BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-12-27 15:15 Egr szelep

Akkor bezony a szívócsöved is így nézhet ki!

BarG Elküldve: 2009-12-24 00:21 320d Motor

Tano írta:
hil írta: Ha bemész a boltba, marokkói paradicsom vagy van, vagy nincs. Ha nincs akkor nem veszel, semmi gond. De akkor, ha elmész az ország keleti részén egy Shell kúthoz, ahol nincs V Power mert elfogyott, akkor van botrány. Gondolj bele, 3-4 naponta jön a tartálykocsi Német országból, esetleg télen is, amikor Te is csak négykézláb mersz kimenni az utcára az útviszonyok miatt. Bár lehet, hogy arrafelé kevés a Shell kút, meg a V pwr vevõ, és egy tartály hónapokig is eltart. Az ördög tudja, de eléggé hihetetlen.....
hil


Azért sztem nem egyesével jönnek a tartálykocsik németbõl. Létezik ám vasúti szálltás is lényegesen nagyobb mennyiségi kapacitással, és akkor már csak itthon kell szétszórni egy központból...


Így bizonyára egyszerûbb. De végülis a közúti szállítás se olyan véghezvihetetlen dolog, a tartálykocsik normája valahol 25 liter 100km-ként. Az viszont igaz, hogy még sose láttam német vagy osztrák rendszámú tartálykocsit, amint kútnál éppen lefejtõdik.
Majd rákérdezek a MOL-os kollégákra, hogy miként is mûködik a konkurrencia, õk szokták az ilyet tudni.

BarG Elküldve: 2009-12-23 20:16 320d Motor

hil írta:
BarG írta: Hát elég nagy hülyeséget mondott, aki a Shell helyett a MOL-t favoriálja. Bár alapból minden üa MOL-os, kivéve a Shell V Powert meg az OMV Alpesi Dízel Prémiumot, mert ezek jönnek külföldrõl.


Bocs, lehet,hogy bennem van a baj, de nem tudom elkápzelni, hogy tartálykocsiban viszik a tüzelõanyagot Ausztriából pl Debrecenbe, Nyíregyházára, stb. Lehet, hogy nem olvasok mostanában tündérmeséket.......
hil


A marokkói paradicsomot se tudod elképzelni? Mert az egy picit még messzebbrõl van.

A Shell a V-be földgázból elõállított keverõ komponenst rak, amit Németországban készítenek. Ez tudtommal több %, nem csak 1-2. Nem hiszem, hogy a többi MOL-os lenne, mert annyira durván másképp néz ki az az olaj. De végülis semmi sem lehetetlen. Amikor az Audi dízelek elõször nyomultak Le Mans-ban, akkor ment a nagy reklámhadjárat, hogy a V Powa a németektõl jön egyenesben. De ez néhány éve volt, azóta akár változhatott is, mert utána nem jártam.

BarG Elküldve: 2009-12-23 16:02 320d Motor

Hát elég nagy hülyeséget mondott, aki a Shell helyett a MOL-t favoriálja. Bár alapból minden üa MOL-os, kivéve a Shell V Powert meg az OMV Alpesi Dízel Prémiumot, mert ezek jönnek külföldrõl. Megcsináltam régebben, hogy minden kúton vettem 5 liter gázolajat ioncserélt vizes edénybe. Szemre a két elõbb említett gázolajon kívül mindegyik EGYFORMA volt. Párat még a laborban is megnézettem, azonos forrpontgörbét hoztak. Persze adagolásban lehet különbség, de az alapolaj tutira ugyanaz volt. Amiben bizonytalan vagyok, az az AGIP Blu dízele, nem tudom, hogy külföldi-e, vagy csak itthon adalékolt, mert az is különbözik az átlag mindenhol kapható molos eredetûtõl. Nekem ez a kedvencem.

[quote="YELLOW"]aszonták, hogy a Shell-nél nem jó a dízel... sokan panaszkodtak, hogy többet is fogyaszt belõle...benzin részrõl jó, de a dízelesek inkább a MOL-nál tanykolnak....

Csum írta: esetek 80%ban shell kúton

BarG írta: Hol tankolsz, és mit?


Csum írta: igen akkoriban is írtam, de akkor se kaptam semmi eredményre vezetõ választ! de most legalább tudom,hogy úgyan ez a jelenség szerepel E60 nál is! hátha valakinek sikerül megfejteni e is a problémát.....

YELLOW írta: arra nem nagyon emlékszem, de vagy ebben a topic-ban, vagy a bemelegedésesben, olyan novemberben kb, keress vissza, lehet akkor írtál Te is...

Csum írta: és milyen megoldást találtak rá?

YELLOW írta: amikor bejöttek a hidegek +4 fok alatti hõfokok, akkor sorra panaszkodtak ugyan ezzel itt a dízelesek, sõt más oldalakon is... szal nem vagy egyedül...

Csum írta:
lacaca írta:
Csum írta: részemrõl ez nagyon zavaró!! és biztos vagyok abban is hogy ez nem természetes!!! egy ilyen márkájú autot nem adhatnak így ki a szalonból!!!
érdeklene más dízeles klubbtársak véleménye és tapasztalata!!! örülnék neki ha meg osztanátok velem!! mert igen csak boszantó,hogy rávertem nem kis lóvét idõrõl nem is beszélve és a hiba még mindig fent áll!!

Ezért kár volt ennyit rákölteni ,szakemberhez kellett volna fordulnod,aki elmondta volna,hogy amíg mást nem tapasztalsz ezzel egyidejûleg addig ne is törõdj vele! A hideg dízelmotor tud furcsa dolgokat produkálni anélkül,hogy bármi baja lenne!


de csak az enyém produkálná ezt senki másé?

BarG Elküldve: 2009-12-22 20:50 320d Motor

Hol tankolsz, és mit?


[quote="Csum"]igen akkoriban is írtam, de akkor se kaptam semmi eredményre vezetõ választ! de most legalább tudom,hogy úgyan ez a jelenség szerepel E60 nál is! hátha valakinek sikerül megfejteni e is a problémát.....

YELLOW írta: arra nem nagyon emlékszem, de vagy ebben a topic-ban, vagy a bemelegedésesben, olyan novemberben kb, keress vissza, lehet akkor írtál Te is...

Csum írta: és milyen megoldást találtak rá?

YELLOW írta: amikor bejöttek a hidegek +4 fok alatti hõfokok, akkor sorra panaszkodtak ugyan ezzel itt a dízelesek, sõt más oldalakon is... szal nem vagy egyedül...

Csum írta:
lacaca írta:
Csum írta: részemrõl ez nagyon zavaró!! és biztos vagyok abban is hogy ez nem természetes!!! egy ilyen márkájú autot nem adhatnak így ki a szalonból!!!
érdeklene más dízeles klubbtársak véleménye és tapasztalata!!! örülnék neki ha meg osztanátok velem!! mert igen csak boszantó,hogy rávertem nem kis lóvét idõrõl nem is beszélve és a hiba még mindig fent áll!!

Ezért kár volt ennyit rákölteni ,szakemberhez kellett volna fordulnod,aki elmondta volna,hogy amíg mást nem tapasztalsz ezzel egyidejûleg addig ne is törõdj vele! A hideg dízelmotor tud furcsa dolgokat produkálni anélkül,hogy bármi baja lenne!


de csak az enyém produkálná ezt senki másé?

BarG Elküldve: 2009-12-22 20:30 izzítógyertya

Ha miskolci vagy, akkor érdekes lehet számodra is, hogy hol vettem. Mert a szinvás utódszervízben történt.
33e volt.
Ha pesti vagy, nézz el a Fáy u 2-be.
OOOPS, most látom, Ajka, arra a környékre nincs tippem a csomagküldõkön kívül.


George írta: Na ez megnyugtató..
Az én gyertyáimat kimérték az tutti mind, de mind a 4et rossznak irja, így tutti vezérlõ!!

Még egy kérdésre nem válaszoltál:
"Hol, mennyiért vetted a vezérlõt??"

Ha bárkinek van infoja honnan érdemes szívesen veszem!

Thx

George

BarG írta:
George írta: És akkor most frankón indul?
Én ma más ott tartottam hogy 10p ig indítgattam :S
Hol, mennyiért vetted a vezérlõt??

Holnap megyek szervizbe termosztátcsere miatt, így gyors info kell , mert ezt is megnézetem!

Köszi!

George


.......................................

megtörtént a csere!! rá kell tenni gépre és ki ütetni a hibakódot a gyertyákra nézve vagy magától eltünik az által hogy az izzítás vezérlõ jó?


Tutin indul -20-nál is. A hibatárolóból kitörölték a hibakódokat, de vissza kellene menni, hogy megnézzük, képzõdtek-e újabb kódok. Még nem vitt rá a lélek, mert jónak tûnik. A csere után közvetlenül indításkor nem képzõdött hibakód.
[/quote]

BarG Elküldve: 2009-12-22 20:20 Kopog az eleje!!

Zotyi30d írta:
hil írta:
Tano írta:
hil írta: Szasztok!
Úgy emlékszem, itt került elõ a lengõkar javítás a gömbefely cseréjével: http://www.teamtwork.hu/ . Megkérdeztem õket, a lengõkarban a két gömbfely csere 32000 Ft. Hát nem is tudom....
hil


Annyiért már kapni egy újat is...


Hát ez-az!!! Régebben volt (talán itt) szó errõl, hogy fel lehet újítatni, csak ezek alapján szerintem nem érdemes
hil


Én kedvezménnyel vettem az új lengõkarokat 27e/db volt, sztem nem érdemes vele vergõdni.


Hát ez a lengõkar kérdés nem hagy nyugodni.
180e km-en vagyok túl, 100e km-es korában egy átvizsgáláskor szóltak, hogy lengõkart kéne cserélnem. Két ember rángatta meg a kereket, nem lötyögött, de a keréknél lévõ gömbfej csavarja néhány mm-t megmozdult. Mivel én is megmozgattam - nem voltam túlzottan meggyõzött, mert én semmit sem éreztem. De a bal oldalon csak kicseréltettem a lengõkart. A kicserélt példányban egyik gömbfejet se lehet kézzel lötyögésre bírni. Ezért a másik oldalt nem cseréltem. Most 180e-nél megint megnéztük, hát megint mozog mindkét oldalon. A szép benne, hogy ami megmozdult 100e-nél, és bennmaradt, semmivel se mozdul nagyobbat, mint akkor.
Biztos, hogy nem visszük túlzásba a lengõkar csereberét? Vagy esetleg a gumiágy miatt már párezer km után ki lehet mozdítani a lengõkar végi gömbfejet? Ha a lengõkarban a gömbfejeket fém-a-fémben típusúra cserélnénk, megszûnne a gyakori csere-bere?
Persze a gumiágy miatt nagyon frankón állja az ütéseket a futómû.

BarG Elküldve: 2009-12-21 17:48 km óra

imici85 írta: Hali
Nem tudja valaki,hogy mivel lehet kiolvasni a pontos km óra állást?Nekem ADS kábelem van Dis-el.Lehetséges ezzel is kiolvasni?Milyen programokat kezelhet még ez az interface?Ja és még 1:A Dis hibát jelez mind a 4 izzítógyertyánál.A gyertyák vadonat újjak lehet,hogy az elektronikával van a gond.Nem tudja valaki,hogy ez hol van 320d-ben mert az ETK ban nem mutatja,hogy hol van.


Nagy valószínûséggel a szívócsõ alatt van.

Pontosítanék: ahol a szívócsõ a hengerfejre csatlakozik, azalatt van.

BarG Elküldve: 2009-12-21 17:39 izzítógyertya

George írta: És akkor most frankón indul?
Én ma más ott tartottam hogy 10p ig indítgattam :S
Hol, mennyiért vetted a vezérlõt??

Holnap megyek szervizbe termosztátcsere miatt, így gyors info kell , mert ezt is megnézetem!

Köszi!

George


.......................................

megtörtént a csere!! rá kell tenni gépre és ki ütetni a hibakódot a gyertyákra nézve vagy magától eltünik az által hogy az izzítás vezérlõ jó?
[/quote]

Tutin indul -20-nál is. A hibatárolóból kitörölték a hibakódokat, de vissza kellene menni, hogy megnézzük, képzõdtek-e újabb kódok. Még nem vitt rá a lélek, mert jónak tûnik. A csere után közvetlenül indításkor nem képzõdött hibakód.

BarG Elküldve: 2009-12-21 17:10 Akkumulátor

Csum írta: nah sikerült vennem és be is raknom
tipúsa: exide premium 100Ah
indító áram:900 Ah
gyártása 2009 november 22
ára: 30200huf


Befért gond nélkül?
Nem kell semmit variálni, hogy nagyobb kapacitásút vettél, mint a gyári elõírás?

BarG Elküldve: 2009-12-19 17:03 Turbo

ember84 írta: Sziasztok!
Tudom látatlanba nehéz mit mondani,de mit gondoltok,ez mitõl van:alapjáraton nincs hangja a turbómnak,normális,de gázadásra,illetve fordulaton fütyülõ hangja van,belülre is behallani,de amúgy minden ok,így vettem a kocsit,azóta kb 40000-et mentem vele,ugyanolyan,mi lehet?mit érdemes megnézni?


És ha elkezded felhúzott ablak, meg szóló zene mellett is hallani, akkor kell megnézni, hogy hol szökik a kipuffogógázzal együtt a turbó hangja. Mert szökik.

BarG Elküldve: 2009-12-18 20:10 Mi lehet a baj?_

Csum írta:
Zotyi30d írta: Sziasztok!

2 nap állás után indítottam a paripát és pár másodpercig dadogva járás egy kis kék füsttel egybekötve.
Izzítógyertya v.porlasztócsúcs lehet a rossz?


nálam is szokta ezt csinálni!! pedig a gyertyáim jók!! és a porlasztó csúcsok is 50ezer km el ezelõtt lettek cserélve!!!
de amúgy ilyen hidegben amikor nem dadogva indul hanem ahogy kell akkor is szokott nekem pár másodpercig indítás útán fûstött kinyomni


Ha jól tudom, indításhoz több anyagot adagol be a gép, mint utána a normál alapjárathoz, vagyis egy kicsivel több füst normális.

BarG Elküldve: 2009-12-17 18:59 Üzemanyag fogyasztás

InsectKiller írta: http://turbobooster.atw.hu/
Errõl hallott már valaki? Nekem ma mesélt róla egyik ismerõsöm és el van tõle ájulva.
Lehet ennek valami igazság alapja? Jó lehet ez? Próbálta már valaki?


Jó kis vitát lehet ezekkel a dolgokkal kirobbantani!
Alapból három féle hozzáállás tapasztalható az ilyenféle (varázslás, nem bizonyított elméletû) kütyükkel kapcsolatban:
- gondolkodás nélkül elutasítás
- gondolkodás nélküli hit a leírtakban, merthát a hozzáadott körítés nagyon vonzó dolgokat tud ám ígérni, tök jó lenne, ha feltétel nélkül igaz lenne minden
- kipróbálom, megnézem, és ha bizonyít, használom.

Ha ingyér van, sorold magad a 3. kategóriába, mert nem veszíthetsz, csak nyerhetsz.

BarG Elküldve: 2009-12-14 18:41 Társalgó

YELLOW írta: akkor én ebbõl is különbözök... mondjuk nekem alapból gyenge, de egyetlen változás, hogy a nyomvájú nem húzza össze vissza, és télivel nem tapad úgy vizben (sajnos)

Tyetyi írta:
Robinson írta: Közben nekem meg felkerültek a téli gumák, meg a csodáas dísztárcsás 15"-os felnik

Mikor elindultam, megdöbbentõ észrevételek:
1.) "Jé vazze, olyan komfort érzetem van. Hupsz, egy huppanó. Érezted, hogy rugóztunk és nem puffantunk?!"
2.) "Valami nem stimmel. Hallod a motornak milyen hangja van? Vagy nem azzal van a baj? Jaaaaa a 255-ös V mintás gumik lekerültek, nincs az a nagy búgás!"
3.) "Anyád milyet lép a verda, figyeeeeeed!"

Nagyjából Mit fel nem áldozok/unk a kocsi szépségéért cserébe

Ilyet hallottam már egy párszor


Hát én 225/45R17-et cserélek 205/50R17-re és mindig szoknom kell, hogy messze nem olyan stabil a téli. És egyedül hóban érezhetõ a téli elõnye, a nyári száraz úton, sõt vizesen is sokkal jobb.
Ja és a nyomvályúknál a picit keskenyebb gumi sokkal jobb!

BarG Elküldve: 2009-12-09 20:57 Egr szelep

bmw320d4 írta:
BarG írta:
Petike írta:
kerezsijoc írta: sziasztok!
18 10 0 412 761 ezt megnéztem de mi ez?


...utólagosan beépíthetõ gyári részecskeszûrõ.

petike


Leégetési fázist utólagosan lehet installálni a vezérlõbe?


Nem tudok róla, hogy lenne új program a vezérlõre, legalábbis én nem láttam még az ISTA/P v35.4-ben se.
Ez vsz olyan DPF amit nem kell regenerálni, de rövidebb az élettartama is.


És hova teszi, amit kiszûrt?! Én már sokféle szûrõvel találkoztam, de olyannal még nem, ami megemésztette volna a kiszûrt cuccot. Kíváncsi leszek a tapasztalataidra.