BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-11-17 17:36 ATC Nova chiptuning és szerviz

MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......

BarG Elküldve: 2009-11-16 22:26 ATC Nova chiptuning és szerviz

SoundkeY írta: dob:


Barg:

Amugy neked mi a tapasztalatod a kulonfele modositasokkal ? Osszevetve a "mért" es "tapasztalat", "gyakorlat" osszehasonlitasaval ?


Amirõl nyilatkozhatok:
- sportlégszûrõ: egy dekával több lóerõ vagy nyomaték se jött, de az igaz, hogy hamarabb felébredtek a lovak, vagyis alacsonyabb fordulaton indult meg a gép - de végülis túladtam rajtuk (betétszûrõ volt és kettõt vettem, mert cserélni macerás - többek közt ezért is adtam el)

- box - elõször Steinbauerral próbálkoztam - rezonált tõle az autóm - visszaadtam

- box - Küberl - jó! de a végsebesség növelés hanta, aztán egy ideig hitegettek az Unichip forgalmazói, hogy az alkalmas lesz a végsebességkorlát feloldására, ezért a Küberlt eladtam - ma is bánom - aztán az Unichipesek mégis viszakoztak a végsebesség felszabadítástól, így nem vettem meg. A Küberlt több állásban is lemérettem Istvánkóéknál, egy 15%-ot simán ki lehet vele hozni, többet nem.

- gyárilag a 410Nm-es gépemet 460 Nm-esnek mérték. Az én gépem valamiért nem szereti a túl nagy nyomatékot, mert eddig mindig rezonálással válaszolt rá. A Küberlnél is ha a teljes +erõt használtam, akkor rezonált, ezért egy gyengített progit kértem rá, amit el is árultak, hogy hogyan kell ráprogramozni. Ezzel tökéletesen mûködött a gép.

- most csak egy light-os metanol/víz befecskendezõ rendszer segít a gyorsításban, meg a szívórendszerem korommentesen tartásában, ennek hatásait nem méricskéltem. De volt már rá példa, hogy hajszálpontosan ugyanolyan autóval gyorsultunk az M3-on, mint az enyém, eléggé ott tudtam hagyni, pedig elvileg csak a vízbefecsi volt a különbség. Hacsak a másikban nem volt egy negatív csiptuning.

- elõfordult már, hogy találkoztam olyan 2d-vel, amitõl allig voltam gyorsabb, nehezen hittem, hogy valóban 2d, meg találkoztam már olyan 535d-vel, ami nem tudott meglógni elõlem. Pedig annak meg sokkal jobban kéne mennie. Nem tudom gyárilag mekkora szórások vannak, mondjuk azzal nem számolok, hogy nem nyomták eléggé a jobbszélsõ pedált, mert nálam az utolsó osztás után feküdt a mutató, az meg nem megy félgázzal.

BarG Elküldve: 2009-11-16 20:49 ATC Nova chiptuning és szerviz

SoundkeY írta:
BarG írta: Kb 2 éve voltam utoljára, akkor 1 mérés úgy 8000 pénz volt, ha kibérelted 1 órára, amibe 3-4 mérés fért bele, az volt 20000. Azóta változhatott. De ha bepötyögöd, hogy teljesimenymeres.hu, ott lelhetsz infókat.



En 10.000.- Ft ra emlekszem ( majdnem 1 eve ) es minden pontosan ugy volt ahogy leirtad!

Pont azert volt erdekes mert sportkatalizator, meg sportdobom van de a meres nem mutatott semmit se.......( persze nem hittem el az igeretek csak 20% at de a meres szerint az se igaz...:O )

Le kene mar mernem valakivel akinek szinten alap 150 lovas, 16" / 205 teligumi van fent......eleg lenne rugalmassagi teszt pl 80 rol....150 ig ha nem akar allorajtot.

Valaki ?


Hát én jártam ott egy párszor
Ki az az elvetemült, aki sportlégszûrõ vásárlás után elmegy teljesítményt, nyomatékot méretni?
Amikor a boxot vettem, akkor is oda vitt az elsõ utam, több beállításban is megmérettem .
Mivel a dízelnél csak füstölési tényezõt mérnek, ezért a sportdob meg a katalizátor kivétel sima zöldkártya jellegû méréssel nem felfedezhetõ. Mi volt az az ígéret, aminek csak 0%-a igaz?

BarG Elküldve: 2009-11-16 20:26 ATC Nova chiptuning és szerviz

Kb 2 éve voltam utoljára, akkor 1 mérés úgy 8000 pénz volt, ha kibérelted 1 órára, amibe 3-4 mérés fért bele, az volt 20000. Azóta változhatott. De ha bepötyögöd, hogy teljesimenymeres.hu, ott lelhetsz infókat.

BarG Elküldve: 2009-11-16 18:21 ATC Nova chiptuning és szerviz

YELLOW írta: azt le tudnád írni, hogy zajlik egy ilyen mérés? most csak az a része érdekel ami a mérés, tehát onanntól, ahogy ráállsz a padra, a mérés végéig ugye van adat. olyan érdekel, hogy váltogatnak-e, meg stb... még nem voltam ilyen mérésen, a videók meg elég becsapósak..

köcce

Robinson írta:
Csum írta: nem is akartad chipeltetni?
vagy mért maradt el az a része?


Turbónyomás módosítása nélkül ennyit lehetett kihozni amennyi most van. Anélkül az új progikkal sem ment feljebb a teljesítmény értelmes módon.


A mérés pl Istvánkóéknál így zajlik:
- begördülsz és ráállsz a padra
- Istvánkó alul-fölül végignézi az autódat, megrángat mindent, hogy nehogy mérés közben szétessen
- bepakolnak a csomagtartóba meg az utastérbe kb 200kg súlyt
- kipányvázzák az autót elõl-hátul
- beüti a computerbe az autó adatait
- kipuffra gázelemzõt ráköt
- OBD kapcsolatot létesít a géped és a mérõ között , hogy a paramétereket olvashassa
- ha jól emlékszem, szondát tesz a motorolajnívópálca helyett, hõfokmérõt
- elindítj a ventilátort, de valami brutálisat
- elkezd felváltogatva gyorsítani, és nem 6.-ban, hanem 5.-ben alapjáratról padlógázzal végfordulatig pörgeti a gépet, majd hagyja leforogni, ezt megcsinálja vagy 3X.
- majd hagyja alapjáraton hûlni a motort
- kinyomtatja a görbéket
- mehetsz kifizetni a számlát

Mire vagy még kíváncsi?

Besz@rsz a géped mellett, ahogy állva 200 fölött megy

BarG Elküldve: 2009-11-16 18:05 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta:
Csum írta:
Robinson írta:
Csum írta: nem is akartad chipeltetni?
vagy mért maradt el az a része?


Turbónyomás módosítása nélkül ennyit lehetett kihozni amennyi most van. Anélkül az új progikkal sem ment feljebb a teljesítmény értelmes módon.


értem ezek szerint akkor a chippeléshez a turbónyomáson is kell állítani!!
nem akartad,hogy ehezz hozzá nyúljanak?
amúgy nem tudod,hogy mennyiért chippelnek?


Ez így ebben a formában nem igaz A chipeléshez nem kell a turbónyomást állítani, anélkül kihozható X ló. Ha valakinek nem elég a végeredmény, akkor még mindig lehet tovább menni, de ahhoz már valóban kell a turbót is állítani. Azaz, õk az átlag nyereséget, ahol máshol is általában garantálják, turbónyomás állítása nélkül érik el, de ha feljebb akarsz lépni, akkor már ahhoz is hozzányúlnak ha kéred erre õket. Én egyelõre nem éltem a lehetõséggel, tekintve, hogy így is szuper a verda. Bár most érdeklõdtem, és valszeg fizikai módosításokat is be fogok iktatni, amihez szintén az ATC-nél fogom hozzá hangoltatni a kocsit szoftveresen

Az árakat a weboldalukaon (ww.atc.hu) meg tudod nézni, és a kedvezményt hozzá tudod számolni amit Tano írt, de felhívhatod õket is, vagy írhatsz nekik mélt is


Ha a turbónyomás nem állítódik, akkor még két lehetõség van a teljesítmény növelésre:
- gázolaj nyomás emeléssel több gázolajat betolva - ehhez nem kell csiptuning, ezt az értelmesebb dobozkák ugyanúgy megcsinálják, mint a progi (küberl, rapid, powerklick, bacar, stb dobozok)
- tovább tartod nyitva a befecskendezõ szelepet, ezzel megy több gázolaj a hengerbe - pl a Steinbauer box így mûködik, ehhez se kell csiptuning
De ezen esetekben ugyanannyi levegõhöz fog több gázolaj bemenni, a füstölés garantáltan nõni fog. Jó állapotú autónál ez belefér, kopottabb csúcsúnál már nem biztos.

Volt Küberl boxom, jártam vele fékpadon és bizony ahogy nõtt a teljesítmény, úgy nõtt a füstölés is. 10% telj emelésnél duplázódott a füst, de még mindig a felénél se voltam az EUR3 normának, ami az én gépemre érvényes (csak tudnám, minek vannak akkor EUR4-es fúvókák benne?!)

A csiptuningnak pont az lenne a lényege, hogy ne egy paramétert módosítsanak nagy mértékben, hanem sok paramétert kis mértékben, mert így kisebb az esélye, hogy valami balul üt ki. Pl sok box egyszerûen túl magasra emeli a gázolaj nyomást, ami már károsítja a befecskendezõ rendszert. Szóval füstölés ellen kell a turbónyomás emelés! Érdeklõdtem már pár csipesnél és 0,1-0,2 bar emelést csinálnak ahhoz a teljesítmény növeléshez, ami a prospektusadatoknál szerepel. Lehet durvábban is , de akkor a csipes már nem emleget semmilyen garanciát, csak a rizikót.

BarG Elküldve: 2009-11-09 19:34 Társalgó

hancurozo írta: megvannak a hónap rendõrségi fotói
a 2. képen lévõ BMW-t könnyû lessz így eladni /a kép igazolja a teljesítményét/
http://www.vezess.hu/hirek/itt...tok/21372/


Hihetetlen, hogy 20M-ós autónál nem futi ésszel, hogy feltegyen egy készlet blokkolót elõl-hátul 300e-ért. Hát most a nagyokos kifizeti bírságban!!!

BarG Elküldve: 2009-11-06 21:36 ATC Nova chiptuning és szerviz

YELLOW írta: én ezt látom a hírdetésekbõl, de mindjárt elolvasom a hírekben a Chip-es írásod

hát igen itt mindenki okos, csak én vagyok hülye... fõleg te szerinted (5x120 )
én ezt látom, errõl nyilatkozok, ha meg lehülyézel mást, akkor mond el a te verziód, mert azt persze sosem teszed!
mondjuk benyásat nem is éri meg, dízelt meg talán, ha nem pereg szét idõ elõtt

Robinson írta:
YELLOW írta: a probléma ezzel az, hogy sok ilyen itthoni céget néztem, és érdekes módon mindenhol, ugyanazokat a növekedési értékeket találtam, mind LE mind Nm-nél, tehát az én véleményem az, hogy bármit is írnak ("saját szakembereink írják a programot...") az csak reklámszöveg, mert még az is azonos, szóval egy és ugyanazt a a chip progit kínálja mindenki, amit beszereztek valami külföldi cégtõl... az árakban meg 5ezer diffiket szoktam látni...


Már meg se lepõdöm rajta, hogy megint hülye vagy..


Minden mechanikai szerkezetet biztonsági tartalékokkal terveznek, nagyjából ez a 20% az, amit még minden csipes kockázat nélkülinek tart. Vannak akik e fölé mennek, de arra nem vállalnak garanciákat.
Alapvetõen kétféle csipelés megy. Az egyik a saját programírás, amikor a csipes a kreativitását, tapasztalatait összegezve ír valamit - ebben jelentõs kockázatok vannak, mert ez nagyon szaktudás függõ. Nekem kb 8 éve volt nagyon rossz tapasztalatom az ATC-vel, mert rendesen elcsesztek egy 1,9TDI tuningot, az autó vadiúj volt, a tuning elõtt problémamentes, majd a tuning visszacsinálása után újra jó, tehát nem lehet azzal takarózni, hogy valami rejtett hiba volt.
A másik csipelési forma, ha külföldi nagytapasztalatú cégtõl veszik/küldik a progit, ez kevésbé lesz az autóra szabva, de a nagyobb tapasztalat/példányszám miatt lehet biztonságosabb. A külföldi cégek is hasonló árakon, hasonló teljesítmény növekedésekkel dolgoznak, mert ha többet kínálnának, exponenciálisan növekednének a kockázatok. Bizonyos autók bizonyos alkatrészei szériában is széthullanak, hátmég az emelt teljesítménytõl.

BarG Elküldve: 2009-11-05 20:25 Társalgó

Ezek a szárnyak borzasztóak
A legjobb autókat is elcseszik velük.

BarG Elküldve: 2009-11-05 20:18 Turbo

MarcellHo írta: Hello!

Kérdésem az lenne, hogy hol tudnám relativ olcsón kiolvastatni a km-ek számát az autómból /320d 2002/: : :

Egyébként elszállt a turbom nekem is /4500-as fordulatnál, elõzés közben forma 1 effektus = elfüstöltem... /elõjelei voltak: ette az olajat és kegyetlenül füstölt mikor odaléptem neki/ , sikerült szerezni az ebay.de -rõl 300EU- ért használtat. A felújított 600eu, ha vissza küldöd a régit 500eu, az új 850-1100eu-ig van.

Én rosszul jártam a használt autó vásárlással ugyanis 3 hónap után lett oda a turbo, majd kiderült hogy a 2002-es autóban 2005-ös turbo van és annak is le volt köszörülve a sorozatszáma.... mindezt elvileg 140.000 km-nél.

Magán kézbõl vettem, milliomosoktól....


Ma már nem poén milliomasnak lenni Ft-ból ...... euróból már nehezebb ....
Én nem értem ezeket az árakat, amiket írsz/írtok! 2 órai keresés után a neten vettem 200e-ért zsírúj turbót a 3d-re , ami ugye némileg drágább a 2d turbójánál. Nem éri meg?

BarG Elküldve: 2009-11-04 20:30 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta: Ajánlok egy pillantást a fõoldalra!


Miért éppen az ATC :

BarG Elküldve: 2009-11-04 20:21 Társalgó

Tyetyi írta:
Tano írta: A magyar használtautópiac egy újabb gyönygyszeme:

http://autozz.blog.hu/2009/11/..._egy_autot

No more comment...

Ez szééép....valaki nyilatkozta egyszer valamelyik médiában hogy Mo. a csodák országa, itt minden autó kilométer számlálója megáll 200 és 250 ezer kilométer között


Magyarországon senki sem vesz meg egy autót, amiben 200e km-nél több van. Ergo a piacon nem lesz olyan autó, amelyik 200e-nél többet futott. Irreális elvárások a vásárlók részérõl furcsa megoldásokat indukálnak.

BarG Elküldve: 2009-11-04 19:41 Termosztát

Neo78 írta:
Hori írta:
Neo78 írta: Na az enyém is beadta a kulcsot, úgy tûnik. Tegnap a autópályán 70-72 fokot mutatott a titkos menü, viszont ahogy kikapcsoltam a tempomatot, alapjáraton lassulva lement 68-ra, és a mutató is elmozdult lefelé. Gázadásra felment 72-tõl 83-ig, viszont akkor már elég jól nyomattam neki. Szerintetek melyik lesz a ludas? Olvasgattam valakinek a nagy, valakinek az EGR termosztát csere segitett. Szintén érdekelne, hogy lehet e cserélni csak a belsejét a termosztátnak, vagy meg kell venni komplett.



Szerintem nem érdemes összerakóst játszani vele meg kell venni kompletten a termosztátot


Ok, kösz a hozzászólásokat és a segitséget.


Hali,
Szvsz elõször az EGR-ét cseréld, mert az általában feleannyit bír, mint a normál. A legtöbben (én is!) a normállal kezdtük, de az nem segített, mert nem az volt a hibás, csak az EGR-es csere után lett rend.
üdv

BarG Elküldve: 2009-11-03 19:39 Társalgó

hil írta: Én maradok az Allianznál, nem mintha az lenne a legolcsóbb, de: ha már kárt okozok valakinek (nem szoktam kb 15 éve) , miért szopassam még azzal is, hogy szar biztosítónál van az én kötelezõm. Igaz, így éves szinten 10k-val fizetek többett, de gondolok a másikra is
hil


Kedves hil,

Nagyon igazad van!!!
Volt esetem köbéssel, és bár elismerte a sofõr, hogy õ hibázott, a tetü biztosítója nem fizetett, mert a sofõr nem az autó tulaja volt, és még a tulajnak is hibásnak kellett volna vallania magát, amit persze nem tett meg. A szemét biztosító meg nem fizetett - kb 300e volt a kár. Aztán néhány hét múlva egy ALLIANZ-os ment bele ugyanabba a SÉRÜLT lökhárítóba és az ALLIANZ a kék-sárga papírra kérdés nélkül fizetett, pedig ráírtam, hogy már sérült volt a gép. A Cascóm is ott van és bármilyen esemény után intézik helyettem az ügyet - ez nekem is megér évente néhányezer forintot - ezért maradok Allianzos.
üdv

BarG Elküldve: 2009-10-21 17:44 Társalgó

YELLOW írta: az árlistába nincs BMW... a régi alapján gyártják le? vagy honnan van nekik méret? neked menyniért csinálták?

BarG írta: Hali,

Anno 70 000 km-nél elmentem a
http://silentblock.hu/
-hoz, kivetettem a gyári szilentblokkokat- tökéletes állapotban voltak, majd tetettem be tömör gumi szilentet a réginek az alu házával. Ez némileg stabilabbá tette az autót. Azóta elment ~ 110 000 km és a szilent bírja. Szerintem jó munkát végeztek.
üdv


Leszerelték a régit, kinyomták belõle a gumis-olajos régit, megpucoválták, majd belevulkanizálták az újat. Elõl-hátul kilóg vagy 2-3 centit a gumi, elég brutális. 35 körüli árra emlékszem, de vagy 3 éve volt, azóta változhattak a dolgok. Odamentem kb 10-re, 15 körül elhoztam. Persze elõtte leegyeztettem.