BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2010-03-18 19:51 Mûszaki vizsga, de hol....?

Egyszer valahool ezt olvastam:

Mûszaki vizsga - korrekten vagy korruptan

BarG Elküldve: 2010-03-13 23:21 Chip tuning

Zsomby írta:

Akkor az elõzetes vélemények ellenére mégis csak bõven túl vannak méretezve a motorban terhelt alkatrészek.


Hát ezt meg mibõl integráltad ki???!!!

Ma a CAD korában elég pontosan lehet az alkatrészeket méretezni, nem szükségszerû a durva túltervezés. Persze a célértékeket nem publikálják, sõt szvsz szorulnának is a tisztelt marketingesek, ha kiderülne, mire is szánják a gépeinket. De mégis besikerül néha egy-egy rosszul méretezett alkatrész, abból jönnek jó esetben a visszahívások. Rossz esetben meg a kiszakadó hátsó futómûvek, amiket a tisztelt bmw teljesen tisztességtelenül kezelt. Vagy rövid az emlékezet?! Én azért elég messze állok a bmw mérnökök istenítésétõl, mert számtalan kisebb-nagyobb hibát elkövettek, egyetlen mentségük, hogy más autógyárak mérnökei még többet hibáztak.

Emlékeztek még az Alfás Walter da Silva nyilatkozatára, amikor céget váltott? Állítólag azon lepõdött meg, hogy a biztonsági tartalék az alfánál 50% volt, a vag-nál meg 100%. Ezekben a számokban azért enyhén kételkedem, de azt olvastam a dízel tuning fórumon, hogy onnan valaki részt vett az elsõ pdtdi motorok tesztelésében és csak akkor adták ki utcára az autót 115 LE-vel, amikor a motor megbízhatóan mûködött 225 LE-vel a nyúzópróbán. No ilyen tapasztalati számokat szeretnék én látni bmw-s viszonylatokban.

BarG Elküldve: 2010-03-13 21:56 Chip tuning

Csak hogy én is beleszóljak:
Nagy valószínûséggel a sarkos véleményeket megfogalmazóknak van a legkevesebb igazuk chiptuning ügyben. Van két szélsõ tábor:
- az egyik szélén vannak, akik szerint a gyár az isten, minden változtatás magától az ördögtõl származik és ezért üldözendõ, követõik megégetendõk. Akik szerelnek, általában ide tartoznak, mert látják, hogy szériában is hullanak szét a gépek, hátmégha tuningot is kapnak.
- másik szélsõ tábor szerint meg "bírja az, még több lóerõt akarok". Megtuningolták a gépüket, elmentek vele x ezer, tízezer, százezer km-t, oszt semmi baja sincsen. Én nem tudom, hogy egy bmw motort hány km-re terveztek, de remélem, hogy 4-500e-re. Ha tuninggal elmegy 300e-et, akkor a delikvens tökéletesen meg lehet gyõzõdve, hogy a tuning ártalmatlan. De ha valaki tényleg azt hiszi, hogy egy erõteljesebben igénybe vett gép ugyanaddig bírja, mint egy gyengébben igénybe vett, annak súlyos kihívásokkal kell megküzdenie az életben.

A tuning azonban lehet bevállalható is, ha a kedves tuner tudja, hogy mit is csinál és közli a delikvenssel, hogy mire is lehet számítani. Ekkor lehet tervezni a plusz költségekkel, mondjuk 2-3 évente egy leesõ turbóval, etc... Csak én még ilyen tunert nem láttam, csak olyat, aki azt mondja, hogy "nem lesz itt semmi baj, bírja az...."

Én is nézegettem a realoem-en a gépem alkatrészeit, hogy milyen hasonlóságot mutatnak az 530d alkatrészeivel. Fõtengely, dugók, hajtókarok, befecskendezõk egyeztek, de pl a váltó, lendkerék, kuplung, difi teljesen más. Na most akkor én mekkora kockázatokkal tuningolhatok? Erre nem találtam már 6 éve senkit, aki hitelt érdemlõen tudott volna mondani valamit, csak olyat, aki az elõítéleteit mondta.

Mindazonáltal azt hiszem, 10% plusz nyomaték és teljesítmény nem változtatja meg lényegesen a gépek élettartamát, talán gyakoribb olajcserével, kis odafigyeléssel kompenzálható.

BarG Elküldve: 2010-03-07 19:21 Chip tuning

Petike írta:
Garaj írta: Hello.

Van valakinek errõl valamilyen véleménye, hogy érdemes-e megvenni?
G-POWER Leistungskit D-TRONIK III Zusatzsteuergerät inkl. Adapterkabel
330d mit 204 PS und 410Nm, Leistungszuwachs auf ca. 239 PS (176kW) bei 496Nm

Kinéztem e-bay-en, hátha jó áron meg lehet szerezni.


..ez szerintem egy ócska szar szemét box, a 300 Ft-s fajta, csak ráragasztották a g-power matricát , ha box akkor Schnitzer, vagy Steinbauer, de inkább írass chipet, ha erõsebb autót akarsz, bár én a helyedben nem nyúlnék ahhoz a hibátlan kevés km-es autóhoz..

petike


Szerintem, ha valódi, akkor 500€ körül van az ára, a g-powa elég nagy név ahhoz, hogy megtartsa az árát.
Ellentmondanék a Steinbauer box ügyébem - olyat ne vegyél! Én vettem, még akkor amikor nagyon új volt a gép, berakták, teligáznál rezonált a gép. Visszamentem, kérdeztem ez mi a nyavaja, mondták, nem tudják. Pénz vissza.

BarG Elküldve: 2010-03-06 18:53 Társalgó

SoundkeY írta: 2,94l tankoltam ......szamlat nemkertem !


Kiálltál a garázsból?

Én is tankoltam már olyat, hogy 8,8 liter, amikor a spórolós fogyimat nézegettem. A kutas biztos szépeket gondolhatott rólam.

BarG Elküldve: 2010-03-04 16:01 Szívócsonk-pillangószelep

Hori írta:
bmw320 írta: Ja! Én a pill.szelepeket kitörtem a f.ba és kész. már több mint egy éve, csak így nem kell kitörni hanem ledugózzák akkor?


igen igen ezek arra jók! Én csak a tengelyröl szedtem le a lemezeket és ment vissza


Nem csak az a probléma, hogy a kis klapni beesik a hengerbe, bár nyilván ez a komolyabb ügy. Hanem olaj szivárog ki rajta és folyik végig a motorblokk oldalán, sokszor az izzításvezérlõt is ez teszi tönkre - mondják, bár én nem láttam, hogy abba az olaj hol tud belefolyni. Ha ledugózod, akkor se a klapni nem jelent tovább veszélyt, se olaj nem fog távozni rajta. Egyre kell ügyelni, mégpedig arra, hogy a gumigyûrû olajálló legyen, ami tömít. De már Nyíregyházáról is hallottam, hogy fémmunkás ember dolgozik hasonló projekten, nem tudom, honnan fog bejönni elõször a megvalósult termék. Szerelõ mondott olyat is, hogy meg kell venni az E39 szívócsövét, azon még ilyen fasságok nem voltak - de ez ugye csak a 6 hengereseknél mûxik.

BarG Elküldve: 2010-03-03 20:17 Szívócsonk-pillangószelep

Egy kis segítség kellene!

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img][/list]

Kis klapnikat dugóznék, de a kolléga kétféle lehetõséget küldött és mivel nincs leszerelve, ezért nem tudom, melyiket is kell választanom. A kisebbik ~22mm, a nagyobbik ~33mm. A realoem szerint a szívócsövem cikkszáma: 11617800580
Szóval tudja valaki, hogy melyiket kellene választanom?

BarG Elküldve: 2010-02-28 21:24 Társalgó

hancurozo írta:
Hori írta: itt megtaláljátok az úriembert, nagyon korrekt ha valaki elõre szól hogy vidékröl jönne az kap fix idõpontot és a leadás után 3órával már indulhat is hazafele

http://silentblock.hu/



köszönöm Hori . ha kiölõdik én sem fogok többé gyárit venni.
ráadásul a fõtengely ékszíjtárcsa is csak 15e. /nagyon baráti/


Amikor vagy 3 éve betettem ugyanezt a linket, hogy le lettem b@szva, hogy cccsssaaakkkiiisssssss!!!!!! gyárit szabad betenni!!!!!! szilentbõl.

BarG Elküldve: 2010-02-25 17:24 Benzin VS Dízel

bmw320 írta: Szerettem a sor6 hangját a 20i-nél de most meg szeretem hogy 200ft 1L gázolaj és normális tempóban 6-7L fogyaszt viszont jobban megy mint a 150LE 20i ment! Ennyi! Mindkettõ E46! Ha nyerek a lottón veszek egy M5-öt és egy 745D-t mert hosszú úton nem pocsékolunk azért!


Idõutazás, vagy ukrajnai tankolással?

BarG Elküldve: 2010-02-23 20:25 kettõstömegü lendkerék

genya írta: Barg !
Ha találsz vmi normális és megfizethetõ megoldást,az engem is érdekelne,mert lassan hasonló dolgok jönnek nekem is!Egyébként a 218Le-s motor dolgai elvben egyeznek a mi alkatrészeinkkel...


Eddig a legjobb ajánlatom, (amit meg is rendeltem):
-kuplung + kéttömegû ~ 215

Bár a motorkódunk azonos a 218 lovassal és a motorblokk, fõtengely, hengerfej, dugattyú, etc cikkszámilag megegyeznek, a kuplung, lendkerék, váltó más cikkszámú. Felhívtam néhány BMW szervízeléssel foglalkozó társulatot, hogy felrakható-e a 218-as lendkereke, kuplungja a mi 204-esünkre. Nem tudom - volt a válasz. Vagyis, mivel a fõtengely azonos, ezért tutira felcsavarozható, csak a váltót nem biztos, hogy vissza lehet szerelni, meg összecsatlakoztatni a kuplungot.

BarG Elküldve: 2010-02-23 19:24 Társalgó

Robinson írta:
Woockie írta:
Robinson írta: Ki mikor rakja fel a nyári szettet?

Ha tartosan 7-8 fok felett marad a homerseklet keso este is (en akkor is sokat kozlekedem).


és más? csakmert tegnap is tök jó idõ volt (mihez képest ugye), és ma is 10 fok...


Amikor már nem várható, hogy hó fog esni és az meg is marad az úton. Ez általában márc 15 táján szokott lenni. De volt már rá precedens, hogy márc 20 környékén olyan hóvihar volt, hogy azt hittem, kivárom a tavaszt félúton az M3-on, a már átszerelt nyári gumikon.

BarG Elküldve: 2010-02-22 17:56 kettõstömegü lendkerék

bmw320d4 írta:
BarG írta: Én már úgy érzem, kezdek hozzászokni a gondolathoz, hogy rövidebb leszek néhány kHUF-fal.
Van azonban egy kérdés, ami birizgálja a fantáziámat. Nem gyártott ezekhez az autókhoz valamelyik gyártó erõsebb, strapabíróbb szerkezeteket? A realoem-en megnéztem az egykorú 530d (218LE, 500Nm) lendkerekét, a cikkszám nem egyezik az enyémmel. Biztos, hogy nem csereszabatosak? No erre kéne valami szakértõi válasz!


A Valeo gyárt merev lendkereket, rugós tárcsával:
http://www.valeoservice.com/ht...F1B3C.html




Végighívogattam egy halom alkatrésszel kereskedõt és megbombáztam õket az itt is feltett kérdésekkel. Ezt a Valeo egytömegû, merev lendkereket senki se ismerte, ajánlotta, pedig direkt rákérdeztem. Hol lehet ilyet venni?
VAG tuningosoknál láttam ilyesmit, de megoszlottak a vélemények róla. Volt aki azt tartotta róla, hogy tönkreteszi a váltót, mert nem csillapítja annyira a motor darabosságát.

Viszont találtam Sachsperformance erõsített kuplungot, amit 570Nm-re terveztek. Ha utalok ~705€-t, akkor küldenek is belõle. Szóval 60 helyett 200e lenne csak a kuplungszerkezet + tárcsa. Jajj, jajjj......

BarG Elküldve: 2010-02-21 20:32 Traffipax magánvállalkozóknak

Csum írta:
BarG írta:
Csum írta:
BarG írta: Elõlrõl egy jól elhelyezett fej képes lehet levédeni az autót a legtöbb mérõke ellen. Sajnos 1 fejnél a Fáma 2 elleni védelem a gyenge pont, de ez nem azt jelenti, hogy abszolut nem tudja blokkolni, csak azt, hogyha jó a lézer kezelõje, akkor 100 m alatt nem biztos az eredmény. És Fáma2-bõl nagyon kevés van az országban, plusz kihalóban lévõ fajta, mert ilyet már nem szereznek be, mert igényes mûszaki konstrukció, ezért drága is.
Ha hátul van egy fej, akkor viszont szinte minden mérõ ellen hátrányban vagy, ha elhaladsz mellettük és közelrõl kezdenek mérni. Mert a közeli mérés a blokkolók halála.


értem, viszont ha két fejet rakatok hátra! akkor azzal már le tudom védeni azt,hogy be tudjanak mérni?


Nézd, 100%-os védelem egyszerûen nem létezik. Két jó fej hátra a normál rendõri mérésekkel szemben 99%-os védelmet jelent egy normál autón. Hátul egy jó fej csak kb 60%-os védelem. De láttam már olyat, hogy Fáma2-vel blokkolókat áruló kereskedõ, aki sokkal jobban ismeri a dolgok csínját-bínját, mint egy kiképzett rendõr, 4 fejjel védett autót is be tudott mérni úgy, hogy persze tudta, hogy az autó blokkolós és erre számítva kezdte meg a mérést. Tehát teljesen biztosnak lenni sosem lehet, csak a statisztikai esélyeken lehet nagymértékben javítani.


aha értem!!! és elõre az egyfej az hány százalékos biztonságot jelent?
néztem youtubon egy két tesztelést a G9 rõl,de az a gáz,hogy többsége külföldi és így nem sokra mentem vele!!


Nehéz ezt számszerûsíteni. Ha jól van elhelyezve a fej, akkor a legtöbb Mo-i mérõke ellen 99,9%-os lesz a védelem, csakhát ott van az a fránya Fáma2. Meg aztán nehéz az E46-on egy fejet jól elhelyezni. Ha teheted, ragaszkodj az elõl is 2 fejhez. Vagy kérj tanácsot attól, aki árulja a cuccot, biztosan több tapasztalata van a témában.

BarG Elküldve: 2010-02-21 20:07 kettõstömegü lendkerék

Én már úgy érzem, kezdek hozzászokni a gondolathoz, hogy rövidebb leszek néhány kHUF-fal.
Van azonban egy kérdés, ami birizgálja a fantáziámat. Nem gyártott ezekhez az autókhoz valamelyik gyártó erõsebb, strapabíróbb szerkezeteket? A realoem-en megnéztem az egykorú 530d (218LE, 500Nm) lendkerekét, a cikkszám nem egyezik az enyémmel. Biztos, hogy nem csereszabatosak? No erre kéne valami szakértõi válasz!

BarG Elküldve: 2010-02-21 14:40 Benzin VS Dízel

Szemy írta: Folytatva hil kollega gonolatmenetet: az is elgondolkodtato, hogy "kulturaltabb" orszagokban egyre fontosabb szempont egy auto vasarlasakor a környezetvedelem/karosanyag kibocsatas.

Szemy


Én ezt egy picit álszemérmes gondolkodásnak hívom, mert ha a környezetvédelem IGAZÁN fontos volna, akkor egy autót 30 évre készítenének, és a megvásárlása után nem 3-5 évig akarná a gazdája használni, hanem lényegesen hosszabban. Mert ami a legnagyobb környezetszennyezõ tevékenység, az az autó legyártása, majd a használat után a megsemmisítés, újrafelhasználás.