BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-08-29 14:51 Legjobb nyári gumik...

Hali,
Egy hete cseréltem a Michelin PS2-ket Pirelli P Zero Nero-kra (225/45R17), mert már elég kopottak voltak, meg egy szög úgy gondolta, hogy csatlakozik hozzánk . Még nem mentem vele túl sokat, de mintha a Pirelli keményebb volna, jobban megmondja, milyen az útfelület, mégha ez engem nem is érdekel. A különbség nem drasztikus, de mintha a Michelin jobban tapadt volna ....

BarG Elküldve: 2009-08-28 17:17 Fékjavítás

lacaca írta:
dtg írta: Sziasztok!

Fékbetét és féktárcsa cserére készülök 2004 E46 320d -n. Majdnem minden megvan(textar betét, textar tárcsa, érzékelõ, szerszámok, DIY doksik, TIS utmutató), kivéve a fékpasztát. Számomra nem egyértelmü, hogy a 81229407103 (5,5 ml Bremsklotzpaste) cikkszámú Pastilube -ot vagy a 83239407830 cikkszámú "Never Seeze Compound" (100g) -ot kellene használnom. Eltérés van OEMReal és a TIS ajánlása között.

Segítségetket, információkat elõre is köszönöm!
Üdv.:dtg


Teljesen mindegy, mivel fölösleges pénzkidobás!


Csatlakozok!!!

BarG Elküldve: 2009-08-26 17:03 Eladó cuccok

Na mesélj!
(priviben is, ha nincs kedved a nagynyilvánossághoz - mint látható, valahol sorstársak is lehetünk)

genya írta:
gabor330d írta: sziasztok!

eladó:

e46 330d (m57n 204le automata) difi 50000 Ft
ugyan ehhez
kardán 25000 Ft
féltengelyek
fõtengely ékszíj tárcsa hibátlan 35000 Ft
szívósor (pillangó szelepek kiszedve) 20000 Ft
porlasztók (EU3) 20e /db
légtömegmérõ
kipufogó sor
turbonyomás szab. szelep
önindító
szervószivattyú
klímakompresszor
rail (magasnyomású)pumpa
automata váltó
turbó

+ sok motoralkatrész ...

fõtengely ékszíjtárcsa 20d hibátlan 30000 Ft

valamint
multigombos duplaindítós kormánylégzsák 50000 Ft
TV modul 16:9 -es (menet közben is megy) 50000 Ft

Érd : 06-20-2113093


Kedves kolléga !
Nemrég írtam neked,de nem reagáltál....

BarG Elküldve: 2009-08-21 16:36 Nagyobb sebességnél rezonálás

gergo írta: Sziasztok. Na ma megoldodtak a dolgok. Nagyon valoszinu, hogy meg a gyari fektarcsak voltak fenn, igy azok azok elkopasa okozta a galibat. Kapott a kocsi szep uj fektarcsakat es betetket. Delutan el is vittem egy kis "Autobahn" tesztre, gond nelkul birta a nagyobb temporol torteno fekezest is. Semmi remeges, semmi felrehuzas minden meses


Az elsõ 2-300 km-en kerülni kell az erõszakos fékezéseket - áll a gyári cetlin, amit mellékelnek a tárcsához - csak ésszel, mert hamar újra rázni kezd!

BarG Elküldve: 2009-08-16 20:18 Nagyobb sebességnél rezonálás

A féktárcsa igenis az egyik legfõbb okozója a fékezéskori kormányrázásnak. Általában el szokott vetemedni a tárcsa, legfõképpen, ha nem gyári. A gyáriak kétszer-háromszor addig szokták bírni, mint az utángyártottak. Legelõször azonban a nagy sebességrõl történõ enyhe fékezéskor szokta kezdeni mutatni a hibát, majd az erõsebb fékezéskor is megjelenik. 3. fékcserémen vagyok éppen túl és mindegyik elõtt a rázás jelezte, hogy eljött az idõ. Gyári tárcsával 70e km-t tudtam megtenni, egyszer kísérleteztem nem gyárival, azzal 20e km után jött a rázás. És sose volt túl sok a kopás, mindig a hullámosodás vetett véget az életüknek. Állítólag még a hátsó szilent is tud ilyet csinálni, de ahhoz még nem volt szerencsém.

BarG Elküldve: 2009-08-10 17:24 Bontó

didol írta:
InsectKiller írta: Szia!
Régi cimboránk az ajtókéder sokszor elõkerül!
Remélem fel vagy készülve, hogy 100 fölötti ára van! Mi megcsináltuk és semmi baj nincs vele. Persze jó volna újat venni, de ennyiért....
Üdv


didol írta: Üdv mindenkinek!
A bömbölömhöz (E46 cupé)keresek ajtó kéder gumit S.O.S és motor alsó burkolatot, esetleg 16:9 fejegységet.
Elõre is köszi!


Ez nagyon irreális!!! Én meg ki szakítottam egy mozdulattal, hogy úgyis veszek egy hibátlant.


Hali,

Nekem 2(!) éves korában leesett róla a plüsscsík, hónapokat harcoltam, amíg gariban cserélték, mert nekem is leesett az állam, amikor meghallottam, hogy mibe kerül. Aztán kellett néhány hét, amíg az újak beálltak rendesen. Addig nyomogatni kellett az ablakokat, hogy a helyükre találjanak.

BarG Elküldve: 2009-07-16 18:43 Olajtuning

A roil a honlapjuk szerint halogénezett szénhidrogéneket tartalmaz. Ez nagyon jól tapad a fém felületekre, az elsõdleges kopáscsökkentõ hatása kiváló. De magas hõmérsékleten elbomolva sav keletkezik belõle, ami hosszú távon széteszi a motort. Minél melegebb van egy motorban, annál gyorsabban. Nagy literteljesítményû, turbós motorba semmiképp nem tenném, mert azokban meleg van, kis fordulatú, kisebb teljesítményû motorokba jó lehet.
Megjegyzendõ, hogy a motorolajok adalékainak elsõ generációja voltak a halogénes adalékok, ezeket cserélték le legelõször. Vajon miért?!

BarG Elküldve: 2009-07-16 18:24 320d Motor

Chipcad777 írta: Tegnap menet közbe (gyorsításkor) egyszercsak megtorpant az autóm, és kigyulladt rajta a DDE visszajelzõ lámpa. Pont tankolni készültem, be is mentem, leállítottam és nagyon nehezen indult (gázolajat tankoltam bele )...Elvittem a szerelõhöz, kiolvasta és láttuk,h 3 hibajegyzés volt, miszerint üzemmeleg motornál induláskor alacsony a rail nyomás. Korábbi bejegyzés szerint is.
Kérdés az lenne, szerelõ mondta,h valszeg a nagynyomású pumpa a ludas, de én azért érdeklõdök,h mi okozhatja még?
Injektorok? vagy vmi dugulás is lehet szerintem ....Gázolajszûrõ 30.000 km-el ezelõtt lett cserélve. Ja és mindig a jobb minõségû gázolajat tankolom bele.
Mi a véleményetek?


Kisebb esélyes a nagynyomású szivattyú, nagyobb esélyes a középsõ szivattyú.

BarG Elküldve: 2009-07-07 18:05 E46 TÍPUSHIBÁK

Padre323i írta:
BarG írta:
Padre323i írta:
BarG írta:
Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!


Nekem is nyikkan egyet valami leállításkor,de ez benzines.Vagy az mindegy?


Ez tudtommal leginkább dízeles betegség, 2004-es autónál másodszor csinálom ezt a játékot. De nem kizárt, hogy az egyenletesebben forgó benzineseknél is idõvel bekövetkezhet. A Tiédben is vibration dampernek hívják a tárcsát, bár a realoem egyszerûbb képet mutat, mint a dízelé. Vagyis az is valami gumis megoldás lehet, belekódolva, hogy ki kelljen dobni idõnként.
Ha szabadon engedem a paranoiámat, akkor tudok még mondani vagy 5 lehetséges hibát, ami miatt nyikkanhat



Nyugodtan engedd szabadra!


Akkor,
- mázlista eset: csak a szíj van megkopva
- vezetõgörgõk, feszítõk
- generátorod csapágya
- klíma mágneskuplungja vagy a klímakompresszor csapágya, belseje
- kéttömegû lendkereked
- vízpumpa
- vezérmûlánc feszítõ, vezetõ, mittoménmi

Vannak tételek, amik nem mosolyfakasztóak ....

BarG Elküldve: 2009-07-06 22:07 E46 TÍPUSHIBÁK

Padre323i írta:
BarG írta:
Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!


Nekem is nyikkan egyet valami leállításkor,de ez benzines.Vagy az mindegy?


Ez tudtommal leginkább dízeles betegség, 2004-es autónál másodszor csinálom ezt a játékot. De nem kizárt, hogy az egyenletesebben forgó benzineseknél is idõvel bekövetkezhet. A Tiédben is vibration dampernek hívják a tárcsát, bár a realoem egyszerûbb képet mutat, mint a dízelé. Vagyis az is valami gumis megoldás lehet, belekódolva, hogy ki kelljen dobni idõnként.
Ha szabadon engedem a paranoiámat, akkor tudok még mondani vagy 5 lehetséges hibát, ami miatt nyikkanhat

BarG Elküldve: 2009-07-06 17:59 E46 TÍPUSHIBÁK

Tano írta:
Alesi írta:
Ekszijtarcsa szetmenest mibol lehet latni/erezni?


Pl erõsödõ csikorgó-csörgõ hang, mintha csúszna az ékszíj, a gumis része elválik a fém résztõl, legrosszabb esetben ledobja a szíjakat.


Leállításkor nyikkanást lehet hallani.
Megemelt autónál alulról egy csavarhúzóval megfeszegeted a két fémrészt, akkor ha kis erõre nagyon elmozdul egymástól, akkor ott gond van. Másrészt ahogy az elmozdulás növekszik, kidörzsölés nyomok látszódnak a tárcsán, plusz a morzsolódó gumi kirakódás nyomok is lesznek a nagyobbik tárcsán. Amikor már csörög, jobb, ha trélerrel mész a szerelõdhöz!

BarG Elküldve: 2009-07-05 18:27 Vennék...

ute107 írta:
Tano írta: Gondolom azért mert már csörög-zörög neki


Az Oké... ki kell venni és már is 0,00000001 ms gyorulás 400 méteren... a súly miatt....

Tudom... zöldkártya... pffff


Elnézést, de ....... zöldkártyán dízelnél csak a füstölési tényezõt nézik, arra meg nincs igazán hatása a katalizátornak ...... szvsz nyugodtan el lehet távolítani, csak büdösebb lesz a kipuff, olyan mint eddig hidegen. Vagy legalábbis majdnem. Mindenesetre bûntény a környezet ellen.

BarG Elküldve: 2009-07-05 17:07 E46 TÍPUSHIBÁK

steve01 írta: Ez lehet hülye kérdés, sõt biztos De a hardy tárcsa az mi? Az tudom h a váltónál helyezkedik el de h minek azt nem vágom


gumis csillapító egység a váltó és a difi között, kis szögeltérést is lehetõvé tesz feszülés, károsodás nélkül.

BarG Elküldve: 2009-07-05 15:31 hûtõ

Meg melegen nem is illik leszedni a kupakot, mert képen törölhet a forróvíz

BarG Elküldve: 2009-07-05 15:26 E46 TÍPUSHIBÁK

Szokásomhoz híven 3-4 havonta elgurulok szerelõhöz, ahol megemeljük a gépet és rendesen átnézzük.
-Hardy tárcsa elõször cserélõdik, látszik a csavaroknál, hogy megindult a gumi szakadása.
- a turbó egy szívás volt, az odavaló helyen le is írtam, néhányan akár még el is olvashatták, de hogy senki le nem vonta a tanulságokat, az tuti
Zanzásítva a történet: a turbóm mindig is fütyült, de 100 000 után elkezdett erõsödni, aztán 130 000 környékén ért el oda, hogy már nem bírtam tovább. Sok turbóssal beszéltem, de bontás nélkül senki se mondott semmi érdemlegeset, kivéve egyet, aki azt mondta, nézzük meg kifúvásra, mertha csak a fütyülés van, lehet hogy kifúj valahol. Szerelõnél végignéztük, sehol nem találtunk kifújást és olyan brutál hangja volt, hogy elszaladtam Nyírbátorba egy új tüdõért. A cserénél levéve a régit hátul láttunk egy tízforintosnyi koromfoltot, ahol kifújt a turbó és a kipufföntvény között a fémtömítés. Persze az újat raktuk fel, de a régi teljesen gyári új állapotban van, mostmár a garázsban a polcon. Vannak hátrányai, ha nem füstöl az ember autója! A tanulság: ha a turbóhibának nincs egyéb tünete, mint a fütyülés, ami erõsödik, akkor elõször tömítést kell cserélni, csak aztán a turbót.