BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2010-12-14 18:38 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

anubisz írta:
Szemy írta:
anubisz írta: Sziasztok.Érdeklődni szeretnék,akinek esetleg ütött a féktárcsája és fel szabályoztatta,utána minden rendbe lesz vele,az meg fogja oldani a problémát?
A mostani tárcsám teljesen el kopott,nyáron akarok venni komolyabbat, de volt két első tárcsám,aminek semmi pereme nincs,szinte teljesen új,annak idején pont azért cseréltem le mert rázta a kormányt fékezéstől,pedig eredeti BMW tárcsa.semmi hibát nem látok rajta.Hát ma fel raktam,ugyan úgy ráz,de szerdán viszem szabályoztatni meg a két dugattyút cseréltetem a fék nyeregbe, mert ramaty állapotba vannak,ott meg csinálnak mindent egy helyben. 5000 volt a két javító készlet dugattyúkkal.
Na végül is tökéletes lesz a tárcsa felszabályozás után? Most nem fogom ki dobni ha nem muszáj.Mi lehetett vele a gond? meg süthették? vagy mi?mást nem nagyon lehet vele csinálni, végül is csak azt.Ha valakinek már csináltak ilyet, meg köszönném a tanácsait.


Szia anubis!

En 2009 majusaban vasaroltam ATE fektarcsakat es beteteket m_attila-tol, amik csak 2009 augusztusaban kerültek felszerelesre. A 2. honapban elkezdödött a kormanyrazas (egyre erösödött), pedig egyetlen egy nagyot sem kellett fekeznem. 2009 decembereben mar katasztrofa volt a helyzet, igy Budapesten felszabalyoztattam. 100 mikrometer oldalütese volt a tarcsanak, ha jol emlekszem a gyari elöiras max. 20-25 mikrometer (de ez nem biztos). Miutan felszabalyoztak es visszaszereltem, tökeletes, hibamentes lett az auto. Sajnos 2010 nyaran ismet elkezdett icike-piciket razni a kormany fekezes soran, de ez mar elenyeszö volt a korabbi jelenseghez kepest. Gazdasagi szempontokat szem elött tarva igy hasznaltam az autot (a kormanyrazas nem volt veszes, de azert engem zavart), majd most novemberben eladtam az autot.

Szerintem nyugodtan probald meg felszabalyoztatni a tarcsakat, itt Magyarorszagon ez nem kerül sokba, es ha szerencsed van nem is kell többször, teljesen jo, hibamentes lesz. Igaz nyaron szeretnel ujakat venni, addig mindenkeppen jo lesz. Remelem tudtam segiteni.

Szemy


Köszönöm. Azért gondoltam,mert tiszta ujjak,most dobjam ki őket? 3000 ért fel szabályozzák a kettőt, csak jó lesz. Bár amilyen modern műszerekkel dolgoznak itt,ki tudja.Nekem még nem csináltak ilyet,izgatottan várom a végeredményt. Én is Pestre megyek vele,remélem nem egy zug műhely lesz.


Még nem hallottam olyat, akinek tökéletesre tudták volna csinálni.

BarG Elküldve: 2010-12-11 19:36 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta: Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "



Manuál váltóba automata olaj .... LOL
MTF LT2 - Manual Transmission Fluid Life Time 2


MTF LT olajok 5 literesben vannak, csak szervíztől vehető kimérve.

BarG Elküldve: 2010-12-06 22:53 Motorolaj

Szép is lenne, ha egy LL01 vagy 04 minősítési igényű gépbe 10W-40-et töltene valaki. NINCS OLYAN OLAJ, AMINEK ILYEN MINŐSÍTÉSE LENNE, EZZEL A VISZKOZITÁSSAL. Egyszer majdnem 10W-60-at akartak betölteni, de ráordítottam a szerelőre, hogy vigye azt a gépem közeléből!
Ez egy reménytelen küzdelem.
(De jót lehet flame-elni rajta időnként)

BarG Elküldve: 2010-12-06 20:41 Motorolaj

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Azt is ki lehet olvasni, hogy mikor volt nullázva a szerviz számláló??



akkor ezt buktam
azt hittem ha azt ki lehet keresni, hogy a km mikor/hányszor lett módosítva (korábban erről beszéltetek), akkor án úgy gondoltam, hogy a szervíz nullázásokat is rögzíti... azért nem lett volna egy hülye funkció.


Én tudok egy megoldási módot arra, hogy miért nem nulláz valaki, ha olajat cserél. Pl én is azt csináltam, amíg márkaszervízbe jártam, hogy a márkaszervízben csináltattam a kötelező szervízeket, ekkor nullázták, de félidőben magánszervízben csináltattam egy olajcsere szervízt és ekkor nem nulláztattam, hogy ne derüljön ki, hogy máshová is viszem, nemcsak a hivatalos helyre.
Aztán okafogyottá vált a dolog, mert megszűnt a szalon, ahonnan az autót vettem, plusz még valaki le is nyúlta a szervízkönyvemet .... pedig első tulaj vagyok, , kéne az nekem, mert lüke használtautó vásárló sose fogja így megvenni tőlem ....

BarG Elküldve: 2010-12-06 19:30 Motorolaj

anubisz írta:
birszkip írta: Sziasztok!
Az E46 320 Ci 2,2 benzines (2001 évjárat) autómba kellene olajat cserélni. Jelenleg Castrol Edge Sport 0W-40 van benne, de ezzel az a problémám, hogy kb 5000 kilométerenként kivillan az olajlámpa, és rá kell töltenem egy litert. Normális dolog ez?
Valaki esetleg tudna ebben tanácsot adni, hogy mivel lenne érdemes próbálkozni, hogy az olajfogyást csökkentsük?
Volt, aki azt javasolta, hogy Mobil 1 5W-30-at próbáljak bele, neki azt bevált.

Köszi előre is
Üdv
Petya


0 ás olaj, hát az nagyon híg, persze hogy zabálja, nekem gyári 5-30 as van benne de ha pörgetem ez is eszi, 25000 alatt 2-3 között eszik. és is gondolkodtam 0- ba, de pont ezért nem használom,bár télen jobb mert egyből kenést ad, de nincs nagy különbség 0 -ás, és 5 -ös között.


Újra:
Jó állapotú motor gond nélkül elmegy 0-s olajjal. Az enyémben 209e van, sose kapott mást, csak 0-30, 0-40-es olajokat Castrolt-Mobilt, de leginkább Castrol 0W-40-et, 15e-ként cserélve sose kellett rátöltenem, 2-3 deci hiányzik csak a végén.
Próbáld meg az 5W-40-et, ha abból is annyit eszik, amit nem tudsz tolerálni, akkor szerelőt keress!

BarG Elküldve: 2010-11-29 17:43 Szívócsonk-pillangószelep

Hori írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Egy nagyon kedves segítőkész itteni fórumossal beszélgettem gátló ügyben,szó szót követtet
egyszer csak megkérdezi hogy tudom -e mi az pillangó szelep?Persze nem volt a válaszom.Felhívta a figyelmemet hogy előfordulhat hogy egyszer csak beleesik a motorba és
akkor ki tudja mi lesz.Azóta nem nagyon alszomMég abban is segített hogy
pesten kihez vigyem,beszéltem is a szerelővelcsütörtökön vár hogy kiszedje amit kell,és ha már ott vagyok megnézi a ízzító gyergyákat is,de valóban ez megoldás??A kérdésem az lenne hozzátok hogy ti mit tennétek??Az autóban 170000km van,2005-ös 320d.Köszönöm előre is.




2 dolgot tehetsz, megveszed a gyári új szívocsonkot és akkor egy darabig megint nyugi van, vagy kiszedeted őket /az enyémet én is kioperáltam/. esetleg még lehet az is hogy bennehagyod és várod hogy mi fog történni



Tegyük hozzá, hogy a szívócsonk csere közel 100 000 pénzes történet, a dugózás megvan 20-30 táján. A sima pillangó kitörögetést - bár ez a legolcsóbb - nem ajánlom, mert a pillangók tengelyénél folyhat az olaj. A szívócsonkcserénél a probléma idővel újra generálódik, a dugózott csonknál ez a hiba már nem lesz, de tisztítani időnként kellhet.

BarG Elküldve: 2010-11-29 17:33 Műszaki vizsga

Qucsy írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
én se gyakran lövöldözök pisztollyal, de preventív alapon nem is vehetek
ez az autó építés érdekes téma. itthon ilyen nincsen, sokak bánatára. az én véleményem az, hogy talán jobb is, mert ha itthon is szabad lenne autót építeni, akkor aztán mégtöbb ratyi tuningos, műszakilag nem megfelelő autó közlekedhetne az utcán (mert ugye a műszakin csúszópénzzel megy át)
akinek nem inge ne vegye magára, csak sajnos az az igazság, h itthon elég sok csótány sufnituningot is látni, ami már-már köz- és önveszélyes. sajnos ez másoktól veszi el a lehetőséget, h komoly és előírásoknak megfelelő műszaki tartalommal építsen utcai autót.
ez van, ilyen visszamaradott országban élünk.


ez igaz... de ezeket szűrjék ki, eleve a kinézetükön látszik... éppen ezért útálom ezeket az féjszeket...
a sok kis taknyot, aki érettségi után ballagási pénzből megvesz egy x,y autót, amire fussa, és akkor karácsonyfát csinál belőle, mert a diákmunkákból másra nem tellik.



bár van azért itt is különbség..van 1 cimborám ő autó szerelő és finom kis golfot rakott össze magának..és az nem kenő pénzel ment át a műszakin..ezt tudom...én azt mondom hogy ha v.ki tényleg ahogy YELLOW mondta karácsonyfát csinál az autójából az hadd csinálja de az ilyet úton út félen megállítanám és megnézném hogy milyen állapotban van az autója.. hogy megfelel-e a követelménynek...


Ez az autóépítés dolog nekem nagyon birizgálja a fantáziámat.
Kéne már újabb gépet venni, de most annyira halott a használtautó piac, hogy 6 évesen nem fogom odaadni valami kis pöcsnek 2 milkáért (aki fel volna háborodva, hogy nem törésmentes, nem fullextrás, meghogyhogy mertem közlekedni vele) a 12 ért vett gépemet, inkább megtartom, legfeljebb lesz kettő. A régiből meg kellene farigcsálni egy 4 vagy 4,4 literes benzines, V8-as gépet, direkt olyat, amilyet nem gyártottak soha. Ha E30 vagy E36-ból csinálnak ilyet, akkor szerintem E46 coupéból is mehetne megfelelő zsével. Gond persze a hivatalos forgalombahelyezés, de talán az is megoldható.

BarG Elküldve: 2010-11-25 16:21 Ablaktörlõ lapát

Hello Mindenki,

Van valakinek Lucas gyártmányú fémváz nélküli ablaktörlője? Tapasztalások?

BarG Elküldve: 2010-11-24 23:01 Elrepedt leömlő

Amikor a visszahívás volt - 5 éve - hegyekben álltak a leömlők a márkaszervizek udvarán. Nem a 330-ak miatt, hanem mert az 5-ös 3d-k és az x5-ök ugyanígy érintve voltak, azokból meg van egy rakat. Aki akkor bestokizott belőlük, most véresre keresheti magát.

BarG Elküldve: 2010-11-23 18:56 Elrepedt leömlő

genya írta: Sziasztok Srácok !

Ma elvittem a talicskát olajcserére és mikor a levegőszűrő betétet kivették, azt hittem rosszul látok! Csupa korom volt minden! A szerelőm mondta, hogy a leömlőm el van repedve!
1000 %...!
Érdeklődnék tehát E39,E36,E60-as 25d vagy 30d leömlőt tud valaki emberi áron???
Lehetőleg öntvényt, ne lemezt...
Minden megoldás érdekel...!


Hali,
Volt visszahívási akció, ahol cserélték a leömlőt. Nálad ez megvolt?
Vigyázz, nehogy a gariban lecseréltekből kapj olcsón .....

BarG Elküldve: 2010-11-17 19:06 Féktárcsa és fékbetét

csatis1 írta: A 330-as féktárcsái (325x25 és 320x22) és féknyergei vajon felrakhatók a 318-320-ra?
Ha jól néztem, akkor az agyátmérők stimmelnek.


Csak aztán itt meg ne állj, menjen a motor is!!

BarG Elküldve: 2010-11-16 18:53 Társalgó

YELLOW írta: nekem ez új volt. nem is gondoltam ilyen van magyarországon...

olyan mint a zsákbamacska... lehet mást kapsz vissza tudod berakok egy e46-ot és egy E92-t kapok vissza...

vagy lehetne kombózni mosóval, hogy közben a tálcán elmegy mosóba/szárítóba, persze plussz pénzért, csak nehogy egy spark-ot kapj vissza, mert hivatkozni fognak, hogy a mosásban ment össze és az anyaghiba


Én már láttam olyan computeres rendszert, amire a kiépítője azt mondta, hogy a meghibásodásának esélye kb 2 millió évente egyszer . Na ez a rendszer 2 hónapon belül megállította a rábízott készülékeket. Szóval sose parkolnék így!!!

BarG Elküldve: 2010-11-15 18:28 manuális váltó

Norbi316 írta:
hil írta:
Norbi316 írta: Beszéltem telefonon a szerelőmmel!Említettem neki a difi szilentet de azt mondta,hogy azt is megnézte és rendben van!Jövö héten tudott időpontot adni és rázópadra akarja tenni de nem értem az összefüggést!


Akkor a szerelőd nagyon okos ember és kimagaslóan ért a Bimmerekhez. Mint írtam és most is megerősítem, mint ahogyan tette ezt más is: a keresztben fekvő (autó hossztengelyét nézve), diffi mögötti silent cseréje után megszűnt a puffanás. A kiszedett szilent NEM volt elszakadva.
Most akkor a hallásom lett rossz, hogy nem hallom, vagy a látásom, hogy nem látok hibát rajta???




Hogy mennyire okos ezt nem tudom!Nem ismerem nagyon őt a tesóm ajánlotta kétszer voltam eddig nála nekem rendes embernek tűnik,hogy szakmailag mennyire van rálátásra az ilyen autókra azt nem tudom!Itt a környéken nem ismerek olyat aki ért a BMW hez sajnos!Ennek a szilent problémának van más tünete is vagy csak a huppanás?



Néhány bmw szilent/gumiizé elég cseles. Motortartó bakot cseréltünk, mert elég nagyot mozdult a motor, amikor indult vagy leállt. A baknak nem volt szemmel látható baja, de amikor bekerült az új, vagy 2 centivel feljebb került a motor!

BarG Elküldve: 2010-11-11 13:33 Kavics felverõdés

tiburon írta:
Majti írta:
YELLOW írta:
tiburon írta:
sziasztok.
elvittem a minap egy uj automosoba a kocsit ahol a nagy nyomas miatt egy kavicsfelverödes körül lemostak a fenyezest is.erdekelne hogy hogyan lehet ezt kijavitani?



szépen becsiszolják a széleit, majd feltöltik kikevert festékkel, és egybepolírozzák. ám lakkozni az egész elemet kell majd.



Teli csisz 2000rel, utána ködölés, és végül lakk. Amúgy a lakk réteg szakadt fel neked.





igen csak a lakk reteg jött le.remelem ezert nem kell az egesz motorhaztetöt ujrafesteni


Nekem a gyári festésű első lökhárítómról hámlik a lakk. Jó lenne cserélni, nem tud valaki kupé lököst, újat, olcsón?

BarG Elküldve: 2010-11-07 12:09 Fogyasztási adatok

bmw320d4 írta:
Ferko320d írta: Érdekes dolog hogy amit kijelez átlagfogyasztásnak valóban mindig sokkal több mint amit megyek Nem megy le 6.5-nél lejjebb


A legközelebbi szerviznél állítasd be a helyes értékre, aztán mindig közel valósat fog mutatni.


Azt hogy lehet beállíttatni, hogy nálam nyáron decire annyit mutat a fogyasztásmérő, mint amit a kútnál tankolok, télen viszont mindig 1 literrel többet mutat, mint a kútfej?