BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-11-10 21:22 30d nem megy 3000 alatt

keksz írta: Sziasztok!

Egy e46 330cd-m van es egy olyan magikus problemam van vele, hogy 3000-es fordulat alatt alig megy az auto, afelett viszont kemenyen.
A kocsi volt BMW szervizben, ott rakotottek a gepre, de nem talaltak semmit. Van naluk egy e60-as amivel ugyanez a problema. Allitolag tul sok levegot kap. Most le van huzva a legtomegmero, bar ettol jobban megy, de a gond az, hogy nem a legtomegmerovel van a baj, az rendben van a diagnosztika szerint. Nemi kipufogogaz is jon vhonnan a motorterbol, de nem a leomlocsonkbol.
Tud esetleg vki segiteni?


Ezek már csak ilyen mágikus gépek
A kipusogócsonkom nemrég volt cserélve, ripityára volt repedezve. Pedig visszahívással cserélték még a legelején elvileg olyanra, ami bírja. Hát nem bírta.

A problémádra nekem is a turbó geometria ugrott be.

Ha rémtörténetet akarsz olvasni, akkor nézz be az Olajzabálás topikba!
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...balas.html
Hány km-nél jársz?

BarG Elküldve: 2011-11-07 17:43 Társalgó

anubisz írta: Na ,ez a traffipax jó lesz. 32 autót is tud figyelni.

http://www.vezess.hu/hirek/gyo...eme/33775/


Végülis tökmindegy, hogy hány db járművet tud egy időben figyelni. Az a lényeg, hogy mondjuk a ma kapható radar előjelzőkkel milyen hatékonyan lehet előjelezni ezt a műszert. Ha csak pár mW-tal fog üzemelni, mint pl a RAMET (M1) akkor szívás van, de ha nagyobb az adójának a teljesítménye - ami azért feltételezhető, ha több járművet néz nagyobb szögben - akkor lehet, hogy sokkal egyszerűbben előjelezhető, mint a mostani mumusnak számító mérőke. GPS-be meg beprogizható - mondjuk nem olyan hulladék iGo módon - hanem a komolyabb Cheetah és Elitech jelleggel - akkor pedig semmi félnivaló nincs tőle. Persze aki se lát-se hall módon közlekedik, az mindenképpen szív.

BarG Elküldve: 2011-11-07 17:32 Társalgó

bmw320d4 írta:
Bero írta:

Végre valaki aki értékeli a jó öreg csöves erősítőket! Nekem itthon az van és szerintem egyik legmodernebb alpine stb.. high,fullos digitális hangcucc nem éri utol


Én építettem néhányat, nekem is a kedvencem volt.



Miközben duplájára növeltem Yellow elismertségét , ráakadtam ezekre a beírásokra - nagy meglepetésemre. Triódás, direktfűtésű, együtemű?

BarG Elküldve: 2011-10-31 20:14 Levegő hőmérséklet érzékelő

hancurozo írta:
YELLOW írta: a külső levegőt méri, de nem a motornak. hanem neked odabentre. gondold el turbós autónál mi értelme lenne ennek?


A turbós autónál is a turbó elött van a légtömegmérő és a levegő hőmérője.


Az enyémben tuti nem így van. Nálam az interqler után van a levegő hőmérő. (csak így van értelme) Bár már hallottam olyat, hogy a légtömegmérő is mér bejövő levegő hőfokot, dehát nem az megy a motorba.

BarG Elküldve: 2011-10-29 11:57 kettõstömegü lendkerék

anubisz írta: Ez azért nagyon durva. Így válasz szerelőt


Ilyennel egyébként hírhedten a Volkswagen-féle PD TDI motoroknál találkoznak leggyakrabban a szerelők, s pletykák nem alaptalanok, Dirk Fuchs, a Sachs anyavállalatának számító ZF szervizmérnöke is 95 százalékban PD TDI motoros autókból kivett lendkerekeket vizsgál munkája során, hogy vajon miért halt az meg idő előtt. A hiba-okot jelentő rezonanciát legtöbbször a hengerek egyenetlen járása adja, melyért rendszerint valamelyik befecskendező-elem a felelős. Még csak nem is biztos, hogy hibára kell gondolni, találkozott ugyanis olyan, hibamentesnek tűnő Audi A4 1.9 TDI-vel, mely 40 ezer kilométer alatt 3 darab kéttömegű lendkereket fogyasztott el. Végül kiderült róla, hogy nem sokkal az első lendkerék cseréje előtt, 140 ezer kilométernél, elektronikai hiba miatt váltották újra az egyik befecskendezőjét, s mivel a többin már voltak lerakódások, innentől kezdve nem azonos mennyiségű üzemanyag került a négy hengerbe. A hibát mindössze a többi injektor tisztításával lehetett orvosolni – közel 1 millió forintnyi lendkerék után.

Na és ez
Lehetséges azonban az is, hogy még külsőbb tényező, például az indítómotor okozza a kéttömegű lendkerék idő előtti kimúlását, ilyennel Dirck Fuchs például egy teljesen hibátlannak tűnő, 12 ezer kilométert futott VW Transporternél találkozott. Hosszú kísérletezés után derült ki, hogy melegen nehezen és nagyon alacsony, 250/perc fordulattal indul be a 2,5 literes TDI. Mint az a mérések során kiderült, ilyenkor 1800 Newtonméter erő ment át a lendkeréken.
1800 Nm


Azért hal meg idő előtt, mert kimilliméterezik, hogy meddig szabad csak tartania. Ha egy picikét vastagabban fogna a tervező ceruzája a tervezésnél, akkor kibírna olyan akciókat, hogy az egyik befecskendező kicsit rosszalkodik, de amúgy az autóban ezt te észre se veszed, mert olyan pici a probléma még. De a rühes kéttömegűd már megdöglött tőle. Hát ezt aztán lehet vizsgálgatni napestig. Én azt kívánom, hogy az ilyen tervezőknek a házát is ugyanazon elvek mentén tervezzék, amiket ők alkalmaznak az autóalkatrészek esetében. Ja ki ne felejtsem a gazdasági szakembereket, akik az egész történet forgatókönyvírói.

BarG Elküldve: 2011-10-26 15:54 Olajzabálás

BarG írta:
kempelen írta:
BarG írta:
kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.


Elolvastam és meg tudlak érteni BarG.
Sajnos ilyen messziről nem tudok többet még véletlenül sem mondani.

Nézzétek meg alaposan és járjatok utána. Bár a saját véleményem még mindig a turbo, de nem szeretnék veled látatlanban vetetni egy másikat és turkálni sem a pénztárcádba.

Remélem azért hamarosan kiderül mi az igazi ok és megosztod velünk.



Ma is tárgyaltam két javítóval, az egyik dugóolvadást emlegetett, a másik hengerfal repedést, úgyhogy jó a kedvem
Nézzük a jó oldalát - lehet hogy lesz egy új motorom? Egy (új)Golf áráért:


Voltam ma is javítóknál.
Néztünk járásegyenletességet - hihetetlen, de 0,3 volt a legnagyobb eltérés, így 234e-nél!
De amíg normál járásnál szinte nincs is kartergáz, addig egy hajtósabb menet után alapjáraton többszörösére nőtt a kartergáz mennyiség. Szóval szétszedés lesz ebből.

BarG Elküldve: 2011-10-24 18:11 Olajzabálás

kempelen írta:
BarG írta:
kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.


Elolvastam és meg tudlak érteni BarG.
Sajnos ilyen messziről nem tudok többet még véletlenül sem mondani.

Nézzétek meg alaposan és járjatok utána. Bár a saját véleményem még mindig a turbo, de nem szeretnék veled látatlanban vetetni egy másikat és turkálni sem a pénztárcádba.

Remélem azért hamarosan kiderül mi az igazi ok és megosztod velünk.



Ma is tárgyaltam két javítóval, az egyik dugóolvadást emlegetett, a másik hengerfal repedést, úgyhogy jó a kedvem
Nézzük a jó oldalát - lehet hogy lesz egy új motorom? Egy (új)Golf áráért:

BarG Elküldve: 2011-10-23 00:43 Olajzabálás

kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.

BarG Elküldve: 2011-10-18 07:36 Olajzabálás

kempelen írta:
BarG írta:

Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!



BarG,

Azt mondod, öngyorsítás és nagy füst.

Az olajat csak a turbón keresztül kaphatja fel. Ott is csak akkor ha a tengely annyira ki van kopva vagy már törött. Azt kell mondjam, hogy ha ismét elindult magától, akkor megint a turbo lesz az oka.
Ha az öngyorsítás megint megtörtént és leszipákolt egy csomó olajat, azt csak a turbón keresztül tehette.

Ha a motor egyenletesen jár, nem hagy ki és mind a hat henger működik, akkor onnét nem szed fel olajat. Ha mechanikai sérülésed lenne pár hengernél és magából a motorból kapná az elfogyasztott olajat, azt a motor járásából hallanod kellene és akkor nemcsak a bejutott olaj okozna problémát néhány hengerben, hanem azok a hengerek sem mennének már.
Tehát ha a motor egyenletesen és szépen jár, akkor akár harmincszor is motort cserélhetsz.

A szívó oldalon egyedül a turbónál van olajkenés. Öngyorsítás, felpörgés csak akkor következik be ha a szívócsőbe nagy mennyiségű olaj jut és az egyenletesen eloszlik mind a hat henger között. Nos ha a szívóoldalon csak a turbó-t kenik, akkor...

Mielőtt motort cserélnél, meg szakértetném azt az "új" turbót még egyszer. Esetleg több helyen.


Kb 10 perc múlva indulok Portugáliába, de még beszúrom.
A furcsa, hogy két turbónál is csinálja, ugyanúgy. Van egy ismerősöm, akinél vezérműtengely csapágykopás okozott ugyanilyen történetet, mert nem tudott a sok olaj a hengerfejből lefolyni és a karterszellőzésen a turbó bekapta. Ő vagy 5 turbót próbált fel és mindeggyikkel gond volt. Aztán egyszercsak összeakadt valakivel, aki tudta a frankót és elmúlt a baj.
Mondjuk még nálam is hátra van a harmadik, immár megint vadiúj turbó megvétele, de azt hiszem, ez következik. Csak tökön fogom szúrni magam, ha az új turbóval is ismétlem a hibát.

BarG Elküldve: 2011-10-17 22:34 Olajzabálás

mclaren írta:
BarG írta:
mclaren írta:
YELLOW írta:
BarG írta:

Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!



így van! motort kellett volna cserélni, a d helyett i-re
tudom nem vicces, de ahogy mesélted, elég jó tempókat szoktál autózni, így kitudja mi van vele... szelepszár szimering? gyűrűk. neked van benne kilaméter is.


lehet hogy az olay a bibi ha long live 5-30 van benne aszt eltűnteti mert vékony meny a km-? castrol 5-40 ajánlot gyarilag abmw motor meg ha diesel nem agya magát olyan könyen


Fuchs 5W-40 lett beletéve a turbócsere után, addig Castrol 0W-40-nel ment, merthát a motorolaj is meg lett gyanúsítva, először a Castrolt kapta fel, de a Fuchsot is szereti. 234e km van benne, az olajfelkapásig még csak utána se öntöttem soha, igaz 15e-ként mindig cseréltettem, ennyi távon olyan 3-4 decit evett meg.


234-nél még bejárotos nem hiszem hogy a motor a hibás szerintem más ott a gond


Én is ebben reménykedem, de jó lenne olyat olvasni, hogy "én tudom mi a hiba, gyere ide, megoldjuk".

BarG Elküldve: 2011-10-17 22:20 Olajzabálás

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:

Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!



így van! motort kellett volna cserélni, a d helyett i-re
tudom nem vicces, de ahogy mesélted, elég jó tempókat szoktál autózni, így kitudja mi van vele... szelepszár szimering? gyűrűk. neked van benne kilaméter is.


Hát mivel használt autót eladni ma lehetetlen, már gondoltam arra, hogy ebbe beleapplikáltatok egy 4000-es V8-at, dolgozni járni meg veszek egy F30 2d-t, de közbejött egy fél ház vétel családtagnak chf kiváltásra, ezért a projekt tolódott néhány hónapot ....


ha meg van az F30, akkor ütközünk. az én részletem nem akarod rendezni? sajnos nem a ház a fedezet, így nem fizethetem ki.


Majd örökbe fogadlak
De lehet, a mostaniba kell motort vennem, az meg végképp borítaná minden tervemet. Ha nem fékeztem volna meg az autót, akkor olyan motorkatasztrófa lett volna a végeredmény, amiket a youtube-on lehet látni, akkor már vehetném is azt a motort kérdezés nélkül

BarG Elküldve: 2011-10-17 22:13 Olajzabálás

mclaren írta:
YELLOW írta:
BarG írta:

Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!



így van! motort kellett volna cserélni, a d helyett i-re
tudom nem vicces, de ahogy mesélted, elég jó tempókat szoktál autózni, így kitudja mi van vele... szelepszár szimering? gyűrűk. neked van benne kilaméter is.


lehet hogy az olay a bibi ha long live 5-30 van benne aszt eltűnteti mert vékony meny a km-? castrol 5-40 ajánlot gyarilag abmw motor meg ha diesel nem agya magát olyan könyen


Fuchs 5W-40 lett beletéve a turbócsere után, addig Castrol 0W-40-nel ment, merthát a motorolaj is meg lett gyanúsítva, először a Castrolt kapta fel, de a Fuchsot is szereti. 234e km van benne, az olajfelkapásig még csak utána se öntöttem soha, igaz 15e-ként mindig cseréltettem, ennyi távon olyan 3-4 decit evett meg.

BarG Elküldve: 2011-10-17 22:04 Olajzabálás

YELLOW írta:
BarG írta:

Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!



így van! motort kellett volna cserélni, a d helyett i-re
tudom nem vicces, de ahogy mesélted, elég jó tempókat szoktál autózni, így kitudja mi van vele... szelepszár szimering? gyűrűk. neked van benne kilaméter is.


Hát mivel használt autót eladni ma lehetetlen, már gondoltam arra, hogy ebbe beleapplikáltatok egy 4000-es V8-at, dolgozni járni meg veszek egy F30 2d-t, de közbejött egy fél ház vétel családtagnak chf kiváltásra, ezért a projekt tolódott néhány hónapot ....

BarG Elküldve: 2011-10-17 21:24 Olajzabálás

BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta: Volt a múlt héten egy nagyon komoly füstölésem a pályán hazafelé, de ahogy lefékeztem, a füst megszűnt, olyan, mintha semmi se történt volna. Voltam kiolvasáson, csak egy nem aktív lambdaszonda hiba volt eltárolva. A szívócsőben leltünk sok olajat, meg fogyogat rendesen, egy Pest-Miskolc távon elmegy fél liter. Amúgy nem füstöl, ha nyomom, akkor megy, most nem tudok - szerencsére - egyéb hibát találni, csak az olajfogyást.
Tippek?


Tipp : - Turbó

180km-en fél literes olajfogyasztás már nem vicc...


Csak az a félliteres olajfogyasztás szerintem 5 km-en jött össze!!! Majd megállt. Ilyet is csinálhat a turbó? Az ha bekrepál, akkor nem bekrepálva van és kidobandó?


Azt nem írtad, hogy megállt az olajfogyasztás.



De, 4 hozzászólással ezelőtt, Yellow után.



Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!

BarG Elküldve: 2011-10-15 14:46 Turbo

m_attila írta: Őszintén szólva nem tudni mi az igazság...
Én is hallok ilyen rémtörténeteket, hogy 100 ezrenként turbó csere.
Saját szerelőm 20d je 470.000km el E4 elektromos turbós. Első gyári turbó.
Plussz chippes az autó.


320d új turbót 180-185 ért adjuk 1 év garival (eu 3-as nem elektromos)
A felújított meg 150..
Ha valaki a sajátját beáldozza 130-150 között lesz a vége.

Eddig még lekopogom nem volt garanciális probléma egyikkel sem.
Szerintem attól függ ki, hogy csinálja meg...!

Nyílván én is az újat választanám, azt is ajánljuk.
üdv




Te mennyiért adsz 3d-re turbót?

Visszatérve a felújításokra, azt tartom érdekesnek, hogy nyilván van kiadva valamiféle technológia, meg azért a szervízekben se hülyegyerekek dolgoznak, aztán mégis van egy csomó félresikerült felújítás. Mi lehet az a bizonytalanság a műveletekben, ami miatt relatíve nagy számú a sikertelenség?