BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-10-06 21:31 nyomatékváltó

Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)

BarG Elküldve: 2009-10-06 21:18 Chip tuning

Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta:
BarG írta:
240 az szép, akkor már amúgy is esélyes volt a csere. Nem gondolkodtál kevlároztatáson? Állítólag sokkal nagyobb nyomatékot tud onnantól a kuplung, meg még olcsóbb is, mint az új tárcsa. De szerkezetet akkor is újat szoktak javallani, hogy a szorítóerõ meglegyen.


Az ugyan olyan mint a szinterkuplung nem? Hori is mondta, és az volt az elsõ számú elképzelés, de közben meg senki nem ajánlja városban, én meg nagyrészt ugye városozok. 90%-ban.


Egyáltalán nem hasonlít a szinterkuplunghoz, mert a szinter az fém, a kevlár pedig szálas anyag. Annyiban hasonlítanak, hogy mindkettõt emelt nyomatékhoz ajánlják, csak a szintert nem lehet csúsztatni, a kevlárt pedig lehet. Tehát városban sem sérül a kényelem. A szinter állítólag tönkreteszi a csatlakozó fémfelületet.


Aha! No ennek utána kérdezek! Akkor elvileg még a jelenlegit is lehetne kevlároztatni?


Gyakorlatilag igen. Az indexen megy egy dízeltuning fórum, ott van néhány kevlározó mûvész, gyárilag 235Nm-es kuplungokat kevlároznak meg úgy, hogy 500 Nm fölötti nyomatékot bírjanak. Fõleg vw-vel foglalkoznak, dehát pénz beszél alapon üzletet nem hiszem, hogy visszautasítanának.

BarG Elküldve: 2009-10-06 21:12 Chip tuning

Hori írta:
BarG írta:
Robinson írta: Halihaw,

Nos a chipelést egy srác csinálta, aki a román bmw klubnak chipelte az autóit. Egy ideje csinálja mint vállalkozó, és csak most lett mûhelye. Hamarosan egyébként a kedvezményt nyújtó partnerek közt is szerepelni fog, és nagyon jó áron dolgozik.
A kuplunk gyári, és ilyen áron van! 50-60e forint. Akkor drágább, ha kettõ tömegût cserélsz, azzal szoktak ugye egy idõben kuplungot is, úgy tényleg 100 fölött van, plusz ne felejtsük el, hogy az én vasam facelift elõtti.
Amúgy most 240e km van a drágában



240 az szép, akkor már amúgy is esélyes volt a csere. Nem gondolkodtál kevlároztatáson? Állítólag sokkal nagyobb nyomatékot tud onnantól a kuplung, meg még olcsóbb is, mint az új tárcsa. De szerkezetet akkor is újat szoktak javallani, hogy a szorítóerõ meglegyen.



Nem tom mi a szép abban hogy ha 240nél cserélni kell a kuplungot én spec sirva is fakadnék ha ennyinél vége lenne az életének


Hát akkor Te igen komoly papírzsepi fogyasztó lehetsz
Mert ha hasonló futásteljesítményt tudsz a hátad mögött, akkor tuti túl vagy néhány komplett fékcserén, ékszíjtárcsa cserén, stb. Ezeket is megkönnyezted? Tu -tu-turbócsere???? Az egy kész sírógörcs

BarG Elküldve: 2009-10-06 21:05 Chip tuning

Robinson írta:
BarG írta:
240 az szép, akkor már amúgy is esélyes volt a csere. Nem gondolkodtál kevlároztatáson? Állítólag sokkal nagyobb nyomatékot tud onnantól a kuplung, meg még olcsóbb is, mint az új tárcsa. De szerkezetet akkor is újat szoktak javallani, hogy a szorítóerõ meglegyen.


Az ugyan olyan mint a szinterkuplung nem? Hori is mondta, és az volt az elsõ számú elképzelés, de közben meg senki nem ajánlja városban, én meg nagyrészt ugye városozok. 90%-ban.


Egyáltalán nem hasonlít a szinterkuplunghoz, mert a szinter az fém, a kevlár pedig szálas anyag. Annyiban hasonlítanak, hogy mindkettõt emelt nyomatékhoz ajánlják, csak a szintert nem lehet csúsztatni, a kevlárt pedig lehet. Tehát városban sem sérül a kényelem. A szinter állítólag tönkreteszi a csatlakozó fémfelületet.

BarG Elküldve: 2009-10-06 17:51 Chip tuning

Robinson írta: Halihaw,

Nos a chipelést egy srác csinálta, aki a román bmw klubnak chipelte az autóit. Egy ideje csinálja mint vállalkozó, és csak most lett mûhelye. Hamarosan egyébként a kedvezményt nyújtó partnerek közt is szerepelni fog, és nagyon jó áron dolgozik.
A kuplunk gyári, és ilyen áron van! 50-60e forint. Akkor drágább, ha kettõ tömegût cserélsz, azzal szoktak ugye egy idõben kuplungot is, úgy tényleg 100 fölött van, plusz ne felejtsük el, hogy az én vasam facelift elõtti.
Amúgy most 240e km van a drágában



240 az szép, akkor már amúgy is esélyes volt a csere. Nem gondolkodtál kevlároztatáson? Állítólag sokkal nagyobb nyomatékot tud onnantól a kuplung, meg még olcsóbb is, mint az új tárcsa. De szerkezetet akkor is újat szoktak javallani, hogy a szorítóerõ meglegyen.

BarG Elküldve: 2009-10-06 17:42 Társalgó

Tyetyi írta:
kempelen írta:
Neo78 írta:
Holnap viszem az a kocsit szervízbe, milyen olaj kell egyébként a difibe? Csak hogy fel legyek készülve...


Például:

Castrol SAF-XJ 75W-140 (1liter)

vagy

Castrol SAF-XO 75W-90 (1liter) a differenciálzár nélküli bmw diffikbe.

Szerintem sima difi lehet fent neki.Akkor elég a 75-90, árban is kellemesebb.
Gumikat megnézetted?


Nagyobb a valószínûsége, hogy SAF XJ kell bele, a biztosat meg valami szervíz mondhatja meg.
1 liter nem elég bele!
http://www.olyslager-lubricant...hOzoBcs%3d

BarG Elküldve: 2009-10-05 19:17 Chip tuning

Robinson írta: Na gyerekek. Hogy tapasztalatból tudjak véleményt mondani, meg lett chipelve a jószág múlt hét elején.
Eredmény: Elõször nem nagyon éreztem, csak sejtettem, hogy van valami változás: hét közepétõl már nagyon megtaláltuk egymást, rohdatul dinamikus lett a verda!
Szombaton mentem hosszabb útra, elkezdett csúszni a kuplungom
A mester szerint a biztonságos határon belül 80%-ra húzta a vasat (még nem lett bemérve padon, az még hátra van), de már ez is elég lett ahhoz, hogy a valószinüleg már gyengébb, ám még nem panaszkodó, erre utaló jeleket nem produkáló kuplungomat elkezdje enni.

Ergo a chip után most a következõ lépés az új kuplung

facelift elõtti 20d-nél ez m_attila-nál 50 papír..


Hali,
Ha megírnád, hogy hány km van a masinádban, ezáltal válna igazán hasznossá az infód. Ha nem újonnan vetted, akkor ebbõl mennyi a Tiéd, etc.
üdv

Meg azt nem értem, miért szégyelli mindenki, hogy hol történt a csippelés?! Mert nem közli senki sem.

BarG Elküldve: 2009-10-01 18:41 Rugócsere

Hali,

A coupémat gyárilag ültetett futómûvel vettem, nem tudjátok, hogy ez egy köztes állapot a normál futómû és az M-es között, vagy az M-es is ilyen?

BarG Elküldve: 2009-09-30 15:23 Traffipax magánvállalkozóknak

BarG Elküldve: 2009-09-28 20:23 Balesetek BMW-vel...

hancurozo írta:
ute107 írta: Nem BMW....de...

http://video.boon.hu/video/173...n-a-facan-

"....a lendülettõl tovább sodródott!" :
elég durva. mekkora sebesség kellett ide? õzet már láttam utas ölében ülni, de ez? ez ez .....


Nem láttátok a Discovery-n a Mythbusters adásban azt a részt, amikor bontottcsirkével átlõtték egy repülõgép szélvédõjét?! Pedig a repülõknek sokkal erõsebb szélvédõje van, mint a gépkocsiknak, de a tyúkágyú úgy átvitte, hogy csak na. Elõször fagyasztott csirkével csinálták, majd ment nem fagyasztottal is.

BarG Elküldve: 2009-09-23 19:20 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta: ki mire esküszik...
Brembo-ról hallottam már, hogy könnyen vetemedik...
viszont ha azt akarod, hogy fogjon, akkor puhább betét kell, viszont hamar kopik, de a tárcsa lassabban...
ha keményebb betétet raksz hozzá, akkor a tárcsa kopik hamarabb, és akkor úgyis kell betétet is cserélni... ha nem jársz pályára, akkor felesleges, én is az ATE Power Disc-el így vagyok már, viszont mutatósak ezek a vágott/furt tárcsák...
nem tudom de én inkább a Zimmermann-t választanám, márcsak azért is mert német, illetve szerintem jobb, de mindkettõhöz érdemes Ferrodo betétet venni, azokkal elég jól muzsikálnak, ha ATE mellett döntesz esetleg, akkor csak ATE betét...
amúgy meg annyit sosem fognak bírni, mint a gyári tárcsák...

Garaj írta: Hello.

Van valakinek valamilyen tapasztalata fúrt/mart féktárcsákkal kapcsolatosan? Melyiket érdemes megvenni? PL: zimmermann, brembo


Nálam a gyári tárcsa 70-80e km-t bír, amíg meghullámosodik, a Zimmermann meg 20e-et.

BarG Elküldve: 2009-09-11 17:41 Chip tuning

Bár egyszer találkoznék egy olyan csipessel, aki nem azt mondja, hogy xy LE-t, meg YZ Nm-t simán megír , hanem úgy kezdené, hogy neked ilyen típusú autód van, ennek tartósan ennyi -meg -annyi lóerõt meg nyomatékot bír a motorja-váltója, ennyit javaslok ráírni. Csakhát ehhez már nagyobb tudás kell, meg tapasztalat, ami ritkább autóknál sajna hiánycikk.

BarG Elküldve: 2009-09-06 20:18 Hûtõvíz

kempelen írta:
Azt viszont nem értem a viszkónak mi köze volt a hûtõvíz eltûnéséhez.



Csak annyi, hogy egy tengelyen lévén ha kikotyogósodik, tönkreteheti a vízpumpa csapágyát, tömítését is....

BarG Elküldve: 2009-09-06 17:49 Hûtõvíz

Manuális 3d-ben is van viszkóventilátor a vízpumpa tengelyén.

BarG Elküldve: 2009-08-29 15:44 Legjobb nyári gumik...

Vásárlás elõtt olvastam a http://www.tyrereviews.co.uk/ on a véleményeket és ezekrõl a gumikról inkább jók a vélemények, mint rosszak, bár mindenhol akad néhány negatív fanatikus.

Gyárilag is Pirellivel szerelten vettem a gépet, P6000-rel és bár sok helyen olvastam nagyon rossz véleményeket, nekem semmi bajom se volt velük, pedig nem 60LE-vel közlekedek és nem is mindig az ésszerû határokon belül. És a P6000 bizony tovább is tartott, mint az utána következõ két garnitúra PS2, amik bizony jó hamar leradírozódtak.

A szög után gyorsan kellett a csere, a Pirelli olcsón (~30 000/db) azonnal, várakozás nélkül helyben volt. Dunlop Sportmax TT lett volna még kicsit drágábban (~34?), de a Pirellit már jobban ismertem.