BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-05-08 10:00 Társalgó

Robinson írta:
BarG írta: Ezt a táncot én is eljártam. Az ajtókba szabvány 16,5-es hangszórók mennek, a gond a beépítési mélységgel van, túl mély egyszerûen nem megy be, én is szerettem volna valami igen minõségit, de aztán azok közül kellett választanom, amik befértek.


És végül a mélység mi lett? Illetõleg ilyen mágikus dolgokra mint pl ohm stb nem kell figyelni?


Õszintén be kell hogy valljam, nem emlékszem rá! 5 év hosszú idõ. Elsõnek valami DLS-t próbáltam, és nem ment be, aztán Herz lett belõle, nem topmodell, csak középkategória, de õszintén mondva elment a kedvem a további farigcsálástól és hagytam a fenébe. De vettem hátra mélyládát meg plusz erõsítõt, az sokat segített, csak meg kellett oldani a mélyhangok utastérbe jutását, ami nem egyszerû és az sem sikerült igazán jól. Vannak a kalaptartón kivágás elõkészítések, azokat ki kell szedni. Jobb lesz, de nem tökéletes.
Hangszóró impedancia fontos, de mivel erõsen szabványosított, szinte akari kell, hogy mellényúlhass.
Jut eszembe, vannak direkt nagyon kicsi beépítési mélységû hangszóró modellek, azok közt is van minõségi. De ezekhez a tapasztaltabb autóshifis kollégák értenek igazán, csak meg kell találni azt, aki túl lát a saját lován és a Te érdekeidet is nézni tudja.

Ainek esetleg kell a fahangú gyári hangszóró, szóljon.

BarG Elküldve: 2009-05-08 00:18 Társalgó

Robinson írta: Hali,

nem tudtam hol tegyem fel a kérdésem, így maradt a társalgó

Szeretném kicserélni a gyári dobozhangú hangszórókat valami jobbra (ajtókban), de nem tudom, hogy milyen paraméterekkel kell keresnem az újakat. Értem ezalatt az átmérõt, meg ami ilyenkor szoktak (azt se tudom mit ).

Elõre is köszi!


Ezt a táncot én is eljártam. Az ajtókba szabvány 16,5-es hangszórók mennek, a gond a beépítési mélységgel van, túl mély egyszerûen nem megy be, én is szerettem volna valami igen minõségit, de aztán azok közül kellett választanom, amik befértek.

BarG Elküldve: 2009-04-30 16:33 Motorolaj

Hát, ki kell, hogy ábrándítsalak, kedves Yellow kolléga.

Egy olajnak rengeteg tulajdonsága van, ebbõl egy keveset közepesen felszerelt kémiai laborokban meg lehet mérni. Lehet mérni sûrûséget, viszkozitást, desztillációs görbét, lobbanáspontot, etc. De ezek a mérések nem adnak választ a fõ kérdésre: hogyan fogja ez az olaj teljesíteni a kenõ funkcióját a motorodban? Valójában egy adott olajfajtának se kötelezõen kell ugyanolyannak lenni. Például ha két olaj 0W-30, az még lehet különbözõ, mert ez csak annyit jelent, hogy azonos SÁVBA esnek, nem pedig azt, hogy hajszálra azonosak. A színbeli különbség fakadhat abból, hogy más gyárban készültek, kicsit más alapolajokból, de attól még tökéletesen kielégíthetik a rájuk vonatkozó követelményeket. Sõt olajguruktól még azt is hallottam, hogy a PAO alapolajok majdnem víztiszta folyadékok és a gyárak direkt színezik az olajat, mert a tájékozatlan vásárló "hígabbnak" látná az olajat eredeti formájában. Vagyis ezek szerint a színnek semmi köze sincs semmihez se.
üdv

ettõl függetlenül nagyobb viszkozitásbeli különbséget ki tudunk mérni laborban, de nem leszünk sokkal okosabbak tõle

BarG Elküldve: 2009-04-27 17:51 Motorolaj

YELLOW írta: váltóba õsszel cseréltem Castrol SMX-S-t... erre olvastam valahol, hogy ezeket a régebbi BMW-be ajánlják, ebbe Castrol Transmax vagy mi kellene... ami azé fura, mert a Castrol oldala is az SMX-S-t mutatja...

amúgy azon kívül más neve nincs annak az MTF LT3-nak? mármint melyik cég gyártja?

az olaj mennyiséget azé kérdem, mert az elõzõ 5w-50-bõl nekem is megmaradt kb fél liter amikor 5 lityit rendeltem és a MAX felett volt az olaj, de nem sokkal... azt nem tudfom ha 0w-30-at teszek bele azt menynire fogja enni, mert ha igen akkor 5 lityit érdemes rendelni, viszont ha olyan mint a mostani, hogy nem is eszik, akkor meg elég a 4 liter... és holnap mindenképp meg akarom rendelni az olajat ezé érdeklõdök...

BarG: múltkor jól elhúztál, meg jó hamar hazaértél remélem nem büntiztek meg... múltkor én is kiprószáltam a 2 kilót nyék után a hídról lefelé

jface:

tudom nem nagy összeg, de idén még mûszaki is lesz... gyertyákat is érdemes lenni cserélni bár egyenlõre jól mûködnek... lehet kell szilentblokkot is, aztán ékszíj görgõk+apróbb kiadások

BarG írta:
YELLOW írta: BarG!

Te csak 4 lityit vettél? nekem elvileg 4,25 L kell, de ugye a nívó max-min között 1 lityi a különbség... tehát ha csak 4 lityit töltök bele, az nem lesz gáz? mert akkor kb pont 3/4-ig lesz. válasz sürgõs lenne! valaki...

BarG írta:
bmw320 írta: Én is ezt használom bár a gyári bmw 0w-40 most olcsóbb!


Én 2 hete vettem Castrol Edge 0W-40-et az autotékától, 10800 Ft volt 4 liter. Ettõl olcsóbb a gyári(nak csomagolt) 0W-40? Hol?


7.5 liter kell az enyémbe, 8 litert vettem. Az elõzõ két cserémnél megmaradt 0,5 l 0W-40-es Mobil1 és Edge a múltkor is ott volt a csomagtartómban, ha kell, oda tudom adni! Egyébként ha a minimum jel fölé töltötted, semmi baja nem lehet.

Van még váltóolaj cserére való MTF LT3-am is!


Az SMX-S-t kézi váltóba ajánlja a Castrol, míg a Transmax-Z-t fõleg automatába, de egyes kéziváltókba is. Nekem volt vagy 5000 km-t Transmax-Z betöltve, de amikor adalékot akartam beletenni és leeresztettünk belõle, olyan volt, mint a kakaó, teljesen megbarnult. Ezért aztán lóhalálában mentem MTF LT2-õt venni bele. Ezt cseréltem most le ~70000 km után. Ez most szép tiszta volt. Az MTF LT2-re azt mondta a BMW boltos, hogy már nincs, csak LT3, így azt vettem, de meg kellett vennem 5 litert, amibõl még kitelne 2 csere.
Hogy az MTF LT3-at ki gyártja, az BMW hadititok, csak BMW alkatrész kereskedésekben beszerezhetõ.

0W-30-as olajat nagyobb étvággyal szokták fogyasztani a gépek, mint a "sûrûbbeket", nem árt készenlétben tartani utántöltésre. De ez csak akkor fog kiderülni, ha beletöltöd, ember elõre meg nem mondja. Lehet, 5W-30-cal kellene próbálkozni?

A "rend" álságos õreinek komolyan meg kell dolgozniuk, ha engem be akarnak mérni , bár a hátsó védelmem még hagy kívánnivalókat maga után.

BarG Elküldve: 2009-04-26 21:43 Motorolaj

YELLOW írta: BarG!

Te csak 4 lityit vettél? nekem elvileg 4,25 L kell, de ugye a nívó max-min között 1 lityi a különbség... tehát ha csak 4 lityit töltök bele, az nem lesz gáz? mert akkor kb pont 3/4-ig lesz. válasz sürgõs lenne! valaki...

BarG írta:
bmw320 írta: Én is ezt használom bár a gyári bmw 0w-40 most olcsóbb!


Én 2 hete vettem Castrol Edge 0W-40-et az autotékától, 10800 Ft volt 4 liter. Ettõl olcsóbb a gyári(nak csomagolt) 0W-40? Hol?


7.5 liter kell az enyémbe, 8 litert vettem. Az elõzõ két cserémnél megmaradt 0,5 l 0W-40-es Mobil1 és Edge a múltkor is ott volt a csomagtartómban, ha kell, oda tudom adni! Egyébként ha a minimum jel fölé töltötted, semmi baja nem lehet.

Van még váltóolaj cserére való MTF LT3-am is!

BarG Elküldve: 2009-04-26 14:06 Motorolaj

bmw320 írta: Én is ezt használom bár a gyári bmw 0w-40 most olcsóbb!


Én 2 hete vettem Castrol Edge 0W-40-et az autotékától, 10800 Ft volt 4 liter. Ettõl olcsóbb a gyári(nak csomagolt) 0W-40? Hol?

BarG Elküldve: 2009-04-26 13:59 Társalgó

attis320 írta:


És mégis sok külöMbség van a kettõ között????


Óriási külöMbség van a kupé javára

BarG Elküldve: 2009-04-22 19:03 Turbo

ember84 írta: mitõl van,ha semmi rendellenesség nincs,csak nagyon süvít a turbó
???


Jééé , Te nem tudsz olvasni???!!!

BarG Elküldve: 2009-04-21 20:52 Turbo

Nekem a 3-as tömítés fújt ki, ami miatt végül is turbót cseréltem ... . Lehet, hogy csak annyi a probléma, hogy nem sikeredett tökéletesre a csere és szelel valahol, akkor a hang is erõsen jön ki belõle. De akár belepereghetett valami a turbinába és akkor az sérült - lehet lecserélni, vagy javíttatni.
Legelõször is tömítéscsere a legnagyobb gondossággal, aztán megnézni, hogy megmaradt-e a probléma. FELÜLETTISZTÍTÁS.

BarG Elküldve: 2009-04-20 22:35 Traffipax magánvállalkozóknak

jencispy írta:
Raven írta: Én is tervezek venni valami blokkolót... nézegettem a laser interceptorokat élég jókat írnak róluk a neten. Esetleg van más típus is ami "használható" ?

Engem is érdekelnek gyakorlati tapasztalatok...
találtam pár tesztet:
http://www.guysoflidar.com/jul...-test.html

beszereléssel kapcsolatban:
-függõlegesen tenni?
láttam egy DIY-t ahol függõlegesen a vesék közé rejtették
-hûtõrács mögé?
http://www.m3post.com/forums/s...?p=4747491
http://www.e90post.com/forums/...p?t=157728
ez mind hibás megoldás.


Nekem a rácsban elõl "függõlegesen" van a két G9 fej, ezek elvileg jók függõlegesen. Állítólag a többinél illik figyelni a vízszintességre. A G9-et állítólag pont azért tervezték ilyenre, hogy ne legyen érzékeny a beszerelésre. Rács mögé szerelésnél csökken a hatásfok, de érzékeny helyeken jól jöhet, hogy kívülrõl nem látszik, mint nálam.
Csak úgy szabad szereltetni, ha utána a mérés megoldható.

BarG Elküldve: 2009-04-20 22:25 Traffipax magánvállalkozóknak

Robinson írta:
BarG írta:
Ebben a nyomorult blinderben az a feneség, hogy feleannyiért pont ennyit tudó Echót kapsz, a blinder áráért meg egy nagyságrenddel jobb masinákat is lehet venni - márha az ember nem hagyja átverni magát valamelyik kereskedõ által.


És akkor most mit is ajánlasz maximalizálva 50khuf-ban? Honnan értesz Te ehhez ennyire? Csak nem ilyen kütyükkel kereskedsz?


2003-óta engedett a blokkoló meg a detektor. Nos, nekem azóta van, sok lépcsõfokot megjártam, feleslegeseket is. Többször jártam méregetéseken is, láttam mit tudnak egyes mérõk, meg mit egyes blokkolók. Messze nem tudok mindent róluk, de napi rendszerességgel nyomonkövetem az Index-en a radar és lézerdetektoros topikot, ahol van néhány a témában igen képzett szaki is, olyanok, akik ezeknek a kütyüknek a fejlesztésében is benne vannak. Lehet tanulni tõlük.
50kHUF----->Echo Lasertec, boltot, beszerelõt lehet választani a traffipax.eu-n. És ott vagy vele, mint a ~100k körüli blinder M25-tel. A blinder egyébként nem rossz, csak feleannyiból az echo pont annyit tud (szvsz blinder copy). Vaterán is lehet venni, ócsón, még jót is. Volt kollégámnak is javallottam több blokkolónyi bünti után, hogy vehetne valamit. Élelmes kereskedõ egybõl blinderrel nyitott - mert aki tájékozottabb, az olcsóbban echot, drágábban Laser Interceptort, Antilaser G8/9-et vesz. De 100% védelem nincs, hallottam olyanról, akinél hátul 6 fej se tudta teljesen levédeni a gépet. Én elõlrõl mérhetetlen vagyok, hátulról 3 fejjel FÁMA2 ellen nincs esélyem, a többi mérõke 20 m után vak. Ezem még dolgoznom kell.

BarG Elküldve: 2009-04-20 19:18 Traffipax magánvállalkozóknak

jencispy írta:
BarG írta:

Gratulálok!
A készüléked blokkolta a Napot.


Huu az durva h ilyet is tud! El is bújt a felhõk mögé...
Szal a hátulról jövõ mérésre is bejelezhet ha csak elõlre van rakva? hmm


Ha kap 904 nm-es infrafényt, ami kicsit is hasonlít a mérõk jelére, akkor elkezd blokkolni. Teljesen mindegy, hogy honnan pattant rá a fény. Az ilyen ledes blokkolók sajnos nem túl jól zavarvédettek, amikor nekem is ilyenféle volt, akkor bizonyos napállásnál az is bõszen elkezdte blokkolni a semmit. A napban meg van 904 nm, ha rezeg a masina, sajnos jelnek véli.
Ebben a nyomorult blinderben az a feneség, hogy feleannyiért pont ennyit tudó Echót kapsz, a blinder áráért meg egy nagyságrenddel jobb masinákat is lehet venni - márha az ember nem hagyja átverni magát valamelyik kereskedõ által.

BarG Elküldve: 2009-04-20 19:04 Turbo

Zelzo írta: Sziasztok

A hétvégén leszedtem (E46 320d) bömbimrõl a turbót, hogy kicseréljem a turbó olajcsõ rézgyûrû tömítéseit (olajcsepegés). A turbó szívó oldalán minimális olajréteg volt azt letöröltem róla. A turbina tengelyt megmozgatva minimális mozgása volt (mint egy növelt hézagú csapágynál). Visszaszereltem a turbót és láss csodát elkezdett fütyülni. Eddig is fütyült, de sokkal halkabban. Teljesítménycsökkenést nem érezni, nem jön semmilyen színû füst a kipufogóból. A fütyülés már 1200-1300-as fordulaton jelentkezik. Nekem az-az érzésem, hogy a vákuum szelep hülyéskedik. Nektek mi a véleményetek?


Új tömítésekkel raktad össze?

BarG Elküldve: 2009-04-19 22:06 Motorolaj

ute107 írta:
vsop14 írta:
Nagyon tévedsz a SEHOLlal kapcsolatban
egyébként itt nem arról van szó, hogy megtagadják azt, hogy beleraknák a hozott olajat (ha jól értem, Te így értelmezted ezt) hanem arról, hogy Te odaviszed a jó kis castrolt õk meg mondjuk beletöltik a tescos vipcar-t, aminek a 4literét vették 2300Ft-ért... A castrolt meg megtartják maguknak.


Vsop14 Rátapintott a lényegre...! Ezt általában olyan szervizek csinálják, amelyek leszerzõdtek valamelyik márkával, hogy az autóikat szervizelik.

Egy ilyen szervízben dolgozók nekem is ajánlottak olajat, õket nem érdekelték, hogy a céges *tavia, *uprB dízelek 20.000 km-t mennek a szar tescos olajjal...



Szerencsére én bemegyek olajcserekor ....
Amikor a befecskendezõszelepek vizsgálatát csináltattam, a márkaszervíz mellett meg akartam méretni ellenõrzés képpen másik szervízzel is. Végigjártam egy rakás nagyarcú szervizt, akik olyan kisfiúk lettek, amikor képtelenek voltak kiiratni a korrekciós tényezõket egy 2004-es gépen. Szóval tudnék említeni egy pár hirös szervízt, akik komolyan beégtek a szaktudásukkal, meg a felszerelésükkel. Talán a hetedik, vagy nyolcadik volt, ahol sikeres volt a mûvelet.
Anno Audi márkaszervízbõl nekem is kínáltak "megmaradt" olajat, ócsón .....

BarG Elküldve: 2009-04-19 21:51 Traffipax magánvállalkozóknak

daidka írta:
jencispy írta: Hi!
Én most raktam be elõlre egy Blinder M25- öst (2 fejes)
Egyelõre tesztelem, ma 3* volt jelzés...
1. Bordó asztra 60-as tábla 21-esen az M3 után (jeleztek)
2. M3 budapest felé Mogyoród után (nem láttam semmit)
sztem felüljáró de hogy melyik.. hátulról???
3. M0 az M7 csomópont utáni doboz hátulról???? (Szeged felé)

Nem tudjátok ez a cucc érzékeli a hátulról jövõ mérést ha elõl van?
Mert akkor lesz jövõ hónapban egy csekkem...
Vagy csak marha messzirõl mértek az M3-ason és azért nem láttam õket.
-persze lelassítottam egybõl-


Van olyan amelyik tudja érzékelni ha hátulról mérnek azt is! Nekem egy Wistler van ez csak érzékelõ, de az M0-on egyszer sem jelzett. Állítólag sok telepítettet nem jeleznek mert azok olyan alacsony frekvencián mérnek! Ezeket csak hallottam nem én találtam ki!



Gratulálok!
A készüléked blokkolta a Napot.