BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-02-05 00:48 320d Motor

Chipcad777 írta:
hil írta:
Chipcad777 írta: Csáo.

Csak úgy érdekesség képpen leírom mi történt a kocsimmal... Hátha tanulnak belőle mások. Kb. egy éve vettem 1db felújított porlasztót garanciával, mivel leállt a 3-as henger. Utána fura hangja volt gyorsításkor, cicergett majd később már erősödött és inkább kopogásba ment át. Mivel garis volt, fogtam visszavittem. Azt mondták semmi baja. Szerelő azt mondta,h valószínű másik injektor is cserés lesz. Én meg úgy gondoltam nem érdekel, mert akkor cseréltem kuplungot meg kéttömegű lendkereket. Így jártam vele egészen decemberig, mikor is az autópályán megállt. Ill. elment az erő belőle. Nagyon hamar megállapítottam helybe,h turbo gond lesz, mivel nem volt töltőnyomás. Vettem is egy új turbót. Ki lett cserélve. mikor össze lett rakva addigra már elég szar hangja volt az injektornak és úgy döntöttem, h a végére járok annak is. Vittem jobbra-balra. Semmit nem tudtak. Míg nem lekapták a hengerfejet, kiderült,h a 3-as hengerbe a dugattyú szét van olvadva. A turbót a dugattyúból lerepülő darabkák tették tönkre (valószínüleg). Kiszedték a motort, darabokra szedték. dugattyú, hajtókarcsapágyak cserélve, komplett gyűrűsor csere, főtengelyszimmeringek, tömítések cserélve. Igen ám de elvittem bevizsgáltatni a porlasztókat és mind a négy totál sz*r, nem is lehet felújítani. Szóval az is csere. Ebből a tanulság, bármilyen apró jelentéktelen hangot is hallotok a motortérből vagy elvinni szervízbe egyből, vagy lerakni a kocsit... Ja és ez az egész hórukk a felújított injektornál történt. Tehát már új korába is rossz volt.

Nem akarok bölcselkedni, meg sajnáltatni sem akarom magam! Azért írtam le, hátha más tanul belőle és nem jár így!

üdv.: Bálint


Az a baj, hogy itt a fórumon rengetszer írtam, hogy a porlasztó csúcsot valójában csak kiszerelt állapotban lehet érdemileg bevizsgálni a szóráskép miatt, említettem azokat a következményeket, ami Nálad, most előfordult, sőt még a kiváltó okokat is megjelöltem. Senki nem hitt nekem.
Nem kedvelem a dizel motorokat személy autóban, de ennyit azért tudok róluk.



Ez így van, én is tisztában vagyok vele. Csak akkor úgy voltam vele,h elegem lett... Ezek után már én sem vagyok dízelpárti!


Hát igen. A legmodernebb dízelmotorok elég sérülékenyek, nagyon igényesek a motorolaj minőségre, az üzemanyag minőségre és bizony a gazdáikra is. Bizony egy meghibásodást a legjobb még csírájában elkapni, mert szövődménnyel jár a kicsi betegség, könnyen végzetes kór válhat belőle.
A vásárlásnál elvileg az ember felvállalja ezeket a kockázatokat, igaz dízeles kollégák???

BarG Elküldve: 2011-01-28 19:49 manuális váltó

Köszönöm a hozzászólást.

Ezzel gyarapodott a szöveg, csak rossz helyre került.

BarG Elküldve: 2011-01-27 20:03 Hátsó futómû zajok

Mici írta: Az én drága Dögöm átélt már egy s mást, nem keveset futott, volt már cabrio a tűzoltók mentésétől, oldalán ment, stb., aztán hozzám került. A környék összes pénzéhes autószerelőjével összehozott a sors. Sok mindent rendbe tettem rajta, de valami még mindig nem stimmel, nem tudunk rájönni, mi hibádzik.
Légyszi segítsetek!

A következő a problémám:
Ha egyedül, vagy ketten elől, esetleg 4-en ülünk benne, vagy csak vezető ülés+jobb hátsó ülés terhelt, akkor kijön a bal hátsó kerék irányából valami kegyetlen csattogás, én géppisztoly ropogáshoz hasonlítanám. A szerelő szétszedte a hátsó kereket, nem talált semmit. Aztán elvittük egy körre, hogy végre meghallgassa, hátha rájön. Természetesen mikor beült, elkussolt a kocsi...
Én hátul ültem, párom és a szerelő elől. Mikor kitettük a szerelőt, újra kezdte. Arra gyanakszunk, hogy a bal hátsó lengéscsillapító kopott annyira, és amikor kiegyensúlyozódott, hogy elől ketten, én hátul jobb oldalt ültem, elmúlt a zaj.
Egyébként sebességet tekintve 40-70km/h között jön ki legjobban a hang, 100 felett kevesebbet "pattog". Előzésnél megbízható, a teljesítménye egyenletes, de nagyon zavaró. Kerékcsapágyra is tippeltek már.
Mi a véleményetek?

A másik: gyárilag 15" felni való rá, mi már 16"-al vettük, picit nagy rá, de brutál jól néz ki Viszont korántsem olyan dinamikus az autó, mint ahogy az, egy 1.6-os motortól elvárható lenne. A légtömegmérő is gyanús, hogy nem az igazi... elképzelhető, hogy a nagyobb kerék annyira visszafogja?


Először is üdv a klubban!
Nem hangzik jól ez a tűzoltós-kabriós történet! Küldök privátban két telefonszámot, akikkel esetleg megnézetheted a futóművedet.
Néhány dologban egy kicsit megmosolyogtató amit írtál. Honnan veszed, hogy gyárilag 15"-os felni való rá?! Az E46-ot bizony árulták gyárilag 16-os, sőt 17-es felnivel is.
Cerencétlen 1,6-os motor meg az alapmotor, a bmw meg vasból van, ezért nehéz, különösebb dinamikát ne várj. Egy vw pólót jól visz egy 1,6-os, de az néhányszáz kilóval könnyebb járgány.

BarG Elküldve: 2011-01-23 21:53 manuális váltó

hil írta: Manuális váltóolaj csere: sokmindent olvastam erről a dologról.. pl. a gyári olajat le kell cserélni, meg aki cserélte, annak hogyan nézett ki. Én is cseréltem egy 94-es e36-ban. A leengedés előtt meg lett járatva az autó, majd leengedtem. Szörnyű trutymákot láttam a vödörben. Aztán egy flakonba bele töltöttem és elraktam, hogy majd kidobom. Másnap belenéztem és azt láttam, hogy az az olaj olyan tiszta és szép volt, mint új korában, 16 éve!!!!! Attól volt a leengedéskor olyan borzasztó, mert a fogaskerekek felkeverték, némi levegőt kevertek bele. Láttam mástól is ilyen képeket, tényleg csúf volt, de gondolom senki nem nézte meg mondjuk 2 óra pihenés után. Nekem ezekből az jött le, hogy én nem fogok többé szarakodni a váltó és diff olaj cserével, bele a gyárit, aztán kész, gond letudva. Nem gondolnám, hogy a gyárakban annyira hülyék és hozzá nem értők a tervezők, hogy le mernék írni: élettartamra betöltve. Sok váltón egyébként nincs is betöltő nyílás.

Nem vitának szántam, de döntse el ki-ki, hogy cseréli vagy nem, én nem fogom.



Mérnök nem hülye, a tervező se, de a reklámszöveget nem ők írják, meg aztán a marketinges nekik is elmagyarázza, hogy ettől a szövegtől még egy pár váltót el fognak tudni adni, és ettől csak több lesz a fizetése, a lelkiismeret meg ugye ma nem számít.

Írtam már néhányszor, hogy ezek az olajos dolgok azért ilyen bizonytalanok, mert ha valaki hülyeséget csinál, akkor nem azonnali a büntetés, a tönkremenés, mindössze az élettartam rövidül kisebb-nagyobb mértékben. Nem olyan, mintha belenyúlsz a konnektorba, mert akkor azonnal tapasztalod az eredményét.
Viszont én az iparban vagyok, többszáz forgógép között tevékenykedek nap-mint-nap, ott sokkal hamarabb kiderülnek a dolgok, mert napi 24 órában mennek a gépek, heti 7 napban. Ha egy gép kiválasztásnál azt írná le a gyártó, hogy abban aztán sose kell olajat cserélni, azt a gyártót azonnal kizárnánk a versenyből, mint komolytalant. De a nagyközönségnek mindent be lehet adni, egy kis plusz bevételért.

Más: egyszer egy szerelő mesélte, hogy bejött egy tulaj, hogy mostanában nehezen indul a gépe. Kérdezték, mikor volt szervizelve a gép. Tulaj visszakérdezett, hogy min mikor volt? Hetvenvalahányezret ment olajcsere nélkül.

BarG Elküldve: 2011-01-23 21:24 Motorolaj

Nekem null km-esen rossz volt az olajszint érzékelőm, gariban cserélték az első olajcserénél, 10 0000 km-nél. Vagyis igen romlékony szerkezet, több helyen hallottam a hibájáról.

BarG Elküldve: 2011-01-22 22:24 manuális váltó

jrtom írta: Figyi nekem egy e46 320i-m volt és az is hidegen amikor kint aludt -5-ben akkor kicsit nehezebben vette a fokozatokat de ez kb 2-3 km-ig aztán tuti volt minden, de ez normális mert megvan dermedve az olaj. De a kormányal semmi baj nem volt az ugyan olyan könnyű volt mint melegen. Sajnos vannak olyan autók amibe belenyúl a gazdája és csak szívás van vele.

spree írta: Ajaj, nem túl megnyugtató!
Azért én szeretném ezt elkerülni, pont ezért is idegesít a dolog.
A szerelőmnek is BMW-je van, E60 530ix, azt mondta hidegben neki is genyózik 1-2-ben.
Nade basszus, az a kocsi 3 éves és 13 mikulás volt.
Ez így normális ezek szerint?
Az O.K, hogy relatíve nehezebb a váltó a szokásosnál, ja meg olvastam a fórumon, hogy a kormány tekerése is emberesebb az átlagnál, de akkor miben is rejlik a "vezetés élménye" ha csak sz..pok vele?
Ajaj..., apa kezdődik.




Lehet, hogy le fogtok hülyézni azután, amit írok.
Szerintem sincs örökélet olaj, ennek megfelelően cserélgetem is rendesen. Eddig 3 féle olaj fordult meg a váltómban - 213e km-nél járok - a gyári, ami MTF LT2, Castrol Transmax Z, meg MTF LT3. Nem nagy költség, csak macera, de ha mindössze olaj gondod van, akkor ezzel ki fog derülni. Cserélj Transmax Z-re, azzal öblítsd át, menj vele vagy 1000km-t. Bár van olyan Castrol kenési tanácsadó, ami szerint ez az olaj belevaló, de szerintem nem OK hosszú távra, he érdekel miért, akkor visszakeresheted a hozzászólásaim között. De furcsa módon ezzel az olajjal volt a legsimább a váltás. Ha ezzel az olajjal semmi probléma, akkor olajgond volt. Ha rossz a váltás ezzel is, akkor sajnos gépészeti beavatkozás kell. Ha a Transmax Z-vel rendbejött a váltás, akkor csere, tetess bele MTF LT3-at és hátradőlhetsz.
Ha mázlid van, a gépész beavatkozás csak a kapcsoló mechanizmus rendbetétele lesz, belső belenyúlás nélkül.

BarG Elküldve: 2011-01-20 23:26 Olajcsere

DnielCool írta: Sziasztok !! SEGÍTSÉG. 2001 -es 320 d e46 (260000 km ) olajcsere 10-40 es olajat javasoltak bele (gyári bmw olaj ) Szerintetek is ez a megfelelő ? köszönöm a váalszokat.


Vádolj nyugodtan kötözködéssel!!!

Kérdésedre a válasz kb 15* van leírva eddig, de majd szorgos kollégáim Neked 16-od-szorra is meg fogják válaszolni.

Aki a 10W-s olajat ajánlotta Neked, légyszi írd már ki ide a nevét, műhelyét, a helységet, ahol a tevékenységét végzi. Köszönöm.

BarG Elküldve: 2011-01-11 22:24 Akkumulátor

hil írta:
miniyakuza írta: Tölteni lehet egyébként az eredeti aksit vagy érdemes?


Minden akkumulátort lehet tölteni, de ha korosabb, ha szulfátos és csökkent a tároló képessége, vagy cellazárlatos, akkor már nincs értelme. Bármilyet veszel, szerintem lutri, mert a leghitványabb márka is elmehet 4-5 évig, viszont a legjobb is megpusztulhat 2 év alatt. Ezek a használat módjától is nagyban függenek (mennyi ideig áll használat nélkül, mennyi az indítás, városi vagy országúti forgalom, hogy csak néhány dolgot említsek). Szerintem pénzkidobás túl drágát venni.

Látom, az autód 2006-os, sok esélye már nincs annak az akkumulátornak, ráadásul dizel, ami indításkor jobban igénybeveszi azt.





Hogy milyen drágát kell választani, az egyrészt pénztárcafüggő, másrészt mennyire kell tudni stabilan elindulni reggelente.
Tölteni: hallottam valami elektromos ketyeréről, amit az aksira kell ráakasztani, az energiát vesz ki az aksiból, majd olyan formában visszatölti, hogy segít szulfátmentesíteni. Állítólag meghosszabbítja az aksi életét. Sőt kuka aksikból is lehet még 1-2 évet működőt faragni. Nekem ilyenem sose volt, és aki stabilan akar indulni, az nem is fogja ilyenre bízni a dolgot. De ha nem nagy a szorítás, akkor jól jöhet. Már ha működik. Mert papíron nagyon szép a dolog.

Én tavaly cseréltem le a 2004-es gyári aksit, 6 évet és 180e km-t bírt.

BarG Elküldve: 2011-01-11 18:40 Gumi

Burns írta:
anubisz írta:
BarG írta:
anubisz írta:
Tyetyi írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Aki gumi ügyben infózik itt is érdemes körül néznie. ADAC a legtutibb teszt oldal,de ezt úgy is tudjátok.
http://www.adac.de/infotestrat...geId=31821

Aki GOOGLE CROMOT használ automat lefordítja, németről,angolról.

Ez is egy jó oldal,rengeteg vélemény van a gumikról BRIDGESTONE RE-11 nagyon tetszik, és nagyon jókat írnak róla,végig 8-9 pont a tízből.

http://www.tirerack.com/survey...enza+RE-11

Kár hogy az ADAC nem tesztel sok gumit,mert ők igazán átfogó,megbízható teszteket csinálnak,bár a 225/17 R45 be van 17 gumi,de abból csak 5 a jó minősítés.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric csak azért kapott sárgát mert emelte a fogyasztást.

Dunlop SP Sport MAXX TT
Pirelli Cinturato P7
Continental ContiSportContact 3
Michelin Pilot Sport PS3
Bridgestone Potenza RE050 A

ezek kaptak csak jó minősítést.



csak azt is tudni kell, hogy az ADAC mindig a gyártók legfrissebb gumijait teszteli. én kiváncsi lennék, hogy a régebbi szériák hogyan állnának. ugyanis nem véletlen, hogy egyes márkákból ilyen 4-5 éves típusokat még mindig gyártanak. ezek a tesztek inkább azért vannak, hogy felfuttassák az új gumikat. ha már fejlesztették el is tudják adni.
a gumigyártás már elérte a csúcsát szerintem. különböző összetételű gumikeverék, a külső és belső blokkokban ...stb. sok újat nehéz már kitalálni.


Bizony igazad van,F1 be is már csak szenvednek.Mit tudnak még bele keverni.Ebbe már sok fejlődés nem lesz.Kicsit mindig alakítanak a mintázaton aztán jólvan,lehet új gumiként forgalmazni.Mondjuk nem is várok már többet a gumik teljesítményétől,mert ezeket a gumikat is jól lehet kezelni, ha fel ismerjük a határaikat.


Azért nem kell leborulni ezek előtt a gumitesztek előtt. Mivel én már több éve nézegetem őket, többször futottam bele olyan gumikba amik a teszteken nagyon jól szerepeltek, viszont a valóságban hihetetlen dolgokat produkáltak. Itt most a hétköznapi használat során felmerülő problémákra gondolok..pl: tartósság,zajszint stb. Az élet teszteli a gumikat a legjobban, ezeknek a teszteknek a fele reklám.(sajnos)


Nagy igazság.Azért is olvasom a külföldi fórumon a privát véleményeket a gumikról,ott nagyobb menyiségbe van vélemény,tirerack.com on csak a Potenza RE050A ra van 379 privát véleményezés,akik le is írják a tapasztalataikat. Tanulságos az biztos.


Persze, tanulságos.
Ugyanarra a gumira egyik azt írja, hogy űberszuper, sose volt ilyen faszányos gumija, csak ilyet fog venni, még a következő életében is, a másik szintén ugyanarra a gumira leírja, hogy még a napját is átkozza, amikor először hallott erről a típusról, ha esetleg találkozik a tervezőjével, azt bizony karóba fogja húzni, hetediziglen.
Én az ilyen magánember teszteknél a nagyon különböző igényeket tartom félrevezetőnek, mert mindenki máshonnan nézi a dolgokat.



Igen,végül is összességében kel ezeket a véleményeket értékelni.Az a probléma,hogy sokan azt hiszik ha 50 ezer forintos gumit vesznek akkor csoda fog történni,és valami kis manók fogják az autót az aszfalthoz préselni,vízen,szárazon,és hát lehet százzal hajtű kanyarokat bevenni majd.Be kéne látniuk hogy ezek csak gumik,és a fizika törvényét nem fogják felül írni mert kicsit, jobb minőséget vesz az ember.Így hát fel háborodnak hogy nem történik meg a csoda.Igaz a másik gumival se fog ezeknek


Azért egy friss gyártású prémium gumival szerintem nem nagyon lehet mellényúlni. Egy teszt meg akkor értékelhető, ha ua. az autó, sofőr, út, időjárás, felni paraméterek, csak a gumiabroncsot cserélgetik. Akkor tényleg össze lehet hasonlítani a különböző termékeket.


Hmmm..
Az egyik gumit a maximális tapadásra tervezik, a másikat a jó komfortra - hogy ne legyen zajos, a harmadikat esőre optimalizálják, a negyediket a minimális fogyasztásra, az ötödiket a maximális élettartamra .... el tudom képzelni, hogy valaki nem igazán utánanézve nem arra való gumit vesz, amit keres. Aztán vannak olyan kultúrszintű egyének, akik ezután köpködve hibáztatják a gumit, ahelyett, hogy először a tükörrel konfrontálódnának ....

BarG Elküldve: 2011-01-11 18:28 Akkumulátor

miniyakuza írta: E91-be milyen aksit javasoltok?
80Ah javasoltak jobb pozitív-osat de van még ezen belül pár lehetőség!
Nem tudom mi a legjobb a kocsinak!


Excide
Banner
Bosch, etc
......
Ugyanannál az amperóránál nézd meg az indítóáramokat ...... és vedd meg, amelyiké a legnagyobb.

BarG Elküldve: 2011-01-10 20:25 Gumi

anubisz írta:
Tyetyi írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Aki gumi ügyben infózik itt is érdemes körül néznie. ADAC a legtutibb teszt oldal,de ezt úgy is tudjátok.
http://www.adac.de/infotestrat...geId=31821

Aki GOOGLE CROMOT használ automat lefordítja, németről,angolról.

Ez is egy jó oldal,rengeteg vélemény van a gumikról BRIDGESTONE RE-11 nagyon tetszik, és nagyon jókat írnak róla,végig 8-9 pont a tízből.

http://www.tirerack.com/survey...enza+RE-11

Kár hogy az ADAC nem tesztel sok gumit,mert ők igazán átfogó,megbízható teszteket csinálnak,bár a 225/17 R45 be van 17 gumi,de abból csak 5 a jó minősítés.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric csak azért kapott sárgát mert emelte a fogyasztást.

Dunlop SP Sport MAXX TT
Pirelli Cinturato P7
Continental ContiSportContact 3
Michelin Pilot Sport PS3
Bridgestone Potenza RE050 A

ezek kaptak csak jó minősítést.



csak azt is tudni kell, hogy az ADAC mindig a gyártók legfrissebb gumijait teszteli. én kiváncsi lennék, hogy a régebbi szériák hogyan állnának. ugyanis nem véletlen, hogy egyes márkákból ilyen 4-5 éves típusokat még mindig gyártanak. ezek a tesztek inkább azért vannak, hogy felfuttassák az új gumikat. ha már fejlesztették el is tudják adni.
a gumigyártás már elérte a csúcsát szerintem. különböző összetételű gumikeverék, a külső és belső blokkokban ...stb. sok újat nehéz már kitalálni.


Bizony igazad van,F1 be is már csak szenvednek.Mit tudnak még bele keverni.Ebbe már sok fejlődés nem lesz.Kicsit mindig alakítanak a mintázaton aztán jólvan,lehet új gumiként forgalmazni.Mondjuk nem is várok már többet a gumik teljesítményétől,mert ezeket a gumikat is jól lehet kezelni, ha fel ismerjük a határaikat.


Azért nem kell leborulni ezek előtt a gumitesztek előtt. Mivel én már több éve nézegetem őket, többször futottam bele olyan gumikba amik a teszteken nagyon jól szerepeltek, viszont a valóságban hihetetlen dolgokat produkáltak. Itt most a hétköznapi használat során felmerülő problémákra gondolok..pl: tartósság,zajszint stb. Az élet teszteli a gumikat a legjobban, ezeknek a teszteknek a fele reklám.(sajnos)


Nagy igazság.Azért is olvasom a külföldi fórumon a privát véleményeket a gumikról,ott nagyobb menyiségbe van vélemény,tirerack.com on csak a Potenza RE050A ra van 379 privát véleményezés,akik le is írják a tapasztalataikat. Tanulságos az biztos.


Persze, tanulságos.
Ugyanarra a gumira egyik azt írja, hogy űberszuper, sose volt ilyen faszányos gumija, csak ilyet fog venni, még a következő életében is, a másik szintén ugyanarra a gumira leírja, hogy még a napját is átkozza, amikor először hallott erről a típusról, ha esetleg találkozik a tervezőjével, azt bizony karóba fogja húzni, hetediziglen.
Én az ilyen magánember teszteknél a nagyon különböző igényeket tartom félrevezetőnek, mert mindenki máshonnan nézi a dolgokat.

BarG Elküldve: 2011-01-09 22:03 E46 320d kombi porlasztócsúcs

kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta:
BarG írta:
harmas írta: A "Temperature sensor air" szerintem hőmérőt jelent. A nyomásmérő MAP szenzor a szívócsőben van a műszerfal felőli oldalon. A szerelődet küld el a f..ba.
A fogyasztásom konkrétan 7.1-re ment le 10ről. Nem rossz...



kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta: Köszönöm szépen felhívom és megnézem az ajánlottakat hát ha tud valaki majd segíteni közüllük is

Ja ma elvittem "zöldkártyásztatásra" a K érték az egekben alapjáraton elvileg majdnem 0-nak kéne lennie ennek ellenére a K 0,92-volt leszabájzási fordulaton meg a megengedett 1,5 nekem pedig 7,79
tiszta öröm!


Hát ez tök hihetetlen! (mármint ezek a füstölési értékek)
Sok füst akkor van, ha:
- túl sok az üzemanyag - de akkor pörögnie kéne annak a motornak
- nem akkor fecskendez, amikor kéne - de akkor csúnyán kéne járnia
- nem jó a porlasztás - hát akkor a porlasztócsúcsok a csere ellenére kukák
- nincs levegő - alapjáraton csak akkor nincs elég levegő (mert a turbó még nem dolgozik), ha dugult a szívócső, EGR nyitvamaradt?, elkopott a vezértengely bütyke? - milyen hülyeséget találjak még ki?
- gázolaj helyett valami nehezebben éghetőt próbálsz beporlasztani


Az a baj, hogy mi is gondoltunk a dugulásra és végignéztük a kipufogót és gyönyörűen átlátható végig, meg nem lomha nem dadog tökéletesen húz.
Az egr-t meg igaz 1 éve takarítottam de azóta semmi sem változott mozog a belseje.
Főtengely jeladót is cseréltem már mert arra még régről volt benne hiba de ettől sem változott semmi.A gázolajra meg Mol de inkább OMV . Még valami?
Ajánlották, hogy a turbó ill.a cooler utáni jeladót iktassam ki (huzzam le a csatit) mert attól egy emberkének megjavult a hasonló fogyasztási problémája. Ezt még nem próbáltam. A szerelőm szerint ez a turónyomás érzékelő (ezt nem illik piszkálni). Én passzolom de ha minden kötél szakad akkor kipróbálom. Egy kocsin már láttam ezt a megoldást, hogy le volt huzva (ekkor akartam azt a kocsit megvenni, de ezt nem vettem meg mert a szerelőm lebeszélt róla). Elvileg csökken a fogyasztás ha lehúzom?!

Bármi ötlet jöhet még!!!!




Bakker, az a szerelő tényleg kerülendő!
Ha a géped nem fog turbónyomást látni, szvsz akkor vészprogramon fog menni 50LE-vel, így tényleg csökkenhet a fogyasztásod!
Én a szívócsövedet írtam dugulásgyanúsnak, nem a kipufogót. Az is le volt véve és tisztítva?
SZÓVAL KERESS SZAKÉRTŐT!!! Olyat, aki pl tudja, hogy melyik szenzor hol van, mit csinál.


A szívooldalt nem néztük csak a szívósort ami "tiszta" mint az egr. Az egr előtti szakaszt nem néztük át. De mint mondtam sokak szerint nagyon jól, inkább túl jol megy a kocsi.Ebböl gondolta a szerelő ha dugulás lenne akor nem menne. Passz de ha lesz időm szétkapom azt is


TÚL JÓL MEGY?
Akkor a túl sok üzemanyag esete forog fenn!
- railnyomás szenzor, railnyomás szabályzás, MAP szenzor, üzemanyag hőmérséklet szenzor hibák lehetnek


Néztük az említett szenzorokat mármint telemetrián és minden tökéletesnek néz ki. Üzemanyag hőmérsékletet nem tudok nézni, mert az csak euro4-es motornál van nekem meg 3-asom van én is megvettem a szenzort de nekem nincs helye a kocsin(bocsánat de találtam neki helyet a kesztyűtartóban tökéletesen belefért) én is erre gondoltam először.De amiket említettél azoknak akkor hibaként meg kéne jelennie nem?
Egy dologra gondoltunk még a quantity senzor de ez hol van? mert csak a motorháztetőre mutat minden progi.Egy másik szerelő azt mondta , ha az üzamanyag mennyiség szabályzó (quantity senzor) rossz lenne akkor a railnyomásnál megjelenne hibaként, ezért ezt is elvetettük.


Tipikus hiba: "rádugjuk a gépre, azt majd megmondja, hogy mi a hiba"
Mert egy szenzor meghibásodhat úgy, hogy megszakad - ezt a hibát ki tudja mutatni a hibaolvasás. Ha a railen van 500bar, de a szenzor csak 400barnak látja, ezt nem tudja a hibaolvasás kideríteni, csak akkor, ha a computerben van annyi okosság, hogy a többi adatból kikövetkezteti, hogy az az érték nem lehet jó. Pl az egr dugózást is így következteti ki fejlettebb gépeknél a diagnosztika. Most abból amit leírtál, úgy néz ki, mint amikor egy tuningdobozzal túlhúzzák a gépet. Azt se tudja a diagnosztika direktbe kimutatni, csak okosabb szerelők látják az adatokból, hogy valamilyen adatok nem vágnak össze. Olyan szerelő is akad, aki tudja, hogy milyen terhelésnél milyen adatokat kell látnia, ha ilyen ránézne a gépedre, akkor kitalálhatná, hogy mi nem OK.



Ok ha tudsz ajánlani ilyet akkor megkeresem.
Kipróbáltam, hogy lehúztam a levegő hőmérséklet szenzort.Eddig azt tapasztaltam, hogy nem húz annyira mint korábban


Már megtettem.

BarG Elküldve: 2011-01-08 22:16 E46 320d kombi porlasztócsúcs

kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta:
BarG írta:
harmas írta: A "Temperature sensor air" szerintem hőmérőt jelent. A nyomásmérő MAP szenzor a szívócsőben van a műszerfal felőli oldalon. A szerelődet küld el a f..ba.
A fogyasztásom konkrétan 7.1-re ment le 10ről. Nem rossz...



kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta: Köszönöm szépen felhívom és megnézem az ajánlottakat hát ha tud valaki majd segíteni közüllük is

Ja ma elvittem "zöldkártyásztatásra" a K érték az egekben alapjáraton elvileg majdnem 0-nak kéne lennie ennek ellenére a K 0,92-volt leszabájzási fordulaton meg a megengedett 1,5 nekem pedig 7,79
tiszta öröm!


Hát ez tök hihetetlen! (mármint ezek a füstölési értékek)
Sok füst akkor van, ha:
- túl sok az üzemanyag - de akkor pörögnie kéne annak a motornak
- nem akkor fecskendez, amikor kéne - de akkor csúnyán kéne járnia
- nem jó a porlasztás - hát akkor a porlasztócsúcsok a csere ellenére kukák
- nincs levegő - alapjáraton csak akkor nincs elég levegő (mert a turbó még nem dolgozik), ha dugult a szívócső, EGR nyitvamaradt?, elkopott a vezértengely bütyke? - milyen hülyeséget találjak még ki?
- gázolaj helyett valami nehezebben éghetőt próbálsz beporlasztani


Az a baj, hogy mi is gondoltunk a dugulásra és végignéztük a kipufogót és gyönyörűen átlátható végig, meg nem lomha nem dadog tökéletesen húz.
Az egr-t meg igaz 1 éve takarítottam de azóta semmi sem változott mozog a belseje.
Főtengely jeladót is cseréltem már mert arra még régről volt benne hiba de ettől sem változott semmi.A gázolajra meg Mol de inkább OMV . Még valami?
Ajánlották, hogy a turbó ill.a cooler utáni jeladót iktassam ki (huzzam le a csatit) mert attól egy emberkének megjavult a hasonló fogyasztási problémája. Ezt még nem próbáltam. A szerelőm szerint ez a turónyomás érzékelő (ezt nem illik piszkálni). Én passzolom de ha minden kötél szakad akkor kipróbálom. Egy kocsin már láttam ezt a megoldást, hogy le volt huzva (ekkor akartam azt a kocsit megvenni, de ezt nem vettem meg mert a szerelőm lebeszélt róla). Elvileg csökken a fogyasztás ha lehúzom?!

Bármi ötlet jöhet még!!!!




Bakker, az a szerelő tényleg kerülendő!
Ha a géped nem fog turbónyomást látni, szvsz akkor vészprogramon fog menni 50LE-vel, így tényleg csökkenhet a fogyasztásod!
Én a szívócsövedet írtam dugulásgyanúsnak, nem a kipufogót. Az is le volt véve és tisztítva?
SZÓVAL KERESS SZAKÉRTŐT!!! Olyat, aki pl tudja, hogy melyik szenzor hol van, mit csinál.


A szívooldalt nem néztük csak a szívósort ami "tiszta" mint az egr. Az egr előtti szakaszt nem néztük át. De mint mondtam sokak szerint nagyon jól, inkább túl jol megy a kocsi.Ebböl gondolta a szerelő ha dugulás lenne akor nem menne. Passz de ha lesz időm szétkapom azt is


TÚL JÓL MEGY?
Akkor a túl sok üzemanyag esete forog fenn!
- railnyomás szenzor, railnyomás szabályzás, MAP szenzor, üzemanyag hőmérséklet szenzor hibák lehetnek


Néztük az említett szenzorokat mármint telemetrián és minden tökéletesnek néz ki. Üzemanyag hőmérsékletet nem tudok nézni, mert az csak euro4-es motornál van nekem meg 3-asom van én is megvettem a szenzort de nekem nincs helye a kocsin(bocsánat de találtam neki helyet a kesztyűtartóban tökéletesen belefért) én is erre gondoltam először.De amiket említettél azoknak akkor hibaként meg kéne jelennie nem?
Egy dologra gondoltunk még a quantity senzor de ez hol van? mert csak a motorháztetőre mutat minden progi.Egy másik szerelő azt mondta , ha az üzamanyag mennyiség szabályzó (quantity senzor) rossz lenne akkor a railnyomásnál megjelenne hibaként, ezért ezt is elvetettük.


Tipikus hiba: "rádugjuk a gépre, azt majd megmondja, hogy mi a hiba"
Mert egy szenzor meghibásodhat úgy, hogy megszakad - ezt a hibát ki tudja mutatni a hibaolvasás. Ha a railen van 500bar, de a szenzor csak 400barnak látja, ezt nem tudja a hibaolvasás kideríteni, csak akkor, ha a computerben van annyi okosság, hogy a többi adatból kikövetkezteti, hogy az az érték nem lehet jó. Pl az egr dugózást is így következteti ki fejlettebb gépeknél a diagnosztika. Most abból amit leírtál, úgy néz ki, mint amikor egy tuningdobozzal túlhúzzák a gépet. Azt se tudja a diagnosztika direktbe kimutatni, csak okosabb szerelők látják az adatokból, hogy valamilyen adatok nem vágnak össze. Olyan szerelő is akad, aki tudja, hogy milyen terhelésnél milyen adatokat kell látnia, ha ilyen ránézne a gépedre, akkor kitalálhatná, hogy mi nem OK.

BarG Elküldve: 2011-01-08 13:45 Kipufogó

SirToma írta: Sziasztok sracok.
Sajnos az a helyzet, hogy kuka a katalizatorom.zorog-csorog, berreg. Tiszta artu-ditu
Tud valaki valami praktikat a javitasra, vagy esetleg hasznalt rendszert ocsoert?
Szerelom azt mondta, hogy amig nem veszek ujat/bontottat, erdemes lenne leszedni a kiput, es osszetorni, illetve kiszedni a porcelant a kipubol, nehogy hatratolja es eltomitse a hatso dobot.
Valakinek valami otlet?
Elore is koszi!

Udv:Toma


Off autón én is csináltam olyat, hogy kiszedtem a katalizátor belét. Baromira felhangosodott a gép, mert főleg a katalizátor az, ami csökkenti a kipufogás zaját. Ha nem akarsz gyárit, attól még vegyél bele valamilyet, mert meg fogsz bolondulni a zajtól hosszú távon, ha üresen hagyod.

BarG Elküldve: 2011-01-08 13:37 E46 320d kombi porlasztócsúcs

kerezsijoc írta:
BarG írta:
harmas írta: A "Temperature sensor air" szerintem hőmérőt jelent. A nyomásmérő MAP szenzor a szívócsőben van a műszerfal felőli oldalon. A szerelődet küld el a f..ba.
A fogyasztásom konkrétan 7.1-re ment le 10ről. Nem rossz...



kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta: Köszönöm szépen felhívom és megnézem az ajánlottakat hát ha tud valaki majd segíteni közüllük is

Ja ma elvittem "zöldkártyásztatásra" a K érték az egekben alapjáraton elvileg majdnem 0-nak kéne lennie ennek ellenére a K 0,92-volt leszabájzási fordulaton meg a megengedett 1,5 nekem pedig 7,79
tiszta öröm!


Hát ez tök hihetetlen! (mármint ezek a füstölési értékek)
Sok füst akkor van, ha:
- túl sok az üzemanyag - de akkor pörögnie kéne annak a motornak
- nem akkor fecskendez, amikor kéne - de akkor csúnyán kéne járnia
- nem jó a porlasztás - hát akkor a porlasztócsúcsok a csere ellenére kukák
- nincs levegő - alapjáraton csak akkor nincs elég levegő (mert a turbó még nem dolgozik), ha dugult a szívócső, EGR nyitvamaradt?, elkopott a vezértengely bütyke? - milyen hülyeséget találjak még ki?
- gázolaj helyett valami nehezebben éghetőt próbálsz beporlasztani


Az a baj, hogy mi is gondoltunk a dugulásra és végignéztük a kipufogót és gyönyörűen átlátható végig, meg nem lomha nem dadog tökéletesen húz.
Az egr-t meg igaz 1 éve takarítottam de azóta semmi sem változott mozog a belseje.
Főtengely jeladót is cseréltem már mert arra még régről volt benne hiba de ettől sem változott semmi.A gázolajra meg Mol de inkább OMV . Még valami?
Ajánlották, hogy a turbó ill.a cooler utáni jeladót iktassam ki (huzzam le a csatit) mert attól egy emberkének megjavult a hasonló fogyasztási problémája. Ezt még nem próbáltam. A szerelőm szerint ez a turónyomás érzékelő (ezt nem illik piszkálni). Én passzolom de ha minden kötél szakad akkor kipróbálom. Egy kocsin már láttam ezt a megoldást, hogy le volt huzva (ekkor akartam azt a kocsit megvenni, de ezt nem vettem meg mert a szerelőm lebeszélt róla). Elvileg csökken a fogyasztás ha lehúzom?!

Bármi ötlet jöhet még!!!!




Bakker, az a szerelő tényleg kerülendő!
Ha a géped nem fog turbónyomást látni, szvsz akkor vészprogramon fog menni 50LE-vel, így tényleg csökkenhet a fogyasztásod!
Én a szívócsövedet írtam dugulásgyanúsnak, nem a kipufogót. Az is le volt véve és tisztítva?
SZÓVAL KERESS SZAKÉRTŐT!!! Olyat, aki pl tudja, hogy melyik szenzor hol van, mit csinál.


A szívooldalt nem néztük csak a szívósort ami "tiszta" mint az egr. Az egr előtti szakaszt nem néztük át. De mint mondtam sokak szerint nagyon jól, inkább túl jol megy a kocsi.Ebböl gondolta a szerelő ha dugulás lenne akor nem menne. Passz de ha lesz időm szétkapom azt is


TÚL JÓL MEGY?
Akkor a túl sok üzemanyag esete forog fenn!
- railnyomás szenzor, railnyomás szabályzás, MAP szenzor, üzemanyag hőmérséklet szenzor hibák lehetnek