YELLOW írta:
váltóba õsszel cseréltem Castrol SMX-S-t... erre olvastam valahol, hogy ezeket a régebbi BMW-be ajánlják, ebbe Castrol Transmax vagy mi kellene... ami azé fura, mert a Castrol oldala is az SMX-S-t mutatja...
amúgy azon kívül más neve nincs annak az MTF LT3-nak? mármint melyik cég gyártja?
az olaj mennyiséget azé kérdem, mert az elõzõ 5w-50-bõl nekem is megmaradt kb fél liter amikor 5 lityit rendeltem és a MAX felett volt az olaj, de nem sokkal... azt nem tudfom ha 0w-30-at teszek bele azt menynire fogja enni, mert ha igen akkor 5 lityit érdemes rendelni, viszont ha olyan mint a mostani, hogy nem is eszik, akkor meg elég a 4 liter... és holnap mindenképp meg akarom rendelni az olajat ezé érdeklõdök...
BarG: múltkor jól elhúztál, meg jó hamar hazaértél remélem nem büntiztek meg... múltkor én is kiprószáltam a 2 kilót nyék után a hídról lefelé
jface:
tudom nem nagy összeg, de idén még mûszaki is lesz... gyertyákat is érdemes lenni cserélni bár egyenlõre jól mûködnek... lehet kell szilentblokkot is, aztán ékszíj görgõk+apróbb kiadások
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG!
Te csak 4 lityit vettél? nekem elvileg 4,25 L kell, de ugye a nívó max-min között 1 lityi a különbség... tehát ha csak 4 lityit töltök bele, az nem lesz gáz? mert akkor kb pont 3/4-ig lesz. válasz sürgõs lenne! valaki...
BarG írta:
bmw320 írta:
Én is ezt használom bár a gyári bmw 0w-40 most olcsóbb!
Én 2 hete vettem Castrol Edge 0W-40-et az autotékától, 10800 Ft volt 4 liter. Ettõl olcsóbb a gyári(nak csomagolt) 0W-40? Hol?
7.5 liter kell az enyémbe, 8 litert vettem. Az elõzõ két cserémnél megmaradt 0,5 l 0W-40-es Mobil1 és Edge a múltkor is ott volt a csomagtartómban, ha kell, oda tudom adni! Egyébként ha a minimum jel fölé töltötted, semmi baja nem lehet.
Van még váltóolaj cserére való MTF LT3-am is!
Az SMX-S-t kézi váltóba ajánlja a Castrol, míg a Transmax-Z-t fõleg automatába, de egyes kéziváltókba is. Nekem volt vagy 5000 km-t Transmax-Z betöltve, de amikor adalékot akartam beletenni és leeresztettünk belõle, olyan volt, mint a kakaó, teljesen megbarnult. Ezért aztán lóhalálában mentem MTF LT2-õt venni bele. Ezt cseréltem most le ~70000 km után. Ez most szép tiszta volt. Az MTF LT2-re azt mondta a BMW boltos, hogy már nincs, csak LT3, így azt vettem, de meg kellett vennem 5 litert, amibõl még kitelne 2 csere.
Hogy az MTF LT3-at ki gyártja, az BMW hadititok, csak BMW alkatrész kereskedésekben beszerezhetõ.
0W-30-as olajat nagyobb étvággyal szokták fogyasztani a gépek, mint a "sûrûbbeket", nem árt készenlétben tartani utántöltésre. De ez csak akkor fog kiderülni, ha beletöltöd, ember elõre meg nem mondja. Lehet, 5W-30-cal kellene próbálkozni?
A "rend" álságos õreinek komolyan meg kell dolgozniuk, ha engem be akarnak mérni
, bár a hátsó védelmem még hagy kívánnivalókat maga után.