BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2010-01-02 16:36 Egr szelep

Hori írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


Persze a mikronos mérettartományú koromszemcse, az elég probléma mentesen a hengerben, de ha mm-es mérettartományú, összeállt szemcse leszakad akár az EGR, akár a szívócsõ faláról, az nem fog elégni seperc alatt - az már tud kárt okozni.

Az én gépem valszeg nem az EGR miatt fog széthullani, hanem mert 2-3 naponta az M30-on 3.-ban, majd 4.-ben elküldöm a fordulatszámmérõt a piros tartomány elejéig nehogymá ellustuljon nekem ....
Meg melegebb idõben üzem közben öblögetni szoktam az EGR-t meg a szívócsövet belülrõl ... .... már több, mint 110e km óta .



hová van bekötve a vizbefecsid????


Közvetlenül az EGR szelep elõtt a mûanyag idomban van egy erõsített szem, oda van befúrva a fej.
50% víz - 50% metanol elegy megy

BarG Elküldve: 2010-01-02 16:23 Egr szelep

bmw320d4 írta:
Hori írta: Kartergázszüröre meg gázolajra mennyi a gyári elõirás????


Üzemanygszûrõ minden 2. olajcserénél, k.gázszûrõ 90e km-enként.


Ez igaz a szivacsbetét nélküli kartergázszûrõre is?

BarG Elküldve: 2010-01-02 16:21 Egr szelep

bmw320d4 írta:
Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


Persze a mikronos mérettartományú koromszemcse, az elég probléma mentesen a hengerben, de ha mm-es mérettartományú, összeállt szemcse leszakad akár az EGR, akár a szívócsõ faláról, az nem fog elégni seperc alatt - az már tud kárt okozni.

Az én gépem valszeg nem az EGR miatt fog széthullani, hanem mert 2-3 naponta az M30-on 3.-ban, majd 4.-ben elküldöm a fordulatszámmérõt a piros tartomány elejéig nehogymá ellustuljon nekem ....
Meg melegebb idõben üzem közben öblögetni szoktam az EGR-t meg a szívócsövet belülrõl ... .... már több, mint 110e km óta .

BarG Elküldve: 2010-01-02 16:04 Egr szelep

Tano írta:
BarG írta: Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.


Leírtad a varázsszót. Így nem marad más, mint az, hogy magunknak tisztogatjuk bizonyos idõközönként. Sztem nem nagy meló kiszedni és kitakarítani. Olajcserekor vagy inspekciókor simán belefér...


Valójában én a nagyobb gondnak a szívócsõ bekokszolódását tartom, annak a tisztítását pedig egy inspekciónál nem végzik el, fõleg nem automatikusan.

BarG Elküldve: 2010-01-02 14:11 Egr szelep

Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.

És ezzel nem vontam kétségbe az EGR létjogosultságát, csak a felelõs gondolkodást a cég részérõl.

Ja és még egy dolog: nem vagyok 100%-ig meggyõzõdve arról, hogy a mérnökök felelõsek mindenért, amik az autóinkba beépítésre kerültek és ahogy beépítésre kerültek.

BarG Elküldve: 2010-01-01 23:21 Társalgó

hil írta: Sziasztok! Én csak azt nem értem, hogy pár hónap múlva választás, akkor a jelenlegi kormánynak (akinek nem sok az esélye, hogy újra válasszák) mi érdeke volt a jövedéki adó megemelésének, ezzel a hírek szerint Európa legmagasabb üza árait megteremteni, mert ez népszerûségén nem emel semmit. Ezek az ár emelések viszont mindenhol meg fognak jelenni. Lehet, hogy ezt a pluszt is el akarják lopni, mert már nincs honnan???
hil


Néhány hete jártam céges ügyben Luxemburgban. Tankoltunk Ausztriában, Németországban, 1,2-1,3€ volt a benzin literje, Luxemburgban volt a legolcsóbb, 1,1€. Szóval még csak a középmezõnybe tartozunk, de ha megnézzük, hogy az átlagfizuból hány liter nafta jön ki .......
Azt tudjátok, hogy Luxemburgban a minimálbér ~1300€/hó? Vagyis egy takarítónõ ennyit keres minimum.

BarG Elküldve: 2010-01-01 19:35 Valaki segítsen

Brad85 írta:
Tano írta:
Brad85 írta: Sziasztok

Normális hogy reggel elsõ indításkor kb2-3 mpig kell várni míg beindúl???
Utána már késöbb gyorsabban indul. Sose volt diesel autóm és ezt is télen vettem

Köszi

Boldog Újévet


Igen, normális hogy a dízel hidegben nehezebben indul. De ha nagyon sokáig kell forgatnod, akkor nézd meg az akksidat, meg az izzítórendszert, mert ha ezek rosszak akkor lehet probléma a hidegben a beindulás.



Szerencsére elsõre beindul de kb 3 mp-ig ratata van, ha másnak is ilyen akkor megnyugszom


M iaz a ratata?!
Nem hangzik valami egészségesen! Valami gyógyász lehet kellene neki.

BarG Elküldve: 2010-01-01 19:25 Társalgó

kabec írta: Sziasztok! Valaki nem tudná megmondani, hogy az átlagsebességet hogy tudom lenullázni?! köszi és B.U.É.K.


Mint minden mást is: folyamatosan nyomva tartod a bc léptetõgombját az adott, nullázandó állásban.

BarG Elküldve: 2009-12-30 17:47 ATC Nova chiptuning és szerviz

hancurozo írta:
BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.


HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.

az elektromosnál is nagyobb ellenálást okoz mivel itt a kipufogóban lévõ lapátozást állítja.
és nem, nem tölti mindíg a maximumot. mivel az 1 sima turbó. a wastegat szelep csak túltöltés esetén nyit.

http://paultan.org/2007/03/26/...-inline-4/


Én úgy látom, hogy azok a labdák is vezérelve vannak valamivel és vagy vákuummal, vagy a szívócsõnyomással. Plusz még azt is megjegyezném, hogy 3 db labdát látok, vagyis kettõ nyitogathatja a két turbó wastegate-jét, aharmadik meg vezérli a két turbó közt a terhelésmegosztást. Szóval nem annyira egyszerû turbók azok.

BarG Elküldve: 2009-12-30 16:42 ATC Nova chiptuning és szerviz

hancurozo írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.


HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.

BarG Elküldve: 2009-12-29 22:17 Társalgó

hil írta: Sziasztok!
Új évi ajándékként emelik az üza jövedék adóját nem kicsit, mit szóltok hozzá?
hil


Régebbi projektbõl van 6-700 liternyi mûanyaggal körbevett szabad térfogatom, ebbõl már több mint 500 liternyibõl kiszorítottam a levegõt alpesi dízel prémiummal. A maradékot szerdán tervezem légteleníteni - már ha beférek valamelyik kedvenc kutamhoz. Mert az ébredõ magyarok erõs, nagylétszámú szövetsége akkor fog összehangolt támadást indítani .......
Hülyézzetek nyugodtan

BarG Elküldve: 2009-12-29 21:00 Társalgó

hil írta: Sziasztok! Nem tudom hová írjam, de ez a topik elviseli: V Power/ Shell: Ma egy ebben a dologban számomra nagyon megbízható embert megkérdeztem a V Powerrõl (az ember a Shell Hungary talán harmadik embere, szomszédom). Azt mondja, valóban nem magyar. Külföldrõl hozzák vasúton és hajóval a csepeli MOL telep meletti tárolóhelyre (ez valamikor honvédségé volt, aztán valaki megvette, de nem MOL). Ilyen tárolóhely van még Celdömölkön, oda tengelyen viszik (hajóval nem!) Innen hordják szét az egész országban tartály kocsikkal. Egy tartálykocsi 30000 liter szállít, de a tartály 5 rekeszre van osztva: általában 2 rekesz 95, 1 98, 1 gázolaj és 1 rekesz valami. Ezt így terítik igény szerint. Egy átlagos forgalmú kútnál, az 1 töltet V Power kb 4-6 napig elegendõ, de ez évszak függõ is. Az Oszták céget nem tudja, de az is hasonlóképpen mûködik. A többi fajta tüzelõanyag viszont MOL alap benzin/olaj.
Nahát, nem gondoltam volna....
hil


Akkor jól tudtam!
Az osztrákban (prémium) is biztos vagyok, még az AGIP Blu dízelt kéne kideríteni, hogy hol is készül.
És már meg is van a lista, hogy aki nem maximális költséghatékonyságra törekszik, az mit tankoljon, ha nyugat európai élettartamot akar elérni.

BarG Elküldve: 2009-12-29 20:46 Chip tuning

bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

BarG Elküldve: 2009-12-27 21:59 Akkumulátor

Megnéztem multiméterrel is, 0,2V eltérés volt a mûszerfal és egy METEX multiméter között.


bmw320d4 írta:
BarG írta: Hali,
Mennyire csökken le egy aksi feszültsége ilyen minuszos idõkben?
Néztem titokmenüben reggel indulás elõtt és csak 11,9V volt. Az indulás viszont pöccre megy.
Amikor leállítom menet után, akkor viszont 13,5V-ot mutat.
Lassan gondolkodnom kell egy újban?
üdv


Nyugalmi feszültségbõl nem igazán lehet pontosan meghatározni az akku állapotát. Sok mûhelyben, benzinkúton van már digitális "terhelõvilla", amivel 10mp alatt meghatározható az állapot.
A mûszerfalban mutatott feszültség egyáltalán nem pontos, a tényleges fesz. csak az akku kapcsain mérhetõ.

BarG Elküldve: 2009-12-27 20:44 Akkumulátor

Hali,
Mennyire csökken le egy aksi feszültsége ilyen minuszos idõkben?
Néztem titokmenüben reggel indulás elõtt és csak 11,9V volt. Az indulás viszont pöccre megy.
Amikor leállítom menet után, akkor viszont 13,5V-ot mutat.
Lassan gondolkodnom kell egy újban?
üdv