BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-04-23 19:09 Bemelegedés

kovax írta: Sziasztok!Olyan problémám lenne hogy,hegymenetben(klíma nélkül) és autópályán 130-140km/h-nál klímával melegszik a motor!Ha klíma nélkül megyek a pályán semmi gond még 160-170km/h-nál sem!A hegyi szakasz az most volt tegnap max 20 fok lehetett a hőmérséklet!A ventilátor megy,de nem tudom ez viszkós vagy sem!Kérnék némi segítséget!Ja 330Diesel a masina!



Szedesd ki a hűtődet és takaríttasd ki!
Meg fogsz lepődni, hogy mit fogsz találni a hűtőd meg a klímahűtő között!


BarG Elküldve: 2011-04-11 19:25 Hibakód

DzsanniE írta: Hibakód: 4B10-Egyenletes járás vezérlés, korrekciós tényező magas
Na szerintetek ez mitől lehet?!



Ajjajjj, kezdődik...
Befecskendező fúvókák egyformaságát méri a kompjuter, amíg bizonyos határokon belül vannak, addig OK. Amikor elkezd valamelyik kicsúszni, akkor jön a szeretett üzi. Mázli esetén segít a varázslás - injektortisztító lötyik, ultrahangos tisztítás, etc,.... ha ez nem válik be, akkor jön a felújítás, vagy az új vásárlás.

BarG Elküldve: 2011-03-28 20:13 Autóvásárlás

tschikosch írta: Én kíváncsi vagyok,hogy ki az,aki észérvek miatt vásárol BMW-t?
Teljesen mindegy,benzines,vagy dízel.
Észérvek alatt értem,olcsó fenntarthatóság,fogyasztás,illetve alkatrész téren.
Casco árak,például.
Mert egy pár autót tudnék sorolni,aminek sokkal kedvezőbb a fenntarthatósága.
Szerintem aki ezen az oldalon fent van,egy se az eszére hallgatott,amikor megvette az autót,hanem a szívére.
Hiszen nem cserélnéd le a lököst M-esre,ami a külső szemlélőnek pénzkidobásnak tűnik.
Itt mindenki azért vette a bömösét,mert szeretett volna ilyen autót.
Én pl szeretem a dízelben,hogy 1000-1500 fordulaton eljárok vele,ha előzni kell,nem kell visszakapcsolni 6-ikból,nyomatékos,stb.
Meg pl több mint 1000 km elmegyek egy tankkal,ha pályán megyek.
Történetesen ha 8 litert enne,az se érdekelne,nem a fogyasztása miatt vettem.
Ha ez lett volna a szempont,akkor Lupo-t vettem volna.


Ma már nagyon sokféle lehet a válasz a kérdésedre. Mert lehet, hogy két ugyanolyan autóban ültök, de az egyikőtök újonnan felextrázva vette 10M-ért, a másik pedig negyedik gazda, 1M-ért jutott hozzá a válság legmélyebb pontján. Szerinted azonos a két vétel szempontrendszere?

BarG Elküldve: 2011-03-25 22:52 kettõstömegü lendkerék

kriszpunt2 írta: Helló!

Nekem pont ma szedik szét a váltót, mert cserés a kuplung úgy ahogy van, és a szerelőm nekem is mondta, hogy nem akarom-e kicserélni a lendkereket, mert ilyenkor állítólag azt is szokták...második tulajként 225ekm ban a kocsiban ÓRA szerint. De mivel énis kaptam 5 féle árat ugyanarra LUK lendkerékre, és a szerelőmben megbízom, ezért mondtam neki hogy szedje szét és ha szte kell cserélni akkor megveszem... Az viszont igaz, hogy nekem csak a kuplung csúszik


Kérsz egy kis ideget?
190e-nél lett kéttömegű és akkor már a kuplung is cserélve. A kuplungom még félig se volt megkopva. Hány km is van akkor a gépedben?
Na jó, nem kell komolyan venni, mert más a konstrukcióm, meg én inkább országutazok, ott meg a kuplung "pihen". Aki sokat városozik, meg esetleg pesten teszi, az felezi, harmadolja a kuplungja életét.

BarG Elküldve: 2011-03-24 20:50 kettõstömegü lendkerék

hancurozo írta:
cytromayl írta: Sziasztok!

BMW 320d Touring-om van. 2002 110kw E46
Olajcserés volt ma az autó és mondtam a szerelőnek mintha valami zörögne amikor megállítom talán a kipufogó? NEM!!!
Kettős tömegű lendkerék!
Azt mondta, használjam nyugodtan...
Kérdem én,ha nagy a rezonancia akkor gondolom előbb vagy utóbb az elromlik. és akkor mi van? azt nem kellene megvárni szerintem.
A kérdésem az lenne, ehhez a típushoz Kettős tömegű lendkereket, mennyiért lehet szerezni és mennyiért szerelik azt be?
Ha valakinek van infója az jelezze nekem, előre is köszi!


Gondolom nem 200e km van a kocsiban ha tönkrement (vagy nem te vagy az első tulaj, és az órában van kevesebb) mivel a lendkerék simán bír 500e km-et is.


Első tulaj vagyok, 190e-nél kukázni kellett a lendkerekemet.
Lehet, hogy van lendkerék, ami elmegy 500e-et. De nem mind.

BarG Elküldve: 2011-03-24 20:47 kettõstömegü lendkerék

spree írta:
cytromayl írta: Sziasztok!

BMW 320d Touring-om van. 2002 110kw E46
Olajcserés volt ma az autó és mondtam a szerelőnek mintha valami zörögne amikor megállítom talán a kipufogó? NEM!!!
Kettős tömegű lendkerék!
Azt mondta, használjam nyugodtan...
Kérdem én,ha nagy a rezonancia akkor gondolom előbb vagy utóbb az elromlik. és akkor mi van? azt nem kellene megvárni szerintem.
A kérdésem az lenne, ehhez a típushoz Kettős tömegű lendkereket, mennyiért lehet szerezni és mennyiért szerelik azt be?
Ha valakinek van infója az jelezze nekem, előre is köszi!



Szia!
Jó dolog ez a kéttömegű, főleg ha cserélni kell.
Én találtam 70.000.-ért ez LUK.
Találtam 115.000.-ért ez is LUK.
Találtam 128.000.- ez is LUK.
Lehet venni persze sokkal drággábban is (akár 270.000.- gyári) de szerintem itt a lényegi kérdés az, hogy meddig akarod megtartani az autót, mert ha az átlag 4-5 évet, 100-130 e. kilométer futást veszed alapul arra semmi értelme (SZERINTEM) megvenni a rohadt drága alkatrészt, annyit, jópár tízezer kilométert elmegy az utángyártott de jó minőségű cucc is.
Nem mellékes, hogy a kéttömegű csere alkalmával preventíve illdomos kuplungozni is komplett, az is kb. hasonló árfekvésben mozog szettben.
Én legalábbis biztos azt is cserélem ha eljön valamelyiknek az ideje.
Munkadíj vonatkozásában alsó hangon is számíts egy min. 20-25 ropira még ha nem is szakműhelybe viszed, mert ez azért nem egy pollenszűrő csere téma.
Van itt az oldalon jópár alkatrész kereskedő korrekt márkatárs akik vágják a témát cakk-pakk, ezért nézd el nekem, hogy nem én ajánlgatok helyeket ahol be tudod szerezni a dolgokat, nem szeretnék senkit magamra haragítani emiatt.

U.I. ha valaki minden áron jóval olcsóbb árfekvésű egytömegű szettet akar rádtukmálni, azt hajtsd el messzire mert az gány. Egyébként sajna van rá mód berakni azt is, de ez kb. olyan mintha a gyárilag xenon lámpád helyére petróleumlámpát raknál óccsóért, hiszen az is világít.

Sok sikert!


Álljunk meg egy pillanatra!
Nem tudom, hogy a 2d-knél hogy van, de amikor én kerestem kéttömegűt, akkor kizárólag egyetlen gyártó terméke volt kapható, a gyári dobozban is, meg független kereskedőktől is - a LUK. És ugyanazt kaptam 150e-ért, mint a másik helyen 300e-ért. Szerintem van esélye, hogy ez ugyanígy legyen a 2d-knél is, vagyis minden árszinten ugyanazt kapja a kedves vevő. Csak nem mindegy, hogy hányan álltak a sorban a sáp lehúzásánál.

Ennek a gondolatmenetnek azonban van egy ellentmondása - mégpedig a féktárcsák esete. Ott a gyári dobozos ATE kifejezetten különbözik a független kereskedők által árult ATE-től, mégpedig a hullámosodási hajlamban, ami sajna az olcsóbb verziónál igen gyakoribb. Jó lenne tudni, hogy a nem gyári dobozból ugyanolyan alkatrész kerül-e ki, mint a gyáriból. Tapasztalatok?

Eddig két csapatot láttam kéttömegű lendkereket javítani, valaki tehetne már kísérletet velük, mert sok kiadástól menthetne meg sokakat ez a megoldás.
Ingyenreklám következik:voda-563-6415 és a másikat most nem lelem, a racingbazar-on szoktak hirdetni.

BarG Elküldve: 2011-03-23 19:56 320d Motor

MarcellHo írta:
tschikosch írta:
MarcellHo írta:
BarG írta:
MarcellHo írta: Hello!

Komplett 320d motort keresek turbóstól mindenestől eladót! 150 lovasat E 46-ba.
Előre is kössz az ötleteket!


Áruld el légyszi, hogy mibe halt bele az elődje


Hello!

A harmadik hengerembe bele került valami ami ripityára verte az egészet /a szelepek kifelé állnak és olyan mintha kalapács élével kapott volna sokat/ , a másik három hengeren és szelepeken nem látszódik semmi. Mi kerülhetett bele azt nem tudom, a pillangó szelepek megvannak és a turbólapátok is bár látszódik rajta sérülés úgyhogy kidobós az is...



Szia!

Sikerült azóta valamivel többet megtudni,mi verte szét a motort?


Még nem, mert nincs rá most cash... Így nem vizsgálódtunk annyira.


Agyaltam már rajta, hogy mi van akkor, ha a szívócsőben lerakódott cuccos útnak indul. Általában laza szerkezetű szokott lenni, de láttam már keményre összeégett fajtát is. Ha ilyen indul el, akkor az okozhat mechanikus sérülést, de nem olyan durvát, mint amit leírtál. Esetleg még az izzítógyertya csúcsa szokott megválni a jól megszokott helyétől, az rendben van?

BarG Elküldve: 2011-03-17 22:27 Futómû és hibái

m_attila írta: Szia

Ugyanez a bajom Nekem is.

Nyári gumit felraktam, katasztrófa. Olyan mintha jobbra balra egyszerre akarna menni, sőt másképp viselkedik az autó jobbra kanyarodáskor, mint balra kanyarodáskor.
Balra kanyarodva nagyon jó, talán túlzottan is, jobbra kanyarodva, már úszik a hátulja.
Vizes úton éreztem ezt. (nyilván )

Tavaly ősszel állították a futóművemet, mikor bekerült az állítható magasságú szett. Igaz akkor is már furcsálltam, de elég nagy negatívot kapott...elöl-hátul. Pedig az e36 ot hátul lehet állítani, elöl mondjuk nem.

Téli 205 55 16
Nyári 225 40 18

Szerintem elállítódott a futómű, és nem is akárhogy mert az a kanyarodási dolog az elvileg attól lehet, hogy egyik oldalt előbbre van az egyik kerék mint a másik oldalon, talán ezt a szaknyelven után futásnak hívják.

m_Attila

BarG írta: Hadd meséljek el egy kis történetet.
Vagy két-három hónapja toronycsapágycsere lett esedékes, ha már lúd alapon cserélődött mind a 4. Szerelő javallatára elmentem futóművet ellenőriztetni. Beállítás megvolt, a téli kerekeimhez. Meglepődve tapasztaltam, hogy stabilabb lett az autó a téli kerekekkel. Örültem. Na most a hosszú hétvégén visszaraktam a nyári kerekeket és bizony azt éreztem, hogy valami nem ok. Az autó idegesebben viselkedett, nem volt olyan stabil, mint szerettem volna, vagy amilyen régen volt. Megint elmentem futóműveshez - hát állítani kellett! Vagyis a kétféle kerékhez kicsit más beállítás az optimális. A szép az egészben, hogy mindkettő gyári felni, csak a szélességük és az et számuk különbözik kicsit. Téli: 205/50/17, nyári 225/45/17.
Van valakinek hasonló betegsége?
Eddig a télre átálláskor való stabilitáscsökkenést betudtam a téli gumi kisebb szélességének és a lamellázottság miatt kisebb tapadásnak.




Itt miskolciában több helyen is lehet futóművet állíttatni. Az egyik helyen dolgozik egy szerelő, aki guru szinten ért a futóművekhez, általában egy hét kell, míg bekerülhet az ember a napirendjébe. Ő csinálta a téli felnire való kihegyezést. Vele próbálkoztam a mostani beállításnál is, de csak a jövő hétre tudta volna vállalni, engem viszont olyan szinten zavart a probléma, hogy mentem máshova, azonnalra. Ott elővakarták a kocsi katalógus beállítsait - összehasonlították a mérttel, megállapították, hogy kilóg a tűrésből és kb 3 perc alatt beállították. Amennyit ma mentem vele, egyből jónak tűnt. De ezek gyári felnik, a gond ott lehet, ha erősen más méretet tetetsz fel. Ekkor jobb, ha guru szintű futóművest tudsz keresni és találni, nem csak beállíttatni "robotokkal" egy gyári értéket, ami esetleg az adott felnihez nem megfelelő, sőt ha magasság is változott, akkor halmozottan hátrányos a helyzet. Ez tudtommal csak szóbeszédek alapján terjed.

BarG Elküldve: 2011-03-17 20:26 Futómû és hibái

Hadd meséljek el egy kis történetet.
Vagy két-három hónapja toronycsapágycsere lett esedékes, ha már lúd alapon cserélődött mind a 4. Szerelő javallatára elmentem futóművet ellenőriztetni. Beállítás megvolt, a téli kerekeimhez. Meglepődve tapasztaltam, hogy stabilabb lett az autó a téli kerekekkel. Örültem. Na most a hosszú hétvégén visszaraktam a nyári kerekeket és bizony azt éreztem, hogy valami nem ok. Az autó idegesebben viselkedett, nem volt olyan stabil, mint szerettem volna, vagy amilyen régen volt. Megint elmentem futóműveshez - hát állítani kellett! Vagyis a kétféle kerékhez kicsit más beállítás az optimális. A szép az egészben, hogy mindkettő gyári felni, csak a szélességük és az et számuk különbözik kicsit. Téli: 205/50/17, nyári 225/45/17.
Van valakinek hasonló betegsége?
Eddig a télre átálláskor való stabilitáscsökkenést betudtam a téli gumi kisebb szélességének és a lamellázottság miatt kisebb tapadásnak.

BarG Elküldve: 2011-03-17 20:08 Futómû és hibái

Koko13 írta: Letezik esetleg olyan "sport" rugo ami nem ultet az auton? Mert az itteni "terepviszonyokra" nem szeretnek ultetest viszont szivesen tennek be valami jobbat a gyarinal, mar ha letezik ilyen


Létezik egy kicsit ültetős rugó, gyári sportfutóművekben lelhető. 1-2 cm-rel kerül lejjebb az autó és jó a hangolása. Nem M-es.

BarG Elküldve: 2011-03-14 00:35 Társalgó

Woockie írta:
BarG írta: -Ez a háztartási kütyü milyen ioncserét csinál? És mi a célja az egésznek? Mert a mosóvizet lehet érdemes lágyítani, esetleg fürdővizet, inni nem javallanám, komolyan vízlágyított vizet gyilkolásra lehet használni, mert ha valaki sokat iszik belőle, gyomorvérzést fog okozni neki.

A szovegek szerint a Ca++ es a Mg++ cserelodik le Na+-ra es soval kell regeneralni. Ez a te leirasod alapjan fura, mintha az altalad leirt anion es kation csere kevereke lenne. A celja az egesznek, hogy mocskosul kemeny a viz, az ultrahangos parologtaton ~2 nap alatt vekony vizkoreteg jelenik meg, ahova lecsapodik a para. Ez a novenyeknek, akiknek parasitok is szar, meg nyilvan az ember tudeje sem tud mit kezdeni a Ca-mal. A zuhanyzonal a vizcseppekbol maradt vizko egy het alatt atlathatatlanna teszi az uveget, a csempere is hamar lerakodik. Vettem teszteleskent ioncserelt vizet partiz litert (nem desztvizet!), abbol nem rakodik ki semmi a parasiton.. A gyomorverzesnek utanajarok, mi koze az ioncserelt vizhez, koszi az infot. Desztvizrol hallottam, h hatarozottan rossz inni, mert "kimossa" a szervezetbol az asvanyi anyagokat, ami nem szerencses ugye... Mondjuk inni fokent asvanyvizet szoktam, de amikor elfogy es nincs kedvem elmenni venni, akkor marad a csapviz (ami gyomorverzest nem, de vesekovet okozhat idovel, ha kemeny).


Egyáltalán nem fura, mert tökéletesen egybevágnak a dolgok - amiről beszélsz, az a kationcsere, a kemény vízből a Ca, Mg, Fe, Mn ionokat kationcserélő gyantával kicseréled Na-ra. Amikor a gyanta kimerül, akkor konyhasó oldattal regenerálod. Kérdés, hogy házilag hogyan állapítod meg, hogy kimerült a gyantád? Mert iparilag pH méréssel meg vezetőképesség méréssel csináljuk.

A desztvíz, meg az ioncserélt víz - ha az ioncserét savval meg lúggal csinálják - akkor majdnem ugyanaz, mert nem marad oldott sótartalom a vízben, ilyen vizet, ha megiszik valaki, akkor a sejtjeibe igyekezni fog a víz belemenni, a sejtmembránok felszakadnak, ez fog vérzést okozni. Ha konyhasóval megy a regenerálás, akkor az ioncserénél Na ionokra fog kicserélődni minden más fémion, ezért a gyomorvérzés nem léphet fel. Így oldott szódabikarbóna fog keletkezni a vizedben, NaHCO3. De azt tudni kell, hogy a túl sok nátrium se jó, mert vérnyomásgondokat okozhat.

Az anioncsere nálad így nem játszik, az zavarhat meg, hogy az anioncserélő gyantát is konyhasó oldattal lehet regenerálni, csak akkor a klorid felével.

Viszont ha elpárologtatsz, akkor a nátriumsókból is lesz kicsapódás az elpárologtatódon, a kicsapódásmentességet csak savas regenerálással lehetne elérni, de akkor már nincs megállás, meg kell csinálni az anioncserét is, mert csak savas regeneráláskor szénsav - ez nem probléma, mert CO2-re bomlik - de kénsav meg sósav fog keletkezni, amivel kezdeni kell valamit, mert picit egészségtelenek.

A kalcium sose fog elpárologni, max akkor szipákolhatod be, ha a kemény vizet beporlasztod és nem párologtatod. Egyébként az ásványvizekben is vannak olyan ionok, amikből vesekő lehet, nem csak a csapvízben.

BarG Elküldve: 2011-03-13 20:17 Autóvásárlás

laci320ci írta: Sziasztok!
Véleményetek 1-es Bmw-ről?Erősen agyalok


123d, 135i

BarG Elküldve: 2011-03-13 20:13 Társalgó

Woockie írta:
BarG írta:
Woockie írta: Erosen offtopic, de a tarsalgoba remelem belefer. Foglalkozik itt valaki vizlagyitokkal? Illetve egesz konkretan a mugyantas ioncserelo cuccok erdekelnenek. Ha igen, lenne par kerdesem.

Ipari méretekben igen, a háztartási átverős dolgokkal nem .

Mi szamit atverosnek? Engem a teljes lakast ellato meretuek erdekelnek -bar ez meg nem ipari meret-, nem a csap melle szerelos meg hasonlo izek. Es az ioncserelos reszet meg ertem is, tegyukfel mukodik, soval kell potolni a Na ionokat, meg ez is oke, mukodik. Ellenben mi lesz a Cl-, Ca++ es Mg++ ionokkal? Idonkent cserelni kell a mugyanta(?) kozeget is? Errol ugyanis sehol nem irnak...


Ajjjajjj, pont ezt a háztasrtási dolgot tartom én átverősdinek. Mert mi a fenének otthoni vizet lágyítani?
Ioncsere:
- kationcsere - a gyantán lévő leginkább szulfonsavcsoport frissen Na vagy H ionokra cseréli a vízben lévő Ca, Mg, Fe, Mn ionokat, attól függően, hogy a gyantát mivel regenerálták. Lehet a gyantát sósavval, kénsavval regenerálni, akkor H-re cseréltük a gyanta aktív csoportjaira kötött fémionokat. Aztán a munkafázisban ezek a hidrogén vagy nátrium ionok cserélődnek kalciumra, etc.
-anioncsere - a gyanta amin származék, regenerálni lúggal lehet, ekkor OH ionokat fog eregetni munkafázisban, vagy konyhasóval regenerálni, ekkor kloridot fog a munkafázisban a vízbe bocsátani a vízben lévő hidrokarbonát, szulfát, nitrát stb helyett.

-kevertágy: össze van keverve a kationcserélő meg az anioncserélő, ez a legfinomabb vízlágyítást csinálja. Regeneráláshoz szét kell a kétféle gyantát választani és külön regenerálni. Ez megy a gyanták sűrűségkülönbségén alapulva.

-Ez a háztartási kütyü milyen ioncserét csinál? És mi a célja az egésznek? Mert a mosóvizet lehet érdemes lágyítani, esetleg fürdővizet, inni nem javallanám, komolyan vízlágyított vizet gyilkolásra lehet használni, mert ha valaki sokat iszik belőle, gyomorvérzést fog okozni neki.

BarG Elküldve: 2011-03-13 15:50 Társalgó

Woockie írta: Erosen offtopic, de a tarsalgoba remelem belefer. Foglalkozik itt valaki vizlagyitokkal? Illetve egesz konkretan a mugyantas ioncserelo cuccok erdekelnenek. Ha igen, lenne par kerdesem.


Ipari méretekben igen, a háztartási átverős dolgokkal nem .

BarG Elküldve: 2011-03-13 15:39 Gumi

Na mennyire vagyok optimista? Ma felraktam a nyári kerekeimet.
Aztán nem győztem csodálkozni, hogy mennyire másképp viselkedik az autó, pedig nem nagy a változás - 205/50/r17 helyett 225/45/17 ment fel. Azok a nyomorult nyomvályúk ....