BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-07-04 19:41 Hűtővíz..:S

seta írta: Sziasztok!

Nincs problémám a hűtőfolyadékkal szerencsére, csak azt szeretném kérdezni h érdemes vajon lecserélni újra? Az óra szerint 165.000 van az autóban (tavaly vettem, szal ez nem tuti adat). Ha igen, akkor nagy meló ez (elég hozzá józan paraszti és meg mondjuk egy video, vagy ajánlott a szerviz)?


3 évente előírás a csere. Ha most lesz az első cseréje, az elég gáz.

BarG Elküldve: 2011-07-03 21:30 Motorolaj

hancurozo írta:
gyorilaszlo írta: Sziasztok! Régen írtam már,de most felkeltette az érdeklődésemet egy cég... A LIQUI MOLY-ról lenne szó,és a motorolajaikról! Valakinek van tapasztalata velük? Német,gyári minőségű olajakat,és kenőanyagokat gyártanak úgy olvastam


Ez mit jelent? Melyik gyáré a minőség?


Ehhez a "gyári" olajhoz hadd fűzzek egy gondolatot. Ugye az E46-os széria 1998-ban látta meg a napvilágot, akkoriban a benzines modellekhez a motorolajnál az SJ minősítés volt a legmodernebb, a gyár ezt a követelményt határozta meg a kiadott típusoknál. Aztán az idő telik-múlik, megjelent az SL, majd megjelent az SM minősítés is. Viszont a "gyári" dobozos olajoknál mintha megállt volna az idő, továbbra is a régi minősítés van a dobozokon. Vajon a régi receptútának megfelelő olaj került beléjük? Persze ez nem igaz bizonyos olajokra, amik nem is léteztek akkoriban, pl 0W-5W-30-ak. Szóval meg kellene nézni ilyen szemmel is az olajokat, bizonyos "gyári" olajok mintha kicsit idejétmúltak lennének.

BarG Elküldve: 2011-07-02 20:59 Szívócsonk-pillangószelep

Zotyi30d írta:
BarG írta:
pneurob írta: Már régóta gondolkodom ezen a szívósor és pillangószelepei dolgon. A BMW mérnökei azért találták ki, hogy bosszantsák a BMW tulajokat? Nem hinném, hogy így van, de hamarosan megosztom veletek a miértjét. Nekem most lesz szívósor cserém E65 730d-n, de nem ajánlotta a szerelőm,hogy szedjük ki a pillangókat. Megjegyzem, hogy az alkatrészen egy fillért sem keres, mert én viszem.


Nem találtak ki hülyeséget a bajorok, csak az anyjukat is eladnák 1/2 liter fogyasztáscsökkenésért, meg 1 Euro kategória füstöléscsökkentésért. Márpedig a szívócső pillangók ezeket csinálják. Most már több, mint egy éve (vagy kettő?) ezek nélkül járok és ezekkel összegezhetném a tapasztalataimat. Aztán, hogy ez milyen veszélyeket rejt magában, azt a bmw-nél teljesen elfogadhatónak tartják.

Ja és ne feledkezzünk meg arról, hogy a németeknél egy 300€-s alkatrész nem olyan tétel, mint nálunk.

Nekem ami volt összes 30d mindből ki volt törve és évekig úgy jártam velük és nem vettem észre h többet fogyasztanának







A fél liter egyrész a felismerhetőség határán van, másrészt pedig nem a teljes teljesítmény tartományban jelentkezik, hanem csak akkor, amikor a pillangók zárva lennének, a kis teljesítmények környékén. Ha ebben a tartományban keveset használod az autód, akkor nem fogod észrevenni a hatását a változtatásnak.

BarG Elküldve: 2011-07-02 11:14 Szívócsonk-pillangószelep

pneurob írta: Már régóta gondolkodom ezen a szívósor és pillangószelepei dolgon. A BMW mérnökei azért találták ki, hogy bosszantsák a BMW tulajokat? Nem hinném, hogy így van, de hamarosan megosztom veletek a miértjét. Nekem most lesz szívósor cserém E65 730d-n, de nem ajánlotta a szerelőm,hogy szedjük ki a pillangókat. Megjegyzem, hogy az alkatrészen egy fillért sem keres, mert én viszem.


Nem találtak ki hülyeséget a bajorok, csak az anyjukat is eladnák 1/2 liter fogyasztáscsökkenésért, meg 1 Euro kategória füstöléscsökkentésért. Márpedig a szívócső pillangók ezeket csinálják. Most már több, mint egy éve (vagy kettő?) ezek nélkül járok és ezekkel összegezhetném a tapasztalataimat. Aztán, hogy ez milyen veszélyeket rejt magában, azt a bmw-nél teljesen elfogadhatónak tartják.

Ja és ne feledkezzünk meg arról, hogy a németeknél egy 300€-s alkatrész nem olyan tétel, mint nálunk.



BarG Elküldve: 2011-06-17 18:53 Autóvásárlás

Urak,

Be kellene látni, hogy egy bizonyos anyagi helyzet alatt nem szabad BMW-t venni!!! Ha valaki ~2M-mel rendelkezhet és új állapotú autót akar, akkor gyűjtsön még hozzá és vehet egy szép új Suzuki-t, jó állapotban, kopások, karcok nélkül.

BarG Elküldve: 2011-05-19 19:58 Autóvásárlás

Burns írta:
Bero írta:
duga írta: Sziasztok!

Mit szóltok EHHEZ a géphez?

Menyasszonyommal ő tetszik nekünk elsőre. Ismeri valamelyikőtök, vagy esetleg meg tudtok valamit állapítani a fotókról:

Köszi előre is!


Üdv! Én elhiszem,hogy válság van,de nekem még így is nagyon olcsó ez a gép! Olcsó húsnak... Vagy nézd meg pl: Nincs oda írva,hogy mennyi km van benne,már gyanús. Autókereskedés árulja én személy szerint nem bízok ez ilyenekben. Belső: Nem látszik a műszerfal és a kormány is a régi fajta légzsákos és ki is van rajta fényesedve a bőr ami sok km-ről árulkodik! Nem beszélve a xenonról ami tuti nem gyári,hanem valami utólagos szar,és még lámpamosója sincs,így műszakin és a rendőröknél lesz gondod,nem beszélve a vakításról! Hirtelen így ennyi Viszont egy próbát megér, menj el nézd meg,próbáld ki és ha tetszik akkor kérd el/írd le az alvázszámát és vidd el egy megbízható szerelőhöz! Ha így stimmel akkor vedd meg szerintem! Remélem tudtam segíteni!



A bal első ülés nem kicsit van kiülve


Mit vársz egy 12-13 éves géptől? Az ára is ehhez megfelelő. A lényeg, hogy ne legyen eltitkolva semmi.

BarG Elküldve: 2011-05-08 19:20 320d Motor

tschikosch írta: Nem tudom az okát, a harmadik henger beolvadt...

350 000 Huf- komplett motor, turbóval
100 000 Huf- szerelő, 6 lityi olaj amit ő rakott bele átmenetileg
30 000 Huf- utánna járás, motor hazaszállítás
30 000 Huf- automata váltó, olaj szűrő - ha már úgyis le volt szedve a váltó...

És a motorban a szűrők nincsenek lecserélve, 2-3000 km múlva vissza kell vinni a szerelőhöz ezeket lecserélni...
kartergáz szűrő, olaj sz., gázolaj sz., lég sz., és újabb 6 lityi normális olaj
50 000 Huf
Alkatrészek vannak eladók!




A dugóleolvadás oka gyakran a porlasztó rossz porlasztása, azt a befecskendezőt ne add el![/quote]

Olyat láttam,vagy olvastam valahol egyszer,hogyha a common rail-es motorokban a porlasztók merőlegesen lőnék be a cuccot azon a nyomáson ahogy teszik,akkor át is lyukasztanák a dugót.
Erre gondolsz?
Ennek valami előjele nincsen?

[/quote]

Merőlegesen biztosan nem tudnak belőni, mert a lyuk olyan szögben áll a porlasztó csúcson, hogy teljesen el kellene hordania a fémet a merőlegességhez. Viszont ha a lyuk kikopik, akkor nem porlaszt, hanem sugarat lő ki, ami elérheti a dugót vagy a hengerfalat és az rongálhat. Tudtommal ez nem a CR sajátsága, bármelyik rossz direkt befecskendező produkálhatja.

BarG Elküldve: 2011-05-08 19:12 Autóvásárlás

atidesign írta: Csak egy szösszenet az automata váltós kocsikról!


" egy automata váltó 200.000.- km.-t megy el, minden egyes km. amit az fölött megy az ajándék!!! "

ez mennyire igaz....


Persze, ha elhiszik azt az "örökélet olaj" című sületlenséget. BMW szerelő mondta, hogy aki nem cserél olajat, az majd cserél váltót.

Jó business ez a BMW-nek!

BarG Elküldve: 2011-05-08 18:43 320d Motor

MarcellHo írta:
tschikosch írta:
MarcellHo írta:
MarcellHo írta:
atidesign írta:
BarG írta:
MarcellHo írta:
tschikosch írta:
MarcellHo írta:
BarG írta:
MarcellHo írta: Hello!

Komplett 320d motort keresek turbóstól mindenestől eladót! 150 lovasat E 46-ba.
Előre is kössz az ötleteket!


Áruld el légyszi, hogy mibe halt bele az elődje


Hello!

A harmadik hengerembe bele került valami ami ripityára verte az egészet /a szelepek kifelé állnak és olyan mintha kalapács élével kapott volna sokat/ , a másik három hengeren és szelepeken nem látszódik semmi. Mi kerülhetett bele azt nem tudom, a pillangó szelepek megvannak és a turbólapátok is bár látszódik rajta sérülés úgyhogy kidobós az is...




Szia!

Sikerült azóta valamivel többet megtudni,mi verte szét a motort?


Még nem, mert nincs rá most cash... Így nem vizsgálódtunk annyira.


Agyaltam már rajta, hogy mi van akkor, ha a szívócsőben lerakódott cuccos útnak indul. Általában laza szerkezetű szokott lenni, de láttam már keményre összeégett fajtát is. Ha ilyen indul el, akkor az okozhat mechanikus sérülést, de nem olyan durvát, mint amit leírtál. Esetleg még az izzítógyertya csúcsa szokott megválni a jól megszokott helyétől, az rendben van?



Szerintem pillangószelepet nyelt a motorod a szívócsőből!
Haver ugyan így járt pár hónapja...
használtautón az alkatrésznél láttam komplett motort minap, vizslasd meg.


Pillangószelepek megvannak, gyertya decemberben volt cserélve, turbolapátok megvannak...

A motort meg megvettem tegnap 350E Huf-ért.

Remélem jó lesz...


Kész az autó!!!!!!!!



Meg szabad kérdezni,mibe fájt az egész?
Sikerült megtudni,hogy mi verte szét a régit?



Nem tudom az okát, a harmadik henger beolvadt...

350 000 Huf- komplett motor, turbóval
100 000 Huf- szerelő, 6 lityi olaj amit ő rakott bele átmenetileg
30 000 Huf- utánna járás, motor hazaszállítás
30 000 Huf- automata váltó, olaj szűrő - ha már úgyis le volt szedve a váltó...

És a motorban a szűrők nincsenek lecserélve, 2-3000 km múlva vissza kell vinni a szerelőhöz ezeket lecserélni...
kartergáz szűrő, olaj sz., gázolaj sz., lég sz., és újabb 6 lityi normális olaj
50 000 Huf
Alkatrészek vannak eladók!




A dugóleolvadás oka gyakran a porlasztó rossz porlasztása, azt a befecskendezőt ne add el!

BarG Elküldve: 2011-05-05 19:45 Autóvásárlás

hancurozo írta:
Rudus írta: Sziasztok!
Egy segítséget szeretnék kérni. Holnap mennénk megnézni egy e39-est ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-4027019
szerintetek egy ilyen enyi pénzért megéri?
240.000km van benn kb és nem vezetett a szervizkönyv.
Az autó Miskolcon van esetleg hova vigyem átvizsgáltattni?


Miért van új rendszám rajta? (nem Magyarországi? valós a km?) Pixelhibás a műszerfal. Minden képpen át kell nézetni.


Az az "ÚJ" rendszám 6 éves! A mo-i BMW-k 3/4-e nem mo-on látta meg az első tulaját, inkább az ellenkezője a "normál". A 240e km még kevés is, vagy éppen az a lélektani határ, ami alatt már nem gazdaságos a dízel. De ez még a hihetőség sávjában lehet.
Miskolcon a Snellel szemben van a J-Car, ők voltak a miskolci BMW szalon szervizesei, van felszerelésük és értenek is hozzá. A Soltész Nagy Kálmánon vannak.

Még egy: ki hordja "márkaszervízbe" az autóját 200e km felett?! Aki képtelen volt egy megbízható szerelőt összeszedni az évek alatt.


BarG Elküldve: 2011-05-02 19:21 Etanol/bio-etanol a tankba!?

gampetibor írta:
YELLOW írta: Most lehet megköveztek, de 5 napja tankoltam E85-öt. A lényeg, hogy kb 45 liter 95-öshöz, 8 liter E85-öt tankoltam. arány ügyileg szinte észrevehetetlen. kicsit morgósabb az autó, talán rugalmasabb, de nem emiatt tankoltam. fogyasztást nem érzem rosszabbnak, de egyszer lefulladtam (ami lehet nem is emiatt volt). a lényeg, hogy úgyis cserélek üz.anyag szűrőt, így kicsit áttisztíttatom a rendszert.

pont ma beszéltem egy 1.6-os (M43) kollégával, Ő egyszer sokat tankolt bele, kb 50-50%-os arány lett. neki az volt csak gáz, hogy nem akart menni... szerintem 30%-tól nem érdemes többet, ahogy olvasgattam. a gyári ECU ennyit még el tud kezelni.

nem fogok erre rászokni, csak "tisztítás" végett próbáltam kis arányban.


Az enyém nem szerette. Egyszer kipróbáltam felesbe, nehezen indult indítás után nagyon lomha volt megnőtt a fogyasztás. Ezt a motort nem véletlenül benzinre találták ki.


Akkor mostanában nagyon rád jár a rúd, mert seholse tudsz 4% etanol tartalom alatti tiszta benzint venni!

BarG Elküldve: 2011-04-29 16:26 Autóvásárlás

atidesign írta:
BarG írta:
Coyote írta:
atidesign írta:

Ez érdekes...
2003 gyárt, és J..-... rendszámmal...?
Miért cserélnek rendszámot...
Még valami! 2005 évjárat alatt nem találsz 200e km. alatti eladó kocsit magarországon tuti!


Nekem ez logikusnak tűnik: az mostani autóm is 2003-as és ITP a rendszáma. Tehát 2003 végén/2004 elején már simán jöhetett a J..
Amúgy a gyártási dátum meg a forgalombahelyezés dátuma között eltelhet pár hét vagy akár hónap is...


2004 májusban JD-vel jöttek az első uniós rendszámok, nekem is ilyen van. JA már tudtommal 2003 végén kijött, JC-vel áprilisban zártak az utolsó magyar zászlós rendszámok.

Kedves előttem szólók:
TI gerjesztitek az óra visszatekerősdit a hozzáállásotokkal!!!


Nem! Nem "mi" gerjesszük az óra visszatekerősdit a hozzáállásunkal, hanem ilyen a magyar mentalitás ilyen a magyar vér!!!
Ha csak 1000 ft. al többet kap érte a paraszt akkor már megérte neki átbasznia valakit!
Made In Hungary


Nincs igazad.
Az előbb írta valaki, hogy a 240e km körüli autó FELEJTŐS. Nos ez a mentalitás vezet az óratekeréshez. Mert így nem lesz a piacon 200e km feletti autó, mégha 600e van is benne. Ismerek 700e km feletti futó autót, tényleg nem a km számít, hanem az állapot.

BarG Elküldve: 2011-04-29 16:13 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
Milan írta:
kempelen írta:
Milan írta:
Szétvág az ideg


Kérdezd meg erről BarG kollegát neki mi a véleménye erről.

Keblére fog minket ölelni.




Höhh... valamiről lemaradtam

Miről?
Miért is?



Ő szívott aprócskát ezekkel és a két fajtából kellett rendelnie.

Majd jön és elmondja...





Jelen

Hát igen, anno én is először érdeklődni próbáltam, hogy vajh az enyémbe mellik kellhet, de hasonló tanácstalanság volt akkoriban is és tanács nélkül maradtam. A megméréshez is le kell szedni a szívósort, az meg nem egy szeretett művelet - főleg ha vadásztál már tömítést a hengerfejben - ezért rendeltem mindkét fajtából. Azt hiszem, hogy nem vállalnál vele túl nagy rizikót, ha Te is így tennél, mert a topik pörgése is mutatja, hogy milyen ütemben van ezekre a vackokra szükség, tuti hamar el lehet adni a felesleget. Még egy info: nekem 2004 májusi forgalombahelyezésű és a nagyobbik fajta kellett bele. De 3d!

BarG Elküldve: 2011-04-28 19:21 Autóvásárlás

Coyote írta:
atidesign írta:

Ez érdekes...
2003 gyárt, és J..-... rendszámmal...?
Miért cserélnek rendszámot...
Még valami! 2005 évjárat alatt nem találsz 200e km. alatti eladó kocsit magarországon tuti!


Nekem ez logikusnak tűnik: az mostani autóm is 2003-as és ITP a rendszáma. Tehát 2003 végén/2004 elején már simán jöhetett a J..
Amúgy a gyártási dátum meg a forgalombahelyezés dátuma között eltelhet pár hét vagy akár hónap is...


2004 májusban JD-vel jöttek az első uniós rendszámok, nekem is ilyen van. JA már tudtommal 2003 végén kijött, JC-vel áprilisban zártak az utolsó magyar zászlós rendszámok.

Kedves előttem szólók:
TI gerjesztitek az óra visszatekerősdit a hozzáállásotokkal!!!

BarG Elküldve: 2011-04-24 16:17 Bemelegedés

kovax írta:
BarG írta:
kovax írta: Sziasztok!Olyan problémám lenne hogy,hegymenetben(klíma nélkül) és autópályán 130-140km/h-nál klímával melegszik a motor!Ha klíma nélkül megyek a pályán semmi gond még 160-170km/h-nál sem!A hegyi szakasz az most volt tegnap max 20 fok lehetett a hőmérséklet!A ventilátor megy,de nem tudom ez viszkós vagy sem!Kérnék némi segítséget!Ja 330Diesel a masina!



Szedesd ki a hűtődet és takaríttasd ki!
Meg fogsz lepődni, hogy mit fogsz találni a hűtőd meg a klímahűtő között!




Köszönöm!Remélem ez okozza,nem valami más!


Most tavasszal ejtettem meg hasonlót, olyan volt a vízhűtőm, mintha be lett volna vakolva. Klímával már 110°C körül járt a vízhőfokom, bár a mutató még ekkor is középen állt. A tisztítás után 83°-nál még nem volt több.