BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-10-15 01:27 Turbo

bmw320d4 írta:
BarG írta:
Alesi írta:
MrYamaha írta: 530D-n milyen idő közönként kell cserélni turbót, ugyhallottam 100 000kmenként.Ez igy van?


Olyan gyakran, amilyen gyakran elromlik, ez pedig fokepp hasznalaton, odafigyelesen mulik. Barhogyis, azert 100ezernel szerintem joval tobbet kell birnia...


ALKATRÉSZBOLTOS!!!!! írta az Indexen, hogy akármit csinált, a régebbi 530d-jén (E39) 100e-ként leesett a turbó. Persze lehet írni, hogy bíííírni kellene neki többet, meg kötelező neki többet tudnia, meg nem hiszem el, hogy nem képes többre, de a statisztika azt mutatja, hogy igen hullékonyak ezek. Autójavító meg mutatta a polcát, hogy nézzem meg, teli rossz bmw turbókkal, jó részük nem is mechanikusan hibás, hanem a geometriát mozgató elektronika lett krepa.

A tiéd elmehet akármeddig, ha vigyázol rá, meg szerencsés is vagy.


Az enyém már a 300.000 km -en is túl van, és semmi baja. De mitől is menne tönkre? Attól mert az a pár deka forog egy nagyon jó kenésű siklócsapágyban?
Ha 100.000 km-t menne el, nem vettem volna turbós kocsit soha.

Az elektronika más dolog, de annál se törvényszerű a 100.000 km, eléggé változó az élettartama.

Ha valaki félnívóval kocsikázik padlógázon teszkós olajjal, az ne csodálkozzon, hogy 5 méterenként leesik a turbója...



Tudom, tudom, a kaukázusi kecskepásztor 105 éve folyamatosan bagózik, semmi baja, ergó a dohányzás még védi is az egészségünket.

Amikor ránéztem, hogy az enyémhez mennyiért van bmw dobozos turbó - 470 000-ért, garrett dobozos meg 260 000-ért független boltból, akkor nyilván a szalonosoknál a cserélendők töredéke fog csak jelentkezni, onnan kicsit más az optika.

BarG Elküldve: 2011-10-15 00:41 Turbo

Alesi írta:
MrYamaha írta: 530D-n milyen idő közönként kell cserélni turbót, ugyhallottam 100 000kmenként.Ez igy van?


Olyan gyakran, amilyen gyakran elromlik, ez pedig fokepp hasznalaton, odafigyelesen mulik. Barhogyis, azert 100ezernel szerintem joval tobbet kell birnia...


ALKATRÉSZBOLTOS!!!!! írta az Indexen, hogy akármit csinált, a régebbi 530d-jén (E39) 100e-ként leesett a turbó. Persze lehet írni, hogy bíííírni kellene neki többet, meg kötelező neki többet tudnia, meg nem hiszem el, hogy nem képes többre, de a statisztika azt mutatja, hogy igen hullékonyak ezek. Autójavító meg mutatta a polcát, hogy nézzem meg, teli rossz bmw turbókkal, jó részük nem is mechanikusan hibás, hanem a geometriát mozgató elektronika lett krepa.

A tiéd elmehet akármeddig, ha vigyázol rá, meg szerencsés is vagy.

BarG Elküldve: 2011-10-14 21:26 Turbo

m_attila írta: Szerintem nem jól újították fel...!
Felújított turbóknál előfordul ez.

jeges írta:
BarG írta:
jeges írta: Sziasztok márkatársak. Lenne egy fontos kérdésem. Kb két hónapja cseréltem turbót, feljújított, garrett. Érdekes hangja van, mintha egy repülőgép turbinája pörögne fel amikor nyomom neki. Lassan kezdem megszokni. Jól megy az autó, van erő, nem füstöl, és nincs olajfogyasztás. Viszont néha kihagy a turbo. Gondol egyet, és nincs erő. Teszem üresbe, gurulok egy kicsit, aztán nyomom neki, és van erő megint. És nincs füst, semmi az ég világon. Valami ötlet? Járt már így valaki?


Ha más a hangja, mint amikor a leghalkabb volt, akkor ott valami gond van. Lehet egy egyszerű tömörtelenség (mint nálam is volt) vagy mechanikai hiba. Esetleg túlpörgés, mert ha elmegy az erő, az is túlpörgésre utal, mert akkor több a turbónyomás, mint ami lehetne és tilt a computer. Először is hibát kell olvastatni. Sokan állítják, hogy a felújított turbók nem hosszú életűek, csak az új jelent megoldást hosszú távon. Jó lenne egyszer reális képet kapni arról, hogy mit is bírnak a felújított csigák, nem csak egy-egy felháborodott véleményt látni, amit hangosan kikiabálnak.


Ok. Akkor az lesz a vége hogy rádugatom egy computerre. Úgy gondolod az ki fogja írni a hiba okát? Egyébként a hang az az első pillanattól kezdve jelentkezett, hogy be lett szerelve a felújított cucc. Jah, és mire gondolsz amikor azt írod tömörtelenség??






Persze, ha rá lesz dugva a kiolvasóra, az még azt is megmondja, hogy melyik csavart nem húzták meg megfelelően.

Az én problémám az, hogy a felújítások nagyon nagy része lesz sikertelen, alig vannak olyanok, akiknél hosszú távon megelégedésre működik a dolog. Aztán a cégek - mármint a turbósok - azt szokták mondani, hogy a geometriás turbókat nem is lehet felújítani, aztán meg azt, hogy az új ár feléért mégiscsak hajlandóak felújítani. Most akkor hogy is van ez?

BarG Elküldve: 2011-10-12 18:47 Turbo

jeges írta: Sziasztok márkatársak. Lenne egy fontos kérdésem. Kb két hónapja cseréltem turbót, feljújított, garrett. Érdekes hangja van, mintha egy repülőgép turbinája pörögne fel amikor nyomom neki. Lassan kezdem megszokni. Jól megy az autó, van erő, nem füstöl, és nincs olajfogyasztás. Viszont néha kihagy a turbo. Gondol egyet, és nincs erő. Teszem üresbe, gurulok egy kicsit, aztán nyomom neki, és van erő megint. És nincs füst, semmi az ég világon. Valami ötlet? Járt már így valaki?


Ha más a hangja, mint amikor a leghalkabb volt, akkor ott valami gond van. Lehet egy egyszerű tömörtelenség (mint nálam is volt) vagy mechanikai hiba. Esetleg túlpörgés, mert ha elmegy az erő, az is túlpörgésre utal, mert akkor több a turbónyomás, mint ami lehetne és tilt a computer. Először is hibát kell olvastatni. Sokan állítják, hogy a felújított turbók nem hosszú életűek, csak az új jelent megoldást hosszú távon. Jó lenne egyszer reális képet kapni arról, hogy mit is bírnak a felújított csigák, nem csak egy-egy felháborodott véleményt látni, amit hangosan kikiabálnak.

BarG Elküldve: 2011-10-10 19:30 Motorolaj

anubisz írta:
Zolee írta:
bmw320d4 írta:
Zolee írta:

Bocs h beleugatok, de szted mi a fontosabb, az h csökkenjen az olajfogyasztás, vagy h kevésbé kopjon a motor?


Mindkettő fontos, ezért javasoltam 0W40-et és nem 50W100-at, már ha nekem szólt a kérdés..


Neem - Coyote kollégának szántam a kérdést!
Amúgy absz egyetértünk 0W40-et használok én is. Kétségtelen h picit eszi is 6-7 dl / 10.000 km, de sztem ez normális (120e km).


Én is úgy vagyok,inkább egyen kicsit több olajat,de ne kopjon. Ez a baj,pályán jó,de sok városnál,sok rövid út,hidegbe,bizony a 0 miatt a hideg oldalon ugyanúgy el fog kopni az olaj,melegen jobban fogja bírni.Nembaj,majd kíváncsi leszek.


Kedves Kolléga,
Hidegen, legyen pl 20°C-on a 0W olaj kb 50-szer viszkózusabb , mint 100°C-on, úgyhogy felejtsd már el azt, hogy a gép a hideg olajat enni fogja. Az bizony nem fog átszivárogni sehol, még az olajpumpának is komolyan meg kell dolgoznia azon, hogy az olajjáratokon keresztülnyomja. Az olaj szinte kizárólag csak melegen fogy, amikor a viszkozitása drasztikusan lecsökken és át tud szivárogni olyan helyeken, ahol hidegen esélye sincs.

BarG Elküldve: 2011-10-10 19:18 Üzemanyag fogyasztás

Hali,

Végülis fogyasztással kapcsolatos a dolog,
A hétvégén volt egy hosszabb utam és egy érdekes dolgot figyeltem meg. Már a tank végefelé jártam, az üzemanyag szintjelző alig volt a nulla felett, hatvanvalamennyi hátralévő km-t mutatott a bc. A hazafelé táv pont annyi volt, amennyit a bc még megtehetőként előjelzett, úgyhogy azon jojóztam, bemenjek-e az utolsó kagylós kúthoz. Egyéb okból meg kellett, hogy álljak egy előbbi pályapihenőben, amikor visszaszálltam, az üzemanyag mutató visszaállt negyed tankra, a megtehető km meg 200 környékére. Hogy az ördögbe csökkent le majdnem nullára a dízelszint - és gyújtotta ki a lámpát is- utána meg ment fel negyedtankra, lámpa nélkül? Vagy a kismanók töltöttek bele valamennyit, amíg a dolgomat intéztem?!

Valakinek volt hasonló élménye? Ennyire megbízható csak az üzemanyag szintjelzés?

BarG Elküldve: 2011-10-08 19:00 Társalgó

ute107 írta:
anubisz írta:

Azért ott szereltesd fel,ahol értenek hozzá, mert ha a diódák rossz szögben állnak,akkor szívás van


Nem szívás....csak nem blokkol.

Le kell tesztelni... Amúgy a diódáknak vizszíntbe kell lenni vagy inkább feljebb 2 fokkal.

Ha lefele áll - mint máshol is - akkor nem működik.


A G9-et tervezték úgy, hogy nem fontos vízszintben lennie, de az nagyon fontos, hogy előre nézzen, se le, se fel. E46-ra különösen jó előre a G9, mert pont belefér a vese rácsozatába .

Nem tilos blokkolót használni, eddig a befejezett pereket vesztette a szerv, egy van még folyamatban - ha jól tudom - de az is olyan blőd váddal megy, ami nevetségessé teszi az egészet.

BarG Elküldve: 2011-10-06 22:11 Turbo

anubisz írta:
BarG írta: Turbómese
Egyszervolt-holnemvolt, 130e km-nél fütyörésző turbó miatt vettem egy másikat, de kiderült, csak egy tömítéskifújás történt. A levett turbót bedobozoltam. Ez itt le is lett írva.

Olajzabálós topikba írtam, hogy néhány hónapja (230e km) volt olyan esetem, amikor a motor "felkapta" az olajat és iszonyú füstöléssel eltűnt egy liter motorolaj. (szerencsére, ha lefékeztem, a felkapás megszűnt?!) Cseréltettem kartergázszűrőt, légszűrőt, olajat. A motor néha fogyasztotta az olajat, néha nem, ahogy éppen kedve tartotta. A második olajfelkapós eset után a régi turbót elküldtem turbós céghez, akik bevizsgálták és azt mondták, hogy mintha 30e km-es lenne, semmi baja. Erre visszacseréltettem. Hibajelenségek megszűntek.

Most leszedett turbót elküldtem turbóshoz, nézzék meg, mi a baja. Megnézték, semmi baja.

Most mi van?!




Hát turbód már van bőven. Nem lesz egy darabig gond rá. van akinek egy sincs,250 ezerért újítja fel


Hát azt a szerencsétlent jól átvágták, a 3d-hez újat 260-ért lehet venni, a 2d-hez 200e alatt van új. A felújítás, ha MINDEN mozgó alkatrészt cserélnek, akkor 130. Ha valaki ragaszkodik hozzá, hogy a Garrett turbó BMW-s dobozból bujjon elő, az megérdemli, hogy 200e-rel többet fizessen érte.

Az pedig duplán szép, ha valaki a netet arra használja, hogy szopassa saját magát - megtudni, hogy mennyivel fizetett többet a szükségesnél - ahelyett, hogy idejében tájékozódna. Csak be kell ütni a google-ba, hogy turbó javítás, erre kidob 1 000 000 találatot, felhív az ott megadott cégek közül 10-et és rákérdez az árakra.

BarG Elküldve: 2011-10-06 21:44 Turbo

Turbómese
Egyszervolt-holnemvolt, 130e km-nél fütyörésző turbó miatt vettem egy másikat, de kiderült, csak egy tömítéskifújás történt. A levett turbót bedobozoltam. Ez itt le is lett írva.

Olajzabálós topikba írtam, hogy néhány hónapja (230e km) volt olyan esetem, amikor a motor "felkapta" az olajat és iszonyú füstöléssel eltűnt egy liter motorolaj. (szerencsére, ha lefékeztem, a felkapás megszűnt?!) Cseréltettem kartergázszűrőt, légszűrőt, olajat. A motor néha fogyasztotta az olajat, néha nem, ahogy éppen kedve tartotta. A második olajfelkapós eset után a régi turbót elküldtem turbós céghez, akik bevizsgálták és azt mondták, hogy mintha 30e km-es lenne, semmi baja. Erre visszacseréltettem. Hibajelenségek megszűntek.

Most leszedett turbót elküldtem turbóshoz, nézzék meg, mi a baja. Megnézték, semmi baja.

Most mi van?!

BarG Elküldve: 2011-10-03 20:03 320d turbó hiba

bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta: 30-ért simán kicserélik a turbót. Sajnos tapasztalat.
De mindig közbejöhet valami, pl egy szétrepedezett kipuffogócsonk, ez-az, ami még galyra ment. De akkor azt mondták volna.


Mi kerül benne 30-ba? Az alsó burkolat, és a felső motorburkolar (légszűrő felső burkolata) levétele után 8 csavart + az olaj átersztő csavarját kell levenni. (Ezen kívül 2 csavar csak a 150le-s motoron az intercooler oldálán lévő cső) 1 bilincs az olaj visszafojó ágnál, 1 vákumcső és 1 csatlakozó lehúzása a geometria szabályzó szelepéről. És lent is van a turbó. Ez 30? horror árakon dolgoznak


3d-nél ez nem ilyen egyszerű. Meg kell emelni a motort, mert a jobb oldali motortartó bakot ki kell szerelni, amolyan igazi szopás, volt szerencsém végig asszisztálni. Meg nekem volt benne egy kipuffogó csonk csere is....



Neki 2004-es 20d-je van. Szerintem a 30d-nél is ki lehet venni, emelés és a motortartó lekötése nélkül. (a 20d-nél is a motortartó felett van, de hátra kijön. Igaz, kell hozzá türelem)


Ezt én is most hallom először.


Most ezt tapasztalatból mondjátok, vagy csak úgy érzésből? Mert ugyan nem én csináltam a műveletet, de végignéztem és nem tűnt egyszerűnek. Ja és olyan csinálta, aki hetente szerel turbókat és legfőképp bmw-ket.

BarG Elküldve: 2011-10-02 17:23 320d turbó hiba

hancurozo írta:
BarG írta: 30-ért simán kicserélik a turbót. Sajnos tapasztalat.
De mindig közbejöhet valami, pl egy szétrepedezett kipuffogócsonk, ez-az, ami még galyra ment. De akkor azt mondták volna.


Mi kerül benne 30-ba? Az alsó burkolat, és a felső motorburkolar (légszűrő felső burkolata) levétele után 8 csavart + az olaj átersztő csavarját kell levenni. (Ezen kívül 2 csavar csak a 150le-s motoron az intercooler oldálán lévő cső) 1 bilincs az olaj visszafojó ágnál, 1 vákumcső és 1 csatlakozó lehúzása a geometria szabályzó szelepéről. És lent is van a turbó. Ez 30? horror árakon dolgoznak


3d-nél ez nem ilyen egyszerű. Meg kell emelni a motort, mert a jobb oldali motortartó bakot ki kell szerelni, amolyan igazi szopás, volt szerencsém végig asszisztálni. Meg nekem volt benne egy kipuffogó csonk csere is....

BarG Elküldve: 2011-10-01 22:25 320d turbó hiba

anubisz írta:
InsectKiller írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
thomas45 írta: heló!
nekem 1 hónapha kellett turbót cserélnem,az autóból egyszer csak elszállt az erő.a nejem járt még vele kb 500km-ert helyben szép lassan,mindenki lefikázta az úton,mivel nemtudták,hogy miért nem megy az autó.szóval én felújítattam,ami 250000ft-ba került,mert ez volt a legolcsóbb!!!!
az új ára első körben 413000 ft-volt.az egész országot körbetelefonáltam és úgy döntöttem,hogy felújíttatom. szóval ez van.
sok sikert.


Nagyon drága volt Jól palira vettek.
Csak a gugli. Szinte ez volt az első: http://hirdetotabla.duen.hu/al...turbk38099


Nagyon én is azt nézem. A gyári is 290 000. Erre ennyiért újítottak fel.


Biztos ebbe már benne van a szerelési költség is a turbó le-fel rakás ill a felújítás...Gondolom!!

És menyiért szerelnek le egy turbót? 100 ezerért? 250000 egy felújításra,aztán kitudja meddig bírja,mikor azért már ujjat vehetett volna,az tuti elmegy 150 et,ha vigyáz rá.
Itt egy valaggal a hirdetésben, amit hancurozo linkelt be.


30-ért simán kicserélik a turbót. Sajnos tapasztalat.
De mindig közbejöhet valami, pl egy szétrepedezett kipuffogócsonk, ez-az, ami még galyra ment. De akkor azt mondták volna.

BarG Elküldve: 2011-09-27 20:23 Chip tuning

Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta: Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!


Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.



Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült

Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg?
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék


A majdnem szétszakadt a motor az azt jelenti, hogy a nyomatékgörbéje normál esetben egy egyenes lefutású vonal, szép egyenletes. Az enyém meg olyan lett, mint egy háromágú királyi korona, csúcsokkal, völgyekkel. Meg olyan fehér füsttel, amilyet a harckocsik fejlesztenek, amikor menekülnek az ellenség elől.

Mindezek ellenére én nem vagyok tuning ellenes! Mert szerintem amit ember írt, annál ember írhat jobbat. Csak abban nem hiszek, hogy a Kiskikinda utca 7 szám alatt lakna valaki, aki a hasára ütve megalkotja a tökéletes ECU progit. Viszont ha van komoly cég, ami mechanikusan is ismeri a gépet, teljesítménymérő padon, emissziót mérve egy fejlesztő csapat dolgozik egy-egy típushoz való fejlesztésen és még nyúzópróbákat is tartanak, akkor talán hiszek nekik. És ahogy írtad is, az nehezen hihető, hogy egy cég minden egyes nyűves autótípust úgy ismerjen, hogy tudjon ok módon tuningolni.

Az a tuning, amit itthon kapunk, az kb olyan, mintha mindenkinek adnánk egy kis szteroidot, osztán mindenki tudna ettől 20 kg-val többet emelni. Végülis ettől mindenki erősebb lenne!!!

BarG Elküldve: 2011-09-26 20:11 Chip tuning

Robinson írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Van valaki esetleg, aki itt: http://www.autochip.hu/ csináltatott chiptuningot 150 lovas 20d-re és tudna esetleg hosszabb távú (mondjuk 1-2év) tapasztalatairól beszámolót írni?


Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!


Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.

BarG Elküldve: 2011-09-19 18:55 Autóvásárlás

anubisz írta:
BarG írta: Én újonnan vettem a gépemet, 2 év után lejárt a garancia, én még 150e km-ig hordtam a márkaszervízbe az olajcserékre, majd szépen kikoptam onnan. Nem tetszett a dupla alkatrészár. A legjobb, hogy elvárják a használtvevők, hogy márkaszervízben legyen szervízelve az autó, de aztán a kedves vevő maximum a km óra kiolvasásra viszi oda a szerzeményt. Jó kis kettősség az elvárások másokkal szemben - meg a magam teljesítése között. Mert ha ő is márkaszervízbe fogja hordani, akkor joga van szóvá tenni, amúgy meg csak arcméret teszt.


Ez jogos. Én is csak komoly fődarabot cseréltetek ott,a garancia miatt,és a szakszerű szerelés miatt. Apróságokat megoldok másnál.


Sajnos innen Miskolcról a márkaszervíz válságilag elfogyott, Debrecenbe meg nem megyek, mert még most is lógnak egy visszahívással, így komolytalannak lettek minősítve.