BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2010-07-08 14:13 Kuplung__

Nemrég cseréltem kéttömegű lendkereket meg kuplungot. A kéttömegű lendkerékhez is rugós kuplungtárcsa járt. Az a rugó viszont töredék elmozdulást sem tesz lehetővé, mint a lendkerék - sokkal kevésbé csillapít -, ha a kétömegű kiváltásában gondolkodik valaki, ahhoz sokkal jobban megcsinált kuplungtárcsa kell. Autósboltból elhoztam egy Valeo szórólapot, amiben a kéttömegű lendkereket kiváltó egytömegűt reklámozzák. Ezek elvileg ilyenek. A 3d-hez sajnos nem készítenek.

BarG Elküldve: 2010-07-06 23:31 Eladó az autóm. Alkalmi vétel

YELLOW írta:
Robinson írta:
viktor írta: http://www.expressz.hu/secure/...amp;cid=48


Persze, vigyük csak le az árát a béka segge alá, igazad van


nekem az iylenről nem az jön le, hogy alkalmi vétel... hanem alkalmi xar lehet... aki ennyiért képes eladni, az valamiért nagyon szabadulni akar tőle... pl marhára sok alkatrészt cserélni kell, vagy nagy baja van... egy normális embernek úgyis gyanús lesz.



Vagy megszűnt a munkahely, vagy bejött egy komoly betegség, a BANK meg vinné a lakást .... akkor már inkább az autó menjen. Szélesebben kéne gondolkodni.....

BarG Elküldve: 2010-07-03 13:19 Szörnyeteg BMW X6-ból

Ki kell szolgálni a milliárdos pszichopatákat...

BarG Elküldve: 2010-06-28 20:25 320d Motor

kerezsijoc írta: 320d autómataám van.Amit eddig leellenőriztünk és jó: légtömegmérő, egr,egr vezérlő, turbónyomás szabályzó, az összes injektor.Minden tökéletes de mégse.
Egyébkét felsorolná valaki mik azok a szenzoorok amik befolyásolják, hogy szép lassan kizárhassam az összes lehetőséget köszönöm

U.i: egy másik forumozó tag is az én cipőmben jár csak neki még most kezdődött én meg 2 éve Sz***k



Ha füst van, akkor a lehetőségek:
- túl sok az üzemanyag a levegőhöz képest
- rossz a porlasztás
- rosszkor történik a befecskendezés

A legvalószínűbbnek mindenképp a befecskendező szelepek tűnnek, bárki állítja is, hogy azok jók. Hogy történt az ellenőrzés? Ha kiszerelve vizsgálópadon, porlasztási képet nézve, mennyiségeket mérve, és úgy jó volt, akkor elfogadom.

Szinte minden motorszenzor belefolyik abba, hogy mennyi gázolajat adagoljon a gép. pl gázolajhőfok, gázolajnyomás, szívócsőhőfok, etc.

Olyannak kellene élőadatokat olvasnia, aki tudja, hogy milyen üzemállapotokban milyen adatokat kell látnia. Mert különben rohadt nehéz megállapítani egy szenzorról, hogy rossz, ha mondjuk pl csak annyi a hiba, hogy 10%-kal ad hamis értéket. Gondolj bele, a railnyomás szenzor átverő boxok is ezt csinálják, mégse tudja a se a fedélzeti compu, hogy ő át van verve, de még a diagnosztika sem.

BarG Elküldve: 2010-06-28 20:00 Turbo

zoltan írta: Sziasztok!

Segítség kellene.
Erős gyorsításnál, enyhe szürkés kis füstöcske jön ki a kocsi kipufogójából. Semmi mást nem tapasztaltam.
Ugyanúgy meg, nem csattog, nem kotyog, nem cinceg, csak ha tényleg erősen gyorsítok akkor jön a kicsi füstöcske.
Egy valamit mondtak, hogy nézzek meg, hogy a víz fogyott e?
Egy nagyon picit fogyott a víz, de nem tudom, hogy pontosan mennyi volt benne, mert azt nem szoktam nézegetni sajnos.
Mi ilyenkor a teendő, illetve cserés vagy??

Kérlek segítsetek.
Köszi Zoli


Bár nem közölted, erős logikával a turbóból arra következtettem hogy dízel autód van.
Erős gyorsításnál gyengén füstöl a gép?! Sajnos valószínüleg javíthatatlan a motorod, ha füstmentest akarsz, akkor kénytelen leszel benzinest venni, esetleg koromszűrős dízelt.

Esetleg nézz meg egy hasonló motorral szerelt gépet, ahhoz viszonyíts, mert amit leírtál, az semmilyen hasznosítható infót nem tartalmaz.

BarG Elküldve: 2010-06-27 00:28 izzítógyertya

jrtom írta: Én személyszerint nem próbáltam mert benzines kocsim van, szervíztapasztalat azt mutatja, hogy a Bosch az elég gyengén muzsikál.
Azért is írtam, hogy Ngk, vagy gyári azok jók.
Mondjuk benzinesbe se vennék Boscht az tuti!!!

BarG írta:
jrtom írta: Szia!

Szerintem NGK-t rakjál bele! Bosch-t azt nemigazán kéne, mondjuk a gyári se rossz, de inkább NGK.

üdv.

JanoE46 írta:
kempelen írta:

A tünet nekem is teljesen ugyanez volt. Kapkodott az első egy-két másodpercben hidegindításkor. Izzítógyertya csere megoldotta a problémát, azóta semmi baja. Mind a négyet cseréld, ha cserélsz. Speciel én gyárit vettem bele (beru), de más márkát is elfogad ha van a látókörödben e46-ba megfelelő.




Bosch-t és NGK-t néztem eddig,ezek 6000 környékén vannak.A gyári mennyibe lehet?Mert szívem szerint azt raknék bele én is.




TE próbáltál már BOSCH izzítógyertyát? És rossz volt?


Janonak: 3-4000 Ft/db környékén lehet gyárit venni, ha keresel egy kicsit.





Szóval azok a fránya előítéletek ...
Csak reménykedj, hogy a Bosch alkatrészeid (amik nagy valószínűséggel szép számban akadnak a gépedben) nehogy besértődjenek, mert akkor a büdös életbe egy mm-t se fogsz többet megtenni - legalábbis BMW-vel.

Jano:
Látogass el a Fáy utca 2-be.



BarG Elküldve: 2010-06-26 20:43 izzítógyertya

jrtom írta: Szia!

Szerintem NGK-t rakjál bele! Bosch-t azt nemigazán kéne, mondjuk a gyári se rossz, de inkább NGK.

üdv.

JanoE46 írta:
kempelen írta:

A tünet nekem is teljesen ugyanez volt. Kapkodott az első egy-két másodpercben hidegindításkor. Izzítógyertya csere megoldotta a problémát, azóta semmi baja. Mind a négyet cseréld, ha cserélsz. Speciel én gyárit vettem bele (beru), de más márkát is elfogad ha van a látókörödben e46-ba megfelelő.




Bosch-t és NGK-t néztem eddig,ezek 6000 környékén vannak.A gyári mennyibe lehet?Mert szívem szerint azt raknék bele én is.




TE próbáltál már BOSCH izzítógyertyát? És rossz volt?


Janonak: 3-4000 Ft/db környékén lehet gyárit venni, ha keresel egy kicsit.

BarG Elküldve: 2010-06-17 19:06 320d Motor

kerezsijoc írta: Sziasztok!

Ismét itt, a problémám az lenne, hogy elvittem a kocsim műszaki vizsgára és majdnem megbukott(szerencsére volt ismerős) a környezetvédelmi vizsgán a füst azaz a K értékem bőven a duplája volt a megengedettnek. Pedig nem füstöl a kocsi.Néztük cseréltük a légtömegmérőt, a turbónyomás vezérlő kütyüt, a vezérműtengej jeladót, a porlasztócsúcsok kivállóak. A kocsi egyes szerelők szerint túl jól megy (autómata).A bmw debreceni szakszervízében is jártam vele 2 napig ott volt és ott sem jöttek rá mi baja lehet. Nézték az üzemanyag nyomást, azEGR-t az is tökéletes.Rárakták a legújabb motorvezérlő szoftvert de azzal sem történt változás.Emellett, hogy magas a K érték még zabál is a fedélzeti szerint 6-ot eszik átlak ami a valóságban 9L.Példa képpen Debrecen-Budapest oda-vissza (140 tempomat) plusz egy kis város (amit enged a városi sebb.) És én igazán tojással nyomom a gázpedált 8,6l-ra jött ki a fedélzeti szerint meg 5,9 ?????????????????????????
Elsírtam bánatom! Ha bárkinek van ötlete kérem segítsen vagy adjon egy szakidani telefonszámot mert itt debrecenben az összes bmwguru megbukott!!!


Ténleg leírhatnád, hogy milyen motorod is van!
Meg a km-eid száma sem érdektelen.
Én is most vizsgáztattam, 190e-en túl a megengedett füstérték 15-öd része jött csak ki a csövön, régebben volt boxom - csak railnyomás növelő - azzal is mérettem a füstölést és akkor sikerült a megengedett érték negyedéig föltolni teljesítménymérő padon, tehát nem üresben forgatva. Tutira valami baja van a gépednek, én a befecskendezők környékén kutakodnék elsőre. Meg a szenzorok környékén.

BarG Elküldve: 2010-06-02 19:07 320d Motor

kempelen írta:
bmw320 írta:
kempelen írta:
BarG írta:
kempelen írta: Urak!

Megtudná valaki mondani, hogy ezen a linken látható pillangószelep dugó közül melyik lehet a 320d-jé? A kicsi vagy a nagy? Nos a lényeg az, hogy az írás szerint 2004-ig a kicsi és 2004-től a nagy kell. Az én autóm 2004 juniusban készült, így most ez még az -ig vagy már a -tól???

Ezért nem igazán szedném le a szívócsövet addig...

Asszem már valaki kérdezett itt ilyet régebben...


Igen, én kérdeztem ilyet, de az erre alakult szaktopikban. Senki se volt hajlandó válaszolni a kérdésemre.
Nekem a nagyobbik kellett.
Vettem kicsit, nagyot, a szerelő átvette a maradékot


Köszi BarG!

Vettem ma egy szívócsövet Kasza Iminél egy szintén 2004-es 320d-ből. Azon a kissebbik 45mm széles flepni van. Közben megrendeltem ezt a dugót is, ha megjön akkor már ezzel a másik 2004-es szívócsővel rakom vissza, bár azt hiszem legutóbb amikor kivettem az eredetit az is kicsi volt.
Kérdeztem Imrét is ezügyben, neki eddig az összes 320d-s szívócső egyforma volt... lehet hogy ez a méret mizéria, csak a hathengeresek kiváltsága??

Közben a neten találtam egy angol topikot, ahol az egyik srác 2008-ban rendelt 320d-hez szívócsövet, már az új cikkszámmal. Mikor megjött neki, a csomagoláson az új csikkszám volt, a szívócsővön még a régi, de már 2007 évvégi gyártás volt és abba is a kissebbik dugó kellett... Szóval attól tartok 320d-nél a kicsi kell és lehet csak a 6 hengernél van különbség... (330d, 525d, 530d)

Azért köszi Barg!


Ez mire is jó??? A pillangószelep be esés ellen véd vagy a kipufogógázt nem engedi a motorba?


Pillangószelep beesés ellen véd.


Mennyibe volt maga a dugó?

BarG Elküldve: 2010-06-01 19:41 320d Motor

kempelen írta: Urak!

Megtudná valaki mondani, hogy ezen a linken látható pillangószelep dugó közül melyik lehet a 320d-jé? A kicsi vagy a nagy? Nos a lényeg az, hogy az írás szerint 2004-ig a kicsi és 2004-től a nagy kell. Az én autóm 2004 juniusban készült, így most ez még az -ig vagy már a -tól???

Ezért nem igazán szedném le a szívócsövet addig...

Asszem már valaki kérdezett itt ilyet régebben...


Igen, én kérdeztem ilyet, de az erre alakult szaktopikban. Senki se volt hajlandó válaszolni a kérdésemre.
Nekem a nagyobbik kellett.
Vettem kicsit, nagyot, a szerelő átvette a maradékot

BarG Elküldve: 2010-05-31 19:28 Kuplung__

Hát én 190 000 -nél cseréltem lendkereket (lötyögött), meg kuplungtárcsát. A kuplungtárcsa kb félidős volt!

BarG Elküldve: 2010-05-19 19:24 elektromos üzemanyagszivattyú

Fekete320d írta:
BarG írta:
Macsek írta:
Fekete320d írta:
Macsek írta:
Fekete320d írta: Sziasztok!

Még a tél előtt kezdődött a sztori. Ha ráadtam a gyújtást akkor egy búgó hang jött a küszöb és "A" oszlop felől. Belülről. Kintről is lehet hallani az utastérből jobban (sokkal jobban!). Kb. 15mp után elhallgat, és ha beindítom a motort akkor is hallik, mert újra indul, és amíg jár a motor addig búg mit állat. Egyre jobban hallani, már járó motornál is. Arra gondoltam hogy ez valami üzemanyag ellátási dolog lehet. Szervizbe még nem voltam. De ott tuti hogy rámondanak valami 600-800€-t, és kicserélik azt a búgó valamit egy újra. Már ahogy a németeket ismerem. Volt valakinek ilyen? Mi lehet ez? Mennyire fáj ez pénzben? Menjek-e szervizbe, vagy jó ez hangosan is, majd ha megdöglik kiszedik?

Előre is köszi a hozzászólásokat.

320DA 2003' 175'000Km végig (német) szakszervizes. Semmi mók, semmi tuning. Minden gyári.


A hangot a vezetőoldali ülés alatt lévő üzemanyagpumpád adja! Ha az autódban a leírt km van és még nem volt cserélve akkor szerencsés vagy!Az átlag km az 150.000 amit bír a gyári!Én 150nél cseréltettem és rajtam kívűl még egy páran az oldalt olvasgatva!Nekem gyári van benne 85.000ft volt munkadíjastol!Olvastam itt az oldalon tapasztalatokat az utángyártott bárdis lángos unixos szivattyúrol de sokan panaszkodnak hogy nem tudja a nyomást és ugyan olyan hangos!
Nekem ezek a tapasztalataim ezen téren!

Remélem tudtam segíteni!



Igen segítettél. Köszi. Gondolom az a pumpa úgy hal le hogy azonnal. És akkor még a szervizbe döcögés is kizárva, meg a vontatás, mert automata. Megint költhetek rá. A nyári gumikat is most akarom megvenni. Akkor megint mínusz három kiló. Hurrá!

Ja igen szerencsés vagyok! Én a 150,000Km-re turbócserét kaptam. 2000€ volt nagy inspection-al együtt. De a poén az hogy azt mondta a szervizvezető mester, hogy szerencsés vagyok, mert ez 100,000Km körül kellett volna




Nekem anno együtt volt a kettő!!! Nem biztos hogy azonnal meghal.......nekem azt mondta a szerelő ha megkocogtatod alulrol akkor még a szerelőig elmegy!De én is trélereztettem!



Mindig szájtátva olvasom a sokezer euros turbócseréket. A net korában miért ad valaki háromszoros-négyszeres árat egy turbóért?!



Külföldön kicsit másképpen mennek a szervizek mint mc.-on. Adott a halott kocsi. Automata. A Tréler horror áron visz. A lakásomtól 1Km a BMW szerviz. Ebben a 2000€ van benne a turbócsere nagy inspekció stb... Ha elviszem egy kóklerhez akkor lehet hogy bekeni sárral vagy beletesz valami "jó az" szart, és NO gari. Nekem meg beszarik a svájci hegyekben, vagy éppen a semmi közepén szombat délután egy EU autópályán. Szálás, esetleges szállítán, javítás. Olyan számla lesz, hogy be***rsz. Munkaidő kiesésről ne is beszéljen az ember, vagy netán egy fontos projektet csúszol le. Nem 1000-1500€ buksz hanem ennek többszörösét, vagy akár a munkahelyedet. Egyszerű ki állsz a munkahelyedért vagy nem alapon elküldenek. (akár elküldhetnek) Egy ilyen szerviz az "befektetés". Ja és nem beszélve a 2 év gariról + ha valami a turbó miatt romlik el, netán lerobbanok, akkor a számlát tuti benyújtom a BMWnek tréler/szállás kombó. Illetve gari esetekben nem igazén megy az a Wallis-os (ahova soha be nem mennék) huzavona. Hanem inkább 2.-es állás. Egy óra múlva jöjjön.

Ja és ha már fröcsögök. Volt olyan, hogy a magyar BMW szakszerviz azt mondta hogy még ilyet nem látott, illetve kreáljam a hibát. Már egy olyat, ami magától jön, megy. Nem beszélve arról, hogy kerek perec megmondták, hogy nem is hallottak még ilyet. Na ne! Kint meg 15 perc alatt 70€ért megcsinálták és azóta is jó. Ja és ráment 2 aksim mikor kerestem szerelőket.

Budapesten biztos vagyok abban, hogy több szenzációs BMW szerelő van ilyen olyan garázsokban. Ha Pesti lennék járnék oda, sőt a turbót is ott csináltattam volna. Egy pesti lerobban. Telefon / tréler / gond megoldva. 50-150'000Ft. Nem ez a gond. Az, hogy ha idegenben, vagy átutazóba és ott rohadsz le. Őrült összeg lehet a vége. Ilyen esetekben nincsen net, nincsen haver aki jó pofira ugrik érted 1000Km-t trélerrel. Ja és legfőképp szorít az idő. Ezért is vettem BMW-t.

Érti?

Üdv.



Értem én a gondolatmenetedet, sőt az összes márkaszervíz tulajdonos is nagyon jól érti, és örül neki, mert így tudják kialakítani a rezsióradíjaikat, a 3000 Ft-os motorolajat így adják 9000 Ft-ért, és úgy általában mindenben ezek az árarányok uralkodnak.

Mindössze annyit kell mondanod, hogy Neked megéri a biztonságérzet a 3x-os árat és már le is zártuk a vitát.


BarG Elküldve: 2010-05-15 20:12 manuális váltó

vsop14 írta:
Chipcad777 írta: Valaki meg tudná mondani azt, hogy az én kocsimba milyen váltóolaj kell gyárilag, anélkül, hogy alá kellene feküdnöm és megnézni milyen matrica van rajta? 320D, 2003/03, 150LE, 6seb.

Köszönöm előre is!


amit lentebb is említettek, az van benne gyárilag. MTF LT-3. Nt-autóéknak biztos van. kérdezd BarG-t, hogy hol vette, ha kannával akarsz, bár sztem felesleges kannával venni. Sokezer Ft/liter az ára és nem hinném, h mégegyszer kéne cserélned.


Persze felesleges 5 litert venni, csakhogy nem árulják más kiszerelésben. BMW alkatrész árudákban fellelhető, 4-5000 pénz literje.

BarG Elküldve: 2010-05-09 13:38 manuális váltó

YELLOW írta:
vsop14 írta: ezt az MTF LT3-mat is a castrol gyartja es ez az az olaj, amit gyarilag is beletoltenek, tehat lifetime olaj. Sok embert ismerek, aki belerakta a castrol által ajánlott XY olajat és semmi baja nincs vele (csak ugye ezt cserélni kell rendszeresen)


MTF LT-3: Manual Transmission Fluid Life Time 3, gondolom ennek a rövidítése.
olyat sokat még nem mentem az SMX-S-el, hogy cserélni kelljen... legalábbis 40-50ezret csak kibír.

bár korábban csak nem írtam olyan sok hülyeséget. az akadás okát hideg időben nem tudom, lehet szinkron gyűrű lesz, bár ilyen km-nél fura lenne. majd kiderül. azért csak kibogoztuk az olaj témát.


AKAD---->CSERE , ha ez nem segített, akkor további hibafeltárás

BarG Elküldve: 2010-05-08 22:50 elektromos üzemanyagszivattyú

Macsek írta:
Fekete320d írta:
Macsek írta:
Fekete320d írta: Sziasztok!

Még a tél előtt kezdődött a sztori. Ha ráadtam a gyújtást akkor egy búgó hang jött a küszöb és "A" oszlop felől. Belülről. Kintről is lehet hallani az utastérből jobban (sokkal jobban!). Kb. 15mp után elhallgat, és ha beindítom a motort akkor is hallik, mert újra indul, és amíg jár a motor addig búg mit állat. Egyre jobban hallani, már járó motornál is. Arra gondoltam hogy ez valami üzemanyag ellátási dolog lehet. Szervizbe még nem voltam. De ott tuti hogy rámondanak valami 600-800€-t, és kicserélik azt a búgó valamit egy újra. Már ahogy a németeket ismerem. Volt valakinek ilyen? Mi lehet ez? Mennyire fáj ez pénzben? Menjek-e szervizbe, vagy jó ez hangosan is, majd ha megdöglik kiszedik?

Előre is köszi a hozzászólásokat.

320DA 2003' 175'000Km végig (német) szakszervizes. Semmi mók, semmi tuning. Minden gyári.


A hangot a vezetőoldali ülés alatt lévő üzemanyagpumpád adja! Ha az autódban a leírt km van és még nem volt cserélve akkor szerencsés vagy!Az átlag km az 150.000 amit bír a gyári!Én 150nél cseréltettem és rajtam kívűl még egy páran az oldalt olvasgatva!Nekem gyári van benne 85.000ft volt munkadíjastol!Olvastam itt az oldalon tapasztalatokat az utángyártott bárdis lángos unixos szivattyúrol de sokan panaszkodnak hogy nem tudja a nyomást és ugyan olyan hangos!
Nekem ezek a tapasztalataim ezen téren!

Remélem tudtam segíteni!



Igen segítettél. Köszi. Gondolom az a pumpa úgy hal le hogy azonnal. És akkor még a szervizbe döcögés is kizárva, meg a vontatás, mert automata. Megint költhetek rá. A nyári gumikat is most akarom megvenni. Akkor megint mínusz három kiló. Hurrá!

Ja igen szerencsés vagyok! Én a 150,000Km-re turbócserét kaptam. 2000€ volt nagy inspection-al együtt. De a poén az hogy azt mondta a szervizvezető mester, hogy szerencsés vagyok, mert ez 100,000Km körül kellett volna




Nekem anno együtt volt a kettő!!! Nem biztos hogy azonnal meghal.......nekem azt mondta a szerelő ha megkocogtatod alulrol akkor még a szerelőig elmegy!De én is trélereztettem!



Mindig szájtátva olvasom a sokezer euros turbócseréket. A net korában miért ad valaki háromszoros-négyszeres árat egy turbóért?!