BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-10-21 17:26 Társalgó

Hali,

Anno 70 000 km-nél elmentem a
http://silentblock.hu/
-hoz, kivetettem a gyári szilentblokkokat- tökéletes állapotban voltak, majd tetettem be tömör gumi szilentet a réginek az alu házával. Ez némileg stabilabbá tette az autót. Azóta elment ~ 110 000 km és a szilent bírja. Szerintem jó munkát végeztek.
üdv

BarG Elküldve: 2009-10-20 20:06 Társalgó

Hali,

Meg tudná valaki mondani, hogy a gyári sportfutómû egyenlõ-e az M-es ültetéssel? Másutt is kérdeztem már, de eredménytelenül.
üdv

BarG Elküldve: 2009-10-20 19:47 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: igazad van, én tudtam rosszul! sajnos a régi világ már megszûnt, én még abban éltem

hil írta:
YELLOW írta: akkor nem tudom az Olefin mit csinál... jópár mérõmûszert kalibráltam neki... de BarG is ott ténykedik, majd biztos mond valamit...

hil írta:
YELLOW írta: ehhez annyit tudok hozzáfûzni, hogy:
mivel itt élek az ország olajfinomítója mellett (az egyik), így elmondhatom, a legtöbb helyre MOL-os anyagot visznek. mióta megvan az autóm én csakis kizárólag a Shell-nél tankolok.


Bocs Yellow, rosszul tudod: az országban csak egy finomító van, a Dufi:
Tiszaújvárosban csak : tankautó töltõ, vasúti töltõ és gáz (büdösítõ) van. Jól tudom, mert az ottani üzemhez kollégám havonta jár, (én meg ritkábban) most kérdeztem meg tõle.
hil


Tiszaújvárosban a MOL-nál csak elosztó van az ottaniak szerint, meg ott keverik a gázba a büdösítõ anyagot. Ha õk hazudtak, akkor most én is!
Sárvár elég közel van Austriához, mégis, a Shell kúton Slovnaft kocsiból töltötték a tüzelõ anyagot a tartályba. Véleményem szerint, mint korábban írtam, szemfényvesztés az az adalékolásról elõadott mese és nem életszerû, hogy nálunk valamelyik kúthoz (ha csak nem a határ közelérõl beszélünk) Ausztriából vinnék a tüanyagot. Én a magam részérõl a kagylós kutat kerülöm....

Yellow! Érdeklõdnék, hogyan értelmezed azt, hogy a
95-ös benzinre méretezett motor a 100-as benzinnel jobban megy??? Tudod mit jelent az üza oktánszáma, vagy ne is bonyolódjunk bele a kompressziótûrés fogalmába??
hil


Az országban tényleg csak egyetlen MÛKÖDÕ finomító van, Battán. Az átkosban mûködött még a Leninvárosi Tiszai Finomító is, de tizensok éve már le van állítva - mármint az ásványolaj desztilláló rész, mert pl az MTBE gyártás még megy. (Talán volt még egy Komáromban, vagy Kanizsán? nem tudom) Az Olefin üzemek vegyipari benzinbõl, gázolajból, propánból, butánból legfõképpen etilént és propilént - ezek mûanyagipari alapanyagok, - meg egy rakás féle ikerterméket állít elõ, amik közt van üzemanyagba való keverõ komponens is.

Tudtommal minden kút normál üzemanyagát a MOL adja - a Slovnaft is MOL tulajdon, nem meglepõ, hogy itt-ott ilyen kocsik is feltûnnek. Viszont a Shell V Power és az OMV prémium üzemanyagok ismereteim szerint német ill. osztrák származásúak.

BarG Elküldve: 2009-10-20 19:21 Üzemanyag fogyasztás

hancurozo írta:
Hori írta:
hil írta:
YELLOW írta: , hogy nem eredményez növekedést teljesítményben,


Tudod Te és mégis.... Szerintem pénzkidobás, tisztító hatásról ne beszéljünk
hil



nagyobb oktán-cetánszám=több ló
ezt azért teszteken be tudják bizonyitani

pedig nem =
de igen akiknek ez az érdeke be tudják bizonyítani
de az is igaz hogy nõ a paripák száma ha az égéshõje nagyobb


Nálad a pont , az égéshõ mondja meg, hogy mennyi energia van beépítve az üzemanyagba. Van még egy "gyenge" komponense a dolognak, mégpedig az égés idõbeli lefutása, ez pedig adalékokkal módosítható. Valamennyit ez is képes változtatni az érezhetõ teljesítményen.
Az üzemanyagokat több üzembõl származó komponensekbõl keverik és el kell hogy mondjam, néha így kevernek, máskor meg amúgy, sõt a komponensek sem mindig állandó minõségûek. A katalizátorok kimerülnek, kicserélik õket, újabb technológiák lépnek be, mások leállnak, ezért az üzemanyagok minõsége bizony fluktuál. Persze a keret minõségi elõírásokat általában betartják, de ezek csak sávok, tartományok, nem pontos értékek.
Oktánszám - valamiért általában a magasabb oktánszámú üzemanyagok égéshõje is magasabb, legalábbis amikor még én is méregettem ilyesmiket, az volt. Egyes autók ki tudják használni a magasabb oktánszám elõnyeit, mások meg nem. A TV-s tesztek meg háziasszonyoknak készülnek, rájuk támaszkodni - hát nem enyhén problémás.

BarG Elküldve: 2009-10-09 21:46 Chip tuning

speedie írta: nekem bacar-box van benne meg chip is..... volt már tesztelve.....3.0d coupe-t megfogom bõven

210le körül vagyok....varosi atlag pedig 5,5-6l


És hány km óta van így a géped?

BarG Elküldve: 2009-10-09 20:42 Chip tuning

Petike írta:
BarG írta:
Eapa írta: Nem szabad elfelejteni, hogy a tuning ott kezdõdik, hogy a lehetõ legnagyobb motorral szeret autót kell megvenni és akkor nincs kecmec!


E92(?)-be láttunk már V10-es mocit befaragva. Már én is törtem a fejem egy E46-ba pl 4.0 - 4.4 V8 beépítésen. Csak sajna én nem tudom megcsinálni, keresni kellene valakit - mondjuk sokszor látni driftautó eladós hirdetést V8-cal, tehát vannak akik meg tudják oldani. De mennyi pííííz?


...itt a gyári megoldás :

http://suchen.mobile.de/fahrze...geNumber=2

http://suchen.mobile.de/fahrze...geNumber=1

petike



Nyálcsorgatós emotikon nincs???!!!

BarG Elküldve: 2009-10-09 19:59 Chip tuning

Eapa írta: Nem szabad elfelejteni, hogy a tuning ott kezdõdik, hogy a lehetõ legnagyobb motorral szeret autót kell megvenni és akkor nincs kecmec!


E92(?)-be láttunk már V10-es mocit befaragva. Már én is törtem a fejem egy E46-ba pl 4.0 - 4.4 V8 beépítésen. Csak sajna én nem tudom megcsinálni, keresni kellene valakit - mondjuk sokszor látni driftautó eladós hirdetést V8-cal, tehát vannak akik meg tudják oldani. De mennyi pííííz?

BarG Elküldve: 2009-10-09 19:46 nyomatékváltó

lacaca írta:
hancurozo írta:
lacaca írta:
BarG írta:
lacaca írta:
BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)


Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!


Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....


Bocsika de te fogalomzavarban vagy ugyanis attól hogy nõ a fordulatszám még nem biztos hogy nõ a nyomaték is! És a differenciálmû semmiképpen sem nyomatékváltómû!! Talán a te technikai ismereteidet kellene bõvíteni!
nincs igazad. minden áttétel nyomaték módosító is egyben. és ha nõ a fordulatszám akkor nem nõ hanem csökken a nyomaték. a lassító áttétel növeli a nyomatékot. /pl: felezõ a terepjárókban/


Ha figyelmesen elolvasnád BarG írását (és õ maga is!) akkor láthatnád,hogy áttételrõl szó nincs benne!!! De idézem neked "bármi ami fordulatszámot módosít" - módosít = változtat - fordulatszámot növel vagy csökkent -ettõl még nem változik a nyomaték! Ugyanis a fordulatszám módosítás és a nyomatékmódosítás két külön fogalom! De ha nem így van akkor én kérek elnézést!


Alap, hogy nem hülyézünk le senkit
Nem lehet mindenki mûszaki .....
Ami fordulatszámot módosít, annak van áttétele, ne ragadjunk le a fogaskerék áttételeknél, durva esetben ez igaz a szíjtárcsás, sõt dörzskerekes hajtásokra is .....

BarG Elküldve: 2009-10-08 19:50 Chip tuning

YELLOW írta: akkor azt mondjátok, hogy a régi, tegyük fel elkopott kuplungot, fel lehet kevlároztatni? és mondjuk max kinyomó szerkezetet cserélni? ez a kevlározás, mennyire van hatással a lendkerékre?
és mondjuk milyen ároba kerül egy kevlároztatás?


Úgy tudom, hogy felébõl, harmadából megvan, mint az új gyári tárcsa. Valójában nem sokkal drágább, mint a hagyományos kopóanyag. Ha érdekel, hívd fel a TDIEXTREME.com-ot, úgy tudom, õk foglalkoznak ilyennel.

hil,
ha csak évente egy kuplungról lenne szó, akkor már holnap rohannék csiptuningra! De én is láttam már szétszedett 20d motort, amit elõzõleg 200 lóra toltak fel, utána meg kitolták a haszonvas telepre, fémforgácsként.

BarG Elküldve: 2009-10-08 19:33 nyomatékváltó

lacaca írta:
BarG írta:
lacaca írta:
BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)


Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!


Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....


Bocsika de te fogalomzavarban vagy ugyanis attól hogy nõ a fordulatszám még nem biztos hogy nõ a nyomaték is! És a differenciálmû semmiképpen sem nyomatékváltómû!! Talán a te technikai ismereteidet kellene bõvíteni!


Ne haragudj, de ezekrõl a dolgokról nem érzésbõl kéne nyilatkozni, fizika és mechanikai tankönyvekben pontosan le vannak írva azok a jelenségek, amikrõl vitatkozol. És nem Neked van igazad.

BarG Elküldve: 2009-10-07 21:26 Üzemanyag fogyasztás

Van valakinek tapasztalata az AVIA kutakkal? Itt Miskolcon most nyílt egy, még egy km-re sincs tõlem. Kinek az anyagát forgalmazzák vajon? Mennyire megbízhatóak?

BarG Elküldve: 2009-10-07 21:18 Chip tuning

Egy picit visszakanyarodva az eredeti topik témához - hogy ki mit mikor cserél az autóján, az erõsen használatfüggõ, némi szerencsével megfûszerezve. Volt olyan topiktársunk, aki megtuningolta a gépét, itt dicsekedett vele, hogy mennyivel jobban megy. Aztán néhány hónap elteltével egy másik topikban komlett váltót keresett, vagy csak felújítást? Rákérdeztem, hogy mi történt, de mély hallgatásba burkolózott. Mivel nem közölt semmit, ezért csak találgatni tudok, vajon a tuningnak volt-e köze a késõbbi bajhoz. Nyilván senki se dicsekszik el szívesen azzal, hogy kárt tett a gépében, még névtelenül sem. Többek között ezért tartok a komoly erõsítéstõl, mert közvetlenül a tuning után persze mindenki boldog, hogy egy kategóriával erõsebb lett a gépe, de ha egy idõ után baj lesz, akkor meg elsunnyog és elhallgatja az eseményeket. Pedig ebbõl tudnánk tanulni.

Nagyon el tudnék viselni még 20-30LE-t a mostaniak fölött! Még azt is bevállalnám, hogy 100e-ként kéne kuplungot, hardyt, egyéb nem fõdarabokat cserélnem, de pl váltócserét azért már nem.

BarG Elküldve: 2009-10-07 20:54 nyomatékváltó

hancurozo írta:
BarG írta:
lacaca írta:
BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)


Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!


Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....
ebben sajnos igazad van, de nem váltó. minden áttétel valójában nyomaték módosító is egyben. az autószerelõk viszont csak a nyomatékváltóra /sebességváltó/ használják ezt a kifejezést, mivel ez az 1 olyan fõdarab van a gépjármûben ami képes több fokozatban a nyomaték módosítására /nyomaték váltására/.


Én egy szóval se mondtam, hogy a difi az sebességváltó volna. Csak azt mertem állítani, hogy minden olyan szerkezet, aminek nem 1:1 a fordulatszám áttétele, az nyomatékváltást is megvalósít. Ez egy kis kötözködés, a nem precíz, vagy inkább félreérthetõ fogalmazást jutalmazandó . Nagyon érdekes viszont megfigyelni a reakciókat egy ilyen nem szokványos gondolatmenetre

BarG Elküldve: 2009-10-07 18:04 nyomatékváltó

lacaca írta:
BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)


Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!


Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....

BarG Elküldve: 2009-10-06 21:48 Chip tuning

Nem tudom mi számít hipersûrû cserének, ha kicsit balra elviszed a tekinteted, akkor akár meg is nézheted, mit vezetek. Most 177e km-nél tartok és minden km-t én tettem meg ezzel a jármûvel. 3x cseréltem féktárcsát, betéteket, 2x ékszíjtárcsát, egyszer hobbiból turbót, mert olyan hangja volt, hogy nem keresgettem én semmi hibát, hanem felrakattam egy újat mint a szél. Aztán kiderült, hogy csak egy tömítés adta meg magát. Mindezzel azt mondom, hogy a legkisebb probléma esetén kidobom, ami nem tetszik, amivel más még akár többtízezer km-t menne. Tudom, hogy ez nem egy gazdaságos hozzáállás, de inkább ezt vállalom, mint a szervízben hagyást. Hányszor olvasom, hogy zúg-zörög-zakatol - mi lehet a baj? Ezt inkább szeretném elkerülni.

Egy kollégám 600e-nél többet futott TDI Toledója kevesebb alkatrészt evett meg, mint az én BMW-m. De nem ez a lényeg.