BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-08-24 20:19 Olajzabálás

YELLOW írta:
BarG írta: Volt a múlt héten egy nagyon komoly füstölésem a pályán hazafelé, de ahogy lefékeztem, a füst megszűnt, olyan, mintha semmi se történt volna. Voltam kiolvasáson, csak egy nem aktív lambdaszonda hiba volt eltárolva. A szívócsőben leltünk sok olajat, meg fogyogat rendesen, egy Pest-Miskolc távon elmegy fél liter. Amúgy nem füstöl, ha nyomom, akkor megy, most nem tudok - szerencsére - egyéb hibát találni, csak az olajfogyást.
Tippek?


pfúú ez marha sok. hallottam egyszer olyat, hogy nagy fordulaton, pályázáson a 6 hengeres motorok hajlamosak a főtengelyszimering mellett nyomni az olajat. viszont mondod, hogy a szívócsőben van, akkor viszont a turbonál beereszti.



Van újdonság. Többszáz km-t mentem olajfogyás mentesen, mentem lassan, gyorsan, közben állandóan lestem hátrafelé, hogy van-e füst - és csak tőgáznál láttam némi feketét. Aztán egyszercsak - szintén gyorsításnál éreztem némi torpanást és hátranézve megint láttam a szürke füstöt. Elvettem a gázt, megint megszűnt minden hibajelenség. Aztán otthan megint azt láttam, hogy vesztettem némi olajat. Újabb néhányszáz km - megint nincs olajfogyás, semmi.
Mi a rák esett az autómba?

BarG Elküldve: 2011-08-20 15:09 330d: Még mindíg melegszik a víz!

kovax írta: Sziasztok!
Nem találom a topikot ahol már segíteni próbáltatok,ezért csináltam másikat!Természetesen nyári problémáról van szó!Kb140km/óra körül autópályán klímával kezd melegedni a víz,majd ha vissza veszek a sebességből 100-110km/Órára akkor vissza áll normál szintre!Klíma nélkül enyhe emelkedőn kb fele olyan meredek mint az Érdi,de hosszabb (4-5km)szintén melegedni kezd.A szerelők nem találták a hiba okát(Kb 6-nál jártam)!Amit megcsináltunk a ti régebbi tanácsaitok alapján a következők:Hűtő kiszerelés takarítás,ventillátor viszko kuplung csere,a thermosztát elvileg jól müködik!Már nagyon idegesít ez a probléma légyszives segítsetek,hátha valaki ötlete lesz megoldás a problémára!


- vízpumpa csere?
- eldugulófélben lévő kipuffogó?
- azért azzal a termosztáttal csak futnék még egy-két kört

BarG Elküldve: 2011-08-19 12:12 Gumiabroncs

YELLOW írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

17"-ban E46 coupera milyen téligumit ajánlanátok? Méret, márka stb...
Köszi előre is-4


én 205/50-est tennék fel télinek, ha 17-esem lenne télen. kár a szélesebb, és drágább is. Márka szinte mindegy, csak ne Barum és a kínai márkák. én most a vredestein-t elég jónak tartom.



A mérettel egyetértek, van gyári BMW acélfelni 17"-os, de gyárilag gatya a festése, először el kell vinni és rendesen lefestetni. Gumi 205/50R17, és igenis fontos a gyártmány, a prémiumokon kívül jó még a Nokian, jók lehetnek a prémium márkák másodmárkái, mint Kléber, BFG de ezeknél már akad egy-egy olyan tulajdonság, ami kilóg. Én személy szerint a Dunlop Wintersportot ajánlom, elsőkerekeseket kerülget velük az ember, nem értve, miért totojáznak pár centis hóban.

BarG Elküldve: 2011-08-11 22:28 Autóvásárlás

Bandy0000 írta: Hali
BMW vásárlás elött állok szeretek szórakozni a kocsikkal meg hát én akarom rendbe hozni és azon gondolkodtam hogy veszek a 3 as sorozatból egyet pár száz ezerért amit én majd lefényezek kicsonosítok személyre szabom egy szóval szóval az lenne a kérdés hogy ez hülyeség e vagy megéri e esetleg mikre kell odafigyelni amik hibák lehetnek az ilyen kocsiknál stb...


Párszázezerért egy tizenéves járgányt kaphatsz az E36 vagy E30 szériából. Még ha kímélték is, a kora miatt a gumi és műanyag cuccok bármelyike bármikor felmondhatja a szolgálatot. Munkába járó autónak az ilyen már egyáltalán nem jó, aminek télen-nyáron, sárban-hóban indulni kell. Ha alaposan rendberakod, akkor élményautónak jó lehet, vagy maga a bütykölés is lehet sikerélmény. Ilyen korú autónál bármi meghibásodhat, egyre nagyobb az esély, hogy volt a gazdái között olyan, akit még gép közelébe se lett volna szabad engedni. BMW-t fenntartani nem olcsó mulatság, mindig legyen a fiókban 2-300e pénz, ha beütne egy komolyabb kiadás. Ha ezeknek a tudatában döntesz, nem érhet meglepi. De a felelősség mindenképpen a Tiéd.

BarG Elküldve: 2011-08-09 19:16 Olajzabálás

Volt a múlt héten egy nagyon komoly füstölésem a pályán hazafelé, de ahogy lefékeztem, a füst megszűnt, olyan, mintha semmi se történt volna. Voltam kiolvasáson, csak egy nem aktív lambdaszonda hiba volt eltárolva. A szívócsőben leltünk sok olajat, meg fogyogat rendesen, egy Pest-Miskolc távon elmegy fél liter. Amúgy nem füstöl, ha nyomom, akkor megy, most nem tudok - szerencsére - egyéb hibát találni, csak az olajfogyást.
Tippek?

BarG Elküldve: 2011-08-02 19:13 Részecskeszûrõ_

Tudja valaki, hogy az ECU pontosan mit vár el a szenzoroktól ahhoz, hogy ne adjon hibajelzést?

Több ECU mágus egyszerűen kiírja a vezérlőből a részecskeszűrő figyelést, ehhez persze a szűrőt el kell távolítani a rendszerből. Ez azonban durva és nehezen visszacsinálható megoldás, bár akinek tette már tönkre a motorját a dpf kezelése, az lehet, hogy kevesebbet fog gondolkodni rajta. (mazdások) (vagy sose vesz többé dízelt)

BarG Elküldve: 2011-08-02 18:40 Pillanatnyi üzemanyag ellátási hiba ( sárga hibalámpaval)

Coyote írta:
anubisz írta:
seta írta: sziasztok!

Cím alapján ez tűnik a megfelelő topic-nak
Szóval ma abba a vicces szituba kerültem h a benzinkúttól kb 800m-re szomjhalált halt a gép Azonnal megálltam és nem is próbáltam elindítani. Hoztam bele 5l gázolajat és második indítózásra be is indult. Elmentem és teletankoltam. A probléma csak az h most sárgán világít a DDE lámpa. A hibakódot még nem olvastam ki, de gondolom az üzemanyag elfogyás miatt gyulladt ki. A kérdésem az volna h törölhetem a hibakódot, vagy nézessem azért meg?


Én nem vagyok dizel guru,de minek megnézetni,ha nincs vele gond. Biztos a kifogyott üzemanyag miatt írt be valamit. Érzékelte hogy nem kap naftát,persze hogy hibát ír be.
Szerintem csak töröld,és kész.
Amúgy is kiderül mit írt be,milyen hibát,abból majd tudsz következtetni.


Nálam okosabbak bekommentálják majd a megoldást, mert nem emlékszem, hogy pontosan mi történhet, de úgy tudom van egy probléma, ami miatt nem szabad kifogyasztani az üzemanyagot a dízelekből. Valami levegősödik, vagy mi... Ez lehet, hogy egy élő hiba...


Ne ijeszd halálra szegényt, előbb gondold át, hogy ha szűrőt cserél, akkor is bemegy egy csomó levegő a rendszerbe, ami teljesen kimegy magától. Rövid idejű levegőzést gond nélkül elvisel a dízel üzemanyagrendszer. A hosszú idejű motorforgatást nem bírja ki üzemanyag nélkül, mert a gázolaj ken sok helyen.

BarG Elküldve: 2011-07-31 15:18 Autóvásárlás

anubisz írta:
YELLOW írta:
Lacko320d írta:
Persze a 137000 km-t én is mondtam az ismerősömnek, hogy ne kezelje tény ként a fotók se árulnak el sokat, tőlünk messze van ahoz, hogy így elinduljunk megnézni, kérünk még több fotót (műszerfal, kormány, ülések, stb.) a szalonnal beszélt a haver, nem ők árulják, bizományban van, de megnézték állítólag jó állapotú.


én is hozzászólnék. írta itt valaki nagy bölcsen, hogy kis motor, biztos nem volt kímélve. miért ne lenne? ha tudja a tulaj, hogy úgysem megy nem áll le vele raccsingolni. pont a nagy motorosokat nem szokták kímélni. de ez soför függő, ha nem kis hülyegyereké volt, akkor nem hiszem, hogy nyúzva lett volna. persze biztos nem szeretnél aggódni (Anubisz) a tiéd miatt, az biztos nem volt hajtva...

a másik. én most azt mondom hihető a km! én az ülésről és a lábtérből mondom ezt. bár amikor néztem a képeket, elgondolkoztam, hogy mintha cserélve lennének az ülések.

a puding próbája az evés. lehet messze van, én is sokat utaztam, az ország másik végére. ha ez tetszik és nincs közelebb olyan, ami tetszene, akkor bizony el kell menni megnézni. vagy ha van valaki a közelében ismerős, akkor kérd meg.



Azért ne felejtsük el,hogy az enyém automata,és a 200 at 4000 fordulaton viszi. Tönkre tehetetlen,ha csak jég hidegen,télen nem nyomod neki állandóan,vagy olaj nélkül használod,és 3 év alatt, vagy 2 milliót költöttem rá,ha valami rossz volt az csere. Aki hosszútávra veszi az autót az mindig megkíméli,aki csak pár hónapig,1-2 évig használ egy,egy autót,azok gyilkolják.Leélik,aztán kicsit megbütykölik,eladják,alattad meg szétesik,ők meg vesznek ujjat. Egy BMW-nél ritka a motor szétkopás,2-300 ezer körül, akármilyen motor van benne,ha csak nem tényleg olaj n,és víz nélkül nem használták.Inkább a túrbókat élik le,és mindent ami futómű,és a kerékkel kapcsolatos.
Télen be sem kapcsolom a fűtést,amíg középen nem áll a mutató,még ha -10 fok van,akkor sem,az meg kizárt,hogy nyomjam neki addig.



200-at 4000-es fordulaton?! Te JÓ ISTEN, így szétforgatni azt a szerencsétlen motort!!! Ezt jobb lesz, ha titkolod, mert egy ilyen szétforgatott motorú, tropa autót már tuti nem lehet eladni (200 km/h - 3600 ford/perc)

Komolyra fordítva: nem tudom, mi ez a XXXXXX-ság a motorfordulat körül. Mert egyáltalán nem ez a probléma önmagában. A probléma az, ha egy autó eltöltött 150e km-t úgy, hogy sose forgatták 2500 fölé, majd jön az új tulaj és pirosig tekeri a mutatót, merthát van egy fasza megkímélt autója, akkor nyugodtan törhet is valami. Ha egyszer beszoktattak egy gépet egy tartományra, akkor azon a tartományon kívül nem fog szeretni működni. De ha a teljes tartományt használták az elejétől kezdve, akkor a fordulatszám önmagában nem jelenthet problémát. A zöldkártyán is azok a motorok szoktak megpukkannni, amiket nagyon kímélt a gazdájuk.
Van egy amerikai mondás: one redline a day keeps the mechanic away!
A falábbal történő vezetést ne keverjük össze a forgatással.

BarG Elküldve: 2011-07-28 20:15 manuális váltó

anubisz írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta: azért én kíváncsi lennék, hogy hogy a punciba lehet tönkretenni egy manuális váltót? Mi teszi tönkre?
Hogyan lehet úgy váltani, hogy károsítsd?

Vagy lehet, hogy a bömbiben 1 millió km van?


2 hónapja vette,lehet csak nála jött ki a hiba.


Ezt én értem, nem Pecsidre vonatkozott a kérdésem! Úgy általánosságban érdekel, hogy mivel tud valaki odaverni a váltónak!


Hát igen Hát egy Citroen váltó menyi idő alatt menne tönkre annál, aki gajra tesz egy ilyen precíz váltót mert ugye a BMW nek nagyon tartós,és precíz a váltója,egy Francia kocsié,már újonnan lötyög mint a fos.Legalább is az 1,2 évvel ezelőtti típusoknál.


Ha valaki elhiszi, hogy van örökéletű olaj ....
Lehet recsegtetve váltani és ha már ott van a fémtörmelék, az elintézhet dolgokat....
Váltóoajcsere nem megfelelő olajjal....
Olajszint nem ellenőrzése, az elszivárgott olaj nem pótlása .....
Káros adalék használata ....

BarG Elküldve: 2011-07-19 19:47 Gumi

b0gar írta:
Bero írta:
b0gar írta: Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hátha hallott már valaki erről. Pár hete vettem új gumikat (ContiSportContact 2) a kocsira és amikor feltették észrevettem, hogy rázza a kormányt 90-100km/h felett. A felniket sosem ütöttem oda és a régi gumikkal nem volt semmi gond. A téli gumikkal sincs bajom (mondjuk ezek külön felnin vannak).

Nem tudok mire gyanakodni csak a gumira. Futóművet beállítottuk alig volt eltérés. Gumisnál (mindig másiknál) voltam kétszer és újracentíroztuk (mindig más súlyokkal).

Most jeleztem a vásárlás helyén, hogy lesz egy ilyen garanciális gondom.

Mi lehet ez? Volt már valakinek gumival ilyen baja?



Nekem volt ilyen gondom és a guminyomás nem volt jó! Nézd meg,hogy jól van-e felfújva!


Ezt a gumisok többször is nézték, csak nem ez a gond. De megint megnézzük.


Pirelli P Zero Nero-val jártam pontosan ugyanígy. Megvettem, hetente egyensúlyoztattam, majd egy darabot kicseréltettem, mert 1 mm-t ütött. Akkor sokat javult, de nem lett tökéletes. Kiderült - számomra - ,hogy a felnimet a béna gumisok nem tudják jól feltenni a gépükre, mindig sikerül valamelyiket excentrikusan feltenni, és akkor már lőttek a kiegyensúlyozásnak. Viszont van egy olyan eszköz, amivel nehéz rosszul feltenni, egy olyan, ami a csavarhelyeken szorítja a felnit. Na, amióta azzal kiegyensúlyozódott, azóta nincs gondom. Csak az még érdekes a történetben, hogy ez a kb 4. nyári gumikészletem, és az eddigiekkel még nem jártam így egyikkel sem.

BarG Elküldve: 2011-07-18 20:35 Autóvásárlás

Dutch írta: Hát lehet hogy a külföldről behozott dízelek miatt ítélik el sokszor a dízeleket nem tudom, de itthon szerintem nehéz olyat találni ami tetszik az embernek, és rendben van,nincs összevissza tekerve, meg sztem rendes szerelő sincs olyan sok.
Nézegettem ma a mobile24-et és hát csont nélkül beleírják a 300.000 km-tert, amivel sztem nincs is baj mert legalább tudja az ember mit vesz, de itthon a szép országunkban nem futnak 200-e km fölé a kocsik
És hát igen a sor6 hang.... az nekem is nagyon tetszett. egyébként az hallottam hogy a dízeles kocsiknál mely alkatrészek romlanak el néha de mi az ami egy benzinesben is hibalehetőség?


Coyote írta:
Alesi írta:
Dutch írta: Sziasztok!

Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.

BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?

Előre is köszönöm a segítségetek!


Anno én is ugyanebben a cipőben jártam, mindenféleképp benzinest szerettem volna, végül egy dízel mellett kötöttem ki. A probléma az, hogy a használt piacon jóval nagyobb a dízelek aránya, így nehéz a benzinesek között válogatni.

Szerintem tedd azt, amit én, és ne ragaszkodj görcsösen egy motortípushoz, hanem próbálj állapotot vásárolni, hosszú távon kifizetődőbb lesz. A dízelek a rossz hírnevüket nagyrészt a külföldről behozott, 6x visszatekert, vagy esetleg nem megfelelően szervízelt autók miatt kapták (egyik barátom 6 évvel ezelőtt vette 2002-es 320d-jét, Németországból, 80.000km-rel, és kiderült róla, hogy az autó soha nem járt szervizben!). Ha talász egy megbízható állapotút, akkor szerintem bátran vágj bele, mert a teljesítmény és fogyasztásbeli különbség megéri.


Ebben egyetértek Alesivel, hogy használt autónál leginkább az állapot számít Dízelnél ugyan nem fogsz összeharácsolni egy lakást a spórolásból ennyi éves futással, de a teljesítmény (nyomaték) eléggé meggyőző tud lenni. Mondjuk ha szerelemből választottam volna, lehet, hogy nagy motoros benyásat veszek, mert a hang azért nem mindegy.
De jó ötletnek tűnik Alesi ajánlata: nézz körül motortól függetlenül.




A dízelekben tényleg több alkatrész van, ami sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve, mint a benzinesnél, ezért hajlamosabbak meghibásodni. Ha a tulaja a felvetődött hibákat megjavíttatta és nem ment tovább, mondván, hogy ó, kicsit zörög, csattog, de nincs itt semmi hiba, hiszen megy még - akkor azt az autót meg szabad venni, mert nem minden egyszerre fog rajta lehalni. Amúgy meg a dízel fogyaszt annyival kevesebbet, hogy kispórolja ezeknek az alkatrészeknek az árát. Aprobléma csak annyi, hogy honnan tudhatod, hogy milyen volt a gép előző gazdája? A végén lehet, hogy a dízellel ugyanott leszel, mint a benzinessel, anyagilag. Idegileg nem biztos!

BarG Elküldve: 2011-07-13 21:05 Autóvásárlás

TheMan írta: Nincs szervizkönyv, kilométert 2-es szorzóval nézzed.



Touring - a kettes km szorzó mellé még tegyél egy 1,2-1,3-as szorzót is!

BarG Elküldve: 2011-07-12 19:10 Szívócsonk-pillangószelep

Coyote írta:
BarG írta:
Zotyi30d írta:
BarG írta:
pneurob írta: Már régóta gondolkodom ezen a szívósor és pillangószelepei dolgon. A BMW mérnökei azért találták ki, hogy bosszantsák a BMW tulajokat? Nem hinném, hogy így van, de hamarosan megosztom veletek a miértjét. Nekem most lesz szívósor cserém E65 730d-n, de nem ajánlotta a szerelőm,hogy szedjük ki a pillangókat. Megjegyzem, hogy az alkatrészen egy fillért sem keres, mert én viszem.


Nem találtak ki hülyeséget a bajorok, csak az anyjukat is eladnák 1/2 liter fogyasztáscsökkenésért, meg 1 Euro kategória füstöléscsökkentésért. Márpedig a szívócső pillangók ezeket csinálják. Most már több, mint egy éve (vagy kettő?) ezek nélkül járok és ezekkel összegezhetném a tapasztalataimat. Aztán, hogy ez milyen veszélyeket rejt magában, azt a bmw-nél teljesen elfogadhatónak tartják.

Ja és ne feledkezzünk meg arról, hogy a németeknél egy 300€-s alkatrész nem olyan tétel, mint nálunk.



Nekem ami volt összes 30d mindből ki volt törve és évekig úgy jártam velük és nem vettem észre h többet fogyasztanának




A fél liter egyrész a felismerhetőség határán van, másrészt pedig nem a teljes teljesítmény tartományban jelentkezik, hanem csak akkor, amikor a pillangók zárva lennének, a kis teljesítmények környékén. Ha ebben a tartományban keveset használod az autód, akkor nem fogod észrevenni a hatását a változtatásnak.


Nem kéne, hogy többet fogyasszon, vazze. Én most tervezem a kiszedetést egy szívócsonk-pucolással együtt, amikor esedékes lesz az izzítógyertya-csere.


Az fel sem merül, hogy TÉNYLEG van valami értelme azoknak a fránya pillangóknak? Márpedig van, csak MI másképp értékeljük a KOCKÁZATOKAT, mint a bajorok.

BarG Elküldve: 2011-07-09 14:03 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

anubisz írta:
lacaca írta: Sziasztok Én most kaptam kézhez egy csekket 30-ról! Lakott "terület vége" tábla előtt kifelé haladva örökítették meg az autót 66-72-69-km/ó-val ! "Szolgálunk és védünk" de kit?


A lényeg hogy mégis sajnáljuk a pénzt, Lézer blokkolóra


Már aki!
Az én nevemben ne nyilatkozz ilyesmit!!!

BarG Elküldve: 2011-07-05 19:44 Társalgó

YELLOW írta:
Coyote írta:
ute107 írta:
bmw320d4 írta:
Coyote írta: Azt hittem autópályán 150-nel még lehet szántani - erre ma kaptam egy csekket, 147 km/h miatt kell fizetnem egy tizest. A poén az benne, hogy postán küldték, fotó nélkül, és HELYSZíNI BíRSÁGNAK hívják

Rohadékok, a végén még odáig süllyedünk, hogy be kell tartani a sebességhatárokat



Akkor meg vedd elő a régi bevált szöveget..




Így van. Amit én nem írok le, de mindenki tudja...
* egyéb ok: közeli....


Ez az objektív felelősség téma erre nem vonatkozik, vagy mi? A tulajdonos mindenképp szopni fog nem? (aki én vagyok)
Mondjuk nem úgy, mintha nagyon megérné szórakozni 10ezer forinton, de hátha.



ha nincs, vagy bizonyítható, hogy nem te vezettél, akkor nem neked kell fizetni. ha van fotó, amin Te vagy, akkor te fizetsz. talán iylesmi a téma most. jah és nincs megengedett túllépés. szal inkább mindenki lassabban menjen, az a biztos.


Az objektív felelősség téma erre nem vonatkozik !!!
Ahogy a többiek is írták, NE FIZESS!!!