valter320d fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2015-12-20 13:56 Motorolaj

Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.


Gondoltam én is rá....és ha nem változik?


volt aki 1000km-en 1 literre panaszkodott, mégis volt aki azt mondta normális ennél a motornál. nem tudom mennyi a km valóban a motorban, de én szerintem sok a fél liter 1000km-en, még M54B22 esetén is.
én méretnék kompressziót, hogy a gyűrűk rendben vannak-e. átnézni sehol nem ereszt-e a blokk.


Az olajszűrőháznál szivárog az olaj,aminek a tömítését kicserélem a j.héten,de szerintem ott elenyésző mennyiség folyik el..A kompressziót mindenképp megméretettem...Félek,hogy ott lesz a baj...Német.ből hozták 200.e.km volt benne,szerintem lényegesen több van benne,de ezt gondoltam mikor megvettem... mivel nem volt lelakva...szép igényes a motortér,utastér..ezért vettem meg..



azért a kiglancolt motortér mindig gyanús. általában akik kintről hoznak be autót, meg sem nézik tovább az olyan autókat. hacsak nem egy fanatikus tulajról van szó. az emberek hazsnálják az autót, amihez nem kell nyúlni, annak egészségeses koszos a motortere. ezt általánosságban mondom.


Én is így gondolom,és ezeket a szempontokat figyeltem,poros volt a blokk,sehol egy olajfolt,a műanyag burkolat ki volt flancolva,de alánéztünk,és valóban (gusztusos) volt a motortér...

Köszönöm az infót,olajcserét tesztelem,és a kompressziót megméretettem..olajfolyást keresek

Köszönöm még egyszer!


Hm, még az előző autómmal, (E46 330Cd) a szervízvezető azt mondta, hogy a normál szervíztevékenység része a motormosás olajcsere szervízkor. Ha tiszta a motor, akkor lehet, hogy csak betartották az előírásokat!

Mióta mindenki a koszos motorokat szereti - mint egyfajta ártatlanság szimbólumot - a szervizek szívesen megspórolják ezt a tevékenységet.

BarG Elküldve: 2015-12-18 17:34 Legjobb nyári gumik...

Aki picit is foglalkozik gumikkal, előbb-utóbb csak eljut arra a szintre, hogy megismerje a 3 elég élesen elkülönülő gumi kategóriát. ECO - komfort - sport. Az olyan kijelentések, hogy "szerintem szar a Michelin, mert nem tapad", nem igazán a gumit, hanem a kijelenés tevőjét minősíti. Mert egy méretben készülhet mindhárom kategóriából és pontosan meg kell adni a gumi kategóriáját, hogy egy mondásnak értelme legyen. Abban semmi különös nincs, hogy egy ECO gumi nem jól tapad, mert azt bizony ilyenre tervezték, az már kellemetlenebb, ha a sportgumi nem tapad, mert annak meg az az egyetlen célja és értelme. Az ECO gumira meg azt írni, hogy jól tapad, hát kicsit mosolyogtató, valószínűleg az illetőnek nincs túl sok tapasztalata, vagy csak kínai gumikon szocializálódott.

BarG Elküldve: 2015-12-17 20:04 Legjobb nyári gumik...

hil írta:
Bitu79 írta: http://www.michelin.hu/autogum...ergy-saver

Én ilyet vettem 3 éve.
Kevésbé kopik,és jól tapad nagyon.
Akkor 20 000 körül volt darabja.

Én majdnem meghaltam úgy 14 éve a Michelin gumi miatt, az új, céges Astra szarrá tört. Az autó ára 1,5 MFt körül volt, 850kft-ért javították. Soha többé azt a gumit, valóban nem kopik, cserébe nincs is tapadása. Mondjuk a gumiban a nyomás 5 bar volt (ismétlem: új autó)



Az 5 barra fújt gumi önmagában halálos!!! Kb egy bicikligumi nyomtávján tapad az úton, mégha a legjobb gumi is.

BarG Elküldve: 2015-12-15 20:26 Turbo

lela írta:
davech írta: Szerintetek? Lapátok elég gatyák. Felújítás folyamatban.


Ez mennyi km után néz így ki?
Az enyimébe elvileg 186 ezer km van és ilyen



10-20e km egy jó sportlégszűrővel ....

BarG Elküldve: 2015-11-28 21:42 320d turbó hiba

Mauser írta: Sziasztok!

2010-es E91-es 320d Touring-om van. 120ezer km-ben.
ezt a hábát adja: Engine fault! Reduced power. Full engine power no longer available. Possible to continue journey. Drive moderately. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

a bentmaradt kód: boost pressure actuator
Szerintetek nagy a baj?





Ha van zsebben 300e Ft-od, akkor nem, ha nincs, akkor igen.

BarG Elküldve: 2015-11-27 23:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bitu79 írta:
BarG írta: Ingyér csak a semmit kapjátok, ez nem tűnt eddig fel?

Az itt eddig felsoroltak az én gépemmel még csak nem is kommunikálnak. Csak a launch működik és csak akkor tud érdemi dolgokat mutatni, ha KIFIZETED a speciál programot. Úgy már kollégám kocsiján is tudtam hibakódot olvasni és törölni.


Torrentről tuti le lehet szedni jópár dolgot ingyé ehhez is.
De én akkor sem értem,minek szükségesek ezek egyáltalán.
Csicsa az egész,meg Fittipaldizás





Némi felkészültséggel ezek arra jók lehetnek, hogy az értő szem meglássa, hogy hol van valami hiba, mi kezd elromlani. Persze ehhez némi ismeretek szükségesek.

BarG Elküldve: 2015-11-27 20:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Ingyér csak a semmit kapjátok, ez nem tűnt eddig fel?

Az itt eddig felsoroltak az én gépemmel még csak nem is kommunikálnak. Csak a launch működik és csak akkor tud érdemi dolgokat mutatni, ha KIFIZETED a speciál programot. Úgy már kollégám kocsiján is tudtam hibakódot olvasni és törölni.

BarG Elküldve: 2015-11-18 17:06 Olajzabálás

Kartergáz szűrő csere megvolt?

BarG Elküldve: 2015-11-14 17:38 Autóvásárlás

kleroo írta: Sziasztok!
Elhatároztam hogy végre megveszem gyerekkorom álomautóját, az E46-ot.
A lehető legjobb kivitelt szeretném, ami mindennapi igáslónak is jó. Tehát faceliftes E46 330CI kell.

Elég fullosra fájna a fogam. Kérdés, hogy úgy általánosságban reális, hogy még mindig 9-10ezer euro fölött vannak a korrektebb példányok? És még nem is az agyonkímélt darabok. Ennyiért már bőven akad E92 is. Pár év múlva valószínűleg cserélném, nem terveznék 5évre vele, ezért érdekes lenne az értéktartása. Szerintetek egy most 3milliós 330ci remek állapotban 5év múlva bele fog olvadni a már ma is szaréhugyé kapható portékába?
Nem szeretnék rajta hatalmasat bukni. (más márkákból indulok ki, hogy amíg nagy értékű a kocsi, addig hatalmas felára van a csúcsabb modellnek, míg később annyira nem tényező, hogy olykor a jobb felszereltségű az olcsóbb mert félnek a nagyobb motortól...)

http://suchen.mobile.de/auto-i...2_c01_4201
ő egyébként az aktuális kedvenc. Utólag mennyire nehézkes cserélgetni a dolgokat? Fejlettebb dolgok, cserék(pl a beltér díszléc)


A legremekebb állapotú E46 is 10 éves az idén, és igen, már beleolvad a kintról kukázott autók sokaságába. Mert az egyik legnagyobb darabszámban behozott bontószökevény az E46. Bár azt be kell valljam, hogy szimpatikusabb a külseje, mint az E9X sorozaté, amit egy alapos elbaltázásnak tartok.

BarG Elküldve: 2015-11-14 17:28 Teligumiszett

vsop14 írta:
si3rrabravo írta:
b_imi írta:
dfle írta:
b_imi írta:
dummyka írta: Sziasztok!

Friss tulaja vagyok egy 2002-es 330Ci-nek. Szeretnék rá téli kerekeket. Ezért lenne néhány kérdésem:
Mekkora a gyári minimális kerék méret? Különbözik előre és hátra?
Ettől függetlenül normális használatra Ti milyen felni és gumiméretet javasoltok?
Esetleg konkrét ajánlat is érdekel, ha valakinek van eladó ilyen gumi, kerék, vagy komplett szett.

Köszönöm!







Szia! Nekem van lemezfelni téli gumival eladó ha érdekel...
http://www.jofogas.hu/bekes/BM...1.htm?ma=1


330Ci-re nem jó a 15"-os felni.


Szvsz még a 16"os sem.. 30cd-re min 17es ment fel nekem 225/45 r17.. Télire több, mint tökéletesen elég volt. Amúgy nekem van egy garnitúra 17es styling 79, gumi nélkül, pont a couperól jött le.

szerintem fel kéne menjen a 16-os...


Nem fog.

BarG Elküldve: 2015-11-06 15:26 Motorolaj

YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
sutius írta: Az új Shell-es csodaolajat próbálta már valaki? A héten voltam pár alkatrész után és láttam, hogy kb 700-1000 forinttal drágább literje...
Kiváncsi lennék, hogy annyival jobb is? vagy egyáltalán megéri többet fizetni érte...


Aki eddig is a gyári olajat használta az ezután is azt fogja használni. A bmw soha nem adja a nevét szar dolgokhoz. Nem hallottam még rosszat róla.


az egy dolog, hogy a BMW nem adja a nevét, de ha mókolnak vele a kereskedők, hamisítók, akkor... pedig sok panasz van rá. valószínű mókolt olaj, BMW dobozban. de ugye mindneki arra megy, ha lehet, akkor a legolcsóbban, de olcsó húsnak híg a leve ugye.
inkább olyat vegyen az ember, aminél a legkevesebb lehetősége van arra, hogy hamisat fog ki. kisebb, kevésbbé elterjedt márkák még talán jobbak is. persze ez csak egy vélemény.


Én még egy darab hamis 1L BMW olajt nem láttam.


csak mert nem láttál valamit, még létezik
nem arról van szó, hogy víz van benne. hanem mondjuk az, hogy legolcsóbban is 2500Ft/L áron megvett BMW dobozos! olaj, a dobozban nem az van, mondjuk castrol vagy épp Shell, hanem egy 1500Ft-os szintű olaj. azt sem mondtam, hogy mind az. de ha mondjuk 20 olajcserét 10ezrenként cserélve csak is ilyen 1500ft-os szinítű olajjal végeznél, akkor a 200ezer km alatt biztos hogy kopottabb, retkesebb lenne a motor belül, mint ha ez idő alatt a minőségi tartalmú kerül bele. nyilván, ha hébe-hóba belekerül egy, és az 10ezertől többet nem fut, nem valószínű, hogy lesz baja.
viszont ha valamiért 2500-at fizetek, akkor elvárhatom, hogy ne 1500Ft értékű szart kapjak. de ez igaz lehet más márkákra is. nekem kollégám a Mobil 1-ről mondott most nem rég egy érdekes sztorit.
nyilván nem kel mindenre gyanús szemmel tekinteni, de jó nyitott szemmel járni, és minimálisra csökkenteni annak a lehetőségét, hogy valami szarba belefussunk.



Hogy volt azzal a Mobil olajjal?
Ugyanis bementem egy knőanyagokat forgalmazó boltba Miskolcon és Mobil1 0W-40-es olajat néztem. 2600 Ft-ért adják literjét, ami teljesen korrekt ár.

És hadd meséljek el egy érdekes dolgot. Amikor ~9000 km volt a motorolajomban (márkaszervízben beletett Shell olaj), kivettem belőle fél decit és elküldtem WearCheck laborba elemeztetni. Nemrég jött meg az eredmény. Kopás szempontból teljesen jó az eredmény, semmilyen kopásfém eredmény nem ugrik ki az elvárható sávból, valójában kisebbek a számok, mint a felhasználók átlaga. DE. Az olajnak van egy ún. T(otal) B(ase) N(umber), vagyis TBN értéke, ami a semlegesítő adalékok mennyiségét jelenti. No hát ez az érték majdnem ki volt merülve már 9e km-nél! És ez az olaj 30 000-et hivatott szolgálni a gépben!!!! Én 15e-ként szoktam cserélni az olajamat, de most megfordult a fejemben, hogy áttérek a 10e-ként történőre.

BarG Elküldve: 2015-11-01 18:32 Részecskeszûrõ_

F10 írta:
jrtom írta: A legfőbb probléma az a rossz termosztát miatt van. Nem tud üzemi hőfokra melegedni a motor és így nem regenerál a kocsi. Tartós 70 fokos víz kell, hogy elindítsa a folyamatot, ami egy rossz termosztáttal nincs meg főleg hideg időben városon kívül. Egy jó termosztáttal 90 fok környékén van. A sok városjárat is a DPF halálát okozza, mert ott se tud regenerálni.


Városjárat miatt akarom majd kidobni.
Kb mennyiért csinálják?


Még valami. Azt vettem észre, hogy bizonyos időközönként a vezérlő a levegő/üzemanyag arányt rövid időre leveszi 0,92-re. Ezt a NOx katalizátor regenerálása miatt teszi. Ekkor nagyon durván füstölni fog az autó, ha nincs rajta a dpf! Ha kiszedeted, akkor ezt a funkciót is ki kell írni a vezérlőből, mert különben nagyon látványosan fogsz autózni néha.

BarG Elküldve: 2015-11-01 18:25 Részecskeszûrõ_

F10 írta:
BarG írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
jokerface írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Tuti nem szednem ki. "Európa számos városában, már környezetvédelmi zónákat jelöltek ki vagy hamarosan fognak. Magyarországon is tervezik Európa több városával együtt, környezetvédelmi zónák létrehozását."


ezzel is kényszerítik az embereket, hogy ezeket vegyék. az addig oké, hogy fekete és piros matricásakat kitiltanak, de csak részecskeszűrősöket beengedni az eléggé nem kóser.
Mazda5-nél konkrétan láttam mérést, minimálisan volt rosszabb, mint DPF-el. mondhatnám, hogy humbuk az egész. félre értés ne essék, nem rábeszélni akarom, hogy vegye ki.


A legapróbb,szemmel láthatatlan,legkárosabb részecskéket a környezetre,élö szerveztre nem fogja meg. De lényeg az,hogy amit nem látunk,az nem is létezik. Ez van. Attól még én sem vetetném ki.


de most gondolj bele.
különleges olaj kell bele. a legtöbb DPF-es autóban hígul az olaj, mert gázolaj kerül bele. szerintem annyira nem jó az. az a abj, hogy jóval több kerül bele, mint kellene, de ugye valahogy regenerálni kell a szűrőt. egy plusz hibaforrás. a normális olajok drágák, a szűrő drága, és úgyis cserélni kell majd. plusz üzemanyga fogyasztás, stb. ez nem a környezet védelmét szolgálja. tisztasor, mint számos oylan dolog, amik feleslegesen vannak az autóba, hasonló címszavakkal telepítve. persze amíg jó én sem venném ki. viszont ha cserélni kell, nem költenék rá. pedig ahhoz képest elég környezet tudatos vagyok. csak ezzel valójában semmire nem mennek. az emberiség nagy része elszegényedés útján van. régi autókkal járnak, amikben nincs, vagy ha később ezeket veszik meg, nem elsz pénz, cseréltetni. szóval semmire nem leszünk előre. viszoint elég jó út egy apokliptikus világ felé, ahol a gazdagok külön élnek, elszeparálva. lassan a filmek valóságok lesznek.


En pont most akarom beletenni. Hiäba tiltakozik valaki a szabälyok ellen,attol azok megmaradnak,es be kell tartani. Persze mäs olaj kell bele,stb de ha egyszer benne van. Azonos autonäl a DPF-es es anelküli autok produkälhatnak hasonlo meresi eredmenyt,de azt a motor teljesitmenyenek szabälyozäsäval szoktäk elerni. A nem DPF-es gyengebb igy ugyan azt tudja mint egy DPF-es. E46-ban is van 320d 150 lovas DPF nelkül,ami euro 4-es. Ezek mind 6 sebesseges vältoval,mäs turboval vannak szerelve. Viszont ami pl nekem van az 5-ös vältos,igy csak DPF-el tudja hozni az euro4 szintet.


Nekem meg most van 42000 km a gépemben és azon agyalok, hogy ki kellene venni a dpf-et. Persze mindenki akkor veszi ki, amikor már elromlott és szembesül azzal, hogy 6-800e Ft-ot kellene elkölteni, hogy pótolja. Ha meg most kiveszem, akkor meg van egy jó dpf-em, amit amikor eladom, vissza tudok szereltetni és az új gazda se fog átkozni.

Amúgy jó dolog ez a dpf, csak a gyár nem olyanra csinálja, hogy kibírja az autó élettartamát. Mert akkor senki se szedné ki. De sajnos 1-200e km környékén beadja a kulcsot, a enyémben a komputer 260e km-ről számolja visszafelé az élettartamát. Hogy honnan tudom? Vettem diagot, amivel nézem, hogy hogyan működik. És abból azt látom, hogy jó állapotban abszolut nem fogja a motort, szinte nincs is ellenállása. Szóval azok, akik kiszedték és azt mondják, hogy mennyivel jobban megy az autó, azok lódítanak - vagy már nagyon odavolt a régi.

Van barátom, aki foglalkozik dpf-telenítéssel. És a dpf-telenített autók nem füstölnek durván - kivéve, ha a dpf is azért döglött meg, mert extrán füstöl az autó valamilyen mechanikus hiba miatt. Kérdeztem, hogy hogy mennek át az autók a műszakin? SIMÁN! Ha amúgy jó az autó, a mérés nem mutatja ki a dpf hiányát. Ami már kritikusabb, hogy a dpf sok esetben egybe van építve a katalizátorral, ha az is kivan szedve, akkor viszont büdös lesz a kipufogó és az már lebuktatja a módosítást. Ezért a közös házból csak a dpf-et vágják ki, a katalizátor bennmarad. Ayoutube-on is rengeteg video van fenn, dpf-telenített autókról, meg lehet nézni, mennyire füstölnek.

Nemrég munkahelyen is szóba került a vw botrány, meg a dpf. Kolléga mondta, hogy nyáron, meg fűtési szezonon kívül nyugodtan kiteregetik az udvaron a mosott ruhát szárítani, semmi baja nem lesz. Amikortól viszont bejön a fűtési szezon, ha egy délelőtt kinn van a ruha, akkor az fekete lesz - a sok spórolós fatüzeléstől. Szerinte a fával tüzelőkre kellene részecskeszűrőt szerelni!

Hol van helyileg a dpf telenitő ismerősöd?


Miskolcon.

BarG Elküldve: 2015-10-31 20:51 Részecskeszûrõ_

YELLOW írta:
BarG írta:
Nekem meg most van 42000 km a gépemben és azon agyalok, hogy ki kellene venni a dpf-et. Persze mindenki akkor veszi ki, amikor már elromlott és szembesül azzal, hogy 6-800e Ft-ot kellene elkölteni, hogy pótolja. Ha meg most kiveszem, akkor meg van egy jó dpf-em, amit amikor eladom, vissza tudok szereltetni és az új gazda se fog átkozni.

Amúgy jó dolog ez a dpf, csak a gyár nem olyanra csinálja, hogy kibírja az autó élettartamát. Mert akkor senki se szedné ki. De sajnos 1-200e km környékén beadja a kulcsot, a enyémben a komputer 260e km-ről számolja visszafelé az élettartamát. Hogy honnan tudom? Vettem diagot, amivel nézem, hogy hogyan működik. És abból azt látom, hogy jó állapotban abszolut nem fogja a motort, szinte nincs is ellenállása. Szóval azok, akik kiszedték és azt mondják, hogy mennyivel jobban megy az autó, azok lódítanak - vagy már nagyon odavolt a régi.

Van barátom, aki foglalkozik dpf-telenítéssel. És a dpf-telenített autók nem füstölnek durván - kivéve, ha a dpf is azért döglött meg, mert extrán füstöl az autó valamilyen mechanikus hiba miatt. Kérdeztem, hogy hogy mennek át az autók a műszakin? SIMÁN! Ha amúgy jó az autó, a mérés nem mutatja ki a dpf hiányát. Ami már kritikusabb, hogy a dpf sok esetben egybe van építve a katalizátorral, ha az is kivan szedve, akkor viszont büdös lesz a kipufogó és az már lebuktatja a módosítást. Ezért a közös házból csak a dpf-et vágják ki, a katalizátor bennmarad. Ayoutube-on is rengeteg video van fenn, dpf-telenített autókról, meg lehet nézni, mennyire füstölnek.

Nemrég munkahelyen is szóba került a vw botrány, meg a dpf. Kolléga mondta, hogy nyáron, meg fűtési szezonon kívül nyugodtan kiteregetik az udvaron a mosott ruhát szárítani, semmi baja nem lesz. Amikortól viszont bejön a fűtési szezon, ha egy délelőtt kinn van a ruha, akkor az fekete lesz - a sok spórolós fatüzeléstől. Szerinte a fával tüzelőkre kellene részecskeszűrőt szerelni!


pedig szép dolog a kandalló, de nagyon durva ami van. páromnál a panelban sem lehet ablakot nyitni, oylan füst van. azt mondja azóta, mióta a szomszéd tömbben egyedi fűtés van. most ez fa vagy szén lenne? mert kb olyan szagok vannak, de nem láttam, hogy fát hordanának, vagy szenet
kb ugynaazt mondtad, mint én jó sokat mész a géppel nekem most lett ennyi a km 8,5 év alatt


A napi Miskolc - Tiszaújváros oda-vissza megteszi a hatását ....

Amikor a nagy gázosítási hullám volt vagy 20 éve, drasztikusan nagyot javult a levegő minősége. Aztán ahogy drágult, úgy tértek vissza az emberek a piszkosabb fűtési módszerekhez. Ahelyett, hogy szigetelnének és hatékonyabb tüzelőberendezéseket vennének, régi rossz berendezésekkel rongálják a levegőt. Én is fűtöttem szénnel a gáz előtt. A szén 90%-át csak elfüstöltük, mert egyrészt nem számított, másrészt nem volt tárolótartály, amivel a tüzelési periódust szét lehet választani a fűtési időtől, vagyis nem volt jól kiépítve a rendszer.

De vissza a dpf-hez - szerintem érdemes venni valamilyen egyszerűbb diagot, amivel lehet nézni, hogy mi történik a motor környékén. Nem csak akkor szembesülni a valósággal, meg a sárga lámpával, amikor már megvan a baj. Nálam az ELM327 nem működött és ezért a jóval drágább launch kütyüt kellett megvennem, de a gépek többségénél jó lehet és nem valami drága. Egy szintén bmw-s kollégánál már volt egyszer sárga lámpa, amiről meg tudtam mondani, hogy mitől van és ki is tudtam törölni a launch-csal. Nézegetem, hogy mitől függ az eltömődés, de csak részigazságokra jöttem rá, a teljes kép olyan bonyolult, hogy nem látom át.

BarG Elküldve: 2015-10-31 20:19 Részecskeszûrõ_

lantika írta:
YELLOW írta:
jokerface írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Tuti nem szednem ki. "Európa számos városában, már környezetvédelmi zónákat jelöltek ki vagy hamarosan fognak. Magyarországon is tervezik Európa több városával együtt, környezetvédelmi zónák létrehozását."


ezzel is kényszerítik az embereket, hogy ezeket vegyék. az addig oké, hogy fekete és piros matricásakat kitiltanak, de csak részecskeszűrősöket beengedni az eléggé nem kóser.
Mazda5-nél konkrétan láttam mérést, minimálisan volt rosszabb, mint DPF-el. mondhatnám, hogy humbuk az egész. félre értés ne essék, nem rábeszélni akarom, hogy vegye ki.


A legapróbb,szemmel láthatatlan,legkárosabb részecskéket a környezetre,élö szerveztre nem fogja meg. De lényeg az,hogy amit nem látunk,az nem is létezik. Ez van. Attól még én sem vetetném ki.


de most gondolj bele.
különleges olaj kell bele. a legtöbb DPF-es autóban hígul az olaj, mert gázolaj kerül bele. szerintem annyira nem jó az. az a abj, hogy jóval több kerül bele, mint kellene, de ugye valahogy regenerálni kell a szűrőt. egy plusz hibaforrás. a normális olajok drágák, a szűrő drága, és úgyis cserélni kell majd. plusz üzemanyga fogyasztás, stb. ez nem a környezet védelmét szolgálja. tisztasor, mint számos oylan dolog, amik feleslegesen vannak az autóba, hasonló címszavakkal telepítve. persze amíg jó én sem venném ki. viszont ha cserélni kell, nem költenék rá. pedig ahhoz képest elég környezet tudatos vagyok. csak ezzel valójában semmire nem mennek. az emberiség nagy része elszegényedés útján van. régi autókkal járnak, amikben nincs, vagy ha később ezeket veszik meg, nem elsz pénz, cseréltetni. szóval semmire nem leszünk előre. viszoint elég jó út egy apokliptikus világ felé, ahol a gazdagok külön élnek, elszeparálva. lassan a filmek valóságok lesznek.


En pont most akarom beletenni. Hiäba tiltakozik valaki a szabälyok ellen,attol azok megmaradnak,es be kell tartani. Persze mäs olaj kell bele,stb de ha egyszer benne van. Azonos autonäl a DPF-es es anelküli autok produkälhatnak hasonlo meresi eredmenyt,de azt a motor teljesitmenyenek szabälyozäsäval szoktäk elerni. A nem DPF-es gyengebb igy ugyan azt tudja mint egy DPF-es. E46-ban is van 320d 150 lovas DPF nelkül,ami euro 4-es. Ezek mind 6 sebesseges vältoval,mäs turboval vannak szerelve. Viszont ami pl nekem van az 5-ös vältos,igy csak DPF-el tudja hozni az euro4 szintet.


Nekem meg most van 42000 km a gépemben és azon agyalok, hogy ki kellene venni a dpf-et. Persze mindenki akkor veszi ki, amikor már elromlott és szembesül azzal, hogy 6-800e Ft-ot kellene elkölteni, hogy pótolja. Ha meg most kiveszem, akkor meg van egy jó dpf-em, amit amikor eladom, vissza tudok szereltetni és az új gazda se fog átkozni.

Amúgy jó dolog ez a dpf, csak a gyár nem olyanra csinálja, hogy kibírja az autó élettartamát. Mert akkor senki se szedné ki. De sajnos 1-200e km környékén beadja a kulcsot, a enyémben a komputer 260e km-ről számolja visszafelé az élettartamát. Hogy honnan tudom? Vettem diagot, amivel nézem, hogy hogyan működik. És abból azt látom, hogy jó állapotban abszolut nem fogja a motort, szinte nincs is ellenállása. Szóval azok, akik kiszedték és azt mondják, hogy mennyivel jobban megy az autó, azok lódítanak - vagy már nagyon odavolt a régi.

Van barátom, aki foglalkozik dpf-telenítéssel. És a dpf-telenített autók nem füstölnek durván - kivéve, ha a dpf is azért döglött meg, mert extrán füstöl az autó valamilyen mechanikus hiba miatt. Kérdeztem, hogy hogy mennek át az autók a műszakin? SIMÁN! Ha amúgy jó az autó, a mérés nem mutatja ki a dpf hiányát. Ami már kritikusabb, hogy a dpf sok esetben egybe van építve a katalizátorral, ha az is kivan szedve, akkor viszont büdös lesz a kipufogó és az már lebuktatja a módosítást. Ezért a közös házból csak a dpf-et vágják ki, a katalizátor bennmarad. Ayoutube-on is rengeteg video van fenn, dpf-telenített autókról, meg lehet nézni, mennyire füstölnek.

Nemrég munkahelyen is szóba került a vw botrány, meg a dpf. Kolléga mondta, hogy nyáron, meg fűtési szezonon kívül nyugodtan kiteregetik az udvaron a mosott ruhát szárítani, semmi baja nem lesz. Amikortól viszont bejön a fűtési szezon, ha egy délelőtt kinn van a ruha, akkor az fekete lesz - a sok spórolós fatüzeléstől. Szerinte a fával tüzelőkre kellene részecskeszűrőt szerelni!