BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2010-05-08 15:45 manuális váltó

YELLOW írta:
BarG írta:

Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.

Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.

Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.



nekem a váltóból sárgás olaj jött le, olyan 75ezer km-nél már pontosan nem tudom, de kristály tiszta volt, bánom, hogy nem öntöttem vissza szerintem tutti gyári lehetett még, mert semmi piszkálásnak nem volt nyoma.

esetleg ha maradt olyan 1,1 liter olajad üzletelhetünk?

diffiben is jó lenne, de nekem nem van leeresztő csavar de betöltő igen, talán kiszivatni lehetne.

meg amúgy miben különlegesebb ez a váltó olaj? MTF LT3, meg egyáltalán ki gyárthatja?






Az 5 literből egy adagot eladtam, ez volt a 2. cserém, úgyhogy elfogyott .

Én már többször cseréltettem, és eddig egy kivételével mindig rendesen megbarnult olajat sikerült kiereszteni.


Hogy miben különleges az MTF LT3? Hát abban, hogy a BMW csak ezt engedélyezi!!! Semmi egyebet nem lehet tudni róla. Persze az olajgyártók kiadhatnak olyan olajokat, amik SZERINTÜK megfelelnek a gyárinak, de ez mindig bizonytalan, csak a bizalom alapján működik. Pl tegnap a szerelőnél láttam olyan Fuchs olajat, amin rajta volt több BMW cikkszám, tehát kifejezetten BMW-be gyártották. Hogy jó-e? Remélhetőleg sok százezer km után derül csak ki annak, aki megelőlegezte a bizodalmat és betöltötte. A szerelő szerint sok autóba tette és szerinte még jobb is mint a gyári. Hmmmmm......

BarG Elküldve: 2010-05-08 00:55 manuális váltó

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó


Azért ez nem ennyire egyszerű. Az olajoknál egy dolog a viszkozitás, ezen felül van még a teljesítményszint - amiről semmi infónk sincs, aztán meg az extra követelmények, amiket szintén nem kötnek az orrunkra. Remélem, hogy egyáltalán vannak csak ezekre az autókra vonatkozó követelmények, másképp ez az egész titkolózás, egyedi olaj iránti követelmény csak egy nagy átb@szás .......


itt a követelmény:
MTF LT-2: API GL-4
SMX-S: API GL-1-4 azaz ugyanazon követelményeknek megfelel

nah jó én csak azért aggódok, mert mondom nekem bváltozott, de főleg hideg időben, én ezt arra fogom, hogy túl friss az olaj, nincs használódva. remélem csak ez az oka.


Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.

Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.

Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.

BarG Elküldve: 2010-05-07 21:09 manuális váltó

YELLOW írta: találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó


Azért ez nem ennyire egyszerű. Az olajoknál egy dolog a viszkozitás, ezen felül van még a teljesítményszint - amiről semmi infónk sincs, aztán meg az extra követelmények, amiket szintén nem kötnek az orrunkra. Remélem, hogy egyáltalán vannak csak ezekre az autókra vonatkozó követelmények, másképp ez az egész titkolózás, egyedi olaj iránti követelmény csak egy nagy átb@szás .......

BarG Elküldve: 2010-05-02 22:29 Társalgó

[*]
Tiba írta: GPS GSM hatástalanító...


Nekem 3 éve van ilyen, menet közbeni trafipaxos mérés ellen vettem, mert a mérőkocsiban megszűnik a referencia sebesség, amit GPS-ről vesznek, így büntetni se tudnak. Akitől vettem - a neten 10 perc alatt találtam meg - azt mondta, olyanok veszik legfőképp, akik céges gps-es autót vezetnek, vagy attól félnek, hogy a feleségük/férjük leköveti az útjukat

BarG Elküldve: 2010-04-30 18:40 húz ha kell ha nem...

bmw330dparipa írta:
Nem, itthon vettem.Km állásom 97.362 km pontosan.Békés vagy Pest , nekem mindegy lenne csak olyan szerelő lenne a jó aki tényleg ért is hozzá.Tudod,arra nincs fölösleges pénzem,hogy esetleges találgatáskért pénzt dobjak ki az ablakon.


Akkor akár 2*annyi is lehet benne ....

Egyébként akárki akármit mond, a nem egyértelmű hibák bizony elegánsan fogalmazva "trial and error" módszerrel , parasztosan próba-szerencse módszerrel vannak megoldva. Csak a jó szerelők valahogy gyakrabban ráhibáznak a problémára.

Nekem van egy tartalék turbóm a polcon, a turbós topikban le van írva, hogy hogyan keletkezett.... Olyan hibáról, amit leírtál, BMW-nél még nem hallottam, viszont nagyon sok másféle turbodízelnél igen, amikor meghal a turbó.






BarG Elküldve: 2010-04-29 19:12 húz ha kell ha nem...

bmw330dparipa írta:

Már 1 hete leraktam,nem haszálom,buszozok,csajom ,tesóm visz mindenhová.Turbo?Az nem lesz olcsó.Szerelés,anyag de jó....NT autóról beszéltek nekem Pesten,nem tudom felhívom őket ,aztán majd meglátom csak kibírja a Pestig tartó utat.Azért köszi szépen!!


Hány km van a gépedben? Külföldről hoztad?

BarG Elküldve: 2010-04-25 14:56 Chip tuning

davech írta:
Csum írta:
ezeket neten találtad, vagy valaki ajálotta neked?
automata váltos az autod vagy kézi?


Automata váltós. Nem ajánlotta senki, ebayen nézegettem és azért kérdezem hogy valaki találkozott e mer ezzel, esetleg tapasztalata van-e. Árban sem rossz.


Manapság már rengeteg féle dobozka létezik. Nagyon olcsón - párezer HUF-ért - összerakható egy PIC-es áramkör, ami a railnyomás módosítást elvégzi. De nem ez a dolog lényege, hanem a program, amit rátöltenek. (És úgy látom, hogy nem tolonganak a tapasztalatokkal rendelkezők, akik meg tudnák mondani, hogy milyen az általad kinézett cucc.) Ha a cég elég tőkeerős és kikísérletezték a programot, akkor kaphatsz műszakilag jobb megoldást, ha nincs mögötte igazi tudás, akkor meg valami átlagprogramot. Nemhiába kínálnak dobozt 100 000 felett, meg 30 000-ért is. Nem az IC-k miatt drágább az egyik, mint a másik. Inkább abba kellene belegondolnod, hogy mit is akarsz valójában. Ha 30% plusz kellene teljesítményben meg nyomatékban, akkor felejtsd el az ilyen egyparaméteres dobozokat, mert azok csak valamilyen csoda útján tudnak ennyit, meg rengeteg füsttel, ami meg fogja bosszulni magát, pl leragadt turbógeometria, vészprogramra álló vezérlés, etc. Egyparaméteres dobozkával ne akarj 10-15%-nál többet, ha több kell, akkor csiptuning, vagy komolyabb többparaméteres doboz, de ezek nem 100€-s dolgok.
Egyet azonban mindenképpen ide kell írnom: a jobban igénybe vett gép jobban kopik, hamarabb meghibásodik - bárki bármit állít is. Csak akkor vágj bele, ha ezt bevállalod.

BarG Elküldve: 2010-04-06 19:47 Turbo

Gabesz86 írta: Sziasztok!

Hozzáértők segítségét szeretném kérni!

Elkezdett szólni a turbóm! Még nem vészes csak gáz visszaengedésnél szól. Megnézettem szerelővel, és azt mondta hogy a tengely nem lóg, csak ki és befele mozog a tengely egy nagyon kicsit!

Beszéltem felújítókkal, akik szerint az enyémnek nincs sok baja, csak centírozás és csapágy pótlásra lesz szükség ami akár kijöhet 13-25ezerből(állapot felmérést ingyen megcsinálják)!
A szerelőm viszont soha nem hitt a felújított dolgokban.
A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e felújítani vagy vegyek bontottan? Újonnan nem fogok venni, jelenleg nem sok választásom van.

válaszokat előre is köszönöm!



Pont ki-be nem szabad mozognia!!! Radiálisan pár tized mm-t is mozoghat szabadon.
Ha újat nem veszel, a felújítottban meg nem hiszel, akkor BMV helyett jöhet a BKV

Amúgy mit is jelent, hogy "szól"?

BarG Elküldve: 2010-04-05 23:07 Társalgó

vk92 írta:
Szemy írta:
vk92 írta: Szia Szemy!

Nem biztos,hogy igazad van,Nálunk a cégrs verdák a legapróbb hibánál is el van küldve márka szervizbe+a kötelező szervizeket is baromira komolyan veszik.Szerintem németeknél még komolyabb.

Üdv:Attila


Yellow kollega nagyon jol ravilagitott az en problemamra: egy ceges autot (amit raadasul nem egy ember hasznalt, hanem a ceg összes alkalmazottja) eppen ugy, mint Magyarorszagon, itt is "ütik-vagjak" az alkalmazottak. A "kimeletlen" hasznalatot tovabb fokozza, hogy a sofört nem terheli semmilyen szervizköltseg, rezisztens az eröteljesebb hasznalatbol adodo meghibasodasokra. Nezetem es tapasztalatom szerint az ilyen autok nagysagrendekkel jobban vannak igenybeveve, mint egy sajat tulajdonban levö auto, amit szeret a gazdaja. Egyebkent a nemet barataim is azt tanacsoltak, hogy ceges autot inkabb ne... Egyebkent biztosan nagyon jol volt szervizelve, mivel egy BMW szalonnak volt a ceges autoja...

Szemy



Pedig álom szép a verda.Igy már értem a döntésedet.

Attila



Hát, én nagyon kételkedem abban, hogy egy E46 kupét kulcsos kocsinak kiadnak egy cégnél. Elég nagy cégnél dolgozok, igazgatói szinten adnak 1,8 meg 1,9 dízel gépeket személyi használatra, a kulcsos kocsik 1,6-os Astrák. Ha céges is volt az az E46 kupé, tutira valamelyik fejes személyi kocsija volt, azok meg vigyáznak a gépükre, mert a vérükben van, bármennyire is nem a személyes tulajdonuk. Az tény, hogy félidőben nem fognak olajat meg szűrőket cseréltetni, mint a megszállottak, de olyan autót meg úgyse fog ki egyszerű halandó - bár sokan ezzel áltatják magukat.
Úgyhogy lehet, hogy egy jó lehetőség lett elszalasztva.

BarG Elküldve: 2010-03-31 17:47 Társalgó

Burns írta:
TbBoy írta: A tesztből és a válaszadási lehetőségekből nekem kb az jött le, hogy a BMW tulajdonos végső soron egy önelégült, nagyképű,gazdag,bűnöző, aki presztizs autót vesz, hogy villogjon...

Én is ezt éreztem. Lehet, hogy egy másik német márkára gondolt...


Beszéltetek Ti már X5, X6 tulajokkal?!
Tökéletesen jellemezted a nagyobbik hányadukat. Hogyne, persze, persze van néhány kivétel, de a többség ....

BarG Elküldve: 2010-03-22 20:39 Szívócsonk-pillangószelep

Bocs, de szerintem elektromosan van állítva (lenne)a klapnik tengelye, nem vákuummal.

BarG Elküldve: 2010-03-22 20:36 Szívócsonk-pillangószelep

Igen.

BarG Elküldve: 2010-03-22 19:51 Szívócsonk-pillangószelep

Attól még a tengely mentén éppúgy fog szivárogni az olaj ......

BarG Elküldve: 2010-03-20 23:42 Szívócsonk-pillangószelep

Hát, e fórum nagy tudorai közül senki se tudta/akarta elárulni, hogy vajon az én gépem szívócsövének - amit még cikkszámmal is beazonosítottam - melyik dugózókészlet felelne meg, a kisebb, vagy a nagyobb.

Áthidaló megoldásként rendeltem mindkét fajtából egy készletet és megállapodtam a szerelőmmel, hogy amelyik nem kell, azt átveszi. Megérkezett egy kedves topiktársunk jóvoltából a csomag, az előzőekben általam belinkelt kép szerinti - köszönet érte itt is. Szép igényes munka és tökéletesen illeszkedik a helyére.

Tegnap megejtettük a dugózást, a szívócsőre azt nem mondhatom, hogy tiszta volt, de így 188e km után vékony olajos koromréteg volt benne, elhanyagolható vastagságú. A klapnik meglepően jó állapotban voltak, picit lötyögtek csak, viszont a tengely mentén szivárgott az olaj.

A művelet után elindítottam a motort - és semmi változást nem érzékelek, ugyanúgy megy, több füstöt se látok - mi a fenének is kellett ezt a motorgyilkos időzített bombát beépíteni???

BarG Elküldve: 2010-03-18 20:02 Üzemanyag fogyasztás

MavericK írta: No ezt meseljetek el nekem, hogy ez most mi. Mindig sima dieselt tankoltam az autoba. Nemreg irtam egy masik temaban (akkor meg nem tudtam mi a gond) a hideginditassal kapcsolatban, mert nagyon nehezen indult az auto. Igy utolag akkor elmondom az elozmenyeket is. Egyszer kiprobaltam a V-Power dieselt, mert egye fene miert is ne. Mert hogy akkor ilyen szuper, ilyen jo, meg ilyen tutti lesz tole az autonak. 25 litert tettem bele, hogy akkor kapjak egy poharat is. Na most ezek utan alug akart elindulni a gep, es tobb mint fel literrel megnott a fogyasztas is, kb 3 nap alatt. Az atlagfogyasztas mero. Miutan kiautoztam a cuccot, sima dieselt tankoltam vissza bele, es azota megint rendesen indul, bar a fogyasztas meg nem kezdett csokkenni. Eddig valami uzemanyagvisszafolyora gyanakodtunk, vagy valami levegosodesre. De ezek utan akkor mire gondoljak?


A zsíroskenyérhez és a vöröshagymához szokott gyomra zokon vette a kaviárt ....