BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-04-19 19:11 Motorolaj

YELLOW írta: a márkaszervízes még rosszabb... kitudjamit tesznek bele, vagy hogy valóban lecserélik-e... engem miskolcon ki akartak rakni, de mondtam, ha nem lehetek jelen a cserén, akkor csókolom mentem... igaz vittem olajat, de tutti nem töltötték volna bele, hanem ugyanaz ment volna vissza... lehet garis az autó, ameddig gari van úgyis kibírja ugyanazzal az olajjal, utána meg már nem érdekel senkit ha valami gríz van... aztán bizonygasd hogy a szervíz hibázott...


Hát az én tapasztalataim nem ezt mutatják. Az én gépem a miskolci szalonból származik, egy darabig tõlük vettem az olajat,de hamar elegem lett a 8000 Ft/l-es árból. Rászoktam arra, hogy viszem az olajat és eddig mindig azt tették bele, vita nélkül. Cirka 30 000-ként ( ennyi a szervízperiódus ) márkaszervízeltetek, hibatároló olvasást, az összes elektronikus hibafeltárást SEHOL nem tudják úgy elvégezni, mint õk, és tartok egy magán olajcsere szervízt a közbensõ ~15 000 km-nél.

Yellow, én ott dolgozok Tv-ban, egyszer összefuthatnánk .....

BarG Elküldve: 2009-04-19 16:49 Motorolaj

YELLOW írta: ismerõs... imádom õket, vagyis imádtam...

de most komolyan, mit tegyek, hogy ne úgy járjak, mint szegény 7-es kolléga, honnan tudjam az van-e a dobozban, mint ami rá van írva


100%-os bizonyosságot egyszerûen nem lehet elérni, talán még a márkaszervízes olajcserével sem. Én úgy gondolom, hogy továbbra is netes bolttól veszem az olajakat, de csak olyantól, ahol valódi bolt is van, nem csak webcím.

Esetleg veszek egy referencia literes olajat tuti forrásból, majd a többit ahonnan olcsón megkapom és csere elõtt mindig összehasonlítom a referenciával ....

BarG Elküldve: 2009-04-18 23:12 Motorolaj

YELLOW írta: az a baj, hogy ugyanúgy vehetsz rosszat személyesen boltból, mintha netrõl vennéd... semmire sincs garancia... ez a baj a világban, hogy mindent hamisítanak, mindenkit átvágnak... így aztán semmire nincs garancia


Én eddig mindig olyan netes boltból vettem, ahol a neten kívül mindig volt egy valódi címmel rendelkezõ fizikailag is létezõ bolt is, ahova, ha akarsz, bemehetsz, számonkérhetsz. Nem csak egy IP címmel rendelkezõ netbolt, aminek ha nem fizetik a havi díját, már el is tûnt a süllyesztõben. Csakhogy van egy olyan gyanúm, hogyha a netes bolt számlát adott, akkor lehet, õk se voltak tisztában azzal, hogy probléma van. De akár a probléma is többféle lehet, mert lehet, hogy hamis, más által gyártott gyengébb minõségû olaj volt a dobozban, de akár az is lehet, hogy valóban a Castrol által gyártott nem megfelelõ minõségû olaj lett betöltve valamilyen minõségbiztosítási elqrás által. Ez roppant módon image romboló, a cégnek létérdekének kellene lennie, hogy a végére járjon. Lehet tippelni, mi fog történni.

BarG Elküldve: 2009-04-18 19:13 Motorolaj

Hát, biztos, hogy Castrol olaj volt a dobozban?

Többek között azért használunk sokan castrolt, mert elismert minõségi gyártóként tartjuk számon, elvárjuk, hogy mindig megbízhatóan hozza magát. Nekem, de gondolom másoknak sincs kedvünk kísérletezni olyan gyártókkal, akik 10 éve, de akár 5 éve még sehol se voltak, azóta bukkantak fel valahonnan. A motorolaj egy bizalmi kérdés, mert ha rosszul választasz, amire mint látjuk, minden lehetõség adott, akkor a büntetés ritkán jelentkezik azonnal, mindössze lecsökken a várható élettartama a gépednek, amit aztán jó esetben észre sem veszel. Én nem azt mondom, hogy a Q8 olaj rossz, mindössze azt mondom, hogy nem tudom, hogy milyen minõséget képvisel, és kisebb az esélye, hogy jó legyen, mint a hosszú évtizedek óta piacon lévõ és vezetõ Castrol/Mobil cégeké. És mint jól tudjuk, a cégek kínosan ügyelnek arra, hogy hivatalos összehasonlító tesztek nem léteznek, nehogy kiderüljön a valóság.

Azon jojoztam, hogy a betöltött olaj dobozán egy halom minõsítés szerepelt, tehát, ha ezeknek megfelelt volna az olaj, nem történhetett volna meg a károkozás. Tehát nem lehet ezt az olajat bevizsgáltatni és ha nem felel meg a doboz elõírásainak, akkor beperelni az eladót/forgalmazót/gyártót - nem tudom, hogy a magyar fogyasztóvédelmi szabályzók kinek a felelõsségét hangsúlyozzák manapság.

BarG Elküldve: 2009-04-18 18:42 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

kb 70 000 km telt el az elõzõ váltó és difiolaj cserétõl, most megejtettem a következõt is. A váltóból relatíve tiszta olaj jött le (a múltkor tejeskávé színû volt!), MTF LT2 volt benne, MTF LT3 ment bele. Ami viszont meglepett, hogy a múltkor a difibõl teljesen tiszta olaj lett leeresztve, most meg sûrû kakaószerû valami. Castrol SAF XJ volt benne.

A castrol.de szerint 45 000 km-ként kéne cserélni. ???

Ja, ha valaki Miskolc környékén manuálváltóban akar olajat cserélni, jelentkezzen, mert az 5 literes kannában maradt még két váltócserére való MTF LT3, a szerelõmnél van. A difihez is maradt egy kevés, ahhoz venni kell még 1 litert.

BarG Elküldve: 2009-04-18 18:14 Motorolaj

Bakker, mit láttam ma.....
Váltó meg difiolajat cseréltetni voltam ma a maszek szerelõmnél. Hát állt benn egy 730d, szétbontott motorral. Kérdem, mi a story. Hát a tulaj netrõl, számlával vett Castrol 5W-30-as olajat, betöltötték, feltûnt, hogy csúnyább hangja lett, mint elõtte, de a tulaj elment a géppel. kb 2000 km múlva meg kimentek a hajtókarcsapágyak, szelepvezetõk, ez-az. Igazszágügyi szakértõi vizsgálat is történt, kenésproblémát állapítottak meg. S az ügynek nincs vége.

Hát Hölgyek/Urak, ezt hogy lehet kivédeni?! Én is a netrõl szerzem be az ilyen kenõanyagokat, mert semmi kedvem 8000-et adni azért, amit 3000-ért megvehetek. Mindeddig úgy gondoltam, hogy ha számlát kapok, akkor az elég jó védelem a hamisítás ellen. De most nem tudom, hogyan tovább. Talén ezért egyre többen térnek át olyan nem top elismertségû olajokra, amiket még(?) nem hamisítanak.

Insectkiller,
Elõször 5W-40 Edge-et próbálnék!

BarG Elküldve: 2009-04-14 20:33 Futómû és hibái

sempre írta: Sziasztok,

Ma reggel kiderult, hogy kimentek az elso talpasok mindket oldalon. Kerdesem az lenne, hogy lehet-e kulon cserelni oket vagy egyben kell a lengokarral?
Voltam tobb alkatreszboltban is, de mindenhol mast mindanak. A UNIX-nal volt kulon aruk is ra, ezert gondolom, hogy kulon is cserelhetoek.
Megtudnatok mondani biztosra?

Elore is koszi!

Udv


A carstyling-on hirdeti magát egy cég, hogy a gyári minõségûnél jobbra újítanak fel gömbfejeket, szilenteket. Nem akarsz referencia lenni, aki beszámol a munkájukról? Persze ki kell szerelni, odavinni, megvárni, etc.... de jóval olcsóbb is mint az új (amit én tavaly 43 pénzért vettem. Erõs forint ......

30/350-5026 és 30/416-2503 a két elérhetõségük.

Ja, amúgy külön nem lehet cserélni, csak kompletten.
üdv

BarG Elküldve: 2009-04-14 20:24 Füstprobléma!

speedie írta: katalaizator nelkul sztem nem kell csodalkozni a nagy fuston...bar engem nem nagyon tud felulmulni senki.... chip+tuningbox meg mlg okositas.....nem fustot hanem fekete kodot csinalok....



Bocsi, de a füstnek nincs köze a katalizátorhoz! A katalizátor nem tudja a kormot elégetni, olyan mennyiségben meg fõleg nem, amilyenben akkor keletkezik, ha oxigén nélkül próbálják a gázolajat elégetni.

Viszont, ha nagyon kormolsz, az eltömheti a katalizátorodat is, ha meg jól eltömõdik, akkor nagy lesz a nyomás és könnyebben törik.

BarG Elküldve: 2009-04-07 20:52 Motorolaj

lacaca írta:
YELLOW írta: de szerintetek melyik a jobb olaj? a sûrûbb vagy a hígabb viszkozitású?

nekem olyan fura hogy pl az enyémhez a castrol oldala 0w-30, és 0w-40 es olajakat hoz fel... most nekem 5w-50 van benne, mindenképp hígabbra akarok váltani, de vajon melyiktõl lesz csendesebb az autó mûködése, mert befolyásolja az olaj milyensége is



Szia YELLOW Én azt tanácsolom,hogy az olaj sûrûségét mindíg a motorban lévõ km.mennyiség alapján válaszd ki!


Szerintem meg olyan olajat használj, ami összhangban van a motorod állapotával. Amíg csak lehet, használj 0-ás olajat, mert az véd a legjobban a hidegindításnál, amikor a motor a legjobban kopik. Ha olyan kopottságot érsz el, amikor már számodra elfogadhatatlanná válik az olajfogyasztás, akkor térj át viszkozusabbra. A BMW által elfogadott legviszkózusabb olaj 98 utáni járgányokra tudtommal 5W-40, 98 elõttiekre nem tudom, és az M-esek kivételek a 10W-60-asukkal. Ha már az engedélyezett legviszkózusabból is túl sokat eszik, akkor nem szabad még sûrûbbet beletenni, hanem jöhet a revízió. Azt tudni kell, hogy minél viszkózusabb olajat tesz bele az ember, annál jobban felgyorsul a kopás.

Én 160 000 km-nél tartok és soha nem volt benne más, mint 0W-30, 0W-40, 10-15e-ként cserélem, utána még nem kellett töltenem, de pár mm fogyás mindig van.

BarG Elküldve: 2009-04-06 19:09 Motorolaj

InsectKiller írta: 330i-be mennyi a max megengedett sûrûségû olaj?


http://www.castrol.com/castrol...oryId=3210

Lehet, nem megy direktbe, ki kell választani németországot, az autókeresõben " das richtige öl für .... " megadni a tiéd típusát.

BarG Elküldve: 2009-04-05 21:47 Társalgó

Van olyan, aminek van automata üzemmódja ....

BarG Elküldve: 2009-04-04 21:11 Chip tuning

genya írta: Az,hogy a 204 Le-hoz nem csinálnak tuningot,azt azért tartom badarságnak,mert ha az ismereteim nem csalnak,ez a motor 218Le-t teljesít a 2003-as évjáratú 530D-ben,csak itt vissza van folytva.Ha felmentek a
www.autokorbel.hu
-ra,meg lehet nézni az adatokat....
Most az enyém kb azt tudja.M.Attilával mentünk vele chip elött is és most is odaadtam neki...Õ véleményezheti!Ismeri az autót lassan tövirõl-hegyire.Az pedig,hogy tartós városi átlagként 6,6-tal járok,szerintem szenzációs,pedig ebben van néhány lépegetõs helyreigazítása a helyi suhancoknak...


Badarság - nem badarság, a képviselõjük így nyilatkozott. Egyszer én is rászántam néhány órát és a realoem-en összeírtam a 204 és 218 lovas motorok fõ alkatrészeinek cikkszámait - hát megegyeztek!
Szeretnék már egyszer olyasvalakit látni, aki azt mondja, hogy: 200e km-rel ezelõtt chippeltettem, és semmi baja! Mert így addig gondolkodok rajta, amíg egy E92-ben találom magam .....
Azt a városi átlag 6,6-ot irígylem picit, mert én városban nem tudom 10 alá hozni. Esetleg ha nincs túl sok lámpátok.....

BarG Elküldve: 2009-04-04 16:40 Társalgó

Lézer ellen: 4 fejes LI vagy 4 fejes G9: ~280e
radar ellen: ~100-120e, 966, RX65E, Valentine1, vagy most jön az Escort 9500
doboz ellen: ~60e, Elitech, Cheetah

Hát ezek szép árak, de két combosabb bünti helyett inkább ezeket fizetném ki.

Ha megállod, hogy nem gyorshajtasz, akkor felesleges pénzkidobás.

BarG Elküldve: 2009-04-04 14:13 Chip tuning

genya írta:
BarG írta:
genya írta: Korábban érdeklõdtem,hogy valaki csináltatott-e 30d 204Le-hoz chippet..
Nos,mivel a sok fiatal suhanc a fejemre nõ lassan,én megcsináltattam az enyémet.Az eredmény komolyság...
Megméretni még nem volt idõm,de állítólag 255 nyiha körüli a talicska...
Ez kb. az autokorbel.hu-n látott adatoknak felel meg...
A lényeg: az Alfa 166 3.0 V6 24 szelep a közelembe se tudott jönni...
Ezt az élményt mindenkinek ajánlom...
Ha csúnyán lépem,2-ben letiltásig villog a DSC száraz úton....és a vége 250 felett van!


Bátor vagy!
Hol csináltattad?
Azt mondják, hogy ha elromlik a befecskendezõ fúvóka, tuningolt gépnél kifújja a dugót, érdemes gyakrabban ellenõriztetni õket.
Hol kormolod a levegõt?
üdv


Van egy barátom,hosszú évek óta ezzel foglalkozik..
Minden autómat õ csinálta,ezidáig nem volt gond...
Csak gyári progit használ..
Ez nem bátorság...ez szerelem...


Õ valamilyen cég? Adsz hozzá elérhetõséget?
Mit jelent az, hogy GYÁRI PROGI??? A BMW csinálta?
Az OCT-sek nem adnak chiptuningot ehhez a 204 LE verzióhoz, mert állítólag chipelés után sok tönkrement!

BarG Elküldve: 2009-04-04 14:04 Társalgó

Robinson írta: BarG, el kell szomorítsalak. Én nagyon keményen utána jártam a kérdésnek, és több kereskedõ véleményét is kikértem. Meglepõen õszintén válaszoltak a kérdéseimre, amikbõl kb annyi jött le, hogy városban jó lehet valamire egy pöpec detektor, de:

úgy mérnek, hogy távolról lekapják a sebességed. Ha meghaladtad a limitet, akkor az jön, hogy megvárják míg közelebb érsz, és akkor veszik le a rendszámodat. Ez ellen csak az véd, ha a detektor jelzi a parát, akkor lekanyarodsz, vagy elbújsz egy nagytestû mögé. A detektorok több sebbõl is véreznek, nem megyek bele. A blokkoló meg vagy mûködik vagy nem, és elég erõsen körbe kell pakolnod a rendszámodat, tekintve, hogy arra céloznak, és a blokkolónak csak egy bizonyos hatósugara van csak. Meg volt még valami para, csak az nem jut most eszembe :S (az meg alap, hogy tiltva is van)


Sajnos úgy látom, a netes tévképek tárháza fellelhetõ az írásodban.
- mint írtam, lézer ellen -->blokkoló. És pont azok a gagyi blokkolók, amik vagy mûködnek, vagy sem, azok, amiket írtam, garantáltan mûködnek. Van néhány kereskedõ (nem én ) akik szoktak komolyabb több szereplõs talikat összehozni, de kérésre akár Te egyedül is elmehetsz és többféle traffipaxxal megpróbálnak bemérni. Amibõl tévképek helyett tökéletesen feltérképezhetõ, hogy melyik blokkoló mûködik és melyik nem. Vagy melyik elhelyezési módszer jó, melyik nem. Ugyan itt Borsodban nem túl gyakori a mérés, de Pest felé többször szólt a blokkolóm, hogy próbálkozás van. Lassítottam, kikapcsoltam, csekk sehol, pedig néha többszázezres tétellel mentem . A blokkolók pedig pont a közeli mérések ellen kevésbé hatékonyak, amikor a lézerkúp kis nyilásszöge miatt kisebb az esély arra, hogy a blokkolófej beleesek a közelrõl nézve 1-30-50 cm átmérõjû sugárba. Távolról, ahol a lézerkör akár 1-2 m is lehet, semmi probléma nincs a blokkolással. Persze van lézermérõ, amit könnyebb blokkolni, van olyan, amit nehezebb. Százvalahány lézeres mérõ van az országban.
- a detektorról én is azt írtam, hogy használata fix dobozok ellen nem sokat ér, de még van az országban ~15 db aktív mobil radaros traffipax, azok ellen tökéletes védelmet lehet szerezni a jobb detektorokkal. Most akkor miért is nem ér az semmit?!
- 2003-ban jött ki az új törvény, amiben kivették a detektorokat a közrendre különösen veszélyes eszközök listájáról. A blokkolókról, mivel elég új eszközök, törvényi szinten tudtommal sehol se esik semmi szó. Szóval ki volt az a túlképzett, aki azt mondta, hogy tilos õket használni?! Persze van olyan flexi szabály, amit rá lehetne húzni a blokkoló használatra: mégpedig azt, hogy tilos a hatóság ellenõrzését zavarni. Erre meg az a válasz, hogy a hatóságnak tájékoztatnia kellene Téged arról, hogy õ most Téged ellenõrzés alá vont, csak akkor volna büntethetõ a zavarás. Viszont ez nyilván nem történt meg, tehát fújhatják. Az Index-es Radardetektoros topikban egy kollégát túlbuzgó fakabátosaink feljelentettek, mert nem tudták megmérni és bíróságig jutott az ügy. Ahol aztán a fakabátokat rendesen elhajtották.
- De köszönöm Neked is, hogy ezeket a nézeteket terjeszted, mert én addig vagyok biztonságban a blokkolóimmal, amíg nincs minden második autón, mert akkor tutira megváltoztatnák a szabályokat, hogy büntethetõvé tegyék ezeket az eszközöket.
- ha ezen dolgok után érdeklõdsz, értelmesebb kereskedõt kell megkérdezned!!! Egy kollégámat, aki néhányszázezer forintnak a központi költségvetésbe való befizetése után kezdett gondolkodni, hogy mit is tehetne ez ellen az általa megkérdezett kereskedõ úgy megvezette, hogy nem gyõztem csodálkozni.
üdv