Szokásomhoz híven 3-4 havonta elgurulok szerelõhöz, ahol megemeljük a gépet és rendesen átnézzük.
-Hardy tárcsa elõször cserélõdik, látszik a csavaroknál, hogy megindult a gumi szakadása.
- a turbó egy szívás volt, az odavaló helyen le is írtam, néhányan akár még el is olvashatták, de hogy senki le nem vonta a tanulságokat, az tuti
Zanzásítva a történet: a turbóm mindig is fütyült, de 100 000 után elkezdett erõsödni, aztán 130 000 környékén ért el oda, hogy már nem bírtam tovább. Sok turbóssal beszéltem, de bontás nélkül senki se mondott semmi érdemlegeset, kivéve egyet, aki azt mondta, nézzük meg kifúvásra, mertha csak a fütyülés van, lehet hogy kifúj valahol. Szerelõnél végignéztük, sehol nem találtunk kifújást és olyan brutál hangja volt, hogy elszaladtam Nyírbátorba egy új tüdõért. A cserénél levéve a régit hátul láttunk egy tízforintosnyi koromfoltot, ahol kifújt a turbó és a kipufföntvény között a fémtömítés. Persze az újat raktuk fel, de a régi teljesen gyári új állapotban van, mostmár a garázsban a polcon. Vannak hátrányai, ha nem füstöl az ember autója! A tanulság: ha a turbóhibának nincs egyéb tünete, mint a fütyülés, ami erõsödik, akkor elõször tömítést kell cserélni, csak aztán a turbót.