BarG Elküldve: 2010-05-08 15:45 manuális váltó
YELLOW írta:BarG írta:
Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.
Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.
Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.
nekem a váltóból sárgás olaj jött le, olyan 75ezer km-nél már pontosan nem tudom, de kristály tiszta volt, bánom, hogy nem öntöttem vissza szerintem tutti gyári lehetett még, mert semmi piszkálásnak nem volt nyoma.
esetleg ha maradt olyan 1,1 liter olajad üzletelhetünk?
diffiben is jó lenne, de nekem nem van leeresztő csavar de betöltő igen, talán kiszivatni lehetne.
meg amúgy miben különlegesebb ez a váltó olaj? MTF LT3, meg egyáltalán ki gyárthatja?
Az 5 literből egy adagot eladtam, ez volt a 2. cserém, úgyhogy elfogyott .
Én már többször cseréltettem, és eddig egy kivételével mindig rendesen megbarnult olajat sikerült kiereszteni.
Hogy miben különleges az MTF LT3? Hát abban, hogy a BMW csak ezt engedélyezi!!! Semmi egyebet nem lehet tudni róla. Persze az olajgyártók kiadhatnak olyan olajokat, amik SZERINTÜK megfelelnek a gyárinak, de ez mindig bizonytalan, csak a bizalom alapján működik. Pl tegnap a szerelőnél láttam olyan Fuchs olajat, amin rajta volt több BMW cikkszám, tehát kifejezetten BMW-be gyártották. Hogy jó-e? Remélhetőleg sok százezer km után derül csak ki annak, aki megelőlegezte a bizodalmat és betöltötte. A szerelő szerint sok autóba tette és szerinte még jobb is mint a gyári. Hmmmmm......