BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2011-01-07 19:30 E46 320d kombi porlasztócsúcs

harmas írta: A "Temperature sensor air" szerintem hőmérőt jelent. A nyomásmérő MAP szenzor a szívócsőben van a műszerfal felőli oldalon. A szerelődet küld el a f..ba.
A fogyasztásom konkrétan 7.1-re ment le 10ről. Nem rossz...



kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta: Köszönöm szépen felhívom és megnézem az ajánlottakat hát ha tud valaki majd segíteni közüllük is

Ja ma elvittem "zöldkártyásztatásra" a K érték az egekben alapjáraton elvileg majdnem 0-nak kéne lennie ennek ellenére a K 0,92-volt leszabájzási fordulaton meg a megengedett 1,5 nekem pedig 7,79
tiszta öröm!


Hát ez tök hihetetlen! (mármint ezek a füstölési értékek)
Sok füst akkor van, ha:
- túl sok az üzemanyag - de akkor pörögnie kéne annak a motornak
- nem akkor fecskendez, amikor kéne - de akkor csúnyán kéne járnia
- nem jó a porlasztás - hát akkor a porlasztócsúcsok a csere ellenére kukák
- nincs levegő - alapjáraton csak akkor nincs elég levegő (mert a turbó még nem dolgozik), ha dugult a szívócső, EGR nyitvamaradt?, elkopott a vezértengely bütyke? - milyen hülyeséget találjak még ki?
- gázolaj helyett valami nehezebben éghetőt próbálsz beporlasztani


Az a baj, hogy mi is gondoltunk a dugulásra és végignéztük a kipufogót és gyönyörűen átlátható végig, meg nem lomha nem dadog tökéletesen húz.
Az egr-t meg igaz 1 éve takarítottam de azóta semmi sem változott mozog a belseje.
Főtengely jeladót is cseréltem már mert arra még régről volt benne hiba de ettől sem változott semmi.A gázolajra meg Mol de inkább OMV . Még valami?
Ajánlották, hogy a turbó ill.a cooler utáni jeladót iktassam ki (huzzam le a csatit) mert attól egy emberkének megjavult a hasonló fogyasztási problémája. Ezt még nem próbáltam. A szerelőm szerint ez a turónyomás érzékelő (ezt nem illik piszkálni). Én passzolom de ha minden kötél szakad akkor kipróbálom. Egy kocsin már láttam ezt a megoldást, hogy le volt huzva (ekkor akartam azt a kocsit megvenni, de ezt nem vettem meg mert a szerelőm lebeszélt róla). Elvileg csökken a fogyasztás ha lehúzom?!

Bármi ötlet jöhet még!!!!




Bakker, az a szerelő tényleg kerülendő!
Ha a géped nem fog turbónyomást látni, szvsz akkor vészprogramon fog menni 50LE-vel, így tényleg csökkenhet a fogyasztásod!
Én a szívócsövedet írtam dugulásgyanúsnak, nem a kipufogót. Az is le volt véve és tisztítva?
SZÓVAL KERESS SZAKÉRTŐT!!! Olyat, aki pl tudja, hogy melyik szenzor hol van, mit csinál.

BarG Elküldve: 2011-01-06 22:30 E46 320d kombi porlasztócsúcs

kerezsijoc írta: Köszönöm szépen felhívom és megnézem az ajánlottakat hát ha tud valaki majd segíteni közüllük is

Ja ma elvittem "zöldkártyásztatásra" a K érték az egekben alapjáraton elvileg majdnem 0-nak kéne lennie ennek ellenére a K 0,92-volt leszabájzási fordulaton meg a megengedett 1,5 nekem pedig 7,79
tiszta öröm!


Hát ez tök hihetetlen! (mármint ezek a füstölési értékek)
Sok füst akkor van, ha:
- túl sok az üzemanyag - de akkor pörögnie kéne annak a motornak
- nem akkor fecskendez, amikor kéne - de akkor csúnyán kéne járnia
- nem jó a porlasztás - hát akkor a porlasztócsúcsok a csere ellenére kukák
- nincs levegő - alapjáraton csak akkor nincs elég levegő (mert a turbó még nem dolgozik), ha dugult a szívócső, EGR nyitvamaradt?, elkopott a vezértengely bütyke? - milyen hülyeséget találjak még ki?
- gázolaj helyett valami nehezebben éghetőt próbálsz beporlasztani

BarG Elküldve: 2011-01-06 20:04 E46 320d kombi porlasztócsúcs

kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta:
SoundkeY írta:
kerezsijoc írta: sziasztok!
na sikerült kicseréltetnem a porlasztócsúcsot!
Sajnos nem lehetett felújítani ami benne volt.
Azt mondták, hogy a BMW porlasztócsúcsait ha bedöglött kis eséllyel lehet felújítani.
Holnap lesz felprogramozva a kocsihoz kíváncsi leszek mi fog változni. Majd megírom.
Remélem most már a fogyasztásom jó lesz ha eddig nem írtam akkor most 80nál 10l 150-160nál is 10l ... a gatyám rámegy(ment) reélem.


...remelem nezed meg a forumot, valtozott vmit a verda ?


Rég írtam ide !Tehát azóta sokminden változott a fogyasztásom is . Nemrég mind a 4 porlasztó cserélve lett és felprogramozva is !
Ennek örömére sikerült elérni, hogy a fogyasztásom 10l-ről 13-14 nőtt most már senki sem tud semmit hogy mi lehet a baja azt ajánlják adjam el a francba. Most motorvezérlőt keresek hozzá talán megoldja a baját


Nem kéne már egy hozzáértőt keríteni?!
Valaki olyat, aki vagy menet közben nézi az élő adatokat és látja, hogy mi a gáz, vagy teljesítménymérő padon szintén élőadatokat olvas és érti is amit lát?



Szia!
Ha tudsz hozzáértőt ajánlani akkor az jó lenne mert it K-Mon senki sem ért akkor hozzá


Hál' istennek eddig ilyen komoly gondokkal nem kellett szembesülnöm (kopp-kopp), ezért komoly hibakereséseket se csináltattam még. De íme néhányan, akik hozzáértőnek tűntek :
http://www.scmotorsport.hu/
http://www.pintermotorsport.hu/
http://teljesitmenymeres.hu/home.html

Nyíregyről itt szokott lenni bmw320d4 kolléga, aki hozzáértőnek tűnik, így ismeretlenül.

BarG Elküldve: 2011-01-05 19:05 E46 320d kombi porlasztócsúcs

kerezsijoc írta:
SoundkeY írta:
kerezsijoc írta: sziasztok!
na sikerült kicseréltetnem a porlasztócsúcsot!
Sajnos nem lehetett felújítani ami benne volt.
Azt mondták, hogy a BMW porlasztócsúcsait ha bedöglött kis eséllyel lehet felújítani.
Holnap lesz felprogramozva a kocsihoz kíváncsi leszek mi fog változni. Majd megírom.
Remélem most már a fogyasztásom jó lesz ha eddig nem írtam akkor most 80nál 10l 150-160nál is 10l ... a gatyám rámegy(ment) reélem.


...remelem nezed meg a forumot, valtozott vmit a verda ?


Rég írtam ide !Tehát azóta sokminden változott a fogyasztásom is . Nemrég mind a 4 porlasztó cserélve lett és felprogramozva is !
Ennek örömére sikerült elérni, hogy a fogyasztásom 10l-ről 13-14 nőtt most már senki sem tud semmit hogy mi lehet a baja azt ajánlják adjam el a francba. Most motorvezérlőt keresek hozzá talán megoldja a baját


Nem kéne már egy hozzáértőt keríteni?!
Valaki olyat, aki vagy menet közben nézi az élő adatokat és látja, hogy mi a gáz, vagy teljesítménymérő padon szintén élőadatokat olvas és érti is amit lát?

BarG Elküldve: 2011-01-03 20:19 320d Motor

RePTaiL írta:
YELLOW írta:
CFirpo írta: Sziasztok, Nemreg vettem ezt az autom, egy gyors kerdesem lenne. 90 - 100 km/h kozott picit raz, olyan mint amikor nincs rendesen kicentirozva a gumi vagy picit hullamos uton mennek. Remelem az miatt van, de a valto kart megfogva mintha rezonalna ennel a sebessegnel. Lehet ez a lendkerek miatt? Valos 180ezer van benne... Tipp? koszi


a gumit nem szokták centrírozni (szerintem centírozni).
lehet leesett egy súly, vagy elcsúszott egy súly, szálszakadt a gumi. nekem akkor csinált ilyet amikor facsavar volt benne

a kereken kívül okozhat rázást lengőkar szilent is, ha ki van kopva.

ezenkívül szokott egy olyan dolog lenni, amit én is itt hallottam, hogy a kipuff rezocső rossz. azt kell cserélni. ez ott a váltó környékén található asszem.

persze lehet kardán, vagy féltengely ütés is, de azt nem anynira fordul elő főleg nem iylen futásteljesítménynél.


Szia!

Minap én is így jártam! Lassan mentem semmi, ha gyorsítottam olyan 90 körül elkezdett rázni a kocsi meg a kormány! Ajánlom először állj be egy fűtött garázsba vagy csapasd le a felniket meleg vízzel, nehogy az legyen, hogy jégtömbök rakodtak le a felnire és olyan hatást keltsenek mintha nem lenne kicentrírozva a felni! (nekem bevált)

Viszont Nekem is lenne egy kérdésem
Most vettem meg életem első BMW-jét, ami egy 2005-ös E46-os, szóval még nagyon gyerekcipőben járok ennek az autónak az ismeretében. Ezért is fordulnék hozzátok egy pár kérdéssel.

Sima lámpás, nem projektoros, de szint automata szintállítós állítós , de szeretnék venni bele angel eye karikát, de annyi fajta van belőlük, hogy nem tudom melyik lenne jó hozzájuk (pl. ebay-en olyanok írnak utánuk, hogy facelift meg 2D, 4D)! Xenon-t milyet tehetek bele?
Mikor megy a fűtés és meleget fúj az autó néha gondol egyet és elkezd hidegre váltani, hideget fúj egy pár percig vagy másodpercig majd megint meleget.
A használati utasításában (nem pont az ővé, mert ez németből van) olvastam, hogy nem kell járatni az autót elindulás előtt! Igaz ez? Mert minden dieselestől azt hallottam, hogy ketyegtetni kell a motort míg bemelegszik (nem volt még diesel autóm).
Egyenlőre ennyi lenne Smile , bocsi a sok (lehet bugyuta kérdésért),de inkább kérdezek mint hüleséget csináljak!



Én most csak egy dologba szólnék bele, mégpedig a "járassuk-e, amíg bemelegszik?" kérdésbe. Környezetvédelemmel szokták megokolni, hogy ne melengesd a motort, hanem egyből indulj el vele. Én ezt nem tartom jónak, mert egy csonthideg motort terhelsz, akárhogy is óvatoskodsz vele. De az is igaz, ha álltó helyben akarnád megvárni, amíg bemelegszik, akkor egy órát szobrozhatnál vele pöfögve. Az igazság szerintem valahol a kettő között van. Szerencsére van benne kisegítő elektromos fűtés, így kb 30 C-t valóban másodpercek alatt eléri, nem kell több, mint 30-60 sec, aztán lehet indulni. A titkos menüben lehet nézegetni, hogy mikor is van meg.

BarG Elküldve: 2011-01-01 22:09 320d Motor

Memmaao írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
YELLOW írta:
Reneolus írta:
Pl.:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-4340518


a képek alapján valósnak tűnhet a km




Szerintem csak egy esetben lehet a KM számlálónak hinni mégpedig ha te veszed a kocsit szalonban újonnan (bár még úgysem biztos ,hogy pontosan 0km-es a kocsi). Ha pedig azt mondjátok, hogy a járgányaink (e46) km számlálói manipulálhatatlanok (kulcs,lámpamodul,Km számláló műszeregység) akkor ebben sajnos ki kell, hogy ábrándítsam!
Simán lehet egy 400eKm-t futott kocsi is ilyen állapotban ha vigyáznak rá illetve karbantartják!!! Ha valakinek van ebben a nézetben kétsége illetve ellenvetése kérem jöjjön el és nézze meg maga a kocsim még az eredeti a fényezése illetve az ülések kárpitok szép szakadás mentesek szép állapotúak!



nah és ha azért szép a belső állapot, mert vigyáztak rá? az már csak jó lehet. nekem képek alapján hihetőnek tűnik a km. igen manipulálni lehet, de ha manipulálva van és X km-ről van visszaállítva, akkor is dícséretes, mert szép belülről. ilyenkor a kérdéses rész a motor ugye. hogy vajon az mennyire volt karbantartva. azért a belsőből is lehet következtetni erre, hisz aki odafigyel arra, az másra is odafog.


Ha szalonból hozod az autót, akkor is az átvételnél lesz benne valahány km, mert elgurultak vele vizsgázni. Az enyémben is volt vagy 8-9 km, amikor átvettem, és nem bemutató autó volt, amivel fogták a palimadarakat, hanem rendelésre jött példány.

Motor - hát volt szerencsém 530d felújításánál ottlenni, mert a gazdi csipp-csipp-csókát játszott vele, majd közlekedett a lepusztult befecskendezővel - ebből meg dugóolvadás lett - szétszedés és dugócsere. No a motor 280e km után újszerű állapotban volt, szinte semmi kopással. Tehát ez a görcsös ragaszkodás a 200e alatti futáshoz csak a kiegészítők állapotára jogos, mert azok tényleg pusztulnak. De azokat meg egyszerűen lehet cserélni, csak anyagilag kell rá készülni. Maga a motor magja sokat bír.



Az enyém németből behozott, volt benne 150e 3 év alatt, ami teljesen reális. 200e-nél lendkerék csere, ennyi volt a nagyobb ráköltés, most 210e-nél a motor tökéletes. Ami hülyeség, az a 30e km-es olajcsere periódus, én 20e után lecserélem.


Én 190e-nél cseréltem lendkereket ... ez úgy látszik, valamiféle standard lesz, mert sokunknál e környékén vált esedékessé.

BarG Elküldve: 2010-12-31 20:22 320d Motor

YELLOW írta:
wagusty írta:
YELLOW írta:
Reneolus írta:
Pl.:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-4340518


a képek alapján valósnak tűnhet a km




Szerintem csak egy esetben lehet a KM számlálónak hinni mégpedig ha te veszed a kocsit szalonban újonnan (bár még úgysem biztos ,hogy pontosan 0km-es a kocsi). Ha pedig azt mondjátok, hogy a járgányaink (e46) km számlálói manipulálhatatlanok (kulcs,lámpamodul,Km számláló műszeregység) akkor ebben sajnos ki kell, hogy ábrándítsam!
Simán lehet egy 400eKm-t futott kocsi is ilyen állapotban ha vigyáznak rá illetve karbantartják!!! Ha valakinek van ebben a nézetben kétsége illetve ellenvetése kérem jöjjön el és nézze meg maga a kocsim még az eredeti a fényezése illetve az ülések kárpitok szép szakadás mentesek szép állapotúak!



nah és ha azért szép a belső állapot, mert vigyáztak rá? az már csak jó lehet. nekem képek alapján hihetőnek tűnik a km. igen manipulálni lehet, de ha manipulálva van és X km-ről van visszaállítva, akkor is dícséretes, mert szép belülről. ilyenkor a kérdéses rész a motor ugye. hogy vajon az mennyire volt karbantartva. azért a belsőből is lehet következtetni erre, hisz aki odafigyel arra, az másra is odafog.


Ha szalonból hozod az autót, akkor is az átvételnél lesz benne valahány km, mert elgurultak vele vizsgázni. Az enyémben is volt vagy 8-9 km, amikor átvettem, és nem bemutató autó volt, amivel fogták a palimadarakat, hanem rendelésre jött példány.

Motor - hát volt szerencsém 530d felújításánál ottlenni, mert a gazdi csipp-csipp-csókát játszott vele, majd közlekedett a lepusztult befecskendezővel - ebből meg dugóolvadás lett - szétszedés és dugócsere. No a motor 280e km után újszerű állapotban volt, szinte semmi kopással. Tehát ez a görcsös ragaszkodás a 200e alatti futáshoz csak a kiegészítők állapotára jogos, mert azok tényleg pusztulnak. De azokat meg egyszerűen lehet cserélni, csak anyagilag kell rá készülni. Maga a motor magja sokat bír.

BarG Elküldve: 2010-12-31 12:20 320d Motor

Hori írta:
Reneolus írta: Sziasztok,

8-10 éves 320D -t szeretnék venni, de segítsetek abban pls., hogy tartósság, megbízhatóság és szerviz költségek szempontjából a facelift előtti, vagy utáni motorral szerelt gépet érdemes megvenni? Végigolvastam a topic-ot és volt egy-két utalás arra, hogy a facelift előttinek jóval olcsóbb a javíttatása. Tudtok összehasonlító összegeket mondani pl. a porlasztócsúcs, injektor stb. tönkremennek, akkor a csere mennyibe kerül egyik és másik típusú motor esetén? Kb. mennyi km-t megy el a motor javíttatás nélkül, mert 150e km futás alatti gépeket nem nagyon lehet találni? Legalább 5 évig szeretném használni az autót (Budapesten 80-100e km, tehát kb. 250e km lenne az autóban 5 év múltán), milyen meghibásodásokra számíthatok és azok javítása kb. mennyi lesz?

Előre is köszi!




az a baj hogy rossz irányból állsz hozzá a kereséshez. 8-10éves 20d-ben igen csak ritka a 150ekm-t futott autó. sztem nézz meg többet és hasonlítsd őket össze állapot ügyileg úgy talán jutsz valamire hogy melyiket vedd meg


Ha ilyen elvárások vannak - akkor fog találni olyat, amiben ennyi km-t fog mutatni az óra.
Inkább arra kell kalkulálni, hogy a 8-10 évhez reális 250-300e km-es (de akár 3-500e is lehet rosszabb esetben) futásteljesítménynél már számítani kell néhányszázezer pluszkiadásra - turbó, porlasztócsúcsok, nagynyomású szivattyú, meg néhány kiegészítő. Persze lehet, hogy mindezek rendben vannak, de ki tudja milyen gazdája volt a gépnek, amíg kb 5-6 (vagy több)Földmegkerülésnyi futás összejött.
Ha ezekre a kiadásokra nem futi, akkor felejtsd el a BMW-t.

BarG Elküldve: 2010-12-23 17:24 Teligumiszett

Tyetyi írta:
Basanyi írta:
Csum írta:
SirToma írta:
Csum írta: sziasztok!
kellene nekem
4db új téligumi jó áron
hátha tudd valaki segíteni!!
méret 175/80 R14
nagyon sürgős lenne!!!
KÖSZI!!


3db Pirelli sotto zero 225/50 zr 17-essel tudok szolgálni. 35be a 3-at. 90-95%-osak. ha érdekel valakit.


köszi de méretben nem jó!!
és kizrárólag csak új gumit szeretnék
175/80 R14

Menj be bármelyik gumishoz és tuti ,hogy tud rajtad segíteni.

Én mint gumis nem tudok...az a helyzet, hogy valószínűleg a válságra való tekintettel kevesebb új téli gumit gyártottak + nyugaton eléggé keményre sikerült ez a szezon a nagy hideg miatt. Ezért egy csomó méretben teljesen kifogytak a nagykerek.Tisztára mint a cocializmusban...nincs semmi.
175/80r14-ben momentán nem látok egyik nagykerben sem 4 darabot...de érdeklődj minden felé hátha valakinek van beragadva.
Milyen autóra kell?




Aszongyák, hogy nem a válság miatt van, hanem valami zűr van a természetes kaucsuk begyűjtéssel és abból van kevés. Azt nem értem, hogy azt miért nem tudják még kiváltani valami szintetikussal?

BarG Elküldve: 2010-12-22 22:56 Motorolaj

hancurozo írta:
BarG írta:
hancurozo írta:
vsop14 írta: sztem az 5w-s olajok nagy része sem szintetikus, csupán szintetikus technológiával lett előállítva, valami jó minőségű ásványi alapolajból


Az 5w-s olajok vagy szintetikus vagy félszintetikus. 10w-s olaj is van ami szintetikus.
Viszont igazad van, mivel minden (a szintetikus olaj is) ásványi olajból van előallítva (ellenben a közhiedelemmel). "Azokat az olajokat töbszöri lepárlással, finomítással állítják elő." Valószínű, ez látszik meg az árban is.



Hadd szólaljon meg belőlem a vegyész:
természetesen minden olaj visszavezethető az ásványolajra, csakhogy a szintetikus olaj attól szintetikus, hogy a molekuláinak összerakásánál - és ez fontos, hogy összerakást mondunk - kémiai módszereket alkalmazunk. A félszintetikus olajok úgy képződnek, most itt hidrokrakkot értek, hogy hőkezeléssel a kevésbé stabil molekulákat bontjuk, átalakítjuk, egyes elbomlott anyagokat fizikai műveletekkel eltávolítanak belőlük. Az ásványolajok pedig attól maradtak ásványiak, hogy magukat a szénhidrogéneket csak fizikailag - pl lepárlással noszogatják, kémiailag nem. Van néhány szennyeződés, amit kémiailag kiszednek, de maguk a kenést végző molekulák kémiailag nem változnak.
Ez persze erős egyszerűsítés.



Ezen nem is vitázok. Amit írtam idézet, és a finomítást is ezért említi. "lepárlással, finomítással"
Én nem akartam belemenni, mert nem vagyok vegyész . (csak felhasználó, akinek tanították az elméletet és akit érdekelt ezért sokat olvasott róla)


Csak a finomítás, lepárlás, desztillálás fizikai műveletek, nem azoktól lesz szintetikus egy olaj, hanem a kémiai reaktoroktól, ahol szintetizálják őket.

BarG Elküldve: 2010-12-22 19:14 Motorolaj

hancurozo írta:
vsop14 írta: sztem az 5w-s olajok nagy része sem szintetikus, csupán szintetikus technológiával lett előállítva, valami jó minőségű ásványi alapolajból


Az 5w-s olajok vagy szintetikus vagy félszintetikus. 10w-s olaj is van ami szintetikus.
Viszont igazad van, mivel minden (a szintetikus olaj is) ásványi olajból van előallítva (ellenben a közhiedelemmel). "Azokat az olajokat töbszöri lepárlással, finomítással állítják elő." Valószínű, ez látszik meg az árban is.



Hadd szólaljon meg belőlem a vegyész:
természetesen minden olaj visszavezethető az ásványolajra, csakhogy a szintetikus olaj attól szintetikus, hogy a molekuláinak összerakásánál - és ez fontos, hogy összerakást mondunk - kémiai módszereket alkalmazunk. A félszintetikus olajok úgy képződnek, most itt hidrokrakkot értek, hogy hőkezeléssel a kevésbé stabil molekulákat bontjuk, átalakítjuk, egyes elbomlott anyagokat fizikai műveletekkel eltávolítanak belőlük. Az ásványolajok pedig attól maradtak ásványiak, hogy magukat a szénhidrogéneket csak fizikailag - pl lepárlással noszogatják, kémiailag nem. Van néhány szennyeződés, amit kémiailag kiszednek, de maguk a kenést végző molekulák kémiailag nem változnak.
Ez persze erős egyszerűsítés.

BarG Elküldve: 2010-12-19 21:21 kettõstömegü lendkerék

Memmaao írta:
BarG írta:
Memmaao írta:
BarG írta: Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:
204 lovas manuál váltós 3d-re fel lehet-e tenni a 218 lovas 3d kéttömegű lendkerekét?
Tudom, hogy más cikkszámon fut, de elvileg mindkét motor kódja azonos, M57 306D2, ha volna valakinek 218 lovas 5-ösből kiszedett, engem érdekelne, még némi ellentételezésért is.


Még azonos kategórián belül is rengeteg az eltérés, ha a motorkód ugyan az is! Alkatrészt csak VIN-kód alapján lehet lerendelni, mert egy 2005/3 havi kocsiban éppen a LUK gyártotta lendkerék, a 2005/1 haviban meg mondjuk bosch van. Nekem amit motorkód alapján kihoztak a METEOR-tól, az nem lett jó, a középtengelyen más fogszám volt, aztán a VIN kód alapján kiderült, hogy teljesen más lendkerék és kuplung kell bele. Lendkereket meg sztem nem szabad használtat venni, ki tudja mennyit futott, mennyi idős. Sajnos bele kell törődni, hogy 180-200e km környékén megadja magát. De ez minden nagyteljesítményű diesel-nél így van, csak a franvia kocsikhoz lehet Valeo-s átalakítos merev-lendkereket kapni, bmw-hez meg nem.


Bocsi, de nem fogtad a kérdésem lényegét. A lényeg, hogy ugyanazt a motort - blokköntvény, főtengely, dugók, hengerfej azonos cikkszámú! - kiadták két teljesítményszinttel. A 3-as sorozatban 410Nm, az 5-ös sorozatban 500Nm-rel. A váltót a cikkszáma alapján 530Nm-re méretezték. Azért érdekelne az 5-ös lendkereke, valami rossz, kiszedett példány, mert akkor összehasonlíthatnám a múlt márciusban az enyémből kiszedettel - 190e km után - mert feltételezem, hogy azt erősebbre csinálták, de nem tudható, hogy bemegy-e a 3-asba. A fene akar használt vackot betenni!
A Valeos merev lendkerékkel sincs igazad, mert a VW csoportos autókhoz is van, persze olyanokhoz, amikből sokkal többet adtak el, mint BMW-ből.
Egyébként néhány hozzászólással előbb itt van az egész történet, még lapoznod se kellett volna.



Bocs, tényleg nem értettem a kérdésed lényegét! Nem volt egyértelmű, hogy összehasonlítani kell, vagy beszerelni, mert nem is írtad! Járt nálam a Valeo-s merev lendkerék! E46-hoz hozta le az unix rendszere, beszerzési áron kaptam volna 110e-ért cakkumpakk. Motorkód alapján stimmelt az autómhoz, már szét volt szedve a kocsim, mikor kiderült, hogy nem stimmel bele, más a fogszám, úgyhogy ment vissza a raktárba. A bosch lendkerék-kuplung szett sem volt jó bele, amit szintén lehozott az unix, hogy jó motorkód alapján, na az sem lett jó. Végül LUK lendkerék, kuplung lett beszerelve! Szóval én is tudom, hogy "elvileg" van valeo-s szett e46-hoz, csak még senkit nem láttam, akinek jó lett volna. Egyébként szidják is akik ilyet rakattak be, mert a 4 elasztikus rugó nem váltja ki tökéletesen a gumi kiegyenlítő szerepét, és egy bizonyos fordulatszámon remeg az egész autó. Egyébként ha érdekel, privátban tudok telszámot küldeni, akitől én vettem a lendkereket 130e-ért, sztem 5-öshöz való is van neki, az országban szinte bárhol, és megengedi, hogy összehasonlítsd a sajátoddal. Peace!


De írtam, csak 5 hozzászólással ezelőtt!
Nagyon megköszönném, ha elküldenéd a telefonszámát az illetőnek! Én mint látható, miskolci vagyok, de Pesten is elő szoktam fordulni rendszeresen. Amikor nekem aktuálissá vált a csere, nekem nem tudtak rávaló egytömegűt ajánlani, meg beszéltem sok tuningossal, akik ilyen kiváltásokat csinálnak - és messze nem ajánlották, pontosan a rezonancia miatt, amit írtál.
Bár most, a csere után 20e km-rel lehet, tök értelmetlen ezen agyalni, viszont akik még előtte vannak a dolognak, azok számára lehetne segítség.

BarG Elküldve: 2010-12-19 14:41 kettõstömegü lendkerék

Memmaao írta:
BarG írta: Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:
204 lovas manuál váltós 3d-re fel lehet-e tenni a 218 lovas 3d kéttömegű lendkerekét?
Tudom, hogy más cikkszámon fut, de elvileg mindkét motor kódja azonos, M57 306D2, ha volna valakinek 218 lovas 5-ösből kiszedett, engem érdekelne, még némi ellentételezésért is.


Még azonos kategórián belül is rengeteg az eltérés, ha a motorkód ugyan az is! Alkatrészt csak VIN-kód alapján lehet lerendelni, mert egy 2005/3 havi kocsiban éppen a LUK gyártotta lendkerék, a 2005/1 haviban meg mondjuk bosch van. Nekem amit motorkód alapján kihoztak a METEOR-tól, az nem lett jó, a középtengelyen más fogszám volt, aztán a VIN kód alapján kiderült, hogy teljesen más lendkerék és kuplung kell bele. Lendkereket meg sztem nem szabad használtat venni, ki tudja mennyit futott, mennyi idős. Sajnos bele kell törődni, hogy 180-200e km környékén megadja magát. De ez minden nagyteljesítményű diesel-nél így van, csak a franvia kocsikhoz lehet Valeo-s átalakítos merev-lendkereket kapni, bmw-hez meg nem.


Bocsi, de nem fogtad a kérdésem lényegét. A lényeg, hogy ugyanazt a motort - blokköntvény, főtengely, dugók, hengerfej azonos cikkszámú! - kiadták két teljesítményszinttel. A 3-as sorozatban 410Nm, az 5-ös sorozatban 500Nm-rel. A váltót a cikkszáma alapján 530Nm-re méretezték. Azért érdekelne az 5-ös lendkereke, valami rossz, kiszedett példány, mert akkor összehasonlíthatnám a múlt márciusban az enyémből kiszedettel - 190e km után - mert feltételezem, hogy azt erősebbre csinálták, de nem tudható, hogy bemegy-e a 3-asba. A fene akar használt vackot betenni!
A Valeos merev lendkerékkel sincs igazad, mert a VW csoportos autókhoz is van, persze olyanokhoz, amikből sokkal többet adtak el, mint BMW-ből.
Egyébként néhány hozzászólással előbb itt van az egész történet, még lapoznod se kellett volna.

BarG Elküldve: 2010-12-18 20:23 kettõstömegü lendkerék

Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:
204 lovas manuál váltós 3d-re fel lehet-e tenni a 218 lovas 3d kéttömegű lendkerekét?
Tudom, hogy más cikkszámon fut, de elvileg mindkét motor kódja azonos, M57 306D2, ha volna valakinek 218 lovas 5-ösből kiszedett, engem érdekelne, még némi ellentételezésért is.

BarG Elküldve: 2010-12-16 19:23 Termosztát

Burns írta:
YELLOW írta:
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.


Ha optimálisan működnek a termosztátok, akkor mindegy, hogy -30°C, vagy +30°C van. A mutató nem mozdul el a közép állásból bemelegedés után. A dízelek utastér fűtését egy elektromos melegítő elem is segíti, tehát be lehet kapcsolni. Automata állásban meg nem is kell hozzányúlni.


Hát azért nem teljesen mindegy.
Mostanában nézegetem a titkos menü hűtővíz hőfok kijelzését. Pl ma -9--13 fokban közlekedve kellett vagy 10 km, míg a mutató beállt középre, a vízhőfok ekkor érte el a 73 fokot. Még kellett 5-6 km, hogy felmenjen 80 fokra, attól feljebb nem ment. Nyáron +30 fokban 90 fölé ment, amikor klímáztam, akkor meg megcsippentette a 100 fokot is (mutató továbbra is középállásban). Ezek a mérések mérsékelt autópályás sebességeknél történtek, most ősszel cseréltettem egr termosztátot, mert a múlt tél már gyanús volt.