BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2010-08-15 12:04 vígyázzatok magatokra...

Elég régen megtanultam: MINDIG az a hibás, aki hátulról belemegy a másikba, legyen bármi az előzmény. Ezért én mindig tartok kéttahónyi helyet magam és az előttem közlekedő között. Ez nem annyira elegáns, de hasznos. Gyakran szoktam vállalati autóval kollégákkal menni akár hosszabb távokra is, váltogatva egymást. Akik a szoros emberfogást választják, tele vannak "majdnem" eseményekkel, és mint tudjuk a sok majdnem esemény aztán egy eseményben csúcsosodik ki - kötelezően.

BarG Elküldve: 2010-08-14 22:52 hûtõ

Ma úgy mentem, hogy kiirattam a titkos menüben a hűtővíz hőmérsékletet. Meglepetésemre klímával - kint 33 C volt - a motorhőfok 102-105 C volt, klíma nélkül meg 98-100 C. A vízhőfok mutatóm - óra - eközben állt középen, mint a cövek. Azt hiszem, jövő héten benevezek egy hűtő takarításba, de megkérdezném, hogy szerintetek mennyi a normális? Én azt hittem, 90 C-nál csak akkor megy feljebb, ha alaposan hajtom, de most nem ez volt a helyzet, szép nyugisan mentem országúton 100 körül.
Télen is nézegettem, akkor 92-93 C volt, ha végre felmelegedett.

BarG Elküldve: 2010-08-06 11:52 Féktárcsa és fékbetét

Csum írta:
Csum írta: sziasztok!!
el jött az idő
le kell cserélnem a féktárcsákat és a betéteket!!
érdekelne mit tudnátok ajánlani!!ami árban is el fogadható és minőségben is jó még!!
elég sűrgős lenne!!
előre is köszi!




senki más nem tuddna ebbe nekem segíteni?


Nagyon sokan úgy vagyunk vele - főleg akik kicsit nagyobb motorokkal nyomulnak - hogy csak gyári féktárcsát használunk. Nekem kb a 4. fékkészlet van fenn elől, egyszer vettem Zimmermannt, de a szokásos 70000 km helyett már 30000-nél elkezdett rázni. Ez a 2. készlet volt, azóta csak gyárit veszek. Sokan, sokféle tárcsával kísérleteztek, többségüknek nem jött be. A betét az Jurid, amit a gyári készlethez adnak. Inkább azt válaszd meg, hogy hol veszed, mert nagy különbségek vannak.
Hátul a 200000 km ellenére a legelső tárcsa van még, 120000 környékén cseréltem betétet.
Az első tárcsáknál mindig a hullámosodás volt a csere oka, nem a fogyás.

BarG Elküldve: 2010-07-21 20:05 Chip tuning HÁZILAG kwp 2000+-szal

kerezsijoc írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy van e valakinek tapasztalata KWP200+ -szal kapcsolatban!?

Meguntam a sufnituningosok szerintük jó lesz chiptuningjait.
Ezért indítottam ezt az új témát hátha valaki és aki hozzáértő megosztaná velünk a tapasztalatait!
Sajnos én elvittem szakszervízbe a kocsim és hát rárakták a legújabb gyári szoftot (elvileg ez előtt is gyári volt a kocsin) és elkezdett azóta füstölni.
Ajánlotta mindenki, hogy optimalizálja a kocsin a softot,DE ezek után inkább én szeretném megoldani a gonjait (gondjaim)
Tehát ha bárki csinált már ilyet akkor ossza meg a tapasztalatait velem velünk.
Köszönöm!
U.I.:Remélem másnak is felkeltettem az érdeklődését a témában


Minden dízel autó füstöl.
Ha van koromszűrőd, akkor ez nem látszik.
A kérdés az, hogy a NORMÁLISNÁL jobban füstöl-e. Ezt leginkább egy hasonló autóval összehasonlítva tudhatod meg a legolcsóbban, kicsivel drágábban egy környezetvédelmi mérés lehet az eszköz. Ha a normálisnál jobban füstöl, akkor az hiba, meg kell keresni, kerestetni, nem pedig elfedni valami olyan módosítással, ami miatt a hiba szépen tovább tud fejlődni és sokkal nagyobb bajt is okozhat.
A tuningprogiktól általában még jobbaan füstöl a gép.
Vannak nagyobb, megbízhatóbb cégek által fejlesztett progik, amiket a magyar tuningos "forgalmaz", ezek több autón lettek fejlesztve. Nagyon lebeszélnélek az otthoni tuningtól, hacsak nincs egy komplett diagnosztikai állomásod otthon, mérőpaddal, klímakamrával, etc .....

BarG Elküldve: 2010-07-20 20:44 Turbo

markooo írta: hali!

Nekem hasonlo problemam van mint az elozo hozzaszolonak. Nekem is ilyen feher fust jon ki folyamatosan mikor gyirsitok. Tolem is kerdeztek fogy-e a viz, nalam is kevesebb volt de en se szoktam nezni szoval nem tudom hogy fogyott-e, ha igen akkor se tudom mennyit. Igaz az normalis, ha gyorsitasnal fustol de az inkabb ilyen sotetebb fust, de ez sajnos nem olyan. Eloszor is mondtak a kartergaz szurot probaljam meg kicserelni. De attol felek nehogy hengerfejes legyen!?


Ha tényleg fehér a füst, az rossz jel. (most hagyjuk ki azt, hogy hideg van és a párát látod, amikor még nem melegedett be a gép) Ha hengerfejes, és attól fehér a füst, akkor pár km alatt is deciknek kell fogyni a hűtővízből. Ha ez nincs, akkor inkább elégetlen gázolaj lehet a bűnös. Az lehet elromlott befecskendező fúvókától, elba&ott tuningtól, rossz idejű befecskendezéstől, meg még ki tudja mitől. SZERELŐ kell hozzá!

BarG Elküldve: 2010-07-17 21:36 Szívócsonk-pillangószelep

hancurozo írta: Csak 1 költői kérdés: Láttam bontóba a 150 és a 136 le-s motor szívócsonkját. Nekem nagyon egyformának tünt. Nem lehet felrakni a 136le-s csonkját a 150le-s motorra?
Mert azzal véget lehetne vetni a beszívott pillangószelepeknek. (mivel a 136le-s motorban nincs)


Nekem is azt javallották, hogy vegyek E39 szívócsövet, mert azon nincs ez a beépített motorromboló mechanizmus. De én egy kicsit ódzkodom a bontott dolgoktól, újban meg vagy kétszer annyi lett volna, mint a dugózó készlet, a többit tudjátok.

Amúgy a swirlflaps oldalon is le van írva, hogy a bmw mire szánta ezt a kütyüt, mégpedig a kisterhelésű égésjavításra, állítólag jobban örvénylik a levegő és így jobb a keveredés az üzemanyaggal, kevésbé füstöl. De a saját személyes tapasztalataim, de mások szerint is - semmit se változott az autó működése. Ugye meséltem, hogy már így voltam műszaki vizsgázni, ahol füstölést is mértek és az engedélyezett érték töredékét mérték csak? Tehát én egy komoly parasztvakításnak tartom ezt a dolgot, biztos hoz a bmw-nek néhányezer extra motorcserét évente

BarG Elküldve: 2010-07-17 16:45 Szívócsonk-pillangószelep

Zotyi30d írta: Az enyémből ki lettek törve és nem is lett ledugózva,sztem felesleges.


Nem értek egyet. Ha kitöröd, akkor a fő gond, a klapni beesés ki van védve, de marad még egy, mégpedig az, hogy a mozgató tengely mellett szivárogni fog az olaj, vagy előbb, vagy utóbb. Ez pedig csak a dugózással szüntethető meg, vagy előzhető meg.
Ennyit megér a dolog.

BarG Elküldve: 2010-07-16 13:16 Légtömegmérõ

Robinson írta: Sziasztok!

Akkor msot végülis a hibás légtömegmérő milyen jelenségeket okozhat? Össze tudnánk szedni egy listába?


- Ha legmagasabb fokozatban nyomsz egy tőgázt 2000-es fordulaton, akkor jó légtömegmérőnél mondjuk felmegy 18-20 literig a pillanatnyi fogyasztásod, rossz légtömegmérőnél meg csak 10-15 literig.
- Hiába nyomogatod a gázt, juszt se füstöl az autód.

BarG Elküldve: 2010-07-15 21:01 Szívócsonk-pillangószelep

JanoE46 írta: Honnan tudok mihamarabb dugókészlethez jutni?Tud valaki segíteni ebben?Legutóbb mikor leszedtem a szívócsonkot,iszonyat gané volt benne,kb. 1cm vastagon állt benne ilyen megkeményedett fekete cucc.Akkor még jó állapotban voltak a pillangószelepek,de mostmár nyugodtabb lennék,ha nem lenne.


Googli a barátod

Egyszerűen beütöd a Kempelen által linkelt kképen látható feliratot és voilá: első helyen jön:


http://www.swirlflaps.co.uk/buy-now.html

Ha nem akarsz kártyával vásárolni, akkor néhány oldallal korábban volt itt egy kolléga, aki szintén Angliából küldött dugókat nem drágán. Én őtőle szereztem.

BarG Elküldve: 2010-07-15 20:47 Kuplung__

Amikor én a lendkerék meg a kuplungcserét csináltattam, a szerelő külön kérte, hogy vegyek egy műanyag bügyüszkét, ami nem része a set-nek. Fityókás vacak és normálisan sszinte senki nem cseréli, de a szerelőm ragaszkodott hozzá. Itt a 6-os alkatrész:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

Amikor kiszerelte, a régi darab jelentősen félre volt kopva. Meg kell mondjam őszintén, amikor vettem a gépet, elgondolkoztam azon, hogy egy könnyed leányzó hogy nyomogatná a kuplungot, mert emberes munka volt. Amikor megesett a lendkerék/kuplung felújítás, bizony jelentősen lecsökkent az erőszükséglet. Namost a kérdés: lett ez a kütyü cserélve? Ha nem, okozhat-e ez másféle tüneteket is?

BarG Elküldve: 2010-07-14 20:42 Kuplung__

wagusty írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Memmaao írta:
wagusty írta:
Szia

Örülök hogy nálad is sikerült a csere és hogy minden olyan mint vártad mert nálam is mindent kicseréltek gyárira úgy mint neked ellenben az én örömöm 2hónapig tartott utána újból elkezdett rázni bár csak emelkedöknél illetve ha már kb.2-3km-es dugót végig döcögök.
Majd kérlek jelezd milyen 2hónap mulva.

Üdv

Érdekes, amit írsz. Láttad a kiszerelt lendkereket, kuplungszettet? Tuti vadonat-új lendkereket kaptál? Nem lehet, hogy használtat, ami 2 hónap után kezdett el beszarni? Mert a rázkódás annak a tipikus jele, hogy a lendkerék gumija kezd elkopni, és síkban elmozdul, elkezd lötyögni. Egy zsír új lendkerék ilyet nem produkálhat, ha mégis, akkor selejtes, arra meg elvileg van garancia.



A szerelés Minden pillanata a szemem láttára történt a régi kuplung/lendkerék/kinyomó csapágy itthon fekszik a garázsban illetve az újjat mondhatni magam hoztam el a wallisból (gyári!! LUK BMW jellel és cikkszámmal!) illetve én csomagoltam ki a (lendkerék,kuplung,kinyomó csapágyat) én fogtam meg először.
Nekem eddig több szerelő is azt mondta, hogy még egy új járgányok is 2-3hónap múlva rángatnak ez az amit nagyon nehezen tudok elhinni mert szerintem a Német első tulajok addig vinnék vissza a járgányukat ilyen rángatás esetén amíg ki nem lenne küszöbölve ez a hiba , az érzésem az,hogy nem a lendkerék most a "rossz" hanem a kuplung van elvetemedve a felülete pedig gyári és eléggé kíméletesen járok vele.

üdv


én még mindig azt mondom, hogy a rángatás az egész rendszer, de inkább a kardán kihajtás miatt lehetséges. nem vagyok se gépészmérnök vagy ilyesmi, csak nem értem egy elsőkerekes autó, amihez közelebb van a kihajtás, nincs kardán, rövidebbek az alkatrészek, amik az erőt átadják... és érdekes módon keresztfater ódijába amibe van legalább 500ezer, eddig kétszer volt kuplung cserélve... jó nála valószínű az a fix lendkerék van, de azoknál nincsennek iylen problémák. furcsa, hogy csak a hátsókerekes autóknál fordul elő. tudom én hülye vagyok hozzá, de szerintem ez ilyen sajátosság. mivel legtöbben használtan vettük a gépet így nincs összehasonlítási alap. van itt aki újonnan vette, neki milyen volt az elején? Burns pl?



Haverom első kerekes 1994-es TDI vW Passatja is rángat mint állat ha tolat vagy nagyobb dugóban araszolgat. Így az első kerekes teóriád kezd megbukni .
Abban van igazad ,hogy a kardán tehet részben róla ,hogy rángat de szerintem ha nem lenne semmilyen lógása mármint nem kotyogna kicsit se és ezt lehet amikor új volt még nem tette akkor nem kezdene el elvetemedni a kuplung tárcsa sem.
Mivel így mondhatni ,hogy szaggatva adja át a kuplung a kihajtást a kerekeknek meg vissza a kerekek a terhelést a kuplungnak.




Ne vicceljetek már, hogy a rángatás bármikor is elfogadható vagy természetes lenne!!! Volt eddig 3 féle elsőkerekes autóm, ezekből kettő új, egy meg bőven 100e felett, amikor vettem és egyik se rángatott soha. A Bömösöm a napokban ér 200e fölé (minden km-t én tettem bele) és nem rángat - lendkereket/kuplungot nemrég cseréltem benne. Azt elhiszem, hogy nehéz földeríteni a hibát, de biztos, hogy kiküszöbölhető megfelelő szakértelemmel.

BarG Elküldve: 2010-07-13 15:42 Társalgó

InsectKiller írta:
bmwszabi írta:
InsectKiller írta:
seta írta: Sziasztok!
Most lehet h tök triviális dologra kérdezek rá, de mi az a facelift?
Mindenhol írjátok h facelift elötti meg utáni, de nem találtam sehol h az pontosan mit jelent.


2002-ben volt a BMW-nek egy kis módosítása az E46-okon. Legnagyobb különbség, ami szemmel látható, hogy a facelift előttiek indexe még lefelé néz, míg a már facelifteseké már már felfele ível, "mosolygós".
Így lehet a legkönnyebben észrevenni.
A többit meg majd hozzáteszik!


2001-ben volt a facelift ('ráncfelvarrás' hülyén kifejezve magyarul) nem InsectKiller!?
Mármint Sedan-on és Touring-on, Coupe-n meg Cabrio-n 2003-ban.
De seta a te esetedben nem jelent sokat, mert a Compact-okon nem változtattak úgy tudom.
Ahogy írták főleg az autó orrán feltűnő a különbség, de a hátsó lámpák is módosultak kicsit, meg ilyenkor szokott változni a színpaletta, kárpit szinek, anyagok, meg persze folyamatosan egy autó gyártási évei során fejlesztgetnek az autókon: új motorok, meg rengteg apróság, ami a tulajdonosok által visszajelzésre kerül, plusz amiket maguk a gyárban dolgozók is észrevesznek esetleges hibákat.




Hát biztos úgy van!
Pontos évszámot sose tudtam csak h úgy 2001-2002 környékén.


A coupéknál 2003-baan volt ráncfelvarrás, akkor jelent meg a 330Cd . Amúgy a sedan ráncfelvarrásnál (2002?) lett 330 a 328-ból, talán akkor lett commonrail 150LE a 320d, az addigi 136LE helyett, számomra a lökhárítók különbsége a leglátványosabb.

BarG Elküldve: 2010-07-12 23:30 330ci ajtókéder

K_Gergo írta:
BarG írta: Hát ennek egy cseppet ellent kell mondjak. Nekem 2 év után vált el a gyári kéder, amit némi harc után gariban cseréltek egy új cikkszámon futóra.. Azóta 4 év telt el, és az új tartja magát. Ezzel azt akarom mondani, hogy az új jóval tartósabb, nekem már kétszer annyit bírt, mint az eredeti ...... na most lekopogom valahol, hogy tovább is bírja .... persze lehet, ez se örök életű .....


én nem látok feltétlen ellentmondást, meglehet az újabb verzió jobb/tartósabb anyagból készült. esetleg közzé tudod tenni annak a cikkszámát?


Sajnos gőzöm sincs, hogy pontosan mi volt a cikkszáma annak, ami bekerült 4 éve az autómba. De tapasztalataim szerint ez elég pontos:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=55

BarG Elküldve: 2010-07-12 20:34 330ci ajtókéder

K_Gergo írta: sziasztok,

kérdeztem a szerelőt (márkaszerviz), azt mondta, amit már mind tudunk: típushiba, orvosolni nem nagyon lehet, mert nem fogja jól a ragasztó a gumit. az új kédert ráütik a kaszni éleire, s amíg feszes, tartja is magát - egy darabig, aztán ahogy öregszik, fárad, egyre kevésbe...


Hát ennek egy cseppet ellent kell mondjak. Nekem 2 év után vált el a gyári kéder, amit némi harc után gariban cseréltek egy új cikkszámon futóra.. Azóta 4 év telt el, és az új tartja magát. Ezzel azt akarom mondani, hogy az új jóval tartósabb, nekem már kétszer annyit bírt, mint az eredeti ...... na most lekopogom valahol, hogy tovább is bírja .... persze lehet, ez se örök életű .....

BarG Elküldve: 2010-07-12 18:10 Motorolaj

Csak hogy én is beleszóljak - ezt a gyenge minőségű olajjal való öblítést én sem javasolnám. Ha nagyon gyanús, hogy tré gazdája volt a gépnek, én levetetném az olajteknőt és belenéznék. Ha csak a magad megnyugtatására csinálnál mosást, moss valami jó minőségű 0W-30-cal vagy 5W-30-cal, amit pl 5000 km után kidobsz, vagy ha kevés km-t mégy egy évben, akkor 2000 km után, majd mehet bele az újabb adag jó minőségű szintetikus. A lényeg, hogy se rossz minőségű olajból, se a mosóadalékból ne maradjon abban az olajban, amivel aztán járni fogsz.