BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-12-18 17:33 Műszerfal kijelzés

Urak,

Kaptam ma egy sárga motorhiba jelet, egyenletes 130-as autópálya sebességnél. Semmi egyéb jelenség nincs, nem rángat, alapjárat egyenletes, gyorsulni is gyorsul, de nem erőltettem a dolgot, mert ki tudja, mi is van most.
Holnap megpróbálok szerelőhöz kerülni, de addig is milyen olyan hibákat tudtok, amik nem tiltják le a motort, csak jelzést adnak?!

{( akkor találkoztam ilyesmivel, amikor megpróbáltam ledugózni az EGR szelepemet, kaptam hibajelet, de nem avatkozott be érzékelhetően) lehet, hogy megint EGR? Azt megnéztem, hogy vákuumra a szelep nyit (egy műanyag csővel megszívtam a membránt és láttam, ahogy kinyitott. De azt nem tudom, hogy a vezérlője nincs e meghalva.}

BarG Elküldve: 2011-12-11 11:05 Üzemanyag fogyasztás

lalada írta: a válasz egyszerű: gyenge, átlag alatt szervizelt 20d-ket, vagy ahogy te írod 2d-ket próbáltál.. volt/van egy jó pár ilyen hulladék.. a te Ibizád meg az átlagnál jobb állapotú így erősebb lehetett. (feltételezem)

BarG írta:
szeda írta:
pinter001 írta: Udv mindenkinek! Jelenleg van egy 98-as seat ibizam, chippel gt1749 turboval atlag 5-5.5 literes fogyasztassal. De a kozeljovoben tervezem egy e91 touring vasarlasat. Kizarolag DIESEL motorral! De erosen vacilalok a 20d es a 30d kozott. Felek hogy a 20d-ben csalodnek es nem menne ugy mint az ibizam (kb, 150le es 330NM).
Olvasgattam itt a fogyasztas adatokat es letezik az hogy a 30d ugyan annyit egyen mint a 20d, egyforma stilusu vezetes melett???
(elnezest az ekezetek hianya miatt, de angliabol irok)


Hát nekem 320D-m van 150 lovas.Azt ugyan nem tudom hogy egy 150 lovas ibiza hogy megy de a 130 lovas TDI meg PDTDi autók még az automata 20D-nek sem versenytársa.Hát kézi váltóval meg gondolom még annyira sem.Simán nyomom le őket



Nekem volt 150 lovas Leon 1,9pdtdi sport, gyári kivitelben, 2 évig, újonnan vettem. Amikor sor került a cserére, megnéztem a 2d-ket, de nagyon harmatosak voltak a Leonhoz képest. Ugyanúgy 150 lovas volt mindkettő, de a leon vagy 200 kilóval volt könnyebb és a pd motor lórúgásszerű gyorsulásra volt hangolva, csip nélkül is. Meg is lepődtem, hogy a bmw mennyire nem megy, ezért aztán 3d-t kellett vennem, mert ott már van egy kis erő is.










Milyen Ibizám???!!!
A 2d amit meg próbáltam, szalon bemutató autó volt, palifogó na. A 2d lehet, hogy önmagában jól megy, meg összehasonlítva a 100-130 lovas mezőnnyel akár nagyon jól is mehet, de a 150 lovas tdi-khez képest gyenge. Lehet, hogy ennek az oka a súlyban keresendő, de még az is lehet, hogy mondjuk 150km/óra felett már a bmw a jobb, mert más a motor hangolása, dehát én városban csaptam néhány kört próbaképp, az nem volt túl meggyőző.

Köszönöm Alesi, Te is tapasztalatokból beszélsz, nem feltételezésekből.

BarG Elküldve: 2011-12-10 22:18 Üzemanyag fogyasztás

szeda írta:
pinter001 írta: Udv mindenkinek! Jelenleg van egy 98-as seat ibizam, chippel gt1749 turboval atlag 5-5.5 literes fogyasztassal. De a kozeljovoben tervezem egy e91 touring vasarlasat. Kizarolag DIESEL motorral! De erosen vacilalok a 20d es a 30d kozott. Felek hogy a 20d-ben csalodnek es nem menne ugy mint az ibizam (kb, 150le es 330NM).
Olvasgattam itt a fogyasztas adatokat es letezik az hogy a 30d ugyan annyit egyen mint a 20d, egyforma stilusu vezetes melett???
(elnezest az ekezetek hianya miatt, de angliabol irok)


Hát nekem 320D-m van 150 lovas.Azt ugyan nem tudom hogy egy 150 lovas ibiza hogy megy de a 130 lovas TDI meg PDTDi autók még az automata 20D-nek sem versenytársa.Hát kézi váltóval meg gondolom még annyira sem.Simán nyomom le őket



Nekem volt 150 lovas Leon 1,9pdtdi sport, gyári kivitelben, 2 évig, újonnan vettem. Amikor sor került a cserére, megnéztem a 2d-ket, de nagyon harmatosak voltak a Leonhoz képest. Ugyanúgy 150 lovas volt mindkettő, de a leon vagy 200 kilóval volt könnyebb és a pd motor lórúgásszerű gyorsulásra volt hangolva, csip nélkül is. Meg is lepődtem, hogy a bmw mennyire nem megy, ezért aztán 3d-t kellett vennem, mert ott már van egy kis erő is.

BarG Elküldve: 2011-11-24 16:55 Olajzabálás

hancurozo írta:
kempelen írta: Nem akarok nyelvtannáci szerepében tetszelegni, de döntsétek el miről beszéltek:


Kartel:
"(a francia carte szóból), igy nevezik az egyféle árucikkek termelésével foglalkozó vállalkozóknak olyan önkéntes egyesüléseit és szerződéseit, melyek szigoruan meghatározott eljárások alkalmazása mellett egy-egy termelési ág monopolizálására, vagy legalább olyan szabályozására törekesznek, hogy az illető érdekelt vállalkozók ne legyenek kénytelenek egymással versenyezni."


Karter:
"Forgattyúház, motorteknő; a dugattyús gépek, főképp gépjárművek motorblokkjának alsó része, amely a kenőolajat tartalmazza (a feltaláló, J H. Carter nevéből)."

Értem így is egyébként, de bánCCSa a fülemet.


Van rá egy sokkal szebb szó, ráadásul Magyar.: olajteknő.


OlajkarteLgáz

BarG Elküldve: 2011-11-21 16:59 E46 futómű állítás

YELLOW írta:
Robinson írta:

Itt vannak olyan értékek, amik kényszerből születtek. Az első kerekeknél érdekes volt, hogy míg a jobb oldalit be tudta húzni 43 percre, a bal oldali 1°18' nél elakadt, és ezért lett visszaállítva a jobb oldali is. A többi az meg..

szerk.: amúgy a specifikációk oszlop szerint nem tűnik szarnak.


ha egyáltalán E46-hoz való specifikációs értékekről van szó....

én pl szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember....



Yellow,

Ha meg akarod nézetni a futóművedet, tudok adni címet, ahova érdemes elmenni. Csak arra készülj fel, hogy a csávó kb 1 hétre előre be van táblázva, mert eléggé elismert.

BarG Elküldve: 2011-11-21 16:52 Turbo

halipapa írta: BMW computerrel néztem!

ute107 írta:
halipapa írta: A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!


Ingadozik... mivel tudod megnézni?! Egy beszerelt manuális óra csal. Nekem is ez van és mint utóbb kiderült, nem pontos, és kisebb mozgásokat végezhet. Ha rádugod a kocsit egy laptopra és élőadattatot olvastatsz akkor fogod látni a "valós" értéket, de szerintem ez is ingadozik.
Akkor kell elkezdeni gondolkodni, hogy ha te is érzed a teljesítmény csökkenést, növekedést menet közben.
Nekem ez volt mert tele volt korommal a turbó. Ki lett tisztítva és már is jobb lett.

Mivel nézed a nyomást?





Ha tőgázt nyomsz, vagy legalábbis egy nagyot, akkor az történik, hogy a turbót a computer overboostoltatja egy pár másodpercig, vagyis felmegy a nyomás 1,5 barra, majd visszaesik 1,2-1,3-ra - ez a normális működés. Ha ekkor újra jobban nyomsz egyet a pedálon, akkor újra fel fog menni az overboost értékre. Ha nem nyomkodod, hanem egyenletesen nyomod, akkor nem szabad egynél többször overboostolni. Persze látni kell, hogy a gázpedálnyomáshoz képest hogyan változik a turbónyomás, abból jön csak ki, hogy van-e következetlenség a működésben, vagy sem.

BarG Elküldve: 2011-11-19 23:54 Turbo

halipapa írta: Lenne egy fontos kérdésem, a turbó nyomás ingadozáshoz lehet-e köze az intercooler radiátornak, szivárog az olaj belőle.
Köszike!


A bmw turbók legtöbbje újkorától ereget egy kis olajpárát, és ez az olaj a legmélyebb ponton fog kiülni, az meg az interqler, tehát normál esetben ha egy kicsit olajos a csatlakozónál, az nem jelent tragédiát. Ha leállsz valahol és csöpög az olaj, akkor ott már nagyobb a baj.
De ezt a turbónyomás ingadozást nem értem. A kompjuter vezérli a terhelés függvényében a turbónyomást, tehát annak ingadoznia kell. Még akkor is mozog, változik a turbónyomás, ha egyenletesen nyomod a gázt, mert a vezérlő dolgozik a háttérben és az adott teljesítményt egyre kisebb turbónyomással és egyre kevesebb üzemanyaggal próblja fenntartani, hogy a fogyasztást csökkentse
Honnan veszed, hogy ingadozik a turbónyomásod - másképp, mint ahogy a vezérlőd ingadoztatná?

BarG Elküldve: 2011-11-19 19:45 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
Csak azért kérdeztem és próbáltam tisztázni, mert véleményem szerint (csak vélemény, nincs rá bizonyítékom) ezeket a típusokat szerelték már az E60/E61 modellekbe is és mivel hathenger ezért kaptál te is olyan motort már, ilyen műanyag bizbaszokkal, mint amiket az E60/E61-ek kaptak.
De sajnos négy hengeres szívósorral még nem láttam ezt a nagy fajtát és az az érzésem nincs is.



Kicsit olyan a bmw alkatrészpolitikája, mint a lego. Ez a klapni olyan, mint az E60-é, de pl dugattyúgyűrűből 5! félét építettek be akkoriban a 3d-kbe. És úgy tűnik, hogy az enyémbe egy hamar megdöglő széria került - de mintha azt is mondták volna, hogy ez az E46-okra jellemző, az E60, X3, X5 szériáknál nem így van, ezért azoknál nem fog olyan hiba bejönni, vagy legalábbis nem ilyen hamar, mint nálam.
Ja és az én klapnim műanyagból volt, a szerelőm szerint már fejlesztett verzió, kevésbé hajlamos a bepergésre.

BarG Elküldve: 2011-11-19 18:29 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
BarG írta:

Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.



Tippelhetek? Neked olyan volt benne, mint az E60/E61-ben? Egy műanyag házban benne a szelep? Emiatt a nagyobb átmérőjű dugó kellett neked... (ha jól emlékszem)

valami ilyesmi forma?



(persze a kép asszem nem jó, mert itt még talán fémből van, de a koksztól nem látom rendesen)





Igen, ilyenek voltak benne.

Aki vesz egy bmw dízelt, de nem tájékozódik a típushibákról, az persze nem találkozik azzal, hogy ez a szelep hány motort tesz tönkre évente. De nem is kell sokat tájékozódni, elég csak körbenézni a bmw-kre szakosodott javítóknál, hogy mi is van a szemetesben. Mert ott bizony lesz egy halom ékszíjtárcsa, eső lengőkar, hátsó szilent, 3d kipuffogócsonk, féktárcsák, és bizonynéhány kidobott 2d, 3d motor, felük olvadt dugókkal (elromlott és időben ki nem cserélt befecskendező miatt) másik felük meg a beesett swirl flaps miatt összevert hengerfallal, hengerfejjel. Ha szerencséje van, akkor ő nem fog így járni, de komoly statisztikai esély van rá.

BarG Elküldve: 2011-11-19 14:19 Szívócsonk-pillangószelep

wizzaerr írta: http://www.bmwland.co.uk/forum...p;start=40

Bár még nem olvastam végig, a fenti fórumból valószínűleg választ kaphatunk a pillangószelep történetére. Ilyen dolgokról ír, mint hogy: műanyag pillangó csak 2007-től volt(2.oldalon kép is van róla!), de az alumínium pillangók tengelyének méretét is növelték, stb.

A korábban linkelt pdf úgy néz ki félrevezető volt, és engem is megtévesztett: tehát az én kocsimban is fémből vannak a pillangószelepek!(320d 2004.03) Hogy az erősített tengelyű vagy a régi arra még rá kell jönnöm. Ha biztosabb infóm lesz beírom.


Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.

BarG Elküldve: 2011-11-18 11:39 Társalgó

K_Gergo írta: a kupé kivételével berzenkedem az összes 1estől, az újtól a leginkább. létezésüknek számomra egyetlen elfogadható oka van: legyen belőle pénze a gyárnak normális gépek fejlesztésére.


Nagyon igazad van!!!

BarG Elküldve: 2011-11-18 11:11 kettõstömegü lendkerék

kempelen írta:
De tényleg a témához. Nekem automata van és ezért ez a lendkerék téma nekem nem téma igazából, de egyik barátomnak kézi váltós modellje van.
Ha teljesen ki van nyomva a kuplung akkor daráló hangot hallani és a pedálon is érezni a lüktetést. Viszont ha kissé feljebb emelem, akkor megszűnik ez a jelenség és teljesen szépen vált és nem csúszik.
Azért furcsa ez nekem, mert megszoktam ha beülök egy kézi váltós autóba, akkor kinyomom a kuplungot teljesen és úgy váltok. Itt viszont nem szabad tökig benyomni csak finoman egy darabig és akkor nincs semmi gond.
Engem idegesítene ez a kerregés/darálás, de ő vígan jár vele, mert megszokta hogy nem nyomja tökig a kuplungpedált és így megy is az autó és nem csúszik a kuplungja sem.


Engem roppant módon idegesít, ha valami nincs rendben a géppel. Nem munkaeszközöm az autó, de eléggé rá vagyok utalva, mert napi ~70km-t ingázok a lakhely és a munkahely között, és az a rémálmom, hogy valahol lerobbanok. Ha valaki megengedheti magának, hogy csörög-zörög-de megy alapon hazardírozva jár, azt én csak irigyelni tudom, nem pedig követni. Ezért bármilyen probléma esetén én azonnal irányt veszek a szerelő felé. Most éppen autóelvonási tüneteim vannak, mert vagy 3 hete szerelőnél van a járgány miszlikbe szedésen (én meg járok kollegiális segítséggel), az olajzabálás és füstölés topikban leírtak miatt. Úgy tűnik, hogy megvan a hiba, de majd csak akkor fogok írni róla, ha össsze lesz rakva a gép és minden rendben lesz (és tényleg elmúltak a tünetek). Csak kivárni, míg bizonyos alkatrészek megjönnek ..... Meg a szerelőt rábeszélni, hogy még ezt meg azt nézzen/nézessen meg - hát nem egyszerű. Tudom, nem vagyok egyszerű eset ...

BarG Elküldve: 2011-11-17 23:08 kettõstömegü lendkerék

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:

Csak annyit, hogy bő három és fél évesen vettem a sajátomat négy évvel ezelött.

Akkor 133 volt benne, most 159-et mutat az óra. Abba most ne menjünk bele, hogy nekem nem volt érdemes dízelt vennem, mert ez igaz, de akkor ez az autó teljesen szép állapotban volt, különös elvárásaim pedig nem voltak a motort illetően.

Az hogy négy év alatt 26 ezret mentem vele lehet hihetetlen, de igaz.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy nyugdíjas éveit tölti már nálam, de engem különösképpen nem érdekel ki mit gondol arról, hogy mennyinek kellene benne lennie és éppen ki melyik sztereotípiának hisz.
Az viszont igaz - már írtam is - hogy kurva felesleges nekem a dízel, de mivel jó állapotban van, nem dobom ki az ablakon csak azért hogy megfeleljek bizonyos vélt elvárásoknak.



múltkorában meg megszóltál, oszt vagy 2000-el mentél többet mint én igaz nekem már 1-2hónap és 5 éve, hogy nálam van
nekem még benyásat is felesleges volt venni, de én sem adnám valós 87ezerrel, iyet úgysem találnék, mást meg nem akarok, csak BMW-t


Az a helyzet, hogy van autó bőven, amivel az apró-cseprő dolgaimat elintézem nap, mint nap. Ezért nem egy autót kell naponta elővenni és abba tekerni a kilométereket. Elnézést kérek, ezt nem úgy értem hogy felvágjak vagy valami (ha esetleg valaki rosszul gondolná) csak azért mondom, mert nem szükséges a használata naponta. Van egy másik benyás autó is, ami márciusban lesz 20 éves kereken és 187 ezernél járok vele. Azt sem tekergette még senki.
Szóval nem akarok senkit bántani, de azért nem mindenki hajt bele évente 30-40 ezret, mert dízel...



Van, aki 60-70e-et hajt bele évente ....

De a témához szigorúan: nekem 190e-nél kezdődtek a lendkerék problémák. Sőt hallottam olyat, akinél olyan pici probléma, amit még nem érzett az autón, pár tízezer km alatt lepusztította a kéttömegűt - sőt ez már itt is volt téma - visszaolvasás rulez!

Autót ritkán vesznek az emberek racionálisan - mert akkor kinek lenne peugeot-ja?! Amikor még a dízelek zajosak, füstösek, gyengék voltak, akkor igazán kellett a kompromisszumkészség a megvételükhöz, de az alacsony üzemeltetési költségek miatt sokan meghozták ezt a kényelmetlen döntést. Ma már a dízelek használati szempontból minimum egyenértékűek, ha nem jobbak, ma inkább az elszálló javítási költségek jelentik a dízelek rossz oldalát, ami miatt meg kell fontolni a dolgot.

BarG Elküldve: 2011-11-17 22:53 Turbo

halipapa írta: Helló!
Lenne egy témába vágó kérdésem, elképzelhető hogy cserélnem kell a turbóm de még nem biztos, holnap állok neki bontani utána derül ki de addig is felkészülnék minden eshetőségre. Akik már cseréltek nálatok mi vált be utángyártott vagy eredeti Garett?
Nekem egy bótba az gyárira 400.000-at mondtak . Utángyártottra halottam 250.000 Ft-ot. De nem akarok hülye se lenni hogy veszek egy u. gyártottat aztán 2 hét múlva esetleg megadja magát nem tudom mennyire strapák az u. gyártott turbók. Vagy esetleg javítás? És ha javítás hol? Ha pedig vásárlás akkor hol kapok olcsón?
Köszönöm előre is!
halipapa


Utángyártott turbó, ez jóóóó!
Esetleg még vigyázz, nehogy hamisítványt vegyél, mert az az igazi szopás.

BarG Elküldve: 2011-11-12 23:57 Társalgó

anubisz írta:
nickname írta:
anubisz írta:
nickname írta:
anubisz írta: Mit jelent a OFF ? sokszor olvasom,nem értem,ez valami fórum szleng?


Off= nem fórum specifikus autó "ebben az esetben nem BMW"


Értem,köszi. Nem tudtam elképzelni mi lehet.


Az ifjú titán generáció úgy gondolja, hogy a reklám törvény rájuk is vonatkozik , ezért egyszerűen csak OFF szóval tüntetik fel az egyéb márkákat, ezzel tudatosan nem csinálnak ingyen reklámot



Attól nem fogok Audit,vagy Mazdát venni mert leírja, nem mintha undorodnák ezektől a márkáktól,csak ez jutott eszembe


A fórum etikett azt írja elő, hogy amennyiben nem a fórum témájával szorosan összefüggő hozzászólást ír az illető, akkor tegye ki elé az OFF szócskát, amit meglátva mások átugorhatják a nem teljesen odaillő részeket. Amikor aztán újra visszatér a hozzászóló a topiktémához, azt az ON szóval jelzi.
(switch off - lekapcsolni, switch on bekapcsolni)