BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-01-02 16:58 E46 320d kombi porlasztócsúcs

tarkanyif írta: Jól értem?!
Ha kiveszem a porlasztóim és elviszem beméretni, esetleg valamelyiket még felújítani is kell, akkor már nem elég simán visszatennem, hanem programozni is kell!!!




Ha ugyanabba a hengerbe kerül a porlasztó, ahonnan kikerült, akkor nem kell programozni. Ha összekevered, akkor a kódokat újra be kell bevinni az új sorrendnek megfelelően.

BarG Elküldve: 2012-01-01 20:46 Lökhárító

Látom, nagyon pörög ez a lökhárítós topik

Hátsó lököst kéne cserélnem, mert volt régebben két apró esetem, amikor új került rá, de az a leheletvékony fülecske eltört a felrakásnál, persze csak akkor derült ki a dolog, amikor már kifutottam a garanciaidőből, a jobb oldali sarka mindig kicsit eláll. Próbáltam megjavíttatni, de akárhová mentem, sehol se tudták rendbetenni a fakezűek.

Gyárin kívül van olyan amit meg szabad venni?

Autótöréshez: nekem is volt jobb oldali ajtóm cserélve, küszöbbel együtt, meg egyszer öreg tata nekem kerékpározott némi festékhiányt okozva, etc .... tehát volt javítva rendesen, de amire eladom, (vagy elajándékozom) addigra ki fog kerülni abból a körből, akik új állapotú autót keresnek tizedáron. Bár mint tudjuk a magyar használtautó vásárlói mentalitás igen egyedülálló a világban.

BarG Elküldve: 2011-12-26 16:44 E46 Coupe ablakemelo vezerles

YELLOW írta:
keksz írta: Sziasztok,

egy olyan problemam van, hogy a bal oldali ajto ablaka bezarasnal nem huzodik fel, az a par mm-ert, amit kinyitasnal lehuz. Faceliftesrol van szo. Egy facelift elottibol bontott kapcsoloval is kirpobaltam, de ugyanazt csinalja.
A kerdes az lenne, hogy hol van az az elektronika, ami az ablak le/felhuzasat vezerli az ajto nyitasanal/zarasanal? Van egy komplett ablakemelo szerkezetem is facelift elottibol, de nem akarom feleselegesen kicserelni ha nem abban van az okossag.


a kapcsolóknak sok köze nincs hozzá.
a kesztyűtartó mögött van, Grundmodul a neve. szerintem előbb érdemes lenne megnézetni, mert lehet elég lenne neki egy programozás.

szerk.: esetleg hil kollégát keresd fel, hátha tud segíteni, Ő is budapesti


Groundmodul lesz az, én is végig élveztem ezt a dolgot.

BarG Elküldve: 2011-12-26 00:48 Futómû és hibái

szeda írta:
jons írta:
BarG írta:
Én a múltkori cserénél nem dobtam ki a kicserélteket, hanem elvittem őket Érdre, felújítani. Huszonezer Ft-ért megcsinálták, majd ha aktuális lesz a csere, ezeket fogom betenni. Majd kiderül, hogy hogy bírják a gyűrődést.


Erre én is kiváncsi lennék! Totalcaron volt róla egy kis szösszenet. Sabc-ék vittek felújítani gömbfejet nekik jó lett.


Én már többször voltam ott.Eddig mindegyik munkájuk nagyon jól sikerült.Van egy Lanciánk.Abban vagy 5 éve csinálták és azóta is jó pedig a másik oldalit már cseréltem egyszer újra azóta.Most vizsgánál rákérdeztem de azt mondták semmi baja.
Én legutoljára 5000-et fizettem érte.ez szerintem nem sok érte.



Akkor az valószínüleg 1 db gömbfej volt, 5000 pénzért. A bmw-be ugye oldalanként két gömbfej van, az összesen 4 db, postával huszonezer. Vagy másfajta autóknál eltérő az árképzés.

BarG Elküldve: 2011-12-23 00:10 Futómû és hibái

anubisz írta:
Zolee írta:
InsectKiller írta:
hil írta: Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek: milyen lengőkart érdemes venni: Lemförder kb 35K-ért megkapom darabját, vagy Meyle, 41K-ért, amiben ha minden igaz, akkor cserélhetők a gömbfejek, amiknek darabja 5K és 7K pénz. A Meyle-ben valóban cserélhetők, vagy csak néhány típusában???? Erről itt olvastam lehet-e ezt készpénznek vennem?


Szia!
Biztosan lehet cserélni a rajta levő gömböcskéket, mert nekem Meyle HD lengőkarom van és a rajta levő gömbfej külön érkezett hozzá. Remélem tudtam segíteni!


Egyértelműen Meyle HD! (nekem is ez van)


Hülye fejemmel,inkább én is ilyet vettem volna,nekem cserélték fél éve mind a kettőt vagy 70 ért darabját,ha jól emlékszem.


Én a múltkori cserénél nem dobtam ki a kicserélteket, hanem elvittem őket Érdre, felújítani. Huszonezer Ft-ért megcsinálták, majd ha aktuális lesz a csere, ezeket fogom betenni. Majd kiderül, hogy hogy bírják a gyűrődést.

BarG Elküldve: 2011-12-19 23:08 Termosztát

anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Szia!
De nem is azt írtam, hogy szar mind. Valamilyen előírást nem teljesít csupán, vagy picivel kijjebb van a tűrésből. Lehet, észre sem veszed. És pont azért nem történik hitelromlás, mert nincs is márkajelzés rajta elvileg. A gyártó sem és a megrendelő sem adja hozzá a nevét. Vagy gondolod, hogy legyártanak valamiket, aztán felvesznek embereket, akiknek kezébe adják a csiszolót, hogy tessék, lehet köszörülni.

Mondom, korábban volt ez itt téma, én sem hittem, de utána jártam és ez az igazság és ez bizony nem hit kérdése.
Ha meg a 15M -es motorod megfőtt pl. ez miatt, akkor max kapsz egy új termosztátot ingyen,vahgy megkérdezik, hogy ki kért meg arra, hogy ne gyári alkatrészt tetess bele?
Hallottam több olyan esetet, hogy off autónál márkaszervaízben cserélt gyári alkatrészeknél elszakadt a vezérmű szíj, törött ott sokminden és hosszú pereskedés után a szervíz állta a vezszíj cserét, de a motor generált NEM. Olvass a megfelelő oldalakon, sok ilyen eset van.



Persze,most képletesen írtam,nem pont kiemelve a termosztátot,de nem is tudom,szerintem se csiszolnak ott,max a gyártó márkajele van benne,vagy esetleg semmi,de valaminek kel lenni benne. Lehet van ilyen,de kockázatos mutyi,főleg olyan gyártónál aki beszállító nagy gyártóhoz.Persze ez csak magánvélemény.én nem dolgoztam ilyen helyen.
Én pont ezért szereltetek rizikós elemet a gyári szervizben,gyári alkatrésszel,hogy ne szívjam meg.


Sokszor lehet hallani, hogy ilyen-olyan gyári alkatrész helyett teljesen egyenértékű az x-y gyártó terméke. Így aztán két eset lehet.
- a fenti állítás igaz - pl futómű alkatrészeknél a Lemförder cuccok pont annyit tudnak, mint a gyáriak, vagy hallomásból a Corteco szíjtárcsákról ilyen terjed
- a fenti állítás nem igaz - pl a nagyobb motoros E46-ok első féktárcsáinál a gyári az ATE, de ha nem bmw dobozost vesz a delikvens, akkor nagy az esélye, hogy hamarabb hullámosodik
Szóval, ha lehet, ne általánosítsunk, mert mindenre van példa, meg ellenpélda is. Inkább osszuk meg a tapasztalatainkat, hogyha valaki jól választ, akkor azt terjessze jó példaként, de ha valaki szív valamivel, akkor azt is tegye fel ide, hogy másnak nem kelljen.

BarG Elküldve: 2011-12-19 22:55 Termosztát

Kicsit OFF

Ez az EGR egy kártékony valami, és abban is kezdek kételkedni, hogy jó valamire. Mivelhogy ugye csak alapjárat környékén működik, terhelésen zár, vagyis inkább nem nyit ki. Alapjáraton meg ugye alig képződik kipufogógáz, ennek kezelésére fenntartani egy ilyen motorromboló rendszert szerintem inkább divat, mint szükségszerűség. Le kellene irtani hűtőstől, termosztátostul az egészet - csak ne figyelné az elektronika. Mert ahhoz már csipes kell - csinált már valaki ilyet?

Érvek az EGR mellett:
- égéshőmérséklet emelkedik - alapjáraton (nulla terhelésnél) kit érdekel?
- bemelegedés lassul - megintcsak alapjárat környékén alig van kipufgáz hő, abból ugyan motormelegedés nem lesz, hameg elindulunk a géppel, akkor az EGR zár, nem melegít

ON

BarG Elküldve: 2011-12-19 22:37 Műszerfal kijelzés

anubisz írta:
BarG írta: Na szóval, a sárga motorhiba lámpa a TÚL SOK LEVEGŐMENNYISÉGTŐL volt!


Nekem bejött a tippem, nekem is az csavarta meg a keverékarányt és rossz a tömegmérőd most? vagy csak tisztítani kellett?


Egyrészt lyukas az interqlerem, másrészt a turbóból az interqlerre menő cső két helyen majdnem átlátható - holnapra jönnek az újabb darabok. És hosszas agyalás után átcseréltünk a váltóturbóra ..... Szóval a légtömegmérőnek semmi baja, a turbó volt a baj forrása, de kiderült az interqler kezdődő hibája - mert a lyuk még kicsi, azon nem fúj ki sok levegő, csak egy kis olajos könnyezéssel jelezte a kezdődő baját. A turbócső se lyukas még, majd néhány hét múlva lett volna sora, ha nem nézzük meg.

Kicsit félve nyilatkozok addig, amíg a javítások, cserék után nem telik el probléma mentesen 1-2-3000 km, mert volt már olyan, hogy megcsaltak a jelenségek. Akkor meg ciki visszakozni.

BarG Elküldve: 2011-12-19 20:14 Műszerfal kijelzés

Na szóval, a sárga motorhiba lámpa a TÚL SOK LEVEGŐMENNYISÉGTŐL volt!

BarG Elküldve: 2011-12-18 20:16 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta: BarG!

ha gondolod megnézhetjük mit írt be hibának. bár ahhoz azzal kell jönnöd dolgozni.
vagy megyek miskolcra ma,jd, kedden vagy csütörtökön, vagy pénteken.


Köszönöm a lehetőséget!
Elsőnek megpróbálok a standard szerelőimhez betörni, ha nem megy, akkor fogok újabb lehetőségek után nézni. Holnapra Pestet terveztem, jó lenne tudni, hogy gond nélkül nekiindulhatok-e, vagy se.

BarG Elküldve: 2011-12-18 19:46 Műszerfal kijelzés

anubisz írta:
BarG írta:
anubisz írta: Elmondom,én mentem tempómat 130 pálya,egyszer csak bevillant nekem is,úgy egyből menet közben lekértem a kódot,mert van egy ilyenem rajta (http://www.garmin.hu/kiegeszitok/ecoroute-hd ) és nekem szegény keveréket írt be,valszinü a tömegmérő adott rossz jelet,lehet kosz,vagy olaj mehetett rá a sport légszűrőből. Menet közben töröltem a hibát,azóta se jött elő.Nem biztos,hogy valami komoly gond lehet.Nekem is ugyan úgy írta be mint neked.Persze dízelnél sok minden más.


Egy ilyen kütyüt én is szeretnék, csak nem Garminnal, hanem mondjuk az iGo mellé. De nincs, vagyis vannak bizonyos dash computerek, most is várom, hogy egy illető nyilatkozzon arról, amit kinéztem magamnak, hogy jó-e az enyémbe - de nem nagyon történik semmi.

Visszatérve a hibához, én is abban reménykedek, hogy nem komoly az ügy, mert akkor talán a gép tiltott volna. Többször indítottam, leállítottam, de mindig azonnal újra kijött a hibajel.


Hát pl az égéskimaradásom,mikor volt, ha nem megy 1 henger,és beírja,az nekem se tűnik el egyből,törlés nélkül.csak 6,8,10 indítás,és leállittás után alszik el.Ezt nem tudom meddig írta volna vissza,mert ki töröltem egyből.pont azért,hogy tudjam,ha újra beírja.
Nekem se volt semmi változás,én semmit nem éreztem a kocsin,aztán rákerestem a hibakódra a neten,ott írta hogy tömegmérő is okozhat szegény keveréket,és ott írta,pl a túl olajozott sp szűrő,mondjuk azt látnám úgy is mert azt is mutatja,és alapjáraton 4 et mutat,ha anomália lenne benne egyből látnám,meg azt be is írná.De azóta se jött elő.


Bizony én megcsináltam azt a 10 indítást, hogyha akar, akkor menjen el a hibajel, de nem volt hajlandó. Anno az EGR-es történetnél 3-4 indítás után elaludt a lámpa.

BarG Elküldve: 2011-12-18 19:42 Műszerfal kijelzés

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: ...dolgoztunk egy telephelyen már. csak a beosztás volt fényévekre egymástól


Ó hát így én is ismerem jól. Jártam már abban a megyében, ahol lakik.



az elejét is olvasd már el... a facért kell mindig kiragadni valamit?


Végigolvastam ne izgulj, a gyújtástól a beosztásig.



Tényleg találkoztunk már, nem kamu.

Most lábalok ki (REMÉLEM!!!) az olajzabálós történetből, majd ha tényleg vége, akkor beszámolok a fejleményekről, erre dessszertnek itt van ez a történet is. Meg itt van a Karácsony, hogy ne lehessen haladni semmivel se.

BarG Elküldve: 2011-12-18 19:36 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Urak,

Kaptam ma egy sárga motorhiba jelet, egyenletes 130-as autópálya sebességnél. Semmi egyéb jelenség nincs, nem rángat, alapjárat egyenletes, gyorsulni is gyorsul, de nem erőltettem a dolgot, mert ki tudja, mi is van most.
Holnap megpróbálok szerelőhöz kerülni, de addig is milyen olyan hibákat tudtok, amik nem tiltják le a motort, csak jelzést adnak?!

{( akkor találkoztam ilyesmivel, amikor megpróbáltam ledugózni az EGR szelepemet, kaptam hibajelet, de nem avatkozott be érzékelhetően) lehet, hogy megint EGR? Azt megnéztem, hogy vákuumra a szelep nyit (egy műanyag csővel megszívtam a membránt és láttam, ahogy kinyitott. De azt nem tudom, hogy a vezérlője nincs e meghalva.}


lehet az egyik hengerben kimaradt a gyújtás egy pillanatra. elvileg ha még mindig ég, akkor kb a 3-4 indítás után ki fog aludni. ez csak tipp.


Milyen gyújtás?!


Dízelbe raktál bele gyertyát?


nem a gyertya gyújtásra gondoltam, akkor úgy írom, nem volt robbanás a hengerben, remélem így jobb. nem gyulladt be a keverék.


Azt hittem nem nézted milyen kocsija van.


tudom milyen, hisz olvasni is tudok, meg találkoztunk már. dolgoztunk egy telephelyen már. csak a beosztás volt fényévekre egymástól


Ugyanmá'
Ha kimaradna néha egy rendes égési fázis, akkor azért azt csak meg lehetne érezni a motor járásegyenletességén! Sőt, ha ilyen hiba lenne, az elmenne bizonyos idő, vagy indításszám után. Ez meg makacsul megvan.

BarG Elküldve: 2011-12-18 19:28 Műszerfal kijelzés

anubisz írta: Elmondom,én mentem tempómat 130 pálya,egyszer csak bevillant nekem is,úgy egyből menet közben lekértem a kódot,mert van egy ilyenem rajta (http://www.garmin.hu/kiegeszitok/ecoroute-hd ) és nekem szegény keveréket írt be,valszinü a tömegmérő adott rossz jelet,lehet kosz,vagy olaj mehetett rá a sport légszűrőből. Menet közben töröltem a hibát,azóta se jött elő.Nem biztos,hogy valami komoly gond lehet.Nekem is ugyan úgy írta be mint neked.Persze dízelnél sok minden más.


Egy ilyen kütyüt én is szeretnék, csak nem Garminnal, hanem mondjuk az iGo mellé. De nincs, vagyis vannak bizonyos dash computerek, most is várom, hogy egy illető nyilatkozzon arról, amit kinéztem magamnak, hogy jó-e az enyémbe - de nem nagyon történik semmi.

Visszatérve a hibához, én is abban reménykedek, hogy nem komoly az ügy, mert akkor talán a gép tiltott volna. Többször indítottam, leállítottam, de mindig azonnal újra kijött a hibajel.

BarG Elküldve: 2011-12-18 17:44 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
BarG írta: Urak,

Kaptam ma egy sárga motorhiba jelet, egyenletes 130-as autópálya sebességnél. Semmi egyéb jelenség nincs, nem rángat, alapjárat egyenletes, gyorsulni is gyorsul, de nem erőltettem a dolgot, mert ki tudja, mi is van most.
Holnap megpróbálok szerelőhöz kerülni, de addig is milyen olyan hibákat tudtok, amik nem tiltják le a motort, csak jelzést adnak?!

{( akkor találkoztam ilyesmivel, amikor megpróbáltam ledugózni az EGR szelepemet, kaptam hibajelet, de nem avatkozott be érzékelhetően) lehet, hogy megint EGR? Azt megnéztem, hogy vákuumra a szelep nyit (egy műanyag csővel megszívtam a membránt és láttam, ahogy kinyitott. De azt nem tudom, hogy a vezérlője nincs e meghalva.}


lehet az egyik hengerben kimaradt a gyújtás egy pillanatra. elvileg ha még mindig ég, akkor kb a 3-4 indítás után ki fog aludni. ez csak tipp.


Milyen gyújtás?!