BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-09-19 18:46 Autóvásárlás

Én újonnan vettem a gépemet, 2 év után lejárt a garancia, én még 150e km-ig hordtam a márkaszervízbe az olajcserékre, majd szépen kikoptam onnan. Nem tetszett a dupla alkatrészár. A legjobb, hogy elvárják a használtvevők, hogy márkaszervízben legyen szervízelve az autó, de aztán a kedves vevő maximum a km óra kiolvasásra viszi oda a szerzeményt. Jó kis kettősség az elvárások másokkal szemben - meg a magam teljesítése között. Mert ha ő is márkaszervízbe fogja hordani, akkor joga van szóvá tenni, amúgy meg csak arcméret teszt.

BarG Elküldve: 2011-09-12 21:07 Autóvásárlás

InsectKiller írta:
anubisz írta:
BarG írta:
anubisz írta:
BMW automat váltók sosem voltak problémásak.


Ezt honnan vetted, ha szabad érdeklődnöm?
Mert nekem bmw szervizes azt mondta, hogy 530d-hez automata váltót bármennyit meg át tud venni, annyi esik le.


Az jó,mert nekem is a Márkaszervizbe mondták,meg egy automataváltó szerelő, az lehet hogy az 530D nem bírja a nyomatékot,de az se mindegy,hogy mechanikailag,vagy a váltó elektronika adja be a kulcsot. Persze ugye a váltóolaj hőtőhöz vezető cső,nekem is szivárgott ( csere 17000+ 20 000 a beszerelés, 14000 a 4 liter váltóolaj )amit én cseréltem,meg ugye a váltó tömítéseknél is elszokott szépen szivárogni az olaj,az évek alatt,amire persze szarnak rá,sosem nézik,így negyed,vagy nulla olajjal gyilkolják,úgy mindent tönkre lehet tenni. Én sem sok hibás váltóst hallottam,de ha valakinek tropára ment a váltója 200 000 alatt az írja meg.
Olasz,Francia,Angol váltóra biztos nem cserélném le. Aston Martin automata váltós nem tudott elindulni emelkedőn, az ujjat mindjárt dombra vitték tesztelni,hogy képes e rá. Pedig az nem olcsó kategória.


A márkaszervizben azt mondják, hogy a benzines automatáknak szokott kevesebb bajuk lenni. Bár én pont az ellen példa vagyok, de ez az előző tulaj műve...mind1 is.
Szóval igen, a dízelek a nyomaték miatt szét tudnak hullani.
Bár én a 4 litert kevesellem a váltó olajba.


életemben először egy 528? 525?-as bömbibe ültem, utasként. kérdeztem a sofőrt, hogy ez miért pörög ennyire? Mondá, hogy nincs 4.? 5.? sebessége. Benzines volt a drága, nekem meg egy meghatározó élmény. (hogy sose vegyek automatát, régit, csak újba esetleg, ha nem tartom meg soká. Mert aki öreg automatát vesz, az éppúgy szopni fog, mint aki franciát vesz)

BarG Elküldve: 2011-09-10 18:22 Autóvásárlás

anubisz írta:
BMW automat váltók sosem voltak problémásak.


Ezt honnan vetted, ha szabad érdeklődnöm?
Mert nekem bmw szervizes azt mondta, hogy 530d-hez automata váltót bármennyit meg át tud venni, annyi esik le.

BarG Elküldve: 2011-09-06 18:41 Turbo

Ki mennyit ment már el felújított turbóval?

BarG Elküldve: 2011-09-04 17:34 turbo gond

jrtom írta: Szia!

A füst az teljesen normális, a szerelő jólmondta. Sajna a kipufogód is telement olajjal és azt máshogy nemnagyon lehet kipucolni. Menjél vele nyugottan. Én azt javaslom, hogy városon kívül és nem túl forgalmas úton menjél vele huzamosabb ideig, hogy rendesen kitisztúljon a rendszer. A fütyülő hang az meg valszeg azért van mert a turbó lapátjának a vége cakkos és az csinálja ezt a hangot.


A fütyülést okozhatja még, hogy valahol kifúj a turbó.

BarG Elküldve: 2011-09-01 18:27 Autóvásárlás

bmw5 írta: Nem akarok újat!

530d ami tetszik,és sok rosszat nem hallottam róla. Eddig benzines párti voltam,de most hajlok a dízel felé.
3 évesnél idősebbet nem akarok semmiféleképpen sem.
De mivel nem vagyok nagy szakértő,gondoltam itt tudtok tanácsokat adni.
Szóval bármilyen tanácsot,ötletet szívesen várok.

Köszi

Zoli


A bmw-k szépek, jól mennek (ha nem halványka motorral veszed) és alkatrész igényesek. ÉKszíjtárcsa akár már 80e km-nél cserés lehet a példa szerinti 3d-knél, tehát ha 100e alatt keresgélsz, attól még kellhet költeni rá. A bmw-k alkatrészigényesek és igényesek a gazdáikra is. Akkor vegyél ilyet, ha nem gond, hogy 2-3000€-s kiadás beugrik váratlanul. Ha ettől borul a családi kassza, akkor meg fogod útálni előbb, vagy utóbb.

BarG Elküldve: 2011-08-31 22:58 Turbo

anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
Macsek írta:
SirToma írta: Fejújítás, új turbó, egyéb lehetőségek....
Érdekelne minden tapasztalat, érvek,ellenérvek!
Előre is köszi


Tapasztalat!
Nekem 110.000km-nél történt ez meg!
Új turbó mentem vele 130.000km-ert és még a mostani tulaj is azzal a turbóval jár!
Engem mindenki lebeszélt a felújítottról!
Szerintem nem jártam rosszul hogy az új mellett döntöttem!
Ennyivel tudtam segíteni ha segítettem!


Ezzel én is egyetértek,bár nem turbós a kocsim, ha meg akarod tartani hosszútávon, jobb ha ujjat veszel,még ha oly drága is. Persze aki csak pár hónapig tart meg egy kocsit,úgy is felújítsa,had sz..jon majd vele más


akkor sem érdemes elvinni felújíttatni ha még nem ment tönkre? nekem most _elvileg_ 170.000 van az autóban.

Kitudja volt már e cserélve benne. Már ha nem a tied 0 km óta. Ha meg nincs vele gond,minek piszkálni.Bár,ha ilyen problémásak a turbók,néha biztos megnézetném,egy turbóssal,hogy mi várható még belőle.Legalább az ember tartalékol rá lóvét,ha megadja magát,lehessen ugrani.



tavaj vettem, 127000 volt beleirva


Hát akkor nem tudni,jobbik eset ha külföldi volt a kocsi,és ott cseréltek már benne,vagy itthon volt már javítva,de lehet szerencséd van,és kímélték,így bírja. 170 felett már bármikor beüthet a szar,látod soknak 130-at se bír. Én már most elkezdenék szerezni egy bontottat,vagy ujjat kintről,ez meg ha beszarik felújíttatód,aztán vagy eladod,vagy megtartod.Persze ha még sokáig megszeretnéd tartani a kocsit.


elkeserítesz...


Én? látod miket írnak itt,csak abból indulok ki.Most mondjam azt a te turbód 200 at fog bírniinkább készülj fel,mint váratlanul szívj


Ismerős Toledóban 700e felett van a turbó ....

BarG Elküldve: 2011-08-28 22:39 Olajzabálás

bmw320d4 írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta: Volt a múlt héten egy nagyon komoly füstölésem a pályán hazafelé, de ahogy lefékeztem, a füst megszűnt, olyan, mintha semmi se történt volna. Voltam kiolvasáson, csak egy nem aktív lambdaszonda hiba volt eltárolva. A szívócsőben leltünk sok olajat, meg fogyogat rendesen, egy Pest-Miskolc távon elmegy fél liter. Amúgy nem füstöl, ha nyomom, akkor megy, most nem tudok - szerencsére - egyéb hibát találni, csak az olajfogyást.
Tippek?


Tipp : - Turbó

180km-en fél literes olajfogyasztás már nem vicc...


Csak az a félliteres olajfogyasztás szerintem 5 km-en jött össze!!! Majd megállt. Ilyet is csinálhat a turbó? Az ha bekrepál, akkor nem bekrepálva van és kidobandó?


Azt nem írtad, hogy megállt az olajfogyasztás.



De, 4 hozzászólással ezelőtt, Yellow után.

BarG Elküldve: 2011-08-28 21:40 Részecskeszûrõ_

bmw320d4 írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:

Más a koromszemcse méret eloszlásuk, sokkal inkább a nagyobb méretű tartományba esik a kibocsátásuk, mert tökéletlenebb az égésük (kisebb porlasztási nyomások). Persze az se leányálom, de állítólag sokkal kevésbé rákkeltő, meg az emberi szervezet is jobban tud védekezni ellene. És mivel a fekete füstffelleg jobban látszik, ezért az most a közellenség. Kezdik viszont a nanométeres tartományú koromkibocsátást vizsgálni, úgyhogy jó nagy falat akadhat az autógyártók torkán a dízelek ügyén, ha nem hajlandóak nyitottabban gondolkodni.



Ha a BMW-nél maradunk, akkor a 24 és 25td -tds mototorokat kivéve ugyanakkorák a porlasztási nyomások a szűrő nélküli motoroknál, mint a szűrősnél.



Biztos vagyok benne, hogy ha ugyanazon gépészeti motorverziók vezérlőprogramjait megnéznénk, akkor a koromszűrős verzióknak nem olyan durva az üzemanyag adagolásuk, hogy kevesebb füstöt termeljenek. De nem is erre gondoltam, amikor a porlasztási nyomásokat emlegettem, hanem az adagolósok 1000 barját, az 1-es CR-ek 1200 barját, a 2-es CR-ek 1600 barját, a mostani piezósok 2000 barját. Ahogy emelkedik a porlasztási nyomás, úgy lesz egyre tökéletesebb az égés, egyre kisebb a kibocsátott korommennyiség, de az a kisebb mennyiség az egyre károsabb mérettartományú fajtából való.

Nem néznél be az olajzabálós topikba? Van némi problémám, amivel eddig nem boldogulok, de a hivatásosok se.



A VP is 1600-at tud, sőt utólag felszerelhető rá a gyári DPF, átalakítás nélkül, ugyanazzal a programmal.
Egy szétvert DPF-es EU4-es motor ugyanúgy kormol, mint egy EU3-as. Sőt van DPF néküli EU4-es motor is.

A nyomás önmagában nem a legfontosabb, inkább a pontos időzítés, a pilotok száma és ideje számít sokat, az elektromosan vezérelt turbóról, a pontos levegőhőmérséklet mérésről és a csökkentett kompresszióviszonyról nem is beszélve...


Miről is beszélgetünk?
Arról, hogy a technika fejlődésével egyre jobb kütyükkel felszerelt autóink egyre kevesebbet kormolnak, hallelujah. Aztán meg kiderül, hogy lehetséges, hogy az a kevesebb korom sokkal ártalmasabb lehet, mint a több és jól látható korom, ami pszichésen nagyon zavar egyeseket.

Általában a nyomást szokták felelőssé tenni a jobb befecskendezési porlasztásért, ezért is ezt emlegettem én is. Persze jól tudom, hogy a befecskendezési nyomás önmagában nem minden, mert akkor a legújabb pd-k lennének a királyok a 2000 bár feletti nyomásukkal, aztán meg mégse. Az 1600 baros (de talán már az 1200 baros)cr-ek szintjét se képesek hozni a pd-k, ezért is váltja le őket a vag. És itt nem csak a bmw-kről van szó, hanem nagy általánosságban a dízelekről. (volt vag vp-m régebben, az ha jól emlékszem, 1100 bart nyomott. Meg volt pd-m is, az szépen tudott kormolni)

BarG Elküldve: 2011-08-28 21:20 Autóvásárlás

Coyote írta:
matya80 írta: Hello mindenkinek
Véleményeznétek nekem az autót:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-4802519
Ha jó mennyiért érdemes elhozni?


Ha jó, akkor épp 2.69 millióért Teljesen rendben van a képek alapján, és nagyon tetszenek az ülései.
Ami gyanús: nem ír km-t (ha sok van benne, az nem baj, legalább őszinte (talán)), nem ír helyet (ez hatalmas hülyeség, nem mindegy, hogy Zalaegerszeg vagy Nyíregyháza...). Mondjuk hülye pestire tippelnék, ők gondolják általában azt, hogy "lenn vidéken" nem internetezik senki...
Ami miatt balfasznak tartom az első tulajt: M optika, Harman-Kardon hifi, gyönyörű ülések - de multikormány meg hátsó elektromos ablak az nem kell? A marhája.


Meg vehetett vona bele valami tisztességes bmw motort is .... a marhája.

BarG Elküldve: 2011-08-28 21:13 Olajzabálás

bmw320d4 írta:
BarG írta: Volt a múlt héten egy nagyon komoly füstölésem a pályán hazafelé, de ahogy lefékeztem, a füst megszűnt, olyan, mintha semmi se történt volna. Voltam kiolvasáson, csak egy nem aktív lambdaszonda hiba volt eltárolva. A szívócsőben leltünk sok olajat, meg fogyogat rendesen, egy Pest-Miskolc távon elmegy fél liter. Amúgy nem füstöl, ha nyomom, akkor megy, most nem tudok - szerencsére - egyéb hibát találni, csak az olajfogyást.
Tippek?


Tipp : - Turbó

180km-en fél literes olajfogyasztás már nem vicc...


Csak az a félliteres olajfogyasztás szerintem 5 km-en jött össze!!! Majd megállt. Ilyet is csinálhat a turbó? Az ha bekrepál, akkor nem bekrepálva van és kidobandó?

BarG Elküldve: 2011-08-28 14:56 Részecskeszûrõ_

bmw320d4 írta:
BarG írta:

Más a koromszemcse méret eloszlásuk, sokkal inkább a nagyobb méretű tartományba esik a kibocsátásuk, mert tökéletlenebb az égésük (kisebb porlasztási nyomások). Persze az se leányálom, de állítólag sokkal kevésbé rákkeltő, meg az emberi szervezet is jobban tud védekezni ellene. És mivel a fekete füstffelleg jobban látszik, ezért az most a közellenség. Kezdik viszont a nanométeres tartományú koromkibocsátást vizsgálni, úgyhogy jó nagy falat akadhat az autógyártók torkán a dízelek ügyén, ha nem hajlandóak nyitottabban gondolkodni.



Ha a BMW-nél maradunk, akkor a 24 és 25td -tds mototorokat kivéve ugyanakkorák a porlasztási nyomások a szűrő nélküli motoroknál, mint a szűrősnél.



Biztos vagyok benne, hogy ha ugyanazon gépészeti motorverziók vezérlőprogramjait megnéznénk, akkor a koromszűrős verzióknak nem olyan durva az üzemanyag adagolásuk, hogy kevesebb füstöt termeljenek. De nem is erre gondoltam, amikor a porlasztási nyomásokat emlegettem, hanem az adagolósok 1000 barját, az 1-es CR-ek 1200 barját, a 2-es CR-ek 1600 barját, a mostani piezósok 2000 barját. Ahogy emelkedik a porlasztási nyomás, úgy lesz egyre tökéletesebb az égés, egyre kisebb a kibocsátott korommennyiség, de az a kisebb mennyiség az egyre károsabb mérettartományú fajtából való.

Nem néznél be az olajzabálós topikba? Van némi problémám, amivel eddig nem boldogulok, de a hivatásosok se.

BarG Elküldve: 2011-08-28 14:47 Részecskeszûrõ_

hil írta:
BarG írta:

Más a koromszemcse méret eloszlásuk, sokkal inkább a nagyobb méretű tartományba esik a kibocsátásuk, mert tökéletlenebb az égésük (kisebb porlasztási nyomások). Persze az se leányálom, de állítólag sokkal kevésbé rákkeltő, meg az emberi szervezet is jobban tud védekezni ellene. És mivel a fekete füstffelleg jobban látszik, ezért az most a közellenség. Kezdik viszont a nanométeres tartományú koromkibocsátást vizsgálni, úgyhogy jó nagy falat akadhat az autógyártók torkán a dízelek ügyén, ha nem hajlandóak nyitottabban gondolkodni.


Szia! Akkor ebből nekem az jön le, lehet tévesen, hogy valójában a dízel motorok még az Euro 4 kategóriába sem férhetnek bele.....
Vagy azokat talán úgy értelmezik, hogy: a dízel káros anyag kibocsátása valamennyi és a legjobbat tették legjobb kategóriába és a többi ahhoz képest van besorolva. Ez valójában akkor csak szemfényvesztés, vagyis értelmetlen faszság, aminek köze nincs a valósághoz, viszont lehetőség arra, hogy ezzel is megfejjék az autósokat.



Az, hogy Euro4, az egy gramm/km koromkibocsátási értékről szól. Márpedig ezt az autó tudja, csak ahogy megyünk fel az euro besorolással, és a kibocsátott mennyiség egyre kisebb, de az a mennyiség egyre inkább tolódik a nano mérettartományba. És itt most a vita valójában arról szól, hogy a nagymennyiségű látható korom a károsabb-e, vagy a sunyi kismennyiségű, de láthatatlan és fajlagosan veszélyesebb nanorészecskés korom.

BarG Elküldve: 2011-08-28 00:10 Részecskeszûrõ_

bmw320d4 írta:
hil írta:
BarG írta:

Olyan csipes nyilatkozatát is láttam már, aki azt mondta, hogy a dpf-es autó dpf nélkül is alig füstöl, mert ha nagyon füstölne, akkor pár km alatt előjönne a dugulás. Valamint sok panaszt hallottam már, hogy a dpf-es autók szemre nem füstölnek, de a nanométeres tartományban eregetik a koromszemcséket, amik szabad szemmel nem láthatók. Szóval szűrő nélkül szemmel láthatóan szinte semmi különbség sincs a szűrős működéshez. Ezért elég nehéz felderíteni a turpisságot. Ezek nem semélyes tapasztalatok, csak amiket összeszedtem a netes túrás közben.


Ne haragudjatok, de nem tudtam megállni, hogy ne írjak: és még azt tartják, hogy a korszerű részecske szűrős dízel motorok sokkal környezet barátabbak......



És a szűrő nélküliek nem "eregetik" a nanométeres kormot a "gigaméteres" korom mellett?



Más a koromszemcse méret eloszlásuk, sokkal inkább a nagyobb méretű tartományba esik a kibocsátásuk, mert tökéletlenebb az égésük (kisebb porlasztási nyomások). Persze az se leányálom, de állítólag sokkal kevésbé rákkeltő, meg az emberi szervezet is jobban tud védekezni ellene. És mivel a fekete füstffelleg jobban látszik, ezért az most a közellenség. Kezdik viszont a nanométeres tartományú koromkibocsátást vizsgálni, úgyhogy jó nagy falat akadhat az autógyártók torkán a dízelek ügyén, ha nem hajlandóak nyitottabban gondolkodni.

BarG Elküldve: 2011-08-27 15:47 Részecskeszûrõ_

Más fórumokon is próbálkoztam már hasonló kérdéseket tisztázni.

Az előnyök közül ne felejtsük ki, hogy a dpf nélküli gép kevesebbet is fog fogyasztani, nem kevéssel. De gondoljunk arra, hogy a kipufogó ellenállása igen komolyan be van tervezve a motor működésébe. Hallottam már olyat, hogy eltávolított katalizátorú autó mindenféle hibajelenséget produkált a jeletős kipuffogóellenállás változás miatt. Lehet, hogy a legjobb a kiszedett dpf helyett valami dugulásra nem hajlamos oxidációs katalizátort beszerelni, ami pótol egy kis ellenállást.

Olyan csipes nyilatkozatát is láttam már, aki azt mondta, hogy a dpf-es autó dpf nélkül is alig füstöl, mert ha nagyon füstölne, akkor pár km alatt előjönne a dugulás. Valamint sok panaszt hallottam már, hogy a dpf-es autók szemre nem füstölnek, de a nanométeres tartományban eregetik a koromszemcséket, amik szabad szemmel nem láthatók. Szóval szűrő nélkül szemmel láthatóan szinte semmi különbség sincs a szűrős működéshez. Ezért elég nehéz felderíteni a turpisságot. Ezek nem semélyes tapasztalatok, csak amiket összeszedtem a netes túrás közben.