BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-12-08 20:13 Egr szelep

Petike írta:
kerezsijoc írta: sziasztok!
18 10 0 412 761 ezt megnéztem de mi ez?


...utólagosan beépíthetõ gyári részecskeszûrõ.

petike


Leégetési fázist utólagosan lehet installálni a vezérlõbe?

BarG Elküldve: 2009-12-08 20:02 Társalgó

Amíg a TESCO/CORA/AUCHAN/METRO áruházakban puposra pakolt bevásárló kocsival tud a legtöbb magyar közlekedni, addig miért is kezdene átalakításokba?! Csak ha elkezd hiány lenni valamibõl, akkor kezdõdik az ébredés.

BarG Elküldve: 2009-12-07 21:46 Társalgó

lacaca írta:
silver_e46 írta: Ennek az új rendelkezésnek semmi értelme!

http://www.vezess.hu/hirek/kom...ert/21778/

Csak korrupciót fog szülni, vagy ha nem sikerül a vesztegetés, akkor egy apró hiba miatt is tilos lesz a forgalmi / mûszaki megújításáig közlekedni?


Elmebeteg laikusok újabb "nagyszerû" ötlete !!

Mondja már meg nekem valaki ,hogy ezek miért születnek élve?


Ezek másutt is élve születnek, merthát ugye van a természetes eloszlás Gauss görbéje, hülyék mindenütt vannak. Csak normális országokban börtönökben ülnek vagy utcát sepernek. Nálunk meg .....

BarG Elküldve: 2009-11-29 16:50 320d Motor

daidka írta:
MitoGabor írta:
SoundkeY írta: A 18d az nem elektromos adagolos ?


Nah végre, én is így tudtam !


De elvileg a facelift elõtti 20d (136Le) az is az. Elvileg!


Nyert!

BarG Elküldve: 2009-11-29 16:43 320d Motor

MitoGabor írta:
SoundkeY írta: A 18d az nem elektromos adagolos ?


Nah végre, én is így tudtam !




Kb 2 perc alatt kideríthetõ az, amirõl itt megy a vita és nem véleményként, hanem tényként.
realoem.com

2001-ben a 18d adagolós volt, 2004-ben meg commonrail. A gyártási idõ alapján meg kell nézni a fuel preparation-t, ott tisztán látszik a rendszer. Persze a látvány alapján fel kell tudni ismerni, hogy mi micsoda.
üdv

BarG Elküldve: 2009-11-28 15:31 izzítógyertya

A drágám nem beírta mind a 6 db izzítógyertyát hibásnak?!!!
Jól tettem, hogy rendeltem vezérlõegységet?

BarG Elküldve: 2009-11-28 15:20 Üzemanyag fogyasztás

Hali,

A BC szerinti fogyasztásom a hideg idõben felment 8,3 l/100km-re. Ma ellenõrzésképpen tankoltam, 375,0 km-re fogyasztottam 27,74 liter gázolajat. Ez kiszámítva 7,4 l/100km. És ez a hideg idõben mindig így megy. Mindenki másnál a BC többet mutat a valóságosnál, csak nálam kevesebb. Mi a fenéért lehet ez? 20 C fok felett viszont hajszálpontosan ugyanannyit mutat a BC, mint amit a kúton mérek.
Ja, mindig csurrig töltöm a tankot, még ha 10X is kell utántölteni.

BarG Elküldve: 2009-11-27 18:25 ATC Nova chiptuning és szerviz

Kristof77 írta:
Nos. Egy box amit a railcsõre dusgsz nem tud mást változatni csak railnyomást. Ez önmagában fõleg azért káros, mert idõvel tönkreteszi a befecskendezõket. 50.000km után már komoly károsodás mutatható ki bevizsgálással még, ha azt nem is érzed, de egyre nõ a befecskednezõk résvesztesége és a porlasztóképessgük dettó. Egy csúcs pl. egy 320d-be kb. 100.000 Ft. (4db van benne)

Hogy miért kerül annyiba egy chiptuning amennyibe az nagyon egyszerû:

1. Igen komoly összegeket kell fizetni magukért az eszközökért, amivel a mûveletet el lehet végezni (ne fejlesztésben évekkel ezelõtt abbamaradt Galettókra gondolj).

2. Egy profi cégnek 6-7 különféle eszközt is tartania kell, ha a tipusok 95%-át le akarja fedni.

3. Az eszközök megvételén kívül éves díjat is kell fizetni az eszközökre.
Megint csak egy igen komoly összeg. Év / eszköz.

4. Minden tipus ki kell kisérletezni, ugyanis a know-howk nem járnak egy eszközhöz. Tehát minden új tipus egy új kihívás és több napnyi munka.

5. Más egyéb befektetések, mint pl. teljesítménymérõpad stb. is tizenmilliós nagyságrendnél indulnak.

És ekkor még 1db ügyféllel nem fogtál kezet...

Szóval ezek tekintetében átlag százezer Ft + 30-40Le-ért cserébe egy bagatell összeg, ahhoz képest amennyit azért a kereskedõnél kell fizetni, pl. amikor egy 320d-t rendelsz egy 318d helyett.


Néha úgy néz ki, mintha valakinek a megélhetésébe taposnék bele azzal amit írok, pedig nem védek én senkit meg semmit. Csak szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba, mert elképesztõ, mennyi valótlanság jelenik meg leírva. Hogy ebben mennyi a tudatlanság és mennyi a szándékosság .....

Hát igen, a boxok többsége tényleg csak a gázolaj nyomást viszi fel. Csak van olyan, ami nem viszi feljebb a gyári maximumnál (csak részterhelésen emel) és van olyan, ami túlnyomja. Aztán van olyan box, ami pl a befecskendezõk nyitási idejét tolja meg, meg van olyan, ami egyszerre tudja a turbónyomást emelni a gázolajnyomással, sõt még olyan is van, ami akár 5-6 különféle paramétert is tud módosítani - azt nem írom, hogy optimalizálni, mert attól felmegy a vércukrom - mert hazugság. Egy paramétert emelni, vagy csökkenteni lehet. Persze aki nem néz utána ....... az kénytelen elhinni, amit mások leírnak.

És mit gondoltok, egy csiptuning mit csinál? Hát gázolajnyomást emel, meg turbónyomást, csak ha okos a programíró, akor összehangoltabban tudja megtenni, mint a box. Meg ki tud irtani hülye funkciókat, mint EGR figyelés, meg végsebességkorlát.

Abban teljesen igazad van, rendes tuner sokat beruház addig, amíg eljut addig, hogy néhány autót tuningolni tud. Egyszer azt hallottam, hogy amíg rendes orvos lesz valakibõl, addig saját részlege lesz a temetõben és sajnos a csipeseknél is hasonlóan mûködik a dolog.

Láttam már nagytudású csipes által tuningolt 120d-t, ami dirib-darabra esett a szétment porlasztó miatt, amit a gazdája nem vett észre idõben. Meg sok csúcshibás géprõl is, amiben boxok vendégszerepeltek. Tehát a meghibásodás se nem box, se nem csiptuningspecifikus. Boxoknál az egy nagy elõny, hogy bármikor lecsatlakoztatható és az eredeti állapot helyreáll.

BarG Elküldve: 2009-11-23 22:06 Társalgó

Timo írta: Nekem is tetszik az új 5ös
Az elõzõ is tetszett, nem tudom miért kritizálták sokan a Bangle- dizájnt


Szvsz leginkább a 7-esek miatt, mert azok aztán rendesen megosztották a közt. Mondhatnám a Z szériát is, dehát a példányszám ott olyan kicsi, hogy szummában nem sok vizet zavar. Kicsit olyan összevissza vonalakból állt a dizájn.

BarG Elküldve: 2009-11-23 21:54 Társalgó

Hori írta:
hancurozo írta:
Tano írta: Bemutatták az új ötöst hivatalosan is:

http://f10.5post.com/forums/sh...p?t=324605
http://www.autospies.com/image...elease.pdf

Egész tetszetõs. Élõben sztem még meggyõzõbb lesz...

ez igen jó!!! nagyon egyben van!



néztem én is a bemutatót sztem szép lett


És ki fog ez után 7-est venni?!

BarG Elküldve: 2009-11-23 21:48 Teligumiszett

Tyetyi írta:
batuska74 írta:
Tano írta:
batuska74 írta: Köszi! Még egy olyan kérdés lenne, mivel találtam egy nagyon jó felnit 17-es méretben és kifejezetten jó áron, a baj csak az, hogy a szélessége 8"...
Erre mekkora gumit lehet szerelni?

köszönet


Ekkorára 225 a legkisebb ajánlható sztem.


Ouch... Ettõl tartottam én is. Igazság szerint télibõl nem szeretnék ennyire széleset....
Nem tudni valahol valami táblázatot errõl? A 8-as szélesség azt hiszem pont 20 cm, amire azt hittem még felmehet a 205....

Felmenni felmegy ,de nagyon széthúzza, vagyis bután fog rajta állni.
Vagy keress keskenyebb felnit, vagy maradj az eredeti elképzelésnél : 16" - különben én ezt javaslom inkább
Indoklás: télen általában nem javulnak ezek a sz*r utak hanem romlanak. Nagyobb esélyed van elkapni egy olyan kátyút ami a multkor még nem volt ott. 16"-nál nagyobb a túlélési esély és a magasabb oldalfalú téligumi jobban "nyúlik", tehát késõbb csúszik meg oldalra mint mondjuk egy 17" ahol merev a méret miatt az oldalfal.


Van egy direkt E46-ra gyártott 17-es acélfelni, ami ha jól emlékszem 7" széles, a hivatalos gumimérete az a 205/50R17, amit írtam. Ezt a felnit azokra a gépekre találták ki, amik alá akkora féktárcsát tettek, hogy 17-nél kisebb felni nem megy rájuk. Ha a Tiédre rámegy a 16 ", sokkal gazdaságosabban megúszod a kérdést. Tény, hogy az ennyire "peres " gumi-felni sérülékenyebb, mint a ballonosabb. Én 5 szezon használat után most vittem el kettõt javíttatni, de az egyiket visszaadták, hogy még nem elég nagy a tojás benne, hogy nekiálljanak görgõzni

BarG Elküldve: 2009-11-23 17:56 Balesetek BMW-vel...

Tano írta:
Tyetyi írta: http://autoworld.wordpress.com...oto-video/


Micsoda kár, inkább nekem adták volna....

A videó vége felé az a duci sportbemondó úgy beszél Boltról mint valami hittérítõ


Más autóból lehet kiskanállal szedték volna ki ......

BarG Elküldve: 2009-11-23 17:49 Teligumiszett

batuska74 írta: Üdv mindenkinek!

Kérdésem az lenne, hogy E46 Touringhoz mi az "ideális" téli kerék / gumi méret?

A nyári kerekeim 17 colosak (245/40/17 & 225/45/17 Dunlop), én elsõ felindulásban 16-os kereket keresnék valami ballonosabb gumival, de jó lenne tudni, mit ajánl gyárilag a BMW.

Köszönet


Télire is 17"!
205/50R17 ja és Dunlop Wintersport 3D
üdv

BarG Elküldve: 2009-11-17 21:01 ATC Nova chiptuning és szerviz

hancurozo írta:
hil írta:
hancurozo írta:
hil írta: Sziasztok!
Valaki írta itt, hogy amikor mérték padon az autó teljesítményét, akkor nagy teljesítményû ventillátorokkal fújták azt elõlrõl. Ez szöget ütött a fejemben, hogy minek is kell megfújni egy álló autót a teljesítmény méréshez? Azóta is ezen gondolkodom, de normális magyarázatot nem találok rá.
hil

a motor hûtése /ne a venti szenvedjen/ + a diesel el van látva köztes hûtõvel (intercooler) ami a turbó hõje, és a sûrítés miatt felmelegedett levegõt hûti a menetszél által.

Köszi, csak ennyi?
hil

tudtommal igen.
minden autónál az alapvetõ hûtést a menetszél végzi. ezt próbálják megvalósítani a nagy erejû légfúvóval. így sem az olaj sem a motor nem melegszik fel.


Az a ventilátor, amivel fújták a gépet, kb 100X akkora teljesítményû, mint a saját ventilátor. Mert full teljesítményhez tartozó hõt kell elvinni! Másrészt ezzel lehet valamilyen szinten modellezni a szívócsõben lévõ nyomásviszonyokat, mert azok menet közben a menetszél hatására bizony változnak. Ez több lóerõnyi eltérést is jelenthet jól méretezett beömlõnyílással. Sokan panaszkodnak, hogy a különbözõ teljesítmény mérõ padok különbözõ teljesítményeket adnak ugyanarra az autóra. Többek közt ez a ventilátor is adhat néhány ló eltérést.

BarG Elküldve: 2009-11-17 20:43 ATC Nova chiptuning és szerviz

MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


AC Schnitzer ...... és nem reagálnék többet a hozzászólásaidra.