ha prémiumgumi van az autón, 200e km feletti futás után is, akkor nyugodtan vedd meg, mert akkor nem volt sajnálva a zsé a géptől.
Másrészt 10 éves autónál mindig lehet számítani elkopó dolgokra, a vásárlás után célszerű, ha marad az ember zsebében néhányszázezer ft, az aktuálisan előjövő problémákra. Másrészt hiába kerül egy kisautó árába a 10 éves bmw, az akkor is prémium masina, a javíttatása bizony szintén prémium kategória, az annak megfelelő árakkal. Itt minden többszörösébe kerül, mint egy Suzukinál vagy Opelnél. Erre előre kell készülni, nem pedig utólag meglepődni.

BarG Elküldve: 2012-05-10 20:05 Társalgó

Coyote írta: Milyen gagyi már, hogy rendelek egy 8000 Ft-os alkatrészt a fehérvári Rack Autótól, és be kell mennem hozzájuk befizetni 5000 Ft előleget???

Nem az ötezrest sajnálom (hiszen úgyis kifizettem volna a teljes összeget), hanem az ügymeneten vagyok elképedve. Mert ha egy Szutyuki vagy valamelyik alja márka csinál ilyet, azt mondom megértem, de ez egy BMW szalon és márkaszervíz!!!

Sőt, még azt is megértem, ha rendelek tőlük 200.000 Ft értékében, és arra kérnek be 100.000 Ft előleget. Ilyen volt a Toyotánál is, anno, de mondom, ezt teljesen meg tudom érteni.

De egy 8000 Ft-os alkatrésznél mekkora a kockázat? Legrosszabb esetben egy alja genya vagyok és nem veszem át, sőt, soha többé senki másnak nem is kell majd ilyen alkatrész a raktárukból - akkor mi van, buktak 8000 Ft-ot? Ettől ők csődbe mennek, lehúzhatják a rolót?

Az agyam elszáll ettől az alja filléreskedéstől! Nem ezt várnám a BMW-től. Szégyelljék magukat.


Hali,
Ne menj, ne rendelj ilyen helyről. Én egyszer összeírtam egy alkatrész forgalmazói listát, amikor kell valami, akkor végighívom őket és ahol a legjobb alkatrészt kapom a legjobb áron, onnan rendelem. SOSE fizettem - sose kértek előleget, pedig pl legutóbb is 85e-es cuccot rendeltem. Aki 8000-es valamiért előleget kér, ott pszihésen sérült valami. Olyan nincs, hogy ne lehetne eladni, csak nem kell mindenáron ragaszkodni a 300%-os haszonkulcshoz, beszerzési áron tuti elmegy minden - azonnal.

BarG Elküldve: 2012-05-08 22:09 Motorolaj

hil írta:
BarG írta: Csak hogy én is beleszóljak:
- a MOL-os olajfejlesztőkről csak annyit, hogy a pd-tdi motorok megjelenése után kellett még vagy 5 év, mire tudtak hozzá olajat csinálni, azt is úgy, hogy megvásárolták egy adalékgyártó cég adalékcsomagját hozzá
- és pont ez az, ami el kellene, hogy egyeseket gondolkoztasson. Ugyanis a motorolaj úgy keletkezik, hogy egy olajcég készít egy alapolajat, majd odamegy egy adalékgyártóhoz - vagy többhöz - és vásárol hozzá egy adalékcsomagot, amivel összekeveri az alapolaját. Az alapolaj lehet többféle minőségű, meg az adalékcsomag is lehet többféle minőségű, többféle célú - dízel, benzines, gázos, könnyűfutású, sűrűbb, etc. Ezeknek az adalékgyártóknak "JÓ", mert benne vannak a bizniszben, veszik a terméküket. Aztán vannak olyan adalékgyártók, amiknek a termékeit nem veszik a nagy gyártók, ezek előtt két út van - na jó legyen három
- csendben tönkremennek
- átállnak a joghurt gyártásra
- megpróbálják a terméküket, az adalékot függetlenül eladni. Aztán az adalékuk vagy jó vagy sem, egyesek biztosan esküszni fognak rá, mások meg nem hisznek benne, de nagyon keveseknek lesz valós tapasztalatuk az anyaggal. Aztán vannak divatszavak - pl most a nanotechnológia, régebben a felületnemesítés, amivel megfogják az erre hajlamosabbakat.
Egy biztos, ezek az adalékok biztosan hatásosak, mert durván tudják módosítani a kenési tulajdonságokat, de hogy hosszú távon hasznosak-e, ezt nem merném bizton állítani. Sőt azt is megkockáztatom, hogy egy bizonyos adalék az egyik autóban hasznos, a másikban meg káros is lehet. Pl egy fajlagosan magas teljesítményű motorban (pl 2 literből 2-300 le) a magas hőmérséklet miatt elbomlik az adalék, ami széteszi a fémalkatrészeket (sósav!), a másik kis fajlagos teljesítményű motorban meg fantasztikusan véd (4,7 liter - 150 lóerő).
Szóval szerintem aki sarkosan fogalmaz a témában, annak kicsit egyszerű a világképe.


Szia! Nem is azt írtam, hogy marhára jó a MOL fejlesztésű olaj! De aki ezen a téren dolgozik, talán nagyobb rálátása van a dolgokra, még ha nem is tudja azt megvalósítani. Az általad 3. körbe soroltak szerintem azok, akik népvakító reklámokkal, (mint "nano technológia", meg társaik, amik halandó számára soha nem ellenőrizhető le) próbálják bepalizni a hívő autósokat/embereket!
Annak idején nagyon népszerű volt a Slick (lehet, hogy rosszul írtam) nevezetű csodaszer. Hallottam róla, hogy az azzal kezelt motorokban mi volt található. Nem hittem el, de egyszer személyesen is sikerült meglátnom. Nahát a magamfajta outsider számára is elborzasztó volt a látvány. Talán nem véletlen, hogy az autógyártók nem javasolnak semmiféle utólagos adalékot, sőt még a gari elvesztését is felvázolják miatta.
Aztán szerintem mindenki azt tesz az olajába, amit csak akar, én az előzőt csak azért írtam, hogy előtte gondolkozzon, az nem kerül pénzbe......



Én azt gondolom, hogy a legtöbb adalékot szabadon bele lehet keverni a motorolajba, habosodás, túrósodás, gélesedés, etc nem fog bekövetkezni. Azért aki ilyesmivel kimegy a piacra, az vesz 50-60 fajta olajat - nem egy nagy költség, és összelötyböli, megnézi, hogy azonnali probléma lesz-e vele. Nem lesz. Tehát ez a "telített oldat", meg "megbontja az adalékok egyensúlyát" jól hangzó szövegek olyanok szájából akik életükben a kezükbe nem vettek két olajos flakont. Én egyszer kölcsönkértem egy metabondos prezentációs masinát és kísérleteztem vele. Több mint 20 fajta olajon megnéztem a surlódási értékeket, tisztán is, meg vagy 3 féle adalékkal. Elárulhatom, hogy SEMMIFÉLE keveredési probléma nem lépett fel egyik esetben sem. Ezek után a próbák után merem mondani, hogy ezek az adalékok összeöntve az olajokal azonnal jelentősen módosítják az olajok kenési tulajdonságait. De van egy csomó olyan paraméter, amiről nincs infónk, mert házilag nem lehet lecsekkolni - habzás, kosz diszpergáltatás, semlegesítő kémhatás, bomlás, etc. Ha versenyző lennék és nem számítana a motor hosszú távú élete, akkor tuti használnék valami csodaszert bele, de a normál használatú autó hosszú távú adalékolása már hitkérdés, mindenkinek csak szigorúan saját felelősségére! Én el tudom képzelni, hogy vannak olyan adalékok, amik összességükben hasznosak. Végülis vitaminokat is szednek egyesek, amikre ugyanúgy mondhatjuk, hogy teljesen feleslegesek, mert a kajában minden benne van. (mondjuk vannak vitamin ellenzők is!) Hogy kinek van igaza?
(annak aki nem szól bele az ilyen parttalan vitába !)

BarG Elküldve: 2012-05-08 20:10 Motorolaj

Csak hogy én is beleszóljak:
- a MOL-os olajfejlesztőkről csak annyit, hogy a pd-tdi motorok megjelenése után kellett még vagy 5 év, mire tudtak hozzá olajat csinálni, azt is úgy, hogy megvásárolták egy adalékgyártó cég adalékcsomagját hozzá
- és pont ez az, ami el kellene, hogy egyeseket gondolkoztasson. Ugyanis a motorolaj úgy keletkezik, hogy egy olajcég készít egy alapolajat, majd odamegy egy adalékgyártóhoz - vagy többhöz - és vásárol hozzá egy adalékcsomagot, amivel összekeveri az alapolaját. Az alapolaj lehet többféle minőségű, meg az adalékcsomag is lehet többféle minőségű, többféle célú - dízel, benzines, gázos, könnyűfutású, sűrűbb, etc. Ezeknek az adalékgyártóknak "JÓ", mert benne vannak a bizniszben, veszik a terméküket. Aztán vannak olyan adalékgyártók, amiknek a termékeit nem veszik a nagy gyártók, ezek előtt két út van - na jó legyen három
- csendben tönkremennek
- átállnak a joghurt gyártásra
- megpróbálják a terméküket, az adalékot függetlenül eladni. Aztán az adalékuk vagy jó vagy sem, egyesek biztosan esküszni fognak rá, mások meg nem hisznek benne, de nagyon keveseknek lesz valós tapasztalatuk az anyaggal. Aztán vannak divatszavak - pl most a nanotechnológia, régebben a felületnemesítés, amivel megfogják az erre hajlamosabbakat.
Egy biztos, ezek az adalékok biztosan hatásosak, mert durván tudják módosítani a kenési tulajdonságokat, de hogy hosszú távon hasznosak-e, ezt nem merném bizton állítani. Sőt azt is megkockáztatom, hogy egy bizonyos adalék az egyik autóban hasznos, a másikban meg káros is lehet. Pl egy fajlagosan magas teljesítményű motorban (pl 2 literből 2-300 le) a magas hőmérséklet miatt elbomlik az adalék, ami széteszi a fémalkatrészeket (sósav!), a másik kis fajlagos teljesítményű motorban meg fantasztikusan véd (4,7 liter - 150 lóerő).
Szóval szerintem aki sarkosan fogalmaz a témában, annak kicsit egyszerű a világképe.

BarG Elküldve: 2012-05-06 00:10 Üzemanyag fogyasztás

K_Gergo írta:
Helioport írta: Leszögezem: Gáz-párti vagyok, de azért van negatívum.

Kenés. Igenis valamennyire árt a motornak, a kenése jelentősen romlik, ez pedig pont hosszabb távon okoz gondot.
Többet fogyaszt. Ok, kevesebbe kerül, de pl egy pótkerék helyére szerelhető tartállyal 250 km kicsit kevés. Cserébe betehetek egy hatalmas tartályt, és akkor mehetek, de nincs csomitartó.
Gyengébb az autó tőle. Mivel a belőle kinyerhető energia alacsonyabb, ezzel sem lehet vitatkozni, igenis az.
Büdös. Kinek mi, de nekem nagyon fejfájós szag...
Nem mehetsz be vele mindenhová. Ezt nem részletezem.
Kevés helyen tudsz tankolni vele. Tény. És ez vidéken csak rosszabb lehet. Ausztriában tudtommal nincs is ilyen tankolási lehetőség.

Van még valami?
(Igen, a benya is rossz, meg a dízel is...)

nem vagyok autógépész, de tudtommal a kenés nem romlik drasztikusan, és ami azt illeti az olaj minősége sem romlik olyan mértékben gázzal, mint benzinnel.
a pótkerék tartály félmegoldás, ha már tervezésnél szempont lenne, elférhetne nagyobb is.
nekem a dízel is büdös.

amúgy én csak elmélkedek, nem volt még gázos kocsim, tisztán gázost nem is vettem komolyan fontolóra, engem főképp a dízel+gáz téma fogott meg.


Én is úgy tudom, hogy csak azoknál az autóknál probléma a rosszabb kenés, ahol az ólmozott benzin kente a szelepszárakat, merthát amúgy a benzin hogy is kenne bármit is? Én is úgy tudom, hogy a motorolaj minősége kevésbé romlik gázos autónál, mint a folyadékkal üzemelőknél, a tisztább égés miatt.
Másrészt tavaly ősz óta bemehet mélygarázsba törvényileg a gázos autó, ha egy bizonyos fajta biztonsági berendezéssel van felszerelve - ami viszont régóta követelmény, tehát mindegyik gázos autóra igaz. Persze ez nem jelenti azt, hogy a garázsok tulajai mindnhol bevették a behajtani tilos táblákat. Mivel engem sem érint a dolog, ezért nem mentem utána. Márhogy mi lenne, ha mégis bemenne a gázos autó, ha kint van a tiltó tábla. És megintcsak a tények ismerete nélküli nyilatkozatokat olvashatunk, itt is.
Az LPG-zésben az a szép, hogyha kifogy a gáz, simán továbbmehetsz benzinnel, vagy dízelolajjal is, nem rohadsz le a puszta közepén.
A dízel+gáz engem is megfogott, de mivel egyetlen cég van csak a magyar piacon, ezért olyan extra árat kérnek, amit nem szégyelnek. Valójában a technika rippant egyszerű, amit ma 3-4-5 szzázezrekért adnak, annak a reális ára 1-200e környékén lenne, dehát a monopóliumok árfelhajtó szerepét nem kell bemutatnunk.

BarG Elküldve: 2012-05-05 20:29 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:

Jólenne a B+G BMW-be is, lehet én leszek az a barbár aki meglépi ezt a témát, aztán akkor mindenki fikázhat hogy ez GÁZ


de neked dízeled van. ha ebből csinál B+G -t akkor


Ez így igaz Egyébként perverzek szerelnek már dieselbe is gázt.


Nagyonis racionális dolog lenne az, ha a gyártók foglalkoznának a témával. Mert ugye jönnek az EURO5 meg a 6, a gyártók meg hihetetlen fa@@ágokat terveznek, koromszűrőt meg denox katalizátorokat, hogy eleget tegyenek az új követelményeknek, míg gázos vegyes üzemben ezek az újítások teljesen feleslegesek lennének. Persze akkor dobhatnák ki ezeket a nagyrészt káros feljesztéseiket, amik iszonyú bonyolulttá teszik a motorvezérlést, növelik a fogyasztást, egy csomó trükkös hibát tudnak bevinni a rendszerbe. Sőt a régebbi füstölgő gépeket is lehetne így füst mentesíteni. Szóval a perverzió inkább zsigerből elvetni dolgokat a gondolkodás helyett. És lássuk be, a bmw-sek jó része erre különösen hajlamos .....

BarG Elküldve: 2012-05-02 19:43 Hûtõvíz

Hmmm...
Viszkósnál nincs utántekerés. A klímaventi is csak addig megy, amíg gyújtás van.